Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(32)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(30)
Autor
Domański Tomasz
(2)
Jeliński Bohdan
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(2)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(2)
Baran Beata
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chojna Janusz
(1)
Cieślik Andrzej
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Gołębiowski Grzegorz
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górniewicz Grzegorz
(1)
Hermanowski Jarosław
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Kaczurba Janusz (1938- )
(1)
Kamosiński Sławomir
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Kołtuniak Michał
(1)
Kruczalak Kazimierz (1934-2002)
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lubiński Marek
(1)
Maksimczuk Aleksander
(1)
Menkes Jerzy
(1)
Michalczyk Wawrzyniec
(1)
Michalski Ryszard
(1)
Modrzejewska Katarzyna
(1)
Mroczek Wojciech
(1)
Niemczyk Józef
(1)
Odrobina Anna
(1)
Olczyk Magdalena
(1)
Pera Bożena
(1)
Pera Jacek
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Ptaszyńska Barbara
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Sidorowicz Leszek
(1)
Siemiątkowski Piotr
(1)
Sobas Magdalena
(1)
Sporek Tadeusz
(1)
Stawnicka Jadwiga
(1)
Strug Ewa
(1)
Suska Magdalena
(1)
Szmyd Katarzyna
(1)
Szwabe Michał
(1)
Szypulewska-Porczyńska Alina
(1)
Weres Marzenna A
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Władyniak Aleksandra
(1)
Zarzycki Marian
(1)
Zubrzycki Janusz
(1)
Zygierewicz Anna
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Temat
Handel zagraniczny
(26)
Handel międzynarodowy
(8)
Polska
(8)
Unia Europejska
(8)
Inwestycje zagraniczne
(7)
Globalizacja
(4)
Bezrobocie
(3)
Gospodarka
(3)
Gospodarka narodowa
(3)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Eksport
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Marketing międzynarodowy
(2)
Obrót towarowy
(2)
Podatek od towarów i usług
(2)
Polityka zagraniczna
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rynek
(2)
Rynek pracy
(2)
Służba celna
(2)
Umowa
(2)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP)
(1)
Antyterroryzm
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Brexit
(1)
Cło
(1)
Darowizna
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Dokumentacja
(1)
Dzielnicowi
(1)
Dług państwowy
(1)
Dłużnicy
(1)
Ekonometria
(1)
Emerytura
(1)
Factoring
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Granice
(1)
Handel
(1)
Hanel międzynarodwy
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Inwestycje
(1)
Izolacjonizm (politologia)
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kampania wyborcza samorządowa
(1)
Kolonializm
(1)
Konkurencja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kredyt międzynarodowy
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Leasing
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing strategiczny
(1)
NAFTA (organizacja)
(1)
Nanotechnologia
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Podatek od czynności cywilnoprawnych
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka handlowa
(1)
Polityka migracyjna
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka naukowa
(1)
Polityka przemysłowa
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Postępowanie dyscyplinarne
(1)
Postępowanie egzekucyjne
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prawa i obowiązki obywatelskie
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo do ochrony zdrowia
(1)
Prawo do sądu
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo spółdzielcze
(1)
Prawo urzędnicze
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Prekariat
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Kanada
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Komentarz prawny
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
36 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Powiązania gospodarcze Polski z zagra nica; 2. Międzynarodowa konkurencyjność polskiej gospo darki; 3. Podstawy zagranicznej polityki ekonomicznej; 4. Makroekonomiczne instrumenty regulacji obrotów han dlu zagranicznego; 5. Polityka wspierania eksportu; 6. Polityka celna; 7. Polityka postepowań ochronnych w imporcie; 8. Ograniczenia techniczno-administracyjne obrotu towarowego z zagranicą; 9. Kontrola obrotu z zagranicą towarami i technologiami podwójnego prze znaczenia; 10. Kierunki ewolucji międzynarodowych uwa runkowań zagranicznej polityki gospodarczej. Załącznik 1. Barometr polskiej gospodarki 1989-2002.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rola GATT w rozwoju handlu międzynarodowego; 2. Runda urugwajska GATT i powstanie Światowej Organizacji Handlu (WTO); 3. Polska w WTO; 4. Cła w GATT i WTO; 5. Ograniczenia ilościowe w świetle zasad GATT i WTO; 6. Subsydia i zasady ochrony przed subsydiami; 7. Dumping i ochrona przed dumpingiem w GATT i WTO; 8. Możliwości stosowania klauzul ochronnych świetle GATT i WTO; 9. Porozumienie w sprawie rolnictwa i jego znaczenie dla Polski; 10. Zasady handlu wynikające z porozumienia w sprawie tekstyliów i odzieży; 11. Rozstrzyganie sporów; 12. Nowe dziedziny wymiany objęte postanowieniami rundy urugwajskiej; 13. Wpływ rundy urugwajskiej GATT i utworzenia WTO na handel zagraniczny Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Porównanie wyników gospodarczych i pozycja konkurencyjna Polski w 2006 r. 1. Rozwój gospodarczy i jego konwergencja. 2. Pozycja konkurencyjna w zewnętrznych stosunkach gospodarczych. Część II: Czynniki konkurencyjności polskiej gospodarki. 3. Zasoby i ich produktywność. 4. Instytucje i polityka gospodarcza. 5. Pozycja Polski w rozszerzonej Unii Europejskiej. Część III: Wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) na konkurencyjność polskiej gospodarki. 6. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a międzynarodowa konkurencyjność sektorów polskiego przemysłu. 7. Działalność zagranicznych inwestorów a przemiany strukturalne w Polsce. Część IV: Zagadnienia konkurencyjności: przyczynek do teorii. 8. Studia nad konkurencyjnością i ich rezultaty jako podstawa podejmowania decyzji z zakresu polityki gospodarczej. 9. Wpływ BIZ na konkurencyjność międzynarodową; wbyrane aspekty teoretyczne. Aneksy metodologiczne. Aneks statystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Generalne zasady obowiązujące w handlu międzynarodowym: 1. Fazy przygotowania działalności eksportowej, 2. Przygotowanie oferty eksportowej, 3. Kontrakt eksportowy, 4. Dokumenty handlowe związane z realizacją transakcji, 5. Sposoby płatności w transakcjach eksportowych, 6. Formuły handlowe najczęściej stosowane w handlu miedzyanrodowym INCOTERMS oraz COMBITERMS, 7. Transport i spedycja w handlu międzynarodowym, 8. Ryzko handlowe i finansowe w transakcjach eksportowych, 9. Wykonanie i rozliczenie kantraktu eksportowego. Cz.II Specyficzne regulacje obowiązujące w Unii europejskiej : 10. Konsekwencje wstąpienia Polski do Unii Europejskiej dla polityki handlowej, celnej oraz procedur związanych ze statystyką obrotów towarowych w Unii Europejskiej, 11. Warunki wprowadzenia i utrzyamnia towarów na rynkach Unii Europejskiej, 12. Strategie marketingowe na rynkach Unii Europejskiej, 13. Znaczenie rynków krajów Unii Europejskiej dla polskiego eksportu i importu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Globalizacja jest procesem otwartym, będącym wynikiem nieustannej modyfikacji i ewolucji międzynarodowego ładu ekonomicznego. Proces ten trwa i ewoluuje od co najmniej XV wieku. Łączy się on nierozerwalnie z wielkimi wydarzeniami społecznymi i gospodarczymi, takimi jak: wielkie odkrycia geograficzne, wynalazki i wdrożenia naukowo-techniczne oraz włączenie do procesów rozwojowych krajów najsłabiej rozwiniętych. Proces ten jako skutek rozwoju społecznego i gospodarczego ze względu na po¬wiązania gospodarczo-ekonomiczne, stan techniczny rozwiązań i rozmiar zachodzą¬cych zjawisk staje się zjawiskiem światowym. Jego skutkiem ma być powstanie rynku globalnego. Tworzący się rynek globalny wyzwala się spod władzy i kontroli instytucja państwa. Dotychczasową funkcją państwa było dążenie do kompromisu między interesem jednostkowym i zbiorowym. W dobie globalizacji państwo traci jednak tę władzę, gdyż nie może wpływać na decyzje transnarodowych eksteryto¬rialnych podmiotów. Tym samym proces globalizacji można przyrównać do gry, któ¬ra toczy się bez udziału arbitra, a gracze poddawani są coraz większej, bo globalnej konkurencji. Dlatego też jednym z najważniejszych wyzwań, przed którym stoją współcześnie wszystkie państwa, jest wykorzystanie pozytywnych skutków globali¬zacji przy jednoczesnym łagodzeniu skutków negatywnych. Problemem nadal pozo¬stanie jednak to, że proces globalizacji prowadzi nieuchronnie do podziału na „zwy¬cięzców” i „pokonanych”. Rozkład bowiem korzyści wynikających z globalizacji w skali zarówno ogólnoświatowej, jak i regionalnej, krajowej, a w końcu jednostko¬wej, jest bardzo zróżnicowany. Najwięcej na globalizacji zyskują kraje rozwijające się i aktywnie uczestniczące w tym procesie, nie zaś kraje najbiedniejsze, które z różnych względów niezdolne są do dostosowania się do światowych wymagań. W efekcie i gospodarki, i społeczeństwa tych krajów wyłączone zostają z możliwo¬ści korzystania z osiągnięć globalizacji (np. wiele krajów Afryki czy Ameryki Łaciń¬skiej). Nadal zatem fundamentalne pytanie związane z globalizacją pozostaje otwar¬te: czy uda się tę grę toczyć tak, aby – skoro nie wszyscy mogą wygrać – wygranych było jak najwięcej, a przegranych jak najmniej? Prezentowana książka jest refleksją nad tak postawionym pytaniem. Refleksja ta wymaga interdyscyplinarnego podejścia i pełnego spojrzenia na koszty i korzyści związane z procesem globalizacji. Aby osiągnąć spójność prezentowanego materiału, uporządkowano go w nastę¬pujący sposób: • Część 1. Międzynarodowe przepływy towarów, usług i kapitałów w dobie procesów globalizacji • Część 2. Ugrupowania integracyjne, gospodarki narodowe i inni gracze wobec wyzwania integracyjnego • Część 3. Polska w globalnej gospodarce – wybrane problemy • Część 4. Znaczenie komunikacji i marketingu dla kształtowania postaw w globalnej gospodarce • Część 5. Państwo w globalnej gospodarce '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Podmioty biorące udział w obrocie gospodarczym, 2.Swoboda działalności gospodarczej, 3.Czynności prawne, zawarcie umowy i swoboda umów, 4.Sprzedaż towarów, 5.Giełdy towarowe i domu składowe, 6.Transport, 7.Cła, procedury celne, 8.Faktoring międzynarodowy, 9.Leasing, 10.Prawo właściwe dla stosunku prawnego, 11.Rozstrzyganie sporów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Morfologia strategii marketingowej przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych- refleksja teoretyczna; 2. Polski eksport i polscy eksporterzy- możliwości i ograniczenia poznania empirycznego; 3. Pomiar i ocena strategii marketingu międzynarodowego- metodyka projektu badawczego; 4. Misja w strategiach rozwoju polskich eksporterów; 5. Strategie wejścia polskich eksporterów na rynki zagraniczne; 6. Strategie obecności polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych; 7. Sfera instrumentalno-czynnościowa strategii marketingowych polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych; 8. Ocena strategii polskich eksporterów na rynkach zagranicznych w świetle badań etnograficznych- studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych. W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych. Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw. Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych.
W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych.
Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw.
Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw. 2. Etapy strategii przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. 3. Ocena rynków zagranicznych i wybór form wejścia na nie. 4. Charakterystyka form wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne. 5. Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. 6. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ 1. Gospodarka oparta na wiedzy śwaitowej jako nośnik rozwoju i integracji gospodarczej : Gospodarka oparta na wiedzy wkracza w świat paradygmatów; Paradygmat "Nowej Gospodarki" jako wyzncznik konkurencyjności gospodarki krajowej; Unia Europejska: w poszukiwaniu nowej strategii rozwoju; cechy i tendencje rozwojowe teorii handlu międzynarodowego; wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na handel międzynarodowy; Rynki wschodzące - ocena potencjału rozwoju gospodarczego; Nowa ekonomia instytucjonalna jako nowa perspektywa badawcza w analizowaniu procesów gospodarczych; CZĘŚĆ 2. Determinanty przedsiębiorczości i konkurencyjności w praktyce gospodarczej : Znaczenie przedsiębiorstw w Polsce w podnoszeniu wartości kapitału ludzkiego jako źródła przewagi konkurencyjnej; Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju gospodarczego; Przedsiębiorczość indywidualna i zespołowa w świetle teorii ryzyka. Ryzyko w bankowości; Makroekonomiczne warunki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw; metody zwalczania bezrobocia w Polsce - przykład regiony lubelskiego; Dylematy systemów emerytalnych w Polsce i w innych państwach Unii Europejskiej; Etyczna i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Działanie rynku pracy w okrsie transformacji, 2. Bezrobocie transformacyjne w teorii, 3. Gospodarka z restrukturyzacją tranformacyjną, 4. Gospodarka z racjonalizowanym zatrudnieniem, 5. Finanse publiczne w okresie transformacji, 6. Handel zagraniczny a bezrobocie transformacyjne, 7. Inwestycje w bezrobocie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele zakres merytoryczny oraz założenia metodologiczne analizy, 2.Skutki zniesienia barier technicznych :
Zasady harmonizacji technicznej towarów obowiązujące w UE, Wyniki badania ankietowego na temat dostosowań przedsiębiorstw-eksporterów do norm zagranicznych, Ana liza udziału w polskim eksporcie towarów objętych wymo gami starego i nowego podejścia do harmonizacji techni cznej, Skutki przejęcia wybranych unijnych dyrektyw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Umowa jako podstawowe źródło zobowiązań; 3. Obrót towarowy krajowy; 4. Obrót towarowy w stosunkach handlu zagranicznego; 5. Umowy o używanie rzeczy i praw oraz o korzystanie z nich w obrocie krajowym i międzynarodowym; 6. Umowy o zakresie inwestycji budowlanych w obrocie krajowym i międzynarodowym; 7. Umowy o usługi przewozowe (przewóz, spedycja, skład, przechowywanie) w obrocie krajowym i międzynarodowym; 8. Umowy o pośrednictwo handlowe; 9. Umowy między przedsiębiorcami a bankami i innymi instytucjami finansowymi oraz kredytowymi; 10. Inne umowy handlowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Eksport towarów do krajów Wspólnoty - dostawy wewnątrzwspólnotowe, R.2 Sprzedaż wysyłkowa, R.3 Import towarów z krajów Wspólnoty - nabycie wewnątrzwspólnotowe.R.4 Wewnątrzwspólnotowe nabycie i wewnatrzwspólnotowa dostawa nowych środków transportu, R.5 Przemieszczanie własnych towarów, R.6 Opodatkowanie usług, R.7 Dostawy łańcuchowe, R.8 Procedury szczególne, R.9 Obowiązki rejestracyjne i ewidencyjne, R.10 Eksport towarów, R.11 Import towarów, R.12 Zwrot podatku od zakupów dokonywanych za granicą, R.13 Załączniki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Zarządzanie instytucjami publicznymi w świetle badań ekonomii instytucjonalnej: 1.1. Pojęcie zarządzania publicznego 1.2. Zarządzanie publiczne a teoria instytucjonalna 1.3. Koncepcja Good Public Governance w naukach ekonomicznych 1.4. Przedmiot zarządzania publicznego 1.5. Behawioralne interwencje publiczne Rozdział 2. Analiza polskiego systemu celnego w świetle badań dokumentów i regulacji dotyczących Służby Celnej: 2.1. Podział ról w kształtowaniu polityki celnej w Polsce 2.2. Rola unii celnej w obrocie towarowym 2.3. Funkcje administracji celnej 2.4. Służba Celna w 28 krajach Unii Europejskiej - jej status i kompetencje 2.5. Struktura organizacyjna Służby Celnej w Polsce 2.6. Krajowa Administracja Skarbowa 2.7. Struktura Krajowej Administracji Skarbowej 2.8. Informatyzacja Służby Celnej - systemy celne 2.9. Działania usprawniające kontakt przedsiębiorców z administracją celną Rozdział 3. Postawy funkcjonariuszy celnych wobec istniejących procedur celnych i zarządzania publicznego: 3.1. Cel badania i hipotezy badawcze 3.2. Metodologia badań 3.3. Analiza wyników badań przeprowadzonych wśród pracowników Służby Celnej 3.4. Podsumowanie. Wyniki weryfikacji hipotez badawczych Rozdział 4. Oceny procedur celnych w świetle badań przedsiębiorców: 4.1. Charakterystyka badanej grupy 4.2. Podsumowanie badań obsługi celnej przedsiębiorców Rozdział 5. Jak przywrócić polską gestię celną? Wnioski dla funkcjonowania Służby Celnej: 5.1. Rekomendacje - wytyczne dla administracji celnej 5.2. Wpływ Służby Celnej na funkcjonowanie polskiego handlu zagranicznego Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Istota międzynarodowych przepływów kapitału, 2.Problem zadłużenie zagranicznego, 3.Stosowane w praktyce metody redukcji długów, 4.Ogólne zagadnienia dotyczące inwestycji zagranicznych, 5.Zagraniczne inwestycje portfelowe, 6.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w ujęciu teoretyznym, 7.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i ich wpływ na gospodarkę światową, 8.Miedzynarodowe przepływy kapitalu . Przypadek Polski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Podstawy teoretyczne-teorie przedsiębiorstwa: 1. Neoklasyczna teoria firmy, 2. Menedżerskie teorie firmy, 3. Behawioralna teoria firmy, 4. Teoria agencji, 5. Teoria praw własności, 6. Teoria kosztów transakcyjnych, 7. Współczesne teoria firmy a transformacja gospodarek postsocjalistycznych. R.II Konkurencyjność i strategia konkurencyjna przedsiębiorstwa: 1. Definicja konkurencyjności, 2. Proces osiągania i podtrzymania konkurencyjności-strategia konkurencyjna, 3. Konceptualizacja i operacjonalizacja pojęcia konkurencyjności-pomiar zmiennych. R.III Strategie przedsiębiorstw poznańskich: 1. Koncepcja programu badawczego " Zachowanie się przedsiębiorstw poznańskich w okresie przejścia do gospodarki rynkowej, 2. Strategie przedsiębiorstw poznańskich, 3. Percepcja polityki gospodarczej przez kierownictwa przedsiębiorstw, 4. Struktura władzy i konflikt w przedsiębiorstwach poznańskich R.IV Wnioski dla polityki gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem polityki handlu zagranicznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska ; 35)
I. Wprowadzenie, II. Analiza zmian handlu wyrobami rolnymi: 1. Liberalizacja handlu rolnego między Polską a Unią Europejska w latach 1992-2003, 2. Analiza zmian w polskim handlu rolnym z Unią Europejską, 3. Liberalizacja handlu rolnego a zmiany w obrotach artykułami rolnymi Polska-Unia Europejska. III. Analiza zmian handlu wyrobami przemysłowymi: 1. Dynamika, 2. Struktura towarowa, 3. Gówne grupy towarowe z eksporcie i imporcie i ocena tempa zmian strukturalnych w handlu zagranicznym, 4. Główne towary, w których Poslka ma przewagę konkurencyjną nad UE, 5. Zmiany w handlu Polski z UE na tle pozostałych nowych krajów członkowskich Europy Środkowej i Wschodniej, 6. Saldo bilansu handlowego, 7. Handel wewnątrzgałęziowy, 8. Ocena zmian ilościowych i struktury handlu. IV. Podsumowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Współpraca gospodarcza pomiędzy krajami słabo rozwiniętymi, 2.Neokolonializm - aspekty ekonomiczne, 3.Aspekty międzynarodowego naśladownictwa gospodarczego, 4.Gospodarka narodowa i gospodarka międzynarodowa, 5.ekonomiczna rola państwa w rozwoju gospodarczym krajów "trzeciego świata", 6.Preferencje w handlu międzynarodowym, 7.Konsekwencje zróżnicowanego wzrostu krajów rozwiniętych i rozwijających się, 8.Polityka zagraniczna Polski i stosunki gospodarcze, 9.KBWE a międzynarodowe stosunki gospodarcze, 10.Wpływ naśladownictwa na międzynarodowe stosunki gospodarcze, 11.Międzynarodowa współpraca gospodarcza a procesy odprężeniowe, 12.Jedność i zróżnicowanie gospodarki europejskiej, 13.Kierunki polityki stosunków gospodarczych Wschód-Zachód, 14.Mechanizm stosunków gospodarczych Wschód-Zachód, 15.Stosunki Wschód-Zachód a interesy gospodarki narodowej, 16.Przesłanki optymalizacji międzysystemowego podizłu pracy (stosunki gospodarcze wschód-Zachód), 17.Kraje średnio rozwinięte w gospodarce światowej, 18.Ekonomiczne uwarunkowania światowych sił politycznych, 19.Układ sił w gospodarce światowej, 20.Mechanizm światowych powiązań gospodarki z polityką, 21.O potrzebie globalnej współpracy międzysystemowej, 22.Możliwość zbliżenia narodów Europy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej