Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(26)
Autor
Klasińska Barbara
(2)
Musiał Emilia
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wróblewska Walentyna
(2)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielska Ewa
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Illg Jerzy
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kocór Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krannich Marek
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Nowak Liliana
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Sawczuk Wiktor
(1)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Tylka Monika
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zarycki Tomasz
(1)
Zielińska Monika
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Studenci
(29)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Nauczyciele
(5)
Postawy
(5)
Aspiracje
(3)
Jakość życia
(3)
Pedagogika
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wartość
(3)
Aspiracje zawodowe
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Kształcenie
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Polska
(2)
Rynek pracy
(2)
Socjologia
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
COVID-19
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dystans społeczny
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Folklor
(1)
Fonoholizm
(1)
Fotografia
(1)
Godność ludzka
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (socjol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Iława (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Lateralizacja
(1)
Liberalizm
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Odpoczynek
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurksie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pokolenie Z
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca socjalna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-
(6)
2001-0
(5)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Jugosławia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
31 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
1. Skąd się wziąłem?, 2. znakomitości, 3. "Na Głos" i do rozpuku, 4. W drodze, 5. Kabaret Znak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Założenia i zasady rekrutacji na studia pedagogiczne, 2.Motyty wyboru zawodu nauczycierlskiego, 3.Identyfikacja studentów i nauczycieli z zawodu pedagoga, 4.Rola i miejsce praktyk pedagogicznych w ksztaćłeniu nauczycieli, 5.Nauczyciel we współczesnej szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 244)
1. Problematyka wyboru wartości i zainteresowań w literaturze i badaniach empirycznych, 2. Metodologia badań własnych, 3 .Hierarchia wartości egzystencjalnych młodzieży, 4. Wartości wspólnotowe w opinii i ocenie badanych, 5. Sztuka i jej znaczenie w życiu badanej młodzieży, 6 .Aktywność kulturalna studentów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, I. Teoretyczno-metodologiczne założenia studium, 2. Ewolucja wartości i autorytetów młodzieży szkolnej w latach 90. XX wieku, 3. Trajektoria tożsamości. Świadomość i samorealizacja, 4. Historyczność i tradycja. Doświadczenia zapośredniczone, 5. Polityka emancypacji. Momenty przełomowe, 6. Planowanie życia. Refleksyjność instytucjonalna, 7. Kolonizacja przyszłości. Bezpieczeństwo ontologiczne, 8. Polityka życia. Dialektyka globalności i lokalności, Zakończenie. Polityka przełomu wieków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Post-konteksty stylów życia, 2. Liberalizm jako nurt społeczny, 3. Liberalizm a demokracja, 4. Specyfika społeczeństwa duńskiego i polskiego jako kontekst realizowanych badań, 5.Założenia metodologiczne realizowanych badań, 6.Przyjęty paradygmat badawczy, 7. Charakterystyka badanej grupy, 8. Motywy wyboru kierunku studiów i aspiracje zawodowe studentów, 9. Percepcja zasad liberalizmu kulturowego, 10. Autorytet w deklaracji studentów, 11. Podsumowanie wyników badań. Uogólnienia teoretyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola uczelni w kształtowaniu aktywności obywatelskiej: Blokady aktywności obywatelskiej w Polsce; Czy uniwersytet może dziś kształtować elitę obywatelską?; Uniwersytet - instytucja nie na te czasy?; Uniwersytet Humboldtowski versus McUniwersytet a rozwój społeczeństwa obywatelskiego; Współczesny uniwersytet a społeczeństwo obywatelskie. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego: Uniwersytet i europejskie modus Vivendi; Wspólnota akademicka, wspólnota obywatelska; Kształtowanie postaw obywatelskich młodzieży akademickiej: możliwości i ograniczenia; Zaangażowanie społeczne a kompetencje społeczne na przykładzie badań uczestników Krajowego Zjazdu Doktorantów; Kształtowanie motywacji u studentów narzędziem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Ograniczenia kształtowania postaw obywatelskich studentów w polskim szkolnictwie wyższym; Społecznie odpowiedzialny absolwent - wyzwanie nowoczesnej uczelni; przyczyny ograniczonego zainteresowania partycypacją w życiu społecznym środowiska akademickiego w Polsce; Związki szkół wyższych z systemem szkolnictwa średniego w Polsce i ich wpływ na odpowiedzialność społeczną. Kształcenie ekonomiczne a rozwój społeczeństwa obywatelskiego: Jak kształcenie ekonomiczne może służyć rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego; Kapitał społeczny w edukacji ekonomicznej. Kształtowanie postaw obywatelskich - z doświadczeń uczelni: Rola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiej; Oczekiwania i postawy obywatelskie studentów pierwszego roku studiów ekonomicznych; Aktywność społeczna studentów szkoły niepaństwowej (na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku); Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność środowiskowa społeczności akademickiej jako element świadomości społecznej; Aktywność społeczna studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Rola Kół Naukowych w uczelniach niepublicznych w rozwoju społecznego zaangażowania na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku; Możliwości kształtowania aktywności społecznej młodzieży akademickiej w uczelniach niepublicznych; Uczelnia platformą działania. Przykłady aktywności obywatelskiej studentów z USA i Wielkiej Brytanii; Program uczelni Amerykańskich w rozwoju społecznego zaangażowania; Wykorzystanie portalu internetowego uczelni do pobudzania aktywności społecznej studentów; Student "usieciowiony" - nowy model aktywności społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2070)
1. Teoretyczne rozważania nad samotnością: Samotność jako problem filozoficzno-antropologiczny; Wybrane psychologiczne aspekty samotności; Psychologiczne źródła samotności; Pomiar samotności jako zmiennej psychologicznej. 2. Problematyka i metodologia badań własnych: Cel i problemy badawcze; Pomiar zmiennych w procedurze badań 3. Wyniki badań nad zakresem problemu samotności i jej predyktorami w okresie dorastania: Zakres problemu samotności wśród badanej młodzieży - studium empiryczne nr 3; Czynniki socjodemograficzne a samotność; Poczucie samotności u młodzieży o różnym stanie zdrowia - studium empiryczne nr 5; Relacyjne predyktory samotności; Rozwojowo-wychowawcze źródła samotności. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stereotyp uchodźcy / Elżbieta Czapka. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2006. - 183 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Stereotypy- definicje i funkcje, 2. Uchodźcy jako kategoria społeczna, 3. Dynamika i geografia uchodźstwa, 4. Uchodźcy w Polsce, Wielkiej Brytanii i Jugosławi, 5. Przebieg badań i charakterystyka badanej zbiorowości, 6. Wiedza o uchodźcach studentów z Polski, Wielkiej Brytanii i Jugosławi, 7. Wizerunek uchodźcy na podstawie wypowiedzi studentów w trzech badanych krajów, 8. Przekonania studentów na temat uchodźców jako potencjalnego źródła zagrożenia dla kraju przyjmującego, 9. Interpretacja wyników badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań w świetle literatury przedmiotu; 2. Podstawy metodologiczne badań własnych; 3. Godność w obszarze prawnym badań; 4. Godność w obszarze religijnym badań; 5. Godność w obszarze bioetycznym badań; 6. Doświadczanie poczucia godności przez badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 523)
1. Kształcenie młodzieży z niepełnosprawnością na poziomie wyższym: 2. Wielość perspektyw funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością; 3. Swoiste problemy psychospołeczne i edukacyjne studentów; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Motywy podjęcia studiów przez młodzież z niepełnosprawnością w świetle analizy wyników badań własnych; 6. Wybrane aspekty funkcjonowania edukacyjnego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 7. Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 8. Perspektywy pracy zawodowej w opiniach badanych studentów; 9. Współzależności między obszarami badawczymi; 10. Podsumowanie i postulaty dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ciągłość i zmiana idei uniwersytetu: Idea universitas pomiędzy przeszłością a przyszłością; Pytanie o wolność w przestrzeni uniwersytetu. Obszary i granice autonomii oraz swobód akademickich- między przywilejem a powinnością; Uniwersytet a prawda- wczoraj i dziś; Uniwersytet w blasku ideałów i w cieniu życia. Kontekst historyczny i współczesny; 2. Student jako uczestnik procesu dydaktyczno-wychowawczego: Od biernego żaka do aktywnego słuchacza- student w tradycji życia uniwersyteckiego; Student- kandydat na nauczyciela. Tradycja przygotowania do zawodu na Uniwersytecie Jagiellońskim; Poziom rozwoju społeczno-moralnego studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w świetle teorii i testu James Resta; Studenci- dziś i wczoraj. Refleksje o etosie; Ściąganie- studencka rzeczywistość?; "Tak wiele się nauczyłem/am"- analiza wyjazdu na Erasmusa w świetle sytuacji młodych w Europie; Między ideałem a typową wadą: uczniowie w oczach przyszłych pedagogów; Uniwersytet Jagielloński w percepcji studentów. Sprawozdanie z badań; Badanie uniwersytetu jako instytucji z wykorzystaniem etnografii; Współczesna perspektywa pedagogiki retorycznej w dydaktyce szkoły wyższej na przykładzie seminarium; 3. Student i jego aktywność kulturalna: Kultura czasu wolnego studentów- wybrane zagadnienia; Aktywność kulturotwórcza na tle zmian w klimacie kultury studenckiej; Juwenalia- święto uniwersyteckiej młodzieży; Nasz Kraków- studencki przewodnik po mieście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w warunkach dystansu społecznego / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 292 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie Część I. Sukcesy i porażki nastolatków w przestrzeni dystansu społecznego: Kompetencje miękkie jako klucz do sukcesu w dobie pandemii; Sukcesy i porażki, gdy „Czarny Łabędź” nadleci. Niespodziewana nauka w zarazie; Pomiędzy przymusem szczęścia i sukcesu a pragnieniem godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?; Rezyliencja nastolatków w czasie pandemii COVID-19; Internet jako przestrzeń kompensacji relacji społecznych rodzin osób z niepełnosprawnością; Część II. Społeczność akademicka w dobie pandemii COVID-19: Satysfakcja z życia studentów w dobie pandemii COVID-19; Promowanie tolerancji wśród studentów pedagogiki z wykorzystaniem action research w przestrzeni wirtualnej; Istota autorytetu nauczyciela akademickiego w kontekście sukcesu życiowego według studentów pierwszego roku studiów; Nauczanie zdalne w okresie pandemii COVID-19 z perspektywy nauczyciela oraz ucznia/studenta – „bilans zysków, bilans strat” w sukcesie edukacyjnym; Sukces życiowy młodzieży akademickiej w warunkach pandemii COVID-19; Część III. Sukces życiowy w kontekście wykonywanego zawodu: Sukces zawodowy nauczyciela w świetle własnych rozważań i badań; Relacja między samooceną a definiowaniem i osiąganiem sukcesu życiowego; Znaczenie pasji w odnoszeniu sukcesu zawodowego; Sukces życiowy pielęgniarki a zapisy Kodeksu Etyki Zawodowej; Aktywność społeczna i zawodowa osadzonych odbywających karę w Systemie Dozoru; Elektronicznego jako forma oddziaływania reintegracyjnego – odniesienie do wyników badań własnych; Część IV. Funkcjonowanie jednostki w trakcie nauki zdalnej – zmienność interakcji społecznych: Zdobywanie wiedzy i kontakty społeczne młodych ludzi w cyberprzestrzeni w dobie zarazy; Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w czasie pandemii COVID-19 – wyzwania dla nauczycieli wspomagających; Rodzice a wybory edukacyjno-zawodowe dzieci – implikacje do osiągania sukcesu; Pojęcie sukcesu uwzględniające korelację międzyprzedmiotową w kształceniu języka angielskiego i ochrony środowiska w warunkach zdalnego nauczania; CALL (Computer Assisted Language Learning) – szanse i wyzwania; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środki masowego przekazu. 2. Telewizja medium XXI wieku; 3. Metodologiczne podstawy pracy. 4. Wybrane aspekty funkcjonowania telewizji w życiu dorosłych i ich rodzin - analiza i interpretacja wyników badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i czynniki kształtujące zachowania konsumentów. 2. Młodzież akademicka jako segment rynku. 3. Badania zachowań konsumenckich studentów. 4. Eksploracja zewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. 5. Eksploracja wewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. 6. Poszukiwanie ukrytych struktur uwarunkmowań zachowań konsumenckich studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wartości a wychowanie w okresie zmainy społecznej, Podstawowe założenia metodologiczne badań własnych, Preferencje wartości allocentrycznych i socjocentry- cznych badanych studentow, Wpływ wybranych czynników na preferencje wartości allocentrycznych i socjo- centrycznych badanych studentów, preferowane wartości allocentryczne i socjocentryczne badanych studentów w kontekście zmian ustrojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie zdrowia i jego uwarunkowania, 2. Salutogenetyczna koncepcja zdrowia Aarona Antonovsky'ego, 3. Zachowania związane ze zdrowiem w środowisku młodzieży akademickiej, 4. Metodologiczne podstawy pracy, 5. Wyniki badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Zjawiska patologiczne występujące wśród młodzieży studiującej; 1. Systemowe uwarunkowania zmian dewiacji w środowisku akademickim. Patologie czy epidemie? Głos w dyskusji; 2. Aktywność fizyczna studentów a poziom ich asertywności i samooceny w świetle występujących w środowisku akademickim zjawisk patologicznych; 3. Problemy więzi interpersonalnych wywoływane "użytkowaniem" środków elektronicznych przez młodzież; 4. Deficyty w zakresie umiejętności społecznych młodzieży studiującej; 5. Studenci i alkohol; 6. Studenci- uczestnicy kursu pedagogicznego a doświadczenia picia alkoholu; 7. Syndrom agresji a poziom empatii u studentów reprezentujących kierunek studiów pedagogiczny i techniczny; 8. Elementy patologii w seksualności studentów; 9. Depresja wśród młodzieży studenckiej- pedagogiczna próba analizy zjawiska; 10. Bigoreksja- patologia czy próba poszukiwań innej normalności; Cz. II. Działalność profilaktyczna w zakresie zapobiegania zjawiskom patologicznym; 1. Działalność Jana Pawła II skuteczną profilaktyką w zakresie patologii w życiu studentów; 2. Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; 3. Wybrane problemy zapobiegania zjawiskom patologicznym wśród młodzieży studiującej; 4. Najtragiczniejsze zjawiska patologiczne wśród młodzieży studiującej w okresie transformacji systemowej (etiologia i możliwości działań resocjalizacyjnych); 5. O (nie) planowaniu i (nie) odpowiedzialności w uczeniu się. Dylematy nauczyciela nauczycieli; Cz. III. Postawy i opinie studentów o zjawiskach patologicznych; 1. Postawy studentów medycyny i teologii wobec zjawiska narkomanii; 2. Przyczyny rozwoju zjawisk patologicznych w środowisku młodzieży akademickiej; 3. Postawy studentów wobec zachowań dewiacyjnych młodzieży; 4. Studenci wobec eutanazji inicjalnej i finalnej; 5. Problematyka samobójstw w opinii studentów; 6. Zjawisko przestępczości nieletnich w opinii studentów kierunku resocjalizacji; 7. Postrzegany a preferowany model edukacji zdrowotnej wobec uzależnień
I. Zjawiska patologiczne występujące wśród młodzieży studiującej: Systemowe uwarunkowania zmian dewiacji w środowisku akademickim. Patologie czy epidemie? Głos w dyskusji; Aktywność fizyczna studentów a poziom ich asertywności i samooceny w świetle występujących w środowisku akademickim zjawisk patologicznych; Problemy więzi interpersonalnych wywołane " użytkowaniem " środków elektronicznych przez młodzież; Deficyty w zakresie umiejętności społecznych młodzieży studiującej; Studenci i alkohol; Studenci - uczestnicy kursu pedagogicznego a doświadczenia picia alkoholu: Syndrom agresji a poziom empatii u studentów reprezentujących kierunek studiów pedagogiczny i techniczny; Elementy patologii w seksualności studentów ( doniesienia z badań); Depresja wśród młodzieży studenckiej - pedagogiczna próba analizy zjawiska; Bigoreksja - patologia czy próba poszukiwań innej normalności II. Działalność profilaktyczna w zakresie zapobiegania zjawiskom patologicznym: Działalność Jana Pawła II skuteczną profilaktyką w zakresie patologii w życiu studentów; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Wybrane problemy zapobiegania zjawiskom patologicznym wśród młodzieży studiującej; Najtragiczniejsze zjawiska patologiczne wśród młodzieży studiującej w okresie transformacji systemowej ( etiologia i możliwości działań resocjalizacyjnych); O (nie) planowaniu i (nie) odpowiedzialności w uczeniu się. Dylematy nauczyciela nauczycieli. III. Postawy i opinie studentów o zjawiskach patologicznych: Postawy studentów medycyny i teologii wobec zjawiska narkomanii; Przyczyny rozwoju zjawisk patologicznych w środowisku młodzieży akademickiej ( w opinii studentów Akademii Bydgoskiej); Postawy studentów wobec zachowań dewiacyjnych młodzieży; Studenci wobec eutanazji inicjalnej i finalnej; Problematyka samobójstw w opinii studentów; Zjawisko przestępczości nieletnich w opinii studentów kierunku resocjalizacji; Postrzegany a preferowany model edukacji zdrowotnej wobec uzależnień (w opinii studentów Akademii Bydgoskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej