Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(894)
IBUK Libra
(110)
ebookpoint BIBLIO
(47)
Forma i typ
Książki
(886)
E-booki
(157)
Publikacje naukowe
(85)
Publikacje fachowe
(68)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Czasopisma
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(712)
dostępne
(533)
nieokreślona
(10)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(540)
Czytelnia
(721)
Autor
Sadowska-Snarska Cecylia
(12)
Kotler Philip (1931- )
(11)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(9)
Tarczyński Waldemar
(9)
Jajuga Teresa (1954- )
(7)
Kosikowski Cezary (1942- )
(7)
Owsiak Stanisław (1946- )
(7)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(7)
Dębski Wiesław
(6)
Garbarski Lechosław
(6)
Jaworski Władysław L. (1927-2017)
(6)
Karpuś Piotr
(6)
Koczur Wiesław
(6)
Kotlorz Dorota
(6)
Mruk Henryk (1948- )
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Rączaszek Andrzej
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Węcławski Jerzy (1953- )
(6)
Al-Kaber Munir
(5)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Chłopecki Aleksander
(5)
Fedorowicz Zdzisław (1922-2007)
(5)
Monkiewicz Jan (1949- )
(5)
Oręziak Leokadia (1954- )
(5)
Paluszkiewicz Magdalena
(5)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(5)
Rutkowski Ireneusz P. (1953- )
(5)
Włodarczyk Mirosław
(5)
Załęczna Magdalena
(5)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(5)
Żelazowski Konrad
(5)
Antczak-Stępniak Agata
(4)
Brodecki Zdzisław
(4)
Cenker Ewa Małgorzata
(4)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(4)
Gajdka Jerzy
(4)
Golinowska Stanisława (1947- )
(4)
Gurdek Magdalena (1977- )
(4)
Kokoszczyński Ryszard
(4)
Małuszyńska Ewa
(4)
Mojak Jan
(4)
Nawrot Wioletta
(4)
Pietrzak Bogusław
(4)
Przybylska-Kapuścińska Wiesława
(4)
Rudolf Stanisław
(4)
Walińska Ewa
(4)
Wierzba Ryszard
(4)
Baran Krzysztof Wojciech
(3)
Barcz Jan (1953- )
(3)
Bartołd Robert
(3)
Begg David
(3)
Blicharz Rafał
(3)
Czarny Elżbieta
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Dyl Marcin
(3)
Dziawgo Danuta
(3)
Dziawgo Leszek
(3)
Flejterski Stanisław (1948- )
(3)
Gabryelczyk Katarzyna
(3)
Gajdos Artur
(3)
Gruchman Bohdan
(3)
Górski Marian
(3)
Horodeński Ryszard Cz
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(3)
Jarmołowicz Wacław
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krzyżkiewicz Zbigniew (1923-2016)
(3)
Kucharska-Stasiak Ewa
(3)
Majewski Kamil
(3)
Matusiak Małgorzata
(3)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(3)
Milo Władysław (1943- )
(3)
Nasiłowski Mieczysław
(3)
Nieborak Tomasz
(3)
Nowacki Robert
(3)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(3)
Nowak-Far Artur (1967- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(3)
Pszczółka Ireneusz
(3)
Pyka Irena
(3)
Sierpińska Maria (1950- )
(3)
Skowronek-Mileczarek Anna
(3)
Sopoćko Andrzej
(3)
Stefańska-Matuszyn Maria
(3)
Suchar Marek (1954- )
(3)
Walczak Krzysztof
(3)
Walkiewicz Rafał
(3)
Weron Aleksander
(3)
Weron Rafał
(3)
Wujczyk Marcin
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Węgrzyn Grażyna
(3)
Łuniewska Małgorzata
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Armstrong Gary
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(56)
2010 - 2019
(244)
2000 - 2009
(663)
1990 - 1999
(87)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
Kraj wydania
Polska
(1044)
nieznany (us)
(2)
Kiribati
(1)
nieznany (l)
(1)
Rosja
(1)
Język
polski
(1046)
angielski
(2)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Rynek pracy
(207)
Rynek finansowy
(177)
Rynek kapitałowy
(175)
Przedsiębiorstwo
(110)
Rynek
(105)
Marketing
(83)
Papiery wartościowe
(69)
Banki
(65)
Bezrobocie
(57)
Gospodarka
(54)
Unia Europejska
(47)
Zatrudnienie
(39)
Finanse
(38)
Polska
(37)
Rynek ubezpieczeniowy
(36)
Pieniądz
(35)
Inwestycje
(34)
Konkurencja
(34)
Rynek (ekonomia)
(30)
Rynek pieniężny
(30)
Giełda papierów wartościowych
(29)
Globalizacja
(28)
Konsumenci (ekon.)
(28)
Polityka społeczna
(27)
Ubezpieczenia
(27)
Marketing strategiczny
(26)
Rynek walutowy
(25)
Siła robocza
(25)
Segmentacja rynku
(24)
Integracja europejska
(22)
Instrumenty pochodne
(21)
Akcje (ekon.)
(20)
Bank centralny
(20)
Euro (pieniądz)
(20)
Jednolity rynek UE
(20)
Praca
(20)
Unia Europejska (UE)
(20)
Zarządzanie
(20)
Finanse publiczne
(19)
Obligacje
(19)
Ryzyko
(19)
Handel międzynarodowy
(17)
Instytucje finansowe
(17)
Kadry
(17)
Kobieta
(17)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(17)
Ekonomia
(16)
Kredyt
(16)
Reklama
(16)
Ceny
(15)
Handel
(14)
Innowacje
(14)
Rolnictwo
(14)
Swobodny przepływ osób
(14)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(14)
Finanse międzynarodowe
(13)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
Giełda
(12)
Handel zagraniczny
(12)
Nieruchomości
(12)
Ochrona środowiska
(12)
Samorząd terytorialny
(12)
Transakcja opcyjna
(12)
Fundusz powierniczy
(11)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(11)
Gospodarka kapitalistyczna
(11)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(11)
Konsumenci
(11)
Matematyka finansowa
(11)
Mikroekonomia
(11)
Prawo Unii Europejskiej
(11)
Ryzyko finansowe
(11)
Szkolnictwo wyższe
(11)
Transport
(11)
Wzrost gospodarczy
(11)
Badania marketingowe
(10)
Badania rynku
(10)
Gospodarka narodowa
(10)
Gospodarstwo domowe
(10)
Instytucje europejskie
(10)
Integracja gospodarcza
(10)
Kształcenie
(10)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(10)
Prawo pracy
(10)
Przedsiębiorczość (postawa)
(10)
Ryzyko inwestycyjne
(10)
Ubezpieczenia gospodarcze
(10)
Wspólna Polityka Rolna UE
(10)
Zatrudnienie elastyczne
(10)
Bankowe usługi detaliczne
(9)
Decyzje
(9)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(9)
Obrót pieniężny
(9)
Podatek
(9)
Polityka regionalna UE
(9)
Prawo gospodarcze
(9)
Rozliczenia międzynarodowe
(9)
Ryzyko bankowe
(9)
Usługi
(9)
Zarządzanie finansami
(9)
Temat: czas
2001-
(87)
1989-2000
(62)
1901-2000
(34)
1989-
(28)
2001-0
(10)
1945-1989
(4)
1901-
(3)
1201-1300
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(136)
Kraje Unii Europejskiej
(41)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Wielka Brytania
(7)
Śląskie, województwo (od 1999)
(5)
Niemcy
(4)
Chiny
(3)
Europa
(3)
Azja
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Japonia
(2)
Kraje rozwijające się
(2)
Słowacja
(2)
Województwo podlaskie (1999- )
(2)
Śląskie, województwo (od 1999 r.)
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Bieruń (woj. śląskie)
(1)
Borzykowa (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Żytno)
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Człuchów (woj. pomorskie)
(1)
Francja
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Grecja
(1)
Kanada
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Rosja
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Żyrardów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(107)
Praca zbiorowa
(76)
Opracowanie
(57)
Monografia
(16)
Materiały konferencyjne
(13)
Poradnik
(13)
Czasopismo naukowe
(8)
Materiały pomocnicze
(8)
Raport z badań
(6)
Księga pamiątkowa
(5)
Czasopismo prawnicze
(4)
Dane statystyczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Komentarz
(2)
Raport
(2)
Słownik
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(218)
Zarządzanie i marketing
(69)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(64)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(37)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Edukacja i pedagogika
(13)
Matematyka
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
1051 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 340)
Cz.I podstawowe informacje o badaniach w dziedzinie marketingu i logistyki : 1.Indormacyjno-decyzyjne aspekty zarządzania marketingowo-logistycznego, 2.Metody pomiaru i gormadzenia danych na potrzeby maketingu logistyki, 3.Metody analizy danych empirycznych na potrzeby marketingu logistyki. Cz.II Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowo-logistycznych: 5.Metody segmentacji marketingowo-logistycznych : 5.Metody segmentacji marketingowo-logistycznej i ich wykorzystanie w wyborze rynku docelowego, 6.Cechy i prefernecje nabywców a działania marketingowo-logistyczne, 7.Zadowoloenie i lojalnośc jako przedmiot przesłanki kształtowania koncepcji obsługi klienta. Cz.III Analiza strategiczna jako przesłanka zintegrowanego planowania marketingowo-logistycznego : 8.kierunki i metody strategicznej analizy marketingowo-logistycznej, 9.Prognozowanie rozwoju zjawisk rynkowych w czasie a planowanie działalności marketingowo-logistycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Przedmiot, cele i procedura badań rynku, 2.Wtórne źródła informacji o rynku, 3.Pierwotne źródła informacji o rynku, 4.Metody analizy zjawisk i procesów rynkowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy metodologiczne badań: Charakterystyka przedmiotu badań - analiza prawnych podstaw pracy w Polsce w aspekcie niestandardowych form zatrudnienia; Model badań. 2. prezentacja wyników badań empirycznych: Praca jako wartość w życiu Polaków; Wykorzystanie niestandardowych form zatrudnienia w opinii pracowników; Wykorzystanie niestandardowych form zatrudnienia w opinii pracodawców; Diagnoza znajomości, wykorzystania i postaw wobec NFZ wśród osób defaworyzowanych na rynku pracy; Analiza opinii osób zadowolonych z zatrudnienia w formie niestandardowej; Postawa osób niepracujących bezrobotnych i biernych zawodowo wobec niestandardowych form zatrudnienia. 3. Synteza wyników badań porównawczych - literaturowych: Modele niestandardowych form zatrudnienia; Hiszpania, Holandia - analiza niestandardowych form zatrudnienia; Analiza rynku pracy Czech, Słowenii oraz Szwajcarii . Prawo pracy oraz stosowanie niestandardowych form zatrudnienia; Rynek pracy i niestandardowe formy zatrudnienia w Polsce w latach 2003-2006 - opracowanie na podstawie danych GUS; Wykorzystanie niestandardowych form zatrudnienia w Polsce. Analiza na podstawie niecykliczny badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny w latach 2003-2006; Analiza artykułów prasowych 2002-2007. Wizerunek niestandardowych form zatrudnienia w wybranych dziennikach i tygodnikach; Czynniki warunkujące wykorzystanie niestandardowych form zatrudnienia w Polsce. Analiza dotychczasowych raportów z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań.

Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować. Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Finanse)
Aktywność banku centralnego na współczesnym rynku pieniężnym, Bank centralny na współczesnym rynku bankowym, Bank centralny na rynku międzybankowym, Bank centralny na współczesnym rynku walutowym, Narodowy Bank Polski na rynku pieniężnym, 6. Rynek pieniężny w gospodarce globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Bank na tle systemu bankowego i rynku finansowego : 1. System bankowy, 2. Bank i jego cechy charakterystyczne, 3. Rynki finansowe - instrumenty, podmioty, klasyfikacja. Cz. II Operacje bankowe: 4. Operacje depozytowe, 5. Operacje płatnicze, 6. Operacje aktywne - kredytowe i lokacyjne, 7. eracje zabezpieczające - gwarancje i poręczenia, 8. Operacje instrumentami pochodnymi. Cz. III Otoczenie banku i jego relacje z nim : 9. Otoczenie banku, 10. Marketing bankowy, 11. Bankowość elektroniczna. Cz. IV Gospodarka finansowa banku : 12. Pasywa, aktywa, wynik finansowy, 13. Ryzyko i zarządzanie ryzykiem, 14. Analiza i ocena sytuacji finansowej banku. Cz. V Zarządzanie bankiem : 15. Organizowanie działalności banku, 16. Kontrola w zarządzaniu bankiem, 17. Polityka banku i planowanie działalności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Banki i system bankowy; Polityka pieniężna banku centralnego i rynek pieniężny; Operacje bankowe; Zarządzanie bankiem komercyjnym; Kształtowanie operacji aktywnych i pasywnych banku komercyjnego; Aktywa i pasywa banku komercyjnego; Zarządzanie ryzykiem bankowym; Czynniki wpływające na kształtowanie wyników banku komercyjnego; Polityka i plan finansowy banku komercyjnego; Analiza wyników działalności banku komercyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Banki polskie u progu XXI wieku / pod red. Władysław L. Jaworski. - Warszawa : Poltext, 1999. - 363, [3] s. : rys., tabl. ; 23 cm.
(Studia Finansowo-Bankowe / Szkoła Główna Handlowa)
Cz.1 Polityka pieniężna i rynki finansowe: Rola pieniądza w gospodarce a polityka banku centralnego; Polityka pieniężna w Polsce na przełomie dekad: strategiczne wyzwania; Obserwacja i ocena funkcjonowania rynku pieniężnego w Polsce; Rozwój giełdowy rynku instrumentów pochodnych jako niezbędny element zarządzania ryzykiem finansowym przez banki w Polsce. Cz.2 Strategie banków polskich: Kierunki reformy sektora bankowego w Polsce; Sytuacja finansowa banków; Źródła dokapitalizowania instytucji kredytowych a kierunki przekształceń polskiego sektora bankowego; Banki za graniczne w Polsce jako przejaw konkurencji w sektorze bankowym; Kierunki zmian w polskim sektorze bankowym. Cz.3 Zarządzanie ryzykiem bankowym: Warunki bezpieczeństwa banków i ich klientów; Polski nadzór bankowy i regulacje przez niego tworzone - kierunki zmian; System wewnętrznych regulacji ostrożnościowych w bankach i możliwości jego rozwoju; Wykorzystanie analiz controllingowych do zapewnienia bezpieczeństwa działalności banków komercyjnych; Ocena zdolności kredytowej wybranych banków polskich - analiza porównawcza; Optymalizacja i zarządzanie portfelem kredytowym. Cz.4 Obrót bezgotówkowy: Upowszechnienie rozliczeń bezgotówkowych w perspektywie integracji z Unią Europ.; Gospodarstwo domowe a obrót bezgotówkowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Wprowadzenie. R.2 Rynek usług bankowych dla przedsiębiorców: Podstawowe dane o rynku usług bankowych dla przedsiębiorców; Kluczowe czynniki marketingowe w bankowej obsłudze przedsiębiorstw; Fundamentalne trendy. R.3 Zarządzanie finansami przedsiębiorstw: Uwagi wstępne; Podstawy zarządzania finansami przedsiębiorstw; Decyzje inwestycyjne; Decyzje w sprawie finansowania. R.4 Bankowa obsługa przedsiębiorstw ukierunkowana na przyszłość: Kredyty bankowe dla przedsiębiorstw; Proces podejmowania decyzji kredytowych; Wycena wartości przedsiębiorstwa; Alternatywne instrumenty finansowania. Finansowanie specjalne i doradztwo na rzecz firm; Operacje pośredniczące. R.5 Marketing w usługach bankowych dla przedsiębiorstw Zadania i rola marketingu w zakresie bankowości korporacyjnej; Marketingowe metody zarządzania obszarami strategicznymi w zakresie bankowości korporacyjnej. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bankowość : zagadnienia podstawowe / Władysław L. Jaworski, Zofia Zawadzka. - Warszawa : Poltext, 2003. - 330,[6] s. : tab., wzory, rys. ; 24 cm.
Cz. I System bankowy i jego otoczenie: Banki i system bankowy; Polityka pieniężna banku centralnego i rynek pieniężny; Nadzór bankowy w Polsce. Cz. II Operacje bankowe: Operacje kredytowo-depozytowe; Operacje zagraniczne; Operacje bankowości elektronicznej; Operacje bankowości inwestycyjnej; Sekuratyzacja; Operacje instrumentami pochodnymi. Cz. III Zarządzanie bankiem komercyjnym: Cele polityki bankowej; Kapitał własny banku; Strategia marketingowa banków komercyjnych; Metody oceny banku komercyjnego. Cz. IV Ryzyko bankowe: Pojęcie i rodzaje ryzyka bankowe go; Ryzyko płynności; Ryzyko kredytowe; Ryzyko kraju; Ryzyko stopy procentowej; Ryzyko walutowe; Ryzyko operacyjne. Aneks: Wewnętrzne modele zarządzania ryzykiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Finansowo-Bankowe / Szkoła Główna Handlowa)
Wprowadzenie - rozwój bankowości inwestycyjnej, Substytucja produktów depozytowych - lokowanie nadwyżek finansowych, Substytucja produktów kredytowych, Substytcuja produktów rozliczeniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Bankowca)
1. Bankowość rynkowa, 2. Tradycja bankowości publicznej, 3. Globalizacja bankowości międzynarodowej, 4. Konglomeraty finansowe jako podstawowa forma bankowości międzynarodowej, 5. Standardy bankowości międzynarodowej, 6. Instrumenty finansowe bankowości międzynarodowej, 7. Corporte governance w bankowości międzynarodowej, 8. Zarządzanie ryzykiem systemowym bankowości międzynarodowej, 9. Międzynarodowe rynki finansowe, 10. Perspektywy bankowości międzynarodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Uwarunkowania współczesnej bankowości; System bankowy Stanów Zjednoczonych; Japoński System Bankowy; System bankowy krajów Unii Europejskiej; Tendencje rozwojowe na rynku usług bankowych; Międzynarodowa współpraca w dziedzinie stabilizacji systemów bankowych; System bankowy w Polsce w perspektywie porównawczej; Bank centralny - Narodowy Bank Polski; Banki komercyjne; Wyzwania stojące przed polskim systemem bankowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec procesów globalizacji / Gdańska Akademia Bankowa, Uniwersytet Gdański.Katedra Finansów. Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw ; Tom 1)
1. Fundusze poręczeń kredytowych dla małych i średnich
firm-zalety i wady. 2.Rola banków w finansowej obsłu dze funduszy unijnych. 3. Narodowy Bank Polski wobec integracji monetarnej. 4.Znaczenie banków w finansowan iu małych i średnich przedsiębiorstw-doświadczenia bry tyjskie. 5.Emisja bankowych papierów wartościowych w aspekcie zmian struktury depozytów banków komercyjnych . 6.Celowość stosowania ubezpieczenia kredytu w ban kach. 7.Globalizacja i glokalizacja we współczesnym se ktorze bankowo-finansowym-beneficjenci i poszkodowani. 8.Rozwój systemów bankowych w krajach kandydujących do
Unii Europejskiej-analiza porównawcza wybranych krajó w. 9.Produkty i usługi bankowości elektronicznej w kon tekście globalizacji rynków finansowych. 10.Zarządza nie strategiczne w sektorze banków spółdzielczych w Po lsce a proces globalizacji. 11.Problemy oceny ryzyka k redytowego w kontekście nowej bazylejskiej umowy kapi tałowej. 12. Swapy finansowe w zarządzaniu ryzykiem zmiany stopy procentowej w bankach komercyjnych. 13.so vereign rating (rating kredytowy kraju) jako czynnik międzynarodowej pozycji inwestycyjnej np. krajów Afry ki i Europy wschodniej w latach 1990-2003. 14.Czynniki
wpływające na strategie konkurencyjne banków w obsza rze bankowości detalicznej w krajach Unii Europejskiej . 15. Wpływ Nowej Umowy Kapitałowej na bezpieczeństwo sektora bankowego. 16.Procesy globalizacyjne a zarzą dzanie ryzykiem w banku uniwesalnym na przykładzie ry zyka związanego z relaizacją płatności. 17.Bank jako miejsce pracy-próba rekapitulacji skutków transforma cji. 18.Czy banki spóldzielcze przetrwają? 19.Konsek wencje prowadzenia sprawzdawczości zgodnej z Międzynar odowymi Standartami Sprawozdawczości Finansowej w ban kach komercyjnych. 20.Relacje bank-klient w warunkach globalnej konkurencji. 21.wiarygodność władzy monetarn ej jako podstawowy warunek skuteczności polityki pieni ężnej w ramach strategii bezpośredniego celu inflacyj nego. 22.Jakosciowe aspekty polityki gospodarczej jako
przesłanak koordynacji działań władz monetarnych i fi skalnych. 23.Nowa Bazylejska Umowa Kapitałowa wyrazem globalizacji bankowości. 24.Bankowość mobilna w Polsce
i w Europie-aspekt rynkowy. 25.Audyt wewnetrzny a za rządzanie ryzykiem operacyjnym w banku. 26.Globlaliza cja a controlling w banku. 27.Publicznoprawny charakte r prawa bankowego. 28.Międzynarodowa standaryzacja norm zarządzania ryzykiem bankowym. 29.Formułaowanie s trategii na konkurencyjnym rynku bankowym. 30.Charakte r zmian w spółdzielczym sektorze bankowym po 2000 r. 31.konsolidacja banków spółdzielczych w latach 19982001. 32.Wspólpraca MFW a Polską a rezerwy międzynaro dowe i płynność walutowa Polski w warunkach globaliza cji. 33.Prawno-ekonomiczne aspekty funkcjonowania grup
kapitałowych w Polsce. 34.Niestabilość systemów finan sowych i jej konsekwencje dla gospodarki światowej. 35 .Stabilność polskiego systemu bankowego w świetle pro cesów integracyjnych rynków finansowych. 36.Niezależno ść NBP a kształtowanie się makroekonomicznych wskaźni ków gospodarki. 37.Strategie działania banków w proces ie liberalizacji i globalizacji systemów bankowych. 38.Wykorzystanie globalnej sieci Internet w bankowości . 39.Bankowość elektroniczna a konkurencyjność banków detalicznych. 40.Formy konsolidacji sektora bankowgo w
aspekcie procesu globalizacji. 41.Niezależność i odpo wiedzialność Europejskiego Banku Centralnego. 42.Refle ksje nad płynnościa banku komercyjnego i sektora banko wgo. 43.Znaczenie jakości usług bankowych świadczonych
dla segmentu młodzieży studiującej. 44.Globalizacja a
sektor bankowy w Polsce. 45. Procesy konsolidacji w europejskim sektorze bankowym. 46.wybrane zagadnienia bankowości centralnej w Rosji. 47.Wybrane wskaźniki zmian w rosyjskim sektorze bankowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336.71 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy: Obowiązek pracodawcy zapewnienia niezbędnych racjonalnych usprawnień dla pracownika niepełnosprawnego; Status przedsiębiorstw na chronionym rynku pracy; Status prawny i zadania centrum integracji społecznej. Część II. Instytucjonalny system wsparcia osób z niepełnosprawnościami: Instytucjonalne przenikanie się kompetencji dotyczących publicznych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w Polsce; Rola PFRON w zabezpieczaniu ekonomicznych oraz społecznych potrzeb osób niepełnosprawnych na tle systemu wsparcia instytucjonalnego; Podmioty realizujące zadania powiatu w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Miasta Tychy; Problem kognicji sądów administracyjnych w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności; Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji. Część III. Likwidacja barier w przestrzeni publicznej: Głosowanie korespondencyjne jako mechanizm ograniczający przymusową absencję wyborczą osób niepełnosprawnych; Charakter preferencji podatkowych dla osób niepełnosprawnych na gruncie wybranych podatków; Preferencje podatkowe dla osób niepełnosprawnych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych; Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym w opłatach abonamentowych za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych; Ulgi i przywileje osób niepełnosprawnych w korzystaniu z przejazdów środkami transportu zbiorowego; Wybrane zagadnienia prawne i praktyka dostępności witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych; Dostępność środowiska życia osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a konkurencją. Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami.

Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. nowa architektura finansowa Unii Europejskiej, 2. Sieć bezpieczeństwa rynku finansowego jako podstawa nowej architektury finansowej, 3. Nadzór nad rynkiem finansowym jako element sieci bezpieczeństwa rynku finansowego Unii europejskiej, 4. System gwarantoania depozytów w sieci bezpieczeństwa rynku finansowego Unii europejskiej, 5. Bank Centralny jako instytucja pożyczkodawcy ostatniej instancji w sieci bezpieczeństwa finansowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej