Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
IBUK Libra
(9)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(22)
E-booki
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(17)
Autor
Mruk Henryk (1948- )
(4)
Cyfert Szymon
(2)
Janasz Władysław
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Bangs David H. Jr
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Cadle James
(1)
Duraj Jan
(1)
Franków-Czerwonko Bożena
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołębiowski Marian
(1)
Hutt Michael D
(1)
Jaksa Michael
(1)
Jeżak Jan
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuraś Piotr
(1)
Lent Bogdan
(1)
Malûk Vladimir Ivanovič
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Pluta Jacek
(1)
Popławska Wanda
(1)
Prozorowicz Magdalena
(1)
Ptak Michał
(1)
Rajzer Mirosław
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Rutkowski Ireneusz P. (1953- )
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Speh Thomas W
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szadkowska-Rucińska Małgorzata
(1)
Szemborska Ewa
(1)
Szulce Halina (1939- )
(1)
Sławińska Maria (1946- )
(1)
Yeates Donald
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Rosja
(1)
Język
polski
(31)
rosyjski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(19)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Strategia marketingowa
(7)
Marketing strategiczny
(5)
Konkurencja
(4)
Marketing
(4)
Strategia organizacyjna
(4)
Organizacja
(3)
Segmentacja rynku
(3)
Strategia rozwoju
(3)
Analiza strategiczna
(2)
Badania rynku
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Innowacje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Plan marketingowy
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prognozy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Strategia
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Badania marketingowe
(1)
Benchmarking
(1)
Bezrobocie
(1)
Dywersyfikacja portfela
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Informatyka
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość produktu
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Polska
(1)
Praca zespołowa
(1)
Produkcja
(1)
Projekty
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przemysł
(1)
Przywództwo
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko
(1)
Siła robocza
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Telekomunikacja -- automatyzacja
(1)
Usługi
(1)
Współdziałanie
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie produktem
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Finansowe ; nr 6)
Przewaga konkurencyjna - wyróżnik pozycji rynkowej przedsiębiorstwa; Czynniki kształtujące wyróżnik konkurencyjny przedsiębiorstwa; Metody poszukiwania przewagi konkurencyjnej; Projektowanie strategii marketingowej na podstawie wyróżnika konkurencyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Procesy internacjonalizacji i globalizacji nie są zjawiskami nowymi. Właściwie ich początków można się doszukiwać od momentu, kiedy ludzie tworzyli pierwsze systemy wytwórcze, a następnie zaczęli się przemieszczać w celu pozyskiwania potrzebnych surowców i innych zasobów oraz ich wymiany. Z czasem, stopniowo, w celu ułatwienia takiej ekspansji zaczęto tworzyć różne udogodnienia, na przykład infrastrukturalne, które z jednej strony ją umożliwiały, a z drugiej strony stawały się jej akceleratorem.

Procesy te przybrały na sile, na niespotykaną dotąd skalę, w latach 80. XX w. Stały się wówczas przedmiotem zainteresowania zarówno praktyków, jak i teoretyków zarządzania.

Celem monografii jest rekapitulacja dorobku naukowego (zewnętrznego oraz badań własnych) w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz chęć ukazania złożoności i wielowymiarowości tego procesu, jego przyczyn i konsekwencji oraz zalet i wad. Nowatorstwo podejścia badawczego zastosowanego w pracy polega na rozpatrywaniu internacjonalizacji przedsiębiorstwa w perspektywie trzech wymiarów w zintegrowanym układzie. Do tych wymiarów zaliczone zostały:

  • strategia,
  • zarządzanie,
  • pomiar.

Internacjonalizacja rozpatrywana jest w odniesieniu do dużych przedsiębiorstw (korporacji) produkcyjnych. Zagadnienia teoretyczne ilustrowane są licznymi przykładami z sektora samochodowego (samochodów osobowych). Praca w założeniu miała mieć charakter uniwersalny i raczej opisywać wielowymiarowy i złożony proces internacjonalizacji przedsiębiorstw produkcyjnych, aniżeli stanowić diagnozę sektora samochodowego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Bezpośrednie konsekwencje wejścia do Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorstw; Pozyskiwanie finansowania we wczesnych fazach rozwoju przedsiębiorstwa; Polityka proeksportowa Unii Europejskiej; Strategia rozwoju rynku; Skutecznie konkurować; W poszukiwaniu źródeł oszczędności; Analiza kondycji spółki; Jak zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku UE poprzez strategię wzrostu zewnętrznego?; Ocena ryzyka strategicznego; Kompleksowe podejście do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie; Zarządzanie ryzykiem a wpływ na reputację firmy; Ocena ryzyka regulacyjnego Współpraca czy rywalizacja?; Podglądać liderów - benchmarking; Zarządzanie marką a pozycja konkurencyjna polskich przedsiębiorstw; Ile warta jest wolność wybory - opcje rzeczowe; Uwolnić kapitał - jak usprawnić procesy zarządzania kapitałem obrotowym; Zarządzanie należnościami; Restrukturyzacja finansowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Koncepcja i uwarunkowania działań marketingowych, 2. Zachowania i segmentacja nabywców oraz badania marketingowe jako podstawa działalności przedsiębiorstwa, 3. Instrumenty marketingu, 4. Zasady tworzenia strategii planu marketingowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Tworzenie planu strategicznego; Marketingowe podejście; Produkty i usługi; Klienci obecni i klienci potencjalni; Analiza konkurencji; Ustalanie cen, loka- lizacja oraz metody sprzedaży; Mocne i słabe strony firmy; Promocja; Marketing strategiczny; Plan marketi- ngowy; Plan działań marketingowych; Pytania i szkic planu marketingowego; Plan marketingowy amerykańskiej firmy Delicious Delectables; Plan marketingowy pol- skiej firmy VITAL; Słowniczek terminów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 410)
Wprowadzenie; 1. Proces kształtowania jakości produktów; 2. Ekonomiczne stymulatory kształtowania jakości produktów; 3. Metody zarządzania jakością i wartościowania jakości; 4. Przejawy polityki projakościowej w wybranych przedsiębiorstwach; 5. Długofalowa strategia jakości przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W książce określono skalę ekonomicznego znaczenia przedsiębiorczości rodzinnej dla gospodarki polskiej. Przedstawiono też rolę i znaczenie przedsiębiorczości rodzinnej na świecie oraz cechy specyficzne, decydujące o potrzebie odrębnego traktowania tej kategorii przedsiębiorstw. Na podstawie wyników próby 1501 polskich przedsiębiorstw, zidentyfikowano liczebność firm rodzinnych, ich znaczenie ekonomiczne (mierzone m.in. uzyskiwanymi przychodami ze sprzedaży i wielkością zatrudnienia) oraz uzyskano opinie na temat zalet i wad firm rodzinnych w ocenie ich właścicieli. Uzasadniono potrzebę myślenia strategicznego, role wspólnej wizji przyszłości rodziny i firmy oraz najważniejsze rodzaje strategii oparte na klasycznym podziale na strategie ekspansji oraz dywersyfikacji. Opisano innowacyjność traktowaną jako źródło ich konkurencyjności, procesy internacjonalizacji działalności firm rodzinnych, źródła ich finansowania, w tym klasyczne oraz nowoczesne formy pozyskiwania kapitału finansowego, przydatne przy obsłudze bieżących potrzeb firmy oraz finansowaniu procesów rozwoju, zarządzanie kapitałem ludzkim, specyficzne relacje pomiędzy pracownikami – członkami rodziny a pracownikami „z zewnątrz”. Ukazano wpływ właściwie zorganizowanego procesu zarządzania ludźmi na konkurencyjność firmy rodzinnej oraz jej efektywność rynkową i finansową, a także bardzo specyficzny problem, jakim jest sukcesja, czyli międzypokoleniowy transfer władzy i własności w firmach rodzinnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy. W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Strategia organizacji / Krzysztof Obłój. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. - 414, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Teorie strategii: Istota strategii organizacyjnej; Strategia: teoria planistyczna; Strategia: teoria ewolucyjna; Strategia: teoria pozycyjna; Strategia: teoria zasobów i kompetencji; Strategia: teoria prostych reguł; Strategia: teoria opcji realnych; 2. Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji: Analiza środowiska formy; Modele analizy konkurencji w branży; Analiza grup strategicznych; 3. Strategiczna diagnoza organizacji: Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier; Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego; Firma jako łańcuch wartości- analiza aktywności i procesów; 4. Tworzenie strategii firmy: Misja firmy; Domena i przewaga konkurencyjna; Cele i funkcjonalne programy działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Szkoły strategii: Rola strategii organizacyjnej; Strategia-szkoła planistyczna; Strategia-szkoła ewolucyjna; Strategia-szkoła pozycyjna; Strategia-szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się. CZ.II Strategiczna diagnoza otoczenia organizacji: Analiza środowiska firmy; Model analizy konkurencji w branży; Analiza grup strategicznych. CZ.III Strategiczna diagnoza organizacji: Analiza sił i słabości firmy - budowanie profilu konkurencyjnego (Analiza SWOT; Analiza TOWS/SWOT; Przykłady analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej); Firma jako system działań - analiza aktywności i procesów; Analiza strategiczna zasobów firmy. CZ.IV Tworzenie strategii firmy: Misja firmy; Domena - wybory rynków i produktów; Metody portfelowe. CZ.V Architektura organizacji: Konfiguracja techniczno-ekonomiczna; Konfiguracja społeczna; Konfiguracja organizacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Marketing bez tajemnic)
Cz.I Produkt: Produkt - element marketingu; Produkty konsumpcyjne; Produkty przemysłowe. Cz.II Marka i opakowanie: Dobra marka podstawą sukcesu; Opakowanie produktu - chroni, informuje czy promuje? Cz.III Zarządzanie produktem: Cykl życia produktu; Strategie marketingowe typu produkt-rynek; Jak analizować konkurencyjność produktów? Zarządzanie produktem to także wybór strategii; Strategie nowego produktu; Jak zarządzać produktami w firmie?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej