Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(28)
Autor
Minkiewicz Barbara
(2)
Borowiec Piotr
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Deszczyński Przemysław
(1)
Geryk Marcin
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Merski Janusz
(1)
Misztal Bronisław
(1)
Miłek Marian
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nowakowska-Siuta Renata
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Paszczyński Stanisław
(1)
Pawłowski Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pomianek Tadeusz
(1)
Sawczuk Wiktor
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Stefańska-Matuszyn Maria
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szuwarzyński Andrzej
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Wincławski Włodzimierz
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Ścigaj Paweł
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(22)
Studenci
(6)
Polska
(5)
Szkolnictwo niepubliczne
(5)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Pedagogika
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Wartość
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Informacja naukowa
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Oświata
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Siła robocza
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Akademia Techniczno
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Etyka społeczna
(1)
Finanse publiczne
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jakość
(1)
Kadry
(1)
Logistyka
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki polityczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurksie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Podatek dochodowy od osób prawnych
(1)
Postawy
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Public relations
(1)
Referendum lokalne
(1)
Reklama
(1)
Rosja
(1)
Rynek
(1)
Socjologia
(1)
Spożycie
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Technika
(1)
Transport
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Unia Europejska
(1)
Uniwersytet Warmińsko
(1)
Upadłość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna (Łódź)
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Temat: czas
1989-
(12)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany- wstępny zarys tematów i problemów; 1. Uczelnie wyższe w procesie zmiany: Szanse i ograniczenia związane z integracją różnych rodzajów wiedzy o edukacji; Uniwersytet- instytucja naukowo-edukacyjna czy przedsiębiorstw? Szkoła wyższa w procesie zmiany; Uniwersytet- podmiot czy obiekt zmian?; Szkoły wyższe w roku kreatywności; 2. Zarządzanie uczelniami wyższymi: Główne kierunki zmian w zarządzaniu uczelniami wyższymi w procesie umiędzynarodowienia; Deklaracja Bolońska: (nie)zamierzone skutki zmian strukturalnych i programowych; Wprowadzenie nowych mechanizmów stylu kierowania w szkolnictwie wyższym w Niemczech; Kształcenie kadr dla nauki- aktualny model i perspektywy zmian; Uspołecznienie szkół wyższych - możliwości związane z udziałem studentów i doktorantów w zarządzaniu uczelnią; Potencjał współpracy sektora przemysłowego i uczelni wyższych; 3. Tradycja akademickie- zmiany etosu: Nowe spojrzenie na ideę uniwersytetu. Edukacja, polityka a społeczeństwo; Etos nauki a współczesne polskie szkolnictwo wyższe. Refleksje pedagoga; Adepci nauki w ponowoczesnym akademickim świecie (o dylematach możliwych wyborów); Universtitas, czyli "wspólnota oporu" w czasach PRL-u (szkic zagadnienia); Estetyzacja praktyki akademickiej- głos w dyskusji na temat perspektywy uczestniczącej; 4. Kształcenie w uczelniach wyższych: Poszukiwanie- refleksyjność- dialektyczne uczenie się. Nowe praktyki edukacyjne w szkole wyższej; Uczelnia jako społeczność ucząca się; Uczenie się w szkołach wyższych w perspektywie badań europejskich. Ku nowym "kulturom uczenia się"; Społeczny wymiar nabywania wiedzy w kształceniu akademickim; Wdawanie się we fragmentaryczność w refleksyjnym procesie nauczania- uczenia się w szkole wyższej na przykładzie tekstów Bertolta Brechta Der bose Baal der asoziale- szkice, fragmenty, sceny; Koncepcja kształcenia pedagogów społecznych na poziomie licencjackim- z doświadczeń nauczycieli; Edukacja olimpijska i jej innowacyjna fora kształcenia studentów pedagogiki Uniwersytetu Łódzkiego; Studenci o praktykach- analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem metody obiektywnej hermeneutyki; Studenci o praktykach - analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem hermeneutycznej interpretacji tekstu. Druga odsłona; Koncepcja podejścia kompetencyjno-zawodowego w przygotowaniu wykładowcy szkoły wyższej; Ukierunkowane tworzenie doświadczenia innowacyjnego w dziedzinie pedagogiki jako metoda badawcza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Ogólne zagadnienia prywatyzacji szkolnictwa wyższego w perspektywie porównawczej: 1.Prywatyzacja wyższego wykształćenia w Polsce. Wyzwania w świetle transformacji systemowej, 2.Produkcja wiedzy. Holenderskie uniwersytety u schyłku stulecia, 3.Prywatyzacja w systemie szkolnictwa wyzszego. Powstające stowarzyszenia (placówki oświatowe) i zróznicowane perspektywy kształćenia na Filipinach, w Austrii, w Polsce i w Iranie, Cz.II Studia przypadków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Problemy wyższego kształcenia w okresie ponowoczesności: Nauka i edukacja w uniwersytecie XXI wieku; Niepubliczne szkoły wyższe w Polsce; Szkoły prywatne w Polsce w okresie transformacji- nadzieje i złudzenia; Szkolnictwo wyższe w Polsce w procesie przemian jakościowych. Od rozwoju ekstensywnego ku intensywnemu; 2. Przykłady funkcjonowania niepublicznych szkół wyższych: Pod prąd- historia sukcesu instytucji i osobistej porażki; Specyfika funkcjonowania wydziału zamiejscowego niepublicznej uczelni wyższej ( na przykładzie Wydziału Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie); Uczelnia a otoczenie społeczne. Studium przypadku Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu; Niepubliczne szkoły wyższe w opinii wykładowcy; Niepubliczne szkoły wyższe w strukturze systemu szkolnego w Rzeczypospolitej Polsce w latach 1990-2010 na tle przemian systemowych; Wszechnica Mazurska w Olecku jako przykład emergencji małych środowisk lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Zawiera: Część I. Koncepcje i codzienna rzeczywistość uniwersytetu: 1. Autonomia w kolorze sepii w inkrustowanej ramie KRK. O procedurach i treściach zmiany w edukacji akademickiej: 1.2. O autonomii i reformowaniu edukacji akademickiej; 1.3. Proces boloński – ile nadziei na autonomię, a ile ułudy i gorsetu biurokracji; 1.4. Kompetencje społeczne w strukturze efektów kształcenia. 2. Urządzanie uniwersytetu: 2.2. Władza – urządzanie – liberalizm; 2.3. Urządzenia władzy i urządzenie edukacyjne; 2.4. Charakterystyka urządzenia edukacyjnego; 2.5. Uniwersytet jako element urządzenia edukacyjnego; 2.6. Uniwersytet jako proces komunikacji urządzeń. 3. Neoliberalna restrukturyzacja fabryki edukacyjnej: 3.2. Byt rzucony w post-coś; 3.3. Fordyzm i neoliberalizm; 3.4. Uniwersytet jako homo sacri?; 3.5. Grodzenie wiedzy; 3.6. Pedagogika długu; 3.7. Neoliberalna restrukturyzacja; 3.8. Podwspólność i terroryzm. 4. Osiąganie konsensusu interesariuszy edukacji akademickiej. O społecznej misji uniwersytetu: 4.2. Państwo jako główny gracz; 4.3. Rynek pracy wobec rynku usług edukacyjnych; 4.4. Projekcje wyobrażeń u ludzi uniwersytetu. 5. Uniwersytet – przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe, student-klient supermarketu? Czyli szkolnictwo wyższe w procesie zmian: 5.2. Uniwersytet na rynku i wobec rynku ; 5.3. Uniwersytet jako przedsiębiorstwo; 5.4. Typologia Klientów uniwersytetu jako supermarketu. 6. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losów absolwentów uczelni wyższych. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji oraz rynku pracy: 6.2. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losu absolwentów; 6.3. Gra edukacyjna. Część II. Studenci: podmiot czy nieznośna ciężkość uniwersytetu? 7. Studia doktoranckie: kształcenie elit społeczeństwa wiedzy czy moratorium? 7.2. Badania doktorantów 2011; 7.3. Elitarność studiów doktorancki; 7.4. Elitarność studiów doktoranckich w opiniach ich uczestników. 8. Problemy młodej polskiej nauki według członków kół naukowych: 8.2. Wewnętrzne problemy kół naukowych; 8.3. Zewnętrzne problemy kół naukowych; 8.4. Kompetencje akademickie; 8.5. Kompetencje pozaakademickie; 8.6. Różnice między działalnością w kole naukowym a zwykłymi studiami. 9. Grupy studenckie – czy i jaka wspólnota? 9.2. Jaka grupa? Prezentacja wyników; 9.3. Jaka wspólnota? Próba podsumowania. 10. Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej – fragment raportu z badań z komentarzem: 10.2. Czym jest syndrom konsumpcyjny i jak można go badać?; 10.3. Orientacje konsumpcyjne, czyli co i w jakim stopniu konsumują studenci?; 10.4. Orientacja konsumpcyjna studentów a uniwersytet; 10.5. Czy uniwersytet sprzyja przekształceniu studenta w konsumenta? 11. Pokolenie Obok? Jak to jest z zaangażowaniem obywatelskim studentów: 11.2. Pokolenie ACTAwistów? 11.3. Student – obywatel zaangażowany? 11.4. Wspólnota 2.0; 11.5. W stronę demokracji deliberatywnej czy jednak Obok? 12. Młodzież akademicka. Aktualność Bourdieu’owskiej dystynkcji: 12.2. Dystynkcja inteligencji; 12.3. Młodzież akademicka – nowa inteligencja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metodologiczne podstawy pracy, 2. Charakterystyka uwarunkowań rozowju systemów szkolnictwa wyższego w wybranych krajach Europy Zachodniej - Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Niemiec, Francji, Szewcji i Holandii, 3. Szkolnictwo wyższe - najistotniejsze problemy występujące w pięciu krajach zachodnioeuropejskic od lat sześćdziesiątych XX wieku do chwili obcnej, 4. Europejska przestrzeń szkolnictwa wyższego, 5. Polskie szkolnictwo wyższe w europejskiej przestrzeni edukacyjnej, 6. Problemy i perspektywy zmian w szkolnictwie wyższym w krajach Europwy Zachodniej i w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Europejskie uniwersytety i świat : 1.zamiast wprowadzenia - krótko o Unii i wspólnej szansie, 2.Europejskie uniwersytety - tradycja czy zmiana, 3.Amerykańska konkurencja dla europejskiej uczelni, 4.Uniwersytet jako narzędzie rozwoju Unii Europejskiej - propozycje nowych rozwiązań. Cz.II Polski cud edukacyjny lat 90 : 5.Inwestycja w polskie szkolnictwo wyższe - jedyna szansa rozwoju Polski, 6.Organizacja i finansowanie badań naukowych w Polsce. Cz.IV : 7.Przekazywanie wiedzy czy coś jeszcze?, 8.Od ruin fabryki proedukującej betonowe płyty do przedsiębiorstwa wiedzy, 9.Przyczyny sukcesu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Miejsce sektora niepublicznego szkolnictwa wyższego na rynku usług edukacyjnych, 2. Uwarunkowania prawne sektora uczelni niepublicznych, 3. Aspekty ekonomiczne funkcjonowania sektora uczelni niepublicznych, 4. Finanse uczelni niepublicznych, 5. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania rozwoju uczelni niepublicznych w badaniach własnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy; 2. Nauka i edukacja w uniwersytecie; 3. Wartości a edukacja w szkole wyższej; 4. Przede wszystkim jakość; 5. Podmiotowość, partnerstwo, etos; 6. Procesy innowacji w szkole wyższej; 7. Potrzeba transformacji szkolnictwa; 8. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego; 9. Ku modernizacji uniwersytetu; 10. Ku uniwersytetowi przyszłości; 11. Uniwersytecka edukacja i ekonomika; 12. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czy jest dzisiaj możliwy uniwersytet?; Co z tą edukacją? NIe do końca subiektywna analiza stanu polskiej nauki i szkolnictwa wyższego; Wykorzystanie technologii informatycznych do uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku edukacyjnym - wybrane problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Studia socjologiczne w polskim szkolnictwie wyższym dawniej i dziś; Współczesne realia uniwersytec kiego kształcenia socjologów; Kształcenie socjologów w latach 90-tych: oferta dydaktyczna - kadra - studenci; Konferencja Instytutów Socjologii - w poszukiwaniu studentów; Proces akredytacji kierunku socjologia - i co dalej?; Akredytacja studiów socjologicznych 1999- 2000: doświadczenia i sugestie; Polska socjologia akademicka w świetle rankingów prasowych; Wartościowa nie wiedzy socjologicznej w dydaktyce i w życiu publi cznym; Studia socjologiczne na tle sporów o współczes ny model wyższej uczelni; Studia zaoczne - szansą czy zagrożeniem dla edukacji? Przykład zielonogórskiej socjologii; Reforma edukacji a socjologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Socjologia w kształceniu nauczycieli pedagogów; Zmiana społeczna i problemy tożsamości człowieka w programach nauczania socjologii w akademiach medycznych; Rola socjologii w kształceniu ekonomistów w wyższych szkołach państwowych i niepań stwowych; Pożytki z upowszechniania socjologii jako kierunku poza dużymi ośrodkami akademickimi; Nauczanie socjologii w Europie Wschodniej z perspektywy socjolo gów zachodnich; Nietradycyjne metody nauczania socjolo gii na Ukrainie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe ; Nr 107)
1.Pojęcia, 2.Tło, 3.Metody, 4.Analiza efektywności i jakości, 5.Strategia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej