Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(174)
IBUK Libra
(9)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(164)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(18)
E-booki
(11)
Czasopisma
(10)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(128)
dostępne
(124)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(132)
Czytelnia
(129)
Autor
Huczek Marian (1939-2023)
(10)
Grabiec Olimpia (1975- )
(8)
Sikorski Czesław (1943- )
(7)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(7)
Armstrong Michael (1928- )
(5)
Dzieńdziora Joanna
(5)
Sułkowski Łukasz
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Kowalska Sylwia
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Wolniak Radosław
(4)
Chovancová Miloslava
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Gaweł Łukasz
(3)
Hofstede Geert
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Kostera Monika
(3)
Kożuch Barbara (1950- )
(3)
Lis Marcin
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Pachura Aneta
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sitko-Lutek Agnieszka
(3)
Trojanowski Tomasz
(3)
Unterschutz Alicja
(3)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(3)
Wojtaszek Henryk
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Berniak-Woźny Justyna
(2)
Bobińska Krystyna
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Dudzik-Lewicka Irena
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Harasimowicz Magdalena
(2)
Hofstede Gert Jan
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Korombel Anna
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
Masiukiewicz Piotr
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Morgan Gareth
(2)
Orzechowski Emil
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sipa Monika
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Szczupaczyński Jerzy
(2)
Szulgina Ludmiła
(2)
Turek Dariusz
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wnuk Jan
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Wziątek-Staśko Anna
(2)
Zarębska Anna
(2)
Zasępa Piotr
(2)
Zawadzka Anna Maria
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Alberoni Francesco
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andrews Tim G
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Artemenko Lina
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Barcik Agnieszka
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Beech Nic
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bieryło Marta
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bjerke Bjorn
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Blinov Andrej Olegovič
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Broda Jerzy
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(183)
Rosja
(2)
Język
polski
(183)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy HR
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(102)
Zarządzanie
(64)
Organizacja
(60)
Kadry
(36)
Przedsiębiorstwo
(34)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(22)
Kultura
(20)
Przywództwo
(20)
Menedżerowie
(15)
Zachowanie organizacyjne
(15)
Motywacja pracy
(14)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Praca
(12)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Organizacja ucząca się
(11)
Zarządzanie jakością
(11)
Innowacje
(9)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Komunikacja społeczna
(8)
Public relations
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Decyzje
(7)
Kapitał ludzki
(7)
Konflikt
(7)
Kultura pracy
(7)
Instytucje nonprofit
(6)
Motywacja
(6)
Organizacje
(6)
Polityka zatrudnienia
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Marketing
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie kulturą
(5)
Zatrudnienie
(5)
Controlling
(4)
Globalizacja
(4)
Ocena pracowników
(4)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(4)
Siła robocza
(4)
Edukacja miedzykulturowa
(3)
Etnopsychologia
(3)
Etyka biznesu
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Instytucje kultury
(3)
Jakość usług
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konkurencyjność
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja -planowanie
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rynek pracy
(3)
Socjologia kultury
(3)
Socjologia organizacji
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Banki
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Jakość
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Konsumenci
(2)
Marketing partnerski
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metodologia
(2)
Muzea
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Polska
(2)
Prakseologia
(2)
Produktywność pracy
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Regionalizm
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Sektor publiczny
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Studenci
(2)
Styl kierowania
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Teatr
(2)
Teoria organizacji
(2)
Wizerunek instytucji kultury
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Zarządzanie międzykulturowe
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(7)
1989-2000
(7)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(34)
Praca zbiorowa
(21)
Opracowanie
(19)
Czasopismo naukowe
(11)
Monografia
(10)
Czasopismo ekonomiczne
(8)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Szkic
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(94)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
185 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawy organizacji i zarządzania / red. Maria Romanowska. - Warszawa : Difin, 2001. - 302, [1] s. : tab., wykr. ; 23 cm.
Teoria i praktyka zarządzania; Kierowanie ludźmi; Konflikty w organizacji; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Kultura organizacji; Podejmowanie decyzji w organizacji; Struktury działalności gospodarczej; Zarządzanie projektami; Techniki organizatorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania rozwoju organizacji, 2. Kapitał intelektualny organizacji, 3. Koncepcja uczącej się organizacji, 4. Partycypacja pracowników w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Okoliczności funkcjonowania przedsiębiorstw a ich kultura organizacyjna i sfera społeczna: Otoczenie przedsiębiorstwa wielonarodowego w perspektywie społeczno-kulturowej; Zmiany w firmie a ludzie. Warunki i możliwości "wygrania" zmiany; Łagodzenie bezrobocia jako zadanie przedsiębiorstwa - podstawowe warunki realizacji; Bilans społeczny i przesłanki jego sporządzania w przedsiębiorstwach; Kształtowanie relacji firma-klient - kierunki zmian oraz ich przesłanki. Cz. II Wiedza jako kluczowa wartość współczesnego przedsiębiorstwa: Zarządzanie wiedzą - nowe wyzwania dla przedsiębiorstw; Wiedza jako atrybut organizacji uczącej się; Rola coachingu i mentoringu w podnoszeniu wiedzy przedsiębiorstwa; Podstawowe problemy kształtowania kadr w systemie logistycznym przedsiębiorstwa. Cz. III Aktywizowanie ludzi w przedsiębiorstwach - warunki i możliwości: Obszary i środki motywowania w kontekście celów przedsiębiorstwa; Warunki pracy w przedsiębiorstwach jako przedmiot badań - przesłanki, ujęcie i sposoby postępowania; Oceny pracownicze oraz warunki ich wykorzystywania w przedsiębiorstwach; Zachowania ludzi w małych firmach a controlling; Czynnik ludzki w znowelizowanych normach ISO/DIS 9000:2000
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do zachowań w organizacji; Charaktery- styka zachowań indywidualnych; Podejmowanie decyzji; Motywacja; Podstawy zachowań grupowych; Zespoły robocze; Przywództwo; Komunikacja; Podstawy struktury organizacji; Cele organizacji; Kultura organizacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Relacje jako kluczowy element kapitału niematerialnego organizacji: 1.1. Kapitał niematerialny organizacji; 1.2. Relacje w ujęciu psychospołecznym, organizacyjnym i ekonomicznym; 1.3. Koncepcja kapitału relacyjnego; 1.4. Wartość kapitału relacyjnego – próby pomiaru. 2. Zarządzanie relacjami z klientami: 2.1. Istota zarządzania relacjami z klientami; 2.2. Narzędzia zarządzania relacjami z klientami; 2.3. Pomiar kapitału relacyjnego klienta; 2.4. Obsługa klienta podstawą zarządzania relacjami z klientami; 3. Wewnętrzny kapitał relacyjny organizacji – zarządzanie relacjami z pracownikami: 3.1. Koncepcja zarządzania relacjami z pracownikami; 3.2. Zarządzanie zaangażowaniem jako element zarządzania relacjami z pracownikami; 3.3. Kulturowe uwarunkowania budowania wewnętrznego kapitału relacyjnego; 3.4. Zarządzanie relacjami z pracownikami w organizacji będącej w kryzysie; 3.5. Relacje wymagają zaufania i autentyczności. Etyczny kontekst relacji z pracownikami; 3.6. Praktyka zarządzania relacjami z pracownikami – przyczynek empiryczny: 3.6.1. Źródła trudności w zarządzaniu relacjami z pracownikami w ocenie menadżerów z sektora przedsiębiorstw; 3.6.2. Urzędnicza kadra kierownicza o zarządzaniu relacjami z pracownikami – analiza wyników badania jakościowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozszerz. i zaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2014 - 642, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami; 2. ZZL w systemie zarządzania organizacja; 3. Kompetencje i rozwój zawodowy; 4. Kształtowanie zatrudnienia; 5. Motywowanie; 6. Wynagradzanie; 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracowników; 8. Kultura i etyka organizacji; 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wstęp; Źródła pochodzenia kultury, koncepcje, orientacje; Charakterystyka kultury w organizacji - funkcje, przejawy; Profile kultur; Kreowanie wartości w misji i wizji firmy; Zmiana kultury; Przykłady firm znanych z identyfikacji kultur; Polskie firmy w poszukiwaniu tożsamości kulturowej; Ekologia nowym budulcem kultury - Kultura ekologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota organizacyjnego uczenia się; 2. Czynniki kształtujące zdolności uczenia się przedsiębiorstwa; 3. Model zdolności uczenia się przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych; 4. Kształtowanie zdolności uczenia się przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy organizacji i zarządzania / red. Maria Romanowska. - Warszawa : Difin, 2002. - 302, [1] s. : il. ; 23 cm.
Teoria i praktyka zarządzania; Kierowanie ludźmi; Konflikty w organizacji; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Kultura organizacji; Podejmowanie decyzji w organizacji; Struktury działalności gospodarczej; Zarządzanie projektami; Techniki organizatorskie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 1/2015)
Kwartanik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
1. Proces legitymizacji organizacji odpowiedzialnej społecznie; 2. Aktualne trendy CSR w Hiszpanii i w Polsce. Studium przypadku: La Caixa i PKN Orlen; 3. Kultura organizacyjna podporządkowana zarządzaniu wiedzą w małych przedsiębiorstwach; 4. Wpływ kultury organizacyjnej państw europejskich i azjatyckich na poziom zarządzania w organizacji; 5. Wpływ jakości kadry menedżerskiej na efektywność procesu pierwotnej oferty publicznej funduszy private equity na GPW w Warszawie; 6. Zarządzanie kapitałem ludzkim w energetyce; 7. Analiza procesu zarządzania nowoczesnymi kanałami komunikacji w motywowaniu pracowników na przykładzie banku Y. Studium przypadku; 8. CSI w ocenie satysfakcji konsumentów na przykładzie wybranych sieci handlowych; 9. Planowane postarzanie produktu - analiza zjawiska; 10. Reklama w świecie nowych technologii - przegląd wybranych zagadnień; 11. Sustainability marketing mix przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym; 12. Zarządzanie organizacją - efekty techniczne współdziałania organizacji; 13. Informacyjne aspekty Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów na przykładzie Zakładu Piekarniczo-Cukierniczego X.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Jakość i kultura jakości: 1.1. Pojęcie jakości i jej znaczenie dla satysfakcji oraz lojalności interesariuszy; 1.2. Istota i rozwój koncepcji kompleksowego zarządzania jakością TQM; 1.3. Koncepcja Lean; 1.4. Six Sigma; 1.5. Lean Six Sigma; 1.6. Kultura jakości w organizacji. Rozdział 2. Doskonałość i kultura doskonałości: 2.1. Pojęcie i znaczenie doskonałości w organizacji; 2.2. Istota modeli doskonałości; 2.3. Prestiżowe modele premiujące doskonałość organizacji; 2.4. Inne modele i podejścia służące rozwojowi koncepcji doskonałości organizacyjnej; 2.5. Kultura doskonałości i ciągłe doskonalenie. Rozdział 3. Cykl doskonalenia PDCA oraz zarządzanie ryzykiem jako podstawa zarządzania systemowego: 3.1. Istota systemu zarządzania oraz cyklu PDCA; 3.2. Podejście normatywne do zarządzania jakością; 3.3. Inne normatywne systemy zarządzania i ich integracja; 3.4. Wdrażanie i certyfikacja normatywnych systemów zarządzania a krzewienie kultury jakości opartej na orientacji procesowej; 3.5. Zarządzanie ryzykiem i jego istota; 3.6. Systemowe zarządzanie ryzykiem wg normy ISO 31000:2018. Rozdział 4. Bezpieczeństwo jako kluczowy aspekt jakości i doskonałości: 4.1. Znaczenie i pojęcie bezpieczeństwa; 4.2. Wybrane aspekty bezpieczeństwa produktów, usług, podmiotów i procesów; 4.3. Kultura bezpieczeństwa jako element kultury jakości i doskonałości; 4.4. Just culture. Rozdział 5. Przykłady narzędzi i metod służących rozpoznaniu oraz kształtowaniu kultury jakości i doskonałości: 5.1. Rola narzędzi i metod w zarządzaniu jakością oraz zjawisko samooceny; 5.2. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury jakości; 5.3. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury doskonałości; 5.4. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury bezpieczeństwa oraz just culture; 5.5. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury bezpieczeństwa pacjenta; 5.6. Narzędzie do przeprowadzenia samooceny kultury bezpieczeństwa żywności; 5.7. Metoda oceny skuteczności działań doskonalących; 5.8. Metody wykorzystywane w zarządzaniu ryzykiem. Podsumowanie - ku Jakości 4.0. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Załączniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - wprowadzenie: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; Rola specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzanie funkcją personalną; Wkład funkcji personalnej; Ocena funkcji personalnej; Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Cz.2 Zachowania organizacyjne: Cechy ludzi; Motywacja; Zaangażowanie; Organizacje; Kultura organizacyjna. Cz.3 Praca i zatrudnienie: Istota pracy; Stosunek pracy; Kontrakt psychologiczny. Cz.4 Organizacja, stanowiska pracy i role: Projekt organizacji; Rozwój organizacji; Projektowanie stanowisk pracy i budowanie ról. Cz.5 Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Polityka dotycząca zasobów ludzkich; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; Analiza roli i kompetencji na danym stanowisku. Cz.6 Poszukiwanie pracowników: Planowanie zasobów ludzkich; Rekrutacja i selekcja; Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych; Testy psychologiczne; Wprowadzenie do organizacji; Odejście z organizacji. Cz.7 Zarządzanie przez efekty: Podstawy zarządzania przez efekty; Procesy zarządzania przez efekty; Sprzężenie zwrotne. Cz.8 Rozwój zasobów ludzkich: Podstawy rozwoju zasobów ludzkich; Uczenie się i rozwój; Planowanie rozwoju osobistego; Szkolenie; Rozwój kadry kierowniczej; Zarządzanie karierą- planowanie następstw i planowanie kariery. Cz.9 Zarządzanie wynagrodzeniami: Systemy zarządzania wynagrodzeniami; Wartościowanie stanowisk pracy; Analiza stawek rynkowych; Struktury płac; Płaca uwarunkowana sytuacyjnie; Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki; Zarządzanie systemami wynagrodzeń. Cz.10 Stosunki pracy: Zarys stosunków pracy; Stosunki pracy - procesy i wyniki; Negocjowanie i prowadzenie rokowań; Włączanie pracowników w życie organizacji i praktycypacja; Komunikowanie się. Cz.11 Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz świadczenia: Bezpieczeństwo i higiena pracy; Świadczenia socjalne. Cz.12 Usługi pracownicze i usługi w zakresie zasobów ludzkich: Praktyki związane z zatrudnieniem; Procedury zarządzania zasobami ludzkimi; Systemy informacji i danych dotyczących zasobów ludzkich. Załącznik A: Techniki szkoleń; Załącznik B: Formularze dokumentów pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - wprowadzenie: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; Rola specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzania funkcją personalną; Wkład funkcji personalnej; Ocena funkcji personalnej; Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Cz.2 Zachowania organizacyjne: Cechy ludzi; Motywacja; Zaangażowanie; Organizacje; Kultura organizacyjna. Cz.3 Praca i zatrudnienie: Istota pracy; Stosunek pracy; Kontrakt psychologiczny. Cz.4 Organizacja, stanowiska pracy i role: Projekt organizacji; Rozwój organizacji; Projektowanie stanowisk pracy i budowanie ról. Cz.5 Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Polityka dotycząca zasobów ludzkich; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; Analiza roli i kompetencji na danym stanowisku. Cz.6 Poszukiwanie pracowników: Planowanie zasobów ludzkich; Rekrutacja i selekcja; Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych; Testy psychologiczne; Wprowadzenie do organizacji; Odejście z organizacji. Cz.7 Zarządzanie przez efekty: Podstawy zarządzania przez efekty; Procesy zarządzania przez efekty; Sprzężenie zwrotne. Cz.8 Rozwój zasobów ludzkich: Podstawy rozwoju zasobów ludzkich; Uczenie się i rozwój; Planowanie rozwoju osobistego; Szkolenie; Rozwój kadry kierowniczej; Zarządzanie karierą- planowanie następstw i planowanie kariery. Cz.9 Zarządzanie wynagrodzeniami: Systemy zarządzania wynagrodzeniami; Wartościowanie stanowisk pracy; Analiza stawek rynkowych; Struktury płac; Płaca uwarunkowana sytuacyjnie; Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki; Zarządzanie systemami wynagrodzeń. Cz.10 Stosunki pracy: Zarys stosunków pracy; Stosunki pracy - procesy i wyniki; Negocjowanie i prowadzenie rokowań; Włączanie pracowników w życie organizacji i praktycypacja; Komunikowanie się. Cz.11 Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz świadczenia: Bezpieczeństwo i higiena pracy; Świadczenia socjalne. Cz.12 Usługi pracownicze i usługi w zakresie zasobów ludzkich: Praktyki związane z zatrudnieniem; Procedury zarządzania zasobami ludzkimi; Systemy informacji i danych dotyczących zasobów ludzkich. Załącznik A: Techniki szkoleń; Załącznik B: Formularze dokumentów pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Cz.1 Idea zarządzania zasobami ludzkimi: Podstawowe terminy i pojęcia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi; Filozofia zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie personelem Cz.2 Zarządzanie zasobami ludzkimi a firma jako całość: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie organizacją; Zarządzanie zasobami ludzkimi a kreowanie kultury firmy. Cz.3 Procesy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przeprowadzanie zmian; Zaangażowanie; Elastyczność; Praca zespołowa; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością totalną. Cz.4 Zarządzanie zasobami ludzkimi w praktyce; Wzbogacanie zasobów ludzkich - rekrutacja; Rozwijanie i doskonalenie zasobów ludzkich; Nadzór nad efektywnością pracy; Zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie wynagrodzeń; Zarządzanie zasobami ludzkimi a stosunki pracownicze; Wprowadzanie w życie zasad zarządzania zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Geneza współczesnego zainteresowania pozytywnymi relacjami interpersonalnymi w naukach o zarządzaniu: 1.2. Positive Organizational Scholarship; 1.3. Pozytywny potencjał organizacji; 1.4. Orientacja pozytywna organizacji wysokiej efektywności; 1.5. Pozytywne relacje interpersonalne w rozważaniach klasyków nauk o zarządzaniu. Rozdział 2. Pozytywne relacje w zespole pracowniczym: 2.2. Istota i znaczenie pozytywnych relacji interpersonalnych w świetle literatury; 2.3. Istota pozytywnych relacji interpersonalnych w zarządzaniu: propozycja wymiarów i mierników. Rozdział 3. Pozytywne relacje w zespołach pracowniczych jako element proinnowacyjnego klimatu organizacyjnego: 3.2. Istota proinnowacyjnego klimatu organizacyjnego; 3.3. Pozytywne relacje interpersonalne w organizacji a przekonania na temat tworzenia innowacji; 3.4. Relacje interpersonalne w zespole jako wymiar typologii zespołów pracowniczych tworzących innowacje; 3.5. Związek pozytywnych relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym z komunikacją wewnętrzną jako mechanizm sprzyjający innowacyjności. Rozdział 4. Pozytywne relacje interpersonalne przełożony - podwładny: 4.2. Teoria wymiany lider - podwładny (leader - member exchange); 4.3. Autentyczne przywództwo jako podstawa relacji przełożony - podwładny; 4.4. Istota bezpieczeństwa psychologicznego; 4.5. Autentyczne przywództwo, bezpieczeństwo psychologiczne i efekty uczenia się. Rozdział 5. Pozytywne relacje interpersonalne pracowników a negatywne zjawiska organizacyjne: 5.2. Pozytywne relacje interpersonalne a organizacyjne zachowania obywatelskie; 5.3. Istota zachowań kontrproduktywnych pracowników; 5.4. Związek pozytywnych i negatywnych zachowań pracowniczych w świetle badania jednostek samorządu terytorialnego; 5.5. Teorie wyjaśniające współwystępowanie zachowań pozytywnych i negatywnych w organizacji. Rozdział 6. Pozytywne relacje interpersonalne w relacjach międzyorganizacyjnych: 6.2. Rola relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce; 6.3. Więź interpersonalna partnerów a istota relacji międzyorganizacyjnych. Istota pozytywnych relacji interpersonalnych jako komponentu relacji międzyorganizacyjnych; 6.4. Relacje interpersonalne a zaufanie i zaangażowanie partnerów biznesowych; 6.5. Kulturowe uwarunkowania budowania osobistych relacji w biznesie; 6.6. Narzędzia budowania pozytywnych relacji interpersonalnych w biznesie. Rozdział 7. Pozytywne relacje interpersonalne w zarządzaniu jako wskaźnik równowagi organizacyjnej: 7.1. Wprowadzenie. Definicja pozytywnych relacji interpersonalnych w zarządzaniu - raz jeszcze; 7.2. Teoria równowagi organizacyjnej; 7.3. Pozytywne relacje interpersonalne a wskaźniki równowagi organizacyjnej; 7.4. Pozytywne relacje interpersonalne a instrumenty zarządzania służące równowadze organizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Placówki kulturalno-rekreacyjne a polityka władz lokalnych w Wielkiej Brytanii, II. Uczestnictwo w kulturze i rakreacji a rynek czasu wolnego w Polsce, III. Strategie markrtingowe przedsiębiorstw usługowych na na przykładzie sektora kultury i rekreacji, IV. Popyt na dobra i usługi kulturalno-rekreacyjne, V. Planowanie i prognozowanie popytu na usługi kulturalno-rekreacyjne, VI. Produkcja i koszty, VII. Ustalanie cen na usługi kulturalno-rekreacyjne, VIII. Podstawy rachunkowości finansowej i zarządczej w przedsiębiorstwach kulturalno-rekreacyjnych, IX. Projekty inwestycyjne w sferze kultury i rekreacji, X. Informacja menedżerska a ocena wyników działalności placówek kulturalno-rekreacyjnych, XI. Kontrakty menedżerskie w usługach kulturalno-rekreacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania / Adrian Buckley ; red. nauk. wyd. pol. Grażyna Gierszewska)
R.1 Wstęp i podst. pojęcia: Zarys historyczny; Funkcje kierownictwa ds. personelu; Zarządzanie personelem a ZZL; Cechy wyróżniające ZZl; Cele systemu ZZL; Problemy wdrażania; Wnioski; Bibliografia. R.2 Strategia i struktura: Strategia korporacji i strategiczne ZZL; Struktura przedsiębiorstwa; Organizacje formalne i nieformalne; Teorie nieprzewidywalności; Organizacje jako systemy otwarte; Trendy organizacyjne Wnioski; B-fia. R.3 Kultura a zmiana: Kultura społeczeństwa; Kultura organizacji; Zmiana; Zmiana kultury; Kultura a ZZL; Wnioski; B-fia. R.4 Pozyskiwanie pracowników: planowanie zasobów ludzkich: Popyt na zasoby ludzkie; Wykorzystanie zasobów ludzkich; Podaż zasobów ludzkich; Wnioski; B-fia. R.5 Pozyskiwanie pracowników- rekrutacja i selekcja: Wstępne warunki rekrutacji; Rekrutacja; Selekcja; Ośrodek oceny; Trafność i rzetelność; Minimalizacja kosztów i maksymalizacja efektywności; Wnioski; B-fia. R.6 Rozwój pracowników, zarządzanie pracą: Cele oceny; Techniki oceny; Różne ujęcia; Problemy z oceną; Wnioski; B-fia. R.7 Rozwój pracowników, zarządzanie wynagrodzeniami: Ustalanie wynagrodzeń; Typy systemów wynagrodzeń; Znaczenie teorii motywacji; ZZL a wynagrodzenia; Wnioski B-fia. R.8 Rozwój pracowników- szkolenia i rozwój osobisty: Systematyczne szkolenie; Korzyści płynące ze szkolenia Zmiana a konkurencja; Rozwój kierownictwa; Podejścia do szkolenia i rozwoju; Stały rozwój; Organizacja uczą ca się; Ocena; Wnioski; B-fia. R.9 Stosunki pracownicze: Sposoby komunikowania się; Partycypacja; Reprezentacja związków zawodowych; Konflikt; Bezpieczeństwo i higiena pracy; Wnioski; B-fia. R.10 Wnioski: uwagi krytyczne i rozwój sytuacji: Uwagi krytyczne; Rozwój ZZL; B-fia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; przeł. Zofia Wiankowska-Ładyka. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1997. - 489, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 22 cm.
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Ujęcie mechanistyczne bierze górę. Organizacje jako maszyny, Do akcji wkracza przyroda. Organizacje jako organizmy; W stronę samoorganizacji. Organizacje jako mózgi; Tworzenie rzeczywistości społecznej. Organizacje jako kultury; Interesy, konflikt i władza. Organizacje jako systemy polityczne; Badanie jaskini Platona. Organizacje jako psychiczne więzienia. Ujawniająca się logika zmian. Organizacja jako przepływ i transformacja; Groźne oblicze. Organizacje jako narzędzia dominacji; Doskonalenie sztuki analizowania organizacji. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji; Myślenie obrazami. Przyszłość teorii organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Publiczne instytucje kultury w procesie zmian; 2. Zmiany w zarządzaniu publicznym instytucjami kultury w świetle badań empirycznych; 3. Próba oceny zmian w zarządzaniu publicznymi instytucjami kultury w opinii dyrektorów teatrów i filharmonii; 4. Kierunki doskonalenia zarządzania publicznymi instytucjami kultury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej