Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(683)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
Książki
(671)
Publikacje naukowe
(128)
Publikacje fachowe
(120)
E-booki
(20)
Czasopisma
(12)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(485)
dostępne
(451)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(463)
Czytelnia
(492)
Autor
Nowak Edward (1951- )
(13)
Sierpińska Maria (1950- )
(11)
Romanowska Maria (1947- )
(10)
Grabiec Olimpia (1975- )
(9)
Huczek Marian (1939-2023)
(9)
Bień Witold (1927-2018)
(8)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(8)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(7)
Antonowicz Paweł
(7)
Chodyński Andrzej
(7)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(7)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Bakonyi Jadwiga
(6)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(6)
Borowiecki Ryszard
(6)
Dzieńdziora Joanna
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Obłój Krzysztof (1954- )
(6)
Sawicki Kazimierz (1926-2021)
(6)
Siciński Jędrzej
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Dobija Mieczysław (1943- )
(5)
Janasz Władysław
(5)
Klimek Jan (1952- )
(5)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(5)
Rydzkowski Włodzimierz
(5)
Skowronek Czesław
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(5)
Wach Krzysztof (1976- )
(5)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(5)
Ciesielski Marek (1949- )
(4)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Jachna Tomasz
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(4)
Malinowska Ewa
(4)
Nyk Mariusz
(4)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(4)
Stawicka Magdalena Kinga
(4)
Szabłowski Józef
(4)
Borkowski Stanisław
(3)
Brigham Eugene F. (1930- )
(3)
Bławat Franciszek (1945- )
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Daszkiewicz Nelly
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Flejterski Stanisław (1948- )
(3)
Gilejko Leszek
(3)
Gregor Bogdan (1943- )
(3)
Hoc Stanisław (1948- )
(3)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(3)
Jabłoński Marek
(3)
Jaki Andrzej (1964- )
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kiełtyka Leszek
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Kokoszczyński Ryszard
(3)
Kotowicz-Jawor Joanna (1940- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kuzel Marcin (1976- )
(3)
Messner Zbigniew (1929-2014)
(3)
Monkiewicz Jan (1949- )
(3)
Mruk Henryk (1948- )
(3)
Noga Marian
(3)
Ostaszewski Janusz (1956- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Rudolf Stanisław
(3)
Rusiński Michał
(3)
Sobczak Iwona (1974- )
(3)
Sosnowska Alicja
(3)
Stabryła Adam (1942- )
(3)
Staszewska Jolanta (1960- )
(3)
Stefańska-Matuszyn Maria
(3)
Strużycki Marian
(3)
Trocki Michał (1945- )
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Żbikowska Agnieszka
(3)
Adamiec Sabina
(2)
Aluchna Maria
(2)
Aniszewska Grażyna
(2)
Antoniuk A
(2)
Antoniuk Jarosław R
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Baran Michał
(2)
Bałtowski Maciej
(2)
Bednarski Lech
(2)
Begg David
(2)
Bielecka Olimpia
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Borkowski Andrzej (1953 )
(2)
Buzek Ludgarda (1935- )
(2)
Bylok Felicjan
(2)
Cebrowska Teresa (1949- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(121)
2000 - 2009
(434)
1990 - 1999
(116)
Okres powstania dzieła
2001-
(79)
Kraj wydania
Polska
(698)
Rosja
(2)
nieznany (a)
(1)
Słowacja
(1)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(701)
rosyjski
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(409)
Finanse przedsiębiorstwa
(81)
Zarządzanie
(76)
Innowacje
(64)
Gospodarka
(59)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(54)
Zarządzanie strategiczne
(46)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(44)
Kadry
(38)
Zarządzanie wiedzą
(37)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(36)
Globalizacja
(36)
Organizacja
(35)
Konkurencja
(34)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(33)
Marketing
(32)
Gospodarka oparta na wiedzy
(28)
Logistyka gospodarcza
(28)
Polska
(27)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(26)
Zarządzanie finansami
(25)
Unia Europejska
(22)
Konkurencyjność
(21)
Otoczenie firmy
(21)
Sprawozdawczość finansowa
(21)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(21)
Planowanie strategiczne
(20)
Rachunkowość
(20)
Inwestycje
(19)
Banki
(18)
Decyzje
(18)
Prawo gospodarcze
(18)
Zarządzanie jakością
(18)
Controlling
(17)
Koszty
(17)
Analiza strategiczna
(16)
Informacja gospodarcza
(16)
Rynek finansowy
(16)
Rynek kapitałowy
(16)
Internet
(15)
Organizacja ucząca się
(15)
Przedsiębiorczość (postawa)
(15)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(15)
Rachunkowość zarządcza
(15)
Unia Europejska (UE)
(15)
Zarządzanie ryzykiem
(15)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(14)
Rynek pracy
(14)
Analiza finansowa
(12)
Handel elektroniczny
(12)
Kultura organizacyjna
(12)
Marketing strategiczny
(12)
Ochrona środowiska
(12)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(12)
Systemy informatyczne zarządzania
(12)
Turystyka
(12)
Upadłość
(12)
Zatrudnienie
(12)
Efektywność ekonomiczna
(11)
Gospodarka materiałowa
(11)
Informacja dla zarządzania
(11)
Inwestycje zagraniczne
(11)
Kapitał
(11)
Przedsiębiorczość
(11)
Przedsiębiorstwo państwowe
(11)
Przedsiębiorstwo usługowe
(11)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(11)
Teoria organizacji
(11)
Gospodarka narodowa
(10)
Integracja europejska
(10)
Logistyka
(10)
Motywacja pracy
(10)
Pieniądz
(10)
Przedsiębiorstwo prywatne
(10)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(10)
Rynek
(10)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(10)
Usługi
(10)
Usługi turystyczne
(10)
Wartość ekonomiczna
(10)
Bilans księgowy
(9)
Finanse
(9)
Gospodarka kapitalistyczna
(9)
Gospodarka terenowa
(9)
Menedżerowie
(9)
Prywatyzacja
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Public relations
(9)
Transport
(9)
Umowa
(9)
Wycena przedsiębiorstwa
(9)
Łańcuch dostaw
(9)
Finanse publiczne
(8)
Fundusze strukturalne UE
(8)
Instytucje nonprofit
(8)
Polityka zatrudnienia
(8)
Produkcja
(8)
Produkt turystyczny
(8)
Przedsiębiorstwo transportowe
(8)
Rachunkowość finansowa
(8)
Temat: czas
2001-
(88)
1989-2000
(46)
1901-2000
(17)
1989-
(6)
1945-1989
(4)
Temat: miejsce
Polska
(123)
Kraje Unii Europejskiej
(21)
Europa
(3)
Niemcy
(3)
Czechy
(2)
Rosja
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(2)
Chiny
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Japonia
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Podlasie
(1)
Słowacja
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(207)
Opracowanie
(93)
Praca zbiorowa
(83)
Poradnik
(26)
Monografia
(21)
Case study (studium przypadku)
(14)
Czasopismo naukowe
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Czasopismo ekonomiczne
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuły
(1)
Dane statystyczne
(1)
Komentarz prawny
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały formacyjne
(1)
Przegląd literatury
(1)
Raport
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(442)
Zarządzanie i marketing
(248)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(41)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(24)
Transport i logistyka
(17)
Podróże i turystyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
703 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wybrane zagadnienia z nauki o przedsiębiorstwie: 1. Wartość przedsiębiorstwa i jej wycena, 2. Ocena standingu przedsiębiorstwa, 3. Polityka dywidend w teorii i praktyce gospodarczej, 4. Bankowa obsługa przedsiębiorstw, 5. Finansowanie działalności przedsiębiorstwa, 6. Wprowadzenie do zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie, 7. Pomiar ryzyka w działalności przedsiębiorstwa, 8. Fuzje i przejęcia jako narzędzie kreowania wartości, 9. Działalność przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, 10. Kryzys przedsiębiorstwa i restrukturyzacja finansowa. Cz.II Wybrane zagadnienia z zarządzania produkcją: 1. Ochrona własności przemysłowej, 2. Innowacje w przedsiębiorstwie, 3. Podstawy organizacji procesu produkcyjnego, 4. Przestrzenna organizacja procesu produkcyjnego, 5. Metody optymalizacji przebiegu procesu produkcyjnego w czasie, 6. Niezawodność procesów produkcyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. III Analiza sytuacji finansowej i atrakcyjności gospodarczej gmin w Polsce: Ch-ka sytuacji finansowej gmin w Polsce; Dochody gmin w ujęciu przestrzennym; Wydatki gmin w ujęciu przestrzennym; Analiza budżetów gmin metodą J.C.Weavera; Atrakcyjność gospodarcza gmin w Polsce; Metoda "wskaźników syntetycznych cech". Cz. IV Lokalne bieguny wzrostu przedsiębiorczości prywatnej: Środowiska regionalne a delimitacja lokalnych biegunów wzrostu; Weryfikacja uzyskanych wyników; Lokalne bieguny wzrostu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie / red. Jolanta Mazur. - Warszawa : Difin, 2002. - 351 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
R.1 Koncepcja orientacji przedsiębiorstwa. Orientacja marketingowa: Pojecie i rodzaje orientacji przedsiębio rstwa; Atrybuty przedsiębiorstwa o orientacji market tingowej; Zakres stosowania orientacji marketingowej; Nawiązywanie trawłych relacji pomiędzy uczestnikami wymiany; Orientacja marketingowa a konkurencyjność przedsiębiorstwa. R.2 Strategie przedsiębiorstwa a strategie marketingo we: Pojęcie strategii, decyzje strategiczne w przedsię biorstwie; Klasyfikacje strategii, relacje: strategia przedsiębiorstwa a strategie marketingowe; Proces form ułowania strategii marketingowej; Strategiczna analiza otoczenia oraz analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa; Strategiczne decyzje marketingowe. R.3 Decyzje marketingowe dot. produktu i asrotymentu: Pojęcie produktu, kształtowanie produktu i asortymentu Ustalenie wymaganej przez odbiorców jakości produktu; Dobór cech materialnych produktu; Kształtowanie opako wania; Ustalenie zakresu gwarancji i usług przy- i posprzedażnych; Kształtowanie marki; Ustalenie ilości produktu; Innowacje w produkcie- aspekty marketingowe; Kształtowanie struktury asortymentu. R.4 Decyzje marketingowe dot. ceny: Pojęcie ceny; Czyn niki mające wpływ na kształtowanie cen przez przedsię biorstwo; Etapy procesu podejmowania decyzji cenowych; Cele polityki cenowej; Szacowanie popytu; Ustalanie podstawowego poziomu cen; Metody ustalania cen; Dosto sowywanie podstawowego poziomu cen do warunków rynko wych; Decyzje dot. zmiany podstawowego poziomu cen; Cena a inne elementy marketingu; Kształtowanie cen na rynkach formalnych. R.5 Decyzje marketingowe dot. dystrybucji: Wpływ decy zji w zakresie dystrybucji na atrakcyjnoąść oferty przedsiębiorstwa; Zakres decyzji o dystrybucji; Poję cie kanału dystrybucji; Rodzaje ogniw handlowych two rzących kanały dystrybucji; Integracja ogniw w kana łach dystrybucji; Kryteria wyboru kanału dustrybucji; Nazdorowanie funkcjonowania kanałów dystrybucji; Prze miany w handlu towarami konsumpcyjnymi. R.6 Decyzje marketingowe dot. promocji: Ogólna ch-ka promocji i przydatność różnych jej form w marketingu; reklama; Akwizycja; Public relations; Promocja sprze daży (promocja uzupełniająca); Sponsoring; Targi jako kompleksowe przedsięwzięcia promocyjne; Zastosowanie Internetu w promocji. R.7 Marketing zakupów: Fazy rozwoju funkcji zakupów; Pojęcie marketingu zakupu; Badania rynku zakupu; Kształtowanie instrumentów marketingu zakupu; Kształto wanie relacji z dostawcami. R.8 Strategie marketingowe w ramach cyklu życia produ ktu (ewolucji rynku): Koncepcje cyklu życia produktu i ewolucji rynku; Analiza uwarunkowań działania i strate gii marketingowej w cyklu życia produktu; Koncepcja międzynarodowego cyklu życia produktu. R.9 System informacji marketingowych: Pojecie systemu informacji marketingowych; Struktura systemu informa cji marketingowych; Korzyści wynikające ze stosowania systemu informacji marketingowych; Tworzenie syst. informacji marketingowych; Ewolucja syst. informacji marketingowych. R.10 Plan marketingowy: Podstawowe funkcje oraz miej sce palnu marketingowego w procesie planowania; Budowa planu marketingowego. R.11 Organizacja służby marketingowej: Determinanty organizacji służby marketingowej; Ewolucja i formy organizacji służby marketingowej; Relacje między słu żbą marketingową i pozostałymi służbami organizacyjny mi; Sposoby organizacji służby marketingowej (pionu marketingu) w przedsiębiorstwie; Rola personelu w mark ketingu. R.12 Audyt marketingowy: Pojecie i zakres audytu marke tingowego; Cele i wykonawcy audytu; Przygotowanie audy tu; Audyt marketingowy w procesie planownia i jako narzędzie kontroli marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Wirtualne organizacje gospodarcze, 2. Cele wprowadzenia technologii informatycznych do organizacji wirtualnych, 3. Problemy rozwoju informatyzacji organizacji wirtualnych, 4. Osnowa informatyzacji organizacji wirtualnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Prywatyzacja jako zjawisko ekonomiczne : 1.Uwagi wprowadzające, 2.Metody, techniki i ścieżki prywatyza cji, 3.Przesłanki efektywnościowe i cele przekształceń własnościowych. R.2 System przedsiębiorstw państwowyc h w Polsce : 1.Przedsiębiorstwa państwowe w II Rzeczpo spolitej, 2.Przedsiębiorstwa państwowe w latach 1945- 1981, 3.Ustawa o przedsiębiorstwach państwowych,jej znaczenie i skutki, 4.Przedsiębiorstwa państwowe pod rządami ustawy z 1981 roku, 5.Komercjalizacja i fun kcjonowanie skomercjalizowanych przedsiębiorstw państw owych. R.3 Przekształcenia własnościowe polskich przed siębiorstw-rys historyczno-krytyczny : 1.Okres do roku 1989, 2.Problemy prywatyzacji przedsiębiorstw państwo wych w trakcie zmian ustroju, 3.Spory wokół kształtu u stawy prywatyzacyjnej, 4.Okers pionierski prywatyzacji , 5.Okres rządu Jana Krzysztofa Bieleckiego, 6.Okres rządu Jana Olszewskiego. R.4 Meandry prywatyzacji-od rządu Hanny Suchockiej do rządu Jerzego Buzka : 1.Prze bieg prywatyzacji w latach 1992-1993, 2.Prywatyzacja w czasie rządów koalicji SLD-PSL, 3.Przekształcenia wł asnościowe w trakcie rządów Jerzego Buzka. R.5 Prawne i onstytucjonalne podstawy przekształceń własnościowyc h przedsiębiorstw państwowych : 1.Ustawa o prywatyzacj i przedsiębiorstw państwowych, 2.Ustawa o komercjaliza cji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych, 3.Ró żne inne możliwości przekształceń własnościowych przed siębiorstw państwowych, 4.Instytucje administracji rzą dowej związane prywatyzacja, 5.Inne instytucje związa ne z prywatyzacją, 6.Instytucje, które nie powstałyby w pierwszych latach transformacji. R.6 Programy i inic jatywy związane z przekształceniami własnościowymi : 1. Program nrodowych funduszy inwestycyjnych, 2.Uwłasz czenie i reprywatyzacja, 3.Różne inicjatywy reprywaty zacji. R.7 Przekształcenia własnościowe przedsiębiorst w państwowych-dane liczbowe : 1.Wprowadzenie, 2.Przebi eg procesów prywatyzacyjnych i likwidacyjnych przedsię biorstw państwowych, 3.Efekty budżetowe i zobowiązania inwestycyjne przy prywatyzacji, 4.Koszty prowadzenia procesów przekształceń własnościowych, 5.Największe przedsiebiorstwa państwowe oraz jednoosobowe spółki Skarbu Państwa istniejące w końcu 2000 roku, 6.Najwię sze prywatyzacje kapitałowe (sprzedaż pierwszego pakie tu akcji) w ostatnich latach. R.7 Przekształcenia orga nizacyjne i własnościowe wybranych branż : 1.Górnictwo -czyli nieustanne próby reform, 2.Cukrownictwo-czyli klincz między polityką a rynkiem, 3.PKP-czyli jakoś bę dzie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera / red. Aneta Kordek ; Scientific Publishing Group)
1.Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec procesów integracji gospodarki światowej - teoria i metodologia badań, 2.Integracja europejska a sektor małych i średnich przedsiębiorstw-doświadczenia włoskie, 3.Internacjonalizacjia małych i średnich przedsiębiorstw we Włoszech - przykład regionu Marche, 4.Francuskie małe i średnie przedsiębiorstwa wobec jednolitego rynku europejskiego oraz internacjonalizacji - przegląd literatury francuskojęzycznej, 6.Ewolucja systemu pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw we Francji, 7.Jednolity rynek europejski: implikacje dla polsich małych i średnich przedsiębiorstw, 8.Studia przypadków internacjonalizacji małych i srednich przedsiębiorstw we Francji i włoszech, 9.Małe i średnie przedsiębiorstwa w Republice Czeskiej wobec jednolitego rynku europejskiego w świetle badań empirycznych, 10.Polscy właściciele/menedżerowie wobec jednolitego rynku europejskiego, 11.Postrzeganie otoczenia ekonomiczno-politycznego oraz możliwości i zagrożeń związanych ze wstapieniem do Unii Europejskiej-porównanie wyników badań polskich i czeskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Analizy na poziomie produktu : 1.Modele rozwoju produktu, 2.Struktury i opcje organizacyjne rozwoju produkty. Cz. II Analizy na poziomie przedsiębiorstwa : 1.Znaczenie marki w budowaniu wizerunku i wartości przedsiębiorstwa usługowego, 2.Elementy promocji i jej zadania w przedsiębiorstwie, 3.Funkcje strategii logistycznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 4.Rola czynnika ludzkiego w osiąganiu przez firmę przewagi konkurencyjnej na rynku, 5.Warunki wzrostu efektywności przedsiębiorstwa "Poczta Polska" w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej. Cz. III Analiza na poziomie samorządu terytorialnego : 1.Zróżnicowanie regionalne w Polsce w okresie transformacji systemu społeczno-gospodarczego, 2.Rola jednostek samorządu terytorialnego w finansowaniu rozwoju lokalnego (na przykładzie miasta Łomża), 3.Źródła finansowania zadań własnych samorządu terytorialnego na przykładzie powiatu w Ełku. CZ.IV Analizy na poziomie sektora : 1.Konsolidacja sektora bankowego a istota spółdzielczości, 2.Rola i funkcje banków w systemie finansowym państwa, 3.Zastosowanie metod taksonomicznych w wyznaczaniu mierników rozwoju gospodarczego, 5.Eduukacyjne uwarunkowania rozwoju MŚP
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Źródła finansowania przedsiębiorstwa, 2. Kapitał zainwestowany i jego rentowność, 3. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie, 4. Finansowanie faz cyklu życia przedsiębiorstwa, 5. Strategie finansowe przedsiębiorstwa, 6. Integracja zarządzania kapitałem i zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. Rola kapitału warunkowego, 7. Finansowanie przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rola jakości w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw. Logistyczna obsługa klienta w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacje jako element konkurencyjności przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw gospodarki żywnościowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Enterprise performance management - nowe wsparcie dla przedsiębiorczości korporacyjnej w warunkach globalizacji; Migracja wartości a procesy przedsiębiorczości; Zarządzanie wiedzą jako przejaw przedsiębiorczości; Przedsiębiorczość w restrukturyzacji i wycenie przedsiębiorstwa; Reorientacja procesowa w organizacji a warunki wyzwalania przedsiębiorczości; Integracja personalna w grupach kapitałowych. Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorczości; Public relations a inne formy wpływu na otoczenie - przejawy przedsiębiorczości; Project finance jako metoda pobudzania przedsiębiorczości; Umowy handlowe i regulacje celne jako uwarunkowania przedsiębiorczości; Wpływ prywatyzacji przedsiębiorstw na innowacyjność gospodarki na przykładzie gospodarki polskiej; Wspieranie przedsiębiorczości w działalności gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; Wzrost przedsiębiorczości na polskim rynku telekomunikacyjnym jako efekt procesów liberalizacyjno- demonopolizacyjnych; Uwarunkowania i przejawy przedsiębiorczości na obszarach wiejskich w Polsce; Przejawy przedsiębiorczości w zarządzaniu kryzysowym w transporcie lotniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie wiedzą)
R.I Kapitał intelektualny jako podstawa nowego paradygmatu gospodarowania, R.2 Teoria rachunkowości a zagadnienia pomiaru i sprawozdawczości wartości intelektualnych, R.3 Modele pomiaru indywidualnego kapitału ludzkiego, R.4 W kierunku standardów rachunkowości zasobów ludzkich i kapitału intelektualnego.
teorii ekonomii, 2. Podejście badawcze do kapitału intelektualnego, 3. Możliwości pomiaru kapitału intelektualnego w tradycyjnych systemach rachunkowości, 4. Wpływ kapitału intelektualnego na wzrost firmy - rezultaty badań empirycznych. R.II Teoria rachunkowości a zagadnienia pomiaru i sprawozdawczości wartości intelektualnych. R.III Modele pomiaru idywidualnego kapitału ludzkiego. R.IV W kierunku standartów rachunkowości zsobów ludzkich i kapitału intelektualnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ocena kierunków strategicznych, Ocena strategicznych możliwości rozwoju, Podejmowanie działań w celu pomnażania wartości, Poszukiwanie informacji o przedsiębiorstwach i ich rynkach, Analiza sprawozdań finansowych, Rachunek zysków i strat, Sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych, Porównawcza analiza finansowa, Ocena pozycji na rynku kapitałowym, Zmiany cen akcji, Krótkoterminowa wycena akcji, Wycena akcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i koncepcje wartości oraz standard wartości, podstawowe założenia i pojęcie wyceny, 2. Funkcje, cele, przedmiot i metody wyceny przedsiębiorstw, 3. Metoda wyceny według siły nabywczej pieniądza, 4. Metody obliczania wartości majątkowych przedsiębiorstwa, 5. Wycena składników majątku przedsiębiorstwa, 6. Wycena przedsiębiorstwa za pomocą metody wartości dochodowej, 7. Szacowanie parametrów wyceny dochodowej przedsiębiorstwa, 8. Inne metody wyceny przedsiębiorstw, 9. Zastosowanie metod wyceny przedsiębiorstwa i ich mienia do określania wartości godziwej, 10. Wartość firmy w procesie wyceny przedsiębiorstwa, 11. Wycena dochodowa przedsiębiorstwa "GAMA" spółka z o.o.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wycena przedsiębiorstwa : pomiar i ocena wartości / Andrzej Jaki. - Wyd. 2 uaktual. i rozsz. - Kraków : Oficyna Ekonomiczna, 2004. - 152 s. ; 24 cm.
R.1 Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny: Restrukturyzacja procesów gospodarczych w wycena przedsiębiorstw w Polsce; Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa; Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo; Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa; Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości. R.2 Uwarunkowania i elementy składowe wyceny przedsiębiorstwa: Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa; Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa; Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa; Procedura wyceny przedsiębiorstwa; Uwarunkowania uwzględniania zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa R.3 Metody wyceny przedsiębiorstw: systematyka metod wyceny przedsiębiorstw, metody majątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa, dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji, wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa, syntetyczne ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa, ewolucja zakresu wykorzystania i znaczenia wyceny przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie - Makrootoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa jako czynnik rozwoju; Przedsiębiorstwo w otoczeniu międzynarodowym - wprowadzenie do problematyki studiów; Metody badań międzynarodowych aspektów makrootoczenia przedsiębiorstwa; Przedsiębiorstwo w międzynarodowej polityce ekonomicznej - teoria i praktyka; Makrootoczenie przedsiębiorstwa - rodzaje systemów gospodarczych; Przedsiębiorstwo wobec procesów internacjonalizacji i globalizacji; Otoczenie walutowe przedsiębiorstwa; Wpływ polityki pieniężnej na działalność banków komercyjnych; Zewnętrzne alternatywne formy finansowania przedsiębiorstw (factoring, forfaiting, franchising, venture capital); Zewnętrzne instrumenty finansowania przedsiębiorstw (spółka joint ventures jako kapitałowa forma współpracy międzynarodowej); Przedsiębiorstwo w otoczeniu finansowym UE - wsparcie inwestycji w polskich przedsiębiorstwach funduszy strukturalnych; Otoczenie internetowe przedsiębiorstwa; Rynek pracy wobec wyzwań globalizacji; Przedsiębiorstwo a problem ochrony środowiska; Polityka naukowa, naukowo-techniczna i innowacyjna a doświadczenia polskie; Wsparcie przedsiębiorczości poprzez działania edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakter i rola przedsiębiorstwa w gospodarce, 2. Podmioty gospodarcze i ich charakterystyka, 3. Potencjał gospodarczy przedsiębiorstwa, 4. Działalność produkcyjna i usługowa przedsiębiorstwa, 5. Ekonomika zasobów pracy, 6. Przychody i koszty przedsiębiorstwa, 7. Przedsiębiorstwo a rynek, 8. Obrót pieniężny w przedsiębiorstwie, 9. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji o przedsiębiorstwie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Istota finansów przedsiębiorstwa: Rynek i jego funkcje; Finanse przedsiębiorstwa w systemie finansowym państwa; Pojęcie gospodarki finansowej przedsięb. R.2 Retrospektywna ocena stanu gospodarki finansowej przesięb.: Podstawowe metody i narządzia badania kondycji finansowej przedsięb.; Wyodrębnienie czynników sumarycznych wpływających na odchylenia zysku od przyjętej podstawy; Ocena struktury i dynamiki wyniku finansowego; Ocena struktury i dynamiki bilansów majątkowych; Kluczowe wskaźniki oceny gospodarki finansowej; Rachunek płynności finansowej; Ocena kierunków alokacji dochodów; Wybrane obszary pogłębionej analizy finansowej; Dźwignia operacyjna i finansowa; Przepływ gotówki, R.3 Pieniądz jako narzędzie pomiaru efektywności proce sów gospodarczych: Koszt pieniądza i jego wartość jako funkcja czasu; Wartość pieniądza w czasie. R.4 Wycena papierów wartościowych i koszty pozyskiwania kapitałów: Metody wyceny akcji; Wycena obligacji; Koszt pozyskania kapitału; Polityka dywidend jako podstawa kształtowania ceny akcji. R.5 Metody wyceny przedsiębiorstwa. R.6 Zarządzanie kapitałem obrotowym: Pojecie kapitału obrotowego; Finansowanie środków obrotowych; Optymalizacja składników majątku obrotowego. R.7 Metody obliczania efektywności przedsięwzięć rozwojowych: Uwagi wstępne; Studium rzeczowe projektu inwestycyjnego; Ocena efektywności ekonomicznej; Przykład obliczenia efektywności ekonomicznej; Efektywność na kładów na modernizację; Venture capitał. R.8 Biznes plan jako narzędzie zarządzania przedsięb. R.9 Franchising - bezinwestycyjny spsób rozwoju firmy: Historia powstania i rozwoju franchisingu; Istota franchisingu; Klasyfikacja franchisingu; Prawne uwarunkowa nia franchisingu. R.10 Leasing - bezinwestycyjna forma rozwoju firmy: Istota i rodzaje leasingu; Geneza leasingu. R.11 Factoring: Istita; Podmioty występujące w facto ringu; Zakres przedmiotowy factoringu; Umowa factoringu; Klasyfikacja factoringu; Umowa factoringu- jej struktura. R.12 Forfaiting: Wstęp; Typy (rodzaje) forfatingu; Ryzyko w działalności forfatingowej; Rodzaje ryzyka; podmioty uczestniczące w obrocie forfatingowym; Umowa forfatingu. R.13 Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym: Istota rynku kapitałowego; Uczestnicy rynku kapitałowego; Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.; Zasady obrotu giełdowego; Tryb przeprowadzania transakcji i mechanizm ustalania cen; Przebieg transakcji giełdowej; Notowania w systemie kursu jednolitego; Notowania w systemie ciągłym; Transakcje pakietowe; Indeksy giełdowe i metody wyceny wartości akcji; Warunki wprowadzania papierów wartościowych do publicznego obrotu; Warunki i tryb dopuszczenia papierów wartościowych do obrotu giełdowego; Wymogi regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w stosunku do emitenta; Obowiązek informacyjny emitenta po wprowadzeniu akcji do obrotu publicznego; Kluczowe mierniki oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej spółki; Pozagiełdowy wtórny pub liczny obrót papierami wartościowymi; Obligacje. R.14 Rozliczenia wekslowe: Rodzaje weksli; Pojęcia stosowane w obrocie wekslowym; Wystawianie weksla; Zastosowanie weksla w rozliczeniach finansowych; Przenoszenie weksla przez indos na osoby trzecie. R.15 Rozliczenia czekowe: Istota czeku; Ważniejsze różnice między wekslem a czekiem; Indosowanie czeków. R.16 Opodatkowanie przedsiębiorstw: Funkcje podatków; Podstawowe pojęcia; Podatek od towarów i usług -VAT; Podatek dochodowy od osób prawnych; Karta podatkowa; Ryczałt ewidencjonowany; Podatkowa księga przychodów i rozchodów - opodatkowanie na zasadach ogólnych; Poda tek dochodowy od osób fizycznych; Podatki lokalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedsiębiorczość i innowacje: Współczesne podejście do innowacji jako wartości dla klienta; Innowacje w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw- siły motoryczne i bariery; Uwarunkowania procesów innowacyjnych w organizacji; Outsourcing w aspekcie zmian organizacyjnych; Rola kanałów dystrybucji w rozwoju przedsiębiorstwa z sektora MŚP; Budowa wartości dla klienta w kanałach dystrybucji; Współpraca MŚP z instytucjami pośrednictwa finansowego warunkiem efektywnego zarządzania strategicznego; Efekty finansowe działania grup kapitałowych w Polsce; Pozycja innowacyjna UE na tle jej głównych rywali; 2. Społeczna odpowiedzialność biznesu: Społeczna odpowiedzialność biznesu w wymiarze lokalnym i międzynarodowym; Świadomość ekologiczna w realizacji koncepcji Ekologicznej Społecznej Odpowiedzialności Biznesu; SOB: fanaberia czy biznesowa konieczność; Recykling produktowy w procesie zarządzania przedsiębiorstwem usługowym; Wyzwania etyczne współczesnych przedsiębiorstw; 3. Przedsiębiorstwa i organizacje w środowisku lokalnym: Klastry jako forma kształtowania konkurencyjności regionu; Wpływ infrastruktury logistycznej na rozwiązania zarządcze w klastrach przemysłowych; Wpływ zarządzania projektami na efektywność jednostek samorządu terytorialnego i przedsiębiorstw komunalnych; Technologie mobilne w funkcjonowaniu szkoły wyższej; Młodzi ludzie na rynku pracy województwa lubelskiego; 4. Uwarunkowania zarządzania organizacjami: Istota decyzji i jej znaczenie w procesie zarządzania organizacjami; Zmiany w kształtowaniu wizerunku instytucji finansowych na przykładzie banków; Rola menedżera w procesie zmiany kultury organizacyjnej na przykładzie banku X; Rola pracowników w obsłudze klienta biura podróży; Oczekiwania wobec jakości usług świadczonych w sektorze publicznym- wyniki badań.
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Typologia przedsiębiorstw / Juliusz Engelhardt. - Warszawa : CeDeWu, 2009. - 155, [1] s. ; 24 cm.
1. Definicja przedsiębiorstwa; 2. Przekroje klasyfikacyjne przedsiębiorstw; 3. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw: Przedsiębiorstwa osób fizycznych; Spółki cywilne; Spółki handlowe; Spółdzielnie; Przedsiębiorstwa państwowe; 4. Podział przedsiębiorstw według rodzaju (charakteru) działalności; 5. Podział przedsiębiorstw według sektorów własności w gospodarce; 6. Podział przedsiębiorstw według kryterium wielkości; 7. Podział przedsiębiorstw według kryterium podmiotowości: Przedsiębiorstwa jednozakładowe i wielozakładowe; Przedsiębiorstwa sieciowe i wirtualne; Ugrupowania przedsiębiorstw; 8. Podział przedsiębiorstw według obszaru działania; 8. Podział przedsiębiorstw według obszaru działania; 9. Szczególne typy i formy przedsiębiorstw: Przedsiębiorstw użyteczności publicznej; Spółki o istotnym znaczeniu dla porządku publicznego i bezpieczeństwa publicznego; Publiczne spółki akcyjne; Przedsiębiorstwa sportowe; Spółdzielnie socjalne; 10. Ponadnardowe podmiotowe formy przedsiębiorstw w Unii Europejskiej: Spółka europejska; Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych; Spółdzielnia europejska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Istota wartości firmy; Źródła wartości fir- my; System prawny a wartość firmy; Wniesienie przed- siębiorstwa aportem do spółki; Wycena przedsiębiorstwa jako podstawa ustalania wartości firmy; Rachunkowość wartości firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej