Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(35)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(48)
Autor
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Górniewicz Józef
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Bartnicka Kalina
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dembo Myron H
(1)
Draus Jan
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gaj Jerzy
(1)
Grad Jan
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Guz Sabina
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kochanowicz Jerzy
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konarzewski Krzysztof. Tom 2 Szkoła
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof. Tom 1 Czynności nauczyciela
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Litak Stanisław
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Matczak Anna
(1)
Mazur Barbara
(1)
Mink Joanna
(1)
Miracki Bartek
(1)
Orczyk Adam
(1)
Perry Rosemary
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Retter Hein (1937- )
(1)
Roter Adam
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sieja Krzysztof
(1)
Skrzypek Anita
(1)
Speck Otto
(1)
Stera Teodor
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Surma Barbara
(1)
Szarkowicz Dorota
(1)
Szlendak Tomasz
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szybiak Irena
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Tillmann Klaus-Jurgen
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Turos Lucjan
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Walthes Renate
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zeidler Włodzimierz
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Temat
Wychowanie
(28)
Pedagogika
(20)
Szkolnictwo
(13)
Uczniowie
(7)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Edukacja zdrowotna
(5)
Kształcenie
(5)
Nauczyciele
(5)
Oświata
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Wychowanie seksualne
(5)
Nauczanie
(4)
Rodzina
(4)
Młodzież
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Wychowanie dorosłych
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Agresywność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gry i zabawy
(2)
Komisja Edukacji Narodowej
(2)
Komunikacja
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nałóg
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Płeć
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Charakter
(1)
Chłopcy
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Demokracja
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy -- fizjologia
(1)
Medycyna
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Niewidomi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Popęd płciowy
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rola społeczna
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Seksuologia
(1)
Temat: czas
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
56 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2101)
1. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii, 2. Teorie empiryczne, 3. Teorie "wymyślone", 4. Teorie nieformalne (praktyczne), 5. Dysycplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Spostrzegać, uważać za prawdziwe, widzieć, nie widzieć, 3. Ślepota a uszkodzenie wzroku, 4. system tyflopedagoiki, 5. Historia tyflopedagogiki, 6. Tyflopedagogika w systemie nauk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Naukowe podstawy życia seksualnego człowieka, 2. Wybrane zagadnienia edukacji seksualnej, 3. Zagrożenia zdrowotne związane z życiem seksualnym, 4. Konsekwencje życia płciowego młodego człowieka, 5. Przestępstwa o charakterze seksualnym w świetle prawa, 6. Metody leczenia farmakologicznego przestępców seksualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 1)
1. Wychowanie, pojęcie - znaczenie - dylematy, 2. Mitologizacja wychowania. Blaski i nędze, 3. Kulturowy wymiar wychowania: praktyki i ideologie, 4. Edukacja: wobec, wbrew i na rzecz ponowoczesności, 5. Medykalizacja dzieciństwa i możliwość jego powtórnego zaczarowania, 6. Stereotyp młodzieży: konieczność i możliwość odczarowania młodości, 7. Zagadnienie wychowania w socjologicznych analizach diaspory polskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 2)
1. Poczucie sensu życia jako doświadczenie egzystencjalne znaczące i potrzeba rozwojowa, 2. Między rajem a apokalipsą. O potrzebie wychowania ku wartościom uniwersalnym, 3. Edukacja dla demokracji, 4. Wychowanie ku międzykulturowości. O poszukiwaniu człowieka w innych i obcych, 5. Ku czemu wychowywać: nieszczęśliwy Midas czy szczęśliwy Hiob?, 6. Ku czemu wychowuje reklama?, 7. Wychowanie dla ruchomych obrazów: między panoptikonem a demopikonem, 8. Uczyś się od idola. O istotym źródle wiedzy potocznej uczniów, 9. Wychowanie do twórczości przeciw wychowaniu do wtórności: stany rzeczy, dylematy, pytania, 10. Wychowanie do czasu wolnego: poszukiwanie miejsca dla homo ludens w świecie homo faber, 11. "Święta, których dorośli nie obchodzą". Czy wychowanie jest do świętowania koniecznie potrzebne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 3)
1. Tożsamość wychowawcy, 2. W cieniu włąsnej wiedzy - między pewnośćią a bezradnością wychowawcy, 3. Język o wychowaniu - rzecz o tym, co się dzieje w klasie szkolnej?, 4. Nieprzypadkowe spotkania, czyli o rozmowie w wychowaniu, 5. "Stań na ramionach gigantów" czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy, 6. "Co wygrałem, co przegrałem, a co diabli wzięli". Z doświadczeń wychowawców klasy, 7. Ocena z zachowania - sens czy bezsens?, 8. Ukryty program wychowania, 9. Ometkowane serce szkoły. O tym, jak widać w szkole ślady wielkich korporacji w przestrzeniu uczniowskiej i co one znaczą, 10. Mocne i słabe strony wychowania w szkole. (Nie)prześmiewcze reflekscje długoletniego praktyka, 11. Czy literatura piękna przydaje się jeszcze w wychowaniu? Z perspektywy dydaktyka literatury, 12. Czy literatura piękna przyda(je) się jeszcze wychowaniu. Z doświadczeń nauczyciela polonisty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 4)
1. O niebezpieczeństwie manipulacji pamięci 2. Nieznośny ciężar kompleksów. Uwagi o wychowaniu patriotycznym z przeszłością w tle 3. Wychowanie obywatelskie - nowy przedmiot nauczania w Anglii 4. Rodzaje patriotyzmu. Czy i jak osobiste doświadczenia oraz wychowanie różnicują postawy narodowe? 5. Bóg, Honor i Ojczyzna w recepcji współczesnej młodzieży - refleksje pedagoga 6. Oświatowy remanent, czyli o ideologicznym majsterkowaniu polityków oświatowych w latach 1989-2006 7. Wychowanie w kontekście zmieniającej się polityki oświatowej - czyli o ideologii do ideologii...8. Demokracja bez partycypacji, o konieczności zaangażowania obywatelskiego uczniów 9. Erozja kapitału społecznego w szkole w kulturze nieufności 10. Nie myśl, bądź posłuszny - dyskursy władzy w szkole 11. Prawo jako czynnik oddziaływania wychowawczego 12. Dylematy szkolnej demokracji, 13. Czy możliwa jest szkoła demokratyczna? z doświadczeń praktyka 14. Grzeczne dziewczynki, niegrzeczni chłopcy - wytwarzanie różnic rodzajowych w dadaktyczno-wychowawczej pracy szkoły 15." Nie masz kasy, jesteś nikim ". O pogłębianiu nierówności przez szkołę 16. Lepiej urodzeni - lepiej kształceni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 5)
1. Codzienność jako fenomen i kategoria badacza: Codzienność - niecodzienność- święto; Wydziedziczenie z codzienności. Esej o pedagogicznych implikacjach twórczości Herty Muller; Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna; Emancypacja w codzienności i przez codzienność. Egzemplifikacje edukacyjne; Innowacyjność w codzienności szkolnej i badawczej; Badacz w szkole - o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności; Codzienność ucznia niepełnosprawnego - perspektywa badacza; Pat socjalizacyjny? Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości. 2. Kategorie analityczne w badaniu codzienności: Esej o codzienności szkolnej z perspektywy metafory; Codzienność szkolna w optyce rytuałów (codzienne rytuały szkolne w perspektywie common sense); Zmienne koleje teorii stylów życia; Szkoła jako przestrzeń praktyki oporu codziennego; Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły. Szkolny habitus. Rzecz nie tylko o mundurkach szkolnych. 3. Z badań codzienności: Rozmowa jako relikt w codzienności szkolnej; Pokój nauczycielski jako przestrzeń dyskursu edukacyjnego; Przerwa lekcyjna jako fragment codzienności szkolnej uczniów; Współcześni licealiści. Badanie sposobów bycia w roli ucznia (z wykorzystaniem koncepcji Floriana Znanieckiego); Strategie licealistów. Badanie szkolnej codzienności z wykorzystaniem koncepcji Roberta K. Merona; Anarchista w szkole. Buntownik, konformista czy outsider?; Empiryczne typologie stylów życia młodzieży po 1989 roku; Rekreacyje uczniowskie, czyli o tym, co robili dawni uczniowie poza nauką i modlitwą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie i tradycja, 2. "Wychowanie do wartości" w zdezorientowanym społeczeństwie, 3. Siła, państwo i wychowanie, 4. Zamiast hasła: "koniec wychowania", wezwanie: "miejcie odwagę dobrze wychowywać", 5. Stałość, zmienność i przyszłość celów wychowania, 6. Cele wychowania w zdezorientowanym społeczeństwie, 7. Ograniczenia i kulturowe warunki sukcesu wychowania moralnego, 8. "Edukacja ogólna" - sens i granice pewnego ideału, 9. Relacja między naukami humanistycznymi a edukacją w społeczeństwie, 10. Awans i kryzys pedagogiki naukowej, 11. Oczekiwania wychowawców i niedoskonałości pedagogiki, 12. Przejście "od pedagogiki do nauki o wychowaniu" Przeżycia związane z niezrozumieniem pewnego programu, 13. Kryzys i perspektywy pedagogiki jako przedmiotu akademickiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika resocjalizacyjna jako nauka - jej przedmiot i funkcje, 2. Przystosowanie społeczne - proces socjalizacji, 3. Nieprzystosowanie społeczne. Proces desocjalizacji i jego fazy, 4. Wykolejenie społeczne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania i korelaty osobowościowe, 5. Strategia i procedura postępowania resocjalizującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce / red. nauk. Bogusław Śliwerski)
1. Starożytność; 2. Średniowiecze; 3. Renesans (Odrodzenie); 4. Między renesansem a oświeceniem; 5. U progu czasów współczesnych; 6. Czasy współczesne; 7. Pierwsze dekady teraźniejszości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paideia grecka: Homer i Hezjod - początki greckiej paidei; Wychowanie spartańskie; Spór o nauczalność cnoty - sofiści i Sokrates; Platon - wychowanie społeczno-polityczne; Arystoteles - wychowanie jako droga do szczęścia; Isokrates - kultura humanistyczna. 2. Szkoła i wychowanie w starożytnym Rzymie; 3. Szkoła i wychowanie w pierwszych wiekach chrześcijańskich; 4. Szkolnictwo wczesnego średniowiecza; 5. Renesans karoliński; 6. Powstanie i rozwój uniwersytetów; 7. Szkoła i wychowanie w okresie renesansu; 8. Reforma protestancka a szkolnictwo; 9. Szkoła i wychowanie katolickie w XVI-XVII w.; 10. Rewolucja naukowa XVII w.; 11. W poszukiwaniu metody nauczania: Wolfgang Ratke; Jan Amos Komeński; John Locke. 12. Szkolnictwo francuskie w XVII w.; 13. Szkolnictwo niemieckie w XVII w.; 14. Szkoła i wychowanie w wieku oświecenia: Jean-Jacques Rousseau; Filantropiści niemieccy. 15. Reforma szkolnictwa polskiego w XVIII w. - Komisja Edukacji Narodowej (1773-1794); 16. Szkoła i wychowanie w dobie romantyzmu i rewolucji przemysłowej: Johann Heinrich Pestalozzi; Friedrich Wilhelm Fröbel; Johann Friedrich Herbart; Szkoły monitorialne w Anglii; Św. Jan Bosko. 17. Pedagogika okresu pozytywizmu; 18. Szkolnictwo polskie w okresie zaborów (1795-1918): Czasy Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego; Okres międzypowstaniowy; Reforma szkolna Aleksandra Wielopolskiego; Rusyfikacja szkolnictwa po powstaniu styczniowym; Polityka germanizacyjna w zaborze pruskim; Autonomia szkolna w Galicji. 19. Ruch reformy pedagogicznej - Nowa Szkoła i Nowe Wychowanie: John Dewey; Georg Kerschensteiner; Mria Montessori; Adolphe Ferriere; Eduardo Claparede; Vide Decroly; Michael Devaud; Janusz Korczak. 20. Pedagogika i wychowanie między kolektywizmem a personalizmem: Anton Seimionowicz Makarenko; Celestyn Freinet; Jaques Maritain. 21.Szkolnictwo polskie w XX wieku: Okres międzywojenny (1918-1939); Lata II wojny światowej; Okres Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (1945-1989); Pierwsze lata III Rzeczpospolitej. 22. Współczesne teorie i nurty wychowania: Nurt neo-illumenistyczny; Nurt radykalno-emancypacyjny; Pedagogika waldorfska; Pedagogika kultury; Pedagogika humanistyczna; Antypedagogika; Pedagogika postmodernistyczna; Pedagogika personalistyczna; Chrześcijańska pedagogika personalistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych, 2. Średniowiecze, 3. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w., 4. Myśl pedagogiczna XVII i XVIII w., 5. Reforma edukacji w Polsce w XVII w., 6. Uczelnie wyższe. Uniwersytety, 7. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX): Europa, 8. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 54)
1. Twierdzenia i dyrektywy metodyczne odnoszące się do działalności opiekuńczo-wychowawczej, 2. Formy zastępczej opieki rodzinnej wobec dziecka pozbawionego opieki rodziny własnej, 3. Opiekuńcze funkcjonowanie instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem osieroconym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej