Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(140)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(139)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(91)
dostępne
(76)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(95)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Józefik Barbara
(4)
Radzicki Józef
(4)
Barbaro Bogdan de
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Grzesiuk Lidia
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Arentewicz Joanna
(2)
Baran Jolanta
(2)
Berne Eric
(2)
Bilikiewicz Adam
(2)
Braithwaite Dominika
(2)
Butcher James N
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Dodziuk Anna
(2)
Freyberger Harald J
(2)
Golec Danuta
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Izdebski Paweł
(2)
Kapera Marta
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Mineka Susan
(2)
Młynarz Miłosz
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Tanalska-Dulęba Anna
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Yalom Irvin D
(2)
Zakrzewski Maria
(2)
Zalewski Bartosz
(2)
Zaremba Ewa
(2)
Łuczak Mateusz
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Attwood Tony
(1)
Baer Jean
(1)
Barbaro Maria de
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bemis Judith
(1)
Berne Eric (1910-1970)
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bielańska Anna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bosak Adriana
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Carson Robert C
(1)
Casemore Roger
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Charles Sara C
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślak Roman
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Coyle Brenda
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabak Marcela
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Denning Patt
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Donovan Denis M
(1)
Drożdżowicz Lucyna
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(1)
Feldman Larry
(1)
Fengler Jorg
(1)
Fensterheim Herbert
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Fromm Erich (1900-1980)
(1)
Fulton Paul R
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(80)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(148)
Temat
Psychoterapia
(104)
Psychologia
(18)
Osobowość
(14)
Stres
(14)
Młodzież
(12)
Rodzina
(12)
Dziecko
(11)
Psychologia społeczna
(10)
Psychoanaliza
(9)
Zachowanie
(9)
Świadomość
(9)
Motywacja
(8)
Zespół ADHD
(8)
Autyzm
(7)
Choroby psychiczne
(7)
Depresja psychiczna
(7)
Lęk
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Psychoterapia grupowa
(7)
Uczenie się
(7)
Uczucia
(7)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Leczenie
(6)
Nałóg
(6)
Pamięć
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychopatologia
(6)
Zmysły
(6)
Interakcje społeczne
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Schizofrenia
(5)
Sen
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko trudne
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Kobieta
(4)
Metody badawcze
(4)
Odżywianie
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Poznanie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Ból
(3)
Choroby
(3)
Mózg
(3)
Narkomania
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psycholodzy
(3)
Rozmowa
(3)
Samobójstwo
(3)
Teoria systemów
(3)
Terapia Gestalt
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
AIDS
(2)
Anoreksja
(2)
Biblioterapia
(2)
Bulimia
(2)
Chorzy
(2)
Cierpienie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Hipnoza
(2)
Medytacja
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nerwice
(2)
Neuropsychologia
(2)
Nowotwory
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Paranoja
(2)
Poradnictwo
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Programowanie neurolingwistyczne
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia stosowana
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Psychozy
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rodzice
(2)
Socjoterapia
(2)
Spostrzeganie
(2)
Strach
(2)
Superwizja w psychoterapii
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(3)
Esej
(2)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(35)
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
148 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Definiowanie i porównywanie psychoterapii: model integracyjny: Czym jest psychoterapia, Rola teorii; Elementy wspólne; Procesy prowadzące do zmiany; Wstępna integracja procesów prowadzących do zmiany Treść terapii; Przypadek pani C.; Kluczowe terminy; Sugestie dotyczące dodatkowych lektur. 2. Terapie psychoanalityczne: Sylwetka Zygmunta Freuda; Teoria osobowości; Teoria psychopatologii; Teoria procesów terapeutycznych; Treść terapii; Relacja terapeutyczna; Praktyka psychoanalizy; Główna alternatywa: psychoterapia psychoanalityczna; Skuteczność terapii psychoanalitycznych; Krytyka psychoanalizy; Psychoanalityczna analiza przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 3. Terapie psychodynamiczne: Freud i jego następcy; Terapia adlerowska; Psychologia ego Teoria relacji z obiektem; Krótkoterminowa terapia psychodynamiczna; Skuteczność terapii psychodynamicznych; Krytyka terapii psychodynamicznych; Adlerowska analiza przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 4. Terapie egzystencjalne: Sylwetki trzech pierwszych terapeutów egzystencjalnych; Teoria osobowości; Teoria psychopatologii; Teoria procesów terapeutycznych; Treść terapii; Relacja terapeutyczna; Strona praktyczna terapii egzystencjalnej; Krótkoterminowa terapia egzystencjalna; Główne alternatywy: terapia egzystencjalno-humanistyczna, logoterapia, terapia zorientowana na rzeczywistość; Skuteczność terapii egzystencjalnej; Krytyka terapii egzystencjalnej; Analiza egzystencjalna przypadku pani C.; Kierunki dalszego rozwoju. 5. Terapia skoncentrowana na osobie: Sylwetka Carla Rogersa; Główna alternatywa: wywiad motywujący; Skuteczność terapii skoncentrowanej na osobie. 6. Terapia Gestalt i terapie oparte na doświadczeniu: Sylwetka Fritza Perlsa; Strona praktyczna terapii Gestalt. 7. Terapie interpersonalne: Sylwetka Erica Berne’a; Teoria osobowości w TA; Strona praktyczna analizy transakcyjnej. 8. Terapie ekspozycyjne i zanurzające: Krótko o terapiach ekspozycyjnych i zanurzających; Terapia implozywna; Terapia ekspozycyjna; EMDR 288. 9. Terapie behawioralne: Terapia behawioralna; Przeciwwarunkowanie; Sterowanie uwarunkowaniami; Modyfikacja poznawczo-behawioralna; 10. Terapie poznawcze: Sylwetka Alberta Ellisa; Teoria osobowości w REBT; Sylwetka Aarona Becka; 11. Terapie systemowe: Kontekst terapii kontekstowych; Terapia komunikacyjna/strategiczna; Terapia strukturalna; Terapia systemów rodzinnych Bowena; 12. Terapie uwzględniające różnice związane z płcią i kulturą: Czynniki społeczno-polityczne; Terapia feministyczna; Psychoterapia dla mężczyzn; Terapia uwzględniająca różnice kulturowe; Krytyka terapii uwzględniającej różnice płci i kultury; Feministyczna analiza przypadku pani C.. 13. Terapiekonstruktywistyczne: skoncentrowane na rozwiązaniu i narracyjne: Zarys konstrukcji teorii i terapii; Terapia skoncentrowana na rozwiązaniu; Terapia narracyjna; Skuteczność terapii konstruktywistycznych. 14. Terapie integracyjne i eklektyczne: Motywy integracji; Techniczny eklektyzm czy integracja teoretyczna?; Integracyjna terapia psychodynamiczno-behawioralna; Terapia multimodalna; Krótkoterminowa terapia integracyjna i eklektyczna; 15. Wnioski płynące z porównań: w stronę terapii transteoretycznej: Perspektywy rozwojowe; Model transteoretyczny; Procesy prowadzące do zmiany; Stadia zmiany; Poziomy zmian. 16. Przyszłość psychoterapii: Studium delfickie; Dwanaście kierunków przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ścieżki rozwiązań / Tomasz Świtek. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2009. - 106, [2] s. : rys., tab. ; 21 cm.
I. ...ścieżki potrzeb, problemów, celów...; II. ...ścieżki czasu i zmian...; III. ...ścieżki współpracy...; IV. ...ścieżki poszukiwania...; V. ...ścieżki określania...; VI. ...ścieżki działania...; VII. ...ścieżki preferowanej przyszłości...; VIII. ...ścieżki skalowania...; IX. ...ścieżki zakończenia...;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
1. Telewizja - paraspołeczny przyjaciel, 2. "Rozmowy w toku" Od widowiska telewizyjnego do programu interwencyjnego, 3. Psychoterapia na ekranie?, 4. Nie wszystko na sprzedaż, czyli rzecz o reakcjach unikowych, 5. Skrzynka na emocje. Widzowie i ich listy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności i wielokontekstowości wczesnego wspierania i wspomagania rozwoju oraz rehabilitacji: Aspekty komunikacji w profilaktyce, terapii i wychowaniu; System wczesnego poradnictwa specjalno-pedagogicznego dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową w warunkach Republiki Słowackiej; Niepełnosprawność w kontekście czteroczynnikowej teorii rozwoju człowieka; Jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych; Profilaktyka zapobiegająca niepełnosprawności; Samotność i jej związek z poczuciem własnej niepełnosprawności u osób o nieprawidłowym rozwoju intelektualnym; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej; Tworzenie warunków do kontynuacji nauki na poziomie wyższym przez uczniów z niepełno sprawnościami- możliwości a praktyka; Sytuacja uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie kształcenia; Kompetencje młodzieży gimnazjalnej z uszkodzeniami słuchu w zakresie pisania w języku angielskim; 2. Formy i metody wspierania rodzin osób z niepełnosprawnością: Problemy i potrzeby rodziców i terapeutów; Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej; Profilaktyka i wczesne protezowanie dzieci z wadą słuchu w opinii ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu rozwiązań dla profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością: Działania profilaktyczne wczesnej interwencji w kształtowaniu prawidłowych relacji społecznych dorosłych osób niepełnosprawnych; Drama jako rodzaj twórczej terapii pedagogicznej w rozwijaniu kompetencji językowej u dzieci z zespołem Aspergera; Próba wykorzystania programu TEACCH we wspomaganiu psychospołecznego rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym w wieku lat 5; Aktywność artystyczna a kształtowanie się samooceny osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rozwojowe i edukacyjne uwarunkowania współpracy jako umiejętności składającej się na kompetencje społeczne niepełnosprawnych uczniów; Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie- stereotypy i wyzwania; Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnych u dzieci objętych programem wieloprofilowego ich usprawniania; Wspomaganie zaburzonej zdolności komunikacyjnej dziecka metodą symultaniczno-sekwencyjną. Studium przypadku; 2. I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?: Czy nauczyciele szkół specjalnych i ogólnodostępnych identyfikują się z wykonywanym zawodem?; Kto profesjonalnie wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością, czyli rzecz o pedagogach specjalnych w pierwszym dziesięcioleciu XXI w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Autyzm i stosowana analiza zachowania; 2. Behawioryzm i prawa uczenia się; 3. Ocena behawioralna; 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem; 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna; 6. Zachowania werbalne; 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania; Aneks; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks osobowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież i dojrzewanie, 2. Charkaterystyka młodzieży podejmującej terapię, 3. Narkomania - choroba czy nawyk, 4. Mity związane z terapią młodzieży, 5. Podejście Skoncentrowane na Rowiązaniach, 6. W poszukiwaniu rozwiązań, 7. Współpraca z rodziną i innymi ważnymi osobami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Perspektywy terapii rodzin: 1. Przyjęcie perspektywy relacji rodzinnych, 2. Rozwój rodzinny: ciągłość i zmiana, 3. Czynniki płciowe, kulturowe i etniczne w funkcjonowaniu rodziny, 4. Rodzina jako system psychospołeczny. Cz.II Ewolucja terapii rodzin: 5. Powstanie i rozwój terapii rodzin. Cz.III Podstawowe modele terapii rodzin: 6. Modele psychodynamiczne, 7. Modele doświadczeniowe, 8. Modele międzypokoleniowe, 9. Model strukturalny, 10. Modele strategiczne, 11. Mediolański model systemowy, 12. Modele behawioralne i poznawcze. Cz. IV Ewoluujące modele terpaii rodzinnej: 13. Postmodernizm i społeczno-konstrukcjonistyczne terapie rodzinne, 14. Terapia narracyjna, 15. Psychoedukacyjna terapia rodzin. Cz.V Prace badawcze, treningi i zagadnienia związane z zawodem terapeuty: 16. Badania nad terpaią rodzin, 17. Szkolenie i superwizja; jak zostać terapeuta rodzin, 18. Kwestie zawodowe i praktyki etyczne. Cz.VI Teorie rodziny a terapia rodzin: przegląd: 19. Przegląd teorii rodziny i szkół terapii rodzin
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kobieta w kulturze: Feminizm. Krótkie wprowadzenie; Kobieta i seksualność w kulturze muzułmańskiej na przykładzie małżeństwa rozkoszy we współczesnym Iranie; Inicjacje kobiece w kręgu kultur słowiańskich; Emancypacja kobiet w kulturze polskiej; Pojęcie fałszywej świadomości z perspektywy feministycznej; 2. Kobieta w psychoterapii i terapii rodzin: Kobieta w cyklu życia rodziny; Idee feminizmu w terapii rodzin; Przemoc wobec kobiet w rodzinie. Strategie dominacji i kontroli; O pożytkach i niebezpieczeństwach feministycznej terapii rodzin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
Cz.I Teoria rodziny: 1. Dlaczego terapia rodzinna?, 2. Niska samoocena a wybór partnera?, 3. Odmienność nieporozumienie, 4. Napięcia oddziałujące na współczesną rodzinę, 5.Rozczarowanie małżeństwem i jego konsekwencje dla dziecka, 6. Czego każde dziecko potrzebuje, by nabrać pewności siebie, 7. Rodzinny trójkąt - mała dygresja. Cz.II Teoria komunikacji: 8. Komunikacja: proces wysyłania i odbioru informacji, 9. Komunikacja: werbalne i niewerbalne procesy wysuwania żądań. Cz.III Teoria i praktyka terapii: 10. Podstawowe pojęcia terapii, 11. Początek terapii, 12. Wykorzystanie chronologii życia rodziny, 13. Włączenie dzieci do terapii rodziny, 14. Rola terapeuty oraz techniki terapeutyczne, 15. Integrowanie modeli i dyscyplin. Cz.IV Kiedy spotkam człowieka, Cz.V Włączanie szerszego systemu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Terapia schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą – podstawowe zagadnienia: psychorozwojowe aspekty terapii schematów; Model terapii schematów; Model trybów w pracy z dziećmi i młodzieżą; Cechy szczególne terapii schematów uwarunkowane wiekiem pacjenta; Dostępność terapii schematów. R. 2 Terapia schematów w przypadku niemowląt i małych dzieci: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Mężczyzna w roli ojca z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i terapia zaburzeń regulacji w terapii schematów; Podsumowanie. R. 3 terapia schematów w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji i strategie terapii odpowiednio do wieku dziecka; opis przypadku: wyniki diagnozy oraz postępowanie terapeutyczne; Podsumowanie. R. 4 Terapia schematów w przypadku dzieci w wieku szkolnym: Specyficzne dla wieku szkolnego zadania rozwojowe i konflikty; Koncepcje diagnozy dzieci szkolnych w terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapii odpowiednie do wieku dziecka; Podsumowanie. R. 5 Terapia schematów w przypadku nastolatków: Specyficzne dla okresu dojrzewania zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy oraz ich wpływ na rozwój poznawczy; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapeutyczne odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 6 terapia schematów w przypadku młodych dorosłych: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja oraz leczenie i obraz kliniczny najczęstszych zaburzeń według terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: strategie terapeutyczne, kształtowanie relacji terapeutycznej i techniki odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 7 Techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą: Uwagi wstępne: motywacja dzieci i młodzieży do terapii; Praca z trybami: podstawowe elementy, materiały i pomoce; Budowanie relacji terapeutycznej jako zasadniczy element terapii schematów; Empatyczna konfrontacja; Zorientowana na tryby terapia przez zabawę; praca z historiami; psychoedukacja; Wykorzystanie obrazków, rysunków i innych technik twórczych w pracy nad schematami i trybami; Praca z trybami przy użyciu krzeseł; Praca z trybami przy użyciu lalek (marionetek, pacynek, kukiełek) i innych figur; Budowanie „wewnętrznego domu”; Praca wyobrażeniowa; Karty przypominające i podobne pomoce; Zadania domowe; Podsumowanie i wskazówki dotyczące leczenia poszczególnych technik. R. 8 Praca z rodzicami pacjenta w ramach terapii schematów: Sposoby pracy z rodzicami; Perspektywy rozwoju systemowej terapii schematów; Konstelacje trybów i aktywowanie się trybów w systemie; Rola terapeuty wobec rodziców: relacja terapeutyczna na trudnym polu pomiędzy poradnictwem, coachingiem, udzielaniem wskazówek i terapią; Diagnozowanie schematów i trybów rodziców pacjenta; psychoedukacja oparta na wyjaśnieniach i rysunkach; Interwencje stosowane w pracy ze schematami i z trybami; Opis przypadku: stosowanie różnych interwencji w praktyce; Podsumowanie. R. 9 terapia schematów a wniosek o terapię: Informacje na temat objawów; Informacje na temat pacjenta i zaburzenia; Orzeczenie dotyczące stanu psychicznego pacjenta w momencie składania wniosku; Orzeczenie dotyczące chorób somatycznych; Analiza zachowań pacjenta i warunków sprzyjających rozwinięciu się zaburzenia; Diagnoza; Cele terapii i rokowanie; plan leczenia uwzględniający techniki terapii schematów; Podsumowanie. R. 10 terapia schematów dzieci i młodzieży – rozwijające się podejście: Krajowe i międzynarodowe grupy robocze; Doskonalenie zawodowe terapeutów; terapia schematów w kształceniu terapeutów dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przesłanki udanych związków, 2. Sumienie jako zmysł równowagi w związkach, 3. Związki między rodzicami i dziećmi, 4. O udanych i nieudanych związkach, 5. Systemowe uwikłania i ich rozwiązywanie, 6. O praktyce psychoterapii systemowej, 7. Wszechogarniająca całość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: geneza terapii wewnętrznego dziecka I. Krok po kroku w ciele człowieka 1. Wcielenie 2. Jestem i rosnę. Rozwój łonowy 3. Teraz chcę wyjść na zewnątrz. Poród 4. Pierwsze dni, następne dni. Dziecko do dziesiątego miesiąca życia 5. Uczę się stawiać stopy. Dziecko od dziesiątego do osiemnastego miesiąca życia 6. Mówię "NIE". Dziecko w wieku 1,5 - 3 lata 7. Tak bardzo potrzebuję miłości. Dziecko w wieku 7-12 lat 9. Jestem nastolatkiem. Dziecko w wieku 12-16 lat II. Uzdrawianie wewnętrznego dziecka 10. Wpływ wydarzeń z dzieciństwa na samopoczucie, postawy i zachowania osób dorosłych 11. Stosunek do dziecka i dzieciństwa w różnych kulturach i okresach historycznych 12. Wybrane zagadnienia w pracy z osobą, która doświadczyła przemocy w dzieciństwie 13. Obrona wewnętrznego dziecka 14. Uzdrawiający dialog. Praca autoterapeutyczne 15. Medytacje z wewnętrznym dzieckiem III. Dodatek: Wewnętrzne dziecko we współczesnych szkołach psychoterapii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1. Trening społecznego poznania 1.1. Czym jest Trening Społecznego Poznania 1.2. Teoretyczne podstawy Treningu Społecznego Poznania 1.3. Czym Trening Społecznego Poznania różni się od innych interwencji 1.4. Deficyty społecznego poznania u pacjentów z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii 1.5. Zastosowanie treningów społecznego poznania u pacjentów po uszkodzeniu mózgu 1.7. Opis Treningu Społecznego Poznania 1.8. Organizacja podręcznika do Treningu Społecznego Poznania 2. Trening neuropoznania 2.1. Wprowadzenie do Treningu Nauropoznania 2.2. Zaburzenia procesów neuropoznawczych u pacjentów z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii 2.3. Zaburzenia procesów neuropoznawczych u osób po udarze mózgu 2.4. Zastosowanie treningów w rehabilitacji pacjentów z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii 2.5. Zastosowanie treningów poznawczych w rehabilitacji pacjentów po udarze mózgu 2.6. Opis Treningu Neuropoznania 2.7. Moduły Treningu Neuropoznania 2.8. Trening Neuropoznania – sesje; Ankieta ewaluacyjna dotycząca Treningu Społecznego Poznania; Ankieta ewaluacyjna dotycząca Treningu Neuropoznania; Piśmiennictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Uniwersytet Jagielloński)
1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci; 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka; 4. Wspomaganie rozwoju społecznego u dziecka; 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka; 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka; 7. Poprawa samopoczucia rodzica; 8. Poprawa relacji w rodzinie; 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny; 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie; Przewodnik dla terapeuty: 11. Jak posługiwać się ta książką w pracy z dziećmi i rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Modele pracy z dziećmi i nastolatkami w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania – odważny krok naprzód. Podziękowania. Wstęp. Część 1: Poziom podstawowy: umiejętności DNA-V: Rozdział 1. Co jest potrzebne do rozkwitu; Rozdział 2. Wartości pomagają nam odnaleźć sens i odzyskać witalność; Rozdział 3. Administrator pomaga nam odnaleźć drogę; Rozdział 4. Nawigator pomaga nam rozwijać się i wzrastać; Rozdział 5. Odkrywca pomaga nam rozwijać się i wzrastać; Rozdział 6. Powrót do wartości i zaangażowanie w działanie; Rozdział 7. Wykorzystanie wszystkich umiejętności DNA-V do wyrobienia elastycznej siły; Część 2: Poziom zaawansowany: zastosowanie umiejętności DNA-V w odniesieniu do Ja i środowiska społecznego: Rozdział 8. Nasze Ja w działaniu; Rozdział 9. Rozwijanie elastycznego postrzegania siebie; Rozdział 10. Od agresji wobec siebie do współczucia dla siebie; Rozdział 11. Przyjaźń i miłość są wpisane w nasze DNA; Rozdział 12. Budowanie silnych sieci społecznych; Rozdział 13. Jak stać się ekspertem od modelu DNA-V – osiem wskazówek. Bibliografia. Indeks osobowy. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 2)
1. Resocjalizacja a terapia; 2. Milieu therapy w resocjalizacji; 3. Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie;4. Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy; 5. Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; 6. Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych; 7. Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń); 8. Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujący swoje ciało - propozycja modelu; 9. Narracja w dramie; 10. Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna; 11. Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności; 12. Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej; 13. Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków; 14. System pomocy skazanym uzależnionym środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności; 15. Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego; 16. Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 1)
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej; Badania intergranokulturowe w resocjalizacji i terapii; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji; Agression Replacement Training (ART.) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich. Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką); Drama stosowana jako interwencja społeczna; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I Znaczenie uważności: Rozdział 1. Czym jest uważność? Dlaczego ma znaczenie? Rozdział 2. Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia: w poszukiwaniu wspólnego podłoża. Część II Relacja terapeutyczna: Rozdział 3. Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym; Rozdział 4. Kultywowanie uwagi i współczucia; Rozdział 5. Uważność w relacji; Rozdział 6. Etyka: zagadnienia praktyczne. Część III Praktyka uważności w pracy klinicznej: Rozdział 7. Nauczanie uważności w terapii; Rozdział 8. Depresja. Jak dotrzeć, jak wyjść; Rozdział 9. Lęk. Akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne; Rozdział 10. Zaburzenia psychofizjologiczne. Zaakceptować ból; Rozdział 11. Uważność, wgląd i terapia traumy; Rozdział 12. Przerwać pętlę uzależnienia; Rozdział 13. Praca z dziećmi. Część IV Przeszłość, teraźniejszość i obietnica: Rozdział 14. Korzenie uważności; Rozdział 15. Neurobiologia uważności; Rozdział 16. Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy; Dodatek. Słownik terminów w psychologii buddyjskiej. Literatura cytowana. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp. 1. Tło historyczne; 2. Podstawowe pojęcia; 3. Proces terapeutyczny; 4. Przed spotkaniem; 5. Postawa terapeutyczna i współpraca terapeutyczna; 6. Zgłoszenie i wywiad diagnostyczny; 7. Notatki, etyka i tajemnica zawodowa; 8. Organizacja kolejnych sesji; 9. Prace domowe; 10. Techniki; 11. Zakończenie terapii; 12. Postawa i cechy terapeuty; 13. Poznawcza terapia rodzinna. Zakończenie. Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej