Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(15)
Autor
Beck Aaron T
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Alford Brad A
(1)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barkley Russell A
(1)
Beck Aaron Temkin
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bramham Jessica
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Ecker Bruce
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Golec Danuta
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Hulley Laurel
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Langley Audra
(1)
Leahy Robert L
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Liese Bruce S
(1)
Lulek Barbara
(1)
Muldner-Nieckowski Łukasz
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Newman Cory F
(1)
Norcross John C
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Piątek Karolina
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Prochaska James O
(1)
Roblek Tami
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Ticic Robin
(1)
Weisz John R
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Wright Fred D
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zakrzewski Maria
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Łamacz Małgorzata
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Psychoterapia
(9)
Terapia behawioralna
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna
(8)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Mózg
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Behawioryzm
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Gniew
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu; Rozdział 2. Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Rodzice w terapii; Rozdział 4. Ocena sfer deficytowych; Rozdział 5. Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych; Rozdział 6. Funkcje zachowań niepożądanych; Rozdział 7. Uczenie zachowań alternatywnych; Rozdział 8. Nagrody w terapii; Rozdział 9. Tablica wyboru nagród; Rozdział 10. Żetonowy system wzmocnień; Rozdział 11. Kontrakty behawioralne; Rozdział 12. Zasady podawania nagród; Rozdział 13. Organizacja przestrzeni; Rozdział 14. Organizacja materiałów edukacyjnych; Rozdział 15. Generalizacja nabytych umiejętności; Rozdział 16. Podpowiedzi manualne; Rozdział 17. Podpowiedzi słowne; Rozdział 18. Modelowanie; Rozdział 19. Plany aktywności; Rozdział 20. Metoda skryptów i ich wycofywania; Rozdział 21. Uczenie incydentalne; Rozdział 22. Metoda wyodrębnionych prób; Rozdział 23. Podstawowe umiejętności społeczne; Rozdział 24. Prośby i proszenie o pomoc; Rozdział 25. Zabawa – od czego zacząć? Rozdział 26. Naśladowanie ruchów; Rozdział 27. Imitacja werbalna; Rozdział 28. Dopasowywanie; Rozdział 29. Rozumienie mowy; Rozdział 30. Mowa czynna; Rozdział 31. Zabawa; Rozdział 32. Umiejętności grafomotoryczne; Rozdział 33. Umiejętności samoobsługowe; Słowniczek; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Wprowadzenie: Dlaczego dzieci i młodzież z zespołem Aspergera potrzebują nauki rozumienia i wyrażania sympatii i miłości?; Cele programu; Kto może prowadzić program?; Terapia poznawczo-behawioralna. II. Jak realizować program? Ocena umiejętności okazywania sympatii i miłości; Jak prowadzić sesję?; Składniki sesji; Sesje krok po kroku; III. Sesje: Wprowadzenie do programu; Zaczynamy rozpoznawać i okazywać sympatię i miłość; Mówienie i przyjmowanie komplementów; Dlaczego okazujemy sympatię i miłość czułymi słowami i gestami?; Rozwijanie umiejętności okazywania sympatii i miłości; Załącznik 1 Historyjki używane do oceny wstępnej i końcowej; Załącznik 2 Kwestionariusze okazywania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań nad terapią dzieci i młodzieży. 2. Programy badań. A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane. B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane. C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie. 3. Wnioski oraz prognozy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest próbą przedstawienia złożonego i ważnego problemu, jakim jest uzależnienie od zachowań seksualnych. Zagadnienie hiperseksualności jest wciąż szeroko analizowane. Prowadzone są badania zarówno neurobiologiczne, jak i psychologiczne, z wykorzystaniem nowych technik diagnostycznych. Leczenie hiperseksualności wiąże się z wykorzystaniem integracyjnego modelu, obejmującego zarówno spojrzenie psychodynamiczne, metody poznawczo-behawioralne, jak i użycie technik behawioralnych, czy koncepcji obsesyjno-kompulsyjnej. Znani i cenieni terapeuci dzielą się z czytelnikami wiedzą kliniczną oraz wskazówkami i dylematami, z którymi spotykają się w swojej codziennej praktyce zawodowej. Autorzy omawiają seksualność człowieka, normę seksualną, klasyfikację zaburzeń seksualnych, czynniki wpływające na rozwój uzależnienia, diagnozę medyczną i psychoterapeutyczną według koncepcji wielu wymiarów, a także istotne zagadnienia prawne. Prezentowana publikacja z pewnością zainteresuje terapeutów uzależnień, psychoterapeutów, lekarzy i wszystkie osoby zajmujące się tematyką hiperseksualności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w różnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w różnorodnych nurtach teoretycznych. W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym. Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia. Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej