Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Dostępność
tylko na miejscu
(87)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(87)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Gawroński Krzysztof
(4)
Stefan Arkadiusz
(3)
Karpińska Anna
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Minkiewicz Barbara
(2)
Moroz Henryk
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wilk Teresa
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Wróblewska Walentyna
(2)
Bereziński Mirosław
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borowiec Piotr
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błażejowski Jerzy
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Deszczyński Przemysław
(1)
Dolata Roman
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Dziewięcka-Bokun Ludmiła
(1)
Erenc Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Jakubowski Jacek
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kolarska-Bobińska Lena
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Krysztofiak Katarzyna
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Mendel Maria
(1)
Merski Janusz
(1)
Misztal Bronisław
(1)
Miłek Marian
(1)
Nowakowska-Siuta Renata
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paszczyński Stanisław
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Pawłowski Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Piątek Teresa
(1)
Pomianek Tadeusz
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Radziwiłł Anna
(1)
Roter Adam
(1)
Rubaj Anna
(1)
Sawczuk Wiktor
(1)
Sawicki Mirosław
(1)
Schneider Małgorzata
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Smyczek Leon
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Stefańska-Matuszyn Maria
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Temat
Szkolnictwo
(51)
Oświata
(27)
Nauczyciele
(22)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Nauczanie
(10)
Szkolnictwo niepubliczne
(8)
Kształcenie
(7)
Polska
(6)
Studenci
(6)
Uczniowie
(6)
Wartość
(6)
Pedagogika
(5)
Wychowanie
(5)
Innowacje
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Postawy
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dostęp do oświaty
(3)
Internet
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Unia Europejska
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja
(2)
Gimnazja
(2)
Informacja naukowa
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Siła robocza
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Dyrektor
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Excel
(1)
Finanse publiczne
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Hanki Sawickiej (Rybnik)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich (Rybnik)
(1)
Logistyka
(1)
Menedżerowie
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki polityczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Temat: czas
1989-
(26)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
100 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Power and ideology in education: the place of tradition in social change; Necessity for reforming the content of education as an element of democratization of Polish educational system; Obstacles and barriers to democratic educational transformations in Poland after 1989 and their main determinants; Approaching barriers in education introduction; Educational egalitarianism and social changes in Poland; Polish educational system in the period of social transformation; The teacher - educator in the integrated Europe; Educational changes in Poland - the basic and real facts of traditional continuity; On certain implications of economic transformations in the context of anticipating changes in education; Changes in Polish schools in the range of content and technique of education, 1989-1996; Citizen personality model in Poland at the time a transformation; Upper Silesia: regional policy of restructuring learning without limits and a praise of the new individualism; The consequences of social cultural and educational to rural and local communities; Youth and modernization and modern times; Fundamental values in the process of education at the time of system transformation; On the way to subjectivity for the pupils in Polish school; Teachers in the challenging face of contemporary democracy and world values; Tolerance and affiliation to a social group; The dilemmas of changes in handing down educational values; Equality of educational opportunities – assumptions and reality; Selected problems of educational awareness; Thinking about education – monocentric nostalgia and symptoms of pluralism; Possibilities of change id educating the youngest pupils; Problems of poverty versus man’s needs in a democratic society; The leisure of the poor and democracy; Changes in specialistic training of wardens; The teacher’s psycho-pedagogical skills in the preventive treatment of addictions; The history of Lowes Silesia an incentive for the educational activity of the regional movement political system in Poland; Social factors of risk and the state of health of Polish society; Contents and directions of development of the Polish educational system; state and private (alternative) schooling in post-communist Poland – comparative analysis; Transformation of the educational system in Poland; School education in the socially changed political system in Poland; Educational democratization in Poland – change, progress and European integration; Drama as a creative educational proposal in the period of system transformation in Poland; Integrated classes in the educational system; Conclusions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Pytania o współczesną edukację. Przyszłość edukacji i pedagogiki w świecie bez przyszłości. Ratujmy naszą młodzież. Między opisem a normą. Poznanie a społeczny świat życia. Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. Teraźniejszość w dialogu z edukacyjną przeszłością (po roku 1989). Historyzm i antyhistoryzm w polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX w. Edukacja we współczesnej debacie publicznej. Wzrost znaczenia edukacji w życiu publicznym. Zjawiska żywiołowe w rozwoju polskiej edukacji/ Idea współodpowiedzialności a model racjonalności dyskursywnej. Przyczynek do projektu nowej paidei. II: Kulturowe konteksty edukacji. Normatywność tradycyjna i współczesna względność w wychowaniu. Problemy aksjologiczne. Młodzież i wielość rzeczywistości kultury współczesnej. "Porzucona generacja": młodzież polska wobec wyzwań "społeczeństwa ryzyka". Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym. Refleksyjny akcjonizm - ku posttradycyjnej konstrukcji tożsamości. Rodzaj i edukacja - feministyczne interpretacje fenomenu "zadomowienia" i "obcości" nauczycieli i uczniów w przestrzeni szkolnej liceum ogólnokształcącego. Ciało w obszarze wychowania (między intelektualizmem a somatyzmem). III: Rynkowe konteksty edukacji. Nadzieje i zagrożenia globalizacji. Urbanizacja versus globalizacja. Edukacja w obliczu marginalizacji społecznej. Wolny rynek edukacyjny a zagrożenia dla demokracji. Edukacja w coraz bardziej ciekawym świecie. Mit o zrównoważeniu edukacji rynkowej? Edukacja - biznes czy misja? Urynkowienie edukacji - szansa czy zagrożenie? "Koniec pracy" czy koniec zatrudnienia? Edukacja wobec presji światowego rynku. Niewolnik korporacji i outsider, czyli kim być w świecie (bez) zatrudnienia, albo o produkcji edukacji. Mechanizmy agresji i przemocy występujące u dzieci i młodzieży z rodzin pracujących oraz pozostających bez pracy. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczycieli - między oczekiwaniami społecznymi a praktyką edukacyjną. Nauczyciel wobec wartości wychowawczych w perspektywie kultury neoliberalnej. Problem na pograniczu pedeutologii i ekonomii. IV: Szkoła jako miejsce praktyk i badań edukacyjnych. Dys(a)kredytacja pedagogiki w uczelniach akademickich szkołach zawodowych. Pragmatyka oglądu szkoły. Przeźroczysta pedagogika. Jak badać szkołę i uczniów? Poszukiwania własne poza stereotypem. Pedagogika wobec stereotypowej wiedzy o szkole. Studenci pedagogiki wobec dialogu - warunku rozumienia. Edukacja zintegrowana w okresie ponowoczesnej moderny. Świadomość obywatelska nauczycieli szkół drugiej szansy.. Nauczyciel w przestrzeni publicznej. Wypalenie zawodowe nauczycieli szkolnictwa specjalnego. Ocena zjawiska i wybrane społeczne jego uwarunkowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN ; z.9)
1. Studia literaturowe- kategorie i pojęcia: Barbarzyńcy w europejskiej szkole- perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego; Samokształcenie w reformowanej szkole- kilka rozważań na marginesie poszukiwania nowoczesnej Szkoły; "Edukacja w ruchu". Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku; Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez ucznia obrazu samego siebie; Działalność nauczyciela-terapeuty wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole; Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy; 2. Egzemplifikacje empiryczne: Oblicze współczesnej Szkoły w wypowiedziach małych dzieci; Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika "Gimnazjalista Victor"; Współczesna szkołą wobec jednej z ofert kultury popularnej; Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń- raport z badań; Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły; Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole; Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi; Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem; Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań; Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym; Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły; Współczesna Szkoła wobec tolerancji religijnej; 3. Tytułem zakończenia: Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?; XVIII letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów; Limerykofraszkojada i jeden lepiej szkolne i pozaszkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Jakość oświaty i standardy oświatowe; 2. Finansowanie oświaty w wybranych krajach Europy; 3. Dochody i wydatki oświatowe jednostek samorządu terytorialnego w Polsce; 4. Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej; 5. Wynagrodzenia nauczycieli a finansowanie edukacji w Polsce; 6. Przejrzystość zarządzania oświatą na poziomie lokalnym; Profile polityki oświatowej wybranych samorządów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
1. Miejsce i funkcje szkoły podstawowej w systemie oświaty: Pojęcie szkoły podstawowej i jej miejsce w systemie oświaty; Zmiany strukturalne; Funkcje szkoły podstawowej. 2. Szkoła wobec wpływów społeczno-politycznych: Kształtowanie się nowego systemu oświaty po II wojnie światowej; Funkcje i zadania szkoły w PRL; Zmiany w systemie oświaty po roku 1989. 3. Realizacja reformy w świetle dokumentów: Zakładane zadania reformy oświatowej; Reforma strukturalna; Zarządzanie, finansowanie i nadzorowanie systemu edukacji w nowej strukturze ustroju szkolnego; Reforma programowa; system oceniania - egzaminy państwowe; Reforma kadrowa. 4. Trzy szkoły - trzy oblicza zmian: Szkoła w zróżnicowanym osiedlu miejskim; Szkoła śródmiejska; Szkoła w społeczności peryferyjnej miasta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Zawiera: Część I. Koncepcje i codzienna rzeczywistość uniwersytetu: 1. Autonomia w kolorze sepii w inkrustowanej ramie KRK. O procedurach i treściach zmiany w edukacji akademickiej: 1.2. O autonomii i reformowaniu edukacji akademickiej; 1.3. Proces boloński – ile nadziei na autonomię, a ile ułudy i gorsetu biurokracji; 1.4. Kompetencje społeczne w strukturze efektów kształcenia. 2. Urządzanie uniwersytetu: 2.2. Władza – urządzanie – liberalizm; 2.3. Urządzenia władzy i urządzenie edukacyjne; 2.4. Charakterystyka urządzenia edukacyjnego; 2.5. Uniwersytet jako element urządzenia edukacyjnego; 2.6. Uniwersytet jako proces komunikacji urządzeń. 3. Neoliberalna restrukturyzacja fabryki edukacyjnej: 3.2. Byt rzucony w post-coś; 3.3. Fordyzm i neoliberalizm; 3.4. Uniwersytet jako homo sacri?; 3.5. Grodzenie wiedzy; 3.6. Pedagogika długu; 3.7. Neoliberalna restrukturyzacja; 3.8. Podwspólność i terroryzm. 4. Osiąganie konsensusu interesariuszy edukacji akademickiej. O społecznej misji uniwersytetu: 4.2. Państwo jako główny gracz; 4.3. Rynek pracy wobec rynku usług edukacyjnych; 4.4. Projekcje wyobrażeń u ludzi uniwersytetu. 5. Uniwersytet – przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe, student-klient supermarketu? Czyli szkolnictwo wyższe w procesie zmian: 5.2. Uniwersytet na rynku i wobec rynku ; 5.3. Uniwersytet jako przedsiębiorstwo; 5.4. Typologia Klientów uniwersytetu jako supermarketu. 6. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losów absolwentów uczelni wyższych. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji oraz rynku pracy: 6.2. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losu absolwentów; 6.3. Gra edukacyjna. Część II. Studenci: podmiot czy nieznośna ciężkość uniwersytetu? 7. Studia doktoranckie: kształcenie elit społeczeństwa wiedzy czy moratorium? 7.2. Badania doktorantów 2011; 7.3. Elitarność studiów doktorancki; 7.4. Elitarność studiów doktoranckich w opiniach ich uczestników. 8. Problemy młodej polskiej nauki według członków kół naukowych: 8.2. Wewnętrzne problemy kół naukowych; 8.3. Zewnętrzne problemy kół naukowych; 8.4. Kompetencje akademickie; 8.5. Kompetencje pozaakademickie; 8.6. Różnice między działalnością w kole naukowym a zwykłymi studiami. 9. Grupy studenckie – czy i jaka wspólnota? 9.2. Jaka grupa? Prezentacja wyników; 9.3. Jaka wspólnota? Próba podsumowania. 10. Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej – fragment raportu z badań z komentarzem: 10.2. Czym jest syndrom konsumpcyjny i jak można go badać?; 10.3. Orientacje konsumpcyjne, czyli co i w jakim stopniu konsumują studenci?; 10.4. Orientacja konsumpcyjna studentów a uniwersytet; 10.5. Czy uniwersytet sprzyja przekształceniu studenta w konsumenta? 11. Pokolenie Obok? Jak to jest z zaangażowaniem obywatelskim studentów: 11.2. Pokolenie ACTAwistów? 11.3. Student – obywatel zaangażowany? 11.4. Wspólnota 2.0; 11.5. W stronę demokracji deliberatywnej czy jednak Obok? 12. Młodzież akademicka. Aktualność Bourdieu’owskiej dystynkcji: 12.2. Dystynkcja inteligencji; 12.3. Młodzież akademicka – nowa inteligencja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metodologiczne podstawy pracy, 2. Charakterystyka uwarunkowań rozowju systemów szkolnictwa wyższego w wybranych krajach Europy Zachodniej - Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Niemiec, Francji, Szewcji i Holandii, 3. Szkolnictwo wyższe - najistotniejsze problemy występujące w pięciu krajach zachodnioeuropejskic od lat sześćdziesiątych XX wieku do chwili obcnej, 4. Europejska przestrzeń szkolnictwa wyższego, 5. Polskie szkolnictwo wyższe w europejskiej przestrzeni edukacyjnej, 6. Problemy i perspektywy zmian w szkolnictwie wyższym w krajach Europwy Zachodniej i w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 129)
1. Radykalne przemiany świata społecznego edukacyjnym wyzwaniem. 2. Integracyjne działania edukacyjne Unii Europejskiej a zmiany w polskiej oświacie. 3. Zmiany systemu edukacyjnego w Polsce na tle przemian społeczno-ustrojowych. 4. Edukacyjne konteksty globalizacji, integracji europejskiej oraz polskiej zmiany systemowej w opiniach studentów studiów pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Studia socjologiczne w polskim szkolnictwie wyższym dawniej i dziś; Współczesne realia uniwersytec kiego kształcenia socjologów; Kształcenie socjologów w latach 90-tych: oferta dydaktyczna - kadra - studenci; Konferencja Instytutów Socjologii - w poszukiwaniu studentów; Proces akredytacji kierunku socjologia - i co dalej?; Akredytacja studiów socjologicznych 1999- 2000: doświadczenia i sugestie; Polska socjologia akademicka w świetle rankingów prasowych; Wartościowa nie wiedzy socjologicznej w dydaktyce i w życiu publi cznym; Studia socjologiczne na tle sporów o współczes ny model wyższej uczelni; Studia zaoczne - szansą czy zagrożeniem dla edukacji? Przykład zielonogórskiej socjologii; Reforma edukacji a socjologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Socjologia w kształceniu nauczycieli pedagogów; Zmiana społeczna i problemy tożsamości człowieka w programach nauczania socjologii w akademiach medycznych; Rola socjologii w kształceniu ekonomistów w wyższych szkołach państwowych i niepań stwowych; Pożytki z upowszechniania socjologii jako kierunku poza dużymi ośrodkami akademickimi; Nauczanie socjologii w Europie Wschodniej z perspektywy socjolo gów zachodnich; Nietradycyjne metody nauczania socjolo gii na Ukrainie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy; 2. Nauka i edukacja w uniwersytecie; 3. Wartości a edukacja w szkole wyższej; 4. Przede wszystkim jakość; 5. Podmiotowość, partnerstwo, etos; 6. Procesy innowacji w szkole wyższej; 7. Potrzeba transformacji szkolnictwa; 8. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego; 9. Ku modernizacji uniwersytetu; 10. Ku uniwersytetowi przyszłości; 11. Uniwersytecka edukacja i ekonomika; 12. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Europejskie uniwersytety i świat : 1.zamiast wprowadzenia - krótko o Unii i wspólnej szansie, 2.Europejskie uniwersytety - tradycja czy zmiana, 3.Amerykańska konkurencja dla europejskiej uczelni, 4.Uniwersytet jako narzędzie rozwoju Unii Europejskiej - propozycje nowych rozwiązań. Cz.II Polski cud edukacyjny lat 90 : 5.Inwestycja w polskie szkolnictwo wyższe - jedyna szansa rozwoju Polski, 6.Organizacja i finansowanie badań naukowych w Polsce. Cz.IV : 7.Przekazywanie wiedzy czy coś jeszcze?, 8.Od ruin fabryki proedukującej betonowe płyty do przedsiębiorstwa wiedzy, 9.Przyczyny sukcesu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
Komentarze, pytania i wybrane orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego Sądu Najwyższego, Naczelnego sądu Administracyjnego i sądów powsechnych: 1 Zakładanie i likwiadacja szkół, 2. Prowadzenie szkół i placówek przez jednostki samorządu terytorialnego, 3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiany o charakterze globalnym jako implikacje wzrostu aspiracji edukacyjnych młodzieży 2. Aspiracje edukacyjne młodzieży w kontekście zmian w edukacji 3. Uniwersytet w obliczu zmian 4. Miejsce aspiracji w życiu człowieka 5. Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów 6. Aspiracje samokształceniowe studentów 7. Implikacje aspiracji edukacyjnych młodzieży dla uprawiania dydaktyki szkoły wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Podstawy procesu reformowania systemu oświaty: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej; Antropologiczne podstawy systemu oświaty; Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego „kapitał ludzki”; Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki; Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku;. II.Zadania i priorytety polityki oświatowej: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa; Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej; Szanse i bariery polityki światowej w środowisku lokalnym. III.O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej; Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce; Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych; Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego; Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian; Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności; O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce; Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania; Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne. IV.Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce; Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej; Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka; Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy; Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego; Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana. V.Sta i perspektywy edukacji nauczycielskiej: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa; Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej; Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog; Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych kierunków nauczycielskich. VI.Rodzina a szkoła: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji; Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania; Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców. VII.Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego; Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych; Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy; Człowieka wobec robotów przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Społeczne wyobrażenia na temat sosby psychicznie chorej - wyniki badań, 3. Odstępstwo od normy a zanikanie podmiotowości jednostki, 4. Problematyka uprzedzeń i wykluczenia społecznego, 5. Osoba niepełnosprawna w szkole powszehcnej. Stosunek nauczycieli do niesegregacyjnego modelu nauczania, 6. Człowiek niepełnosprawny w środowisku społecznym - wywiad zogniskowany, 7. Podsumowanie - implikacje edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki przemian oświatowych w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2. Postawy i zachowania człowieka w sytuacji innowacyjnej 3. Problematyka założenia metodologiczne i organizacja badań własnych, 4. Postawy i zachowania nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji w świetle badań, 5. Korekty postaw i zachowań nauczycieli wobec programu reformy systemu edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Zmiany na rynku usług edukacyjnych: 1.Zmiany na rynku edukacji menedżerskiej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Internacjonalizacja ksztaćłenia - doświadczenia Biura Koordynacji Kształcenia Kadr, 3.Internacjonalizacji programów ksztaćłenia. Studai i mit Master of Business Administration, 4.Polityka edukacyjna wobec szkolnictwa wyższego, 5.Jakość w szkolnictwie wyższym: projekty, prawo i praktyka. Cz.II Wyzwania stawiane przez otoczenie: 1.Rynek pracy osób z wyższym wykształceniem w Poslce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Popyt na absolwentów szkół wyższych. Przedmiot i metody analizy, 3.System prognozowania poptyu na pracę według kwalifikacji, 4.Nowy profil menedżera - wyzwanie dla procesów eduakcyjnyh, 5.Współpraca uczelni i firm w aspekcie promocyjnym na przykładzie Szkoły Głównej Handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła - segregacje - nierówności / Roman Dolata. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2008. - 311 s.; tab., wykr. ; 24 cm.
Wprowadzenie - pojęciowe i teoretyczne ramy analiz. 1. Poziom nierówności edukacyjnych w polskiej oświacie, 2. Poziom segregacji społecznych w polskiej oświacie, 3. Poziom segregacji społecznych w systemach oświatowych a nasilenie nierówności edukacyjnych, 4. Efekt rówieśników, 5. Konsekwencje segregacji wewnątrzszkolnych, 6. Quasi-rynek szkół publicznych, segregacje społeczne i nierówności edukacyjne. Dodatek metodologiczny - wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Skuteczność jako efekt "zasady jednolitości": zewnętrznych i podmiotowych kryteriów oceny człowieka.: Psychologiczne pojęcie skuteczności. Teoretyczny model skuteczności. Zewnętrzne determinanty skuteczności ucznia. Szkoła jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych. Podmiotowe determinanty skuteczności ucznia. 2. Problem i metoda badań własnych: Problematyka badawcza. Definicja i struktura zmiennych. Hipotezy badawcze. Narzędzia badawcze. Dobór osób badanych. Organizacja badań Uwagi o statystycznym opracowaniu wyników badań 3. Analiza wyników badań własnych: Statystyczny opis uzyskanych wyników. Statystyczna weryfikacja hipotez zależnościowych. Wyniki analizy skupień na osobach i zmiennych 4. Interpretacja uzyskanych wyników: Samoocena badanych uczniów. Poczucie kontroli. Kontrola działania (wolicjonalna). Potrzeba aprobaty społecznej. Cele życiowe. Podmiotowe korelaty najwyższych ocen szkolnych. związek między uwarunkowaniami skuteczności a wysokością szkolnych not. Związek między uwarunkowaniami a determinantami skuteczności szkolnej. Specyfika skutecznych uczniów w świetle analizy skupień. 5. Refleksje końcowe. Jaka jest polska szkoła okresu reform edukacyjnych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej