Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(547)
IBUK Libra
(32)
ebookpoint BIBLIO
(12)
Forma i typ
Książki
(527)
Publikacje fachowe
(50)
E-booki
(44)
Publikacje naukowe
(37)
Czasopisma
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje informacyjne
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(424)
dostępne
(279)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(301)
Czytelnia
(426)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(33)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(28)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(18)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(11)
Pilch Tadeusz (1939- )
(10)
Różycka Ewa
(7)
Białoszewski Dariusz
(6)
Gawlik Ewa
(6)
Gawrońska Beata
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Korabiewska Izabela
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Lewandowska Monika
(6)
Matusek Beata (1975- )
(6)
Raczek Emilia
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Mamroł Andrzej
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(5)
Ostrowski Kazimierz
(5)
Wojciechowska Katarzyna
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Bednarz-Grzybek Renata
(4)
Bołdyrew Aneta
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(4)
Cudak Henryk
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Dusza Bożena
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Guz Sabina
(4)
Kacprzak Marta M
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Krzywoń Danuta (1973- )
(4)
Lewandowski Marek
(4)
Lorenc Joanna
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Przewoźnik Sylwia
(4)
Przybyla Olga
(4)
Rongies Witold
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Widawski Krzysztof
(4)
Ciechanowska Dorota
(3)
Cudak Sławomir
(3)
Czopek Jakub
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kaźmierczak Paweł
(3)
Kocór Maria
(3)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(3)
Koszczyc Tadeusz
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryńska Elwira Jolanta
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Majzner Rafał
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Musiał Emilia
(3)
Neckar-Ilnicka Teresa
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ruszkiewicz Dorota
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Tomczak Anna
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(184)
2000 - 2009
(346)
1990 - 1999
(24)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(591)
Język
polski
(590)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(209)
Wychowanie przedszkolne
(100)
Wychowanie w rodzinie
(93)
Pedagogika
(92)
Dziecko
(74)
Rodzina
(68)
Szkolnictwo
(59)
Kształcenie
(49)
Nauczanie początkowe
(48)
Nauczyciele
(45)
Uczniowie
(38)
Nauczanie
(35)
Młodzież
(33)
Oświata
(30)
Wychowanie do wartości
(22)
Wychowanie moralne
(20)
Agresywność
(17)
Historia wychowania
(17)
Pedagogika społeczna
(17)
Rodzice
(17)
Wartość
(17)
Wychowanie fizyczne
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Wychowanie obywatelskie
(15)
Wychowanie seksualne
(15)
Pedagogika specjalna
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Patologia społeczna
(13)
Edukacja medialna
(12)
Kultura
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Metody wychowawcze
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Dziecko trudne
(10)
Gry i zabawy
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Oświata dorosłych
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Pedagogika rodziny
(10)
Przemoc w rodzinie
(10)
Socjologia rodziny
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Młodzież trudna
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Płeć
(9)
Studenci
(9)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(9)
Edukacja zdrowotna
(8)
Kobieta
(8)
Socjalizacja
(8)
Zmiana społeczna
(8)
Czas wolny od pracy
(7)
Dziecko maltretowane
(7)
Edukacja ekologiczna
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Osobowość
(7)
Pedagogika przedszkolna
(7)
Społeczeństwo
(7)
Sztuka
(7)
Telewizja
(7)
Więź rodzinna
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wychowanie pozaszkolne
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Metoda Montessori
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Teoria wychowania
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wychowanie religijne
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Internet
(5)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Małżeństwo
(5)
Multimedia
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Ojcostwo
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Publicystyka polska
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rola społeczna
(5)
Rozwód
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1989-
(16)
1901-
(15)
1801-
(9)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
2001-0
(7)
1701-
(4)
1801-1900
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(43)
Praca zbiorowa
(37)
Opracowanie
(24)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(14)
Materiały konferencyjne
(13)
Poradnik
(11)
Materiały pomocnicze
(9)
Encyklopedia
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Karty pracy ucznia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Aforyzmy
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(140)
Socjologia i społeczeństwo
(45)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Biologia
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
591 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To bardzo interesujące i potrzebne opracowanie, oparte na bogatym zbiorze materiałów źródłowych. Stanowi ważne kompendium wiedzy na temat roli prasy w życiu społecznym i polskiej kulturze na początku XX wieku. Ukazano w nim problematykę oświaty i wychowania, rolę młodego pokolenia, koncepcje polityki oświatowej oraz wizje szkolnictwa w warunkach braku państwowości. Formułowane w prasie postulaty dotyczyły budowania nowoczesnego systemu edukacji w realiach zaborów, a w końcowym okresie I wojny światowej służyły wypracowaniu podstaw tego systemu w niepodległym państwie. […] W książce przedstawiono zatem ważne dla polskiego dziedzictwa kulturowego źródła i problemy badawcze. […] Odpowiada też ona aktualnym wytycznym metodycznym i metodologicznym. […] Z pewnością zainteresuje […] historyków, pedagogów, literaturoznawców, kulturoznawców, medioznawców, specjalistów z zakresu informacji naukowej. Z recenzji dr. hab. Janusza R. Budzińskiego, prof. AP
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem niniejszej pracy jest rekonstrukcja dyskursywnego budowania obrazów młodzieży polskiej pojawiających się w przekazach medialnych „Gazety Wyborczej”, „Dziennika. Polska – Europa – Świat”, „Tygodnika Powszechnego” oraz „Przeglądu Politycznego”, a zatem gazet i czasopism o zasięgu ogólnopolskim, które stanowiły przestrzeń dla dyskursu młodzieżowego w latach 1989–2011.
Podstawą dla analiz stało się osiem debat z udziałem młodzieży. Rekonstrukcja znaczeń nadawanych przez poszczególnych uczestników dyskursu, sposobów ich porządkowania i klasyfikowania, pozwoliła na odtworzenie poglądów młodzieży dotyczących otaczającego świata, własnego w nim miejsca, oraz tego, co stanowi przedmiot ich obaw, lęków, niepokojów, marzeń, celów życiowych, wartości itp., a w konsekwencji wiedzy o tym, jaka jest treść reprezentacji kolektywnych młodzieży, oraz tego, w jakich warunkach dyskursywnych one powstawały.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja przedstawia wiedzę naukową i kliniczną dla czytelnika szerszego niż środowisko profesjonalistów. Sposób prezentacji aktualnej wiedzy o anoreksji w tej monografii pozwala na dotarcie do: rodziców osób chorych, nauczycieli i wychowawców, wreszcie do osób doświadczających problemów z anoreksją. [...] Z recenzji naukowej prof.dr hab. Czesława Czabały Większość tekstu to próba odpowiedzi na pytania dotyczące natury, przebiegu i leczenia tych zaburzeń. Wśród pytań pojawiają się m.in. Czy anoreksja jest chorobą? Jak rozpoznać osobę z anoreksją w najbliższym otoczeniu? Czy anoreksja jest nałogiem? Czy przyczyną anoreksji jest kultura? Jaki jest „tajemniczy kod” osób z anoreksją? Dlaczego stosuje się terapię anoreksji za pomocą poczty elektronicznej? Czy osoba z anoreksją chce umrzeć? Jak powinno się rozmawiać z osobą z anoreksją?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Koncepcja monografii powstała na podstawie obserwacji współczesnej rzeczywistości i dokonujących się w niej zmian. W ponowoczesnym świecie redefinicji uległy koncepcje natury ludzkiej, rodziny, wspólnoty, miłości, rozwoju, wolności – w obliczu intensywnie zmieniających się zjawisk kulturowych, gospodarczych, politycznych oraz warunków zdrowotnych. Rodzina była od wieków podstawowym źródłem kształtowania się postaw jednostek, jednak obecnie te naturalne procesy uległy degradacji na rzecz postępowych wizji człowieka i społeczeństwa. Zmiany dotknęły struktury rodziny, jej funkcji, zasad postępowania oraz systemów wartości. Monografia prezentuje wieloaspektową analizę zmian dotyczących małżeństwa i rodziny z następujących perspektyw naukowych: filozofii, psychologii, pedagogiki, teologii i prawa kanonicznego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

To bardzo interesujące i potrzebne opracowanie, oparte na bogatym zbiorze materiałów źródłowych. Stanowi ważne kompendium wiedzy na temat roli prasy w życiu społecznym i polskiej kulturze na początku XX wieku. Ukazano w nim problematykę oświaty i wychowania, rolę młodego pokolenia, koncepcje polityki oświatowej oraz wizje szkolnictwa w warunkach braku państwowości. Formułowane w prasie postulaty dotyczyły budowania nowoczesnego systemu edukacji w realiach zaborów, a w końcowym okresie I wojny światowej służyły wypracowaniu podstaw tego systemu w niepodległym państwie. [...] W książce przedstawiono zatem ważne dla polskiego dziedzictwa kulturowego źródła i problemy badawcze. [...] Odpowiada też ona aktualnym wytycznym metodycznym i metodologicznym. [...] Z pewnością zainteresuje [...] historyków, pedagogów, literaturoznawców, kulturoznawców, medioznawców, specjalistów z zakresu informacji naukowej.

Z recenzji dr. hab. Janusza R. Budzińskiego, prof. AP

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Tom [...] przygotowano z należytą starannością metodologiczną. Przyjęte cezury chronologiczne są zasadne. Za datę początkową przyjęto 1905 rok, w którym miały miejsce znamienne wydarzenia polityczne w Rosji, ale także oświatowe, związane ze strajkiem szkolnym w Królestwie Polskim. Końcowa data to 1918 rok, czyli odzyskanie przez Polskę niepodległości. Okres ten obfitował we wzmożoną aktywność oświatową. Była ona wynikiem poznawania psychologii dziecka oraz zmiany w podejściu do wychowanka i ucznia [...]. Powstał ważny dla pedagogiki nurt Nowego Wychowania, którego przedstawiciele propagowali swobodny rozwój dziecka i jego aktywność. W tym czasie pojawiały się publikacje popularyzujące dokonania w tym zakresie. Miejscem przekazu nowej wiedzy stawała się też prasa [...]. Podjęte badania [...] mają ogromną wartość poznawczą, a dla badacza stają się przewodnikiem w poszukiwaniach tematycznych. Niniejsza praca ukazuje rzeczywistość początku XX wieku w Królestwie Polskim, obrazuje zainteresowanie przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy zagadnieniami oświatowymi, dokumentuje dorobek kulturowy tego czasu. [...] W dotychczasowych prasoznawczych publikacjach bibliograficznych brakuje danych odnoszących się do ujęcia adnotowanego w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych. Ta pozycja wypełni więc tę lukę.

Z recenzji prof. Janiny Kamińskiej

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tom […] przygotowano z należytą starannością metodologiczną. Przyjęte cezury chronologiczne są zasadne. Za datę początkową przyjęto 1905 rok, w którym miały miejsce znamienne wydarzenia polityczne w Rosji, ale także oświatowe, związane ze strajkiem szkolnym w Królestwie Polskim. Końcowa data to 1918 rok, czyli odzyskanie przez Polskę niepodległości. Okres ten obfitował we wzmożoną aktywność oświatową. Była ona wynikiem poznawania psychologii dziecka oraz zmiany w podejściu do wychowanka i ucznia […]. Powstał ważny dla pedagogiki nurt Nowego Wychowania, którego przedstawiciele propagowali swobodny rozwój dziecka i jego aktywność. W tym czasie pojawiały się publikacje popularyzujące dokonania w tym zakresie. Miejscem przekazu nowej wiedzy stawała się też prasa […]. Podjęte badania […] mają ogromną wartość poznawczą, a dla badacza stają się przewodnikiem w poszukiwaniach tematycznych. Niniejsza praca ukazuje rzeczywistość początku XX wieku w Królestwie Polskim, obrazuje zainteresowanie przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy zagadnieniami oświatowymi, dokumentuje dorobek kulturowy tego czasu. […] W dotychczasowych prasoznawczych publikacjach bibliograficznych brakuje danych odnoszących się do ujęcia adnotowanego w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych. Ta pozycja wypełni więc tę lukę. Z recenzji prof. Janiny Kamińskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji.

W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W publikacji zaprezentowano wyniki badań dotyczących aktywności zarówno profesjonalnych firm edytorskich, jak i bardziej lub mniej znanych redakcji periodyków, instytucji oraz stowarzyszeń społecznych, które oddziaływały na czytelników w XX i początkach XXI w. Autorzy poruszają tematykę propagowania nowych idei wychowawczych w okresie międzywojennym, oświaty Polaków na obczyźnie w pierwszej połowie XX w., socjalistycznej rzeczywistości wychowawczej w czasach Polski Ludowej, a także upowszechniania dorobku naukowego pedagogiki i jej praktycznych osiągnięć w III RP. Ich poszukiwania historyczno-pedagogiczne zmierzają do ukazania dorobku działalności wydawniczej na rzecz rozwoju oświaty, edukacji i kultury.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej