Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(155)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(154)
Publikacje naukowe
(33)
E-booki
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(118)
dostępne
(78)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(84)
Czytelnia
(118)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(5)
Betkiewicz Witold
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Dyoniziak Ryszard
(2)
Dąbrowska Anna
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Musiał Emilia
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Panek Tomasz
(2)
Strzeszewski Michał
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szreder Mirosław
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wiatrak Wiesław
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Akert Robin M
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Broda-Wysocki Piotr (1970- )
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dolata Roman
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drozdowski Rafał
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzik Piotr
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falcman Daniel
(1)
Fatyga Barbara
(1)
Foxall Gordon
(1)
Francuz Piotr
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączek Adam
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Garfinkel Harold
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gała Aleksandra
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Giza Teresa
(1)
Glapiński Adam (1950- )
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grabarczyk Iwona
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Granosik Mariusz
(1)
Gruszczyński Leszek A
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Hallada Marek
(1)
Haman Jacek
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Horgan John
(1)
Iwasiewicz Andrzej
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jacennik Barbara
(1)
Januszek Henryk
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jaworowska Mirosława
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kabaj Mieczysław
(1)
Kaczmarek Jerzy
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kiersztyn Anna
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(101)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(165)
Język
polski
(164)
angielski
(1)
Temat
Socjologia
(30)
Nauki społeczne
(15)
Społeczeństwo
(13)
Badania naukowe
(12)
Metodologia
(11)
Młodzież
(11)
Rodzina
(10)
Jakość życia
(9)
Postawy
(8)
Bezrobocie
(7)
Konsumenci (ekon.)
(7)
Studenci
(7)
Ubóstwo
(7)
Metody badawcze
(6)
Patologia społeczna
(6)
Spożycie
(6)
Wywiad socjologiczny
(6)
Gospodarstwo domowe
(5)
Kobieta
(5)
Polityka
(5)
Rynek
(5)
Rynek pracy
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Alkoholizm
(4)
Kształcenie
(4)
Nauczyciele
(4)
Opieka społeczna
(4)
Opinia publiczna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Polityka społeczna
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Struktura społeczna
(4)
Wartość
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Ankieta
(3)
Aspiracje
(3)
Badania jakościowe
(3)
Demografia
(3)
Dziecko
(3)
Ekorozwój
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Praca
(3)
Reklama
(3)
Sport
(3)
Starzenie się społeczeństwa
(3)
Stopa życiowa
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zdrowie publiczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Życie codzienne
(3)
Analiza dyskursu
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Badania marketingowe
(2)
Ciąża
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Demokracja
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Etyka społeczna
(2)
Fotografia
(2)
Gerontologia
(2)
Gospodarka
(2)
Grupy społeczne
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Komunikacja wizualna
(2)
Ludność
(2)
Ludzie starzy
(2)
Miasta
(2)
Mężczyzna
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauka
(2)
Organizacja
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika
(2)
Polityka regionalna
(2)
Polska
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Praca socjalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prostytucja
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Raport z badań
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Religijność
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1989-
(11)
1989-2000
(10)
1901-2000
(8)
2001-0
(6)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Koszalin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sopot (woj.pomorskie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Raport z badań
(35)
Opracowanie
(21)
Podręcznik
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(2)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(53)
Nauka i badania
(16)
Edukacja i pedagogika
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Psychologia
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
165 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
Główne wnioski i rekomendacje, Wiedza i samoocena Polaków, Poczucie poinformowania, Ocena informacji w mediach, Źródła informacji, Integracja Polski z Unia Europejską - społeczne oceny i postulaty, Wiedza o Unii Europejskiej, Zainteresowanie sprawami integracji europejskiej, Poinformowanie o integracji, Poczucie poinformowania, Ocena informacji w mediach, Wiarygodność instytucji informacyjnych, Najważniejsze kwestie integracyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych - Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 134)
Wstęp; CZĘŚĆ I. WYZWANIA: Duch pracy socjalnej w kontekście pytania o człowieka; Współczesna rodzina - wyzwania dla pracy socjalnej; Wyzwania stojące przed instytucjami pomocy społecznej w kontekście realizacji projektów systemowych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013; Konflikt ról w zawodzie pracownika socjalnego; Dylematy kształcenia dla pracy socjalnej. Z doświadczeń; Studium Pracy Socjalnej Uniwersytetu Śląskiego. CZĘŚĆ II. KOMPETENCJE I METODY: Czy praca socjalna w Polsce jest nowoczesna? Predyspozycje, kompetencje i umiejętności pracownika socjalnego w kontekście wyzwań aktywnej polityki społecznej; Profesjonalizm w pracy socjalnej - perspektywa teoretyczna i empiryczna polskich doświadczeń; Znaczenie przedsiębiorczości społecznej w organizowaniu społeczności lokalnych: nowe drogi świadczenia usług społecznych; Metody pracy socjalnej a rozwój kapitału społecznego; Metody pracy socjalnej w aspekcie etycznym. CZĘŚĆ III. INNOWACJE: Doświadczenia praktyków - na przykładzie innowacyjnych rozwiązań w obszarze pracy socjalnej w MOPS Wrocław, w latach 2000-2009; Modelowe rozwiązania w procesie integracji społecznej i zawodowej na przykładzie Fundacji "Barka" w Poznaniu; Kierunki rozwoju środowiskowej pracy socjalnej w kontekście doświadczeń programu Centra Aktywności Lokalnej; Metoda towarzyszenia jako szczególna forma pracy z osobami długotrwale bezrobotnymi; Akademia Młodzieżowa szkołą zaradności życiowej i przedsiębiorczości społecznej. CZĘŚĆ IV. EGZEMPLIFIKACJE: Nauczanie - wychowanie - profilaktyka. Zadania świetlicy środowiskowej; Modele praktyczne pracy środowiskowej na przykładzie pracy z osobami bezdomnymi w MOPS w Stalowej Woli; Działalność terapeutyczno-opiekuńcza w domach pomocy społecznej; Aktywne formy polityki społecznej na przykładzie Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowie Lubelskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Wielowymiarowa problematyka niepełnosprawności 1. Pojęcie niepełnosprawności w różnych aspektach 2. Modele niepełnosprawności 3. Przyczyny i rodzaje niepełnosprawności Rozdział II. Prawny i instytucjonalny wymiar niepełnosprawności w Polsce 1. Wybrane prawne rozwiązania w zakresie niepełnosprawności w Polsce 2. Rządowy i samorządowy wymiar instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami 3. Komisje sejmowe i zespoły parlamentarne funkcjonujące na rzecz osób z niepełnosprawnościami 4. Organizacje pozarządowe działające na rzecz osób z niepełnosprawnościami Rozdział III. Polityczny wymiar niepełnosprawności w Polsce 1. Wybrane zagadnienia polityki państwa wobec osób z niepełnosprawnościami 2. Polityka państwa w zakresie dostępu do dóbr kultury, wypoczynku i spędzania wolnego czasu 3. Rekomendacje dla Polski w zakresie polityki wdrażania Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych 4. Niepełnosprawność w polskiej debacie politycznej Rozdział IV. Problemy niepełnosprawności w kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu w 2019 r. 1. Korzystanie z praw obywatelskich przez osoby z niepełnosprawnościami 2. Problemy osób z niepełnosprawnościami w kampanii wyborczej 3. Rezultaty wyborów z punktu widzenia osób z niepełnosprawnościami Rozdział V. Rola sportu w integracji społecznej osób z niepełnosprawnościami 1. Historia sportu osób z niepełnosprawnościami 2. Sport jako kontynuacja rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami 3. Adaptowana aktywność fizyczna i sport adaptowany 4. Sport rekreacyjny osób z niepełnosprawnościami 5. Sport wyczynowy osób z niepełnosprawnościami 6. Sport w integracji społecznej osób z niepełnosprawnościami 7. Wybrane formy instytucjonalnego wsparcia sportu osób z niepełnosprawnościami Rozdział VI. Stosunek społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami 1. Wykluczenie społeczne 2. Bariery urbanistyczne 3. Integracja społeczna 4. Przepisy ograniczające funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami 5. Społeczne skutki stereotypu niepełnosprawności; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz wybranych skrótów; Wstęp; 1. Etiologia zjawiska handlu ludźmi; 2. Handel ludźmi – regulacje i zagadnienia prawne; 3. Typologia przestępstwa handlu ludźmi; 4. Kryminologiczne aspekty handlu ludźmi; 5. Fenomenologiczne aspekty handlu ludźmi; 6. Transgraniczny wymiar przestępstwa handlu ludźmi w wyniku badań empirycznych; 7. Ekonomiczne aspekty handlu ludźmi w ujęciu ponadgranicznym; 8. Wiktymologia przestępstwa handlu ludźmi; 9. Transgraniczny charakter zapobiegania przestępstwu handlu ludźmi i reakcji na nie; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Ekonomiczne konsekwencje starzenia się ludności; 1.1. Starzenie się ludności versus starzenie się społeczeństwa; 1.2. Struktura wieku populacji a wzrost gospodarczy; 1.3. Zmiany wielkości i struktury konsumpcji; 1.4. Rynek pracy; 1.4.1. Malejące zasoby pracy; 1.4.2. Pracownicy w starszym wieku; 1.4.3. Produktywność i koszt pracy w cyklu życia; 1.5. Zmiany w organizacji systemów zabezpieczenia emerytalnego; 1.6. Wzrost wydatków na funkcjonowanie systemu opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych; Podsumowanie. Rozdział 2 Polityka wobec ludzi starych, starości i starzenia się ludności: 2.1. Polityka społeczna wobec ludzi starych i starości; 2.2. Eklektyzm polityki wobec starzenia się ludności; 2.3. Rekomendacje organizacji międzynarodowych wobec wyzwań starzenia się ludności; 2.4. Priorytety polityki wobec starzenia się ludności w Unii Europejskiej; 2.4.1. W kierunku integracji działań wobec starzenia się ludności; 2.4.2. Okres programowania 2014-2020; Podsumowanie. Rozdział 3 Starzenie się ludności w Polsce: 3.1. Zmiana struktury wieku ludności Polski w latach 1980-2050; 3.2. Zmiana struktury wieku ludności Polski według regionów w latach 1998-2050; 3.3. Zmiana struktury wieku zasobów pracy i poziomu aktywności ekonomicznej w Polsce; 3.4. Zmiana struktury wieku zasobów pracy i poziomu aktywności ekonomicznej według regionów; Podsumowanie. Rozdział 4 Polityki publiczne wobec wyzwań starzenia się ludności w Polsce: 4.1. Starzenie się ludności Polski w dokumentach programujących politykę rozwoju; 4.2. Działania pobudzające aktywność zawodową osób w wieku 50 lat i więcej; 4.3. Zmiany w systemie emerytalnym w latach 1998-2017; 4.4. Polityka senioralna; 4.4.1. Pakiet Senioralny 2013; 4.4.2. Pakiet Senior Plus; 4.4.3. Aktywizacja społeczna osób starszych; 4.4.4. Opieka nad seniorami; 4.4.5. Wsparcie seniorów o niskich dochodach i zagrożonych ubóstwem; 4.5. Polityka zdrowotna; Podsumowanie. Rozdział 5 Regionalna polityka wobec starzenia się ludności: 5.1. Władze regionalne wobec konsekwencji starzenia się ludności; 5.2. Metodyka badania regionalnej polityki wobec starzenia się ludności; 5.3. Strategie rozwoju województw wobec starzenia się ludności; 5.4. Wieloaspektowość podejścia w tworzeniu regionalnej polityki wobec starzenia się ludności; 5.4.1. „Rzecznicy" agendy poświęconej starzeniu się społeczeństwa; 5.4.2. Włączenie problematyki starzenia się ludności w regionalne strategie sektorowe; 5.4.3. Działania wobec starzenia się ludności w regionalnych programach operacyjnych; 5.4.4. Działania informacyjno-edukacyjne; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prolegomena. Miasto - człowiek - spotkanie - szczęście; Rozdział 1. Jakość życia w mieście jako kategoria interdyscyplinarna 1.1. Interdyscyplinarność w badaniu zjawisk 1.2. Miasto jako środowisko życia 1.3. Jakość życia w oglądzie badawczym 1.4. Co wynika z interdyscyplinarnego podejścia w poznawaniu jakości życia w mieście? Rozdział 2. Refleksje nad rozpoznawaniem zmiennej materii miast 2.1. O zawodzie urbanisty i ochronie dziedzictwa miast 2.2. O początkach badań miast 2.3. O badaczu miast 2.4. O języku przestrzeni 2.5. O czytaniu miasta 2.6. O wartości przestrzeni i mieszkańcach 2.7. Refleksja o trwaniu 2.8. Historia budowy miast i jej badacz 2.9. Miasto - od dzieła sztuki i dokumentu historii do systemu informacji o wartościach 2.10. „Znaki ziemi" i terytorium 2.11. Bliskie średniowiecze 2.12. Dziedzictwo miast i problem nieprzystosowania struktur dawnych 2.13. Miasto idealne. Model i wielkie kryzysy Rozdział 3. Psychologiczne konteksty jakości życia w mieście Rozdział 4. Jakość życia w przestrzeni zurbanizowanej w perspektywie nauk o zdrowiu 4.1. Jakość życia - kontekst nauk medycznych 4.2. Zdrowie i styl życia a jakość życia 4.3. O czym i w jakim zakresie prowadzone są badania jakości życia w kontekście nauk medycznych? 4.4. Miasto - jakość życia w kontekście nauk medycznych Rozdział 5. Jakość życia w mieście w poglądach ekonomisty 5.1. Ekonomiczna jakość życia - poglądy i interpretacje 5.2. Praca jako determinanta jakości życia 5.3. Determinanty jakości życia w mieście Rozdział 6. Miejski transport towarowy jako czynnik determinujący poziom jakości życia w mieście 6.1. Specyfika miejskiego transportu towarowego w kontekście kształtowania jakości życia w mieście 6.2. Miejski transport towarowy jako podsystem złożonych zależności między interesariuszami 6.3. Wyzwania dla decydentów w zakresie rozwoju zrównoważonej logistyki miejskiej 6.4. Problemy w zakresie funkcjonowania systemów logistyki miejskiej - studium przypadku 6.5. Rozwiązania w zakresie rozwoju zrównoważonej logistyki miejskiej sprzyjające podwyższaniu poziomu jakości życia w mieście Rozdział 7. Jakość życia w mieście w ujęciu demograficznym 7.1. Przemiany demograficzne 7.2. Ludność w miastach - urbanizacja 7.3. Audyt miejski a jakość życia w mieście Rozdział 8. W kierunku poprawy jakości życia w mieście. Czynniki konstytuujące jakość życia w świetle badań empirycznych 8.1. Pomiar jakości życia w mieście w doniesieniach literaturowych 8.2. Metodyka badań jakości życia w mieście w badaniach własnych 8.3 Subiektywna ocena jakości życia w miastach - wyniki badań 8.4. Identyfikacja determinant jakości życia w mieście 8.5. Hierarchizacja cech jakości życia 8.6. Preferencje jakości życia w mieście; Konkluzje. Przestrzeń publiczna jako narzędzie kreowania jakości życia w mieście; Przestrzeń publiczna jako element miejskości; Wspólnota versus indywidualizm a sprawa miasta; Przestrzeń publiczna jako inkubator szczęścia; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] ARTYKUŁY [Articles] Grzegorz Gorzelak: Wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla rozwoju kraju – wstępne analizy [The use of the European Union financial resources for the development of the country: Preliminary analyses], doi: 10.7366/1509499535701, s. 5–25; Magdalena Szmytkowska: Top-down czy bottom-up? Dylematy kształtowania policentrycznych obszarów metropolitalnych na przykładzie Trójmiasta [Top-down or bottom-up? The dilemmas of creating polycentric metropolitan areas: Case study of the Tri-City], doi: 10.7366/1509499535702, s. 26–45; Joanna Rakowska: Codzienne dojazdy do pracy jako ekonomiczne kryterium rządowych klasyfikacji i delimitacji obszarów (na przykładzie USA i Kanady) [Commuting as an economic criterion of categorization and delimitation of areas (examples of US and Canadian governmental classifications)], doi: 10.7366/1509499535703, s. 46–59; Alexander Tölle: Zintegrowane formy planowania i zarządzania rozwojem lokalnym a instrumentarium planistyczne. System polski na tle systemu niemieckiego [Integrated forms of planning and managing local development and the planning toolkit The contrast between the Polish and the German system], doi: 10.7366/1509499535704, s. 60–75; Jolanta Kluba: Okresowe migracje zarobkowe z rodzin rolniczych – przyczynek do analizy opolskich migracji [Temporary labour migrations in farmers’ families A preliminary study of the Opolskie voivodeship’s migrations], doi: 10.7366/1509499535705, s. 76–86; Przemysław Sadura, Dorota Olko: Interwencja socjologiczna jako odpowiedź na kryzys miasta. Studium przypadku konsultacji w sprawie modernizacji ul. Kawęczyńskiej w Warszawie [Sociological intervention as a response to the crisis of the city. A case study of the renovation of Kawęczyńska Street in Warsaw], doi: 10.7366/1509499535706, s. 87–104; Krzysztof Janc: Związki pomiędzy światem on-line i off-line na przykładzie widoczności oraz powiązań pomiędzy miastami w cyberprzestrzeni [On-line and off-line world relations on the example of visibility and connections between cities in the cyberspace], doi: 10.7366/1509499535707, s. 105–124. RECENZJE [Book reviews] Stanisław Ciok: Magdalena Belof, 2013, Teoria a praktyka planowania regionalnego. Doświadczenia polskie w planowaniu przestrzennym po 1998 r., doi: 10.7366/1509499535708, s. 125–131.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy numer „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce starości i starzejącej się populacji. Prognozy demograficzne dotyczące wzrostu liczebnego ludzi starszych wymuszają podejmowanie decyzji politycznych i administracyjnych przekładających się na projekty „zagospodarowania starości”, jako zjawiska nieuchronnego wymagającego namysłu wielu dyscyplin i wsparcia różnych instytucji. Można zauważyć, że w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat przeszliśmy, w ramach socjologii starzenia się (sociology of ageing) i gerontologii społecznej od paradygmatu „straszenia starością” i wycofywania się osób starszych z pełnienia różnych ról społecznych do paradygmatu „waloryzowania starości” poprzez promocję aktywnego, dobrej jakości, życia uwarunkowanego stanem zdrowia. Zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym dąży się do pokazania, że starzy ludzie mają swoje miejsce w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie. Seniorzy stanowią ważną część życia społecznego i kulturalnego, a zaspokajanie specyficznych potrzeb ludzi starszych może stanowić impuls dla rozwoju różnych dziedzin gospodarki. Warto przypomnieć, że w 2012 r. obchodziliśmy Europejski Rok Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej (Europen Year for Active Ageing and Solidarity between Generations 2012), którego celem było stworzenie lepszych możliwości do aktywnego starzenia się poprzez promowanie działań w obszarze: zatrudnienie, uczestnictwo w społeczeństwie, niezależne życie. Kluczowe dla różnych projektów badawczych oraz działań z zakresu polityki społecznej było wskazanie determinantów biologicznych, społecznych, ekonomicznych implikujących aktywność i zachowania prozdrowotne. Artykuły przedstawione w tomie podejmują wybiórczo różne zagadnienia związane ze starością i starzejącym się społeczeństwem. Prezentują zainteresowania własne badaczy, mające źródła w socjologicznej refleksji nad starzeniem się jednostek i populacji. Przyjęta perspektywa pokazuje, że proces starzenia się biologicznego, psychicznego, społecznego i ekonomicznego jest zindywidualizowany, zależy od wielu czynników. Seniorzy stanowią grupę zróżnicowaną pod względem wieku, samodzielności, sprawności funkcjonalnej, dlatego wymagają zróżnicowanego wsparcia instytucjonalnego i solidarności międzypokoleniowej. Zauważalna zmiana w myśleniu o starszym pokoleniu polega zwłaszcza na konieczności włączenia ich w proces aktywnego starzenia się, podtrzymania i rozwijania sprawności funkcjonalnej oraz zmianie społecznego postrzegania starości. Wraz ze wzrostem populacji ludzi starszych dynamicznie rozwija się gerontologia traktowana jako nauka badająca procesy starzenia się i starości w różnych wymiarach, a zwłaszcza biologiczno-medycznym, demograficzno-ekonomicznym i społeczno-kulturowym. Konstytuują się także nowe obszary badawcze i subdyscypliny gerontologiczne, jak np. gerontotechnologia, psychogerontologia, bioetyka gerontologiczna. Przekłada się to na różne interdyscyplinarne projekty badawcze oraz działania praktyczne zmierzające do aktywizacji środowiska ludzi starszych oraz tworzenia spójnej polityki społecznej. Tematyka artykułów niniejszego tomu nawiązuje do trzech istotnych problemów związanych ze starością i starzejącym się społeczeństwem: –– zabezpieczenie społeczne i aktywna polityka społeczna wobec potrzeb seniorów: dostęp do zasobów instytucjonalnych, sytuacja życiowa człowieka starszego i odpowiedzialność rodziny; –– problemy zdrowia i choroby wieku starszego: dostęp do publicznych i komercyjnych usług medycznych, medykalizacja starości, racjonowanie wiekowe usług zdrowotnych, dyskryminacja w systemie opieki medycznej; –– procesy demograficzne i ich skutki społeczno-gospodarcze: starzenie się populacji, osoby bardzo stare i ich potrzeby. Oprócz tekstów badaczy polskich w tomie przedstawiono dwa artykuły w języku angielskim, które można potraktować jako przykłady analizy procesów demograficznych oraz dostępności do usług zdrowotnych, prowadzonych z różnych perspektyw praktycznych. Prof. David Brown przedstawia sytuację demograficzną w Polsce na tle procesów demograficznych w innych krajach, analizując konsekwencje tych procesów dla mieszkańców wsi. Studium prof. Iwony Sobis pokazuje, w monograficznym ujęciu, regionalne rozwiązywanie problemów opieki zdrowotnej w Szwecji. W tomie zawarto również recenzje z czterech monografii powiązanych problemowo z tematem głównym. Pozostaje mieć nadzieję, że artykuły zgromadzone w tym tomie „Przeglądu Socjologicznego” zainteresują Czytelników, skłonią do namysłu i dyskusji nad problemami starości w skali jednostkowej i zbiorowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej