Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(15)
Autor
Beck Aaron T
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Alford Brad A
(1)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barkley Russell A
(1)
Beck Aaron Temkin
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bramham Jessica
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Ecker Bruce
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Golec Danuta
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Hulley Laurel
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Langley Audra
(1)
Leahy Robert L
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Liese Bruce S
(1)
Lulek Barbara
(1)
Muldner-Nieckowski Łukasz
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Newman Cory F
(1)
Norcross John C
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Piątek Karolina
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Prochaska James O
(1)
Roblek Tami
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Ticic Robin
(1)
Weisz John R
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Wright Fred D
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zakrzewski Maria
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Łamacz Małgorzata
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Psychoterapia
(9)
Terapia behawioralna
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna
(8)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Mózg
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Behawioryzm
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Gniew
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie: Przegląd współczesnej terapii poznawczo-behawioralnej par i rodzin; Zasady teorii uczenia się; Zasady terapii poznawczej; Integracyjny potencjał terapii poznawczo-behawioralnej. R. 2 mechanizm zmiany w terapii par i rodzin: Procesy poznawcze; Przywiązanie i afekt; Znaczenie zmiany behawioralnej. R. 3 Miejsce schematu w terapii poznawczo-behawioralnej: Pojęcie schematu; Myśli automatyczne i schematy; Ukryte schematy i zniekształcenia poznawcze; Rozpoznawanie schematów z rodzin pochodzenia i ich wpływ na relacje małżeńskie i rodzinne; Procesy poznawcze i schematy międzypokoleniowe. R. 4 Znaczenie procesów neurobiologicznych: Znaczenie ciała migdałowatego; Poznanie a emocje. R. 5 Metody diagnozy klinicznej: Wstępne wspólne wywiady; Konsultacje z poprzednimi terapeutami lub innymi specjalistami w dziedzinie zdrowia psychicznego; Inwentarze u kwestionariusze; Dodatkowe testy i oceny psychologiczne; Genogramy; Diagnoza i konceptualizacja przypadku dokonywane na bieżąco w toku terapii; Specyficzne trudności związane z procesem diagnostycznym; Obserwacje zachowania i zmiana behawioralna; Ustrukturyzowane interakcje rodzinne; Ocena procesów poznawczych; Wywiady indywidualne; Rozpoznawanie ogólnych wzorców i głównych problemów relacyjnych; Ocena motywacji do zmiany; Informacje zwrotne na temat oceny diagnostycznej; Rozpoznawanie myśli automatycznych i przekonań kluczowych; odróżnianie przekonań kluczowych od schematów; Negatywne obramowanie i jego rozpoznawanie; Rozpoznawanie i nazywanie zniekształceń poznawczych; Przekładanie myśli, emocji i zachowań w procesie konceptualizacji; Atrybucja i standardy oraz ich rola w ocenie diagnostycznej; Skupienie się na nieadaptacyjnych wzorcach behawioralnych; testowanie i reinterpretacja myśli automatycznych; Sformułowanie planu leczenia. R. 6 Techniki poznawczo-behawioralne: Zaznajomienie par i członków rodziny z modelem poznawczo-behawioralnym; Rozpoznawanie myśli automatycznych i skojarzonych z nimi emocji i zachowań; Praca ze schematami i ich restrukturyzacja; Wprowadzanie inscenizacji poprzez przeformułowanie i próbę w wyobraźni; Techniki behawioralne; Przygotowanie się na możliwość nawrotu; radzenie sobie z przeszkodami i oporem przed zmianą; negatywizm partnerów i ich niewiara w możliwość zmiany; Różnice w planach; Lek przed zmianą istniejących wzorców w związku; Rezygnacja ze spostrzeganej władzy i kontroli; Kwestie związane z wzięciem na siebie odpowiedzialności za zmianę; Przeszkody. R. 7 Zagadnienia specjalne: Rozwód; Wrażliwość kulturowa; Depresja, zaburzenie osobowości lub inna choroba psychiczna; Romanse pozamałżeńskie; Nadużywanie substancji psychoaktywnych; Przemoc domowa; Przeciwwskazania do podejścia poznawczo-behawioralnego i jego ograniczenia; Pary i rodziny w sytuacji kryzysu; pary jednopłciowe i ich dzieci; Nietypowe konsultacje dotyczące par i rodzin; Koterapia z parami i rodzinami; leczenie wielopoziomowe; R. 8 Rozszerzenie terapii poznawczo-behawioralnej: Techniki oparte na akceptacji; uważność. R. 9 Przykłady kliniczne: Pułapka emerytury; Rodzina żarłoków. R. 10 Epilog. Dodatek A: Kwestionariusze i skale dla par i rodzin; Dodatek B: Zapisy dysfunkcjonalnych myśli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne informacje dla terapeutów; 2. Sesja pierwsza: psychoedukacja i uzasadnienie terapii; 3. Sesja druga: stworzenie hierarchii objawów i psychoedukacja; 4. Sesja trzecia: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz kwestionowanie negatywnych założeń; 5. Sesja czwarta: restrukturyzacja poznawcza i redukcja poczucia winy; 6. Sesja piąta: radzenie sobie z obsesjami i reakcje rodziny pacjenta na zaburzenie; 7. Sesja szósta: ocena postępów i odpowiedzialność dziecka za przebieg leczenia; 8. Sesja siódma: usuwanie przeszkód na drodze realizacji ekspozycji i wtórne korzyści z zaburzenia; 9. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz różnice między zachowaniami wynikającymi i niewynikającymi z zaburzenia; 10. Sesja dziewiąta: praca nad trudnymi objawami i troska o dobrostan rodziny; 11. Sesja dziesiąta: praca nad trudnymi objawami i rozwiązanie ewentualnych problemów; 12. Sesja jedenasta: planowanie zakończenia terapii i zapobieganie nawrotom zaburzenia; 13. Sesja dwunasta: zakończenie terapii; Aneks 1. Skala Obsesji i Kompulsji Yale-Brown dla Dzieci - Childreris Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scalę (CY-BOCS); Aneks 2. Formularze oceny ogólnej poprawy stanu pacjenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne infomacje dla terapeutów; 2. Diagnoza - ocena nasilenia objawów; 3. Sesja pierwsza: wprowadzenie do programu terapii; 4. Sesja druga: podstawy terapii - praca z rodzicami; 5. Sesja trzecia: przedstawienie dziecku programu terapii; 6. Sesja czwarta: terapia z udziałem całej rodziny; 7. Sesja piąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz modelowanie; 8. Sesja szósta: ekspozycja i powstrzymanie oraz wprowadzenie do metody budowania rusztowania; 9. Sesja siódma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji z wykorzystaniem metody budowania rusztowania; 10. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - środkowa część hierarchii objawów oraz stosowanie narzędzi w różnych kontekstach; 11. Sesja dziewiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - środkowa część hierarchii objawów oraz poszerzanie zakresu stosowania strategii; 12. Sesja dziesiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - górna część hierarchii objawów oraz przygotowanie do zakończenia terapii; 13. Sesja jedenasta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - górna część hierarchii objawów oraz zapobieganie nawrotom zaburzenia; 14. Sesja dwunasta: podsumowanie terapii i przyjęcie pożegnalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp. 1. Tło historyczne; 2. Podstawowe pojęcia; 3. Proces terapeutyczny; 4. Przed spotkaniem; 5. Postawa terapeutyczna i współpraca terapeutyczna; 6. Zgłoszenie i wywiad diagnostyczny; 7. Notatki, etyka i tajemnica zawodowa; 8. Organizacja kolejnych sesji; 9. Prace domowe; 10. Techniki; 11. Zakończenie terapii; 12. Postawa i cechy terapeuty; 13. Poznawcza terapia rodzinna. Zakończenie. Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej