Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(126)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje fachowe
(19)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Czasopisma
(6)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(103)
dostępne
(67)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(103)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Palak Zofia
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Badora Sylwia
(2)
Baran Jolanta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klinik Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rongies Witold
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Alexová Milena
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed E
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Christ Magdalena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Derda Ahata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(128)
Język
polski
(128)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(82)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(35)
Niepełnosprawni
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Nauczyciele
(15)
Kształcenie integracyjne
(13)
Nauczanie
(13)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Dziecko głuche
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Dziecko niewidome
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Szkolnictwo
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Surdopedagogika
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Komputery
(5)
Ludzie starzy
(5)
Oświata
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Młodzież
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Rodzina
(4)
Socjalizacja
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Głusi
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Biblioterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Logopedia
(2)
Metodologia
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedeutologia
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(6)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Karty pracy ucznia
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Raport z badań
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
128 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prekursorzy i twórcy polskiej pedagogiki specjalnej: Józefa Joteyko, Maria Grzegorzewska, Franciszek Jakub Falkowski. Tyflopedagogika: Róża Czacka, Włodzimierz Dolański, Zofia Sękowska. Olifrenopedagogika: Kazmimierz Kirejczyk. Surdopedagogika: Tytus Benni. Pedagogika terapeutyczna: Janina Doroszewska, Aleksanda Hulek. Pedagogika resocjalizacyjna: Otton Lipkowski, Stanisław Jedlewski, Czesław Czapów. Pedagogika korekcyjna. Pomoc logopedyczna: Wacław Otłuszewski, Aleksandra Mitrinowicz-Modrzejewska, Halina Koneczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna; Rozdział 1. Seksualność w wybranych teoriach społecznych: Seksuologia i seksualność; Psychoanaliza; Marksizm; Feminizm; Konstruktywizm społeczny; Seksualność i ciało; Ciało i konstruktywizm społeczny; Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta; Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana; Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu; Seksualność i władza; Ciało i seksualność a władza; Seksualność i kultura; Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy; Seksualność i niepełnosprawność; Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej; Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością; Seksualność i queer; Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy? Rozdział 2. Metodologiczne założenia badań własnych: Badania etnograficzne; Zwrot interpretatywny w naukach społecznych; Zwrot performatywny w badaniach społecznych; Badania dyskursywne; Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego; Przedmiot badań; Problem badawczy i cel badań; Strategia badań; Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury; Drama – terminy, pojęcia, metody; Nieścisłości w terminologii dramy; Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów; Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych; Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy; Dobór i charakterystyka próby badawczej; Metoda analizy danych empirycznych; Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym. Rozdział 3. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – typy formacji dyskursywnych i kategorie konstruowane przez dyskurs: Sposoby opracowania danych empirycznych; Rama eugeniczna; Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa; Dyskurs (nie)zdolności; Dyskurs reglamentacji potrzeb; Dyskurs pozornej edukacji seksualnej; Dyskurs eugeniczny; Dyskurs społecznej troski; Dyskurs milczącego profesjonalizmu; Rama podmiotowa; Dyskurs poszukiwania podmiotowości; Kategorie konstruowane przez dyskurs. Rozdział 4. (Nie)pełnonormatywna seksualność – interpretacja wyników badań własnych: Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne; Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe; Fantazmat emancypacji; Strategie zbiorowej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjopedagogiczne problemy integracji w warunkach polskiej szkoły, 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie społecznego funkcjonowania uczniów z ograniczeniami biologicznymi w środowiskowymi, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Przygotowanie środowiska szkolnego dla potrzeb uczniów z obciążeniami biologicznymi, 5. Funkcjonowanie szkoleń uczniów z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą, 6. Społeczne funkcjonowanie w klasie szkolnej uczniów z rodzina obciążonych problemem alkoholowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne: Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego; Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzie- lanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej; Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się; Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci; Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką: Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności: 7.1. Niepełnosprawność intelektualna; 7.2. Niepełnosprawność ruchowa; 7.3. Uszkodzenie słuchu; 7.4. Uszkodzenie wzroku. Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym; Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia; Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się; Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej; Rozdział 12. Choroba przewlekła: 12.1. Otyłość; 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie; 12.3. Mukowiscydoza; 12.4. Cukrzyca; 12.5. Epilepsja; 12.6. Astma oskrzelowa. Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne; Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne; Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą; Rozdział 17. Autyzm. Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”: Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education); Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school); Zamiast zakończenia; Indeks nazwisk; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I Metodologia nauki. 1. Wiedza naukowa - prawdziwość, rodzaje i poziomy. 2. Anatomia postępowania celościowego. Rozdział II Zagadnienia ogólne. 1. Makiawelizm w bliskim związku interpersonalnym. 2. Modernizacja wykształcenia w Rosji. 3. Socjalizacja dzieci w komunikacji dydaktycznej. 4. Konceptualna analiza par archetypowych. 5. Żywy ruch jako rzeczywistość psychologiczna. Rozdział III Psychologia i pedagogika rozwojowa. 1. Metateoria rozwoju L. S. Wygotskiego: opis formalny. 2. Zmienianie się jako kategoria analizy rozwoju. 3. Psychologiczne środki konstruowania wydarzeń w narracji autobiograficznej. 4. Pytania i polecenia nauczycieli - "wskaźniki rzeczowe" działań dzieci w młodszym wieku szkolnym. 5. Kategoria autoanalizy w rosyjskojęzycznej tradycji psychologicznej. 6. Reprezentacja indywidualnego życia w świadomości człowieka. 7. Pozytywne i negatywne postawy w pracy z umierającymi. 8. Prawdziwe i fałszywe zachowanie w rozwoju psychicznym dzieci w wieku przedszkolnym. IV Psychologia i pedagogika społeczna. 1. O charakterze społecznym oraz społeczno-psychologicznym wypadku drogowego. 2. Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce - aspekty społeczne i ekonomiczne. 3. Stosunki narodoościowe na obszarach postradzieckich. 4. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa oraz jej skutki psychologiczne. 5. Wsparcie społeczne a potrzeby indywidualne. 6. Negatywny stosunek do siebie jako czynnik strachu studentów przed egzaminami. 7. Samoocena a funkcjonowanie społeczne wychowanków domów dziecka. V. Psychologia i pedagogika rodziny. 1. Psychoterapia rodziny jako komponent pracy psychokorekcyjnej. 2. Poczucie dobrostanu matek po stracie dziecka. 3. Wpływ socjokulturowych wzorców atrakcyjności na konstruowanie obrazu partnera intymnego. 4. Wypalenie zawodowe kobiet a rodzina. 5. Umowne formy zachowań osobowościowych małżonków w rodzinie. 6. Wyobraźnia na temat rodzenia dzieci u dziewczynek w Rosji. 7. Zgodność ocenydziecka w wieku przedszkolnym z samooceną dorosłego. VI Metody diagnostyczne w pracy psychosocjalnej. 1. Metoda diagnozy zachowań osobowościowych. 2. Diagnoza umownych form zachowań osobowościowych małżonków. 3. Wymagania w stosunku do metod diagnostycznych w psychoterapii rodziny. 4. Styl życia kobiet w ciąży - narzędzia badań. 5. Komunikacja pomiędzy matką a synem - narzędzia badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; Franciszek Ksawery Prek- pierwszy głuchoniemy literat' Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci młodzieży z wadą słuchu; Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; 2. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraka niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wywiecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Radomska ; Nr 80)
1. Integracyjny nurt polityki oświatowej, 2. Kształcenie integracyjne w świetle międzynarodowych raportów, 3. Włączający system edukacji na przykładzie Anglii, 4. Integracja edukacyjna na przykładzie Republiki Irlandii, 5. Nauczanie we wspólnym nurcie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia wychowania zdrowotnego w aspekcie zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży: Zdrowie i jego zagrożenie w świadomości młodszych uczniów; Pedagogika zdrowia a zadania szkoły wobec zagrożenia zdrowia dzieci ze środowisk wiejskich w okresie edukacji (na przykładzie Podkarpacia); Zdrowie młodzieży szkolnej w powiecie cieszyńskim - wybrane aspekty; Lęki szkolne czy lęki rodzinne?; Dylematy nauk o kulturze fizycznej w kształtowaniu prozdrowotnych postaw człowieka; Wychowanie zdrowotne a społeczno-kulturowy kontekst promocji zdrowia. Niepełnosprawność wyzwaniem dla edukacji: Edukacja niepełnosprawnych wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku; Integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych - szansą na ich efektywne funkcjonowanie w globalnej rzeczywistości; Wybrane uwarunkowania normalizacji sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w recesie kształcenia ogólnodostępnego; Opieka nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole - wyzwaniem dla pielęgniarki szkolnej; Standardy opieki pielęgniarskiej nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole. Opieka zdrowotna i edukacja zdrowotna jako działania w promocji zdrowia: Szanse poprawy profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w środowisku nauczania i wychowania; Realizacja w szkole programów profilaktycznych na przykładzie programu edukacyjnego dla młodzieży: "Już dziś mogę zadbać oz zdrowie swego przyszłego dziecka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności i wielokontekstowości wczesnego wspierania i wspomagania rozwoju oraz rehabilitacji: Aspekty komunikacji w profilaktyce, terapii i wychowaniu; System wczesnego poradnictwa specjalno-pedagogicznego dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową w warunkach Republiki Słowackiej; Niepełnosprawność w kontekście czteroczynnikowej teorii rozwoju człowieka; Jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych; Profilaktyka zapobiegająca niepełnosprawności; Samotność i jej związek z poczuciem własnej niepełnosprawności u osób o nieprawidłowym rozwoju intelektualnym; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej; Tworzenie warunków do kontynuacji nauki na poziomie wyższym przez uczniów z niepełno sprawnościami- możliwości a praktyka; Sytuacja uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie kształcenia; Kompetencje młodzieży gimnazjalnej z uszkodzeniami słuchu w zakresie pisania w języku angielskim; 2. Formy i metody wspierania rodzin osób z niepełnosprawnością: Problemy i potrzeby rodziców i terapeutów; Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej; Profilaktyka i wczesne protezowanie dzieci z wadą słuchu w opinii ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu rozwiązań dla profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością: Działania profilaktyczne wczesnej interwencji w kształtowaniu prawidłowych relacji społecznych dorosłych osób niepełnosprawnych; Drama jako rodzaj twórczej terapii pedagogicznej w rozwijaniu kompetencji językowej u dzieci z zespołem Aspergera; Próba wykorzystania programu TEACCH we wspomaganiu psychospołecznego rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym w wieku lat 5; Aktywność artystyczna a kształtowanie się samooceny osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rozwojowe i edukacyjne uwarunkowania współpracy jako umiejętności składającej się na kompetencje społeczne niepełnosprawnych uczniów; Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie- stereotypy i wyzwania; Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnych u dzieci objętych programem wieloprofilowego ich usprawniania; Wspomaganie zaburzonej zdolności komunikacyjnej dziecka metodą symultaniczno-sekwencyjną. Studium przypadku; 2. I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?: Czy nauczyciele szkół specjalnych i ogólnodostępnych identyfikują się z wykonywanym zawodem?; Kto profesjonalnie wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością, czyli rzecz o pedagogach specjalnych w pierwszym dziesięcioleciu XXI w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Ogólny zarys książki; 1. Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci z zespołem Aspergera; 2. Zespół Aspergera – krótkie omówienie; 3. Diagnoza pod kątem treningu umiejętności społecznych; 4. Strategie nauczania umiejętności społecznych; 5. Gdzie prowadzić trening umiejętności społecznych – w klasie szkolnej, małej grupie czy podczas spotkania z kolegą?; 6. Podejście oparte na kontroli zachowania; 7. Wspieranie generalizacji umiejętności; 8. Lekcje umiejętności i ćwiczenia; 9. Wspieranie akceptacji rówieśników przez trening uwrażliwiający i program zachęt; Bibliografia; Praktyczne podejście, które działa! – recenzje książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Spostrzegać, uważać za prawdziwe, widzieć, nie widzieć, 3. Ślepota a uszkodzenie wzroku, 4. system tyflopedagoiki, 5. Historia tyflopedagogiki, 6. Tyflopedagogika w systemie nauk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 447)
I. Niepełnosprawność człowieka a uwarunkowania postaw społecznych II. System kształcenia specjalnego na przykładzie kształcenia dzieci i młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym III. Podstawy integracji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami w rozwoju IV. Dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w roli ucznia V. Diagnoza i terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych VI. O wychowaniu i kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej VII. O aktywności ucznia niepełnosprawnego umysłowo w procesie kształcenia ogólnodostępnego VIII. Samoocena uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim IX. Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych X. Podręcznik w pracy nauczyciela z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych; „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome; Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów; Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga; Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności; Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku; Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole; Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech; Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne; Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących; Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań; Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku; O autorach i redaktorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej