Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(221)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(212)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(13)
Czasopisma
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(174)
dostępne
(108)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(114)
Czytelnia
(175)
Autor
Głuchowska Hanna
(11)
Sałamacha Przemysław
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Pelc Maria
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Górska Milena
(7)
Dudek Sandra
(6)
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(6)
Gubała Magdalena
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Żabiński Dawid
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Kocór Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dusza Bożena
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dambach Karl E
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalik Piotr
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwaśniewski Krzysztof
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Mackiewicz Michał
(2)
Majzner Rafał
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Petkowicz Helena
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Remża Piotr
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Sajdak Anna
(2)
Shevchenko Svetlana
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(44)
2010 - 2019
(89)
2000 - 2009
(100)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
Kraj wydania
Polska
(234)
Język
polski
(234)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(20)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
9-13 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Uczniowie
(103)
Nauczyciele
(50)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(36)
Szkolnictwo
(24)
Nauczanie
(20)
Wychowanie
(20)
Nauczanie początkowe
(19)
Kształcenie
(18)
Dziecko
(15)
Młodzież
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Agresywność
(12)
Język dziecka
(12)
Korekcja mowy
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Uczniowie gimnazjów
(12)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Spółgłoski
(11)
Niepowodzenia szkolne
(10)
Uczniowie klas początkowych
(10)
Wymowa
(10)
Język polski
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika specjalna
(9)
Rodzina
(9)
Studenci
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Nauka mówienia
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Oświata
(7)
Patologia społeczna
(7)
Percepcja wzrokowa
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Rodzice
(7)
Socjalizacja
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Postawy
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko trudne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Promocja zdrowia
(5)
Psychologia
(5)
Spostrzeganie
(5)
Uczenie się
(5)
Czytanie
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Motoryka mała
(4)
Nałóg
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Pisanie
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Uczucia
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wartość
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dyscyplina szkolna
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Grafomotoryka
(3)
Historia wychowania
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jakość życia
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kultura
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Młodzież trudna
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pokolenie Z
(3)
Poznanie
(3)
Prawa dziecka
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-
(20)
2001-0
(5)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały pomocnicze
(29)
Praca zbiorowa
(25)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Opracowanie
(13)
Podręcznik
(11)
Poradnik
(10)
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(9)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Językoznawstwo
(13)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
234 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Przygotowanie do edukacji szkolnej: Pedagogika przedszkolna. Teraźniejszość - przyszłość - aspekty zmian; Adaptacja dziecka do warunków szkolnych; Świadomość ekologiczna sześciolatków - doniesienie z badań; II. Kadra pedagogiczna w procesie kształcenia małego dziecka; Opinie nauczycieli o możliwościach oddziaływania własnym przykładem we wczesnej edukacji; Hierarchia wartości studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; III. Wychowanie i kształcenie w klasie szkolnej; Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji; Indywidualizacja pracy młodszych uczniów w teorii i praktyce; IV. Rozwój językowy dziecka w młodszym wieku szkolnym; Sensy świata zamknięte w słowach. Metaforyka dziecięcych wypowiedzi; Językowe determinanty rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym; V. Wspomaganie rozwoju małego dziecka: Opieka logopedyczna w wybranych placówkach przedszkolnych - doniesienie z badań; Metoda Alfreda Tomatisa w stymulacji głosu i mowy dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Aspekty nauczania we współczesnej szkole: Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach; Edukacja dla przyszłości; Nauczanie w klasach łączonych - kontekst teoretyczno-empiryczny; II. Wzorzec współczesnego pedagoga; Lider czy zgodny współpracownik? Stale aktualny dylemat roli współczesnego nauczyciela; Nauczyciel facylitator w perspektywie adolescenta; Co może wyczarować nauczycielska wyobraźnia?; III. Sukcesy i niepowodzenia młodzieży szkolnej; Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych; Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych i ich wpływ na przebieg procesu socjalizacji; Tradycja i nowoczesność - lista lektur w szkole ponadgimnazjalnej: skrócić, zmienić czy zostawić? Refleksje o kształceniu literackim i kulturowym; IV. Problemy młodzieży w wieku gimnazjalnym; Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem przez osoby w okresie wczesnej dorosłości; Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji nacisku społecznego; V. Edukacja jutra w rozważaniach teoretycznych; Modelowe środowisko szkolne. Idea czy rzeczywistość Pedagogika sukcesu - perspektywa nowej subdyscypliny pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Drogowskazy edukacji pozalekcyjnej w pozaszkolnej zawarte w wartościach; 2. Ku pedagogice czasu i jego wartości; 3. W stronę czasu wolnego; 4. Aktywność krajoznawczo-turystyczna młodzieży szkolnej; 5. Podstawy edukacji pozalekcyjnej i pozaszkolnej oraz ich rola w wychowaniu młodzieży; 6. Wycieczki szkolne; 7. Zielone szkoły; 8. Obozy wędrowne; 9. Decydują nauczyciele kraju ojczystego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja, kształcenie i młodzież w Unii Europejskiej. 2. Edukacja, kształcenie i młodzież w Unii Europejskiej - regulacje prawne. 3. Współpraca państw członkowskich Unii Europejskiej w obszarze edukacji, kształcenia i młodzieży. 4. Uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych w Unii Europejskiej. 5. Fundusze strukturalne: korzyści dla sektora edukacji. 6. Europejskie programy edukacyjne. 7. Inne programy współpracy w obszarze edukacji. 8. Inne projekty edukacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością Profesora Kazimierza Denka; Wprowadzenie. Cz. I Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji: „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”; Diagnoza pozytywna w resocjalizacji – modele i propozycje rozwiązań modelowych; Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne; Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych – komunikat z badań; Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów; Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych; Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych – ukryte źródła stresu i jego konsekwencje; Klimat emocjonalny klasy – próba operacjonalizacji ulotnych wymiarów kultury szkoły; Niepowodzenia dydaktyczne w uczelni zawodowej – wybrane problemy; Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom – perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego; Pro0filaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych. Cz. II W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne: Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy; Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych; Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej; Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci; Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry; Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych; Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego; System samooceny kompetencji fachowej; Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Zarys problematyki, 2.Problematyka badań, 3.Szkoła jako instytucja społeczna warunkująca zaspokojenie potrzeb życiowych młodzieży, 4.Edukacja i wybór określonych wartości a style życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. "Tocząca się reforma" edukacji; 2. Pedagogiczne aspekty czasu wolnego; 3. Znaczenie zajęć pozaszkolnych w wychowaniu młodych polaków; 4. Wycieczki szkolne; 5. Zielone szkoły; 6. Wakacyjne wędrówki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

W prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym - definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Czym jest Erasmus+ i jak złożyć wniosek o projekt stażu zagranicznego?; Wsparcie finansowe dla osób ze specjalnymi potrzebami; Rola koordynatora; Włączenie i różnorodność w projektach mobilności; Projekt szkolny – grupa mieszana; Projekty dla ośrodków specjalnych; Rola rodziców w projektach mobilności; Opiekunowie: „dobre duchy” staży zagranicznych; Wybór środka transportu; Współpraca z partnerami zagranicznymi; Przygotowanie do wyjazdu – wielkie i małe wyzwania; Upowszechnianie; Zamiast podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Nierówności w edukacji: 1. Edukacja i konstruowanie społecznych nierówności, 2. Pozytywne i negatywne aspekty selekcji i segregacji uczniów w szkołach, 3. Selekcja i segmentacja społeczna jako immanentna funkcja systemu edukacji, 4. "Wkład" ukrytego programu szkoły w utrwalanie poczucia nierówności społecznych, 5. Rodziny dysfunkcyjne a szanse edukacyjne dzieci i młodzieży. Część II: Nierówność płci: 6. Nierówność płci we współczesnym dyskursie emancypacyjnym, 7. Prawne i instytucjonalne formy przeciwdziałania dyskryminacji kobiet w Polsce (2001-2005), 8. Stereotypizacja ze względu na płeć a szanse u kobiet i mężczyzn na rynku pracy, 9. Możliwości godzenia życia rodzinnego i zawodowego przez kobiety przebywające na urlopach wychowawczych, 10. Szowinizm płci na stanowiskach kierowniczych. Propagowanie kobiecego stylu zarządzania, 11. Empiryczna weryfikacja stereotypowego wizerunku kobiet i mężczyzn pełniących role menedżerskie, 12. Medykalizacja ciała i zdrowia kobiet jako odmiana nierówności, 13. Feministyczne inspiracje dla rozwoju pedagogiki społecznej. Część III; Marginalizacja i wykluczenie: 14. Prawo do informacji a dostęp do mediów,15. nierówności cyfrowe - nowy wymiar zróżnicowania społecznego,16. Elitarny charakter Internetu. Bariery i wykluczenia, 17. Ubóstwo a procesy marginalizacji społecznej, 18. Nierówności społeczne jako istotne źródło problemów społecznych, 19. Rola instytucji oświatowych w procesie wdrażania kultury prawomocnej i marginalizacji. Część IV. : Doświadczenie nierówności: 20. Sfera prywatna jako obszar nierówności. Komunikacyjne praktyki wykluczania., 21. Poradnictwo wobec przerwanej ciągłości narracji biograficznej, 22. Potrzeby środowisk wiejskich w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych, Częśc V: Podstawy wobec nierówności: 23. O postawach Polaków wobec (nie)równości, 24. Czy bogaci są mniej uczciwi od biednych? Treść mitów legitymizujących status quo, 25. Alienacja polityczna i poczucie zagrożenia a dynamika akceptacji rządów silnej ręki w okresie transformacji systemowej, 26. Akceptacja nierówności społecznych jako predykator wrogiego seksizmu. Rola kontekstu., 27. Psychologiczne uwarunkowania przekonań socjopolitycznych, 28. Równość ludzi jako wartość na dziś? Systemy wartości studentów ekonomii, 29. Prawdy i mity na temat nierówności społecznych. Część VI: Filozoficzne i makrospołeczne aspekty nierówności: 30. O konstytuowaniu sie obywatelstwa. Przyczynek do kwestii nierówności w sferze politycznej, 31. Niespójności, racjonalizacje, hipokryzja. egalitaryści a filozofie równości i nierówności.32. Demokratyzacja czy egalitarny nieład? Juliena Freunda interpretacja zasady równości, 33. Teoria mitu dziejotwórczego - rozwiązanie powszechnej patologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Powroty do Itaki; 2. Krajoznawstwo i turystyka w kontekście nauki; 3. Piętnaście lat Tatrzańskich Seminariów; 4. Naczelna wartość krajoznawstwa i turystyki; 5. Wycieczki, które uczą i wychowują; 6. Zielone szkoły; 7. Wakacyjne wędrówki; 8. Z plecakiem po górach domowych Stanisława Vincenta; 9. Animatorzy krajoznawstwa i turystyki; 10. O pełniejsze wykorzystanie walorów krajoznawstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej