Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(183)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(175)
Publikacje naukowe
(40)
Publikacje fachowe
(25)
Czasopisma
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(139)
dostępne
(106)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(115)
Czytelnia
(139)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(14)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Klasińska Barbara
(6)
Kojs Wojciech (1940- )
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Gerlach Ryszard (1955- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krajewska Anna (1956- )
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Starościak Wojciech
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Hallada Marek
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Lulek Barbara
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Popławska Agata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Remiszewska Zofia
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Tylewska-Nowak Beata
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(92)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(184)
Język
polski
(184)
Temat
Szkolnictwo
(80)
Szkolnictwo wyższe
(64)
Pedagogika
(55)
Nauczyciele
(31)
Kształcenie
(30)
Oświata
(29)
Wychowanie
(29)
Studenci
(15)
Szkolnictwo zawodowe
(12)
Młodzież
(11)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Kształcenie ustawiczne
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Edukacja medialna
(8)
Jakość kształcenia
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Efektywność nauczania
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Rynek pracy
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Badania naukowe
(5)
Dziecko
(5)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Metodologia
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Reforma oświaty
(5)
Rodzice
(5)
Rodzina
(5)
Samokształcenie
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Historia wychowania
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kształcenie zawodowe
(4)
Mentoring
(4)
Metody nauczania
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zawód
(4)
Antypedagogika
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Erasmus+ (program)
(3)
Globalizacja
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauka
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagodzy
(3)
Podmiotowość
(3)
Praca
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Uniwersytety
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Biblioterapia
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(48)
1901-2000
(22)
1989-2000
(22)
1901-
(5)
1801-1900
(3)
1801-
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(68)
Europa
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Szwecja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(39)
Opracowanie
(20)
Materiały konferencyjne
(19)
Podręcznik
(10)
Monografia
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Poradnik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Komentarz do ustawy
(3)
Encyklopedia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(121)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Nauka i badania
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Historia
(5)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
184 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Formalna informacja zwrotna na potrzeby podsumowującej i formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: studencka informacja zwrotna w kontekście zmian w szkolnictwie wyższym; Dyskusja na temat celów informacji zwrotnej od studentów; Decyzje dotyczące wyboru mechanizmu informacji zwrotnej od studentów; Gromadzenie i analiza danych w badaniach wykorzystujących kwestionariusze ankietowe; Internetowy system oceny zajęć dydaktycznych; Upublicznienie i upowszechnienie rezultatów ocen studenckich i działań poewaluacyjnych; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty: kwestionariusze służące gromadzeniu studenckiej informacji zwrotnej; 2. Nieformalna informacja zwrotna na potrzeby formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: nieformalna informacja zwrotna kluczem do sukcesu dydaktycznego wykładowcy i sukcesu akademickiego studentów; Charakterystyka wybranych technik i metod nieformalnej studenckiej informacji zwrotnej; Ocena skuteczności stosowania technik oceniania formatywnego jako instrumentu ni formalnej informacji zwrotnej; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty nieformalnej informacji zwrotnej i formatywnej oceny zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
1. U źródeł pozoru w edukacji: Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko); Podwójny pozór w edukacji na przykładzie koncepcji Paula Freire'a; Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP; Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole; Podmiotowość z deklaracji i w praktyce; Pozór regulacji dotyczących organów społecznych w szkole; 2. Egzemplifikacje działań pozornych: Nauczyciel w przestrzeni illusio; Szkoła w świecie pozoru; Podstawa programowa dla klas I-III szkoły podstawowej jako punkt wyjścia działań pozornych; Kody bezmyślności, czyli gdy programy układane są pod klucz egzaminacyjny; Obiektywizm i sprawiedliwość- (nie)wygodne kategorie oceniania szkolnego; Kwiatek do kożucha. Pozór w edukacji plastycznej; Edukacja artystyczna. Niezbędna? Potrzebna? Zbyteczna?; O nieszkodliwości wagarowania. Konsumpcyjne uwikłania ofiar i/lub sprawców pozoru w edukacji szkolnej; Lepsze to niż zamulanie w domu?; Krótka rzecz o wyćwiczeniu ucznia w kulturze pozoru; Po co i dla kogo są rady szkoły? Spojrzenie z dwudziestoletniej perspektywy; Integracja rodziców i nauczycieli jako przykład edukacyjnej iluzji; Edukacyjny chłam, czyli jak pozorowaniem sukcesów szkoły ratują się przed likwidacją; Tak to się wszystko zaczynaů O misji przedszkola; Rzeczywisty czy iluzoryczny obraz dyskursu edukacyjnego w przedszkolu; Śpiewać każdy może, czyli kto może być wychowawcą w internacie i bursie szkolnej. Zagrożenia wynikające ze zmian przepisów oświatowych; 3. Pozór w edukacji- diagnoza, próby rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych; 2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych - media tradycyjne; 3. Problematyka „Magazynu Szkolnego”; Internet public relations w placówkach oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kryzys demokracji a najnowsza ewolucja ustrojów szkolnych, 2. Idea szkoły pracy i system daltoński, 3. Teoria wychowania Johna Deweya, 4. Spuścizna Jerzego Kerschensteinera, 5. Angielska tradycja wychowania, 6. Szkolnictwo i państwo we Francji i Anglii, 7. Włoska pedagogika idealizmu aktualistycznego, 8. Reforma szkolna w Czechosłowacji, 9. Polska reforma szkolna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkie postaci Zagłębia / rada red. Kazimierz Denek, Wojciech Kojs, Jarzy Kopel ; sekretarz Ewa Kraus)
1. Patronaty; 2. Listy gratulacyjne; 3. Artykuły: "Zmiana" (change) i "wzmacnianie" (strengthening) - słowa - klucze współczesnych reform szkolnych; Myśli profesora Czesława Kupisiewicza o reformowaniu edukacji; Szkoła wobec wyzwań ponowoczesności; Myśli i tworzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej profesora zwyczajnego doktora habilitowanego Czesława Kupisiewicza; Uniwersytet i jego uwarunkowania; Zmiany w szkolnictwie wyższym w Polsce w okresie transformacji systemowej; Profesor Czesław Kupisiewicz - Człowiek wielowymiarowy; Edukacja moralna jako priorytet. Ujęcie etyki troski; Mapa pamięci. W poszukiwaniu źródeł naukowej tożsamości; O edukacji i jej priorytetach - zarys zagadnienia; Profesor Czesław Kupisiewicz spostrzegany z bliska, czyli szkic do portretu Jubilata; Wpływ dzieła pedagogicznego Profesora Czesława Kupisiewicza na rozwój czeskiej pedagogiki; Style i strategie poznawcze jako problem psychodydaktyki; Priorytety rozwoju edukacji i szkoły; O biografistyce pedagogicznej na kanwie projektu "Słownika Współczesnych Pedagogów" Czesława Kupisiewicza; Założenia współczesnej edukacji a kompetencje nauczycieli; Pulsujące świadectwo pasji; Moje osiemdzieciopięciolecie. 4. Wywiad. 5 Suplement. 6. Wykaz publikacji Prof. Czesława Kupisiewicza; 7. Jubileusz w obiektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogiczne konteksty edukacji rodziców. Z historii kształcenia rodziców; Programy Szkoły Rodziców jako przejaw troski o wychowanie do rodzicielstwa; Wiedza rodziców o wychowaniu podstawą planowania edukacji; Permanentna edukacja rodziców pilnym wyzwaniem doby współczesnej w świetle nauczania Jana Pawła II; Szkoła Rodziców w świetle nauczania Jana Pawła II; Problem podmiotowości wychowanka - aspekt pedagogiczny; Kulturowy kontekst wychowania dziecka wyzwaniem dla edukacji rodziców. Część II: Kierunki edukacji rodziców w dyskursie pedagogicznym. Kultura pedagogiczna rodziców a rodzinna edukacja medialna; Pedagogiczne aspekty "kultury medialnej" rodziców; Specyfika religijnego wychowania w rodzinie; Pomoc rodzicom w wychowaniu moralnym dzieci w świetle pism Luigiego Giussaniego; Znaczenie świadomości rodziców w zakresie kształtowania poczucia sensu życia; Znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki; Źródła i czynniki kształtujące kulturę pedagogiczną ojców - na przykładzie badań w środowisku wielkomiejskim; Świadomość opiekuńczo-wychowawcza rodziców dzieci przewlekle chorych; Formacja rodziców zastępczych a potrzeby dzieci opuszczonych. Część III: Instytucje i środowiska wspierające rodzicielstwo. Szkoła rodzenia szkołą rodzicielstwa; Miejsce rodziny i instytucji przedszkola w wychowaniu dziecka - stan aktualny i możliwości; Szkoła rodzinie, ale i rodzina szkole - dylemat stale otwarty; Rodzice znaczącym podmiotem edukacji szkolnej; Edukacja zdrowotna w szkole - współpraca szkoły z rodzicami; Rodzina jako miejsce wychowania świeckiego i religijnego w diecezji lubelskiej w okresie międzywojennym; Parafia katolicka a edukacja rodziców; Ocena psychoedukacyjnych walorów publikacji na temat Szkół dla Rodziców w miesięczniku "Twoje Dziecko"; Edukacja rodziców w świetle doświadczeń pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej z rodziną; Wolontariat wobec rodziców niewydolnych wychowawczo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Zawiera: Dział II. Szkolnictwo wyższe: 5. Pracownicy uczelni; Dział V. Stopnie i tytuł w systemie szkolnictwa wyższego i nauki: 2. Stopień doktora. Oddział 1. Nadawanie stopnia doktora. Oddział 2. Kształcenie doktorantów. Oddział 3. Tryb eksternistyczny. 3. Stopień doktora habilitowanego; 4. Tytuł profesora. VII. Odpowiedzialność dyscyplinarna: 1. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich. Dział XIV. Przepisy szczególne: 3. Przepisy uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjopedagogiczne problemy integracji w warunkach polskiej szkoły, 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie społecznego funkcjonowania uczniów z ograniczeniami biologicznymi w środowiskowymi, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Przygotowanie środowiska szkolnego dla potrzeb uczniów z obciążeniami biologicznymi, 5. Funkcjonowanie szkoleń uczniów z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą, 6. Społeczne funkcjonowanie w klasie szkolnej uczniów z rodzina obciążonych problemem alkoholowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczość / red. Jerzy Dietl)
Akredytacja. Standardy i procedury: Akredytacja uniwersytecka w Polsce po trzech latach; Proces akredytacji w państwowych uczelniach ekonomicznych w Polsce - założenia i perspektywy; Ekonomia akredytacji; Akredytacja Standardt i procedury (wypowiedź moderatora); Ewolucja standardó jakości w systemie akredystacji SEM FORUM; Procedura akredystacji jako element systemu zarządzania jakością kształcenia - doświadczenia akredytacji programu MBA w ZPSB; Akredytacja - dynamiczny proces zapewnienia jakości kształcenia; Rola akredytacji w procesie doskonalenia jakości kształcenia. Jakość kształcenia. Narzędzia i procedury: Ocena jako ści nauczania i akredytacja programów studiów Akade miach Medycznych - czteroletnie doświadczenia, wyniki pracy i plany dalszych działań; Akredytacja kierunków uczelni technicznych; Perspektywy akredytacji wyższych szkół zawodowych; Dylematy rozwoju akredytacji szkolni ctwa wyższego w Polsce; Standardy jakości w zarządzaniu szkoła wyższą; Badanie zadowolenia ze studiowania - pierwszy krok w stronę akredytacji środowiskowej (Do świadczenia Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w łodzi); Jakość nauczania szkół wyższych drogą do europeizacji studiów; Ankiety studenckie jako narzędzie doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Akredytacja uczelni wyższych na podstawie norm ISO serii 9000. Doświadczenia i kierunki rozwoju akredytacji: Problemy związane z tworzeniem standardów akredytacyjnych; Do świadczenia polskiej akredytacji menedżerskiej na tle innych inicjatyw polskich i europejskiech; Doświadczenia i kierunki rozowju akredytacji; Akredytacja versus konkurencja programów - co hamuje postęp jakości?; Doś wiadczenia procesów akredytacyjnych WSB-NLU; O akredytacji na pięciu kierunkach studiów w Uniwersytecie Gdańskim; Dylematy akredytacji środowiskowej (kilka uwag w wyniku doświadczenia uzyskanego w Komisji Akredytacyjnej SEM FORUM); Drogi i bezdroża akredytacji - garść obserwacji rektora uczelni niepaństwowej; Akredytacja w świetle systemowego zarządzania jakością; O wyższości akredytacji społecznej nad państwową; Wizja szkolnictwa wyższego w świetle Deklaracji Bolońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rygory naukowości a przydatność praktyczna wiedzy: odwieczny dylemat kształcenia menedżerów dziś; 2. Zmiany w otoczeniu wyższego szkolnictwa ekonomicznego w Polsce; 3. Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości; 4. Kilka przyczyn niedostatecznego poziomu kształcenia w niektórych niepublicznych szkołach wyższych w Polsce; 5. Studia ekonomiczne jako przygotowanie do kariery zawodowej; 6. Przygotowanieabsolwentów szkół wyższych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej; 7. Uniwersytet Łódzki dla pracodawców- doświadczenia uczelni we wdrażaniu trzeciej misji w sferze edukacji ekonomicznej; 8. Problematyka zarządzania wiekiem w edukacji menedżerskiej; 9. Kompetencje absolwentów szkół wyższych a oczekiwania zmieniającego się rynku pracy; 10. System kształcenia w zawodach ekonomicznych a potrzebny regionalnego rynku pracy; 11. Akademickie Mazowsze i oczekiwania pracodawców. Próba konfrontacji; 12. Oczekiwania biznesu względem studiów ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie odpowiedzialności społecznej poprzez studia: Społeczeństwo mądrości; Korzyści indywidualne i korzyści wspólne z edukacji - pewniki i znaki zapytania; Non (nisi) scholae, sed vitae discimus - Ku odpowiedzialnemu nauczaniu organizacji i zarządzania; Konkurencja szkolnictwa wyższego i jej wpływ na kształtowanie oferty edukacyjnej; Wprowadzenie do komunikatów; Wpływ działalności uczelni na kształtowanie społeczne odpowiedzialnych postaw wśród absolwentów; Możliwości i ograniczania kształtowania odpowiedzialności społecznej i postaw obywatelskich studentów; Kształtowanie postaw etycznych w procesie kształcenia na kierunkach biznesowych w Polsce; Postawy społeczeństwa internetowego; Teoria i praktyka społecznej i ekologicznej odpowiedzialności przedsiębiorcy w programach nauczania i dodatkowych formach aktywizacji studentów. Rozwijanie umiejętności i kształtowanie postaw poprzez studia kierunków ekonomicznych: Organizacja i programowanie studiów ekonomicznych; Wartości dodane przez uczelnie w procesie kształcenia poza programem studiów; Wprowadzenie do komunikatów; Kształtowanie postaw przedsiębiorczych na studiach ekonomicznych; Kompetencje absolwentów uczelni ekonomicznej. Przykład SGH; Postawy absolwentów wobec wykształcenia i pracy zawodowej; System kształtowania jakości kształcenia w AE w Poznaniu; Studia ekonomiczne z perspektywy absolwenta, menedżera i profesora; Kreatywność w edukacji na poziomie wyższym; Uczelnia obywateli. Kształtowanie postaw obywatelskich w środowisku WSZiB w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Samoświadomość pedeutologiczna nauczyciela akademickiego kształcącego nauczycieli. O niezbywalności autorefleksji w praktyce edukacyjnej nauczyciela akademickiego; Jakość kształcenia jako podstawowy problem szkoły wyższej; Uwagi o podmiocie kształcenia jako kryterium oferty edukacyjnej; Refleksja edukacyjna w kontekście sekratejskiego spotkania człowieka z człowiekiem; Kształcenie komunikacyjnych kompetencji studentów w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy; Kreatywność w kształceniu nauczycieli informatyki; O co pyta współczesna pedeutologia? Część II: Doświadczenia i autorefleksje nauczycieli akademickich. O przewadze poszukiwań nad wskaźnikami - autorefleksja nauczyciela akademickiego; Kształtowanie kultury umysłowej studentów z punktu widzenia refleksyjnego praktyka; O twórczości pedagogicznej nayczyciela refleksji kilka; Rozwój umiejętności badawczych studentów; Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów kierunków pedagogicznych; Komunikacyjny model K. Steila inspiracją do pracy własnej nauczyciela akademickiego; O nauczycielu zaangażowanym; Autonomia i sterowanie w edukacji prospektowej a kształcenie akademickie. Część III: Z perspektywy praktyka. Kompetencje interpersonalne pedagogów w opinii absolwentów; Poziom nauczycielskich kompetencji osiągany w procesie kształcenia a wymagania w miejscu pracy; Moje studiowanie z perspektywy pracy zawodowej; "Sama się dziwię, że osobowość nauczyciela akademickiego, jego stosunek do studentów jest dla nas, osób dorosłych, tak ważny".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiana w szkolnictwie wyższym : studium przypadków / Ewa Kowalska. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 302, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Zmiana w szkolnictwie wyższym jako przedmiot bada©; 2. Tradycje wyższego szkolnictwa zawodowego w Polsce; 3. Szkolnictwo wyższe w Polsce w latach 1990-2005- kierunki przemian i ich uwarunkowania; 4. Państwowe wyższe szkoły zawodowe jako nowy typ instytucji edukacyjnej; 5. Wprowadzenie koncepcji Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych w zróżnicowanych środowiskach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media Początku XX wieku ; t. 13)
1. Tożsamość a wizerunek. Kim jesteśmy, a jak nas widzą?; 2. Wymiary wizerunku uczelni; 3. Paradygmat badania wizerunki w świetle konstruktywizmu i postmodernistycznych rozważań nad kondycją organizacji akademickiej; 4. Badanie wizerunku uczelni0 przed i wyniki diagnozy; 5. Analiza rezultatów badań wizerunku uczelni w odniesieniu do teorii public relations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 3/2008)
Rocznik
1. Dociekania i refleksje wokół kategorii i pojęć: Normatywny i interpretacyjny paradygmat w badaniach pedagogicznych; Jakościowe kształcenie zawodowe studentów szkół wyższych (zarys problemu); Poszukiwanie nowej jakości w kontaktach nauczyciel-uczeń; Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole; Wychowanie dzieci jako czynnik modyfikujący przebieg kryzysu połowy życia; Sposoby diagnozowania gotowości społeczno-emocjonalnej dziecka sześcioletniego; Wspieranie dziecka w osiąganiu dojrzałości szkolnej; 2. Edukacja wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata: Między manipulacją poprzez media a wychowaniem do mediów w świetle analizy dążeń autokreacyjnych współczesnego człowieka; Kompetencje służb społecznych a wyzwania współczesności; Model rodziny zastępczej- wyzwania współczesnej cywilizacji; Sądowy kurator dla dorosłych w systemie środków przeciwdziałania patologii społecznej; Zrozumieć drugiego człowieka- drogowskazy w pracy kuratora sądowego dla dorosłych; Wykluczenie jako problem życia społecznego; Poznanie siebie i innego w dynamice dialogu; Rozumienie Innego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: SŁOWO WSTĘPNE. WPROWADZENIE. WYKAZ SKRÓTÓW. DEFINICJE. JAK CZYTAĆ PRAWO (NIE TYLKO) OŚWIATOWE?: 1. Praktyczne spojrzenie na konstrukcję prawa; 2. Język prawny i język prawniczy; 3. Rodzaje wypowiedzi; 4. Budowa przepisu prawnego; 5. Stosunek prawny - pojęcie i klasyfikacja; 6. Pojęcie osoby fizycznej jako podmiotu stosunków prawnych; 7. Charakterystyka osoby prawnej jako podmiotu stosunków prawnych; 8. Krótko o zasadach prawa; 9.Źródła prawa (systemu prawa); 10. Rodzaje wnioskowania (rozumowania, argumentacji) prawniczego (rodzaje inferencyjne - usuwania luk w prawie); 11. Wykładnia prawa - pojęcie i klasyfikacja; 12. Ustalenie stanu faktycznego; 13. Akty normatywne; 14. Wykładnia, czyli interpretacja; 15. Wyrażenia kluczowe; 16. Prawo oświatowe. PROCEDOWANIE I PROCEDURY W ADMINISTROWANIU OŚWIATĄ: 1. Pojęcie i rodzaje procedur administracyjnych; 2. Przykłady procedur w administracji oświatowej. KOMPETENCJE DYREKTORA JAKO PODSTAWA SKUTECZNOŚCI STOSOWANIA PRAWA W SYSTEMIE OŚWIATY: 1. Kompetencje prawne; 2. Kompetencje osobiste, interpersonalne, społeczno-instytucjonalne; 3.Samopoznanie i rozwój a skuteczność zawodowa. DECYZJE KIEROWNICZE DYREKTORA SZKOŁY LUB PLACÓWKI OŚWIATOWEJ: 1. Wprowadzenie; 2. Proces podejmowania decyzji; 3. Czynniki wpływające na postawy i zachowania dyrektorów podczas podejmowania decyzji; 4. Bariery w podejmowaniu trafnych i właściwych decyzji; 5. Odpowiedzialność dyrektora za podejmowane decyzje. KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE KADR NAUCZYCIELSKICH: 1. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczyciela i dyrektora; 2. Kształcenie nauczycieli w ośrodkach akademickich; 3. Standardy kształcenia dyrektorów szkół i placówek oraz innych kadr kierowniczych systemu oświaty - w ośrodkach akademickich. ROZDZIAŁ I. PODSTAWY PRAWNE POLSKIEGO SYSTEMU OŚWIATY: 1. Pojęcie systemu prawa. Normy i przepisy prawne; 2. Źródła prawa powszechnie obowiązującego; 3. Charakterystyka źródeł prawa oświatowego w Polsce; 4. Europejski i międzynarodowy kontekst prawa oświatowego. ROZDZIAŁ II. ZAKŁADY EDUKACYJNE I ORGANY PROWADZĄCE: 1. Szkoły i placówki publiczne; 2. Publiczne placówki oświatowo-wychowawcze określone w art. 2 pkt 3-10 u.p.o.; 3. Szkoły i placówki niepubliczne - zasady i procedury; 4. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli. ROZDZIAŁ III. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA ZAKŁADÓW EDUKACYJNYCH: 1. Struktura organizacyjna przedszkola, szkoły; 2. Wewnętrzna struktura organizacyjna przedszkola, szkoły; 3. Organy szkolne oraz podział ich zadań i kompetencji (dyrektor szkoły, rada pedagogiczna); 4. Społeczne organy w systemie oświaty. ROZDZIAŁ IV. NADZÓR PEDAGOGICZNY JAKO NARZĘDZIE KSZTAŁTOWANIA POLITYKI OŚWIATOWEJ: 1. Pojęcie polityki edukacyjnej oraz nadzoru pedagogicznego; 2. Pozycja ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w systemie oświaty; 3. Prawne aspekty współdziałania dyrektora, organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny na rzecz tworzenia warunków realizacji zadań statutowych szkół i placówek; 4. Polityka oświatowa a nadzór pedagogiczny; 5. Kuratorzy i kuratoria - funkcje, kompetencje, zadania; 6. Przegląd systemu organów sprawujących nadzór pedagogiczny - wiodąca rola ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; 7. Wewnątrzszkolny nadzór pedagogiczny; 8. Zakres dopuszczalnej interwencji zewnętrznej w działalność szkół i placówek publicznych; 9. Nadzór pedagogiczny a kompetencje organu prowadzącego szkołę publiczną; 10. Specyfika nadzoru pedagogicznego nad szkolnictwem niepublicznym. ROZDZIAŁ V. ZASADNICZE ELEMENTY PRAWA PRACY W OŚWIACIE: 1. Prawo pracy nauczyciela; 2. Kwalifikacje i rozwój zawodowy nauczyciela; 3. Stosunki pracy pracowników samorządowej administracji szkolnej i pracowników obsługi szkół; 4. Odpowiedzialność pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika; 5. Bezpieczeństwo i higiena pracy. ROZDZIAŁ VI. PRAWNE KOMPETENCJE I OBOWIĄZKI DYREKTORA ORAZ ORGANU PROWADZĄCEGO: 1. Prawne kompetencje i obowiązki dyrektora; 2. Prawne kompetencje i obowiązki organu prowadzącego; 3. Wewnętrzne prawo szkolne; 4. Bezpieczeństwo i higiena nauczania, wychowania i opieki; 5. Wymagania techniczne i eksploatacyjne obiektów oświatowych. ROZDZIAŁ VII. REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI I SZKÓŁ W ŚWIETLE ART. 130-164 USTAWY - PRAWO OŚWIATOWE - ZAŁOŻENIA, PROCEDURY : 1. Uwarunkowanie zmian ustawowych; 2. Postepowanie rekrutacyjne; 3. Kryteria w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, szkół i publicznych placówek; 4. Procedura postępowania komisji rekrutacyjnej; 5. Procedury w postępowaniu rekrutacyjnym od roku 2018/2019 w poszczególnych typach szkół i placówek; 6. Postepowanie odwoławcze w postępowaniu rekrutacyjnym. ROZDZIAŁ VIII. ZARYS REGULACJI OBOWIĄZKÓW EDUKACYJNYCH: 1. Wychowanie przedszkolne, obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego; 2. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki; 3. Zarys regulacji obowiązków edukacyjnych; 4. Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. ROZDZIAŁ IX. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PRACĄ DYDAKTYCZNĄ, WYCHOWAWCZĄ I OPIEKUŃCZĄ W PRZEDSZKOLU, SZKOLE LUB PLACÓWCE: 1. Arkusz organizacji publicznej szkoły i publicznego przedszkola; 2. Wykorzystanie programów i podręczników w szkołach; 3. Podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły; 4. Wydawanie świadectw i dyplomów szkół i placówek; 5. Krajoznawstwo, turystyka szkolna i wypoczynek - zasady organizacji zajęć poza siedzibą szkoły i ich formy; 6. Zintegrowane formy wsparcia działalności edukacyjnej ze strony Unii Europejskiej; 7. Planowanie pracy wychowawczej i profilaktycznej w szkole; 8. Oczekiwania środowiska a proces budowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. ROZDZIAŁ X. EGZAMINOWANIE ZEWNĘTRZNE: 1. Organizacja systemu egzaminów zewnętrznych; 2. Najważniejsze akty prawne regulujące zasady organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych;3. Formuła egzaminu ósmoklasisty/egzaminu gimnazjalnego. ROZDZIAŁ XI. SPECYFIKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO: 1. Nowe podejście do edukacji zawodowej; 2. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia zawodowego i ustawicznego; 3. Kluczowe pojęcia powiązane z kształceniem zawodowym i ustawicznym; 4. Struktura i organizacja szkolnictwa zawodowego i ustawicznego; 5. Formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły zawodowej; 6. Organizacja praktycznej nauki zawodu; 7. Przygotowanie zawodowe młodocianych i ich wynagradzanie; 8. Dualny system kształcenia; 9. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego; 10. Programy i plany nauczania zawodu; 11. Kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych. ROZDZIAŁ XII. Potrzeby edukacyjne uczniów i wychowanków: 1. Badanie i diagnozowanie potrzeb dzieci i młodzieży w szkole(placówce); 2. Terminologia z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych. ROZDZIAŁ XIII. ZARZĄDZANIE FINANSAMI PUBLICZNYMI W SYSTEMIE OŚWIATY: 1. Zasady gospodarki finansowej i odpowiedzialność dyrektora szkoły za gospodarkę finansową; 2. Kontrola zarządcza w oświatowych jednostkach budżetowych jako system zarządzania realizacją zadań jednostki; 3. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych; 4. Zamówienia publiczne; 5. Zasady realizacji projektów współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej; 6. Zagadnienia kontrolne regionalnej izby obrachunkowej w zakresie gospodarki finansowej. ROZDZIAŁ XIV. POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW, SŁUCHACZY I WYCHOWANKÓW. ROZDZIAŁ XV. ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ: 1. Sekretariat w szkole; 2. System informacji oświatowej; 3. Ochrona danych osobowych; 4. Dokumentacja pracownicza. Prowadzenie akt osobowych; 5. Prawnie dopuszczone informatyczne narzędzia zarządzania informacją w szkole. Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako wyznacznik rozwoju społecznego i losów życiowych jednostek. 2. Funkcje szkoły wobec jednostek i systemu społecznego - w poszukiwaniu adekwatnej wykładni teoretycznej. 3. Szkoła jako instytucjonalne zaplecze konstruowania społecznych losów jednostek - w kierunku operacjonalizacji problemu. 4. Badanie społecznego świata szkoły - opis procedury badań własnych. 5. Wznoszące funkcje społecznego świata elitarnego liceum. 6. Degradujące funkcje społecznego świata zasadniczej szkoły zawodowej. 7. Socjalizacyjne zaplątanie liceum "środka". Zakończenie: Społeczne światy szkoły i trajektorie społeczne młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej