Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(10)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(19)
Autor
Lewicka Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Benson M. Christina
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czyż Anna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dillon Stephanie
(1)
Domurat Artur
(1)
Fedeli Mario
(1)
Fontana David
(1)
Franken Robert E
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Możdżyńska Aldona
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Strzeszewski Michał
(1)
Trojan Kazimierz
(1)
Urban Maria
(1)
Wegscheider-Cruse Sharon
(1)
Wilson Timothy D
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zagórski Krzysztof
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Temat
Wartość
(14)
Poczucie własnej wartości
(8)
Młodzież
(4)
Osobowość
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Agresywność
(3)
Postawy
(3)
Bezrobocie
(2)
Grupy społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczyciele
(2)
Popęd płciowy
(2)
Praca
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Samopoznanie
(2)
Stereotyp
(2)
Stres
(2)
Twórczość
(2)
Uczucia
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Charakter
(1)
Dzieci
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jakość życia -- psychologia -- badanie
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Kluby pracy
(1)
Kobieta
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałóg
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opinia publiczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Polska -- socjologia -- od 1989 r.
(1)
Poznanie
(1)
Przemoc
(1)
Przeznaczenie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Religia
(1)
Religijność
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samotność
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sen
(1)
Sens życia
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia pracy
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Temperament
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zapobieganie
(1)
Zawód
(1)
Zwalczanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Świadomość społeczna -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 307 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym: Sukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta Hofstede; Rzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym; Idea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnego; Sukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część II. Poczucie własnej wartości – wymiar aksjologiczny sukcesu dzieci w młodszym wieku szkolnym: Pedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesu; Aksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez ucznia; Poczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowego; Kształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnym; Część III. Sukces zawodowy jednostki: Uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesu; Sukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłych; Zawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostki; Internet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część IV. Znaczenie sukcesu wychowawczego w przestrzeni edukacyjnej: Sukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiekta; Znaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badań; Komercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych); Awans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczyciela; Przystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w Łomży; Część V. Uwarunkowania sukcesu społecznego młodych polaków w różnych środowiskach: Sukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia Zet; Wpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnych; Program Rodzina 500+ a aspiracje życiowe Polaków; Resocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społeczny; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / red. Magdalena Goik ; Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; 3)
1. Aksjologiczne aspekty pracy w ujęciu Jana Pawła II, 2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty środowiska pracy, 3. Przedmiot zainteresowań i problematyka psychologii pracy, 4. Przedmiot zainteresowań i problematyka pedagogiki pracy - ujęcie teoretyczne i pragmatyczne, 5. Praca w aspekcie socjologicznym-wybrane zagadnienia adaptacji społeczno-zawodowej, 6. Zarządzanie jakością w pracy socjalnej, 7. Psychopedagogiczne oraz osobowościowe uwarunkowania środowiska pracy nauczyciela, 8. Praca szkoleniowa z kobiecą drużyną sportową w świetle psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych badań nad środowiskiem pracy, 9. Idea, powstanie i działalność Klubów Pracy, 10. Historyczne doświadczenia organizowania się środowiska robotniczego na Górnym Śląsku przełomu XIX i XX wieku na przykładzie analizy treści "Pracy"- organu Związku Wzajemnej Pomocy Robotników Górnośląskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polska droga do Unii Europejskiej, 2. Polska a świat, 3. Oceny zmian po roku 1989, 4. Dynamika nastrojów społecznych, 5. Postawy wobec demokracji, 6. Demokracja w działaniu, 7. Autoidentyfikacje polityczne Polaków, 8. Przekształcenia własnościowe i obcy kapitał, 9. Nierówności społeczne, 10. System wartości materialnych i niematerialnych, 11. Społeczeństwo obywatelskie na przełomie wieków, 12. Dialog społeczny i działalność związków zawodowych, 13. Warunki życia i zróżnicowanie materialne, 14. Bezrobocie i bezrobotni, 15. Zadowolenie z życia i kondycja psychiczna Polaków, 16. Religijność i stosunek do Kościoła Katolickiego, 17. Społeczeństwo informacyjne, 18. Postrzeganie korupcji w Polsce, 19. Poczucie bezpieczeństwa i stosunek do kary śmierci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Piotr Radkiewicz : Ile jest autorytaryzmu w prawicowym autorytaryzmie? Krytyka użyteczności narzędzia pomiaru [How much authoritarianism is in the right-wing authoritarianism? Critical remarks on the usefulness of the measure], s. 97–112; Paweł J. Matusz, Jakub Traczyk, Agata Gąsiorowska : Kwestionariusz Potrzeby Poznania – konstrukcja i weryfikacja empiryczna narzędzia mierzącego motywację poznawczą [Kwestionariusz Potrzeby Poznania – Construction and empirical verification of the scale measuring cognitive motivation], s. 113–128; Anna Czarna : Narcyz w sieci społecznej, czyli co analiza sieci mówi o funkcjonowaniu osób narcystycznych [A narcissist in the social network. What does network analysis tell us about functioning of narcissistic individuals?], s. 129–145; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Tomasz Baran, Jarosław Piotrowski : Postawy roszczeniowe a system wartości w ujęciu Shaloma Schwartza [Entitlement attitudes and Schwartz`s values system], s. 146–158; Katarzyna Grunt-Mejer, Jacek Grunt-Mejer : Agresja drogowa: jej uwarunkowania i metody pomiaru [Road rage: Its determinants and methods of measurement], s. 159–168.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej