Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(37)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(27)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Dawidowicz Maria
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Baker Jed E
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bullock Claire
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Forma Paulina
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Fröhlich Andreas D. (1946- )
(1)
Gawron Agata
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzonka Grzegorz
(1)
Góral Justyna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kaczmarek Anna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimiuk Ewelina
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matuszczak Angelika
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Morawicz Iwona
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Namińska Renata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Nycz Edward
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(36)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Nauczyciele
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Edukacja włączająca
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie
(4)
Socjalizacja
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Autyzm
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzice
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samobójstwo
(2)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobre praktyki
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Karty pracy ucznia
(8)
Poradnik
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Opracowanie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
37 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 4/2009)
Rocznik
1. Dyskusje i polemiki: Dyskusyjna terminologia w metodologii badań naukowych; Błędy i pomyłki w badaniach naukowych; Biblioteka równych szans; 2. Zagrożenia współczesnego świata: Współczesne przejawy dekonstrukcji rodziny; 3. Doniesienia z badań: Płeć a preferencje i zainteresowania zawodowe; Codzienne wsparcie ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej; Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń zachowania w świetle wybranych badań; Program wspomagania rozwoju dzieci trzyletnich w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; Diagnozowanie relacji interpersonalnych wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym; Budowanie więzi partnerskich w grupie rówieśniczej za pomocą zabawy; Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania niepowodzeń w studiach studentów Wyższej Szkoły Humanitas; 4. Coś z historii polskiej oświaty: Zmiany i propozycje zmian w polskiej oświacie w latach 1945-1979
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość jako główna kategoria w rozważaniach o dziecku jako osobie; 2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Uczniowie z nadpobudliwością ruchową; 4. Uczniowie szczególnie uzdolnieni; 5. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 6. Uczniowie z problemami zdrowotnymi; 7. Kształcenie dzieci w zakładach- z praktyki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Poznajmy się; 2. Plan rozwoju osobistego i zawodowego; 3. Emocje; 4. Stres – jak sobie z nim radzić; 5. Moje potrzeby; 6. Porozumienie bez przemocy. Język żyrafy i szakala; 7. Planowanie; 8. Sprawy urzędowe; 9. Pieniądze – zakupy i wydatki; 10. Przyszła praca; 11. Żywienie i żywność; 12. Higiena; 13. Muzykoterapia; 14. Terapia zajęciowa; 15. Biblioterapia. Notatki; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne: Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego; Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzie- lanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej; Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się; Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci; Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką: Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności: 7.1. Niepełnosprawność intelektualna; 7.2. Niepełnosprawność ruchowa; 7.3. Uszkodzenie słuchu; 7.4. Uszkodzenie wzroku. Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym; Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia; Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się; Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej; Rozdział 12. Choroba przewlekła: 12.1. Otyłość; 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie; 12.3. Mukowiscydoza; 12.4. Cukrzyca; 12.5. Epilepsja; 12.6. Astma oskrzelowa. Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne; Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne; Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą; Rozdział 17. Autyzm. Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”: Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education); Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school); Zamiast zakończenia; Indeks nazwisk; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia wychowania zdrowotnego w aspekcie zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży: Zdrowie i jego zagrożenie w świadomości młodszych uczniów; Pedagogika zdrowia a zadania szkoły wobec zagrożenia zdrowia dzieci ze środowisk wiejskich w okresie edukacji (na przykładzie Podkarpacia); Zdrowie młodzieży szkolnej w powiecie cieszyńskim - wybrane aspekty; Lęki szkolne czy lęki rodzinne?; Dylematy nauk o kulturze fizycznej w kształtowaniu prozdrowotnych postaw człowieka; Wychowanie zdrowotne a społeczno-kulturowy kontekst promocji zdrowia. Niepełnosprawność wyzwaniem dla edukacji: Edukacja niepełnosprawnych wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku; Integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych - szansą na ich efektywne funkcjonowanie w globalnej rzeczywistości; Wybrane uwarunkowania normalizacji sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w recesie kształcenia ogólnodostępnego; Opieka nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole - wyzwaniem dla pielęgniarki szkolnej; Standardy opieki pielęgniarskiej nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole. Opieka zdrowotna i edukacja zdrowotna jako działania w promocji zdrowia: Szanse poprawy profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w środowisku nauczania i wychowania; Realizacja w szkole programów profilaktycznych na przykładzie programu edukacyjnego dla młodzieży: "Już dziś mogę zadbać oz zdrowie swego przyszłego dziecka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Ogólne zasady pracy z uczniem podczas terapii pedagogicznej: Metoda Dobrego Startu; Zastosowanie Metody Dobrego Startu; Rozdział II. Początki: Jak rozpocząć naukę czytania?; Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania; Jak przygotować dziecko do nauki pisania?; Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem; Rozdział III. Funkcje wzrokowe – scenariusze; Rozdział IV. Funkcje słuchowo-językowe; Rozdział V. Koordynacja wzrokowo-ruchowa; Rozdział VI. Scenariusze zajęć: Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje; Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz; Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj; Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry; Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki; Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych; Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!”; Rozdział VII. Programy rewalidacji: Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem; Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem; Program rewalidacji dla ucznia z afazją; Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Rozdział VIII. Zamiast zakończenia: Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom; Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne); Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Ogólny zarys książki; 1. Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci z zespołem Aspergera; 2. Zespół Aspergera – krótkie omówienie; 3. Diagnoza pod kątem treningu umiejętności społecznych; 4. Strategie nauczania umiejętności społecznych; 5. Gdzie prowadzić trening umiejętności społecznych – w klasie szkolnej, małej grupie czy podczas spotkania z kolegą?; 6. Podejście oparte na kontroli zachowania; 7. Wspieranie generalizacji umiejętności; 8. Lekcje umiejętności i ćwiczenia; 9. Wspieranie akceptacji rówieśników przez trening uwrażliwiający i program zachęt; Bibliografia; Praktyczne podejście, które działa! – recenzje książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 447)
I. Niepełnosprawność człowieka a uwarunkowania postaw społecznych II. System kształcenia specjalnego na przykładzie kształcenia dzieci i młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym III. Podstawy integracji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami w rozwoju IV. Dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w roli ucznia V. Diagnoza i terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych VI. O wychowaniu i kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej VII. O aktywności ucznia niepełnosprawnego umysłowo w procesie kształcenia ogólnodostępnego VIII. Samoocena uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim IX. Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych X. Podręcznik w pracy nauczyciela z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych; „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome; Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów; Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga; Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności; Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku; Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole; Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech; Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne; Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących; Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań; Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku; O autorach i redaktorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 13)
Zawiera: Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością: Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu; Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością; Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego; Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych; Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego; Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku; Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego; Edukacja do dorosłości. Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością: Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne; Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji; Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną; Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji; Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością; W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością; Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej