Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(26)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(38)
Autor
Dambach Karl E
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bajer Ewa
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Coyne Iain
(1)
Cugowski Mikołaj
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dejko Karolina
(1)
Dembińska Aleksandra
(1)
Dobrenko Kamila
(1)
Dobrowolska Małgorzata
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Francuz Piotr
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gebauer Karl
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Gulla Bożena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
James Richard K
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Karoń Tomasz
(1)
Karwat Mirosław (1953- )
(1)
Klimek Krzysztof
(1)
Korchut Aleksander
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krok Dariusz (1969- )
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lankamer Agata
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Leśniak Ewa
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Lis Sabina
(1)
Majchrzak Łukasz
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malinow Anna
(1)
Malinowski Jan A
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Miller Alice
(1)
Miller Arthur G
(1)
Minga Urszula
(1)
Monks Claire P
(1)
Mossakowska Małgorzata
(1)
Musialska Kinga
(1)
Nawrocki Paweł
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Reder Violetta
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rode Danuta
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Segeth Sylwia
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Stelmach Sylwia
(1)
Suchecki Jacek
(1)
Szluz Beata
(1)
Szymańska Agnieszka
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Ulfik Iwona
(1)
Ulfik-Jaworska Iwona
(1)
Urban Bronisław
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Więcek Andrzej
(1)
Wołosik Anna
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Przemoc w rodzinie
(22)
Przemoc w szkole
(18)
Przemoc
(16)
Agresywność
(12)
Dziecko maltretowane
(7)
Dziecko
(6)
Uczniowie
(6)
Cyberprzemoc
(4)
Internet
(4)
Prześladowanie w miejscu pracy
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Gry komputerowe
(3)
Młodzież
(3)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(3)
Psychologia
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc wobec kobiet
(2)
Przestępcy
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres
(2)
Uczucia
(2)
Zapobieganie
(2)
Zarządzanie
(2)
Zwalczanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dobro
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Gniew
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Jakość życia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kara cielesna
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Konflikt
(1)
Kryzys
(1)
Kłamstwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Narracja
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Opieka nad dzieckiem
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Perswazja
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Popęd płciowy
(1)
Praca
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo komputerowe
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przemoc kobiet wobec mężczyzn
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Prześladowanie w miejscy pracy
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia sądowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samotne matki
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sen
(1)
Socjotechnika
(1)
Starzenie sie społeczeństwa
(1)
Substancje uzależniające
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Telewizja
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
47 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 96)
1. Magia obrazu, 2. Perswazyjne oddziaływanie telewizji - możliwości obrony, 3. Mitologizowanie przemocy ekranowej, 4. Uwaga i rozumienie w odbiorze przekazu audiowizualnego przez dzieci, 5. Psychologiczne funkcje odbioru telewizji, 6. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: w kierunku rozumienia narracji, 7. Torowanie intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych: efekty asymilacji i kontrastu, 8. Zapamiętanie treści telewizyjnych programów informacyjnych o zróżnicowanym nasyceniu emocjonalnym, 9. Poziom refundacji i rodzaj ekspozycji materiału audiowizualnego a rozpoznawanie informacji telewizyjnych, 10. Ocena programu telewizyjnego w zależności od miejsca logo stacji, 11. Wpływ źródła przekazu na odbiór i ocenę telewizyjnych programów informacyjnych, 12. Czego możemy nauczyć się o naszej pamięci na podstawie analizy rozpoznawania treści słownych i obrazowych umieszczonych w materiale audiowizualnym w pobliżu ciecia montażowego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu, 2. Co to jest mobbing?, 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, 4. Wspierac dzieci w okresie dojrzewania, 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki, 6. Co może zrobić nauczyciel
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Wprowadzenie i przegląd problematyki. Część I: Dobro i zło - perspektywy pojęciowe. 2. Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej. 3. Podstawowe potrzeby ludzkie, altruizm i agresja. 4. Cztery korzenie zła. 5. Ewolucja zła. Część II: Krzywdzenie innych: konteksty, przyczyny i konsekwencje. 6. Co zawiera kategoria? 7. Współczesna tendencyjność rasowa. 8. Zło brutalne a ogólny model agresji. 9. Co badania Milgrama nad posłuszeństwem mogą powiedzieć na temat Holocaustu? 10. Konceptualizacja przemocy seksualnej. Część III: Samowiedza a dobre i złe czyny. 11. Dążenie do poczucia własnej wartości. 12. Różne oblicza kłamstwa. 13. Źli ludzie i złe czyny z perspektywy emocji moralnych. Część IV: Jak można być życzliwym. 14. Korzyści i problemy związane z altruizmem wzbudzonym przez empatię. 15. Reakcje pokrewne empatii. 16. Społeczne wsparcie a zachowania wobec innych. 17. Poświęcanie czasu i trudu dla dobra innych. 18. Redukcja wrogości i budowanie współczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy – stan badań; O przemocy w filmie; Zjawisko patriotycznego rapu: Agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej; „To nie ja jestem winien”. Narracje osadzonych; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością; Małe wojny Farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym „Narysuj osobę w deszczu”; Biogramy autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Przemoc wyzwaniem dla współczesnego społeczeństwa. Przemoc w aspekcie aksjologicznym; Szkoła i nauczyciel - w kręgu ograniczeń funkcji pedagogicznych; Prawa małego dziecka w percepcji licealistów; Młodzież akademicka wobec przemocy; Opinie młodzieży na temat dopuszczalności przemocy; Subkultury młodzieżowe a zjawisko przemocy; Przemoc strukturalna wobec dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Przemoc wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie - profilaktyka i interwencja; Psychospołeczne uwarunkowania niedostosowania społecznego osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Część II: Zjawisko przemocy w rodzinie. Trudności wychowawcze jako istotny czynnik stosowania przemocy rodzicielskiej; Ubóstwo formą przemocy ekonomicznej w polskiej rodzinie; Oschłość emocjonalna rodziców formą krzywdzenia dziecka; Szantaż emocjonalny w rodzinie a zadania wychowawcy w szkole; Ojciec w rodzinie a zachowania agresywne młodzieży; Percepcja związku małżeńskiego przez kobiety - ofiary przemocy; Społeczno-ekonomiczne konsekwencje przemocy w środowisku rodzinnym; Przemoc wobec dzieci w rodzinie; Nie(?)bezpieczny dom; Przemocowe doświadczenia wychowanków domów dziecka; Na ratunek dzieciom dotkniętym przemocą - rola placówek socjalizacyjnych; Pracownik socjalny wobec zjawiska przemocy w rodzinie. Część III: Psychologiczne aspekty przemocy. Ewolucja zachowań agresywnych w cyklu życiowym człowieka; Psychologiczny portret dziecka doświadczającego przemocy; Przemoc rówieśnicza a diagnozowanie zaburzeń zachowania; Przemoc seksualna wobec dzieci jako przedmiot psychologicznego opiniodawstwa sądowego; Masturbacja dziecięca - skrywany problem wychowawczy; Autoagresja wśród dzieci - uwarunkowania i konsekwencje; Przemoc emocjonalna wobec dzieci w kontekście komunikacji interpersonalnej; Odbiór dowcipów agresywnych przez młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Prawo)
Zawiera: Małe dziecko w sytuacji krzywdzenia; System przywiązania jako czynnik ochronny; Dziecięca trauma rozwojowa a układ nerwowy; Rodzaje traumy; Zaniedbanie i porzucenie jako specyficzny rodzaj traumy; Zrozumieć dziecko - co musimy wiedzieć na temat zdrzeń traumatycznych u dzieci; Analiza historii życia dziecka jako pierwszy krok do zrozumienia jego sytuacji emocjonalnej. Część prawna: Dziecko w procedurze "Niebieskie Karty"; Reprezentacja dziecka w procedurze "Niebieskiej Karty"; Obowiązek zawiadomienia sądu, prokuratury, policji; Przestępstwo znęcania z art. 207 KK; Zawiadomienie sądu rodzinnego; Prawne granice w realizacji planu pomocy wobec dziecka w procedurze "Niebieskiej Karty"; Odebranie dziecka z rodziny - usunięcie sprawcy przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. ROZDZIAŁ I: Definicja i rodzaje przemocy: 1. Terminologia i rodzaje przemocy; 2. Formy przemocy; 3. Teoretyczne ramy przemocy w rodzinie; 4. Czynniki ryzyka; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ II: Zagadnienia diagnostyczne w leczeniu ofiar przemocy w rodzinie: 1. Koncepcja zaburzeń pourazowych; 2. Przemoc w rodzinie jako sytuacja chronicznej traumy; 3. Inne pojęcia opisujące relacje między kobietą – ofiarą a sprawcą przemocy; 4. Postępowanie diagnostyczne; piśmiennictwo. ROZDZIAŁ III: Interwencja kryzysowa wobec kobiet – ofiar przemocy w rodzinie: 1. Pierwsza pomoc; 2. Interwencja kryzysowa w stosunku do kobiet – ofiar przemocy w rodzinie; 3. Umiejętności niezbędne przy podejmowaniu interwencji kryzysowej wobec ofiar przemocy w rodzinie; 4. Zagrożenia w trakcie interwencji kryzysowej; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ IV: Psychoterapia ofiar przemocy w rodzinie: 1. Zasady leczenia ofiar traumy; 2. Specyficzne kwestie w psychoterapii indywidualnej ofiar przemocy w rodzinie; 3. Etapy terapii; 4. Długoterminowa psychoterapia indywidualna; 5. Grupowe formy pomocy psychologicznej; 6. Grupa wsparcia dla kobiet – ofiar przemocy w rodzinie. Doświadczenia własne; 7. Grupy terapeutyczne; piśmiennictwo. ROZDZIAŁ V: Kontrowersje wokół terapii rodzin w sytuacji przemocy; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VI: Problematyka leczenia sprawców przemocy w rodzinie: 1. Podejścia teoretyczne; 2. Leczenie podstawowe – programy interwencyjne; 3. Wymagania wobec osób prowadzących programy dla sprawców przemocy w rodzinie; 4. Przykłady programów; 5. Ewaluacja wyników leczenia sprawców przemocy w rodzinie; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VII: Dzieci jako świadkowie przemocy w rodzinie: 1. Zaburzenia emocjonalne u dzieci; 2. Pomoc psychologiczna dla dzieci – świadków przemocy w rodzinie; 3. Zagadnienia związane z leczeniem dzieci; 4. Uwagi końcowe; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ VIII: Przemoc wobec osób starszych: 1. Rozmiary i przejawy przemocy; 2. Lista odznak przemocy; 3. Uwagi końcowe; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ IX: Przemoc w rodzinie a zaburzenia psychiczne sprawcy: 1. Charakterystyki sprawców przemocy z zaburzeniami psychicznymi; 2. Ochrona ofiary przez doprowadzenie do leczenia psychiatrycznego sprawcy; Piśmiennictwo. ROZDZIAŁ X: Alkohol a przemoc w rodzinie: 1. Częstotliwość współwystępowania;2. Rodzaj związku między nadużywaniem alkoholu a przemocą; 3. Interwencje terapeutyczne; Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria i praktyka interwencji kryzysowej: 1. Zbiór pojęć interwencji kryzysowej, 2. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej, 3. Postępowanie z osobą przeżywającą kryzys. Cz.II Postępowanie w konkretnych rodzajach kryzysów: udajemy się na front; 4. Zespół stresu pourazowego, 5. Kryzys zagrożenia życia, 6. Napaść seksualna, 7. Przemoc ze strony partnera, 8. Uzależnienie od substancji chemicznych: kryzys nałogu, 9. Strata osobista: żałoba i smutek po stracie. Cz.III Kryzys w siedzibie służ społecznych: 10. Przemoc na terenie instytucji, 11. Kryzysy w szkołach, 12. Kryzysy związanie z porwaniem zakładników, 13. Pracownicy służb społecznych w kryzysie: wypalenie. Cz.IV Nowe kierunki: 14. Zejść z kozetki i wyjść na ulicę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Krytyka merytoryczna a chytra napastliwość: 1. istota i standardy krytyki, 2. Krytyka jako narzędzie walki, 3. Dyskredytacja, 4. Krytyka złośliwa i destrukcyjna. Cz. II Pobudki, cele i taktyka złośliwych krytyków: 5. Psychiczno - moralne oblicze tendencyjności, 6. Funkcje i cele manipulatorskiej dyskredytacji, 7. taktyka i narzędzia dyskredytacji podstępnej, 8. Predyskredyctacja. Cz. III Metodyka złośliwości: tendencyjność jako narzędzie piętnowania i wykluczenia. 9. Krzywe zwierciadło, czyli deformacja cudzego wizerunku, 10. Tendencyjne redukcje i znaki równości, 11. Etykietki. Cz. IV Szukanie dziury w całym, czyli punkty zaczepienia i płaszczyzny ataku: 12. Dyskredytacja detaliczna i hurtowa, 13. Niezgodność osoby z wizerunkiem i wymaganiami, 14. Złe wrażenie i podejrzane koneksje, 15. Niegodna postawa i złe zachowanie, 16. Akcenty dyskredytacji grupowej. Cz. V Poniżanie zniewagami i śmiechem: 17. istota zniewag, 18. mechanizm znieważania, 19. konwencjonalne formy znieważania, 20. Napastliwe formy zniewagi, 21. Ośmieszanie i wyśmiewanie, czyli dyskredytacja prześmiewcza. Cz. VI Spektrum form zniesławienia: 22. Tendencyjne osądzanie i fałszywe oskarżenia, 23. Obmowa, czyli dyskredytacja zaoczna i "zaplecza", 24. Typowe narzędzia, 25. arsenał przewrotności, 26. W pajęczej sieci sprostowań0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Agresja w szkole / red. Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 253, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: 1. Agresja – słowo wstępne; 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku; 3. Przestępczość nieletnich w Polsce w statystykach policyjnych i sądowych; 4. Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli; 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole; 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole; 7. Refleksje nad wynikami badań agresji; 8. Agresja jako przejaw niedostosowania społecznego młodzieży szkolnej; 9. Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności; 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania; 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji; 12. Agresja wśród dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne; 13. System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży; 14. Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań; 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych; 16. Działania profilaktyczne wobec młodzieży zagrożonej agresją i przestępczością – inspiracje do działań rozwojowych na przykładzie Schroniska dla Nieletnich Warszawa Okęcie; 17. Kształtowanie empatii w profilaktyce agresji uczniów; Terapia poznawczo-behawioralna w programach redukowania zachowań agresywnych u młodych przestępców; 19. Przejawy oraz nasilenie poziomu agresji, gniewu i wrogości wśród młodzieży licealnej – raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przemoc wobec dzieci: Charakterystyka sprawców przemocy w rodzinie; Psychologiczne uwarunkowania realizacji zadań rozwojowych przez dzieci alkoholików; Wstyd u dzieci krzywdzonych - mechanizmy i konsekwencje; Seksualność osób skazanych za czyny seksualne z małoletnim (pedofilne) i jej uwarunkowania; Fantazje w modelu motywacyjnym przestępstwa seksualnego; Terapia kognitywno-behawioralna nieletnich sprawców przestępstw seksualnych; Psychologiczna charakterystyka kobiet agresywnych seksualnie; Postawy wobec sytuacji dziecka wykorzystywanego seksualnie, przejawiane przez studentów psychologii, prawa, pedagogiki i medycyny - analiza porównawcza wyników badań, Bidula - studium przypadku. Opiniowanie sądowo-psychologiczne i ochrona dziecka krzywdzonego: Ochrona interesu dziecka w polskich regulacjach prawnych w okresie transformacji ustrojowej. Perspektywa biegłego psychologa sądowego; Przemoc wobec dziecka a możliwości oddziaływania psychologiczno-prawnego w sprawach rodzinnych i karnych; Opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach nieletnich - błędy proceduralne i merytoryczne; Interdyscyplinarna współpraca w zakresie ochrony dziecka - małoletniej ofiary lub świadka przestępstwa na przykładzie doświadczeń środowiska lubelskiego. Mechanizmy psychologiczne: Zjawisko przymuszającego wpływu społecznego w etiopatogenezie zachowań agresywnych; "Odzyskane wspomnienia" - kwestie psychologiczne, etyczne i prawne; Jak dzieci rozumieją i ujmują czas? Psychologia czasu w ujęciu rozwojowym i jej implikacje praktyczne; Zjawisko zemsty w ujęciu procesualnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pary i Związki)
I. Zrozumieć transakcję szantażu : 1. Diagnoza : szantaż emocjonalny, 2. Cztery oblicza szantażu, 3. Wszechobecna MGŁA, 4. Narzędzia pracy szantażysty, 5. Wewnętrzny świat szantażysty, 6. Trzeba dwojga, 7. Wpływ szantażu. II. Przełożyć wiedzę na czyny : 1. Zanim zaczniesz, 2. Czas na decyzję, 3. Strategia, 4. Przebić się przez MGŁĘ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kim są sprawcy przemocy domowej?; 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie; 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka świata nowych mediów. 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer. 3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji zapośredniczonej. 4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców. 5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież. 6. Normatywność w Internecie. 7. Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej. 8. Teoria ABACUS w wyjaśnieniu cyberbullyingu. 9. Nie tylko cyberbullying - w kierunku innych typów agresji elektronicznej. 10. Metodologia badań. 11. Cyberbullying i agresja jako ryzykowne zachowania młodzieży - badania własne. 12. Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście działań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane?, 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?, 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości, 4. Dać czy nie dać klapsa?, 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu, 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy?, 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole, 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele?, 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
CD 1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?
CD 2. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości ; Dać czy nie dać klapsa? ; Przekazywanie zdrowego podejścia do sukcesu.
CD 3 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole?
CD 4 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? ; W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej