Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(19)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(17)
Autor
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Adamski Franciszek
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białas Marcin
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Jorg Daria
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Liberska Hanna
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Regulska Agnieszka
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Ruszkiewicz Dorota
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Siara Olga
(1)
Sieja Krzysztof
(1)
Skrzypulec-Plinta Violetta (1959- )
(1)
Sword Rosemary K. M. (1955- )
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Topa Danuta
(1)
Trempała Janusz
(1)
Tylka Monika
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zborowska Katarzyna
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(21)
angielski
(1)
Temat
Wychowanie seksualne
(15)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Życie seksualne
(4)
Edukacja zdrowotna
(3)
Młodzież
(3)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(3)
Płeć
(3)
Seksuologia
(3)
AIDS
(2)
Agresywność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Ciąża
(2)
Dziecko
(2)
Erotyzm
(2)
Etyka seksualna
(2)
HIV
(2)
Homoseksualizm
(2)
Kobieta
(2)
Miłość
(2)
Nałóg
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Seksualność
(2)
Seksuologia -- socjologia -- Polska
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Autorytet
(1)
Biblioterapia
(1)
Chłopcy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czystość (etyka)
(1)
Demografia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka płciowa
(1)
Folklor
(1)
Hormonalne środki antykoncepcyjne
(1)
Inicjacja seksualna
(1)
Instytucja totalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Katolicyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Masturbacja
(1)
Małżeństwo
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież -- socjologia -- Polska
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Onanizm
(1)
Pedagogika
(1)
Personalizm
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Popęd płciowy
(1)
Prezerwatywy
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rynek pracy
(1)
Różnicowanie płciowe
(1)
Samoobrona
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Socjalizacja
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zdrowie reprodukcyjne
(1)
Śnieżyński, Marian (1939- )
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
22 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce. Publikacja składa się z trzech części: • Podstawy teoretyczne – zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. • Kluczowe obszary psychologii wychowania – Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. • Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy – najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej