Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(48)
Forma i typ
Książki
(44)
Czasopisma
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(25)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(43)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Górniewicz Józef
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwak Anna
(2)
Ruszkiewicz Dorota
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Baca Teresa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Białas Marcin
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Burczyk Irena
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Forma Paulina
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guz Sabina
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karaś Marta
(1)
Kargul Józef
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kopeć Katarzyna
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krzesińska-Żach Beata
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kucyper Ewa
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kulik Iwona
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kępski Czesław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Matysek Agnieszka
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Mościskier Andrzej
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Musioł Marcin
(1)
Muszyński Wojciech
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nita Marek
(1)
Nowak Aneta
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowakowska Ilona
(1)
Nowakowski Piotr Tomasz
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Opozda Danuta
(1)
Oszywa Urszula
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Purper-Ouakil Diane
(1)
Pyła Marzena
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Roskosz Alina
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Selerzyńska-Martela Lidia
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skręt Rafał
(1)
Smak Ewa
(1)
Smith Heather
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Temat
Rodzina
(31)
Wychowanie w rodzinie
(25)
Dziecko
(18)
Wychowanie
(11)
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika
(5)
Rozwód
(5)
Kształcenie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Demografia
(2)
Domy dziecka
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Małżeństwo
(2)
Narkotyki
(2)
Ojcostwo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Praca
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Płeć
(2)
Studenci
(2)
Telewizja
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Życie seksualne
(2)
AIDS
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko- wychowanie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka płciowa
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
HIV
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipoterapia
(1)
Instytucja totalna
(1)
Internet
(1)
Kara cielesna
(1)
Komputery
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kuratela
(1)
Miłość
(1)
Młodzież -- socjologia -- Polska
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odżywianie
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy analizy problmatyki dotyczącej wspomagania rodziny z dzieckiem chorym i niepełnosprawnym: 1. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym wyzwaniem dla działań wspomagających, 2. Środowiskowe komponenty procesu wspomagania. Cz.II Analiza wyników badań własnych: 1. Diagnoza sytuacji życiowej rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 2. Potrzeby rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 3. Wspomaganie rodzin z dziemi niepełnosprawnymi przez sektor samorządowy i pozarządowy, 4. skuteczność działań wspomagających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi w środowisku lokalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Rywalizacja o dziecko w kontekście psychologii rodziny; 2. Regulacje prawne dotyczące władzy rodzicielskiej; 3. Rozbicie rodziny; 4. Kompetencje wychowawcze; 5. Diagnozowanie osobowości rodziców w sprawach opiekuńczych; 6. Co decyduje o kompetencjach wychowawczych? Metodologia badań własnych; 7. Zasoby psychiczne i braki w zakresie kompetencji wychowawczych; 8. Omówienie uzyskanych zależności; 9. Dyskusja na temat uzyskanych wyników; 10. Wnioski końcowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko i dzieciństwo w perspektywie teoretycznej; 2. Prawa dziecka- teoria i władza; 3. Rodzina a prawa dziecka; 4. Rodzice i dzieci- układ podporządkowania czy partnerstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Homo familiaris na początku XXI wieku. Strukturalne, funkcjonalne i aksjonormatywne przemiany współczesnej rodziny ; Rozdział I : Przekaz wartości w rodzinie : Uwarunkowania międzypokoleniowego przekazu wartości w rodzinie , Przekaz systemu wartości w środowisku rodzinnym , Rodzina jako najważniejsza przestrzeń kształtowania się systemu wartości i tożsamości dziecka , Socjalizacja młodzieży w rodzinie , Wpływ preferencji wartości rodziców na aksjologiczną orientację dzieci , Rodzina w procesie przekazywania wartości i kształtowania stylów życia , Wartości przekazywane przez współczesnych dziadków , Wartości funkcjonujące w domach rodzinnych kobiet prostytuujących się oraz ich wpływ na decyzje młodych kobiet. Na podstawie badań własnych ; Rozdział II : Satysfakcja w małżeństwie i rodzinie : Współczesna rodzina w dobie aksjologicznego kryzysu , Ku partnerskiemu modelowi małżeństwa - zmiana wartości w polskiej rodzinie na tle 12 krajów Europy Środkowo - Wschodniej , Wpływ komunikacji w narzeczeństwie na zadowolenie z małżeństwa , Szczęście małżeńskie a obraz partnera na przykładzie małżeństw w pierwszej fazie życia małżeńskiego , Afirmacja seksualności w rodzinie ; Rozdział III : Rodzina w dobie zmian społecznych : Macierzyństwo w epoce zmian - tradycyjna wartość czy nowy obszar konsumpcyjnej działalności ? , Badanie wyznaczników zachowań pomocnych kierowanych na własną rodzinę ,Rodzina na rynku. Jak ekonomia próbuje zmierzyć i zrozumieć wartość rodziny ? , Rodzina migrantów powrotnych i ich wybrane strategie wobec przyszłości dzieci na przykładzie polskich reemigrantów z Francji , Znaczenie rodziny w życiu imigranta. Na przykładzie imigrantów polskich w Hiszpanii , Zmiany modelu rodziny polskiej na podstawie analizy treści inskrypcji nagrobnych na cmentarzach polowych z XVIII - XXI wieku ; Rozdział IV : Rodzina wobec trudności i kryzysów : Rodzina a przezwyciężenie kryzysów wartości związanych z sensem życia w okresie adolescencji , Percepcja systemu rodzinnego a kryzys w wartościowaniu ojców dorastających dzieci , Rodzicielstwo po rozwodzie - ciągłość i zmiana , Rodzina jako źródło wsparcia społecznego na tle zmagania się z krytycznym wydarzeniem życiowym ( na przykładzie choroby nowotworowej dziecka ) , Wpływ rodziny na występowanie zaburzeń odżywiania - ujęcie systemowe , Rodziny ryzyka przedmiotem polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej , Znaczenie środowiska rodzinnego w ochronie młodzieży przed zachowaniami ryzykownymi związanymi z korzystaniem z substancji psychoaktywnych , Rodziny o różnym statusie społeczno - ekonomicznym wobec edukacji swoich dzieci , Przydatność techniki socjometrycznej w badaniu konfliktu w małej grupie na przykładzie rodziny wielopokoleniowej ; Rozdział V : Dziecko w rodzinie współczesnej : Dziecko jako wartość we współczesnym społeczeństwie polskim , Dziecko jako wartość a proces dezintegracji rodziny , Sytuacja psychologiczna dziecka w różnych typach rodzin niepełnych , Rodzina zastępcza - sposób na życie czy potrzeba serca ? Badania porównawcze na przykładzie Polski i Ukrainy , Rezygnacja z dzieci we współczesnym społeczeństwie. Przyczynek do etiologii zjawiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako środowisko wychowawcze i rozwojowe dziecka niepełnosprawnego, 2. Niepełbosprawność dzieci i młodzieży i jej charakterystyka, 3. Metodologia badań własnych, 4. Przezycia emocjonalne rodziców związane z akceptacją niepełnosprawności dziecka, 5. Podstawy rodzicielskie wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, 6. Zaspokajanie przez rodziców potrzeb psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych, 7. Świadomość i oddziaływania wychowawcze rodziców w stosunku do dziecka niepełnosprawnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Reforma systemu opieki zastępczej: analiza podstawowych sfer działań. Ekspertyzy. Reforma systemu opieki zastępcze. Założenia a rzeczywistość. Zmiany założeń opieki zastępczej - zwrot w kierunku rodziny. Opieka zastępcza nad dzieckiem a praca socjalna, czyli o niedostatkach zreformowanego systemu pomocy społecznej w Polsce. Część II: Proces usamodzielnienia wychowanków placówek socjalizacyjnych i rodzin zastępczych. Badania. Kreatorzy procesu usamodzielnienia. Wychowanek domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodziny zastępczej jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodzinnego domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wnioski i rekomendacje. Formy wsparcia systemu opieki zastępczej. Komentarze i opinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej