Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(175)
IBUK Libra
(8)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(173)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(17)
E-booki
(9)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(134)
dostępne
(121)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(123)
Czytelnia
(135)
Autor
Gierszewska Grażyna
(9)
Romanowska Maria (1947- )
(9)
Banaszyk Piotr
(5)
Lewandowska Adrianna
(4)
Mruk Henryk (1948- )
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Chodyński Andrzej
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Kaplan Robert S
(3)
Rokita Jerzy
(3)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Bieniok Henryk (1940- )
(2)
Cygler Joanna
(2)
Friedag Herwig R
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Jaksa Michael
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Jańska Regina
(2)
Jędralska Krystyna
(2)
Jędrzejczyk Irena
(2)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(2)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Krzakiewicz Kazimierz
(2)
Likierski Marcin
(2)
May Peter (1958- )
(2)
Norton David P
(2)
Olszewska Barbara
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Shmidt Walter
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Trocki Michał (1945- )
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Witczak Hubert
(2)
Zook Chris
(2)
Żelazko Beata
(2)
Allaire Yvan
(1)
Allen James
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Altman Elizabeth J
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andreson Steven R
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof
(1)
Anthony Scott D
(1)
Anusz Jan
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Baran Michał
(1)
Barrow Colin
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białas Tomasz
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Blaik Piotr (1942- )
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borówka Ewa
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Cichy Diana
(1)
Cieślicki Maciej
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Clark Graham
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czapiewski Mirosław
(1)
Czapla Karolina (1981- )
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Drążek Zygmunt
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dymek Arkadiusz
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Dąbrowski Jan
(1)
Edvinsson L
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Filar Ewa
(1)
Fimińska-Banaszyk Romualda
(1)
Firsirotu Mihaela E
(1)
Floyd Steven W
(1)
Forsyth Patrick
(1)
Frąckiewicz Ewa
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Fung Victor K
(1)
Fung William K
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Galata Stanisław
(1)
Glikamn Paweł
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grant Robert G
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(130)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(182)
Rosja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(182)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(145)
Zarządzanie strategiczne
(136)
Analiza strategiczna
(24)
Planowanie strategiczne
(24)
Marketing strategiczny
(23)
Zarządzanie
(19)
Organizacja
(15)
Zarządzanie jakością
(13)
Innowacje
(11)
Konkurencja
(11)
Marketing
(11)
Zarządzanie wiedzą
(11)
Otoczenie firmy
(10)
Analiza SWOT
(9)
Kadry
(9)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(8)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(7)
Konkurencyjność
(6)
Organizacja ucząca się
(6)
Usługi
(6)
Controlling
(5)
Gospodarka
(5)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(5)
Decyzje
(4)
Kompleksowa karta wyników
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Strategia organizacyjna
(4)
Współdziałanie
(4)
Biznesplan
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Logistyka
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Menedżerowie
(3)
Motywacja
(3)
Produkcja
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Strategia marketingowa
(3)
Teoria organizacji
(3)
Towar
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Diagnostyka przemysłowa
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Ekologia
(2)
Ekorozwój
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Inwestycje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Jakość
(2)
Jakość usług
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kontrola zarządcza
(2)
Kooperacja przemysłowa
(2)
Kultura
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Ocena pracowników
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Przemysł
(2)
Rynek
(2)
Segmentacja rynku
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(2)
Agrobiznes
(1)
Analiza PEST
(1)
Analiza rynku
(1)
Analiza wartości
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
Budżety gminne
(1)
Ceny
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dywersyfikacja portfela
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Firma Roleski (Zgłobice)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(40)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(10)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(63)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(46)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Transport i logistyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
184 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Znaczenie strategii w procesie zarządzania przedsiębiorstwem; 2. Mapa strategii i strategiczna karta wyników a planowanie strategiczne; 3. Wykorzystanie strategicznej karty wyników w planowaniu operacyjnym; 4. Wykorzystanie strategicznej karty wyników w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa; 5. Wykorzystanie mapy strategii i strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Koncepcja i uwarunkowania działań marketingowych, 2. Zachowania i segmentacja nabywców oraz badania marketingowe jako podstawa działalności przedsiębiorstwa, 3. Instrumenty marketingu, 4. Zasady tworzenia strategii planu marketingowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój marketingu w teorii i w praktyce, 2. System marketingu i jego otoczenie, 3. Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem, 4. Marketingowe systemy informacyjne, 5. Kształtowanie mowego produktu, 6. Elementy polityki cenowej, 7. Polityka dystrybucji produktów i usług, 8. Podstawy promocji produktu firmy, 9. Ogranizacja działalności marketingowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Konwencja rozwoju zarządzania i marketingu, 2.Zarys systematyzacji strategii działalności gospodarczej, 3.Strategia marketingowa korporacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instrumenty przeobrażeń organizacyjnych. Zarządzanie przez innowacje nowoczesną metodą zarządzania przedsiębiorstwem. Ograniczenia metod doskonalenia procesów wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach. Understanding Six Sigma. Koopetycja jako niestabilność więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa. Wybrane modele premiowania we współczesnej organizacji gospodarczej. Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych w dobie globalizacji. Przyczyny zmian w metodach zarządzania. Motywy proinnowacyjnej aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego. Offshoring w sektorze usługowym - internacjonalizacja produkcji usług. Rola outsourcingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wykorzystanie podejścia zasobowego w formułowaniu Strategii Błękitnego Oceanu. Strategiczne aspekty współczesnego zarządzania projektami. Strategie negocjacji wielostronnych. Koncepcja mapy kapitału przedsiębiorczości. Zarządzanie projektami we współczesnych organizacjach. Kierunki i uwarunkowania rozwoju zewnętrznego dużych firm produkcyjnych. Zespoły zadaniowe w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych. Analiza konfiguracji sieci dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Analiza sprawności operacyjnej pośredniego ogniwa w kanale dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Próba definiowania logistyki jako dyscypliny naukowej. Metoda twórczego rozwiązywania problemów G&D. Nowe koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi. Organizacja w ruchu - wykorzystanie okazji przez przedsiębiorstwa turystyczne (wyniki badań). Funkcjonowanie polskich rad nadzorczych a praktyka Corporate Governance. Komunikacja jako instrument kształtowania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. Umiędzynarodowienie działalności badawczo-rozwojowej w korporacjach transnarodowych. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw internacjonalizujących się. Sposób wdrażania oraz kształt strategicznej karty wyników jako czynniki decydujące o skuteczności wykorzystania narzędzia do implementacji strategii przedsiębiorstw. Wykorzystanie "Formuły+4+2" w zarządzaniu organizacją. Risk and issue management for high-sized projects.Metodyka projektowania strategii zarządzania. Znaczenie innowacyjności w procesie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce w kontekście zjawisk globalizacji europejskiej. Metody aktywizacji działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwach. Rachunkowość kreatywna jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji. Cechy strategii wzrostu polskich dużych przedsiębiorstw produkcyjnych. Wybrane aspekty tworzenia strategii w polskich przedsiębiorstwach. Zarządzanie projektem w kontekście zespołu projektowego oraz narzędzi jego wsparcia. 2. Rola zasobów niematerialnych w przeobrażeniach organizacyjnych. Więzi partnerskie a proces kształtowania nowej architektury biznesu. Uwarunkowania tworzenia sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw. Jak można zmniejszyć lukę wizerunkową odzwierciedlającą postrzeganie firmy jako pracodawcy? Pomiar kapitału intelektualnego kreującego innowacje i wartość organizacji. Technologia a kompetencje rdzeniowe w procesie zarządzania innowacjami. Znaczenie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie - wyniki badań empirycznych. Współczesne tendencje w procesie wewnętrznej integracji przedsiębiorstwa. Projektowanie strategii marki jako proces przeobrażeń w przedsiębiorstwie. Cele aliansów a strategia rynkowego rozwoju przedsiębiorstwa. The middle east business culture - making business with arab partners. Elastyczność kształtowania relacji z klientami determinantą efektywnego funkcjonowania organizacji w dobie XXI wieku. Wpływ kultury organizacyjnej na efektywność indywidualnego i zespołowego podejmowania decyzji. Kultura organizacyjna a luka kompetencyjna organizacji. Propozycja procedur i metod zarządzania kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Metoda "Zarządzania przez Kulturę Organizacyjną" - aspekt teoretyczno-praktyczny. 3. Wpływ jakości na funkcjonowanie organizacji. Uwarunkowania wdrażania systemu zarządzania jakością. System zarządzania jakością ISO 9001 a ocena wprowadzania wyrobów na rynki Unii Europejskiej w firmie Tarnawa Sp. J. Kontrola wewnętrzna, audyt wewnętrzny i audit wewnętrzny - koncepcja współdziałania w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wielokryteriowa ocena jakości typu dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem. Efekty zastosowania systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym - case study. Zarządzanie jakością projektu unijnego. Problemy pomiaru satysfakcji klienta zewnętrznego w sferze usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Problemy dot. narzędzi i instrumentów doskonalenia zarządzania jakością w przedsiębiorstwie: Wpływ zintegrowanego systemu zarządzania na efektywność gospodarowania w przedsiębiorstwie; Systemy Zarządzania Środowiskowego - nowe podejście do ochrony środowiska w organizacji; Przepływ informacji w TQM; Kaizen jako strategia doskonalenia jakości i klucz Japonii do sukcesu na międzynarodowych rynkach; Normy ISO-9000 w bankach; Efekt wdrożenia certyfikowanego systemu zapewnienia jakości w przedsiębiorstwie; Systemy informatyczne jako instrument wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem. Cz. II Zagadnienia restrukturyzacji przedsiębiorstw - narzędzia doskonalenia zarządzania: Restrukturyzacja przedsiębiorstwa a lean management; Restrukturyzacja organizacyjna przedsiębiorstwa; Kultura organizacyjna jako przedmiot badań w nauce o organizacji i zarządzaniu. Studium literatury; Kierunki zmian w systemie zarządzania w małych i średnich firmach w Polsce w latach 90-tych; Rola kadry kierowniczej w procesie kształtowania kultury uczących się organizacji; Komunikacja społeczna w przedsiębiorstwie; Elementy polityki innowacyjnej polskich przedsiębiorstw przemysłowych; Zarządzanie w aspekcie ryzyka; Specyfika marketingu w zakładach opieki zdrowotnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja organizacyjnego uczenia się, 2. Metody zarządzania procesami biznesowymi, 3. Metody zarządzania informacją, 4. Metody zarządzania strategicznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
1. Przegląd zastosowań wybranych metod TQM: Doskonalenie organizacji; Rozwiązywanie problemów; Zarządzanie strategiczne; Normy ISO 9000; 2. Siedem klasycznych metod TQM: Wprowadzenie; Wykres Ishikawy; Arkusz kontrolny; Wykres Pareto; Histogram; Wykres rozrzutu; Flowchart; karta kontrolna; Wykresy; Stratyfikacja; 3. Siedem nowych metod TQM: Wprowadzenie; Metoda KJ: wykres pokrewieństwa; Wykres realcji; Wykres systematyki; Wykres macierzowy; Macierzowa analiza danych; Wykres programowania procesu decyzyjnego PCDC; Wykres strzałkowy; Kompleksowe wykorzystanie 7 nowych metod TQM: 4. Inne metody opracowane w ramach TQM: Wykres radarowy; Metoda flagi; Macierz celów i środków; Catchball; Metoda QFD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
R.1 Balanced Scorecard pewnego przyjaciela - jako impuls do refleksji nad tym, jak me realizujemy nasze plany. R.2 Balanced Scorecard w średniej wielkości przedsiębiorstwie? Kolejny przykład: Średniej wielkości wydawnictwo wdraża Balanced Scorecard; Dlaczego przedsiębiorstwa potrzebują Balanced Scorecard?; Strategiczne zarządzanie procesami; Od utopii do przedsiębiorczego działania R.3 Co nowego jest w Balanced Scorecard?: Budujemy na sprawdzonym; Często stawiane pytania; Różne zastosowania Balanced Scorecard. R.4 Opracowanie i wdrożenie Balanced Scorecard w różnych obszarach przedsiębiorstwa: Producent przyrządów pomiarowych, na swojej nowej drodze do Balanced Scorecard; Negatywny rozwój firmy, jako okazja na zmiany; Na którym poziomie przedsiębiorstwa rozpocząć?; Plan wdrażania; Uczestnicy prac na Balanced Scorecard; Rola działu informatycznego; Zakotwiczenie w systemie sprawozdawczym; Scorecards w Marwitz. R.5 Od strategii do budżetu - cele przedsiębiorstwa w biznesowej codzienności: Przedsiębiorstwo przemysłowe - nowa orientacja; Definiowanie celów; Identyfikacja potencjałów sukcesu - ramy dla Balanced Scorecard; Koncentracja na najwyższym; Trzy kamienie milowe Balanced Scorecard; Lista założeń skutecznego wdrożenia koncepcji Balanced Scorecard. R.6 Organizacja oparta na zaufaniu, jako podstawa do skutecznej Balanced Scorecard: Strategia i komunikacja Skutki braku zaufania; Zasady budowania zaufania w przedsiębiorstwie. R.7 Wskaźniki stosowane w praktyce: Wskaźniki dot. perspektywy klienta; Wskaźniki perspektywy procesów wewnętrznych; Wskaźniki perspektywy pracownika (rozwoju); Wskaźniki perspektywy finansowej; Dalsze perspektywy Balanced Scorecard. R.8 Podsumowanie - cztery tezy odnośnie Balanced Scorecard: Balanced Scorecard zmieni nasze zamierzenia strategiczne w praktyczne działanie, gdy znajdziemy odpowiednią formę, odzwierciedlania jej wyników w budżecie Balanced Scorecard będzie przynosiła nam tym więcej sukcesów, im bardziej nam się uda postawić w centrum za interesowania aktorów biorących udział w realizowaniu strategicznych akcji i projektów; Balanced Scorecard nastawiona jest w pierwszej kolejności na potrzeby zarządzanie wewnętrznego w przedsiębiorstwie, a dopiero później na sprawozdawczość zewnętrzną; Balanced Scorecard umożliwi przekonstruowanie naszych struktur zarządczych, w strategiczną sieć, składającą się z odpowiedzialnych liderów projektów i pracowników, ściśle ukierunkowanych na realizację zadań, przyczyniających się do osiągnięcia strategicznych zamierzeń. R.9 Koncepcja Balanced Scorecard w przedsiębiorstwach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
R.1 Balanced Scorecard pewnego przyjaciela - jako impuls do refleksji nad tym, jak me realizujemy nasze plany. R.2 Balanced Scorecard w średniej wielkości przedsiębiorstwie? Kolejny przykład: Średniej wielkości wydawnictwo wdraża Balanced Scorecard; Dlaczego przedsiębiorstwa potrzebują Balanced Scorecard?; Strategiczne zarządzanie procesami; Od utopii do przedsiębiorczego działania R.3 Co nowego jest w Balanced Scorecard?: Budujemy na sprawdzonym; Często stawiane pytania; Różne zastosowania Balanced Scorecard. R.4 Opracowanie i wdrożenie Balanced Scorecard w różnych obszarach przedsiębiorstwa: Producent przyrządów pomiarowych, na swojej nowej drodze do Balanced Scorecard; Negatywny rozwój firmy, jako okazja na zmiany; Na którym poziomie przedsiębiorstwa rozpocząć?; Plan wdrażania; Uczestnicy prac na Balanced Scorecard; Rola działu informatycznego; Zakotwiczenie w systemie sprawozdawczym; Scorecards w Marwitz. R.5 Od strategii do budżetu - cele przedsiębiorstwa w biznesowej codzienności: Przedsiębiorstwo przemysłowe - nowa orientacja; Definiowanie celów; Identyfikacja potencjałów sukcesu - ramy dla Balanced Scorecard; Koncentracja na najwyższym; Trzy kamienie milowe Balanced Scorecard; Lista założeń skutecznego wdrożenia koncepcji Balanced Scorecard. R.6 Organizacja oparta na zaufaniu, jako podstawa do skutecznej Balanced Scorecard: Strategia i komunikacja Skutki braku zaufania; Zasady budowania zaufania w przedsiębiorstwie. R.7 Wskaźniki stosowane w praktyce: Wskaźniki dot. perspektywy klienta; Wskaźniki perspektywy procesów wewnętrznych; Wskaźniki perspektywy pracownika (rozwoju); Wskaźniki perspektywy finansowej; Dalsze perspektywy Balanced Scorecard. R.8 Podsumowanie - cztery tezy odnośnie Balanced Scorecard: Balanced Scorecard zmieni nasze zamierzenia strategiczne w praktyczne działanie, gdy znajdziemy odpowiednią formę, odzwierciedlania jej wyników w budżecie Balanced Scorecard będzie przynosiła nam tym więcej sukcesów, im bardziej nam się uda postawić w centrum za interesowania aktorów biorących udział w realizowaniu strategicznych akcji i projektów; Balanced Scorecard nastawiona jest w pierwszej kolejności na potrzeby zarządzanie wewnętrznego w przedsiębiorstwie, a dopiero później na sprawozdawczość zewnętrzną; Balanced Scorecard umożliwi przekonstruowanie naszych struktur zarządczych, w strategiczną sieć, składającą się z odpowiedzialnych liderów projektów i pracowników, ściśle ukierunkowanych na realizację zadań, przyczyniających się do osiągnięcia strategicznych zamierzeń. R.9 Koncepcja Balanced Scorecard w przedsiębiorstwach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Przedsiębiorstwo a tworzenie wartości ekonomicznej; Dynamika kosztów: ekonomiczne i technologiczne impera- tywy firmy; Dynamika rynków i konkurencji; Dynamika strategiczna: systemy strategiczne i strategie rynkowe Dynamika społeczna i psychologiczna organizacji; Zarządzanie ryzykiem i niepewnością. Metoda technokra- tyczna, polityczna i strukturalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ustalenie wzajemnych relacji między celami strategicznymi organizacji. 2. Analiza strategiczna - narzędzia przygotowania analizy SWOT. 3. Biznesplan jako narzędzie projektowania, wdrażania i kontroli strategii. 4. Gwarancje pracownicze - narzędzie przełamywania oporów wobec strategii zmian w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu”. Zawiera on zbiór różnorodnych problemowo artykułów, choć dominuje w nim głównie nurt związany z zarządzaniem strategicznym. Tak jest choćby w teoriopoznawczym artykule „Klient w strategiach organizacji biznesowych”. Jego autorzy (E. Stańczyk-Hugiet oraz J. Niemczyk) poszukują głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych. Prowadząc swoją analizę, wskazani badacze przyjmują perspektywę historyczną kształtowania się poszczególnych koncepcji zarządzania strategicznego i w tych perspektywach lokują klienta. Całość rozważań zakończona jest przedstawieniem koncepcji ekosystemu organizacji, w której to klient jest centralnym węzłem wpływającym na strategię zarządzania organizacjami biznesowymi. W artykule „Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej – od podejścia planistycznego do zwinnego przedsiębiorstwa” zastosowano metodę analizy krytycznej wybranej literatury z zakresu zarządzania strategicznego. K. Malewska i M. Sajdak opisują ewolucję koncepcji przewagi konkurencyjnej z perspektywy zmian zachodzących w wa-runkach funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorki podejmują również próbę sformułowania definicji przewagi konkurencyjnej dla współczesnej koncepcji zwinnego przedsiębiorstwa. Artykuł E. Kanak pt. „Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych” ma charakter empiryczny. Autorka przedstawia w nim wyniki swoich badań przedsiębiorstw deweloperskich realizujących inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym na rynku wrocławskim oraz podejmuje się identyfikacji i oceny misji, celów rynkowych oraz rodzajów strategii rynkowych tych przedsiębiorstw. Z kolei S. Urban oraz M. Michałowska w swoim artykule identyfikują działania podejmowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim w warunkach koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym. Przeprowadzone przez autorów analizy wskazują na wyróżniające sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MSP oraz identyfikują kluczowe czynniki sukcesu branży. T. Dyczkowski i J. Dyczkowska, autorzy artykułu pt. „Zarządzanie partycypacyjne a satysfakcja z pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach”, prezentują wyniki swoich badań empirycznych dotyczących relacji między stopniem włączenia pracowników przedsiębiorstw sektora MSP w działania zarządcze a strategiami wynagradzania oraz satysfakcją pracowników z wynagrodzeń. W artykule „Zastosowanie koncepcji organizacji uczącej się w procesie zarządzania organizacją pozarządową” E. Gałka na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazuje zalecenia dotyczące skutecznego zarządzania organizacją pozarządową z perspektywy koncepcji organizacji uczących się. Z kolei P. Bandurowski w swoim artykule „Polityka migracyjna Unii Europejskiej w kontekście różnic kulturowych na przykładzie Polski” podejmuje problemy związane z kreowaniem polityki migracyjnej. Ta istotna w kontekście zjawiska starzenia się społeczeństw Unii Europejskiej kwestia rozpatrywana jest przez autora z perspektywy różnic kulturowych. W artykule „Ana-liza sieci w badaniach struktury organizacji” A. Zbieg, B. Żak i P. Zaręba przedstawiają metodę prowadzenia badań i analiz sieci społecznych w organizacji. Celem tych badań jest zdefiniowanie relacji pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy. Przedstawiona na wybranym przykładzie przez autorkę metoda analizy służyć może określeniu wybranych relacji między uczestnikami organizacji, w tym sposobów przepływu informacji oraz koordynacji w strukturach organizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ekonomika wartości niematerialnych, 2. Dwanaście wartości niematerialnych, które wpływają na funkcjonowanie firm, 3. Synteza
firm, 3.Synteza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Stan i prognozy rozwoju gospodarczego i ich wpływ na działania przedsiębiorstw w Polsce, 2. Makrotrendy w zachowaniach nabywców a strategia rozwoju przedsiębiorstwa, 3. Przedsiębiorstwo polskie przedsiębiorstwem unijnym, 4. Chiny - szanse i zagrozenia dla polskich przedsiębiorstw, 5. Znaczenie planowania i myślenia strategicznego w budowaniu nowoczesnej komunikacji marketingowej, 6. Strategiczny trójkąt - strategia, procesy, projekty, 7. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, 8. Kreatywność a zdobywanie przewagi konkurencyjnej, 9. Skuteczność komunikacji indywidualnej w programach lojalnościowych, 10. Skuteczne przywództwo źródłem przewagi konkurencyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo turystyczne w dążeniu do sukcesu i zrównoważonego rozwoju, Biznes turystyczny, Przedsiębiorstwo turystyczne w warunkach gospodarki rynkowej, Finanse przedsiębiorstwa turystycznego, Zarządzanie ryzykiem i znaczenie ubezpieczeń w turystyce, Strategie rozwoju przedsiębiorstw turystycznych oparte na inwestycjach, Wykorzystanie najnowszych technologii cyfrowych w turystyce, Polityka Unii Europejskiej wobec sektora turystycznego; Polski biznes turystyczny w drodze do nowoczesności, Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie turystycznym, Empiryczna weryfikacja rynkowej i środowiskowej orientacji przedsiębiorstw turystycznych w Polsce; Formułowanie ekostrategii przez przedsiębiorstwo turystyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo turystyczne w dążeniu do sukcesu i zrównoważonego rozwoju, Biznes turystyczny, Przedsiębiorstwo turystyczne w warunkach gospodarki rynkowej, Finanse przedsiębiorstwa turystycznego, Zarządzanie ryzykiem i znaczenie ubezpieczeń w turystyce, Strategie rozwoju przedsiębiorstw turystycznych oparte na inwestycjach, Wykorzystanie najnowszych technologii cyfrowych w turystyce, Polityka Unii Europejskiej wobec sektora turystycznego; Polski biznes turystyczny w drodze do nowoczesności, Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie turystycznym, Empiryczna weryfikacja rynkowej i środowiskowej orientacji przedsiębiorstw turystycznych w Polsce; Formułowanie ekostrategii przez przedsiębiorstwo turystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacje publiczne: zarządzanie konkurencyjnością / Małgorzata Bednarczyk. - Warszawa; Kraków : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 242, [1] s. : tab., wykr. ; 21 cm.
Konkurencyjność przedsiębiorstw i organizacji publicznych; Organizacje publiczne w Polsce na przełomie wieków; Otoczenie organizacji w Polsce; Badanie i analiza konkurentów; Przedsiębiorczość i innowacyjność w organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Podstawy teoretyczne w zarządzaniu zasobami przedsiębiorstwa: 1.1. Zasoby przedsiębiorstwa – definicja, typologia, cechy; 1.1.1. Definicje i typologie zasobów; 1.1.2. Od własności do dostępności zasobów; 1.1.3. Kluczowe kompetencje jako zasób przedsiębiorstwa; 1.2. Zasoby w optyce zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem; 1.2.1. Ewolucja podejścia w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwa; 1.2.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa a zasoby; 1.2.3. Zarządzanie kompetencjami a kreacja wartości; 1.3. W kierunku procesowego zarządzania zasobami; 1.3.1. Zachwiana idea struktury funkcjonalnej organizacji; 1.3.2. Procesowe podejście w organizacji – definicja, klasyfikacje, koncepcje; 1.3.3. Koszty transakcyjne w zarządzaniu procesowym; 1.3.4. Mapowanie i rekonfiguracja procesów. Rozdział 2. Istota outsourcingu: 2.1. Outsourcing – problemy definicyjne; 2.1.1. Generacje outsourcingu; 2.1.2. Podstawowe cechy i formy outsourcingu w świetle głównych nurtów teoretycznych; 2.1.3. Outsourcing wobec wybranych form organizacyjno-zarządczych; 2.1.4. Outsourcing procesów; 2.2. Outsourcing strategiczny; 2.2.1. Cele outsourcingu; 2.2.2. Outsourcing strategiczny a outsourcing transformacyjny; 2.2.3. Przesłanki outsourcingu strategicznego; 2.2.4. Aspekty ekonomiczne – wybrane elementy. Rozdział 3. Zarządzanie outsourcingiem: 3.1. Uwarunkowania i przedmiot zarządzania outsourcingiem; 3.1.1. Przesłanki zmian w podejściu do zarządzania zasobami przez outsourcing; 3.1.2. Koncepcje zarządzania outsourcingiem; 3.2. Etapy procesu zarządzania outsourcingiem; 3.2.1. Projektowanie; 3.2.2. Wybór dostawców; 3.2.3.Transfer zasobów; 3.2.4. Zarządzanie relacjami; 3.3. Krytyczne czynniki sukcesu i porażek outsourcingu; 3.3.1. Przesłanki sukcesu; 3.3.2. Przyczyny niepowodzeń. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Strategie zarządzania przedsiębiorstwem; R.2 Alianse strategiczne jako szczególna forma rozwoju przedsiębiorstw; R.3 Kontrakty inwestorskie; R.4 Sposoby doboru partnera strategicznego na przykładzie wybranych spółek branży telekomunikacyjnej i farmaceutycznej w Polsce (wyniki badań); R.5 Modelowe ujęcie doboru partnera strategicznego; Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej