Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(249)
IBUK Libra
(9)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(247)
Publikacje naukowe
(66)
Publikacje fachowe
(57)
E-booki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Poradniki i przewodniki
(7)
Czasopisma
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(186)
dostępne
(155)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(157)
Czytelnia
(188)
Autor
Kotler Philip (1931- )
(10)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(9)
Jajuga Teresa (1954- )
(7)
Owsiak Stanisław (1946- )
(7)
Jaworski Władysław L. (1927-2017)
(6)
Karpuś Piotr
(6)
Węcławski Jerzy (1953- )
(6)
Fedorowicz Zdzisław (1922-2007)
(5)
Monkiewicz Jan (1949- )
(5)
Oręziak Leokadia (1954- )
(5)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Flejterski Stanisław (1948- )
(3)
Golinowska Stanisława (1947- )
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(3)
Krzyżkiewicz Zbigniew (1923-2016)
(3)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(3)
Milo Władysław (1943- )
(3)
Mruk Henryk (1948- )
(3)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(3)
Sierpińska Maria (1950- )
(3)
Suchar Marek (1954- )
(3)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Armstrong Gary
(2)
Bartołd Robert
(2)
Begg David
(2)
Belka Marek
(2)
Bień Witold (1927-2018)
(2)
Bogacka-Kisiel Ewa (1946-2021)
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(2)
Czarny Bogusław (1957- )
(2)
Czarny Elżbieta
(2)
Gajdka Jerzy
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Jędrzejczyk Zbigniew
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(2)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(2)
Kosikowski Cezary (1942- )
(2)
Kosiński Bohdan
(2)
Kosiński Janusz
(2)
Kotowska Irena E
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kukuła Karol (1948- )
(2)
Lis Stanisław
(2)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(2)
Misala Józef (1950-2011)
(2)
Oleszko Aleksander (1943- )
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Pisarewicz Piotr
(2)
Puławski Mieczysław
(2)
Ratajczak Marek
(2)
Sadowska-Snarska Cecylia
(2)
Sangowski Tadeusz (1943-2005)
(2)
Skrzypek Jerzy
(2)
Staszewska Ewa
(2)
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Walińska Ewa
(2)
Walkosz Anna
(2)
Wrocławska Tatiana
(2)
Wąsik Dorota
(2)
Węcławski Jerzy
(2)
Węgrzyn Adam
(2)
Włodarczyk Mirosław
(2)
Łyszczak Marek (1956-2015)
(2)
Świecka Beata (1972- )
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Arendt Łukasz (1979- )
(1)
Arnold Glen
(1)
Artemenko Lina
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Banaszczak-Soroka Urszula
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bednarczyk Teresa Hanna
(1)
Bednarska Hanna
(1)
Beeck Helmut
(1)
Benninga Simon Z
(1)
Bielak-Jomaa Edyta (1972- )
(1)
Binkowski Peter
(1)
Birûkova V. M
(1)
Bitz Michael
(1)
Bińczak Halina
(1)
Blicharz Rafał
(1)
Borek-Buchajczuk Renata
(1)
Borowski Jakub
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Brett Michael (1939- )
(1)
Brzeszczyńska Stella
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Błaszczyk Andrzej
(1)
Capiga Mirosława
(1)
Caves Richard E
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(142)
1990 - 1999
(50)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(259)
Ukraina
(1)
Język
polski
(259)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Rynek finansowy
(65)
Rynek pracy
(62)
Rynek kapitałowy
(49)
Rynek (ekonomia)
(30)
Banki
(27)
Marketing
(21)
Przedsiębiorstwo
(21)
Inwestycje
(19)
Unia Europejska (UE)
(17)
Ekonomia
(16)
Pieniądz
(15)
Bezrobocie
(14)
Finanse publiczne
(14)
Rynek ubezpieczeniowy
(14)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
Zatrudnienie
(13)
Papiery wartościowe
(12)
Konkurencja
(11)
Rynek
(11)
Ubezpieczenia
(11)
Globalizacja
(10)
Konsumenci
(10)
Polityka społeczna
(10)
Segmentacja rynku
(10)
Siła robocza
(10)
Finanse
(9)
Gospodarka
(9)
Instytucje finansowe
(9)
Rynek pieniężny
(9)
Zarządzanie finansami
(9)
Marketing strategiczny
(8)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(8)
Prawo Unii Europejskiej
(8)
Ryzyko inwestycyjne
(8)
Bank centralny
(7)
Handel międzynarodowy
(7)
Kredyt
(7)
Polityka zatrudnienia
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Wzrost gospodarczy
(7)
Badania rynku
(6)
Gospodarstwo domowe
(6)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(6)
Kapitał ludzki
(6)
Mikroekonomia
(6)
Polityka pieniężna
(6)
Ryzyko finansowe
(6)
Swobodny przepływ osób
(6)
Ubezpieczenia gospodarcze
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Akcje (ekonomia)
(5)
Innowacje
(5)
Integracja europejska
(5)
Produkcja
(5)
Płynność finansowa
(5)
Rynek nieruchomości
(5)
Rynek walutowy
(5)
Ryzyko bankowe
(5)
Ryzyko ubezpieczeniowe
(5)
Strategia marketingowa
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Transport
(5)
Zachowania konsumentów
(5)
Zapobieganie
(5)
Zwalczanie
(5)
Banki internetowe
(4)
Bankowe usługi detaliczne
(4)
Euro (pieniądz)
(4)
Instrumenty pochodne
(4)
Integracja gospodarcza
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Nieruchomości
(4)
Obligacje
(4)
Otoczenie firmy
(4)
Popyt
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Rynek finansowy międzynarodowy
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Współpraca gospodarcza
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Analiza finansowa
(3)
Badania marketingowe
(3)
Bilans księgowy
(3)
Budżety terenowe
(3)
Ceny
(3)
Decyzje finansowe
(3)
Finanse międzynarodowe
(3)
Giełda Papierów Wartościowych (GPW)
(3)
Gospodarka kapitalistyczna
(3)
Gospodarka narodowa
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Handel
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Inżynieria finansowa
(3)
Kadry
(3)
Kapitał
(3)
Kobieta
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kultura
(3)
Temat: czas
2001-
(67)
1989-2000
(54)
1901-2000
(29)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Polska
(110)
Kraje Unii Europejskiej
(35)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Wielka Brytania
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Japonia
(2)
Niemcy
(2)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(89)
Opracowanie
(55)
Praca zbiorowa
(41)
Monografia
(14)
Poradnik
(12)
Materiały konferencyjne
(10)
Materiały pomocnicze
(6)
Raport z badań
(5)
Księga pamiątkowa
(4)
Dane statystyczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Komentarz
(2)
Raport
(2)
Słownik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(218)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(55)
Zarządzanie i marketing
(47)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Edukacja i pedagogika
(6)
Matematyka
(5)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
260 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 612)
1. Rynek usług transportowych. 2. Uregulowania współczesnych rynków usług transportowych. 3. Teoretyczne aspekty konkurencji. 4. Konkurencja na rynku usług transportowych. 5. Marketing na rynku usług transportowych. 6. Marketing jako sposób poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku usług transportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komentarze Praktyczne)
1. Przepisy ogólne; 2. Orzekanie o niepełnosprawności; 3. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych; 4. Uprawnienia osób niepełnosprawnych; 5. Szczególne obowiązki i uprawnienia pracodawców w związku z zatrudnieniem osób niepełnosprawnych; 6. Zakłady pracy chronionej i zakłady aktywności zawodowej; 7. Zadania i organizacja służb działających na rzecz osób niepełnosprawnych; 8. Szkolenie osób niepełnosprawnych; 9. Krajowa rada konsultacyjna do spraw osób niepełnosprawnych; 10. Państwowy fundusz rehabilitacyjny osób niepełnosprawnych; 10A. Odpowiedzialność za wykroczenia przeciwko przepisom ustawy; 11. Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Koncepcja finansowania za pośrednictwem venture capital; Stadia inwestowania venture capital; Formy dokonywania inwestycji venture capital; Założyciele funduszy venture capital; Sfery inwestowania venture capital; Rola państwa w rozwoju rynku venture capital; Fundusze venture capital; Przedsiębiorstwo jako obiekt inwestowania; Proces inwestowania venture capital; Analiza projektów; Negocjacje i wniesienie kapitału do przedsiębiorstwa; Zarządzanie przedsiębiorstwem udziałowym; Dezinwestycja; Rozwój rynku venture capital na świecie; Rozwój rynku venture capital w Niemczech; Warunki rozwoju rynku venture capital; Stan i perspektywy rozwoju rynku venture capital.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Koncepcja venture capital a funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw: 1. Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), 2. Rodzaje źródeł finansowania małych i średnich przedsiębiorstw, 3. Venture capital - istota zjawiska. R.II analiza warunków podejmowania współpracy z funduszem venture capital przez małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce: 1. Decyzja o podjęciu współpracy, 2. Analiza polityki inwestycyjnej funduszy PE/VC, 3. Wstępny etap procesu decyzyjnego. R.III Rola czynników zewnętrznych w tworzeniu oraz rozwoju środowiska sprzyjającego współpracy podmiotów rynku PE/VC oraz małych i średnich przedsiębiorstwa w Polsce: 1. Warunki stymulujące i hamujące rozwój środowiska venture capital/private eqiuty, 2. Bariery rozwoju rynku private equity/venture capital w Polsce, 3. Ocena atrakcyjności Polski dla rozwoju rynku PE/VC. R.IV Perspektywy rozwoju rynku PE/VC w Polsce oraz jego potencjalne konsekwencje dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw: 1. Bieżące trendy na rynku PE/VC w Polsce i w Europie Zachodniej, 2. Konsekwencje inwestycji typu venture capital dla przedsiębiorstw, 3. Ocena perspektyw rozwoju rynku private equity/venture capital w Polsce w świetle przystąpienia do Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Podstawowe wyniki raportu, 3. Rekomendacje, 4. Adresaci rekomendacji, 5. Wskaźnik rozowoju społecznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do ekonomiki / Wiesław Samecki. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 2005. - 587 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2722)
Część I: Wiadomości wstępne. 1. Powstanie ekonomiki jako systemu naukowego. 2. Przedmiot ekonomiki. 3. Prawa ekonomiczne. 4. Metoda ekonomiki. 5. Czynniki gospodarcze a czynniki produkcji. 6. Systemy ekonomiczne. Część II: Wielkość produkcji. 7. Dochód narodowy. 8. Oszczędności, konsumpcja i inwestycje. 9. Czynniki determinujące wielkość dochodu narodowego. 10. Pieniądz. 11. Bank centralny. 12. Pieniądz a poziom cen. 13. Handel zagraniczny. 14. Międzynarodowy system monetarny. 15. Cykl koniunkuralny. 16. Teorie cyklu koniunkturalnego. Część III: Struktura produkcji. 17. Rynek. 18. Teoria zachowania się konsumenta. 19. Równowaga przedsiębiorstwa. 20. Teoria produkcji. Część IV: Podział dochodu. 21. Rynkowa wycena czynników produkcji. 22. Renta gruntowa. 23. Płaca. 24. Procent od kapitału. 25. Zysk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do finansów i bankowości / Zbigniew Dobosiewicz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2000. - 192 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Wprowadzenie do finansów, Nauka o finansach, Pieniądz, Rynki finansowe i ich instrumenty, Instytucje finansowe, Finanse publiczne, Finanse przedsiębiorstw, Analiza ogólnej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, Pozyskiwanie kapitałów, Finansowanie aktywów, Bankowość, Podstawowe zasady działania banków, Pozyskiwanie pieniądza przez bank, Inwestycje bankowe, Operacje pośredniczące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Anatomia sukcesu : instytucje i zadsady funkcjonowania rynku kapitałowego)
1. Inwestycje finansowe- wprowadzenie; 2. Instrumenty finansowe; 3. Podstawowe cechy inwestycji finansowych- dochód- ryzyko i płynność; 4. Depozyty bankowe; 5. Instrumenty rynku pieniężnego; 6. Inwestycje finansowe na rynku walutowym; 7. Produkty strukturyzowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Ekonomia głównego nurtu : 1.Historyczne korzenie ekonomii głównego nurtu, 2.Keynes i postkeynesizm, 3.Monetaryzm, 4.Nowa ekonomia klasyczna, 5.Neokeynesizm, 6.Ekonomia podaży (supply-side-economics). Cz.II Ekonomia alternatywna : 7.Historyczne korzenie współczesnej ekonomii alternatywnej, 8.Ekonomia instytucjonalna, 9.Inne nurty współczesnej ekonomii alternatywnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Ekonomia głównego nurtu : 1.Historyczne korzenie ekonomii głównego nurtu, 2.Keynes i postkeynesizm, 3.Monetaryzm, 4.Nowa ekonomia klasyczna, 5.Neokeynesizm, 6.Ekonomia podaży (supply-side-economics). Cz.II Ekonomia alternatywna : 7.Historyczne korzenie współczesnej ekonomii alternatywnej, 8.Ekonomia instytucjonalna, 9.Inne nurty współczesnej ekonomii alternatywnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Współczesny bank / red. Władysław L. Jaworski. - Wyd. 2 zakt. - Warszawa : Poltext, 2001. - 564, [3] s. : wykresy, tabele ; 23 cm.
Cz.1 Przedsiębiorstwo bankowe na tle systemu bankowego System bankowy - podstawowe problemy; Tradycje i ewolucja polskiej bankowości; System bankowy w Polsce; Systemy gwarantowania depozytów - rozwiązania przyjęte w Polsce. Cz.2 Czynniki zewnętrzne w działalności banku: Polityka pieniężna banku centralnego; Rynki finansowe w Polsce; Rynek pieniężny w działalności banku. Cz.3 Zarządzanie przedsiębiorstwem bankowym i czynniki wewnętrzne w działalności banku: Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem bankowym; Controlling jako metoda zarządzania bankiem komercyjnym; Planowanie strategiczne Analiza sytuacji finansowej banku; Marketing bankowy. Cz.4 Zarządzanie ryzykiem bankowym: Ryzyko bankowe uwagi ogólne; Ryzyko stopy procentowej; Ryzyko płynności finansowej; Ryzyko kredytowe; Działania ograniczające ryzyko kredytowe; Zastosowanie metody analizy dyskryminacyjnej przy ocenie ryzyka kredytowego; Niektóre aspekty stosowania prawnych form zabezpieczeń kredytów bankowych; Instytucjonalne formy ograniczania ryzyka bankowego; Zysk i ryzyko w obrocie papierami wartościowymi; Pozabilansowe atrakcje zabezpieczające (transakcje finansowe) i ich zastosowania w zarządzaniu ryzykiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny interwencjonizm / Cezary Kosikowski. - Stan prawny na 1.07.2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2018. - 543 s. ; 22 cm.
Zawiera: Część I DROGA DO WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I JEGO CECHY: Rozdział I Powstanie i rozwój interwencjonizmu: 1. Uwagi wstępne 2. Interwencjonizm do połowy XIX w.; 3. Interwencjonizm do I połowy XX w.; 4. Interwencjonizm od II połowy XX w.; 4.1. Interwencjonizm w podzielonym politycznie świecie; 4.2. Zarządzanie gospodarką narodową w socjalizmie jako nowa formuła interwencjonizmu państwowego; 4.3. Powstanie interwencjonizmu międzynarodowego; 4.4. Interwencjonizm integracyjny na świecie i w Europie (interwencjonizm unijny); 4.5. Interwencjonizm w obliczu wydarzeń istotnych globalnie. Rozdział II Podstawy doktrynalne interwencjonizmu: Część II KONSTRUKCJA WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU: Rozdział III Formuła współczesnego interwencjonizmu: 1. Przyczyny i cele współczesnego interwencjonizmu; 2. Formy realizacji współczesnego interwencjonizmu; 3. Instrumentarium współczesnego interwencjonizmu. Rozdział IV Podstawy prawne interwencjonizmu oraz problemy ich tworzenia i kontroli: 1. Prawo interwencjonizmu; 2. Międzynarodowe prawo interwencjonizmu; 2.1. Zakres i źródła; 2.2. Problemy tworzenia i kontroli; 3. Unijne prawo interwencjonizmu; 3.1. Zakres i źródła; 3.2. Problemy tworzenia i kontroli; 4. Krajowe prawo interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Zakres i źródła; 4.2. Problemy tworzenia i kontroli. Rozdział V Instytucjonalizacja organizacyjna interwencjonizmu: 1. Zasady ogólne organizacji wykonywania interwencjonizmu; 2. Katalog organów i instytucji realizujących cele interwencjonizmu oraz ich charakter prawny; 3. Problem specjalizacji, współdziałania i koordynacji wykonywania interwencjonizmu przez organy i instytucje działające na różnych poziomach interwencjonizmu.; Część III FUNKCJE WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I FORMY JEGO REALIZACJI: Rozdział VI Tworzenie strategii rozwoju (polityki gospodarczej) jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Istota i podstawy tworzenia strategii rozwoju (polityki gospodarczej); 2. Tworzenie polityki gospodarczej na szczeblu organizacji międzynarodowych; 3. Tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej; 4. Tworzenie polityki rozwoju w Polsce po 1989 r.. Rozdział VII Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe jako formy interwencjonizmu w gospodarce: 1. Od planowania do programowania gospodarczego; 2. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Unii Europejskiej; 3. Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Polsce po 1989 r.. Rozdział VIII Wsparcie finansowe gospodarki i przedsiębiorców jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Pojęcie wsparcia finansowego gospodarki i przedsiębiorców; 2. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Udzielanie wsparcia finansowego w świetle prawa unijnego; 3.1. Zasady ogólne oraz źródła i mechanizmy; 3.2. Pomoc finansowa dla państw członkowskich; 3.3. Pomoc publiczna w świetle prawa unijnego; 3.3.1. Zasady ogólne; 3.3.2. Dopuszczalność udzielania pomocy publicznej ze względu na jej cele; 4. Finansowanie gospodarki oraz udzielanie pomocy publicznej w świetle prawa krajowego (na przykładzie Polski); 4.1. Udział państwa w finansowaniu gospodarki; 4.2. Krajowa pomoc publiczna. Rozdział IX Kontrola i nadzór jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Pojęcie i cele oraz rodzaje kontroli i nadzoru; 2. Kontrola i nadzór w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Kontrola i nadzór w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Kontrola i nadzór w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski). Rozdział X Ochrona konkurencji i konsumentów jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Systemy ochrony konkurencji i konsumentów; 2. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle prawa unijnego; 4. Ochrona konkurencji i konsumentów według krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski). Część IV INTERWENCJONIZM W RÓŻNYCH SEGMENTACH RYNKU: Rozdział XI Ograniczenia wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług jako formy realizacji interwencjonizmu: 1. Wolność gospodarcza oraz przyczyny i formy jej ograniczania; 2. Ograniczanie wolności (swobody) gospodarczej w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Ograniczenia dotyczące cudzoziemców (osób zagranicznych) i przedsiębiorców zagranicznych; 4.2. Ograniczenia w formie reglamentacji gospodarczej; 4.3. Ograniczenia stosowane w ramach regulacji gospodarczej. Rozdział XII Zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności na rynku finansowym i kapitałowym jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Przyczyny i formy prawne interwencjonizmu na rynku finansowym i kapitałowym; 2. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 3.1. Regulacje prawne unijnego rynku finansowego; 3.2. Regulacje prawne unijnego rynku kapitałowego; 4. Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski); 4.1. Regulacje prawne krajowego rynku finansowego; 4.2. Regulacje prawne krajowego rynku kapitałowego. Rozdział XIII Ochrona rynku pracy jako forma realizacji interwencjonizmu: 1. Przyczyny i zakres oraz formy prawne interwencjonizmu na rynku pracy; 2. Ochrona rynku pracy w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu; 3. Ochrona rynku pracy w świetle unijnego prawa interwencjonizmu; 4. Ochrona rynku pracy w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inwestowanie)
Cz.I: Środowisko inwestowania: Wstęp do zagadnienia inwestycji, Tworzenie aktywów finansowych, Rynki papierów wartościowych, Źródła informacji, Zobowiązania podatkowe, Wartość pieniądza w czasie, Ryzyko i teoria portfelowa; Cz.II: Inwestowanie w akcje: Wycena akcji, Stopy zwrotu z inwestycji w akcje, Dywidendy: wczoraj, dziś i jutro, Analiza fundamentalna, Wybór papierów wartościowych: analiza sprawozdań finansowych, Analiza techniczna; Cz.III: Inwestowanie w papiery wartościowe o stałym dochodzie: rynek obligacji, Wycena instrumentów dłużnych, Akcje uprzywilejowane oraz wysokodochodowe papiery wartościowe, Rządowe papiery wartościowe, Obligacje zamienne oraz uprzywilejowane akcje zamienne Cz.IV: Inwestowanie w opcje, kontrakty futures i aktywa materialne: Wprowadzenie do opcji, Towarowe i finansowe kontrakty futures, Inwestowanie w aktywa niefinansowe: okazy kolekcjonerskie i złoto, Inwestowanie w nieruchomości; Cz.V: Tworzenie zdywersyfikowanego portfela: Fundusze inwestycyjne, Inwestowanie w zagraniczne papiery wartościowe, Konstrukcja, zarządzanie i ocena wyników portfela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Na początku XXI wieku wykluczenie społeczne stało się jedną z podstawowych kwestii społecznych w krajach europejskich. Bierze się ono z wszelkiego rodzaju nierówności, a polega na swoistej izolacji z życia społecznego osób odbiegających od powszechnie przyjętych norm. Zjawisko to dotyczy wszystkich gospodarek i jest w dużej mierze niezależne od rozwoju gospodarczego państw. Nie dziwi zatem fakt, że przeciwdziałanie mu jawi się jako jeden z najważniejszych celów polityki Unii Europejskiej w sferze społecznej.

W Polsce polityka przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu jest realizowana poprzez pomoc społeczną i zatrudnienie socjalne. Na obu tych polach istotną rolę do odegrania mają podmioty ekonomii społecznej.

Celem niniejszej monografii jest wszechstronne przeanalizowanie zjawiska wykluczenia społecznego oraz metod przeciwdziałania niemu. Zaprezentowano bieżący stan badań na ten temat i dokonano oceny przydatności gospodarki społecznej jako jednej z metod inkluzji społecznej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Ekonomia jako dyscyplina naukowa, 2.Zarys historii i ogólne założenia ustroju liberalnego, 3.Gospodarka rynkowa, 4.Teoria wyboru konsumenta, 5.Przedsiębiorstwo i koszty produkcji, 6.Konkurencja w gospodarce rynkowej, 7.Pieniądz i system bankowy, 8.Rynek finansowy i rynek papierów wartościowych, 9.Rynek pracy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Tendencje rozwoju konsumpcji jako przesłanka działań marketingowych 1.1. Megatrendy wyznacznikami przyszłych zachowań konsumentów 1.1.1. Podstawowe uwarunkowania i rodzaje megatrendów w rozwoju konsumpcji 1.1.2. Procesy demograficzne nowym wyzwaniem dla marketingu 1.1.3. Czynniki technologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich 1.1.4. Uwarunkowania ekonomiczne zmian w zachowaniach konsumenckich 1.1.5. Uwarunkowania społeczno-kulturowe - tendencje zmian wartości konsumpcyjnych 1.2. Pokolenia konsumentów - wartości, postawy, zachowania we współczesnym świecie 1.3. Cechy nowego konsumenta 1.4. Etnocentryzm i globalizacja konsumpcji 1.4.1. Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumentów 1.4.2. Podstawy etnocentryzmu konsumenckiego a rozwój marketingu globalnego 1.5. Postmodernizm w konsumpcji i jego implikacje marketingowe 1.5.1. Cechy postmodernizmu jako etapu w rozwoju społeczno-ekonomicznym 1.5.2. Prawidłowości konsumpcji postmodernistycznej 1.5.3. Wpływ zmian technologicznych i społecznych na konsumpcję i marketing ROZDZIAŁ 2. Produkt i jego atrybuty jako uwarunkowania zachowań konsumentów 2.1. Produkt jako uwarunkowanie procesu decyzyjnego konsumenta 2.1.1. Preferowane cechy i asortyment produktów 2.1.2. Reakcje konsumentów wobec nowych produktów 2.1.3. Dyfuzja innowacji na polskim rynku 2.2. Oczekiwania konsumentów dotyczące opakowań 2.3. Rola marki w procesie decyzyjnym konsumenta 2.3.1. Wybór marki przez konsumenta 2.3.2. Lojalność wobec marki 2.3.3. Wyniki badania wrażliwości i lojalności konsumentów wobec marki 2.4. Cena jako uwarunkowanie decyzji rynkowych konsumentów 2.4.1. Prawidłowości zachowań konsumentów pod wpływem cen 2.4.2. Strategie postępowania polskich konsumentów wobec cen ROZDZIAŁ 3. Zachowania konsumentów pod wpływem marketingowych form dystrybucji i promocji 3.1. Postępowanie konsumenta w procesie wyboru formy dystrybucji 3.1.1. Wybór przez konsumenta formy dystrybucji 3.1.2. Czynniki wpływające na postępowanie konsumenta przy dokonywaniu zakupów 3.1.3. Przesłanki realizowania zakupów w rożnych rodzajach sieci handlowych 3.1.4. Korzystanie przez konsumentów z form sprzedaży bezpośredniej 3.2. Reakcje konsumentów na działania promocyjne 3.2.1. Mechanizm reagowania odbiorców na przekazy reklamowe 3.2.2. Zewnętrzne czynniki określające percepcję przekazu komunikacyjnego 3.2.3. Wrażliwość konsumenta na promocję sprzedaży 3.2.4. Zachowania rynkowe konsumentów pod wpływem środków promocji . ROZDZIAŁ 4. Segmenty rynku konsumpcyjnego i ich znaczenie w polityce produktu i ceny 4.1. Podział rynku na segmenty 4.1.1. Charakterystyki konsumentów w zespole kryteriów segmentacji 4.1.2. Style życia konsumentów i ich rola w wyznaczaniu segmentów rynku 4.1.3. Behawioralne kryteria segmentacji rynku 4.2. Strategie pozycjonowania dostosowane do reguł postępowania konsumentów 4.3. Konsument w polityce rozwoju nowego produktu 4.4. Przesłanki polityki cenowej przedsiębiorstwa ROZDZIAŁ 5. Konsument w centrum marketingowej strategii dystrybucji i komunikacji 5.1. Kształtowanie strategii dystrybucji i poziomu obsługi klienta 5.1.1. Wpływ wymagań konsumentów na decyzje dotyczące intensywności dystrybucji 5.1.2. Trend omnichannel w zachowaniach konsumentów 5.1.3. Relacje między sprzedawcą a nabywcą 5.1.4. Przykłady działań służących podwyższaniu poziomu obsługi klienta 5.2. Komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem 5.2.1. Rola społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań konsumenckich w tworzeniu przekazu reklamowego 5.2.2. Wpływ wewnętrznych uwarunkowań postępowania konsumenta na przekaz komunikacyjny 5.3. Stosowanie form komunikacji online 5.3.1. Znaczenie technologii internetowej w kształtowaniu form komunikacji z konsumentami 5.3.2. Reklama kontekstowa i behawioralna - w kierunku większej skuteczności odziaływania na konsumentów ROZDZIAŁ 6. Konsument w kreowaniu wartości 6.1. Model współtworzenia wartości z aktywną rolą konsumentów 6.2. Formy aktywności konsumentów w tworzeniu innowacji 6.3. Udział konsumentów w realizowaniu zadań o charakterze społecznym we współpracy z instytucjami publicznymi 6.4. Konsumpcja kolaboratywna jako bodziec rozwoju nowych modeli biznesowych przedsiębiorstw 6.4.1. Cele i mechanizmy konsumpcji kolaboratywnej 6.4.2. Konsumpcja kolaboratywna jako forma sharing economy 6.4.3. Konsumpcja kolaboratywna a modele biznesowe przedsiębiorstw ROZDZIAŁ 7. Nowe koncepcje zarządzania i marketingu związane z klientem 7.1. Customer Knowledge Management jako wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.1.1. Customer Knowledge Management - założenia i obszary zarządzania wiedzą konsumenta 7.1.2. Zasady, etapy kształtowania i style Customer Knowledge Management . 7.2. Customer Engagement Marketing - strategie pobudzania zaangażowania potencjalnych klientów 7.2.1. Mechanizmy i instrumenty kształtowania zaangażowania konsumentów 7.2.2. Efekty Customer Engagement Management 7.3. Podstawowe orientacje strategiczne w kształtowaniu zaangażowania i więzi przedsiębiorstwa z klientem 7.4. Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.4.1. Zasady i mechanizmy kształtowania satysfakcji 7.4.2. Metody pomiaru satysfakcji klientów 7.4.3. Kierunki wykorzystania wskaźników satysfakcji klientów w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.5. Programy kształtowania lojalności klientów 7.6. Uwarunkowania i kierunki działań służących umieszczeniu klienta w centrum strategii przedsiębiorstwa; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmioty rynku dóbr konsumpcyjnych; 2. Warunki transformacji gospodarczej a zachowania podmiotów rynkowych; 3. Diagnoza i przewidywanie zachowań samorządów lokalnych w warunkach transformacji ustrojowej; 4. Diagnoza i przewidywanie zachowań gospodarstw domowych w warunkach transformacji gospodarczej; 5. Analiza i kierunki rozwoju zachowań rynkowych przedsiębiorstw w warunkach transformacji do gospodarstw rynkowej; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
Zawiera: Wstęp. 1. Przedsiębiorstwo i jego zachowania rynkowe: 1.1. Istota przedsiębiorstwa w świetle teorii ekonomii oraz nauk o zarządzaniu; 1.2. Zasoby warunkujące funkcjonowanie przedsiębiorstw; 1.3. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw z perspektywy makro- oraz mikroekonomicznej. 2. Cechy szczególne mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw: 2.1. Kryteria używane przy kategoryzacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw i ich wykorzystanie w powszechnie stosowanych definicjach; 2.2. Cechy mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na tle cech dużych przedsiębiorstw; 2.3. Znaczenie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnych gospodarkach rynkowych; 2.4. Rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i zmiany w ich zachowaniach rynkowych. 3. Czynniki determinujące zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Otoczenie makroekonomiczne a zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw; 3.2. Wpływ czynników mezo- i mikrootoczenia na zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. 4. Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych: 4.1. Metodyka badań pierwotnych i charakterystyka badanej populacji; 4.2. Zachowania rynkowe badanych przedsiębiorstw oraz ich zróżnicowanie w zależności od wielkości przedsiębiorstwa; 4.3. Inercja i kongruencja zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw; 4.4. Scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw oraz rekomendacje w odniesieniu do polityki wsparcia działalności tych podmiotów. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansowe; Organizacyjno-prawne otoczenie działania menedżera finansowego; Rynki finansowe; Analiza i planowanie finansowe; Sprawozdania finansowe; Analiza finansowa; Prognozowanie sprawozdań finansowych; Dźwignia operacyjna, finansowa i całkowita; Podstawowe koncepcje zarządzania finansowego: wartość pieniądza w czasie, ryzyko i stopa zwrotu; Wartość pieniądza w czasie; Wycena akcji i obligacji; Ryzyko a stopa zwrotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Planowanie inwestycji rzeczowych i koszt kapitału; Planowanie inwestycji rzeczowych; Ryzyko w planowaniu inwestycji rzeczowych; Koszt kapitału; Struktura kapitału i polityka dywidendy; Struktura kapitału - podstawowa koncepcja teoretyczna; Poszukiwanie optymalnej struktury kapitału; Polityka dywidendy; Finansowanie długookresowe; Instrumenty finansowania długookresowego; Wykorzystanie kategorii opcji w zarządzaniu finansowym; Obligacje zamienne na akcje, warianty, prawa poboru; Transakcje zabezpieczające (hedging); Zarządzanie kapitałem obrotowym; Podstawowe problemy zarządzania kapitałem obrotowym; Zarządzanie środkami pieniężnymi; Zarządzanie należnościami; Finansowe zarządzanie zapasami; Finansowanie krótkookresowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej