Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(221)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(217)
Publikacje naukowe
(48)
Publikacje fachowe
(33)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(3)
Czasopisma
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(127)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(149)
Czytelnia
(146)
Autor
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Lipka Anna
(4)
Sęk Helena (1938- )
(4)
Kożusznik Barbara
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Waszczak Stanisław
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bańka Augustyn
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Brol Michał
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(2)
Janicka Iwona
(2)
Janicka-Olejnik Ewa
(2)
Korchut Aleksander
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kranas Grażyna
(2)
Król Małgorzata Beata
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Lipka Justyna
(2)
Lubrańska Anna
(2)
Mink Joanna
(2)
Piątek Karolina
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Stawnicka Jadwiga
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Szwejka Łukasz
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Abbrederis Katharina
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamczewski Rafał
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta (1970- )
(1)
Adams Scott
(1)
Agathos Monika (1969- )
(1)
Allen David
(1)
Arnold Wolfgang H
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bailey Reinholdt Barbara
(1)
Bailey Roy
(1)
Bajer Ewa
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Banasik Przemysław
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bańka Augustyn (1950- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Belbin Meredith
(1)
Belbin R. Meredith
(1)
Bernacka Ryszarda Ewa
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Blanchard Scott
(1)
Blanpain Roger
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Borsich Szymon
(1)
Boryczka Stanisław (1949- )
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Braksal Katarzyna
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Brzęk Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bucki Piotr
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bumeder Irmgard
(1)
Burghofer Karin
(1)
Buzan Tony
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Búgelová Tatjana
(1)
Bączek Karolina
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chin-Ning Chu
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Chłopek Ryszard (1979- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
Kraj wydania
Polska
(227)
nieznany (us)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(228)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Praca
(73)
Motywacja pracy
(33)
Psychologia pracy
(33)
Kadry
(25)
Zarządzanie
(22)
Stres
(19)
Wypalenie zawodowe
(18)
Organizacja
(17)
Menedżerowie
(15)
Stosunki interpersonalne
(15)
Zawód
(15)
Przedsiębiorstwo
(14)
Relacje międzyludzkie
(14)
Prześladowanie w miejscu pracy
(12)
Psychologia
(12)
Kariera
(10)
Nauczyciele
(10)
Stres zawodowy
(10)
Bezrobocie
(9)
Mentoring
(8)
Praca zespołowa
(8)
Satysfakcja zawodowa
(8)
Motywacja
(7)
Nauczanie
(7)
Osobowość
(7)
Poradnictwo zawodowe
(7)
Przywództwo
(7)
Zachowanie organizacyjne
(7)
Internet
(6)
Jakość życia
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Psychologia zarządzania
(6)
Socjologia pracy
(6)
Decyzje
(5)
Mobbing
(5)
Molestowanie seksualne
(5)
Przemoc
(5)
Płaca
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzina
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Sukces
(5)
Uczucia
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zachowanie
(5)
Agresywność
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Humanizacja pracy
(4)
Kobieta
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Pracoholizm
(4)
Prawo pracy
(4)
Produktywność pracy
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Uczniowie
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Zatrudnienie
(4)
Autyzm
(3)
Czas pracy
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dzieci
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja społeczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Konflikt
(3)
Leczenie
(3)
Motoryka mała
(3)
Myślenie
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Negocjacje
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ocena pracowników
(3)
Organizacje
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Pośrednictwo pracy
(3)
Prawo
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Psychologia zdrowia
(3)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(2)
Czechy
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(62)
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(19)
Poradnik
(10)
Karty pracy ucznia
(5)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Raport z badań
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(77)
Socjologia i społeczeństwo
(43)
Zarządzanie i marketing
(36)
Edukacja i pedagogika
(27)
Medycyna i zdrowie
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rusz głową / Tony Buzan ; przeł. Jerzy Morka. - Wyd. 2 popr. i zm., dodruk. - Łódź : Wydawnictwo "Ravi" , 2005. - 154, [6] s., [4 k. tab.] : rys. ; 21 cm.
Zawiera: 1.Nieziszczalne marzenie, czyli historia Edwarda Hughesa. 2.Masz umysł sprawniejszy, niż sądzisz: Co wiemy o własnym umyśle; Więcej niż jeden mózg; Połączenia między „szarymi komórkami”; Modele postrzegania: oko - mózg - kamera; Hologram jako odwzorowanie umysłu; IQ i twoja wrodzona błyskotliwość; Dziecko - model doskonałości. 3.W jaki sposób spętano ludzki umysł: Dlaczego w pełni nie wykorzystujemy mózgu; „… tylko człowiekiem”; „Instrukcja obsługi” mózgu. 4.Jak czytać szybciej i z lepszym skutkiem: Problemy z czytaniem; Definicja czytania; Skąd biorą się trudności w czytaniu; Ruchy oka w trakcie czytania; Korzyści z szybszego czytania; Błędne przekonania; Zaawansowane techniki coraz szybszego czytania; Ćwiczenia motywacyjne; Ćwiczenie z metronomem. 5.Pamięć: Sprawdziany pamięci; Rozwiązanie testu oraz pytania uzupełniające; Trwałość pamięci w trakcie nauki; Trwałość pamięci po zakończeniu nauki; Pamięć - teoria, zapamiętywanie przez powtarzanie; Sposoby i metody poszerzania pamięci; Niezwykłe możliwości pamięci; System oparty na liczbach i rymach; Zadanie „niemożliwe” do wykonania. 6.Mapy myśli (Mind Maps®) - wprowadzenie w naturę myśli i słów: Omówienie ćwiczenia - opowiadanie Kusa-hibari; Rodzaje słów-kluczy; Wielopłaszczyznowa natura słów; Słowa-klucze w tradycyjnym notowaniu. 7.Mapy myśli (Mind Maps®) - zgodność z naturą umysłu: Ćwiczenie - kosmiczna podróż; Linearna historia mowy i druku; Twój umysł a tworzenie mapy myśli; Zasady sporządzania map myśli. 8.Mapy myśli (Mind Maps®) - rozbudowywanie i zastosowanie: Rozbudowywanie map myśli; Mapy myśli a lewa i prawa półkula mózgu; Mapy myśli - zastosowania; „Kartografowanie” przemówień i artykułów; Mapy myśli - notowanie wykładów; Mapy myśli - zebrania. 9.Technika uczenia się na podstawie map myśli (MMOST): Opieszały uczeń; Zagrożenie ze strony podręczników; Stare i nowe metody nauczania; MMOST; MMOST - przygotowanie; MMOST - zastosowanie; MMOST - podsumowanie. 10.Perspektywy: Co zaszło w ciągu 21 lat, które minęły od napisania tej książki; Wiek a sprawność umysłu. Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I. Źródła i metody ich wykorzystywania: 1. O studiowaniu literatury; 2. O wulgaryzacji wiedzy; 3. O interdyscyplinarności nauki; R. II. Przyczynki do teorii i praktyki dostępności psychologicznej na przykładach prostych danych statystycznych: 1. Spostrzeganie zbiorów; 2. Operowanie pojęciami; Informacje i dezinformacje o zbiorach; Retoryka liczb; Analizy społecznej skuteczności dezinformacji o zbiorach; R. III. Narodziny kapitalizmu: 1. Myślenie historyczne a interpretacja humanistyczna; 2. U schyłku średniowiecza; 3. Gospodarcze uwarunkowania przemian społecznych; 4. Konkurencja produkcyjna i handlowa; 5. Zarys znaczenia spółek akcyjnych; 6. Brytyjska marynarka wojenna w czasie wojen napoleońskich; R. IV. Geneza i społeczny sens osobowości prawnej przedsiębiorstw: 1. Elementy stabilności i dynamiki interpretacji danych; 2. Koncepcje osoby prawnej; 3. Prawdopodobne bariery rozpowszechniania; 4. Pierwsze realizacje; 5. Bankructwa i przeciwdziałania; 6. Istota osobowości prawnej; 7. Własność a osobowość prawna; 8. Osobowość prawna a organizowanie w ujęciu retorycznym; R. V. Metodologiczne problemy motywacji płacowej: 1. Miejsce analiz motywacyjnych w ekonomii i zarządzaniu; 2. Koszt pracy, płaca, dochód w narracjach ekonomicznych; R. VI. Teoretyczne problemy motywacji płacowej: 1. Psychospołeczne założenia niektórych ekonomicznych teorii płac; 2. Struktura społeczno-zawodowa a zróżnicowanie wynagrodzeń; 3. Subiektywne uwarunkowania słuszności płacy; R. VII. Rola retoryki w metodologii nauk empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i systematyka teorii motywacji: Pojęcie motywacji; Systematyka teorii motywacji. 2. Ch-ka wybranych teorii motywacji: Chk-ka wybranych teorii motywacji; Ch-ka wybranych teorii procesu. 3.Zintegrowany model motywacji: Ch-ka i analiza zintegrowanego modelu motywacji; Wnioski wynikające ze zintegrowanego modelu motywacji. 4. Uwarunkowania systemu motywacyjnego: Ogólna analiza uwarunkowań systemu motywacyjnego; Wpływ indywidualnych cech pracowników na system motywacyjny; Wpływ cech organizacji na system motywacyjny; Wpływ cech otoczenia organizacji na system motywacyjny; Wzajemne oddziaływanie wyodrębnionych grup czynników. 5. Uwagi końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od autorki; Wstęp; Rozdział I. Mity i fakty na temat superwizji – na początek 1.1. Superwizja – co to takiego? 1.2. Dla kogo przeznaczona jest superwizja? 1.3. Po co poddawać swą pracę superwizji? 1.4. Co dzieje się podczas superwizji? – słów parę o zjawiskach tam omawianych 1.4.1. Przeniesienie – cóż to takiego i jak je rozpoznać w codziennych relacjach? 1.4.2. Przeciwprzeniesienie – czym się przejawia i kogo dotyczy? 1.5. Jakie warunki uczestnictwa mogą zapewnić powodzenie superwizji? 1.6. Czy superwizja pełni funkcję ochronną wobec wypalenia zawodowego? 1.7. Co lepsze – superwizja czy coaching? 1.8. Czy udział w superwizji własnej pracy wymaga szczególnych przygotowań? Rozdział II. Istota superwizji – pojęcie, rodzaje i obszary zastosowań 2.1. Ewolucja zakresu znaczeniowego pojęcia „superwizja” 2.2. Rodzaje superwizji oraz obszary jej zastosowań Rozdział III. Wsparcie w miejscu pracy jako czynnik ochrony przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia 3.1. Profesjonalne wsparcie w miejscu pracy jako strategia w redukcji stresu i jego konsekwencji 3.2. Zdrowotne skutki stresu 3.3. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja chronicznego stresu w miejscu pracy 3.4. Superwizja jako profesjonalna forma wsparcia i ochrony przed wypaleniem zawodowym – przegląd badań Rozdział IV. Superwizja konsultacyjna jako ciągły i pogłębiony proces psychoedukacyjny 4.1. Cele superwizji konsultacyjnej jako formy zapobiegania wypaleniu zawodowemu 4.2. Czym różni się pogłębiona psychoedukacja od zwykłej edukacji? 4.3. Zjawiska i procesy będące przedmiotem pogłębionej analizy superwizyjnej 4.3.1. Przeniesienie – pojęcie, rodzaje, możliwości rozpoznania 4.3.2. Przeciwprzeniesienie – istota, przejawy, źródła pochodzenia 4.4. Przebieg sesji superwizyjnej – czyli czego po kolei można się spodziewać? 4.5. Grupa Balinta jako szczególna forma analitycznej superwizji konsultacyjnej Rozdział V. Prawo polskie wobec ochrony zdrowia osób aktywnych zawodowo 5.1. Prawo polskie wobec superwizji jako formy ochrony zdrowia i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu Rozdział VI. Dobre i złe praktyki superwizyjne – słów parę z doświadczeń superwizora 6.1. Możliwe źródła niepowodzeń superwizji 6.1.1. Nieufność uczestników superwizji – co ją rodzi? 6.1.2. Niechęć pracowników do rozwoju i doskonalenia zawodowego 6.1.3. Przymus uczestnictwa w superwizji 6.1.4. Chaos organizacyjny w firmie 6.1.5. Superwizor jako źródło niepowodzenia superwizji 6.1.6. Incydentalność superwizji 6.2. Czynniki sprzyjające powodzeniu superwizji 6.2.1. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczestnikom superwizji 6.2.2. Budowanie zaufania pomiędzy superwizantami i superwizorem 6.2.3. Przestrzeganie zasady dyskrecji – czyli wzajemna lojalność stron 6.2.4. Dojrzałość pracownika i chęć rozwoju osobistego 6.2.5. Dobrowolność uczestnictwa w superwizji 6.3. Przykłady dobrych praktyk – z doświadczeń superwizora Rozdział VII. Kompetentny superwizor – co znaczy trafić w dobre ręce? 7.1. Wiedza i umiejętności, czy coś więcej? Co buduje profesjonalizm superwizora? 7.2. Standardy etyczno-moralne superwizora jako fundament w budowaniu autorytetu 7.3. Superwizor czy coach? – w służbie odpowiedzialności i w trosce o bezpieczeństwo 7.3.1. Dylematy wokół istoty oraz rodzajów coachingu 7.3.2. Wątpliwości w zakresie metod wykorzystywanych przez coachów 7.3.3. Model kompetencji profesjonalnego coacha według ICF 7.3.4. Wątpliwości natury etycznej oraz formalno-prawnej dotyczące coachingu 7.4. Na co warto uważać, decydując się na wybór formy superwizji oraz osoby superwizora? Rozdział VIII. Czy jesteś gotów do poddania swej pracy superwizji? Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Zamiast przedmowy; wstęp; Rozdział 1. Pedagogika i zabawa; Rozdział 2. Czym jest grupa i jak pracuje; Rozdział 3. Geneza pedagogiki przeżyć; Rozdział 4. Uczyć się przez doświadczenie; Rozdział 5. Podstawowe założenia pedagogiki przeżyć; Rozdział 6. Optymalne warunki do przebiegu procesu pedagogiki przeżyć; Rozdział 7. Przebieg projektu edukacyjnego; Rozdział 8. Prowadzący; Rozdział 9. Typowe techniki pedagogiki przeżyć; Rozdział 10. Gry i akcje interaktywne; Rozdział 11. Typowe formy, w których wykorzystuje się pedagogikę przeżyć. Posłowie (Michael Jagenlauf). Bibliografia oraz literatura przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Instytutu Analizy Grupowej "Rasztów")
Wstęp. Wspólna droga. Wprowadzenie. O czym i dla kogo jest ta książka Część I. Inspiracje i modele teoretyczne 1. Psychoanalityczne inspiracje superwizora grupowo-analitycznego 2. Przeplatające się matryce – model superwizji grupowo-analitycznej opartej na swobodnie płynącej dyskusji grupowej 3. Świadome i nieświadome wymiary superwizji 4. Balansowanie między wiedzeniem a niewiedzeniem w superwizji 5. Relacja pomieszczające–pomieszczane w superwizji jako doświadczenie wspierające pracę terapeutyczną z grupami i rozwój terapeuty Część II. Grupa superwizyjna w działaniu 6. „Niewidzialna organizacja” – znaczenie kontekstu procesu psychoterapii i superwizji 7. Wymiary superwizji zespołów 8. Znaczenie pomocy dla terapeutów pracujących z pacjentami adolescentami 9. Superwizja relacji terapeutycznej w pracy z osobami z doświadczeniem psychozy 10. Superwizja – towarzysz w podróży terapeutycznej z pacjentami z problemami seksualnymi 11. Superwizja osób szkolących się w psychoterapii 12. Superwizja online 13. Superwizja w szkoleniu z analizy grupowej – problemy etyczne Część III. Superwizja relacji terapeutycznej w pracy z indywidualnym pacjentem 14. Superwizja krok po kroku 15. Przestrzeń potencjalna, trzymanie i pomieszczanie w superwizji terapii procesu pacjenta indywidualnego 16. Wewnętrzne grupy odniesienia 17. Trudne sytuacje w superwizji; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zespołu pracowniczego : doskonalenie efektywności / Barbara Kożusznik. - Wyd.2 popr. i rozsz. - Katowice : Uniwersytet Śląski, 2002. - 214,[2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 2)
Wstęp; 1. Grupy i zespoły w organizacji. Podstawowe terminy, pojęcia i zjawiska związane z funkcjonowaniem grup i zespołów pracowniczych w organizacji. Ćwiczenia do rozdz. 1; 2. Zespół pracowniczy jako "bohater dnia". Ćwiczenia do rozdz. 2; 3. Efektywność zespołu: czynniki stymulujące i bariery efektywności. Ćwiczenia do rozdz. 3; 4. Kierowanie zespołem. Ćwiczenia do rozdz. 4.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1. Nakryj do stołu; 2. Planuj każdy dzień z wyprzedzeniem; 3. Stosuj zasadę 80/20 gdzie się da; 4. Zastanów się nad konsekwencjami; 5. Zwlekanie kontrolowane; 6. Nieustannie stosuj metodę ABCDE; 7. Koncentruj się na zagadnieniach kluczowych; 8. Prawo trzech zdań; 9. Dobrze się przygotuj, zanim rozpoczniesz; 10. Krok po kroku, czyli od beczki do beczki; 11. Podwyższaj swoje kwalifikacje; 12. Okaż swoje szczególne zdolności; 13. Rozpoznaj swoje główne ograniczenia; 14. Zmobilizuj się; 15. Maksymalne wykorzystanie energii; 16. Zmuś się do działania; 17. Nie daj się uzależnić technice; 18. Plasterki salami i ser szwajcarski; 19. Strategia wydzielania czasu; 20. Stan wyższej konieczności; 21. Każde zadanie traktuj indywidualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza, istota i rozwój funkcji personalnej, 2. Możliwości, potrzeby i perspektywy rozszerzania obszarów integracji zarządzania i pedagogiki, 3. Edukacja w nowoczesnej organizacji, 4. Projektowanie i przekształcanie organizacji, 5. Planowanie, rekrutacja i selekcja personelu w nowoczesnych organizacjach, 6. Motywowanie pracowników w organizacji, 7. Rozwijanie przywództwa w organizacji, 8. Człowiek w kulturze organizacyjnej firmy, 9. Zarządzanie doradztwem zawodowym, 10. Stosunek pracy a kontrakt psychologiczny, 11. Planowanie i realizacja kariery zawodowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oddziaływania terapeutyczno-wychowawcze w resocjalizacji: Wokół fundamentalnych uwarunkowań teleologii wychowania; Samoświadomość pedagoga resocjalizacyjnego w świetle aktualnych wyzwań; Styl oddziaływań wychowawczych kuratorów sądowych w ocenie osób dozorowanych; Oddziaływania interwencyjne oraz wychowawczo-terapeutyczne wobec nieletnich agresorów w zakładach poprawczych; Oddziaływania resocjalizacyjne poprzez koła zainteresowań na terenie Schroniska dla Nieletnich w Dominowie; System resocjalizacji zakładowej nieletnich w Polsce. Stan i perspektywy zmian; Gelotofobia- zapobiegać, leczyć czy resocjalizować?; Stygmat jednostki społecznie wykluczonej. Praca uliczna jako forma oddziaływania resocjalizacyjnego w procesie "poprawiania niepoprawnych"; Psychotransgresjonizm a proces autoresocjalizacji osób powracających do życia na wolności; Twórczość więzienna w resocjalizacji osadzonych; Przeobrażanie samooceny i samoakceptacji u alkoholików; 2. Diagnozowanie nieprzystosowania społecznego i socjalizacji: Agresja i przemoc w multimediach wyzwaniem dla wychowania młodzieży; Psychospołeczne determinanty agresywności młodzieży niedostosowanej społecznie; Czynniki ryzyka wejścia młodzieży w konflikt z prawem; Podkultury młodzieżowe jako forma aktywności młodzieży; Funkcjonowanie emocjonalne osób osadzonych w zakładzie karnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie nauczycieli, 2. Droga do szkoły, 3. Lekcje, 4. Dyscyplina, 5. Prace administracyjne, 6. Rady pedagogiczne i konfrontacje, 7. Koledzy, 8. Rodzice, 9. Zdrowie psychiczne, 10. Plan czy improwizacja? Zasady pracy w domu, 11. Gabinet do pracy i wyposażenie, 12. Przygotowania do lekcji, 13. Klasówki i sprawdziany, 14. Wycieczki szkolne, 15. Dokształcanie się, 16. Podstawowe zasady gospodarowania czasem, 17. Najważniejsze zasady, 18. Komputer dla progresywnego nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
Wypalenie - w perspektywie wielowymiarowej; Wypalenie - w perspektywie egzystencjalnej; W poszukiwaniu teorii - przemyślenia na temat natury i etiologii wypalenia; Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowego w modelu społecznej psychologii poznawczej; Przegląd metod pomiaru wypalenia zawodowego; Polska adaptacja kwestionariusza Maslach Burnout Inventory; Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania; Wypalenie zawodowe wśród lekarzy ogólnych z perspektywy teorii równości; Przejawy, mechanizmy i przyczyny wypalania się pielęgniarek; Ocena skuteczności warsztatu radzenia sobie z wypaleniem dla pielęgniarek;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Od przedmiotowego do podmiotowego rozumienia pracy człowieka 1. Praca człowieka w ujęciu historycznym: Rozumienie pracy w ustroju wspólnoty rodowej; Rozumienie pracy w okresie niewolnictwa; Rozumienie pracy w feudalizmie; Rozumienie pracy w kapitalizmie; Rozumienie pracy w czasach nowożytnych. 2. Teoretyczne konteksty myślenia o pracy: Praca w kontekście uniwersalistycznym; Praca w kontekście pragmatycznym; Praca w kontekście materialistycznym; Praca w kontekście chrześcijańskim. Teologia pracy; Praca w kontekście personalistycznym. Część II. Wielowymiarowość pracy w humanistyce 1. Potrzeba systemowego ujęcia: Wielowymiarowość pojęcia praca człowieka; Prymat człowieka nad pracą; Funkcje pracy człowieka; Zmienność treści pojęcia praca człowieka; Systemowe ujmowanie pracy człowieka. 2. Praca w znaczeniu prakseologicznym: Praca jako splot postępowań człowieka; Praca jako jedna z form działalności człowieka; Inne formy działalności człowieka. 3. Moralne aspekty pracy człowieka: Praca człowieka jako kategoria aksjologiczna; Moralne aspekty pracy człowieka; Właściwości pracy źródłem wartości moralnych; Odpowiedzialność w zjawiskach pracy; Odpowiedzialność a wolność i godność pracy człowieka. 4. Praca w społecznej nauce Kościoła katolickiego: Założenia teologii pracy; Pojęcie pracy w społecznej nauce Kościoła katolickiego; Wartości podmiotowe i społeczne pracy; Praca w ujęciu św. Tomasza z Akwinu; Praca człowieka w ujęciu Leona XIII; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Stefana Wyszyńskiego; Koncepcja pracy człowieka w nauczaniu Soboru Watykańskiego II; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Jana Pawła II. 5. Praca jako zjawisko kultury: Kultura i praca człowieka; Kultura pracy; Kultura techniczna, organizacyjna i ekonomiczna komponentami kultury pracy; Reinterpretacja pojęcia kultura techniczna. 6. Sens pracy a sens życia człowieka: Sens życia; Usensowienie pracy człowieka; Zagubienie sensu pracy. 7. Jakość życia człowieka podstawą wartościowania pracy: Rozumienie pojęcia jakość życia człowieka; Styl życia urządzonego; Styl życia wartościowego; Kryteria wartości (jakości) pracy człowieka. 8. Praca jako źródło i teren rozwoju postaw życiowych: Praca jako konieczność życiowa człowieka wywołana przymusem ekonomicznym; Praca jako obowiązek człowieka; Praca jako możliwość realizacji potrzeby identyfikacji i tożsamości osobowej; Praca jako droga i teren samorealizacji człowieka; Praca jako oznaka prestiżu społecznego; Praca jako szansa na budowanie więzi społecznych oraz możliwość zaspokojenia potrzeby kontaktów społecznych; Praca jako kreacja własnego życia. 9. Praca zawodowa: Pojęcie praca zawodowa; Prawo do pracy; Kariera i awans zawodowy; Związek kariery zawodowej z podziałem pracy; Samozatrudnienie; Identyfikacja z pracą zawodową; Zadowolenie z pracy zawodowej z i jego formy; Kryteria jakości pracy. Część III. Wybrane problemy psychopatologii pracy człowieka: 1. Ambiwalencja charakteru pracy i postaw wobec pracy; 2. Obciążenie człowieka pracą; 3. Zmęczenie, znużenie człowieka pracą zawodową; 4. Sytuacje trudne w zawodzie: Charakterystyka trudności wewnętrznych w pracy zawodowej; Charakterystyka trudności zewnętrznych w pracy zawodowej. 5. Stres w pracy; 6. Wyuczona bezradność; 7. Uzależnienia w pracy i przez pracę: Źródła uzależnień od pracy; Zła praca, zniewolenie pracą, zniewolenie przez pracę; Przedmiotowe i podmiotowe ujmowanie pracy; Uzależnienia w procesach pracy. 8. Pracoholizm, dobrowolne zagubienie się w pracy: Istota pracoholizmu; Przyczyny pracoholizmu; Cechy pracoholika wskaźnikami pracoholizmu; Rodzaje pracoholizmu. 9. Niewolnictwo dawniej i dziś: Formy współczesnego niewolnictwa; Obozy pracy, lagry i łagry metodą zniewolenia człowieka przez pracę; Praca w literaturze lagrowej i łagrowej. 10. Wypalenie zawodowe: Wypalenie zawodowe – przegląd wybranych koncepcji; Przyczyny powstawania wypalenia zawodowego. 11. Choroby zawodowe. Część IV. Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne 1. Bezrobocie jako zjawisko współczesności: Definicje bezrobocia; Rodzaje bezrobocia; Bezrobocie w Polsce; Przyczyny bezrobocia; Skutki bezrobocia; Bezrobocie a godność człowieka; Społeczne skutki bezrobocia; Bezrobocie a struktura zatrudnienia w Polsce; Ekonomiczno-społeczne wymiary bezrobocia. Wykluczenie i spirala nędzy; Bezrobocie a procesy degradacji społecznej; Pozytywne skutki bezrobocia; Cechy polskiego bezrobocia; Niezbędność rozwiązywania problemów bezrobocia; Rola edukacji zawodowej w rozwiązywaniu problemów bezrobocia. 2. Psychologiczne problemy bezrobocia: Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia. 3. Psychologiczne reakcje na bezrobocie: Emocjonalne reakcje na bezrobocie; Samoocena; Zaburzenia zdrowia psychicznego. 4. Zaburzenia postępowania u bezrobotnych: Agresja u bezrobotnych; Rezygnacja u bezrobotnych/ 5. Obronne sposoby radzenia sobie przez bezrobotnych. Część V. Rozwój cywilizacji informacyjnej a problem pracy 1. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej: Kierunki analiz przemian cywilizacyjnych; Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie informacyjnym; Wyzwania współczesnego społeczeństwa wiedzy; Od społeczeństwa trzech prędkości ku społeczeństwu wiedzy; Zmienność funkcji wiedzy w pracy człowieka w nowym modelu społeczeństwa; Edukacja zawodowa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy; Zmiana funkcji wykształcenia wyższego w społeczeństwie wiedzy. 2. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: Zakres problematyki; Trudny rynek pracy; Tendencje rozwojowe współczesnego rynku pracy; Przyszłość pracy człowieka; Zmiany aksjologiczne w społeczeństwie informacyjnym; Zmienność treści i funkcji pracy człowieka; Zmiany w technologiach czynnikiem przemian procesów pracy; Nowy rynek pracy człowieka; Zagrożenia na rynku pracy; Edukacja jako inwestycja w ludzi; Od kwalifikacji do kompetencji; Oczekiwane cechy pracownika na nowym rynku pracy. 3. Nowe technologie a nowe formy i rodzaje pracy zawodowej człowieka: Ciągłość przemian technologicznych; Zmiany strukturalne w gospodarce a nowe zawody; Nowe technologie a ewolucja zawodów; Wzrost znaczenia kwalifikacji/kompetencji zawodowych; Przykłady nowych technologii a świat zawodów; Dziesięć technologii współczesnych nadzieją na nowe miejsca pracy; Zawody przyszłości. 4. Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej: Geneza zjawiska; Istota ewolucji zawodów; Przykłady zjawisk ewolucji zawodów; Konsekwencje dla edukacji zawodowej; Człowiek – maszyna. Człowiek – komputer; Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów; Dalsze konsekwencje dla edukacji zawodowej. 5. Nowe formy organizacji i świadczenia pracy. Telepraca: Elastyczne formy zatrudnienia; Pojęcie i cechy telepracy; Praca lokalna a telepraca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane modele zachowań kierowcy; Starsi kierowcy; Praktyka psychologiczna badań kierowców seniorów; Cel badań; Metoda badań; Wyniki badań; Podsumowanie i interpretacja wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 9)
1.Wsparcie społeczne-sposoby definiowania, rodzaje i źródła wsparcia, wybrane koncepcje teoretyczne, 2."Prawdziwych przyjaciół...".Wsparcie społeczne, stres, choroba i śmierć, 3.Rola wsparcia społecznego w sytuacjach stresu życiowego. O dopasowaniu wsparcia do wydarzeń stresowych, 4.Wsparcie społeczne a osobowość, 5.Między kulturowy pomiar wsparcia społecznego : postępy, problemy i perspektywy, 6.Wsparcie społeczne-problemy i techniki pomiaru, 7."Wzlot i upadek utopii" : mobilizacja i deterioracja wsparcia społecznego w sytuacjach klęsk żywiołowych, 8.Różnice wynikające z ról płciowych , wsparcie społeczne i radzenie sobie ze stresem, 9. Wsparcie społeczne a stres pracy i bezrobocia, 10.Rola wsparcia społecznego w leczeniu i rehabilitacji osób po zawale serca, 11.Wsparcie społeczne a stres traumatyczny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.! Nauczyciel wobec przemian edukacyjnych: Przemiany oświaty w Polsce - doświadczenia czasu transformacji ustrojowej i integracji z Unią Europejską; Przemiany cywilizacyjne a nowe wymogi wobec nauczyciela; Pedagogika wyzwolenia w Niemczech; Nowy etap w pedeutologii polskiej; Nowe techniki przygotowania nauczycieli na Ukrainie; Nauczyciele wobec edukacyjnych przemian; Nauczyciele klas młodszych wobec reformy edukacji; R.II Badania nad zawodem nauczyciela: Kształcenie nauczycieli - jako problem badań w Polsce i na Ukrainie; Badania nad standardami kształcenia zawodowego nauczycieli; Badania nad nauczycielem polskiej szkoły zawodowej; Wizerunek własny nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Projektowanie celów dydaktyczno-wychowawczych przez nauczycieli edukacji początkowej - częściowe wyniki badań własnych; Badania nad osobowością nauczyciela; R.III Kształcenie nauczycieli a przemiany cywilizacyjne: Nowe aspekty kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli w kontekście przemian edukacyjnych; Refleksje na temat doboru i kształcenia nauczycieli na miarę potrzeb XXI wieku; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w Polsce w opinii studentów i nauczycieli; Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli w systemie kształcenia uniwersyteckiego; Innowacje w przygotowaniu nauczycieli szkół zawodowych na Ukrainie; Przygotowanie nauczycieli wychowania artystycznego we Francji do kształcenia przez sztukę; Ewaluacja kwalifikacji nauczycieli w kontekście przemian edukacyjnych; Różnorodność form doskonalenia nauczycieli. R. IV Mistrzostwo pedagogiczne a kompetencje nauczycieli: Kompetencje współczesnego nauczyciela w zakresie stosowania w edukacji technologii informacyjno-komunikacyjnych; Kultura pracy nauczyciela; Droga do dziecięcych serc: Pedagogiczne mistrzostwo nauczyciela w alternatywnych formach nauczania; Nauczyciel w kształtowaniu kompetencji podmiotu; Empatyczne umiejętności nauczyciela warunkiem stymulowania pozytywnych emocji uczniów; Kwalifikacje informatyczne współczesnego nauczyciela; Kompetencje moralne współczesnego nauczyciela; Koncepcje kształcenia a kompetencje zawodowe nauczyciela; R.V Psychologiczne aspekty zawodu nauczyciela: O zawodzie i osobowości nauczyciela; Instytut Pedagogiki i Psychologii Oświaty Zawodowej w Kijowie; Psychologiczne podstawy pracy nauczycieli; Motywacja wyboru zawodu nauczyciela wczesnej edukacji w świetle psychotransgresonalizmu; Psychologiczne problemy kształtowania osobowości zawodowej studentów - przyszłych pracowników oświaty; R.VI Inne wyznaczniki skutecznej działalności nauczyciela: Prawno-organizacyjne wyznaczniki kariery zawodowej nauczycieli polskich w XX-leciu międzywojennym; Od samooceny do oceny zewnętrznej, czyli o awansie nauczyciela; Komputer w procesie kształtowania umiejętności posługiwania się poznanymi pojęciami i działaniami arytmetycznymi w sytuacjach typowych oraz problemowych wśród uczniów klas I-III; Przesłanki zmian w programach kształcenia nauczycieli; Załącznik: Wprowadzenie do dyskusji panelowej. O przyszłości współpracy polsko-ukraińskiej na polu kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej