Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(4)
Autor
Danowski Bartosz
(3)
Moch Wojciech
(3)
Górczyński Robert
(2)
Meryk Radosław
(2)
Pilch Piotr
(2)
Bacon Jono
(1)
Bargieł Daniel
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Coggeshall John
(1)
Cohen June
(1)
Comer Douglas E
(1)
Cowell John (1957- )
(1)
Dadan Michał
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Gerner Jason
(1)
Gonera Paweł
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Henderson Cal
(1)
Jońca Rafał
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Koterov Dmitriy
(1)
Krawiec Stanisław
(1)
Krerowicz Robert
(1)
Lamża Aleksander
(1)
Lane David
(1)
Lis Marcin
(1)
MacDonald Matthew
(1)
Marek Sebastian
(1)
Melé Antonio
(1)
Meyer Eric A
(1)
Naramore Elizabeth
(1)
Niederst Robbins Jennife
(1)
Okoń Zbigniew
(1)
Owens Morgan L
(1)
Pałczyński Marek
(1)
Percival Rob
(1)
Putten Maaike van
(1)
Płatek Rafał
(1)
Rajca Piotr
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Sokół Maria
(1)
Svekis Laurence Lars
(1)
Synak Piotr
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Sławińska Ewa
(1)
Thomson Laura
(1)
Thurow Shari
(1)
Tollet John
(1)
Trojan Anna
(1)
Ullman Larry
(1)
Wandschneider Marc
(1)
Warden Matt
(1)
Welling Luke
(1)
Weyl Estelle
(1)
Williams Hugh E
(1)
Williams Robin
(1)
Ławski Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Strony WWW
(22)
Języki programowania
(8)
PHP
(8)
HTML
(6)
Internet
(6)
MySQL
(6)
Baza danych relacyjna
(4)
XHTML
(4)
Projektowanie stron WWW
(3)
Blogi
(2)
Firmowa witryna internetowa
(2)
Handel elektroniczny
(2)
JavaScript
(2)
Kaskadowe arkusze stylów
(2)
Poczta elektroniczna
(2)
Programy komputerowe
(2)
Strony www
(2)
XHTML (język programowania)
(2)
XML
(2)
Apache (informat.)
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Baza danych
(1)
Biblioteki naukowe
(1)
Django (framework)
(1)
FTP
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Internet Explorer
(1)
Komputery
(1)
Linux
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
Outlook Express
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Pajączek (informat.)
(1)
Programowanie
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Protokół (informat.)
(1)
Przeglądarki internetowe
(1)
Python (język programowania)
(1)
SQL
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Sieś komputerowa
(1)
Systemy operacyjne
(1)
TCP/IP
(1)
Transmisja danych
(1)
Wyszukiwarki internetowe
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przeglądarka internet Explorer 5.5, 2. Przeglądanie zasobów sieci Web, 3. Outlook Express 5.5, 4. Strony sieci Web, 5.Dodatki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Część I: Podstawy PHP. 1. Wprowadzenie w tematykę PHP. 2. Język PHP. 3. Organizacja kodu i jego wielokrotne wykorzystanie. 4. Programowanie obiektowe. 5. Tablice. 6. Ciągi znaków i znaki alfabetów narodowych. 7. Interakcje z serwisem: formularze. Część II: Podstawowe wiadomości o bazach danych. 8. Wprowadzenie do baz danych. 9. Projektowanie i tworzenie baz danych. 10. Wykorzystanie baz danych: przechowywanie i pobieranie interakcji. 11. Wykorzystanie baz danych: zaawansowany dostęp do danych.. 12. PHP a dostęp do danych. Część III: Planowanie aplikacji internetowych. 13. Aplikacje internetowe i Internet. 14. Implementacja interfejsu użytkownika. 15. Zarządzanie użytkownikami. 16. Zabezpieczenia aplikacji internetowych: planowanie i bezpieczeństwo kodu. 17. Zabezpieczenia aplikacji internetowych: bezpieczeństwo sprzętu i oprogramowania. Część IV: Implementacja aplikacji internetowych. 18. Obsługa błędów i debugowanie. 19. Pliki cookie i sesje. 20. Uwierzytelnianie. 21. Zaawansowane techniki wysyłania treści do przeglądarki oraz buforowania wysyłanej treści. 22. Kontrola poprawności danych za pomocą wyrażeń regularnych. 23. XML i XHTML. 24. Pliki i katalogi. 25. Wysyłanie plików do serwera. 26. Operowanie datami i czasem. 27. Usługi XML Web Services i SOAP. 28. Korzystanie z PEAR. 29. Tworzenie i wdrażanie aplikacji. Część V: Przykładowe projekty i dalsze pomysły. 30. Strategie tworzenia udanych aplikacji internetowych. 31. System zarządzania terminami. 32. Blog. 33. Sklep internetowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 16)
1. Tendencje, 2. Jakość i integracja, 3. Tworzenie i dostęp, 4. Dystrybucja przez biblioteki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Utworzenie aplikacji bloga. Instalacja Django. Utworzenie odizolowanego środowiska Pythona. Tworzenie pierwszego projektu. Projekt schematu danych dla bloga. Tworzenie witryny administracyjnej dla modeli. Praca z obiektami QuerySet i menedżerami. Przygotowanie widoków listy i szczegółów. Utworzenie szablonów dla widoków. Dodanie stronicowania. Użycie widoków opartych na klasach. Podsumowanie. Rozdział 2. Usprawnienie bloga za pomocą funkcji zaawansowanych. Współdzielenie postów przy użyciu wiadomości e-mail. Utworzenie systemu komentarzy. Dodanie funkcjonalności tagów. Pobieranie podobnych postów. Podsumowanie. Rozdział 3. Rozbudowa aplikacji bloga. Utworzenie własnych filtrów i znaczników szablonu. Dodanie mapy witryny. Utworzenie kanału wiadomości dla postów bloga. Dodanie do bloga wyszukiwania pełnotekstowego. Podsumowanie. Rozdział 4. Utworzenie witryny społecznościowej. Utworzenie projektu witryny społecznościowej. Użycie frameworka uwierzytelniania w Django. Rejestracja użytkownika i profile użytkownika. Implementacja własnego mechanizmu uwierzytelniania. Dodanie do witryny uwierzytelnienia za pomocą innej witryny społecznościowej. Podsumowanie. Rozdział 5. Udostępnianie treści w witrynie internetowej. Utworzenie witryny internetowej do kolekcjonowania obrazów. Umieszczanie treści pochodzącej z innych witryn internetowych. Utworzenie szczegółowego widoku obrazu. Utworzenie miniatury za pomocą easy-thumbnails. Dodanie akcji AJAX za pomocą jQuery. Utworzenie własnych dekoratorów dla widoków. Dodanie stronicowania AJAX do widoków listy. Podsumowanie. Rozdział 6. Śledzenie działań użytkownika. Utworzenie systemu obserwacji. Budowa aplikacji z ogólnym strumieniem aktywności. Użycie sygnałów dla denormalizowanych zliczeń. Użycie bazy danych Redis do przechowywania różnych elementów widoków. Podsumowanie. Rozdział 7. Utworzenie sklepu internetowego. Utworzenie projektu sklepu internetowego. Utworzenie koszyka na zakupy. Rejestracja zamówień klienta. Wykonywanie zadań asynchronicznych za pomocą Celery. Podsumowanie. Rozdział 8. Zarządzanie płatnościami i zamówieniami. Integracja bramki płatności. Eksport zamówień do plików CSV. Rozbudowa witryny administracyjnej za pomocą własnych widoków. Dynamiczne generowanie rachunków w formacie PDF. Podsumowanie. Rozdział 9. Rozbudowa sklepu internetowego. Utworzenie systemu kuponów. Internacjonalizacja i lokalizacja projektu. Utworzenie silnika rekomendacji produktu. Podsumowanie. Rozdział 10. Budowa platformy e-learningu. Utworzenie platformy e-learningu. Utworzenie modeli kursu. Utworzenie modeli dla zróżnicowanej treści. Utworzenie systemu zarządzania treścią. Zarządzanie modułami kursu i treścią. Podsumowanie. Rozdział 11. Renderowanie i buforowanie treści. Wyświetlanie kursów. Dodanie rejestracji uczestnika. Uzyskanie dostępu do treści kursu. Użycie frameworka buforowania. Podsumowanie. Rozdział 12. Utworzenie API. Utworzenie API typu RESTful. Podsumowanie. Rozdział 13. Budowanie serwera czatu. Utworzenie aplikacji czatu. Obsługa czasu rzeczywistego w Django za pomocą frameworka Channels. Instalacja frameworka Channels. Pisanie konsumenta. Routing. Implementacja klienta WebSocket. Warstwa kanału komunikacyjnego. Modyfikacja konsumenta w celu uzyskania pełnej asynchroniczności. Integracja aplikacji czatu z istniejącymi widokami. Podsumowanie. Rozdział 14. Wdrożenie. Zarządzanie ustawieniami dla wielu środowisk. Instalacja PostgreSQL. Sprawdzenie projektu. Udostępnianie Django za pomocą WSGI. Instalacja uWSGI. Konfiguracja uWSGI. Instalacja NGINX. Środowisko produkcyjne. Konfiguracja Nginx. Udostępnianie zasobów statycznych i multimedialnych. Zabezpieczanie połączeń za pomocą SSL/TLS. Wykorzystanie serwera Daphne z frameworkiem Django Channels. Wykorzystanie bezpiecznych połączeń dla gniazd WebSocket. Uwzględnienie Daphne w konfiguracji NGINX. Utworzenie własnego oprogramowania pośredniczącego. Implementacja własnych poleceń administracyjnych. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY. Rozdział 1. Rozpoczęcie projektowania witryn internetowych. Od czego zacząć? Role podczas tworzenia witryn internetowych. Co muszę kupić? Czego się nauczyłeś? Sprawdź się! Rozdział 2. Jak działa internet? Internet a Web. Dostarczanie informacji. Kilka słów o przeglądarkach. Adres strony internetowej (URL). Anatomia strony internetowej. Składanie wszystkiego w całość. Sprawdź się! Rozdział 3. Kilka ważnych spraw, o których musisz wiedzieć. Od przybytku głowa boli. Trzymanie się standardów. Stopniowe ulepszanie. Technika Responsive Web Design. Web dla wszystkich, czyli dostępność. Need for Speed - liczy się szybkość. Sprawdź się! CZĘŚĆ II. ZNACZNIKI HTML I STRUKTURA DOKUMENTU. Rozdział 4. Tworzenie prostej strony (przegląd języka HTML). Strona internetowa krok po kroku. Przed rozpoczęciem należy uruchomić edytor tekstu. Krok 1. Zaczynamy od zawartości. Krok 2. Nadajemy dokumentowi strukturę. Krok 3. Oznaczamy elementy tekstowe. Krok 4. Wstawiamy obrazek. Krok 5. Zmieniamy wygląd za pomocą arkusza stylów. Kiedy dobre strony nie działają dobrze. Walidacja dokumentów. Sprawdź się! Przegląd elementów HTML tworzących strukturę dokumentu. Rozdział 5. Znaczniki tekstowe. Akapity. Nagłówki. Rozdzielanie treści (pozioma linia). Listy. Inne elementy stosowane do treści. Struktura zawartości strony. Przegląd elementów liniowych. Ogólne elementy div oraz span. Poprawienie dostępności za pomocą technologii Aria. Znaki ucieczki. Zestawienie wszystkiego razem. Sprawdź się! Przegląd elementów tekstowych. Rozdział 6. Hiperłącza. Atrybut href. Tworzenie odsyłaczy do stron internetowych. Tworzenie odsyłaczy do stron z własnej witryny. Otwieranie stron docelowych w nowym oknie przeglądarki. Odsyłacze "pocztowe". Odsyłacze "telefoniczne". Sprawdź się! Przegląd elementów – odsyłacze. Rozdział 7. Grafika. Kilka słów o formatach obrazków. Element img. Dodawanie obrazków SVG. Kod znaczników responsywnych obrazków. Uff! To już koniec. Sprawdź się! Przegląd elementów – obrazki. Rozdział 8. Tabele. Jak używać tabel. Podstawowa struktura tabeli. Nagłówki tabel. Tworzenie zakresów komórek. Dostępność tabel. Grupy wierszy i kolumn. Podsumowanie zagadnień związanych z tabelami. Sprawdź się! Przegląd elementów HTML – tabele. Rozdział 9. Formularze. Jak działają formularze. Element form. Zmienne oraz zawartość. Wielkie podsumowanie kontrolek. Dostępność formularzy. Projekt i układ formularza. Sprawdź się! Formularze - przegląd elementów. Rozdział 10. Osadzone treści multimedialne. Okno w oknie (element iframe). Osadzanie różnych treści na stronie. Elementy video i audio. Element canvas. Sprawdź się! Osadzone treści multimedialne - przegląd elementów. CZĘŚĆ III. CSS I PREZENTACJA DOKUMENTU. Rozdział 11. Kaskadowe arkusze stylów. Zalety CSS-a. Jak działają arkusze stylów. Najważniejsze koncepcje. Jednostki miar w CSS-ie. Narzędzia programistyczne wbudowane w przeglądarkę WWW. Dalsza nauka CSS-a. Sprawdź się! Rozdział 12. Formatowanie tekstu (i jeszcze więcej selektorów). Podstawowe właściwości czcionek. Typografia zaawansowana wykorzystująca CSS3. Zmiana koloru tekstu. Więcej typów selektorów. Zmiana stylu wiersza tekstu. Podkreślenia oraz inne "dekoracje". Zmiana wielkości liter. Odstępy. Cienie pod tekstem. Zmiany wypunktowania i numeracji list. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące czcionki oraz tekstu. Rozdział 13. Kolory i tła. Określanie wartości koloru. Kolor pierwszego planu. Kolor tła. Wycinanie tła. Zabawy z przezroczystością. Wprowadzenie do selektorów pseudoklas. Selektory pseudoelementów. Selektory atrybutów. Obrazki tła. Skrótowa właściwość background. Prawie tęcza (gradienty). I wreszcie - zewnętrzne arkusze stylów. Zakończenie rozdziału. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące koloru oraz tła. Rozdział 14. Model pojemnika. Pojemnik elementu. Określanie wymiarów zawartości elementu. Dopełnienie. Obramowanie. Marginesy. Przypisywanie ról wyświetlania. Dodawanie cienia do elementów. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - podstawowe właściwości modelu pojemnika. Rozdział 15. Pływanie oraz pozycjonowanie. Normalny układ dokumentu. Pływanie. Efektowne opływanie tekstu z użyciem kształtów CSS. Podstawy pozycjonowania. Pozycjonowanie względne. Pozycjonowanie bezwzględne. Pozycjonowanie sztywne. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące pływania i pozycjonowania. Rozdział 16. Układ CSS z użyciem modeli Flexbox i siatki. Elastyczne pojemniki w modelu CSS Flexbox. Układ oparty na siatce CSS. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości układu. Rozdział 17. Responsywny układ strony. Dlaczego RWD? Przepis na układ responsywny. Wybieranie punktów granicznych. Tworzenie projektu responsywnego. Kilka słów o testowaniu. Więcej zasobów RWD. Sprawdź się! Rozdział 18. Przekształcenia, transformacje i animacje. Przejścia CSS. Transformacje CSS. Animacja klatkowa. Zakończenie. Sprawdź się! Przegląd właściwości CSS-a - przejścia, transformacje i animacje. Rozdział 19. Więcej technik CSS. Nadawanie stylów formularzom. Nadawanie stylów tabelom. Czysta strona (zerowanie stylów CSS i normalize.css). Techniki zastępowania tekstu obrazkiem. Technika CSS Sprites. Wykrywanie obsługiwanych funkcji CSS. Podsumowanie arkuszy stylów. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące tabel oraz list. Rozdział 20. Nowoczesne narzędzia do tworzenia witryn internetowych. Krótkie wprowadzenie do powłoki. Potężne narzędzia CSS-a (procesory). Narzędzia do kompilacji (Grunt i Gulp). System kontroli wersji za pomocą Git i GitHub. Podsumowanie. Sprawdź się! CZĘŚĆ IV. JAVASCRIPT. Rozdział 21. Wprowadzenie do JavaScriptu. Czym jest JavaScript? Dodawanie skryptów na stronę. Anatomia skryptu. Obiekt przeglądarki. Zdarzenia. Podsumowanie. Więcej informacji o JavaScripcie. Sprawdź się! Rozdział 22. Korzystanie z JavaScriptu i modelu obiektowego DOM. Poznaj model DOM. Wypełniacze. Javascriptowe biblioteki. Wielkie zakończenie. Sprawdź się! CZĘŚĆ V. TWORZENIE GRAFIKI STRON INTERNETOWYCH. Rozdział 23. Podstawy grafiki stron internetowych. Źródła obrazków. Poznaj formaty grafiki. Rozmiar oraz rozdzielczość grafiki. Strategia związana z obrazkami. Ikona favicon. Podsumowanie informacji dotyczących grafiki stron internetowych. Sprawdź się! Rozdział 24. Tworzenie obrazków na strony internetowe. Zapisywanie obrazka w formacie internetowym. Praca z przezroczystością. Wskazówki dotyczące tworzenia obrazków responsywnych. Optymalizacja obrazków. Sprawdź się! Rozdział 25. SVG. Rysowanie za pomocą języka XML. Funkcjonalność SVG jako XML. Narzędzia SVG. Wskazówki dotyczące tworzenia plików SVG. Responsywne obrazki SVG. Dalsza lektura. Sprawdź się! Gotowe! CZĘŚĆ VI. DODATKI. Dodatek A. Odpowiedzi do ćwiczeń. Dodatek B. Atrybuty globalne HTML5. Dodatek C. Selektory CSS Level 3 i Level 4. Dodatek D. Od HTML+ do HTML5.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sieci komputerowe i intersieci / Douglas E. Comer. - Wyd.3 zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2001. - 746, [1] s. : rys. ; 25 cm.
1. Wstęp, 2. Motywy i narzędzia, 3. Programowanie sieciowe i użytkowe. Cz. I Transmisja danych : 4. Ośrodki transmisji, 5. Lokalna komunikacja asynchroniczna (RS-232), 6. Komunikacja na duże odległości (fale nośne, modulacja i modemy), Cz. II Transmisja pakietów : 7. Pakiety, ramki i wykrywanie błędów, 8.Technika LAN i typologia sieci, 9. Adresy sprzętowe i identyfikacja typów ramek, 10. Okablowanie sieci LAN, typologia fizyczna i interfejsy, 11. Rozszerzanie sieci lokalnych : modemy optyczne, wzmacniaki, mosty i przełączniki, 12. Dalekosiężne łącza cyfrowe, 13. Techniki WAN i wyznaczanie tras, 14. Połączenia w sieciach ATM, 15. Właśćciele sieci, model usług i wydajność, 16. Protokoły i podział na warstwy. Cz. III Praca w intersieciach ; 17 Intersieci : pojęcia, architektura i protokoły, 18. IP : adresy w protokole intersieci, 19. Odwzorowywanie adresów protokołowych (ARP), 20. Datagramy IP i ich przekazywanie, 21. Kapsułkowanie IP, fragmentacja i składnie pakietów, 22. Przyszłość protokołu IP (Ipv6), 23. Mechanizm powiadamiania o błędach ICMP, 24. TCP : usługa niezawodnego przesyłania, 25. Wyznaczanie tras w Internecie. Cz. IV Programy sieciowe : 26. Model klient-serwer, 27. Interfejs gniazd, 28. Przykład klienta i serwera, 29. Nazywanie za pomocą systemu DNS, 30. Poczta elektroniczna i jej przesyłanie, 31. Przesyłanie i dostęp do odległych plików, 32. Strony i przeglądarki www, 33. Techniki tworzenia dynamicznych dokumentów www (CGI, ASP, JSP, PHP, coldFusion), 34. Technika dokumentów aktywnych www (Java i JavaScript), 35. RPC i oprogramowanie pośredniczące, 36. Zarządzanie siecią (SNMP), 37. Bezpieczeństwo w sieci, 38.Inicjowanie (konfiguracja)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Co nowego w PHP 5. 2. Programowanie obiektowe w PHP 5. 3. Niejasne elementy języka PHP. 4.Z aawansowany MySQL. 5. Konfiguracja PHP. 6. Sztuczki z serwerem Apache. 7. Bezpieczeństwo witryn. 8. PEAR i PECL. 9. Wydajność kodu. 10. Rozszerzenia PHP. 11. AJAX. 12. Mechanizmy buforowania. 13. Systemy zarządzania treścią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku

JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Można w nim tworzyć wiele różnych rodzajów oprogramowania. Doskonale się nadaje do tworzenia dynamicznych stron internetowych, a także do budowy aplikacji internetowych i gier. Mimo upływu lat JavaScript jest niezwykle popularny, a pracę w tym języku ułatwia szereg frameworków, narzędzi i bibliotek. Przyszli zawodowi programiści powinni jednak zacząć naukę od samodzielnego pisania kodu - nawet jeśli na początku wydaje się to trudne.

Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ― pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js.

W książce:

  • konstrukcje logiczne w kodzie źródłowym
  • pętle, funkcje i metody JavaScriptu
  • współdziałanie z HTML5, współbieżność i programowanie asynchroniczne
  • wyrażenia regularne
  • wprowadzenie do najważniejszych bibliotek, frameworków i API

JavaScript: proste narzędzie do złożonych zadań!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

CSS służy do opisywania sposobu prezentowania treści internetowych wyświetlanych na ekranach, na potrzeby druku czy syntezatorów mowy. Jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki i urządzenia takie jak smartfony, komputery, gry wideo, telewizory, zegarki, kioski multimedialne czy konsole samochodowe. CSS pozwala zwiększyć wygodę użytkownika, przyspieszyć proces projektowania, uniknąć potencjalnych błędów, a także urozmaicić i ożywić aplikacje. Język ten wciąż się rozwija i od wielu lat stanowi niezbędny element warsztatu każdego profesjonalnego projektanta stron internetowych.

Ta książka to kompleksowy i zaktualizowany przewodnik po implementacji CSS. Zawiera obszerną analizę najnowszych specyfikacji CSS. Przedstawiono tu szereg istotnych zagadnień i wyrafinowanych technik stylizowania stron oraz poprawiania dostępności treści - wykorzystanie tych sposobów pomaga zaoszczędzić czas i wysiłek. Ta publikacja została napisana z myślą o profesjonalnych projektantach stron, niemniej jednak bardzo przyda się osobom, które zaczynają naukę CSS i chcą od razu wykorzystywać jego najlepsze cechy. Znalazł się tu szczegółowy opis wszystkich funkcji CSS powszechnie obsługiwanych przez przeglądarki, włączając w to również te funkcje, które w czasie pisania tej książki były przygotowywane do wprowadzenia.

Wybrane zagadnienia:

  • Selektory, specyficzność i kaskada
  • Właściwości tekstu, dopełnienia, marginesy, tła i gradienty
  • Układy, w tym flexbox i grid
  • Przekształcenia 2D i 3D, przejścia i animacje
  • Filtry: mieszanie, przycinanie i maskowanie
  • Media i zapytania o ich właściwości

CSS. Poznaj i stosuj najnowsze specyfikacje!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... proste budowanie i rozbudowywanie serwisów internetowych

Framework Flask jest idealnym wyborem, jeśli chce się zbudować prosty serwis WWW. Korzystanie z niego w tym celu pozwala oszczędzić czas i nie wymaga wielkich umiejętności. Bazujący na języku Python framework zawiera mechanizmy umożliwiające łączenie go z tak fundamentalnymi plikami w sieci, jak HTML czy CSS. Pozwala to nie tylko budować serwisy od nowa, lecz także kreować jedynie wybrane elementy, które zostaną następnie użyte do rozbudowy już istniejącej strony - nawet jeśli przy jej tworzeniu korzystano z innej technologii.

Poszczególne lekcje kursu pozwolą Ci zacząć pracę z technologią Flask. Dowiesz się między innymi, jak wykorzystać zewnętrzne biblioteki i jak zbudować prostą aplikację do konwersji plików graficznych użytkownika pomiędzy poszczególnymi formatami. Szkolenie przeprowadzi Cię przez wiele zagadnień związanych z tworzeniem aplikacji webowych, także przez meandry budowania kalkulatora zysków z oszczędności! Zdobędziesz wiedzę dotyczącą zasad instalacji potrzebnego oprogramowania, konfigurowania własnego repozytorium do kontroli wersji, tworzenia uporządkowanej struktury projektu, wreszcie implementacji na podstawie automatycznie uruchamianych testów. Dowiesz się też, na jakie aspekty zwracać uwagę podczas tworzenia interfejsu użytkownika. Zobaczysz wreszcie, jak w prosty sposób można dostosować tworzone serwisy do wymogów urządzeń mobilnych.

Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia

W trakcie proponowanego przez nas kursu video:

  • Stworzysz aplikacje w technologii Flask.
  • Opanujesz zasady pracy z systemem kontroli wersji Git.
  • Poznasz proste i zagnieżdżone szablony Flask.
  • Zintegrujesz Bootstrap i Flask.
  • Dostosujesz CSS i HTML do potrzeb frameworka Flask.
  • Będziesz operować plikami na serwerze Flask.
  • Nauczysz się automatyzować czynności, tworzyć strony z treścią i formularzami.
  • Skonwertujesz pliki graficzne.
  • Przybliżysz sobie zasady UI i UX aplikacji webowych.

Co więcej...

  • Dowiesz się, jak testować stworzoną przez siebie aplikację i naprawiać pojawiające się w niej błędy.

Flask. Kurs video. Od pierwszej linijki kodu do praktycznego zastosowania kończy się na poziomie podstawowym. Oznacza to, że po ukończeniu szkolenia będziesz w stanie stworzyć od zera nowy projekt oparty na technologii Flask - taki, który umożliwi interakcję z użytkownikiem bez przechowywania stanu pomiędzy poszczególnymi wizytami użytkownika.

Sfera web developera

Osoby zajmujące się technologiami webowymi muszą nieustannie śledzić dostępne rozwiązania. Ich mnogość jest w dużej mierze związana z koniecznością dostarczania funkcjonalności działających w przeglądarce i pokrywających potrzeby między innymi banków, sklepów internetowych, blogów, serwisów streamingowych czy gier przeglądarkowych. Web developer musi nie tylko być świadom dostępnych technologii, ale także dobierać je odpowiednio do aktualnego problemu. Zarówno wśród freelancerów, jak i w software house’ach popularne jest używanie WordPressa do tworzenia stron o charakterze informacyjnym. Gdy jednak konieczne jest dodatkowe przetwarzanie wykraczające poza obsługę komentarzy, sięga się po inne technologie. Flask może być używany dla usług, które muszą być gotowe na wzmożone zapotrzebowanie na infrastrukturę. Jest wspierany na Google App Engine, gdzie samo przydzielanie dodatkowych i usuwanie nadmiarowych zasobów może być w dużej mierze zautomatyzowane dzięki możliwościom Google Cloud Platform. Zadaniem developera jest jednak taka implementacja oferowanych funkcjonalności, aby użytkownik nie tracił danych, kiedy zmienia się liczba wykorzystywanych serwerów.

Czasem naprawdę warto zrobić jeden krok w tył, aby móc zrobić dwa kroki w przód. Dotyczy to także tworzenia oprogramowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej