Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(28)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Baraniak Barbara
(1)
Batiuk Anna
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Błasiak Anna
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Fontana David
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kochanowicz Jerzy
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Levin Eyal
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Remża Piotr
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Seredyńska Anna
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Topa Danuta
(1)
Tylka Monika
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wartość
(14)
Wychowanie do wartości
(12)
Pedagogika
(9)
Wychowanie
(9)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(5)
Nauczanie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Kształcenie
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rodzina
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Dziecko
(2)
Etyka
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Praca
(2)
Religia
(2)
Socjalizacja
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Autorytet
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Demokracja
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Felinoterapia
(1)
Folklor
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kluby pracy
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oficerowie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Personalizm
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Religia i duchowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Wprowadzenie w problematykę wartości: Kształtowanie się pojęcia "wartość"; Wielorakie definiowanie i funkcjonowanie pojęcia "wartość"; Sposoby istnienia wartości; Hierarchiczność wartości; 2. Proces wychowania do wartości i poprzez wartości: Wieloaspektowość i złożoność procesu wychowania; Zasady wychowania do wartości; Okoliczności procesu wychowania do wartości; Przebieg aksjologicznego rozwoju człowieka; Akceptacja i internalizacja wartości w ponowoczesnym kontekście społeczno-kulturowym; Wartości w procesie samowychowania; 3. Środowiska wychowawcze w procesie przekazu wartości: Środowisko rodzinne; Środowisko szkolne; Kościół; Grupy rówieśnicze; Srodki masowego przekazu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
I. Tradycyjne i nowe orientacje działania komunikacyjnego w edukacji 1. Jürgena Habermasa teoria działania komunikacyjnego i jej implikacje dla pedagogiki (wybrane tropy i paradoksy w retrospekcji) 2. Uwarunkowanie kryzysu edukacji i jego skutki 3. Syndrom demiana i postawa Trikstera. O komunikacji między (za) światami humanistyki a prze(d)świtem pedagogiki integralnej 4. Potencjał komunikacyjny nauczyciela 5. Rozwój jednostki a kształtowanie procesu nauczania - uwagi praktyczne w kontekście integralnego modelu człowieka K. Wilbera 6. Edukacja a Wilberowska koncepcja integralnego rozwoju jednostki i świata 7. System wartości i aksjologia współczesnej edukacji 8. Wartości preferowane przez studentów pedagogiki 9. Autorytet a kompetencje - perspektywa edukacyjna II. Szkoła - działania komunikacyjne - wartości a postawy 1. Kompensacyjne zadania szkoły w zakresie transmisji wartości jako pedagogiczny skutek "wielkiej emigracji" 2. Szkoła wobec kryzysów egzystenacjalnych młodzieży 3. Opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole 4. Komunikacja intepersonalna a podmiotowość kształcenia wyższego 5. Film jako wartość w kulturze i edukacji 6. Autorskość w kształtowaniu postaw obywatelskich 7. Patriotyzm jako wartość - mit czy rzeczywistość? 8. Metodologiczne aspekty pomiaru postaw jako wypadkowej systemu wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.174)
Pedagogika pracy wobec problemu wartości: Wartości podstawą określania celów edukacji we współczesnej szkole; Istotność treści kształcenia z pedagogiki pracy; Praca jako wartość w pedagogice pracy; Aksjologiczne problemy pedagogiki pracy; Pedagogika pracy w cywilizacji bitowej; Jakość jako jedna z wartości w pedagogice pracy; Badania biograficzne i ich aplikacje w pedagogice pracy; Zawodowe samookreślenie, zawodowa identyczność, identyfikacja; ukierunkowanie na przyszły zawód jako problem badawczy pedagogiki pracy; 2. Praca w kręgu wartości: Etyczny wymiar pracy ludzkiej- inspiracja myślą Józefa Tischnera; Wartość pracy w świadomości młodzieży; Praca jako wartość ze wzglądu na zaspokajanie ludzkich potrzeb; Postrzeganie wartości pracy w zróżnicowanych środowiskach społecznych; Aretologiczny wymiar pracy człowieka; Homo laborans- personalistyczne inspiracje pedagogiki pracy; 3. Edukacja zawodowa miejscem upowszechniania wartości: Aksjologia podstawą odbudowy i rozwoju teorii edukacyjnej; Etyka pedagogiczna; Aksjologiczny wymiar kwalifikacji i ich struktur; Kształtowanie kompetencji podmiotowych poprzez edukacją; Kształcenie ustawiczne przeciw marginalizacji i wykluczeniu; Od etosu pracy do społeczeństwa wiedzy; Wartości towarzyszące wyborom dróg edukacyjnych absolwentów liceów profilowanych; 4. Wartość- kryterium kształtowania postaw zawodowych i pracowniczych: Wartości w pedagogice pracy nauczyciela akademickiego: współczesność i przyszłość; O kulturze pracy i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego- mistrza; Wychowanie pracownicze- możliwości kształtowania sylwetek pracowników; Zdrowie jako wartość; Wypalenie zawodowe zagrożeniem współczesnego miejsca pracy; Kształtowanie postaw twórczych w ramach kształcenia formalnego, pozaformalnego i nieformalnego na przykładzie Akademii Młodych Twórców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Debata o dyscyplinie, jej zmienności i paradygmacie (tach): 1. Kształtowanie się dyscypliny - główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym, 2. Pedagogika społeczna, jej wyzwania na początku XXI w., 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym - problemy i perspektywy rozwoju, 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji, 5. Pedagogika społeczna- pytania o tożsamość i przyszłość, 6 Przyszłość pedagogiki społecznej - o nowy paradygmat. Cz. II Debata o związkach pedagogiki społecznej z innymi (sub)dyscyplinami nauk o wychowaniu, o kulturze i społeczeństwie: 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami, 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej, 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania, 11. Od próżniaczenia do zniewolenia - w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność w warunkach wielokulturowości, 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna, 14. Ja zapewniać byt wartościom - wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych, 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej. Cz. III Debata o odmianach społeczno - pedagogicznego punktu widzenia w innych krajach. 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej, 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjalnej, 18. Równość płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych, 19. Przemiany myśli społeczno - pedagogicznej w Niemczech, 20.Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej - analiza porównawcza, 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia, 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach. Cz. IV Debata na temat pól działania pedagoga społecznego, 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej,24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogiki i gerontologii, 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesuralna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego, 25. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu, 27. Pedagogika społeczna i raca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności, 8. Pedagogika społeczna i rodzina - obszary badań, 29. Mass media i multimedia - dominująca przestrzeń życia dziecka, 30. Styl życia a zagrożenie zdrowia jednostki i społeczeństwa w rozwijającej się cywilizacji, 31. Uwagi na zakończenie - w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wartości moralne w procesie socjalizacji, 2. Wartości moralne a odpowiedzialność za proces resocjalizacji, 3. Wartości moralne a skuteczność procesu resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej