Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(14)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(24)
Autor
Małasiewicz Alicja
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Davis Mark H
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Aranowska Elżbieta
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boyd John
(1)
Budohoska Wanda
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butler Gillian
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Grabowska Anna
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Holas Paweł
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kenrick Douglas T. (1948- )
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kurcz Ida
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
McCann Vivian
(1)
McManus Freda
(1)
Myers David G
(1)
Neuberg Steven L
(1)
Norman Donald A
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Orski Marek
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siegel Ronald D
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Stojanowska Elżbieta
(1)
Styśko Małgorzata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Tisseron Serge
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zielinski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Spostrzeganie
(23)
Myślenie
(9)
Pamięć
(9)
Psychologia
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Uwaga (psychologia)
(7)
Poznanie
(6)
Świadomość
(6)
Spostrzeganie interpersonalne
(5)
Decyzje
(4)
Empatia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Rozumowanie (logika)
(4)
Uczucia
(4)
Wiedza
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język
(3)
Motoryka mała
(3)
Motywacja
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Postawy
(3)
Spostrzeganie społeczne
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczenie się
(3)
Umysł
(3)
Autoprezentacja
(2)
Dziecko
(2)
Grupy społeczne
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Zmysły
(2)
Agresywność
(1)
Autyzm
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gry komputerowe
(1)
Iluzja transparentności
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Marketing
(1)
Medycyna
(1)
Metapercepcja
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miłość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nadzieja
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatologia
(1)
Racjonalność
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samopoznanie
(1)
Samowiedza
(1)
Socjotechnika
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie ineterpersonalne
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Style poznawcze
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sądy (psychologia)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Karty pracy ucznia
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Edukacja i pedagogika
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 [dodruk 4]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 739 s. ; 24 cm + CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + płyta CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Wprowadzenie, 2.Spostrzeganie i ocenianie innych, 3.Porozumiewanie się, 4.Natura wzajemnych relacji, 5.Jednostka w grupie, 6.Proces wywierania wpływu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Do czego są potrzebne metapercepcja oraz poczucie transparentności własnej osoby?: Trafność metapercepcji; Funkcje metapercepcji; Pożądana metapercepcja; Iluzja transparentności; Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby; Opis celów badawczych. Rozdział 2. Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Kobiety; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet o różnej samoocenie; Mężczyźni; Porównanie pozytywności metapercepcji mężczyzn o różnej samoocenie; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn; Dyskusja; Perspektywa dalszych badań. Rozdział 3. Wpływ akceptacji i odrzucenia oraz ocen cech jednostki na samoocenę i przeżywane emocje: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Stabilność samooceny osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji negatywnych u osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnej samoocenie; Dyskusja. Rozdział 4. Poczucie transparentności zalet i wad u kobiet i mężczyzn w sytuacjach akceptacji oraz odrzucenia: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Poczucie transparentności zalet wspólnotowych; Wady wspólnotowe; Zalety sprawcze; Wady sprawcze; Różnice płciowe; Porównanie wielkości poczucia transparentności cech różnego rodzaju; Dyskusja. Rozdział 5. Wpływ informacji o transparentności własnych cech sprawczych i wspólnotowych na zadowolenie z relacji oraz percepcję partnera. Rola sposobu konstruowania Ja: Metoda; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Zadowolenie z kontaktu; Oceny cech partnera; Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych partnera; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera; Dyskusja. Rozdział 6. Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na chełpliwość autoprezentacji kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie: Metoda; Procedura badania; Wyniki; Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn; Dyskusja. Rozdział 7. Rola metapercepcji w efektywności autoprezentacji osób o różnej samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność autoprezentacji; Pozytywność metapercepcji; Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera; Trafność ocen postaw partnera; Znaczenie metapercepcji dla efektywności autoprezentacji; Dyskusja. Rozdział 8. Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie oraz związkach koleżeńskich kobiet i mężczyzn o różnych orientacjach społecznych Ja: Problematyka badań: Badanie I. Związki małżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w zakresie cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych oraz orientacji HC dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych w związkach małżeńskich; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa; Podsumowanie; Badanie II. Związki koleżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech sprawczych; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Podsumowanie; Dyskusja. Rozdział 9. Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego oraz informacji zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz transparentność cech wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych kobiet: Metoda: Osoby badane; Procedura badania i zastosowana manipulacja; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność aktywizacji Ja; Wpływ aktywizacji Ja oraz informacji zwrotnych na obraz własnej osoby; Pożądana metapercepcja; Pożądana transparentność; Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną transparentnością; Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji; Rola obrazu Ja dla pożądanej transparentności; Dyskusja; Ograniczenie wniosków z badań; Porównanie pożądanej transparentności i metapercepcji w związkach intymnych kobiet na początku znajomości oraz w relacjach długotrwałych. Rozdział 10. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy. Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Reklama jako medium komunikacji masowej, 2. Obszary i mechanizmy percepcji rekalmy w wymiarze psychologicznym, 3. Teoria krytyczna i interakcjonizm symobliczny podstawą teoretyczną pracy, 4. Ukryte przesłania reklamy, 5. Badani uczniowie o reklamie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wyd. 1 - 8 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - 458, [4] s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja czy rewolucja – zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych 1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów 1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość 1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru Rozdział 2. Od nauki do praktyki – badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach 2.2. Rodzaje badań marketingowych – czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta Rozdział 3. Jak konsument widzi świat – o roli procesów spostrzegania 3.1. Spostrzeganie i uwaga 3.2. Samochód Jamesa Bonda – product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach 3.3. Guerilla marketing, ambient media – zaskakiwanie konsumenta 3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach – nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu 3.5. Niewidzialne lub niezauważalne – bodźce utajone 3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu – co konsument powinien zauważyć, a czego nie 3.7. Kategorie w głowach konsumentów Rozdział 4. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów 4.1. Produkty, sklepy, reklamy – źródła wiedzy konsumentów 4.2. „Wiem” i „wiem, że wiem” – wiedza obiektywna i subiektywna 4.3. Zewnętrzne źródła informacji 4.4. Pamięć – wewnętrzne źródło informacji 4.5. Zawodna pamięć konsumenta 4.6. Drogi, znany, francuski – wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów Rozdział 5. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych – praktyka badań konsumenckich 5.1. Testy produktów – czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje 5.2. Badania cenowe – „negocjacje percepcyjne” między producentem a konsumentem 5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek – badania nazw i opakowań 5.4. Badania satysfakcji klienta 5.5. Badania semiotyczne – w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych Rozdział 6. Serce na zakupach – procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów 6.1. Czym są emocje 6.2. Afekt, emocje, nastroje – różne zjawiska emocjonalne 6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych 6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka 6.5. Czy emocje potrzebują myślenia – tajniki nieuświadamianego afektu 6.6. „Po prostu muszę to mieć” – zakupy pod wpływem impulsu 6.7. Od miłości do nienawiści – skrajne emocje konsumentów 6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji Rozdział 7. Każde działanie ma jakąś przyczynę – motywacja w zachowaniach konsumentów 7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów 7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb 7.3. Nieświadome motywy działania 7.4. Modele motywacji konsumenckiej 7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich – Ja versus Inni 7.6. Być podobnym czy się wyróżnić – potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich 7.7. Motywacje o podłożu poznawczym Rozdział 8. Postawy w zachowaniach konsumenckich 8.1. Historia badań nad postawami 8.2. Współczesne rozumienie postaw 8.3. Skąd się biorą postawy 8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie 8.5. Postawy ambiwalentne i utajone – nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem 8.6. Jak zmieniać postawy – komunikowanie perswazyjne 8.7. Od obojętności po uwielbienie – bieguny konsumenckiego zaangażowania 8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów Rozdział 9. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne 9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości 9.3. Badania marki 9.4. Badania reklamy; Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Rola różnic w percepcji sensorycznej w autyzmie. Krótki przegląd dotychczasowych badań. Teoria percepcji sensorycznej w autyzmie ma sens. Dysfunkcja sensoryczna czy odmienne doświadczenia sensoryczne? Rozdział 2. Percepcja. Systemy sensoryczne. Czym jest percepcja? Rozwój percepcji sensorycznej. Rozdział 3. Możliwe doświadczenia sensoryczne w autyzmie. Jaki jest autystyczny sposób postrzegania świata? "Percepcja dosłowna" Niemożność odróżnienia informacji pierwszoplanowej od informacji drugoplanowej (percepcja gestalt). Brak umiejętności/trudność w zatrzymywaniu odczuwania zmiany. Percepcja fragmentaryczna (percepcja "w kawałkach"). Percepcja zakłócona. Opóźniona percepcja (opóźnione przetwarzanie). Nadwrażliwość i/lub podwrażliwość. Nietolerancja sensoryczna. Fascynacja sensoryczna. Zmienność percepcji (wahania). Wrażliwość na przeładowanie sensoryczne. Wyłączenie systemów. Agnozja sensoryczna (trudność w interpretowaniu znaczenia). Inne konsekwencje przeładowania sensorycznego. Rozdział 4. Style percepcyjne. Monoprzetwarzanie. Percepcja peryferyjna (unikanie bezpośredniej percepcji). Kompensowanie zawodzącego zmysłu za pomocą innych zmysłów. Rezonans. Sny na jawie. Rozdział 5. Style poznawcze. Podświadome, nieświadome i przedświadome procesy poznawcze. Styl przedświadomy (pośredni) a styl świadomy (bezpośredni). Uwaga w autyzmie. Tworzenie pojęć, kategoryzacja, uogólnianie. Pamięć w autyzmie. Myślenie percepcyjne. "Inercja" (deficyt funkcji wykonawczych). Wyobraźnia. Rozdział 6. Inne zaburzenia sensoryczne. Synestezja. Prozopagnozaja (ślepota twarzy). Centralne zaburzenie przetwarzania słuchowego (CAPD). Wrażliwość skotopowa/zespół Irlena (SS/IS). Zaburzenia integracji sensorycznej (SID) / zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD). Problemy z koordynacją ruchową. Rozdział 7. Leczenie. Trening integracji słuchowej (AIT). Metoda Irlen. Optometria behawioralna. Terapia integracji sensorycznej. Leczenie problemów koordynacji ruchowej. Terapia holding. Urządzenie do przytulania/ściskania. Aromaterapia. Rozdział 8. Profil percepcji sensorycznej. Rozdział 9. Zalecenia: tęcze i parasole. Podsumowanie. Dodatek 1. Lista profilu sensorycznego, wersja poprawiona (SPCR). Dodatek 2. Tęcza i tabela - do skopiowania. Dodatek 3. Środowisko przyjazne dla osób autystycznych - lista.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 397)
1. Typy postaw wobec osób postrzeganych jako one, 2. Determinanty procesu społecznego i poznawania ludzi, 3. Komponenty postaw nietolerancyjnych, 4. Metodologiczne podstawy badań własnych, 5. Kierunki badań empirycznych nad postawami wobec osób postrzeganych jako inne, 6. Postawy młodzieży licealnej wobec osób postrzeganych jako inne w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej