Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(352)
Forma i typ
Książki
(350)
Publikacje fachowe
(50)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(250)
dostępne
(178)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(190)
Czytelnia
(252)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Moroz Henryk
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bereźnicki Franciszek
(4)
Gajda Janusz
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Klinik Anna
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Baran Jolanta
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Kowalewska Barbara
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Piasecka Małgorzata
(3)
Piątek Karolina
(3)
Szwejka Łukasz
(3)
Adamek Irena
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kanios Anna
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kowalska Ewa
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Marczak Monika
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nastazjak Aleksandra
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Olczak Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szołtysek Adolf E
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Urbanek Arkadiusz
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Ziętara Renata
(2)
Zych Adam A
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(2)
Świerczek Maria
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brycz Hanna
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bula Danuta
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cabalski Marian
(1)
Carlgren Frans
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(195)
2000 - 2009
(138)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(352)
Język
polski
(352)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika
(39)
Wychowanie
(33)
Nauczanie
(30)
Dziecko
(28)
Pedagogika resocjalizacyjna
(17)
Niepełnosprawni
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Rodzina
(15)
Młodzież
(14)
Nauczyciele
(14)
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(13)
Więźniowie
(12)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Uczniowie
(11)
Środki masowego przekazu
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Muzykoterapia
(9)
Patologia społeczna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Metodologia
(8)
Metody nauczania
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Wartość
(8)
Kobieta
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Myślenie twórcze
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Arteterapia
(6)
Edukacja medialna
(6)
Ludzie starzy
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Mowa
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Studenci
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Historia wychowania
(5)
Jakość życia
(5)
Mężczyzna
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychoterapia
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Służba więzienna
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Zespół ADHD
(5)
Adopcja
(4)
Autyzm
(4)
Biblioterapia
(4)
Choreoterapia
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Innowacje
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Język polski
(4)
Kultura
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodociani przestępcy
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Osobowość
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pedagogika waldorfska
(4)
Postawy
(4)
Prostytucja
(4)
Przestępczość
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Samokształcenie
(4)
Socjologia
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Teatroterapia
(4)
Teoria wychowania
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Agresywność
(3)
Antypedagogika
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Gry i zabawy
(3)
Temat: czas
2001-
(37)
1989-2000
(13)
1989-
(12)
1901-2000
(9)
2001-0
(8)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1945-1989
(3)
1945-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(34)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Szwajcaria
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Włochy
(2)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(42)
Praca zbiorowa
(33)
Podręcznik
(28)
Monografia
(12)
Raport z badań
(12)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradnik
(6)
Case study (studium przypadku)
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kalendarium
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Varia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(40)
Psychologia
(23)
Medycyna i zdrowie
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Nauka i badania
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Historia
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
352 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Trudności szkolne uczniów w świetle diagnozy psychologicznej (na wybranych przykładach opinii psychologicznych dotyczących dzieci w różnym wieku rozwojowym); 2. Historia jednego przypadku z obserwacji przebiegu psychoedukacyjnego rozwoju dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 3. Problematyka uzdolnień. Wprowadzenie; 4. Wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego. Scenariusze zajęć; 5. Trening widzenia. Scenariusze zajęć; 6. Techniki skutecznego uczenia się. Scenariusze zajęć; 7. Zajęcia integrująco-wyciszające. Scenariusz zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Pamięć symboliczna w edukacji i w pedagogice PRL-u; O czytaniu i pisaniu historii myśli pedagogicznej; Powrót w trosce o odnowę znaczeń dla przyszłości; Konteksty teoretyczne podjętych lektur i rekonstrukcji historycznych; W obronie Wielkiego Pokolenia w pedagogice polskiej; Geneza książki i wyrazy wdzięczności. Kluczowa teza książki - zapoznany przełom: Wstęp; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice międzywojennej?; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice po II wojnie światowej?; Co się stało z pedagogiką kultury w Polsce? O genezie, rozkwicie, degradacji i degeneracji pedagogiki kultury - nowe otwarcie; Słowo o charakterze realizacji zadań badawczych; Jeszcze słowo o filozoficznej aktualności i zasadności wysiłku. Cz. I Norbert Elias i przemiany cywilizacji w kontekście metodologii dwoistości procesów (ilustracje i implikacje): Wstęp; Zmiana stylu rozumienia jako warunek nowej jakości wyjaśniania; O złożoności dynamiki „procesu cywilizacji”; W stronę ontologii relacyjnej; Zagubione tropy jako szansa, dominujące tropy jako przeszkoda; O dwoistości kanonu norm moralnych; Wielowarstwowość i ambiwalencja powiązań wobec redukcyjnego charakteru „systemu”; Paradygmat dwoistości na przykładzie realizacji zaangażowania versus neutralność; Dwoistość geniuszu jako przesłanka socjologii… geniusza; Zakończenie. Cz. II Problem obecności i nieobecności kategorii dwoistości w dyskursie pedagogicznym: Wstęp; Symptomy otwarcia na dwoistość w najnowszej pedagogice; O barierze słownikowej myślenia; O problemach z recepcją klasyki - pytanie o kulturę czytania; Zwiastuny otwarcia na ambiwalencję i dwoistość; Zakończenie. Cz. III Od „różnojedni” do unitas multiplex w trosce o związki i syntezy w przeciwieństwach: poszukiwania Henryka Rowida w sprzężeniu pedagogicznej tradycji i nowoczesności: Wstęp; W stronę pytania o strukturę złożoności; Wątki psychologii pedagogicznej - tropy metodologiczne; Dziedzictwo Bronisława Ferdynada Trentowskiego i jego współczesna waga dla pedagogiki; Idee „Chowanny” jako źródła „szkoły twórczej” Henryka Rowida; Między dramatem osobowości i tragizmem współczesności; Problemat rozbrojenia duchowego i jego dwoiste rozwiązania; Zakończenie. Cz. IV O Wyższy poziom autonomii w syntezie - Bogdan Nawroczyński w trosce o dwoistość jako pełnię zagadnień pedagogicznych w relacji splotu z kulturą i życiem: Wstęp; O dwoisty stosunek do tradycji; Przeciw antagonizmom teoretycznym w podstawach organizacji klasy szkolnej; Dwoistość jako antynomia w perspektywie pionowej; Dwoiste tropy w życiu duchowym - pochwała splotu i oscylacji twórczej; Dwoiste ufundowanie duchowości i bycie „między”; Przypadek Jerzego Kerschensteinera - rewitalizacja; Zakończenie. Cz. V Wyzwania „obiektów niemych kulturowo” - Zygmunta Mysłakowskiego odniesienia do perspektywy dwoistości jako niezbędnej i podstawowej dla zadań w pedagogice: Wstęp; Dwoiste znamiona kryzysu cywilizacyjnego - „totalizm” w latach 30. XX wieku i dziś; Akcenty metodologiczne; Kultura i specyfika dynamicznej z nią relacji w wychowaniu oraz jej ograniczenia; tropy dwoistości w mechanizmie sprzężenia, splotu i styczności - tradycja i jednostka; O dwoistości funkcji społecznej wychowania poprzez wartościowe i groźne zarazem zdwojenia oblicza; Obecność oscylacji i jej ograniczenia; Nadmiar jako dyktat groźnej jednostronności; Zakończenie - o potrzebie wyjścia poza ideologiczne zawężenia. Cz. VI Refleksyjność i refleksywność - Kazimierz Sośnicki i jego zmagania z dwoistością w poszukiwaniu syntezy złożoności procesu pedagogicznego: Wstęp; Przedwojenna odsłona lwowska; Odsłona końca lat 40. Aż do początku lat 60. XX wieku; Odsłona lat 60. W analizie pedagogiki zachodniej; Istota, cele i środki wychowania w rozwoju pedagogiki; Ostatnia odsłona lat 70. XX wieku; Zakończenie. Cz. VII Józef Mirski o „immanentnym polaryzmie” wychowania i „integralnie dwustronnej” złożoności zadań pedagogiki: Wstęp; Pochwała i krytyka rozwoju w stronę postkonwencjonalności w szkole „wspólnoty”; O podstawowej antynomii pedagogicznej; Idea „integralnej dwustronności” funkcji wychowania; Otwarcie pedagogiki na kulturę jako postulat metodologiczny; Gra dystansem jako sedno trosk wychowawczych; Pułapka harmonii; Zakończenie. Cz. VIII [Przeciw wyradzaniu się wychowania]. Antynomie wychowania i dialektyczny charakter pedagogiki w ujęciu Sergiusza Hessena: Wstęp; [Trzy główne motywy dwoistości u Sergiusza Hessena]; [Dialektyka poprzez dynamiczne rozumienie struktury]; [Krytyczny rys pedagogiki Hessenowskiej jako krytyki spuścizny marksizmu i komunizmu]; Troistość i dwoistość jako dwa typy dynamiki w koncepcji Sergiusza Hessena; [Ontologia bycia-między w działaniach pedagogicznych - dwoistość albo zwyrodnienie: zabawa, autorytet i inne zjawiska w wychowaniu]; O dualizmie szkolnym i o trudnościach w jego przezwyciężaniu; Johna Deweya i Jerzego Kerschensteinera dynamiczne ujęcie biegunowości wychowania i kształcenia; Zamiast zakończenia: złożoność, biegunowość, napięcia, jednia, pełnia, tragizm, czyli… Cz. IX Stefan Szuman i przejawy złożoności rozwoju w wychowaniu i uczeniu się - z ambiwalencją w tle: Wstęp; Życie jako oscylacja i równoważenie przeciwstawnych stron - o dwoistości zdrowia; Mierzenie się z dualizmami jako mechanizm rozwojowy dorastania; Dojrzewanie do nadziei i odkrycie dwoistości nadziei jako zjawiska trzeciej fazy rozwoju; Inteligencja, wyobraźnia i humor w dwoistych strukturach i funkcjach; Typologie psychologiczne jako bariera dla rozumienia dwoistości; O zmaganiach z ambiwalencją i o „wewnętrznym rozdwojeniu” w człowieku; O substytucie dwubiegunowości - dwukierunkowość i dwunurtowość linii rozwoju; Zakończenie. Cz. X [Między rozdrożami a dwoistością] Historyczne zakorzenienia i niekonsekwencje w pracach pedagogicznych Bogdana Suchodolskiego: Wstęp; Teza; Zastrzeżenia i inne uwagi metodologiczne; Perspektywa dwoistych pytań, wąskich granic i oksymoronicznych ideałów; [Unieważnienie jednostronności przyszłości w pedagogice i życiu]; Różnice w statusie… różnic; Akcenty historyczne - dwoistości odrodzenia, oświecenia i XIX wieku; Akcenty historyczne - dwoistości w dziejach kultury polskiej; Akcenty historyczne - dwoistość człowieka jako wyzwanie nowożytne; Dwoistość człowieka jako wyzwanie dla nowoczesności; Dwoistość onkologiczna życia i poznania jako przesłanka metodologiczna dla pedagogiki; O rygorystycznych i głębokich dualizmach; Przekraczanie dualizmu; Obecność oscylacji i trop ambiwalencji; Próba syntezy typów dwoistości; Zamiast zakończenia. Zamiast podsumowania książki - nowe otwarcie: O wizję edukacji - przeciw zawężeniu i opóźnieniu; Dwoistość w modelu elipsy między samorealizacją i poświęceniem; Dwoistość w poszukiwaniu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Refleksja naukowa nad społeczno-kulturowymi fenomenami męskości; 1. Męskość w dyskursie medialnym: Mężczyźni, męskość, ciała- zarys problematyki; Nowe wizerunki mężczyzn w polskich przekazach telewizyjnych; Męska dominacja i piłka nożna. Analizy medialnych prezentacji; "Zadbaj o swojego mężczyznę". Reprodukcja i medykalizacja hegemonicznej męskości w czasopismach dla kobiet; Publiczny dyskurs o współczesnym ojcostwie w Polsce; 2. Męskość (nie)normatywne: "Matczyni" ojcowie? Męskość i kobiecość w hiszpańskich rodzinach ojców gejów; "Bardzo hetero gej"- męskość normatywna: przykład strategii tożsamościowej homoseksualnych mężczyzn; "Polish boyfriend"; Między słowami drugiej płci. O mężczyznach i męskościach w Drugiej płci Simone de Beauvoir; 3. Męskość a sfera publiczna: Męskość, aborcja i ekonomiczne przemiany okresu transformacji; Mężczyźni w działaniu. Problematyka męskich ruchów społecznych w Polsce; Fenomen męskiego striptizu w Polsce- analiza zjawiska; Performatywna moc obrazy. Obrona honoru a budowanie tożsamości płciowej oficerów II Rzeczypospolitej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dwa sposoby myślenia o nauczaniu; 2. Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka; 3. O sytuacji rozwiązywania problemu; 4. O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych; 5. O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów. 6. W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych. 7. Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Niepełnosprawność, praca, ekonomia. O (nie)możliwości bycia pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce: 1.1. Znaczenie pracy; 1.2. Od pogardy dla pracy, przez jej przymus, do uznania za czynnik wyznaczający ludzką wartość i miejsce jednostki w społeczeństwie; 1.3. Praca i rynek pracy we współczesności. Społeczeństwo konsumentów i społeczne peryferia egzystencji dla nowych ubogich; 1.4. Niepełnosprawność w perspektywie materializmu. Kapitalizm – wykluczenie i utowarowienie upośledzonego ciała; 1.5. Ekonomia polityczna niepełnosprawności według Marty Russell i ekonomiczny model niepełnosprawności; 1.6. O (nie)obecności osób z niepełnosprawnością (intelektualną) na współczesnym rynku pracy. 2. Metodologia badań własnych. Konstrukcja projektu badawczego: 2.1. Określenie obszaru przedmiotowego. Problematyka badawcza; 2.2. Deklaracja paradygmatyczna. Umiejscowienie projektu w strategii jakościowej; 2.3. Teoria ugruntowana w wersji konstruktywistycznej Kathy Charmaz jako tama metodologiczna badania fenomenu pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną; 2.4. Sposoby gromadzenia danych w ujęciu teorii ugruntowanej; 2.5. Tok postępowania badawczego i procedura analizy. Kulisy i aktorzy społeczni; 2.6. Sceny – miejsca/przestrzenie i etyczny aspekt badań. 3. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną: 3.1. Założenia, cele i trendy polityki zatrudnienia i (nie)funkcjonowanie systemy wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3.2. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej – zderzenia założeń z rzeczywistością ich implementacji. Systemowe paradoksy niepełnosprawności intelektualnej i zatrudnienia. 4. Przestrzenie, miejsca i społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.2. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.3. Przestrzenie i światy społeczne zakładów aktywności zawodowej w perspektywie doświadczeń kierowników oraz koordynatorów wsparcia; 4.4. Zakład aktywności zawodowej jako przestrzeń społecznego świata pracy w rekonstrukcjach doświadczeń pracowników z niepełnosprawnością intelektualną; 4.5. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w optyce doświadczeń twórców i koordynatorów wsparcia; 4.6. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w percepcji pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 5. Znaczenia pracy i doświadczeń sytuacji pracy. Rola pracy w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną: 5.1. Emancypacyjny potencjał pracy – perspektywa trenerów pracy oraz koordynatorów wsparcia; 5.2. Znaczenia nadawane pracy i doświadczeniom sytuacji pracy przez pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 6. Być pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce. Gra w/o emancypację: 6.1. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną – polityka emancypacji czy działania pozorowane (?). Polityka równych szans versus polityka różnorodności (?); 6.2. Przestrzenie/miejsca/społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dyktat normy – przymus upodobnienia czy zrozumienie dla różnic (?). Kierunek ekonomii społecznej; 6.3. Stawanie się, bycie podmiotem pracy – przesuwanie granic indywidualnego doświadczenia, walka o bycie widzialnym i szansę na alternatywny sposób bycia-w-świecie (?).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym- symptomatologia i etiologia; 2. Rewalidacja i edukacja uczniów głęboko upośledzonych umysłowo; 3. Metodologiczne podstawy badań; 4. Struktura organizacyjno-prawna zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych umysłowo; 5. Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające na efektywność prowadzonej edukacji; 6. Analiza indywidualnych przypadków; 7. Wnioski i uogólnienia wynikające z badań. Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo, 2. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce, cz. III Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
1. Podstawy teoretyczne; 2. Podstawy metodologiczne; 3. Diagnozowanie pedagogiczne jako kompetencja profesjonalna; 4. Etyczne i prakseologiczne wyznaczniki poprawności procesu diagnozowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Działania pomocowe w obliczu współczesnych problemów społecznych: Uwarunkowania aktywności społecznej liderów lokalnych- na podstawie badań fokusowych; Rola środowiska lokalnego w kompensowaniu potrzeb osób w podeszłym wieku; Placówka Caritas miejscem wspomagania osób niepełnosprawnych intelektualnie. Na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Woli; Różne programy pomocy osobom niepełnosprawnym w nauce, pracy zawodowej i prawidłowym funkcjonowaniu społecznym; Programy korekcyjno-edukacyjne dla sprawców przemocy domowej. Kolejny krok w kierunku systemowych rozwiązań problemu przemocy w rodzinie; Programy unijne i organizacyjne pozarządowe w procesie readaptacji społecznej skazanych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem województwa świętokrzyskiego; 2. Opieka i pomoc- odniesienia praktyczne: Program pomocy dziecku i rodzinie jako kierunek działalności współczesnego przedszkola; Rodziny zastępcze jako wyzwanie dla dzisiejszej opieki nad dzieckiem z rodziny zagrożonej; Opieka nad dzieckiem- ofiarą przemocy domowej; Zaburzenia w nabywaniu języka a możliwości wielospecjalistycznej i wielopłaszczyznowej przemocy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb; 2. Szkoła w kontekście problematyki badawczej; 3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych; 4. Charakterystyka badanych zbiorowości; 5. Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; I. Bajek poznawanie… co to jest bajka terapeutyczna?: 1. Baśnie, bajki, bajki terapeutyczne…; 2. Wartość bajki w życiu człowieka; 3. Bajki terapeutyczne i ich znaczenie; 4. Właściwości terapeutyczne bajek. II. Bajek nauka… jak ułożyć własną bajkę terapeutyczną?: 1. Opowiedz z dzieckiem własną bajkę… ; 2. Zadbaj o odpowiednią atmosferę; 3. Pozostań bajkoterapeutą swego dziecka. III. Bajek opowiadanie… przykłady bajek terapeutycznych: 1. Ja…: Anna Turowska. Rybka zwana Lili; Sabina Sałek. Wódz małe piórko; Marta Stankiewicz. Szaruś – mały miś polarny; Katarzyna Lesz. Bajka o smutnym ołówku; Agnieszka Łuńska. Magiczne zaklęcie; Magdalena Nadolska. Jeżyk Wojtuś; Justyna Kujawa. O bohaterskim skoczku; Małgorzata Kozłowska. Wygląd to nie wszystko – czyli przygody niezwykłej kotki Anulki; Koleta Dymowska. Miś Baryłka;   Marcelina Jacak. Nieśmiały Jaś.     2. Ja i świat…: Monika Burczyk. Rudzik w lwim teatrze; Katarzyna Belka. Bajka o małej Danusi; Joanna Piotrowska. Odważne lwiątko; Małgorzata Książek. O Mikołajku i nocnym potworze; Dorota Sawicka. Strażnik snów; Małgorzata Guzowska. Krzyś idzie do szkoły.   3. Ja i moja rodzina…: Marzena Turkowska. Fifi i jego rodzina; Sylwia Ossowska. Podróż; Marta Cisewska. Bajka o krainie szczęścia; Katarzyna Rekiel. Ruda Kitka; Halina Rudzińska. Zaczarowane buty; Patrycja Biegańska-Stawicka. Jagusia i Kajtuś; Izabela Kulik. Jeżyk Moo.    4. Coś miłego dla dorosłych: Beata Bołba. Bajka o małym Słowiczku 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Od telewizora do telewizji. 2. Teorie mediów i komunikacja masowego. 3. Podstawy metodologiczne badań i przekazu telewizyjnego. 4. Jawne i ukryte programy typowych form przekazu telewizyjnego. 5. Rodzaje odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną. 6. Od edukacji medialnej do rozumienia przekazu telewizyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej