Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(126)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje fachowe
(19)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Czasopisma
(6)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(103)
dostępne
(67)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(103)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Palak Zofia
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Badora Sylwia
(2)
Baran Jolanta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klinik Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Naprawa Renata
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rongies Witold
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Alexová Milena
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed E
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bullock Claire
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Christ Magdalena
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Derda Ahata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(67)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(128)
Język
polski
(128)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Przedszkola
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(82)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(35)
Niepełnosprawni
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Nauczyciele
(15)
Kształcenie integracyjne
(13)
Nauczanie
(13)
Szkolnictwo specjalne
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Dziecko głuche
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Dziecko niewidome
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Szkolnictwo
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Wsparcie edukacyjne
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Surdopedagogika
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Komputery
(5)
Ludzie starzy
(5)
Oświata
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Młodzież
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Rodzina
(4)
Socjalizacja
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Głusi
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Rodzice
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Biblioterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Drama (pedagogika)
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Logopedia
(2)
Metodologia
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedeutologia
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-2000
(6)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Karty pracy ucznia
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Raport z badań
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(63)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Psychologia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
128 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 4/2009)
Rocznik
1. Dyskusje i polemiki: Dyskusyjna terminologia w metodologii badań naukowych; Błędy i pomyłki w badaniach naukowych; Biblioteka równych szans; 2. Zagrożenia współczesnego świata: Współczesne przejawy dekonstrukcji rodziny; 3. Doniesienia z badań: Płeć a preferencje i zainteresowania zawodowe; Codzienne wsparcie ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej; Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń zachowania w świetle wybranych badań; Program wspomagania rozwoju dzieci trzyletnich w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; Diagnozowanie relacji interpersonalnych wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym; Budowanie więzi partnerskich w grupie rówieśniczej za pomocą zabawy; Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania niepowodzeń w studiach studentów Wyższej Szkoły Humanitas; 4. Coś z historii polskiej oświaty: Zmiany i propozycje zmian w polskiej oświacie w latach 1945-1979
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 447)
I. Niepełnosprawność człowieka a uwarunkowania postaw społecznych II. System kształcenia specjalnego na przykładzie kształcenia dzieci i młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym III. Podstawy integracji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami w rozwoju IV. Dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w roli ucznia V. Diagnoza i terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych VI. O wychowaniu i kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej VII. O aktywności ucznia niepełnosprawnego umysłowo w procesie kształcenia ogólnodostępnego VIII. Samoocena uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim IX. Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych X. Podręcznik w pracy nauczyciela z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 15)
1. Aktywizacja osób niepełnosprawnych w wybranych formach nauczania i wychowania: Czynniki warunkujące efektywność nauczania języka angielskiego wśród dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda rytmiki Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną- miedzy pedagogiką a sztuką; Ekologia w pedagogice specjalnej; 2. Terpaia niepełnosprawnych w ocenie naukowców i polityków: Terapia rodziców dziecka niepełnosprawnego dotkniętych syndromem burn-out; Role ta king w terapii i integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych; Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością; Integracja- wyznacznik socjalizacji dziecka z autyzmem w grupie przedszkolnej; Integracja- w dążeniu do modelu; 3. Dyskusje teoretyków i praktyków wokół kompetencji pedagogów specjalnych: Panel dyskusyjny pt. Kwalifikacje i kompetencje pedagogów specjalnych- model akademicki a oczekiwania praktyków; Główne problemy psychologicznego kształcenia pedagogów specjalnych- przyczynek do dyskusji panelowej pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Zawiera: Wstęp. Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej: ROZDZIAŁ 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy; 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy; 1.3. Pedagogika specjalna prawo – wybrane problemy; 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy; 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność". ROZDZIAŁ 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: 2.1. Niepełnosprawność wzroku; 2.2. Uszkodzenia słuchu; 2.3. Niepełnosprawność intelektualna; 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu; 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży. Część II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej: ROZDZIAŁ 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej. ROZDZIAŁ 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną: 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność; 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych; 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi; 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem. ROZDZIAŁ 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej: 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości; 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse; 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia; 5.4. Starość dla osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej. ROZDZIAŁ 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością; 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia; 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna. Bibliografia. Źródła internetowe. Indeks rzeczowy. Indeks osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zaburzenia uczenia się- próba przybliżenia trudnego pojęcia; 2. Powstanie szczególnej pedagogiki dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 3. Teorie zaburzeń uczenia się; 4. Dydaktyka- lekcja dla uczniów przejawiających trudności w uczeniu się; 5. Perspektywy uczniów z trudnościami w uczeniu się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Przedmiot psychopedagogiki korekcyjnej; 2. Metodologiczne i teoretyczne podstawy psychopedagogiki korekcyjnej; 3. Dzieci z deficytami rozwoju intelektualnego jako uczestnicy procesu korakcyjno-pedagogicznego; 4. System specjalnych usług edukacyjnych dla osób z zaburzeniami rozwoju intelektualnego. Kierowanie dzieci do instytucji edukacyjno-korekcyjnych; 5. Uwarunkowanie pedagogicznego procesu korekcyjnego w placówkach specjalnych dla osób z deficytami rozwoju intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój mikrosystemów wychowawczych w instytucjach resocjalizacji zakładowej, 2. Pedeutologiczne uwarunkowania oddziaływań resocjalizacyjnych w mikrosystemach wychowawczych, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Autopercepcja wychowawcza pedagogów specjalnych, 5. Sposoby wywierania wpływu wychowawczego w zakładowych mikrosystemach resocjalizacyjnych, 6. Organizacja i skuteczność oddziaływań w zakładowych mikrosystemach wychowawczych w ocenie badanych pedagogów specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość wychowanka w szkole. Zagadnienia teoretyczne, 2. Znaczenie dialogu w wychowaniu, 3. Metodologiczne podstawy badań, 4. Komunikacja i podmiotowość w praktyce pedagogicznej, 5. Środki komunikacji społecznej we współczesnej szkole, 6. Komunikacja zaburzona oraz sposoby jej przeciwdziałania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne: Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego; Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzie- lanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej; Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się; Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci; Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką: Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności: 7.1. Niepełnosprawność intelektualna; 7.2. Niepełnosprawność ruchowa; 7.3. Uszkodzenie słuchu; 7.4. Uszkodzenie wzroku. Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym; Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia; Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się; Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej; Rozdział 12. Choroba przewlekła: 12.1. Otyłość; 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie; 12.3. Mukowiscydoza; 12.4. Cukrzyca; 12.5. Epilepsja; 12.6. Astma oskrzelowa. Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne; Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne; Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi; Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą; Rozdział 17. Autyzm. Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”: Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education); Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school); Zamiast zakończenia; Indeks nazwisk; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Problematyka kształcenia akademickiego pedagogów specjalnych: 1. Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element ksztalcenia studentów pedagogiki specjalnej, 2. Przygotowania zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji, 3. Student pedagogiki specjalnej jako osoba dorosła, 4. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontakcie pomocnym u studentów kierunku pedagogka specjalna, 5. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej, 6. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. Część II. Kompetencje pedagoga specjalnego w aktualnym ustroju edukacyjnym: 7. Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna, 8. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań, 9. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo, 10. Kompetencje nuczyciela wymagane przy pracy z uczniem z uposledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzyjnej, 11. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, 12. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych, 13. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe, 14. Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje kształcenia i wychowania młodzieży niepełnosprawnej, 15. Nauczyiel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi. Część III. Mozliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostepnej i integracyjnej: 16. Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole spewcjalnej 17. Sukcesy i porazki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych, 18. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, 19. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej, 20. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogóolnodostępnej wyzwaniem nie tytlko dla surdopedagoga, 21. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców, 22. Rola rodziców i nauczycieli we wspólczesnej szkole, 23. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej. Część IV. Pedagogika specjalna w działaniu praktycznym: 24. Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle, 25. Znaczenie muzykoterapii i poezjoerapii w rehebilitacji osób niepełnosprawnych, 26. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku, 27. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjntych, 28. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, 29. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu, 30. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością, 31. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozowju, 32. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 4)
Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością- integracja czy segregacja; Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi; Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych; Dzieci rodziców niepełnosprawnych; Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców; Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju; Od izonomii w stronę alienacji- sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualna; Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym zyciu przez młodzież w wieloraką niepełnosprawnością; Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej; Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji; Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie; Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich; Wolontariusze- przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych; Genialni autyści. Prawda czy mit?; Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość- nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych; "Szkoła fotografii" jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualna; Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych zawodowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 332)
1. Geneza kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych, 2. Biospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia, 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych, 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenia i uwarunkowania interdyscyplinarności i wielokontekstowości wczesnego wspierania i wspomagania rozwoju oraz rehabilitacji: Aspekty komunikacji w profilaktyce, terapii i wychowaniu; System wczesnego poradnictwa specjalno-pedagogicznego dla dzieci z niepełnosprawnością słuchową w warunkach Republiki Słowackiej; Niepełnosprawność w kontekście czteroczynnikowej teorii rozwoju człowieka; Jakość życia niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych; Profilaktyka zapobiegająca niepełnosprawności; Samotność i jej związek z poczuciem własnej niepełnosprawności u osób o nieprawidłowym rozwoju intelektualnym; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej; Tworzenie warunków do kontynuacji nauki na poziomie wyższym przez uczniów z niepełno sprawnościami- możliwości a praktyka; Sytuacja uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie kształcenia; Kompetencje młodzieży gimnazjalnej z uszkodzeniami słuchu w zakresie pisania w języku angielskim; 2. Formy i metody wspierania rodzin osób z niepełnosprawnością: Problemy i potrzeby rodziców i terapeutów; Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej; Profilaktyka i wczesne protezowanie dzieci z wadą słuchu w opinii ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej