Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(10)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(19)
Autor
Lewicka Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Benson M. Christina
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czyż Anna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dillon Stephanie
(1)
Domurat Artur
(1)
Fedeli Mario
(1)
Fontana David
(1)
Franken Robert E
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Możdżyńska Aldona
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Strzeszewski Michał
(1)
Trojan Kazimierz
(1)
Urban Maria
(1)
Wegscheider-Cruse Sharon
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zagórski Krzysztof
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Temat
Wartość
(14)
Poczucie własnej wartości
(8)
Młodzież
(4)
Osobowość
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Agresywność
(3)
Postawy
(3)
Bezrobocie
(2)
Grupy społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczyciele
(2)
Popęd płciowy
(2)
Praca
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Samopoznanie
(2)
Stereotyp
(2)
Stres
(2)
Twórczość
(2)
Uczucia
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Charakter
(1)
Dzieci
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jakość życia -- psychologia -- badanie
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Kluby pracy
(1)
Kobieta
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałóg
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opinia publiczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Polska -- socjologia -- od 1989 r.
(1)
Poznanie
(1)
Przemoc
(1)
Przeznaczenie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Religia
(1)
Religijność
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samotność
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sen
(1)
Sens życia
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia pracy
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Temperament
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zapobieganie
(1)
Zawód
(1)
Zwalczanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Świadomość społeczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie teoretyczne: O wartościach; Laddering podstawy teoretyczne; 2. Laddering: pomiar, analiza i interpretacja: Pomiar: zbieranie danych surowych; Kodowanie danych; Macierz implikacji; Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości i interpretacja wyników; Interpretacja wyników; Zastosowanie metody. 3. Roszczenie ladderignu a nowe procedury i metody analizy danych: Uzasadnienie roszczeni: zastrzeżenia wobec metody oryginalnej; Pojęcia matematyczne wykorzystane w metodzie rozszerzonej; Kodowanie danych; Oceny zgodności sędziów kompetencyjnych: nowe wskaźniki statystyczne; Wyrazistość kategoryzacji; Oszacowanie przynależności; Budowa jednostkowych i zbiorczych macierzy implikacji; Budowa hierarchicznej mapy wartości; Ilustracja zastosowania metody rozszerzonej - badania 2; 4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Indywidualizm i kolektywizm w perspektywie teoretycznej: 1. Indywidualizm i kolektywizm a przemiany więzi; Indywidualizm i kolektywizm w aspekcie ideologicznym; Indywidualizm i kolektywizm jako wzorce kulturowe; Indywidualizm i kolektywizm jako orientacje psychologiczne; Wartości a indywidualizm i kolektywizm; Indywidualizm i kolektywizm jako wymiar mentalności i tożsamości. II. Indywidualizm i kolektywizm młodzieży w świetle badań empirycznych: Założenia teoretyczno-metodologiczne badania indywidualizmu i kolektywizmu młodzieży; Indywidualizm i kolektywizm w kontekście przekonana o tożsamości i relacjach z innymi ludźmi; Wartości życiowe młodzieży; Pożądany przez młodzież ład polityczny i gospodarczy; Składniki modelowych orientacji psychologicznych; Determinanty psychologiczne indywidualizmu i kolektywizmu; Psychologiczna orientacja indywidualistyczna i kolektywistyczna; Między indywidualizmem a kolektywizmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Makropsychologia czyli psychologia zmiany społecznej: szkic osobisty; Potoczne rozumienie moralności; Wpływ telewizji na postawy i decyzje wyborcze oraz jej percepcja; Daj czy wypracuj? Sześcienny model aktywności; Hiperuległość; Orientacje społeczne; Kontrola, preferencje kontroli, postawy wobec problemów społecznych; Bezradność społeczna, bezradność wyuczona; Percepcja społecznego konsensusu, myślenie stereotypowe, a skłonność do uprzedzeń; Związki poznawczej indywidualizacji z efektem asymetrii w spostrzeganiu dystansów ja-inni jako miara stereotypów społecznych; Orientacje prospołeczne a preferowanie wartości (w kategoryzacji Shaloma Schwartza); Rola interakcji w wyjaśnianiu percepcji grup społecznych; Style funkcjonowania w grupie zadaniowej; Sztuka układania ankiet ewaluacyjnych; Specyfika następstw skrajnego stresu- historia poglądów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej