Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(19)
Autor
Kleer Jerzy (1928-2022)
(3)
Babczuk Arkadiusz (1973- )
(1)
Brzozowska Krystyna
(1)
Cellary Mieczysława
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Granecki Paweł
(1)
Gruchelski Marek
(1)
Gryska Piotr
(1)
Jakubowski Andrzej
(1)
Karpiński Andrzej (1928- )
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kurowski Leon
(1)
Kuźma Mariusz
(1)
Mackiewicz Marta
(1)
Malinowska Elżbieta
(1)
Malinowska-Misiąg Elżbieta
(1)
Misiąg Wojciech
(1)
Niedzielski Adam
(1)
Nowak Wojciech A
(1)
Owsiak Stanisław (1946- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Piontek Wojciech
(1)
Postuła Marta
(1)
Przybylska Joanna
(1)
Ruśkowski Eugeniusz
(1)
Salachna Joanna
(1)
Sochacka-Krysiak Hanna
(1)
Stelmaszczyk Klaudia (1972-2021)
(1)
Stiglitz Joseph E
(1)
Szczypiór Michał
(1)
Tomalak Marcin
(1)
Wernik Andrzej
(1)
Wojciechowski Marek
(1)
Zdyb Marian (1951- )
(1)
Żyżyński Jerzy (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Sektor publiczny
(23)
Finanse publiczne
(15)
Sektor prywatny
(4)
Zamówienia publiczne
(3)
Budżet państwa
(2)
Dyscyplina finansów publicznych
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Kontrola finansowa
(2)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
Polska
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Audyt wewnętrzny
(1)
Budżet państwowy
(1)
Budżety terenowe
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Dług państwowy
(1)
Dług publiczny
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Inwestycje
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Księgowość
(1)
Najwyższa Izba Kontroli
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Podatek od towarów i usług
(1)
Podatki i opłaty lokalne
(1)
Polityka makroekonomiczna
(1)
Polityka podatkowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Prawo gospodarcze publiczne
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przetarg publiczny
(1)
Rachunkowość
(1)
Rachunkowość narodowa
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko inwestycyjne
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Spółki
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Umowa
(1)
Unia Europejska
(1)
Wolontariusze
(1)
Wydatki budżetowe
(1)
Zarządzanie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-2000
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Niemcy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych / red. nauk. Joanna Przybylska. - Dodruk - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 180 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Rozdział 1. Audyt wewnętrzny w świetle teorii agencji i behawioralnej teorii przedsiębiorstwa 1.2. Teoria agencji a audyt wewnętrzny 1.3. Audyt wewnętrzny w świetle teorii behawioralnej Rozdział 2. Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych - zagadnienia wprowadzające 2.1. Definicja audytu wewnętrznego - zmiana podejścia 2.2. Kwalifikacje zawodowe oraz cechy osobowe audytora wewnętrznego Rozdział 3. Komunikacyjne aspekty pracy audytora 3.1. Komunikowanie w pracy audytora 3.2. Komunikowanie niewerbalne w pracy audytora 3.3. Komunikowanie werbalne w pracy audytora 3.4. Agresja i konflikt w pracy audytora Rozdział 4. Audyt wewnętrzny a ochrona zaufania i reputacji organizacji w sytuacjach kryzysowych 4.2. Znaczenie reputacji 4.3. Podatność sektorów i branż na powstawanie sytuacji kryzysowych i utratę reputacji 4.4. Znaczenie obszaru ryzyka utraty reputacji w pracy audytora 4.5. Informacja i jej percepcja 4.6. Zachowania interesariuszy w sytuacjach kryzysowych 4.7. Sytuacja kryzysowa i strategie informacyjne organizacji 4.8. Działania informacyjne i odbudowa zaufania w fazie sanacji Rozdział 5. Metodyka audytu w zakresie występowania pomocy publicznej w projektach dofinansowanych z funduszów Unii Europejskiej 5.2. Pojęcie i rodzaje pomocy publicznej 5.3. Wyłączenia blokowe 5.4. Schemat oceny występowania pomocy publicznej Rozdział 6. Wybrane zagadnienia audytu wewnętrznego obszaru zamówień publicznych 6.2. Warunki udziału w postępowaniu, ich zakres oraz zasady konstruowania, naruszenia zasady proporcjonalności 6.3. Kryteria oceny ofert oraz metodologia ich oceny, kryteria podmiotowe i kontrowersje związane z ich stosowaniem 6.4. Żądanie dokumentów nieuprawnionych, naruszenia zasady uczciwej konkurencji 6.5. Błędy w procedurach natury formalnej organizacyjnej 6.6. Wadium - formy i zasady wnoszenia, błędy dotyczące jego zwrotu Rozdział 7. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w badaniu audytowym na przykładzie MS Excel, pakietu SAS i języka programowania R 7.1. Techniki audytu wewnętrznego 7.2. Metody statystyczne wykorzystywane w badaniu audytowym 7.3. Dobór próby i estymacja 7.4. Narzędzia informatyczne wspierające statystyczny obszar pracy audytora 7.5. Zastosowanie wybranych narzędzi informatycznych w badaniu audytowym Rozdział 8. Zadanie audytowe jako narzędzie oceny działalności jednostki i doradztwa dla jej kierownika (na przykładzie Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu) 8.1. Zadania zapewniające jako narzędzie oceny działalności jednostki 8.2. Czynności doradcze jako narzędzie doradztwa kierownika jednostki 8.3. Charakterystyka Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu 8.4. Komórka audytu wewnętrznego w strukturze organizacyjnej poznańskiej Izby Administracji Skarbowej 8.5. Zadania zapewniające a czynności doradcze w badanej jednostce; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Budżet państwa w systemie ekonomicznym i społecznym: Racja istnienia sektora publicznego: dobra publiczne i społeczne; O makroekonomicznych aspektach polityki fiskalnej; Przesłanki tworzenia i funkcje budżetu państwa; Dochody i wydatki budżetu; Przychody i rozchody oraz dług i jego finansowanie; Problem reformy finansów publicznych; 2. System podatkowy- fundament polityki budżetowej: Podatki- finansowa podstawa działalności państwa; Podatkowe strumienie makroekonomiczne i redystrybucja siły nabywczej; Konsekwencje strumieniowego charakteru podatków: dylematy podatków majątkowych; Skutki wysokiego poziomu podatku VAT; Indywidualny podatek dochodowy a problem progresji; Poziom podatków od dochodów indywidualnych a krzywa Laffera; Podatki od zysków przedsiębiorstw- spółek; Opodatkowanie zysków z kapitału i oddziaływanie na oszczędność i inwestycje; Znaczenie ulg podatkowych; Kwestia prorodzinności podatku; Reformy podatkowe i ich skutki, czyli podróż po świecie iluzji; W kierunku budowy racjonalnego państwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Istota zadań publicznych i społecznych w demokratycznym państwie: Sektor rządowy i samorządowy, jego rola i zadania w demokratycznym państwie; Zadania publiczne i społeczne a dobra i usługi o charakterze użyteczności publicznej; Podmioty sektora publicznego realizujące zadania o charakterze użyteczności publicznej; Podmioty drugiegi i trzeciego sektora w realizacji zadań użytenczości publicznej - przesłanki i ogrniczenia. II. Pojęcie, zakres działalności pożytku publicznego a organizacje pozarządowe: Pojęcie i podstawy prawne działalności pożytku publicznego; Organizacja i funkcjonowanie podmiotów pożytku publicznego; Procedura prowadzenia działalności pożytku publicznego na podstawie zlecenia realizacji zadań publicznych; Źródła finansowania działalności organizacji pożytku publicznego; Karta zasad działania organizacji pożytku publicznego; Nadzór nad działalnością organizacji pożytku publicznego; Rada Działaności Pozytku Publicznego. III. Instytucje i rozwiązania prawne wspomagające realizację zadań przez organizacje pożytku publicznego Wolonariat jako szczególnego rodzaju instytucja wspierająca realizację zadań pożytku publicznego; Rola i zadania centrów wolontariatu; Pomoc publiczna i jej znaczenie w demokratycznym państwie; Podstawowe regulacje pomocy publicznej w Unii Europejskiej i jej konsekwencje; Istota, cele i podmioty udzielające pomoc publiczna w Polsce. IV. Miejsce fundacji i stowarzyszeń w realizacji zadań publicznych: Miejsce i organizacja fundacji jako podmiotów trzeciego sektora; Miejsce i organizacja stowarzyszeń jako podmiotów trzeciego sektora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyscyplina finansów publicznych : aktualne problemy w systemie odpowiedzialności / red. nauk. Joanna M. Salachna, Klaudia Stelmaszczyk, Arkadiusz Babczuk. - Stan prawny na 1.05.2020 r. z uwzględnieniem zmian wynikających ze specustawy o COVID-19 oraz wprowadzonych do niej nowelizacji. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2020. - 334 s. : tab. ; 21 cm.
(Monografie)
Wykaz skrótów. Przedmowa. Rozdział 1. Definicje legalne w regulacjach finansów publicznych – zagadnienia wprowadzające. 1.1. Uwagi ogólne. 1.2. Wybór obszaru podlegającego definiowaniu w regulacji finansów publicznych. 1.3. Determinanty wprowadzania definicji legalnych dla ograniczenia obszaru nieostrości w regulacji finansów publicznych. 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Zwroty niedookreślone (nieostre) w tekście aktu prawnego na przykładzie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – analiza wybranych zagadnień. 2.1. Uwagi ogólne. 2.2. Zwroty niedookreślone i nieostre w tekście aktu prawnego. 2.3. Zwroty niedookreślone w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych na przykładzie „szkodliwości czynu dla finansów publicznych”. 2.4. Aspekty praktyczne badanej problematyki. 2.4.1. Wykładnia przepisów o charakterze sankcyjnym. 2.4.2. Odtworzenie toku rozumowania komisji orzekającej. 2.4.3. Szkoda dla finansów publicznych. Stopień szkodliwości czynu dla finansów publicznych (znikomy, nieznaczny, znaczny, rażący). Rozdział 3. Dostęp do informacji publicznej w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 3.1. Uwagi ogólne. 3.2. Jawność na gruncie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 3.3. Dostęp do niektórych informacji. 3.4. Podsumowanie. Rozdział 4. Wina jako przesłanka odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 4.1. Uwagi ogólne. 4.2. Pojęcie winy jako przesłanki odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 4.3. Przesłanki przypisania winy. 4.4. Funkcje winy. 4.4.1. Funkcja legitymizująca winy. 4.4.2. Funkcja winy w procesie wymiaru kary. 4.5. Dodatek praktyczny – wybór tez z orzecznictwa. Rozdział 5. Adekwatność kar za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – wybrane zagadnienia. 5.1. Uwagi ogólne. 5.2. Czyny powodujące stratę finansową dla sektora finansów publicznych. 5.3. Czyny niepowodujące straty finansowej dla sektora finansów publicznych. 5.4. Katalog kar za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 5.5. Koszty postępowania. 5.6. Podsumowanie. Rozdział 6. Rola obrońcy w postępowaniu o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 6.1. Uwagi ogólne. 6.2. Umocowanie obrońcy. 6.3. Tajemnica. 6.4. Relacja pomiędzy obwinionym a obrońcą. Kolizja interesów. 6.5. Podsumowanie. Rozdział 7. Prawidłowość ugody w przedmiocie należności cywilnoprawnej jako warunek wyłączający bezprawność gospodarowania środkami publicznymi. 7.1. Uwagi ogólne. 7.2. Obowiązujące unormowania. Podstawowe warunki zawarcia ugody i ich systemowa analiza. 7.3. Ocena skutków zawarcia ugody w sprawie spornej należności cywilnoprawnej – zasady. 7.4. Schemat oceny skutków zawarcia ugody w sprawie spornej należności cywilnoprawnej. 7.5. Zawieranie ugód a wymogi kontroli zarządczej. Zmodyfikowany schemat oceny skutków ugody. 7.6. Formuła zawarcia ugody. 7.7. Względna dobrowolność zawarcia ugody przez jednostkę sektora finansów publicznych (okoliczności wskazujące na obligatoryjność ugodzenia się). 7.8. Podsumowanie. Rozdział 8. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych a udzielanie ulg w spłacie należności jednostek sektora finansów publicznych. 8.1. Uwagi ogólne. 8.2. Zakres regulacji prawnych. 8.3. Pojęcie należności jednostek sektora finansów publicznych. 8.4. Pojęcie niezgodnego z przepisami udzielania ulg. 8.5. Podsumowanie. Rozdział 9. Upoważnienie jako podstawa do nabycia zdolności dyscyplinarnej za czyny naruszające dyscyplinę finansów publicznych. 9.1. Uwagi ogólne. 9.2. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych jako podmiot potencjalnie odpowiedzialny za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 9.3. Powierzenie przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych określonych obowiązków w zakresie gospodarki finansowej. 9.4. Powierzenie przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych określonych obowiązków głównemu księgowemu. 9.5. Upoważnienie a pełnomocnictwo. 9.6. Prawidłowy rozdział zadań pomiędzy pracowników a nienależyte wykonywanie przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych obowiązków w zakresie kontroli zarządczej. 9.7. Podsumowanie. Rozdział 10. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych związane z dokonywaniem wydatków i zaciąganiem zobowiązań – próba systematyzacji i oceny. 10.1. Uwagi ogólne. 10.2. Dokonanie wydatku bez upoważnienia lub z przekroczeniem zakresu upoważnienia. 10.3. Dokonanie wydatku z naruszeniem przepisów dotyczących dokonywania poszczególnych rodzajów wydatków. 10.4. Zaciągnięcie zobowiązania bez upoważnienia lub z naruszeniem przepisów dotyczących zaciągania zobowiązań. 10.5. Podsumowanie. Rozdział 11. Konstrukcja prawna odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związana z dokonywaniem wydatków publicznych w formie dotacji na realizację zadań publicznych. 11.1. Uwagi ogólne. 11.2. Wadliwe udzielenie lub przekazanie dotacji – art. 8 pkt 1 u.o.n.d.f.p. 11.3. Niezatwierdzenie w terminie przedstawionego rozliczenia dotacji – art. 8 pkt 2 u.o.n.d.f.p. 11.4. Nieustalenie kwoty do zwrotu – art. 8 pkt 3 u.o.n.d.f.p. 11.5. Podsumowanie. Rozdział 12. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w związku z nierozliczeniem w terminie otrzymanej dotacji. 12.1. Uwagi ogólne. 12.2. Obowiązek rozliczenia jako signum specificum dotacji. 12.3. Konstrukcja prawna wybranych rodzajów dotacji a odpowiedzialność na podstawie art. 9 pkt 2 u.o.n.d.f.p. 12.4. Podsumowanie. Rozdział 13. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie wydatkowania subwencji przez publiczne uczelnie akademickie. 13.1. Uwagi ogólne. 13.2. Geneza i charakterystyka przepisu art. 9a u.o.n.d.f.p. 13.3. Charakter prawny subwencji dla publicznej uczelni akademickiej. 13.4. Dysponowanie subwencją przez publiczne uczelnie akademickie a znamiona czynu z art. 9a pkt 2 u.o.n.d.f.p. 13.5. Pierwsza interpretacja (szeroka). 13.6. Druga interpretacja (wąska). 13.7. Problemy praktyczne. Rozdział 14. O konieczności nowelizacji art. 14 u.o.n.d.f.p. 14.1. Uwagi ogólne. 14.2. Delikt finansowy z art. 14 pkt 1 u.o.n.d.f.p. 14.3. Artykuł 14 pkt 1 a art. 16 ust. 1 u.o.n.d.f.p. 14.4. Ład finansów ubezpieczeń społecznych a ZUS. 14.5. Aspekty praktyczne – wybrane orzecznictwo. Rozdział 15. Nowe Prawo zamówień publicznych – wyzwania dla orzecznictwa w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 15.1. Uwagi ogólne. 15.2. Znaczenie nowych unormowań zamówień publicznych. 15.3. Zmiany przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych dotyczących naruszeń w obszarze zamówień publicznych. 15.4. Podsumowanie. Rozdział 16. Dylematy zamówień podprogowych z perspektywy odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych. 16.1. Uwagi ogólne. 16.2. Zamówienia podprogowe – definicja i ich rodzaje. 16.3. Zasady udzielania zamówień do progu 30 000 euro. 16.4. Konsekwencje naruszenia zasad wydatkowania środków publicznych. 16.5. Podsumowanie. Rozdział 17. Delikt określenia kryteriów oceny ofert w sposób niezgodny z przepisami o zamówieniach publicznych. 17.1. Uwagi ogólne. 17.2. Pojęcie kryteriów oceny ofert w zamówieniach publicznych. 17.3. Pojęcie określenia kryteriów oceny ofert. 17.4. Pojęcie niezgodności z przepisami o zamówieniach publicznych jako kwalifikacji określenia kryteriów oceny ofert. 17.5. Naruszenia przepisów dotyczące doboru poszczególnych rodzajów kryteriów oceny ofert. 17.5.1. Naruszenie zasady określającej konieczność określania kryteriów oceny ofert związanych z przedmiotem zamówienia. 17.5.2. Naruszenie zasady ograniczonego zastosowania jedynego lub dominującego kryterium cenowego. 17.6. Naruszenia dotyczące sposobu (metody) formułowania dobranych kryteriów oceny ofert. 17.7. Podsumowanie. Rozdział 18. Naruszanie dyscypliny finansów publicznych w zakresie sprawozdawczości budżetowej. Aspekty prawne i ekonomiczne. 18.1. Uwagi ogólne. 18.2. Znaczenie i funkcje sprawozdawczości w systemie finansów publicznych. 18.3. Zasady zapewniające jakość prezentowanych danych. 18.4. Zakres i podstawy prawne sprawozdawczości w sektorze publicznym. 18.5. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie sprawozdawczości. 18.6. Wykazanie danych niezgodnych z danymi z ewidencji księgowej. 18.7. Sporządzenie sprawozdania na podstawie błędnej ewidencji. 18.8. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie sprawozdawczości budżetowej a uszczerbek dla finansów publicznych. Sankcje za nieprawidłowości w sprawozdawczości. 18.9. Podsumowanie. Rozdział 19. Zmiana umowy o zamówienie publiczne a odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w czasie epidemii. 19.1. Uwagi ogólne. 19.2. Zmiana umowy na gruncie Prawa zamówień publicznych a dopuszczalna zmiana umowy na podstawie przepisów specustawy o COVID-19. 19.3. Odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych jako następstwo zmiany umowy o zamówienie publiczne w trybie przepisów specustawy o COVID-19. 19.4. Podsumowanie. Wykaz aktów prawnych. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej