Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(308)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(9)
Forma i typ
Książki
(301)
E-booki
(37)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(10)
Czasopisma
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(247)
dostępne
(122)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(128)
Czytelnia
(251)
Autor
Faliszewska Jolanta
(31)
Szymańska Maria Alicja
(16)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(13)
Białobrzeska Joanna
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Hanisz Jadwiga
(7)
Bielenica Krystyna
(6)
Bura Maria
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Kwil Małgorzata
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Dobrowolska Hanna
(3)
Jarocka Ewa
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Konieczna Anna
(3)
Kuczyńska-Cesarz Anna
(3)
Mackiewicz Michał
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Cepil Monika
(2)
Cieślak Małgorzata
(2)
Czajkowska Maria
(2)
Dambach Karl E
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Greenall Simon
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Konieczny-Pizoń Kinga
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kwaśniewski Krzysztof
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mamet-Michalkiewicz Marta
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Michalska Iwonna
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Musioł Anna
(2)
Niewiadoma Maria
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Rongies Witold
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Sobczyński Marek
(2)
Swan Michael
(2)
Szlajfer Feliks
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Walc Wiesława
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wróblewski Michał
(2)
Zeidler Paweł
(2)
Łastowski Krzysztof
(2)
Łaszkiewicz Edyta
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Banaś Józef
(1)
Baran Beata
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bergstrom Theodore C
(1)
Berman G.N
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Binnebeset Józef
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Bukała Wanda
(1)
Burczyk Irena
(1)
Burszta Wojciech J
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(85)
2000 - 2009
(223)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(343)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(345)
Temat
Nauczanie początkowe
(76)
Nauczanie zintegrowane
(66)
Nauczanie
(34)
Przemoc w szkole
(31)
Szkolnictwo wyższe
(27)
Matematyka
(21)
Uczniowie
(16)
Absolwenci szkół wyższych
(15)
Nauczyciele
(15)
Agresywność
(14)
Pedagogika
(14)
Rachunkowość
(11)
Studenci
(11)
Szkolnictwo
(11)
Przemoc w rodzinie
(9)
Szkoły wyższe
(9)
Język angielski
(8)
Kształcenie
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Dziecko
(6)
Filozofia
(6)
Finanse
(6)
Młodzież
(6)
Przemoc
(6)
Przydatność zawodowa
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dyrektorzy szkół
(5)
Jakość kształcenia
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Samobójstwo
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zawód
(5)
Edukacja europejska
(4)
Język polski
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauki ekonomiczne
(4)
Pedagodzy
(4)
Pisanie
(4)
Prawo
(4)
Rodzice
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Unia Europejska
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zarządzanie
(4)
Zatrudnienie
(4)
Absolwenci szkół zawodowych
(3)
Analiza matematyczna
(3)
COVID-19
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Ekonomia
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komputery
(3)
Kształcenie zawodowe
(3)
Nauczanie poczatkowe
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pierwsza praca
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkoły
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły zawodowe
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Uczniowie szkół specjalnych
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
Wycieczki szkolne
(3)
Zielona szkoła
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Absolwenci szkół średnich
(2)
Badania naukowe
(2)
Banki
(2)
Bezrobocie
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czytanie
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Egzaminy do szkół wyższych
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-2000
(16)
1901-2000
(9)
1989-
(9)
2001-0
(7)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Europa
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(21)
Praca zbiorowa
(18)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Raport z badań
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Czasopismo prawnicze
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poezja polska
(1)
Powieść polska
(1)
Przegląd literatury
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(5)
Nauka i badania
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
345 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Powtórzenie podstawowych wiadomosci z matematyki elementarnej, 2.Wybrane zagadnienia analizy matematycznej, 3.Wybrnae zagadnienia algebry liniowej, 4.Funkcje wielu zmiennych, 5.Podstawy rachunku prawdopodobieństwa, 6.Zastosowania wybrnaych pojęć i metod matematycznych, 7.Propozycje zestawów zadań na egzaminy, kolokwia i sprawdziany, 8.Wskazówki i odpowiedzi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika)
1. Dydaktyka jako proces, 2. Zajęcia interaktywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój Wszechświata w ujeciu kosmologicznym oraz filozoficznym, 2. Nauka i filozofia o pochodzeniu życia, 3. Cóż to jest prawda?, 4. Jak zrozumieć to, co najbliższe? O opisach, mapach i przewodnikach po krainie umysłu, 5. Ekologiczna wizja Ziemi a imperatywy moralne, 6. Pojęcie szczęścia i jego paradoksy, 7. Czy historia ma sens?, 8. Dobro i piękno jako fundamentalne kategorie filozoficzne, 9. Bóg religii i Bóg filozofii, 10. Modernizacja europejskiej kultury nowożytnej a kształtowanie się autonomicznej jednostki
1. Rozwój Wszechświata w ujęciu kosmologicznym oraz filozoficznym, 2. Nauka i filozofia o pochodzeniu życia, 3. Cóż to jest prawda?, 4. Jak zrozumieć to, co najbliższe? O opisach, mapach i przewodnikach po krainie umysłu, 5. Ekologiczna wizja Ziemi a imperatywy moralne, 6. Pojęcie szczęścia i jego paradoksy, 7. Czy historia ma sens?, 8. Dobro i piękno jako fundamentalne kategorie filozoficzne, 9. Bóg religii i Bóg filozofii, 10. Modernizacja europejskiej kultury nowożytnej a kształtowanie się autonomicznej jednostki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Kurs walutowy w gospodarce rynkowej: Zmiany kursu walut a reakcje uczestników rynku; Przykłady zadań wymagających oszacowania aprecjacji/deprecjacji walut. R.2 Rynek walut zagranicznych: Ch-ka rynku walutowego; Uwagi dotyczące techniki notowań kursów wymiany walut; Przekształcanie notowań kursów walut. Przykłady arbitrażu walutowego. R.3 Kontrakty walutowe futures i opcje walutowe: Cechy kontraktów futures i opcji; Wyznaczanie ceny europejskiej opcji walutowej; Problemy (sytuacje) decyzyjne związane z wykorzystaniem kontraktów futures i opcji walutowych; Przykłady zadań wymagających oszacowania rentowności kontraktów futures i opcji walutowych. R.4 Zmiany kursów walutowych na rynkach kasowych i ter minowych: Uwagi metodyczne dot. współzależności kursów walut, stóp procentowych i inflacji; Parytet siły nabywczej; Problemy związane z relacjami parytetu kursów walutowych; Przykłady zadań wymagających zastosowań relacji parytetowych. R.5 Ryzyko kursowe w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa: Formy ryzyka kursowego- sposoby pomiaru i kontroli; Strategie kontroli ryzyka kursowego; Dylematy działalności osłonowej (osłaniać czy nie osłaniać transakcji/operacji zagranicznych) Przykłady zadań z zakresu zarządzania ryzykiem kursowym. R.6 Ryzyko kursowe konwersji (przeliczenia) w sprawo zdaniach finansowych: Praktyka księgowa a ryzyko konwersji; Problemy metodyczne przy wycenie ryzyka konwersji; Przykłady zadań z zakresu wyceny ryzyka konwersji R.7 Ryzyko transakcyjne. Pomiar i metody osłony (hedging): Kwantyfikacja i ograniczanie ryzyka transakcyjnego; Przykłady kalkulacji ryzyka transakcyjnego i zastosowania technik osłony w rozliczeniach bieżących. R.8 Zarządzanie ryzykiem ekonomicznym (operacyjnym). Metody wyceny: Identyfikacja i sposoby redukcji ryzyka operacyjnego; Przykłady zadań z rozwiązaniami. R.9 Polityka krótkookresowego finansowania zagraniczne go firmy: Uwagi dot. bieżącego finansowania; Problemy decyzyjne; Przykłady zadań z zakresu polityki kredytowej. R.10 Finansowanie bieżących transakcji handlu zagranicznego: Instrumenty krótkookresowego finansowania obrotów zagranicznych; Przykłady zadań z rozwiązaniami R.11 Kapitał obrotowy i bieżąca polityka kredytowa: Specyfika zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie międzynarodowym; Problemy decyzyjne; Przykłady zadań z rozwiązaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
I. Misja i cele szkoły: Szkoła prawdy; Szkoła czyniąca dobro; Recepcja, współtworzenie i upowszechnianie piękna; Wychowanie przez pracę i do pracy; Zdrowa, eko logiczna i bezpieczna szkoła. II. Strategia i reformowanie szkoły: Strategia szkoły; Kierowanie zmianą; Twórcze reformowanie. III. Dytrektor liderem zespołu nauczycielskiego: Huma nizacja pracy; Styl kierowania zespołem; Dynamika grupowa i rozwiazywanie konfliktów międzyludzkich; Model dojrzałego zespołu pedagogicznego. IV. Twórcza adptacja i rozwój zawodowy nauczyciela: Rola dyrektira szkoły w kształtowaniu osobowości zawodowej nauczyciela; Model kwalifikacyjny nauczyciela początku XXI wieku; Dyrketor szkoły jako nauczyciel. V. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły: Działalność hospitacyjna; Badanie kompetencji szkolnych uczniów oraz wyniki pracy szkoły i nauczycieli; Troska o rozwój samorządności uczniowskiej; Włączenie rady szkoły i rady rodziców do współkierowania pracą dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą szkoły. VI. Ekonomiczne i administracyjne aspekty kierowania szkołą: Zasada gospodarności; Optymalizacja i efektywność pracy nauczyciela; Bezpieczne i higieniczne warunki uczenia się i pracy; Praca administracyjna. VII. Kwalifikacje i funkcje organiczne dyrektora szkoły z wykształceniem nauczycielskim: Model kwalifi kacyjny nowoczesnego dyrektora szkoły; Funcje organiczne stanowiska kierowniczego. VIII. Kryteria, zasady, metody i techniki oceniania dyrektora szkoły: Pojęcie, cele i rodzaje oceny; Normy i kryteria oceny; Zasady racjonalnego oceniania; Metody, techniki, narządzia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje pracowników. Oczekiwania edukacyjne pracodawców: Zamiana podejścia do awansowania i rozwoju pracowników i jej wpływ na proces kształcenia studentów; Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia; Edukacja menedżerów i specjalistów personalnych; Audyt poziomu stresu w środowisku pracy- rola i przygotowanie specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Oczekiwania praktyki wobec kształcenia zzl; Realia i postulaty usprawnień procesu doskonalenia kadr administracji samorządowej; Kompetencje społeczne przedsiębiorców; 2. Jak uczymy zzl. Diagnoza stanu obecnego i oczekiwania uczestników procesu edukacyjnego: Cele kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Analiza programów studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczeniach publicznych; Zarządzania zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina; Proces kształcenia- stan obecny a oczekiwania polskich przedsiębiorstw i studentów; Praca licencjacka jako narzędzie transferu wiedzy naukowej do praktyki zzl; 3. Wyzwania edukacyjne wobec zzl. Deklaracja Bolońska a programy studiów w obszarze zzl: Systematyzacja nowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla celów badawczo- dydaktycznych; Oczekiwania praktyki względem programów nauczania na studiach podyplomowych w zakresie zarządzania kadrami; Z praktyki organizatora studiów podyplomowym. Oczekiwania wobec kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie opinii uczestników studiów; Proces Boloński a nauczanie zarządzania zasobami ludzkimi; Wykład Human Resource Managament w kontekście Deklaracji Bolońskiej; Z doświadczeń studentów przyjeżdżających do Łodzi w ramach wymiany studenckiej Socrates/Erasmus- sondaż ankietowy; Studenckie koła naukowe a promocja zarządzania zasobami ludzkimi na polskich uczelniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauki o Zdrowiu / Uniwersytet Jagielloński)
1. Zagadnienia wprowadzające. Health care in the Netherlands: structure, problems and solutions; Zdrowie publiczne i system opieki zdrowotnej w Wielkiej Brytanii; The changing face of employment in the field of public health in the UK; Zdrowie publiczne a system zdrowotny w Polsce; Worldwide definitions of public health - identyfing common themes. Leonardo project; Perspektywy badania problemu zatrudnienia absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Profesjonalne kompetencje absolwentów kierunku: zdrowie publiczne a rynek instytucji obszaru zdrowia publicznego. 2. Badanie oczekiwań pracodawców. Oczekiwania pracodawców. Projekt badawczy - metody i wyniki; Zastosowanie metody zogniskowanego wywiadu grupowego do skonstruowania kwestionariusza na temat oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Identyfing the Key Skills required by Future Public Health Proffesionals - Results of UK Public Health Practitioner Focus Groups; Badanie oczekiwań pracodawców wobec kompetencji absolwentów: za pomocą ankiety pocztowej; Oczekiwania jednostek administracji rządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania jednostek administracji samorządowej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania świadczeniodawców jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Grupa "małych" świadczeniodawców; Oczekiwania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania instytucji płatnika jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania przedstawicieli organizacji pozarządowych jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Oczekiwania pracodawców reprezentujących pomoc społeczną jako potencjalnych pracodawców absolwentów kierunku: zdrowie publiczne; Role zawodowe absolwentów kierunku: zdrowie publiczne w instytucjach infrastruktury zdrowia publicznego; Competences for entry-level academic public health proffesionals: what do employers prefer? 3. Badanie samooceny absolwentów zdrowia publicznego. Badanie samooceny kompetencji absolwentów i studentów ostatniego roku kierunku: zdrowie publiczne; Samoocena profesjonalnych kompetencji absolwentów kierunku: zdrowie publiczne. Wyniki drugiej części badań projektu Leonardo da Vinci; SAQ - kwestionariusz samooceny profesjonalnych kompetencji; A self-assessment tool for MPH graduates-results of a pre-test; Utilization of the Leonardo project online public health competence self Assessment questionnaire to evaluate a degree course curriculum; Ocena adekwatności programów nauczania w zdrowiu publicznym w kontekście wyników przprowadzanych badań oczekiwań pracodawców na rynku pracy. Wnioski i rekomendacje; Możliwości transferu narzędzi do samooceny kompetencji na inne kierunki uniwersyteckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Indukcja matematyczna. R.2 Rachunek zbiorów. R.3 Niektóre własności zbioru liczb rzeczywistych. R.4 Od wzorowania i ch własności. R.5 Elementy topologii w pr zestrzeniach metrycznych. R.6 Ciągi liczbowe. R.7 Gra nica i ciągłość funkcji. R.8 Pochodne funkcji.Rózni czkowalność. R.9 Zastosowania rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej. R.10 Zastosowania rachunku ró żniczkowego funkcji wielu zmiennych. R.11 Równania fun kcyjne. R.12 Całka nieoznaczona i całka oznaczona fun kcji jednej zmiennej. R.13 Całki niewłaściwe wartość g łówna całki. R.14 Zastosowania rachunku całkowego. R.15 Szeregi liczbowe. R.16 Ciągi i szeregi funkcyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie funkcji; 2. Pojęcie granicy; 3. Pochodna i różniczka. Rachunek różniczkowy; 4. Badanie funkcji i krzywych; 5. Całka oznaczona; 6. Całka nieoznaczona. Rachunek całkowy; 7. Całka oznaczona c.d. Całki niewłaściwe; 8. Zastosowania całki; 9. Szeregi; 10. Funkcje kilku zmiennych. Rachunek różniczkowy; 11. Zastosowania rachunku różniczkowego; 12. Całki wielokrotne. Całkowanie wielokrotne; 13. Całki krzywoliniowe. Całki powierzchniowe; 14. Równania różniczkowe; 15. Szeregi trygonometryczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Elementy rachunku zadań; 2. Elementy teorii mnogości; 3. Przestrzenie metryczne; 4. Podstawy analizy matematycznej w zakresie funkcji jednej zmiennej; 5. Rachunek różniczkowy funkcjo jednej zmiennej; 6. Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej; 7. Szeregi; 8. Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych; 9. Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych; 9. Rachunek całkowy funkcji wielu zmiennych; 10. Równania różniczkowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja")
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat, 2.Bilans, 3.Rachunek zysków i strat, 4.Rachunek przepływów pieniężnych, 5.Zestawienie zmian w kapitale własnym, 6.Środki trwałe i środki trwałe w budownictwie, 7.Leasing, 8.Wartości niematerialne i prawne, 9.Towary, 10.Rachunek kosztów, 11.Ujmowanie przychodów, 12.Podatek dochodowy, 13.Należności i odpisy aktualizujące należności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej