Sortowanie
Źródło opisu
sosnowiec_wsh_ks
(46)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(46)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(27)
Placówka
Agenda 00
(36)
Agenda 10
(27)
Autor
Schulz von Thun Friedemann
(5)
Włodyga Piotr
(5)
Suchar Marek (1954- )
(4)
Baliński Jacek
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Strowski Bartek
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartmiński Jerzy
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Benien Karl
(1)
Camp Richaurd
(1)
Chrzanowska Magdalena
(1)
Cybulko Anna
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Degen Ursula
(1)
Dudkiewicz Michał
(1)
Fiut Ignacy Stanisław
(1)
Forsyth Patrick
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Giza Hanna Maria
(1)
Griffin Em
(1)
Halawa Mateusz
(1)
Hamilton Cheryl
(1)
Hardy Doug
(1)
Hars Verena
(1)
Hodgson Susan
(1)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kalandyk Mariusz
(1)
Kardaszewski Jacek
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Korbecki Marek
(1)
Korzeniewska Justyna
(1)
Kostera Monika
(1)
Kowalczyk Małgorzata
(1)
Kowalewski Paweł
(1)
Koźbiel Janina
(1)
Krawczyk Jacek
(1)
Krzemień-Rusche Joanna
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Kubski Grzegorz
(1)
Kulczycka Luiza
(1)
Langer Inghard
(1)
Lany Magdalena
(1)
Legeżyńska Anna
(1)
Litwińczuk Grażyna
(1)
Majer-Baranowska Urszula
(1)
Mayer Robert
(1)
Mielhorski Robert
(1)
Mironowicz Katarzyna
(1)
Morreale Sherwyn P
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Olbrych Wiesława
(1)
Payne Tim
(1)
Peel Malcolm
(1)
Perchthaler Arleta
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Puta Agnieszka
(1)
Rozmiarek Joanna
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Simonetti Jack L
(1)
Skawiński Damian
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Spitzberg Brian H
(1)
Steciwko Andrzej
(1)
Suchańska Anna
(1)
Sulikowski Andrzej
(1)
Szczęsny Stanisław
(1)
Sztobryn Joanna
(1)
Tausch Reinhard
(1)
Taylor Jeff
(1)
Thomann Christoph
(1)
Thomson Peter
(1)
Trysińska Magdalena
(1)
Utracka Dorota
(1)
Vielhaber Mary E
(1)
Waszyński Edmund
(1)
Wood Robert
(1)
Wróbel Paulina
(1)
Węgrzyniak Anna
(1)
Yate Martin John
(1)
Ziontek Artur
(1)
Zvonareva Lola Utkirovna
(1)
Zwoliński Andrzej
(1)
Świegocki Kazimierz
(1)
Świerzyński Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Rozmowa kwalifikacyjna
(20)
Rozmowa
(18)
Zatrudnienie
(15)
Komunikacja społeczna
(13)
Kadry
(10)
Życiorysy urzędowe
(6)
Praca
(5)
Interakcje społeczne
(4)
Rekrutacja pracowników
(4)
Rynek pracy
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Assessment center
(3)
Internet
(3)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(3)
List motywacyjny
(3)
Ocena pracowników
(3)
Psychologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozmowa -- psychologia
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Grupy społeczne
(2)
Język
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Konflikt
(2)
Korespondencja urzędowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Alkoholizm
(1)
Bezrobocie
(1)
Chorzy
(1)
Dyskusja
(1)
Etyka lekarska
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci
(1)
Kultura masowa
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie
(1)
Negocjacje
(1)
Obsługa klienta
(1)
Oceny pracowników
(1)
Organizacja
(1)
Osobowość
(1)
Perswazja
(1)
Pisanie
(1)
Polityka
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Poradnictwo
(1)
Prawo pracy
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Płaca
(1)
Płeć
(1)
Retoryka
(1)
Rozmowa telefoniczna
(1)
Rozmowa towarzyska
(1)
Rozmowy w toku (widowisko)
(1)
Samowychowanie
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Stosunki interpesonalne
(1)
Słuchanie
(1)
Talk show
(1)
Uczucia
(1)
Widowiska telewizyjne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Świegocki, Kazimierz (1943- )
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie. Część I: Polacy i inni. 1. Obywatele świata. O znaczeniu i wartości pracy menadżerów międzykulturowych. 2. O wizerunku i rożsamości Automovilistico Company Poland. 3. Przedsionek prawdziwego świata: etnografia międzynarodowego stowarzyszenia studenckiego.Część II: Szefowie, zespoły, wizje. 4. Warszawskie plemię: Team-building i szkolenia. 5. Wiedza explicite a wiedza w działaniu w pracy konsultanta. 6. Kapłan, wizja i zakon, czyli zarządzanie świątynią sztuki. 7. Proces rekrutacji - realia. Część III: Ideały, mity, archetypy. 8. Dekalog badacza-pielgrzyma, czyli trochę doświadczeń z obserwacji bardzo uczestniczącej. 9. Klan spółdzielców - opowieść o pewnym warszawskim sklepie. 10. Filadelfia - organizowanie jako walka na murach oblężonej twierdzy. 11. Społeczne konstruowanie miejsca pracy. 12. Harcerski autorytet - istota oraz kształtowanie. Część IV: W poszukiwaniu tożsamości. 13. "Drugi Dom?" Etnografia organizacji humanitarnej. 14. W poszukiwaniu organizacji - zdrowe życie.
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Zewnętrzne uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji, 2. Kompetencje, czyli nic nowego pod słońcem, 3. Projektowanie procesu selekcji, 4. Jak przyciągać kandydatów (ale nie za wielu), 5. Projektowanie i screening formularzy aplikacyjnych, 6. Zasady przeprowadzania kompetencyjnych rozmów kwalifikacyjnych, 7. Kompetencyjne rozmowy kwalifikacyjne. Praktyka, 8. Metody psychometryczne a selekcja oparta na kompetencjach, 9. Ośrodki oceny, 10. Podejmowanie decyzji i ich ocena
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zapis rozmów z Jerzym Giedroyciem, Zofią Hertz i Henrykiem Giedroyciem, przeprowadzonych w sierpniu 2000 i listopadzie 2001 oraz opracowanych przez Hannę Marię Gizę. Przez pół wieku współpracy z Jerzym czytałam dziesiątki jego wywiadów, ale takiego jak Pani nigdzie nie znalazłam, bo go nigdzie, nigdy nie było. Pani jest pierwszą osobą, przed którą Jerzy tak się otworzył. Z listu Zofii Hertz do Hanny Marii Gizy. Książka zawiera: Rozmowy z Jerzym Giedroyciem z 11-15 sierpnia 2000r. Rozmowy z Zofią Hertz z 12-13 sierpnia 2000r. oraz z listopada 2001 r. Rozmowy z Henrykiem Giedroyciem z listopada 2001 r. Czat internetowy z Jerzym Giedroyciem z 11 sierpnia 2000r. i list Zofii Hertz do Hanny Marii Gizy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cechy modelowego CV, 2. Trzy sposoby prezentacji własnej osoby, 3. Składniki podstawowe, 4. Doskonałe CV, 5. Pierwsza wersja, 6. Dzieło doskonałe, 7. Czy komputer lubi Twoje CV?, 8. Listy motywacyjne, 9. Napisałem CV. Co dalej?, 10. Życiorys
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Przegląd ogólny: Słowo o teorii; Ważenie słów Ernesta Bormanna: teoria symbolicznej konwergencji; Wytyczanie terytorium (siedem tradycji w dziedzinie teorii komunikacji). Cz.II Komunikacja interpersonalna: George Herbert Mead Symboliczny interakcjonizm; W. Barnett Pearce i Vernon Cronen: skoordynowane gospodarowanie znaczeniem; Judee Burgoon: teoria niespełnionych oczekiwań; David Buller i Judge Burgoon: teoria interpersonalna oszustwa; Refleksje etyczne; Przetwarzanie poznawcze; Jesse Delia: konstruktywizm; Kształtowanie związku; Teoria penetracji społecznej Irwina Altmana i Dalmasa Taylora; Teoria redukowania niepewności Charlesa Bergera; Utrzymywanie związku; Podejście interakcyjne Paula Watzlawicka; Dialektyka relacji Leslie Baxter i Barbary Montgomery;
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Teoretyczne aspekty tworzenia kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach, 2.Przeprowadzanie rozmów z kandydatami
Książka
W koszyku
SZUKAĆ: Pierwsze kroki; CV i list motywacyjny, czyli zarzucanie wędki i przynęta; Rozmowa kwalifikacyjna, czyli bierz byka za rogi!; Assessment center (centrum szacowania), czyli wycieczka do jaskini lwa!. ZMIENIAĆ: Trąbka do odwrotu - po pracę marzeń marsz!; Własna działalność gospodarcza; Nietypowe, elastyczne formy zatrudnienia; Perspektywa na rynku pracy. UTRZYMAĆ: jak utrzymać posiadaną pracę; Wypalenie zawodowe i depresja. Twój pot nie może być daremny!; Elementy prawa pracy, czyli dobrze wiem, na czym stoję, Podstawowe informacje o "bezrobociu"; Stosunek pracy; PS Śmiesznoty z roboty
E-book
W koszyku

Jak to wygrać?

Zastanawiało Cię kiedyś, co właściwie podlega negocjacjom? Otóż istotą negocjacji jest konflikt. W procesie mającym doprowadzić do porozumienia należy w mądry, satysfakcjonujący dla obu stron sposób zrealizować cele, które dla każdej z nich są różne. Muszą być różne - gdyby były identyczne, nie byłoby czego negocjować. Oto pierwsza prawda, którą należy zrozumieć przed przystąpieniem do negocjacji. Druga brzmi następująco: negocjacje zaczynają się o wiele wcześniej niż w momencie, gdy do nich siadamy. Podstawą do negocjowania kontraktu, porozumienia, ustaleń na przyszłość jest przeszłość - historia dotychczasowych negocjacji, marka, z jaką siadamy do stołu rozmów, pozycja na rynku, reputacja itd. Skutki negocjacji nie będą się ograniczać do warunków samego kontraktu. Będą długotrwałe, może nawet wpłyną na kształt firmy w kolejnych latach.

To tylko dwie z wielu negocjacyjnych prawd, które trzeba sobie uświadomić, nim się przystąpi do negocjowania czegokolwiek w pracy, życiu prywatnym czy też przestrzeni społecznej. Bo negocjujemy nieustannie. Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski, doświadczony trener negocjacji, mediator, ekspert w zakresie zarządzania i sprzedaży. Dzięki temu podręcznikowi nie tylko zrozumiesz psychologiczne podstawy negocjacji, ale także nauczysz się korzystać ze zdobytej wiedzy tak, by procesy psychiczne zachodzące w umyśle Twojego negocjacyjnego partnera działały zawsze na Twoją korzyść.


Jako wieloletni szef HR w największych firmach w Europie coraz bardziej doceniam sztukę profesjonalnych negocjacji wewnętrznych. W książce Pawła Kowalewskiego Profesjonalne negocjacje można znaleźć wiele praktycznych rad dotyczących tego obszaru. Z pełną odpowiedzialnością mogę ją polecić pracownikom każdej firmy, a w szczególności działom HR, managementowi i działom handlowym.

Beata Paluchowska, Head of HR Poland & CEE


Jako RSM współpracuję z Pawłem Kowalewskim od wielu lat. Dzięki jego poradom i rekomendacjom negocjacyjnym wielokrotnie udawało mi się rozwiązywać bardzo trudne problemy, a w konsekwencji sprzedawać szybciej i więcej. Moim zdaniem książka Profesjonalne negocjacje powinna być obowiązkową lekturą każdej osoby, która dba o efektywność i skuteczność procesu sprzedaży.

Monika Malec, RSM TOP Thimm Opakowania


Doceniam bardzo praktyczne doświadczenie Pawła Kowalewskiego i mnóstwo odniesień do sytuacji z życia wziętych, które możemy znaleźć w książce. To podejście pozwala z pełną świadomością zastosować zdobytą wiedzę w biznesie. Książkę polecam wszystkim, niezależnie od działu, w którym pracują, czy roli, jaką spełniają. Komunikacja, w tym negocjacje, to klucz do porozumienia, efektywności, a także satysfakcji.

Magdalena Szaroleta, Sales Director, Raben Transport sp. z o.o.


Paweł Kowalewski to według mnie najlepszy ekspert w dziedzinie negocjacji w Polsce. Od lat współpracujemy w ramach innowacyjnych studiów podyplomowych Akademia Menedżera. Warsztaty Pawła zachwycają słuchaczy. Jego podejście do negocjacji jest nowoczesne, odnosi się do aktualnych odkryć psychologii, zmian społecznych i komunikacyjnych, a także nade wszystko jest esencją praktyki najskuteczniejszych negocjatorów. I taka też jest jego wyjątkowa książka: wyczekana, niezmiernie aktualna - myślę, że stanie się magnum opus wśród opracowań poświęconych negocjacjom w naszym kraju!

Tomasz Gordon, ekspert w zakresie psychologii zarządzania, pomysłodawca i koordynator Akademii Menedżera, autor bestselleru Nowa psychologia zarządzania

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 4. - Warszawa : C.H.Beck, 2018. - X, 131 s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp: Rozpisanie charyzmy na procedury; 1. Przygotowanie procesu rekrutacji: 1.1. Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; 1.2. Diagnoza potrzeb personalnych; 1.3. Opis stanowiska: 1.3.1. Nazwa stanowiska; 1.3.2. Miejsce w strukturze organizacyjnej; 1.3.3. Zadania zawodowe; 1.3.4. Metody opisu stanowisk; 1.4. Profil kandydata: 1.4.1. Wykształcenie; 1.4.2. Doświadczenie zawodowe; 1.4.3. Fachowa wiedza i umiejętności dodatkowe; 1.4.4. Cechy psychologiczne; 1.4.5. Kwestionariusz profilu kandydata. 2. Pozyskiwanie kandydatów: 2.1. Wybór strategii rekrutacyjnej: rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna: 2.1.1. Organizacja konkursy wewnętrznego; 2.2. Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej: 2.2.1. Firmy rekrutacyjno-selekcyjne; 2.2.2. Firmy typu executive search; 2.2.3. Zasady współpracy z zewnętrzną firmą rekrutacyjną; 2.3. Wybór metody poszukiwań; 2.4. Ogłoszenia internetowe i prasowe; 2.5. Bazy danych; 2.6. Internet jako źródło kandydatów; 2.7. Poszukiwania bezpośrednie (direct search). 3. Selekcja: 3.1. Strategie selekcyjne. Selekcja negatywna i pozytywna; 3.2. Kryteria selekcyjne; 3.3. Wybór metody selekcji; 3.4. Selekcja na podstawie aplikacji; 3.5. Wywiady telefoniczne i videokonferencje; 3.6. Rozmowa kwalifikacyjna: 3.6.1. Sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej; 3.7. Testy psychologiczne; 3.8. Assesment Center i grupowe metody badania przydatności; 3.9. Sprawdzanie referencji. 4. Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: 4.1. Końcowa ocena kandydatów; 4.2. Decyzje personalne. 5. Najnowsze trendy w selekcji i rekrutacji kandydatów: 5.1. Globalizacja rynku pracy i działań rekrutacyjnych; 5.2. Zmiany natury zajęć zawodowych i mechanizmów kariery; 5.3. :Marketingowe” podejście do działań rekrutacyjnych – employer branding; 5.4. Nowe technologie na usługach rekruterów – informatyzacja i internetyzacja; 5.5. Nowe koncepcje teoretyczne i wyniki naukowych badań empirycznych.
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Warszawa : C.H.Beck, 2003. - 106, [4] s. : tab., rys. ; 24 cm.
(Vademecum Menedżera)
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Warszawa : C.H.Beck, 2005. - XI, [1], 121 s. : wykresy ; 24 cm.
(Vademecum Menedżera)
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2008. - X, 140 s. : rys. ; 23 cm.
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rekrutacja a psychologia, 2. Prowadzenie rekrutacji, 3. Etapy procesu, 4. Nieformalne problemy rekrutacji, 5. Problemy prawne
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Wprowadzenie do problematyki rozmowy i obserwacji psychologicznej: 1. Ogólne zasady profesjonalnego postępowania diagnostycznego. Etyczny, merytoryczny i osobowościowy profesjonalizm diagnosty, 2. Rozmowa i obserwacja w procesie diagnozowania. Podstawy teoretyczne i problemy metodologiczne. Cz.II Rozmowa psychologiczna w praktyce diagnostycznej: 1. Interakcyjny charakter rozmowy diagnostycznej. Relacja i kontakt diagnostyczny, 2. Taktyka rozmowy. Podstawowe interwencje i formy zadawania pytań, 3. Jak wybrać optymalną formę rozmowy?, 4. Paradygmat a założenia, struktura i treść rozmowy diagnostycznej, 5. Planowanie tematyki rozmowy, 6. Rejestracja i interpretacja danych. Cz.II Obserwacja psychologiczna: 1. Obserwacja - przedmiot i teoretyczne ramy metody, 2. Wybór rodzaju i formy obserwacji, 3. Zachowanie niewerbalne jako źródło danych diagnostycznych, 4. Integrowanie i interpretacja danych obserwacyjnych
Książka
W koszyku
Rozmowa i wywiad w psychologii / Stanisław Gerstmann. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1974. - 258, [2] s. : tab. ; 20 cm.
Zawiera: R. 1 Koncepcje metod rozmowy i wywiadu w literaturze: Metoda kliniczna J. Piageta; Stosowanie rozmowy przez zwolenników psychoanalizy; Poglądy i. P. Pawłowa na rozmowę i wywiad; rozmowa i wywiad w nauce radzieckiej; Stanowisko R. C. Oldfielda wobec metody wywiadu H. S. Sullivan i jego teoria wywiadu; Wywiad w rozumieniu amerykańskich psychologów społecznych; Stosunek wywiadu do innych metod w ujęcie niektórych autorów. R. 2 Rozmowa i wywiad jako metody psychologiczne: Uwagi o przedmiocie badań psychologicznych; Odzwierciedlenie rzeczywistości jako składnik przedmiotu badań; Charakterystyka materiału uzyskiwanego za pośrednictwem rozmowy; Charakterystyka materiału uzyskiwanego za pomocą wywiadu; Rozmowa a wywiad - definicje, podobieństwa, różnice. R. 3 Pytania i ich rola: Pytania jako sposób poszukiwania informacji; Trudności językowe jako przeszkoda w uzyskiwaniu odpowiedzi na pytania; Przeszkody emocjonalne występujące przy zadawaniu pytań; Ogólne zasady formułowania pytań; Pytania otwarte i zamknięte; Kolejność pytań; Zagadnienie wartości odpowiedzi uzyskanych od rozmówcy. R. 4 Zasady kierowania rozmowa i wywiadem: Wzajemny stosunek badającego i rozmówcy; Formalność i nieformalność jako cechy rozmowy i wywiadu; Podstawowe czynności prowadzącego rozmowę i wywiad; Zmiana omawianego tematu; Sposoby wpływania na motywację rozmówcy; Taktyka omawiania tematów „trudnych”. R. 5 Przygotowanie badań: Podstawowe problemy przygotowania badań; Przygotowanie rozmówcy do udziału w badaniach; Zewnętrzne warunki przeprowadzania rozmowy i wywiadu. R. 6 Zagadnienie wiarygodności wyników badań metodami rozmowy i wywiadu: „Pomiar” danych; Wiarygodność materiału dostarczonego przez rozmowę i wywiad; Inne przyczyny braku wiarygodności danych; Wpływ uprzedzeń na wiarygodność materiału; Ogólne problemy wiarygodności materiału. Zakończenie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Instytutu Promocji Kadr - Zarządzanie Personelem)
1. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej: Rozmowa kwalifikacyjna w procesie rekrutacji pracowników; Opis stanowiska pracy, profil idealnego kandydata; Analiza aplikacji. 2. Rozmowa kwalifikacyjna: Na czym polega rozmowa kwalifikacyjna?; Etapy rozmowy kwalifikacyjnej; Technika przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej; Wiarygodność rozmowy kwalifikacyjnej. 3. Planowanie rozmowy kwalifikacyjnej, przygotowywanie pytań: Pytania o wynagrodzenie; Przyczyny odejścia z pracy; Pytania o sytuację życiową i rodzinną kandydata 4. Końcowa ocena kandydatów: Porównywanie parami; Metoda "wymuszonego" rozkładu; Porównywanie kandydatów na podstawie skal szacunkowych.
Książka
W koszyku
1. Nie rób nic pochopnie: Jak najlepiej się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej i jak zabłysnąć w dniu próby; 2. Papier to nie wszystko. Jak pokazać pracodawcy, co naprawdę oznacza Twoje wykształcenie; 3. Wszystko się liczy. Twoje doświadczenie zawodowe mówi samo za siebie; 4. Firma w twoim typie: Co powinieneś wiedzieć i jak pokazać, że to wiesz; 5. Siła indywidualności: Co tobą kieruje i jakie to ma znaczenie; 6. Na rozstaju dróg: Jak i dlaczego podejmowałeś takie a nie inne decyzje dotyczące kariery zawodowej; 7. Stale naprzód, stale wzwyż: Pokaż, że jesteś odpowiednią osoba na dane stanowisko i stać Cię na awans zawodowy; 8. Czy jesteś pewien swoich kompetencji? Rozmowy sprawdzające kompetencje- pokaż, co potrafisz; 9. Twoja pięta achillesowa: Sam wobec wstydliwych kart swojego życiorysu, niewygodnych pytań, kłopotliwych pauz i dokuczliwych selekcjonerów; 10. Każdy inny, wszyscy równi: O równych szansach, pozytywnym myśleniu i procesie selekcji; 11. Zamiana ról: Kto pyta nie błądzi; 12. Podsumowanie: O wyciąganiu wniosków na przyszłość i nietypowych rozmowach kwalifikacyjnych
Książka
W koszyku
Cz. I Proces rekrutacji: 1. Proces rekrutacji, 2. Rozmowa kwalifikacyjna, 3. Zadawanie pytań. Cz. II Pytania: 4. Powitanie kandydata, 5. CV - czas przeszły, 6. Dzień dzisiejszy - praca, 7. Dzień dzisiejszy - czynniki osobiste, 8. Przyszłość, 9. Trudny kandydat, 10. Etap końcowy
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cele przygotowanych ćwiczeń, Nasze podejście, Rodzaje ćwiczeń, 1. Od rozwiązywania problemów do budowania rozwiązań, 2. Budowanie rozwiązań:podstawy, 3. Umiejętności służące postawie niewiedzy, 4. Rozpoczynanie:Jak zwracać uwage na to,czego chce klient, 5. Jak wzmacniać to,czego chce klient:pytanie o cud, 6. Poszukiwanie wyjątków:budowanie na mocnych stronach i sukcesach klienta, 7. Formułowanie informacji zwrotnych dla klientów, 8. Kolejne sesje:odkrywanie,wzmacnianie,i mierzenie postępów klienta, 9. Wywiad z klientem niedobrowolnym:dzieci,diady i klienci niedobrowolni, 10. Prowadzenie wywiadu w sytuacji kryzysowej, 11. Rezultaty, 12. Wartości zawodowe a ludzka różnorodność, 13. Praktyka w instytucji, grupie i środowisku, 14. Implikacje teoretyczne.
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1. Od rozwiązania problemów do budowania rozwiązań, 2. Budowanie rozwiązań:podstawy, 3. Umiejętności służące postawie niewiedzy, 4. Rozpoczynanie.Jak zwracać uwagę na to,czego chce klient, 5. Jak wzmacniać to,czego chce klient:pytanie o cud, 6. Poszukiwanie wyjątków:budowanie na mocnych stronach i sukcesach klienta, 7. Formułowanie informacji zwrotnych dla klientów, 8. Kolejne sesje:odkrywanie,wzmacnianie i mierzenie postępów klienta, 9. Wywiad z klientem niedobrowolnym:dzieci,diady i klienci niedobrowolni, 10. Prowadzenie wywiadu w sytuacji kryzysowej, 11. rezultaty, 12. Wartości zawodowe a ludzka różnorodność, 13. Praktyka w instytucji,grupie i środowisku, 14. Implikacje teoretyczne.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej