Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(25)
Autor
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(3)
Badora Sylwia
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa
(2)
Pytka Lesław
(2)
Stanik Jan M
(2)
Urban Bronisław
(2)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kelm Albin
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Noszczyk-Bernasiewicz Monika
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Retter Hein (1937- )
(1)
Roter Adam
(1)
Stankowski Adam
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Vašek Štefan
(1)
Winiarski Ryszard
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(27)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Opieka społeczna
(8)
Pedagogika opiekuńcza
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Dziecko
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Młodzież trudna
(4)
Pedagogika
(4)
Probacja (prawo)
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Kuratela
(3)
Ludzie starzy
(3)
Domy dziecka
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Prawa dziecka
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Surdopedagogika
(2)
Alkoholizm
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Globalizacja
(1)
Język
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kryminologia
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Narkotyki
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Pedeutologia
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Socjologia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Turystyka
(1)
Wartość
(1)
Więziennictwo
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy epistemologiczne, ontologiczne i aksjologiczne dyscypliny oraz kategorie pojęciowe pedagogiki społecznej: 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny), 2. Środowisko życia i jego przetwarzania w toku pracy społecznej, 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego, 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego, 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia - wymiar profilaktyczny, 6. Konteksty metodologiczne, 7. Konteksty historyczne i porównawcze. Cz. II Podejścia teoretyczne, aksjologiczne i metodyczne orientacji działania pedagoga społecznego: 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ich tworzenie, 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej, 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego, 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielkość perspektyw i rozwiązań, 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczne oraz implikacje dla praktyki społecznej, 13. Etyczne aspekty działania społecznego, 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Cz. I. Pedagogika społeczna w strukturze pedagogiki jako dyscypliny naukowej oraz jako wyodrębniająca się praktyka zawodowa w sferze opieki i pomocy społecznej: 1. Przednaukowa wiedza oraz refleksje teoretyczne związane z pomocniczością, samopomocą i woluntaryzmem. Pojawienie się dobroczynności i działalności charytatywnej; 2. Geneza powstania oraz fazy przeobrażeń polskiej pedagogiki społecznej; 3. Opieka, pomoc społeczna i praca socjalna jako tradycyjne przedmioty zainteresowań polskiej pedagogiki; 4. Dominujące stanowiska teoretyczne towarzyszące rozwojowi pedagogiki społecznej w Polsce; 5. Badania i analizy podejmowane przez pedagogów społecznych w Polsce w okresie tworzenia się nowego ładu społeczno-ekonomicznego (1989-2007); Cz. II. Przeobrażenia społeczne, procesy, pojęcia oraz problemy towarzyszące zmianie społecznej: Procesy urbanizacyjne, rozwój miast i ekspansja tzw. Miejskiego stylu życia. Rozwój ekologii społecznej; 7. Rola i znaczenie zjawiska globalizacji w egzystencji jednostek i grup społecznych na świecie; 8. Zmiana społeczna a zjawisko ubóstwa. Zbiorowe symptomy poczucia traumy i politraumy w dobie transformacji. Marginalizacja oraz wykluczenie jako typowe przykłady przyrostu obszaru upośledzenia społecznego; 9. Modernizacja tradycyjnych społeczeństw i społeczności. Przydatność teorii modernizacji dla potrzeb pedagogikispołecznej; Cz. III. Wybrane zagadnienia z metodologii i metodyki badań w naukach społecznych użyteczne badaczom doby transformacji: 10. Zbieżności i różnice w systematyzacji uogólnień oraz postrzeganiu i eksploracji zmieniającej się rzeczywistości (socjologia versus pedagogika); 11. Pluralizm metodologiczny oraz dylematy badaczy analizujących współczesność; 12. Niektóre oblicza etyki w badaniach, w publikacjach i w życiu naukowym; Cz. IV. Od ideologii ku rehabilitacji społecznej i wyzwoleniu aktywności człowieka. Problemy i interakcje społeczne wpływające na pomyślne uczestnictwo we współczesnych organizacjach społecznych: 13. Przewodnie idee postępu społecznego w społeczeństwie obywatelskim, partycypacja społeczna a rola i znaczenie kapitału społecznego; 14. Przestrzeń społeczna jako układ pewnych elementów i zależności występujących w każdej strukturze społecznej. Wybrane pojęcia, procesy i zagadnienia; 15. Struktualizacja mechanizmów socjalizacyjno-identyfikacyjnych. Znaczenie wiedzy ogólnej kreatora o sztuce w kształtowaniu tożsamości jednostki. Warunki wzrostu bądź znikania integracji społecznej; 16. Przejawy wpływu ważniejszych instytucji oraz zinstytucjonalizowanych struktur i kręgów społecznych; 17. Organizacja sfery publicznej społeczności lokalnej. Upowszechnianie wzorów środowiskowej mobilizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ogólne przesałanki pracy-uwagi wstępne, 1. Warunki uczestnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społecznej, 2. Tradycje w pedagogice-problemy metodologiczne, 3. Wybrane koncepcje działania-niepewność edukacyjnej praktyki, 4. Metodologia w pedagogice-probelmy dyscyplinarne i zagadnienia kształcenia, 5. O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej-perspektywa biografii, 6. Problem wiedzy profesjonalnej, 7. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika a socjologia wychowania. Konfrontacje polsko-brytyjskie; Pedagogika a ekonomia. Rozwój życia gospodarczego na tle rozwoju nauk o wychowaniu; Ubóstwo jako efekt nierówności społecznych; Asynchronizacja rozwoju, ubóstwo i marginalizacja. Wykluczenie społeczne w bilansie polskiej transformacji; Teorie modernizacji a kształtowanie środowisk wychowawczych w warunkach zmiany społecznej; Świat instytucji w warunkach dążenia do demokracji, a teorie i poglądy E. Goffmana, R. Mertona, i M. Webera; Zmiana społeczna, a kultura i edukacja - próby diagnozy; Emancypacja społeczna a kłopoty z instytucjonalizowaniem się edukacji jutra; Dylematy reform systemu edukacji w Polsce w kontekście priorytetów oświatowych Unii Europejskiej; Proces socjalizacji dzieci - dzieciństwo jako kategoria społeczna; Między socjologią a pedagogiką. Obie dyscypliny w obliczu zmieniającej sie współczesności; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Debata o dyscyplinie, jej zmienności i paradygmacie (tach): 1. Kształtowanie się dyscypliny - główne nurty polskiej pedagogiki społecznej w ujęciu historycznym, 2. Pedagogika społeczna, jej wyzwania na początku XXI w., 3. Pedagogika społeczna w społeczeństwie postmonocentrycznym - problemy i perspektywy rozwoju, 4. Pedagogika społeczna wobec kryzysu świata wartości, więzi i instytucji, 5. Pedagogika społeczna- pytania o tożsamość i przyszłość, 6 Przyszłość pedagogiki społecznej - o nowy paradygmat. Cz. II Debata o związkach pedagogiki społecznej z innymi (sub)dyscyplinami nauk o wychowaniu, o kulturze i społeczeństwie: 7. Pedagogika społeczna w kontekście sporów o przedmiot i strukturę pedagogiki oraz jej związki z innymi dyscyplinami, 8. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, 9. Pedagogika społeczna a inne obszary wiedzy naukowej, 10. Funkcje związków i ruchów młodzieży z perspektywy współczesnej teorii wychowania, 11. Od próżniaczenia do zniewolenia - w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, 12. Wychowanie uwrażliwiające na inność w warunkach wielokulturowości, 13. Praca socjalno-opiekuńcza i pedagogika społeczna, 14. Ja zapewniać byt wartościom - wspólne pytanie polityków społecznych i pedagogów społecznych, 15. Uniwersalne przesłanki andragogiczne refleksji Heleny Radlińskiej. Cz. III Debata o odmianach społeczno - pedagogicznego punktu widzenia w innych krajach. 16. Edukacja do obywatelskości. Od pedagogiki socjalnej do pedagogiki społecznej, 17. Polityka społeczna a pedagogika społeczna/praca socjalna z perspektywy historyczno-socjalnej, 18. Równość płci i praca przedstawicieli zawodów pomocowych, 19. Przemiany myśli społeczno - pedagogicznej w Niemczech, 20.Koncepcja edukacji społecznej we francuskiej myśli społecznej XIX w. i idee kształtowania się pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej - analiza porównawcza, 21. Pedagogika społeczna w Republice Słowackiej i Republice Czeskiej na progu nowego tysiąclecia, 22. Pedagogika społeczna na Bałkanach. Cz. IV Debata na temat pól działania pedagoga społecznego, 23. Modernizacja środowisk lokalnych w świetle zmiany społecznej,24. Edukacja jako pomoc w rozwoju w ujęciu andragogiki i gerontologii, 25. Pomoc przez porady. Statyczna versus procesuralna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego, 25. Wychowawcze i edukacyjne funkcje regionalizmu, 27. Pedagogika społeczna i raca socjalna w procesie społecznej readaptacji osób pozbawionych wolności, 8. Pedagogika społeczna i rodzina - obszary badań, 29. Mass media i multimedia - dominująca przestrzeń życia dziecka, 30. Styl życia a zagrożenie zdrowia jednostki i społeczeństwa w rozwijającej się cywilizacji, 31. Uwagi na zakończenie - w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika opiekuńcza (pedagogika opieki) jako dyscyplina naukowa. 2. Pojęcie opieki międzyludzkiej. 3. Zakresy opieki. 4. Kategorie opieki. 5. Struktura opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogika opiekuńcza. 1. Geneza i określenie pedagogiki opiekuńczej. 2. Przesłanki zainteresowania nauk pedagogicznych problematyką opieki nad dzieckiem. 3. Terminologia w opiece nad dzieckiem. 4. Kręgi środowiskowe w życiu dziecka. 5. O potrzebie analizy i uogólniania doświadczeń wybitnych wychowawców. Część II: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych. 1. Potrzeby dziecka i potrzeby opiekuńcze. 2. Sieroctwo i drogi jego kompensowania. 3. Diagnoza wstępna potrzeb i sytuacji dziecka. Część III: Elementy systemu opieki nad dzieckiem. 1. Tendencje zmian w systemie opieki nad dzieckiem w Polsce. Moralne aspekty opieki nad dzieckiem. 3. Zestawienie form opieki nad dzieckiem. 4. Ocena sytuacji i propozycje reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem. 5. Rola państwa i organizacji społecznych w opiece nad dzieckiem. Część IV: Elementy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. 1. Określenie metodyki i specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej. 2. Zadania opiekuńczo-wychowawcze rodziny w zaspokajaniu potrzeb dziecka. 3. Ocena funkcjonowania rodzin zastępczych. 4. Z doświadczeń rodzinnych domów dziecka. 5. Model placówki opiekuńczo-wychowawczej. 6. Domy dziecka w Polsce w okresie ostatniego pięćdziesięciolecia. 7. Koncepcja jednostek metodycznych pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 8. Charakterystyka indywidualna wychowanka i charakterystyka grupy wychowawczej. 9. Kształtowanie się więzi wzajemnych między wychowankiem a wychowawcą. 10. Udział samorządu wychowanków w wypełnianiu zadań opiekuńczo-wychowawczych domu dziecka. 11. Przygotowanie do życia wychowanków domów dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej