Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(55)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(27)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(38)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Grzesiuk Lidia
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Bilikiewicz Adam
(2)
Butcher James N
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Freyberger Harald J
(2)
Golec Danuta
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Izdebski Mateusz
(2)
Jong Peter De
(2)
Kapera Marta
(2)
Kim Berg Insoo
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Mineka Susan
(2)
Młynarz Miłosz
(2)
Schneider Wolfgang
(2)
Stieglitz Rolf-Dieter
(2)
Zakrzewski Maria
(2)
Łuczak Mateusz
(2)
Andruszko Robert
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielańska Anna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bramham Jessica
(1)
Carson Robert C
(1)
Cieślak Roman
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabak Marcela
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Denning Patt
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Goldenberg Herbert
(1)
Goldenberg Irene
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Górniak Lech
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Heaton Jeanne Albronda
(1)
Holas Paweł
(1)
Hooley Jill M
(1)
James Richard K
(1)
Józefik Barbara
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kepner James I
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Knoll Elżbieta
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kottler Jeffrey A
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kratochvil Stanislav
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kucharska Katarzyna
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Little Jeannie
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Materska Maria
(1)
Matuska Ewa
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Milska-Wrzosińska Zofia
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Myers David G
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Norcross John C
(1)
Pawlik Jerzy
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Prochaska James O
(1)
Radmacher Sally A
(1)
Rakowska Jadwiga M
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rosengren David B
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Sawicka Maryla
(1)
Sawicka-Chrapkiewicz Anna
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Temat
Psychoterapia
(45)
Psychologia
(12)
Osobowość
(10)
Stres
(10)
Motywacja
(8)
Psychoanaliza
(8)
Uczenie się
(7)
Zachowanie
(7)
Świadomość
(7)
Choroby psychiczne
(6)
Pamięć
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Psychopatologia
(6)
Uczucia
(6)
Zmysły
(6)
Diagnoza psychologiczna
(5)
Młodzież
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Psychoterapia grupowa
(5)
Rodzina
(5)
Sen
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Metody badawcze
(4)
Poznanie
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Schizofrenia
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna
(4)
Nałóg
(3)
Odżywianie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia Gestalt
(3)
Zespół ADHD
(3)
Autyzm
(2)
Ból
(2)
Choroby
(2)
Chorzy
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Hipnoza
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Mózg
(2)
Nerwice
(2)
Nowotwory
(2)
Paranoja
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychiatria
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Psychozy
(2)
Rozmowa
(2)
Samobójstwo
(2)
Spostrzeganie
(2)
Służba zdrowia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
AIDS
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Bhp
(1)
Bulimia
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Cierpienie
(1)
Ciąża
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Farmakoterapia
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gniew
(1)
Gwałt
(1)
HIV
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Kadry
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kobieta
(1)
Kryzys
(1)
Leczenie
(1)
Lecznictwo
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Medycyna
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(20)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Psychoterapia grupowa. 1. Organizacja psychoterapii grupowej. 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej. 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej. 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Część II: Terapia rodzin. 5. Psychoanalityczna terapia rodzin. 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin. 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu. 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin. 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin. 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin. 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Część III: Psychoterapia pacjentów schizofrenicznych oraz osób z zaburzeniami z pogranicza nerwicy i psychozy. 12. Podejście psychoanalityczne. 13. Podejście behawioralno-poznawcze. 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna. 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Część IV: Psychoterapia pacjentów depresyjnych. 16. Podejście poznawczo-behawioralne. 17. Podejście interpersonalne. 18. Podejście psyuhodynamiczne. 19. Bioenergetyka Lowena. Część V: Inne specyficzne problemy psychoterapii. 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży. 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania. 22. Terapia potraumatyczna. 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej. 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi. 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nurty teoretyczne i szkoły psychoterapii 1. Psychoanaliza 2. Terapia behawioralno-poznawcza 3. Terapia humanistyczno - egzystencjalna 4. Terapia systemowa 5. Studia przypadków 6. Inne szkoły psychoterapeutyczne 7. Psychoterapia z perspektywy neurobiologicznej II. Przygotowanie do psychoterapii i jej przebieg 8. Przygotowania do podjęcia psychoterapii 9. Ogólna charakterystyka procesu psychoterapii III. Procesy i zjawiska w psychoterapii 10. Dynamika relacji pacjent - terapeuta 11. Zjawisko oporu pacjenta przez zmianą 12. Doświadczenie Katharsis, odreagowanie i ekspresja "ja" 13. Wgląd, samopoznanie i schematy poznawcze w terapii 14. Procesy warunkowania i społecznego uczenia się w terapii IV. Podstawowe techniki i procedury psychoterapii 15. Techniki psychoanalityczne 16. Techniki behawioralno-poznawcze 17. Techniki podejścia humanistyczno - egzystencjalnego 18. Techniki innych szkół psychoterapii 19. Inne techniki psychoterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1. Od rozwiązania problemów do budowania rozwiązań, 2. Budowanie rozwiązań:podstawy, 3. Umiejętności służące postawie niewiedzy, 4. Rozpoczynanie.Jak zwracać uwagę na to,czego chce klient, 5. Jak wzmacniać to,czego chce klient:pytanie o cud, 6. Poszukiwanie wyjątków:budowanie na mocnych stronach i sukcesach klienta, 7. Formułowanie informacji zwrotnych dla klientów, 8. Kolejne sesje:odkrywanie,wzmacnianie i mierzenie postępów klienta, 9. Wywiad z klientem niedobrowolnym:dzieci,diady i klienci niedobrowolni, 10. Prowadzenie wywiadu w sytuacji kryzysowej, 11. rezultaty, 12. Wartości zawodowe a ludzka różnorodność, 13. Praktyka w instytucji,grupie i środowisku, 14. Implikacje teoretyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Wprowadzenie; 2. Podstawy dialogu motywującego; 3. Zastosowanie narzędzi OARS: słuchanie odzwierciedlające; 4. Zastosowanie narzędzi OARS: pytania otwierające, dowartościowania i podsumowania; 6. Postępowanie z oporem; 7. Otwarcie sesji lub tematu; 8. Praca z ambiwalencją; 9. Udzielanie informacji, wyrażanie niepokoju, dawanie rad; 10. Pytania kluczowe; 11. Negocjowanie planu leczenia; 12. Nauka dialogu motywującego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Model strategiczny terapii krótkoterminowej: Koncepcje problemów psychologicznych i ich rozwiązania; Zadania pacjenta i terapeuty mające na celu rozwiązanie problemu; Nadawanie pozytywnego znaczenia działaniu wprowadzającemu zmianę; Interwencja nastawione na zmianę zachowania utrzymującego problem; Interwencje motywujące do działania wprowadzającego zmianę; Interwencje kończące terapię. R. 2 Koncepcja autorskiego badania nad skutecznością terapii krótkoterminowej: Ocena dotychczasowych badań nad terapia krótkoterminową, uzasadniająca potrzebę badania własnego; Pytania i hipotezy badawcze; Plan badania; Sposób pomiaru zmiennych; Właściwości psychometryczne narzędzi pomiaru; Osoby badane; Procedura badań; hipotezy empiryczne. R. 3 Ocena skuteczności terapii krótkoterminowej na podstawie porównania grupy eksperymentalnej poddanej psychoterapii z grupą kontrolną nie poddaną psychoterapii: Wyniki badań; Omówienie wyników. R. 4 Rodzaj zaburzenia (zaburzenia lekowe, depresyjne i osobowości) a skutki bezpośrednie i odroczone terapii krótkoterminowej: Wyniki badania; Omówienie wyników. R. 5 Poziom motywacji do zmiany i jakości funkcjonowania przez terapią oraz poziom współpracy w terapii a odroczony efekt terapii krótkoterminowej: Wyniki badania; Omówienie wyników. R. 6 Ilustracja sukcesu i porażki terapii krótkoterminowej – studia przypadków: Przypadek pierwszy – pełna poprawa; Przypadek drugi – pełna poprawa; Przypadek trzeci – niepełna poprawa; Przypadek czwarty – niepełna poprawa; Przypadek piąty – brak poprawy; Przypadek szósty – brak poprawy; Przypadek siódmy – rezygnacja; Przypadek ósmy – rezygnacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: I.Superwizja zagadnienia ogólne: Znaczenie superwizji; Superwizja – zagadnienia ogólne i szczegółowe; Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej. II.Wybrane aspekty psychoterapii poznawczo-behawioralnej istotne dla procesu superwizji: Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży; Występowanie objawów psychopatologicznych w schorzeniach ogólnoustrojowych – znaczenie w konceptualizacji problemu pacjenta; Podstawy psychofarmakologii w kontekście konceptualizacji poznawczej; Terapeuta poznawczo-behawioralny jako terapeuta empatyczny; Dopasowanie osobowości pacjent-terapeuta a skuteczność psychoterapii; Higiena psychiczna psychoterapeuty – jak skutecznie dbać o siebie; Terapia poznawczo-behawioralna i superwizja w kontekście wielokulturowym. III.Zagadnienia etyczne i prawne w terapii i superwizji: Filozoficzne aspekty kodeksu etycznego w zawodzie psychologa/psychoterapeuty; Aspekty etyczne psychoterapii i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej; Prawne aspekty psychoterapii; Posłowie. IV.Aneksy: Niezbędnik superwizora; Kształcenie superwizorów – przykłady standardów i programu szkolenia superwizorów Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB); Kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Definiowanie i porównywanie psychoterapii: model integracyjny: Czym jest psychoterapia, Rola teorii; Elementy wspólne; Procesy prowadzące do zmiany; Wstępna integracja procesów prowadzących do zmiany Treść terapii; Przypadek pani C.; Kluczowe terminy; Sugestie dotyczące dodatkowych lektur. 2. Terapie psychoanalityczne: Sylwetka Zygmunta Freuda; Teoria osobowości; Teoria psychopatologii; Teoria procesów terapeutycznych; Treść terapii; Relacja terapeutyczna; Praktyka psychoanalizy; Główna alternatywa: psychoterapia psychoanalityczna; Skuteczność terapii psychoanalitycznych; Krytyka psychoanalizy; Psychoanalityczna analiza przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 3. Terapie psychodynamiczne: Freud i jego następcy; Terapia adlerowska; Psychologia ego Teoria relacji z obiektem; Krótkoterminowa terapia psychodynamiczna; Skuteczność terapii psychodynamicznych; Krytyka terapii psychodynamicznych; Adlerowska analiza przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 4. Terapie egzystencjalne: Sylwetki trzech pierwszych terapeutów egzystencjalnych; Teoria osobowości; Teoria psychopatologii; Teoria procesów terapeutycznych; Treść terapii; Relacja terapeutyczna; Strona praktyczna terapii egzystencjalnej; Krótkoterminowa terapia egzystencjalna; Główne alternatywy: terapia egzystencjalno-humanistyczna, logoterapia, terapia zorientowana na rzeczywistość; Skuteczność terapii egzystencjalnej; Krytyka terapii egzystencjalnej; Analiza egzystencjalna przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 5. Terapia skoncentrowana na osobie: Sylwetka Carla Rogersa; Główna alternatywa: wywiad motywujący; Skuteczność terapii skoncentrowanej na osobie. 6. Terapia Gestalt i terapie oparte na doświadczeniu: Sylwetka Fritza Perlsa; Strona praktyczna terapii Gestalt. 7. Terapie interpersonalne: Sylwetka Erica Berne’a; Teoria osobowości w TA; Strona praktyczna analizy transakcyjnej. 8. Terapie ekspozycyjne i zanurzające: Krótko o terapiach ekspozycyjnych i zanurzających; Terapia implozywna; Terapia ekspozycyjna; EMDR 288. 9. Terapie behawioralne: Terapia behawioralna; Przeciwwarunkowanie; Sterowanie uwarunkowaniami; Modyfikacja poznawczo-behawioralna; 10. Terapie poznawcze: Sylwetka Alberta Ellisa; Teoria osobowości w REBT; Sylwetka Aarona Becka; 11. Terapie systemowe: Kontekst terapii kontekstowych; Terapia komunikacyjna/strategiczna; Terapia strukturalna; Terapia systemów rodzinnych Bowena; 12. Terapie uwzględniające różnice związane z płcią i kulturą: Czynniki społeczno-polityczne; Terapia feministyczna; Psychoterapia dla mężczyzn; Terapia uwzględniająca różnice kulturowe; Krytyka terapii uwzględniającej różnice płci i kultury; Feministyczna analiza przypadku pani C.. 13. Terapiekonstruktywistyczne: skoncentrowane na rozwiązaniu i narracyjne: Zarys konstrukcji teorii i terapii; Terapia skoncentrowana na rozwiązaniu; Terapia narracyjna; Skuteczność terapii konstruktywistycznych. 14. Terapie integracyjne i eklektyczne: Motywy integracji; Techniczny eklektyzm czy integracja teoretyczna?; Integracyjna terapia psychodynamiczno-behawioralna; Terapia multimodalna; Krótkoterminowa terapia integracyjna i eklektyczna; 15. Wnioski płynące z porównań: w stronę terapii transteoretycznej: Perspektywy rozwojowe; Model transteoretyczny; Procesy prowadzące do zmiany; Stadia zmiany; Poziomy zmian. 16. Przyszłość psychoterapii: Studium delfickie; Dwanaście kierunków przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Perspektywy terapii rodzin: 1. Przyjęcie perspektywy relacji rodzinnych, 2. Rozwój rodzinny: ciągłość i zmiana, 3. Czynniki płciowe, kulturowe i etniczne w funkcjonowaniu rodziny, 4. Rodzina jako system psychospołeczny. Cz.II Ewolucja terapii rodzin: 5. Powstanie i rozwój terapii rodzin. Cz.III Podstawowe modele terapii rodzin: 6. Modele psychodynamiczne, 7. Modele doświadczeniowe, 8. Modele międzypokoleniowe, 9. Model strukturalny, 10. Modele strategiczne, 11. Mediolański model systemowy, 12. Modele behawioralne i poznawcze. Cz. IV Ewoluujące modele terpaii rodzinnej: 13. Postmodernizm i społeczno-konstrukcjonistyczne terapie rodzinne, 14. Terapia narracyjna, 15. Psychoedukacyjna terapia rodzin. Cz.V Prace badawcze, treningi i zagadnienia związane z zawodem terapeuty: 16. Badania nad terpaią rodzin, 17. Szkolenie i superwizja; jak zostać terapeuta rodzin, 18. Kwestie zawodowe i praktyki etyczne. Cz.VI Teorie rodziny a terapia rodzin: przegląd: 19. Przegląd teorii rodziny i szkół terapii rodzin
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1. Trening społecznego poznania 1.1. Czym jest Trening Społecznego Poznania 1.2. Teoretyczne podstawy Treningu Społecznego Poznania 1.3. Czym Trening Społecznego Poznania różni się od innych interwencji 1.4. Deficyty społecznego poznania u pacjentów z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii 1.5. Zastosowanie treningów społecznego poznania u pacjentów po uszkodzeniu mózgu 1.7. Opis Treningu Społecznego Poznania 1.8. Organizacja podręcznika do Treningu Społecznego Poznania 2. Trening neuropoznania 2.1. Wprowadzenie do Treningu Nauropoznania 2.2. Zaburzenia procesów neuropoznawczych u pacjentów z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii 2.3. Zaburzenia procesów neuropoznawczych u osób po udarze mózgu 2.4. Zastosowanie treningów w rehabilitacji pacjentów z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii 2.5. Zastosowanie treningów poznawczych w rehabilitacji pacjentów po udarze mózgu 2.6. Opis Treningu Neuropoznania 2.7. Moduły Treningu Neuropoznania 2.8. Trening Neuropoznania – sesje; Ankieta ewaluacyjna dotycząca Treningu Społecznego Poznania; Ankieta ewaluacyjna dotycząca Treningu Neuropoznania; Piśmiennictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Uniwersytet Jagielloński)
1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci; 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka; 4. Wspomaganie rozwoju społecznego u dziecka; 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka; 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka; 7. Poprawa samopoczucia rodzica; 8. Poprawa relacji w rodzinie; 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny; 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie; Przewodnik dla terapeuty: 11. Jak posługiwać się ta książką w pracy z dziećmi i rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I Znaczenie uważności: Rozdział 1. Czym jest uważność? Dlaczego ma znaczenie? Rozdział 2. Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia: w poszukiwaniu wspólnego podłoża. Część II Relacja terapeutyczna: Rozdział 3. Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym; Rozdział 4. Kultywowanie uwagi i współczucia; Rozdział 5. Uważność w relacji; Rozdział 6. Etyka: zagadnienia praktyczne. Część III Praktyka uważności w pracy klinicznej: Rozdział 7. Nauczanie uważności w terapii; Rozdział 8. Depresja. Jak dotrzeć, jak wyjść; Rozdział 9. Lęk. Akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne; Rozdział 10. Zaburzenia psychofizjologiczne. Zaakceptować ból; Rozdział 11. Uważność, wgląd i terapia traumy; Rozdział 12. Przerwać pętlę uzależnienia; Rozdział 13. Praca z dziećmi. Część IV Przeszłość, teraźniejszość i obietnica: Rozdział 14. Korzenie uważności; Rozdział 15. Neurobiologia uważności; Rozdział 16. Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy; Dodatek. Słownik terminów w psychologii buddyjskiej. Literatura cytowana. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp. 1. Tło historyczne; 2. Podstawowe pojęcia; 3. Proces terapeutyczny; 4. Przed spotkaniem; 5. Postawa terapeutyczna i współpraca terapeutyczna; 6. Zgłoszenie i wywiad diagnostyczny; 7. Notatki, etyka i tajemnica zawodowa; 8. Organizacja kolejnych sesji; 9. Prace domowe; 10. Techniki; 11. Zakończenie terapii; 12. Postawa i cechy terapeuty; 13. Poznawcza terapia rodzinna. Zakończenie. Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju: Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka; Postępowanie interwencyjne i wczesna terapia na oddziałach noworodkowych i niemowlęcych; Możliwości interwencji dietetycznej w terapii wielu schorzeń; Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Małe dziecko w procesie terapeutycznym; Problematyka relacji terapeutycznej we wczesnej interwencji u niemowląt i małych dzieci; Wczesne wspomaganie rozwoju- najczęściej popełniane błędy; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w jego najbliższym środowisku: Stymulowanie rozwoju niemowląt; Wczesne komunikowanie się dziecka. Narodziny miłości; Rodzicielskie wsparcie szansą dla rozwoju małego dziecka; Wspomaganie rozwoju małego dziecka w wieku przedszkolnym- propozycje rozwiązań metodycznych; Zabawa tematyczna istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój małego dziecka; Rozpoznawanie kolorów przez dzieci w wieku przedszkolnym. Przyczyny nadmiernych trudności; Znaczenie wczesnej interwencji szkolnej wobec ucznia z niepełnosprawnością intelektualna dla jego dalszej drogi edukacyjnej; 3. Wczesna stymulacja rozwoju małego dziecka: Metoda NDT- Bobach w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego; Diagnostyka i terapia metodą Volty we wczesnej interwencji. Zaburzenia ośrodkowej koordynacji ruchowej; Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka; Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia; 4. Wczesna interwencja wobec dziecka zaburzonego w rozwoju: Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu; Badanie kompetencji językowych u małych dzieci z wadą słuchu; Postępowanie terapeutyczno- wychowawcze wobec dziecka niepełnosprawnego wzrokowo; Wspomaganie rozwoju małego dziecka z uszkodzonym wzrokiem poprzez działania muzykoterapeutyczne; Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa w wieku przedszkolnym; Wczesna rehabilitacja mowy i jej znaczenie u dzieci z zespołem Downa; Wczesna interwencja terapeutyczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym ze pomocą systemu nauczania Retta w opinii rodziców; Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu; "Mali profesorowie" czy inteligentni autyści? Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera; 5. Pomoc dzieciom z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu: Wczesna interwencja wobec problemów emocjonalnych dziecka związanych z adaptacją do przedszkola; Diagnoza i wczesna interwencja traumy dziecięcej; Zaburzenia w zachowaniu dzieci. Możliwości wczesnej interwencji terapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 9)
1.Wsparcie społeczne-sposoby definiowania, rodzaje i źródła wsparcia, wybrane koncepcje teoretyczne, 2."Prawdziwych przyjaciół...".Wsparcie społeczne, stres, choroba i śmierć, 3.Rola wsparcia społecznego w sytuacjach stresu życiowego. O dopasowaniu wsparcia do wydarzeń stresowych, 4.Wsparcie społeczne a osobowość, 5.Między kulturowy pomiar wsparcia społecznego : postępy, problemy i perspektywy, 6.Wsparcie społeczne-problemy i techniki pomiaru, 7."Wzlot i upadek utopii" : mobilizacja i deterioracja wsparcia społecznego w sytuacjach klęsk żywiołowych, 8.Różnice wynikające z ról płciowych , wsparcie społeczne i radzenie sobie ze stresem, 9. Wsparcie społeczne a stres pracy i bezrobocia, 10.Rola wsparcia społecznego w leczeniu i rehabilitacji osób po zawale serca, 11.Wsparcie społeczne a stres traumatyczny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I. Przewodnik: 1. Wstęp. Dlaczego warto prowadzić wywiad motywujący z młodzieżą i młodymi dorosłymi?; 2. Okres dorastania i rodząca się dorosłość. Krótki przegląd problematyki rozwojowej; 3. Duch wywiadu motywującego; 4. Skoncentrowane na kliencie umiejętności prowadzenia go; 5. Reagowanie na opór; 6. Wypowiedzi o zmianie; 7. Zaangażowanie; 8. Włączanie wywiadu motywującego do praktyki terapeutycznej. Część II. Wycieczki po okolicy: 9. Problemy alkoholowe; 10. Palenie marihuany; 11. System wymiaru sprawiedliwości dla nieletnich; 12. Zmniejszanie ryzyka związanego z zrachowaniami seksualnymi; 13. Palenie tytoniu; 14. Zaburzenia psychiczne; 15. Zaburzenia odżywiania; 16. Otyłość u osób należących do mniejszości etnicznych, 17. Samodyscyplina pacjenta w chorobach przewlekłych; 18. Terapia grupowa uzależnień od alkoholu i innych substancji psychoaktywnych; 19. Zastosowanie wywiadu motywującego w szkołach; 20. Interwencje rodzinne. Część III. Chodzenie własnymi ścieżkami: 21. Kwestie etyczne; 22. Osiągnięcie biegłości w wywiadzie motywującym. Bibliografia. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej