Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(148)
Forma i typ
Książki
(142)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(15)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(108)
dostępne
(76)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(84)
Czytelnia
(108)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Radzicki Józef
(3)
Szlosek Franciszek (1943- )
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Ciechanowska Dorota
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Palka Stanisław
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Richter Tobias
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balinov Ivo
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Burges Sean W
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chrabolowsky Laura
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czernecka Małgorzata
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(148)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(46)
Metody nauczania
(25)
Nauczanie
(22)
Nauczanie początkowe
(21)
Metody wychowawcze
(17)
Pedagogika specjalna
(17)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Kształcenie
(13)
Nauczyciele
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Metodologia
(11)
Wychowanie
(11)
Szkolnictwo
(10)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Metody badawcze
(8)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Uczenie się
(8)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Uczniowie
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko
(6)
Muzykoterapia
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Badania naukowe
(5)
Metoda Montessori
(5)
Psychoterapia
(5)
Rodzice
(5)
Studenci
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodzież
(4)
Młodzież trudna
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Oświata
(4)
Pisanie
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Agresywność
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Innowacje
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Kinezyterapia
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kuratela
(3)
Mentoring
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Motywacja
(3)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(3)
Osobowość
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Poznanie
(3)
Probacja (prawo)
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina
(3)
Samokształcenie
(3)
Sen
(3)
Socjalizacja
(3)
Statystyka
(3)
Stres
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zmysły
(3)
Świadomość
(3)
Autorytet
(2)
Autyzm
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Monografia
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(69)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Nauka i badania
(8)
Psychologia
(6)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
148 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Doświadczenia i refleksje z wdrażania metody projektów w gimnazjach w innowacyjnym projekcie testującym „Rozwój zainteresowań uczniów gimnazjum drogą do kariery”; II. Metoda projektów w perspektywie uczestników i realizatorów projektu – kierunki rozwoju; III. Edukacja oparta na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ruch rozwijający dla dzieci / Weronika Sherborne ; przeł. Marcin Bogdanowicz. - Wyd. 2 - 7 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 131, [1] s. : rys. ; 24 cm.
(Terapia)
1. Czego uczymy: Rozwijanie wzajemnych kontaktów; Rozwijanie świadomości własnego ciała; 2. Dlaczego uczymy: Analiza ruchu: teoria ruchu Labana; Obserwowanie ruchu; 3. Jak uczymy: Treść, struktura i metody nauczania; 4. Specjalne wyzwania: Zajęcia ruchowe dla dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami; Zajęcie ruchowe dla dzieci z problemami psychologicznymi; 5. Ruch rozwijający: streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Metoda Ruchu Rozwijającego - od teorii do praktyki; 3. Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego; 4. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii; 5. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka; 6. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dziećmi z innymi zaburzeniami rozwoju; 8. Korzyści z udziału w zajeciach Metoda Ruchu Rozwijającego dla partnerów dzieci; 9. Doświadczenia z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego - wypowiedzi praktyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część Pierwsza: 1. Stulecie dziecka: Psychoanaliza i dziecko; Tajemnica dziecka. 2. Oskarżony. 3. Biologiczne intermezzo. 4. Noworodek: Ponadnaturalne otoczenie. 5. Naturalne instynkty. 6. Duchowy zarodek: Inkarnacja. 7. Delikatne konstrukcje psychiczne: Okres wrażliwości; Analiza okresów wrażliwości; Uwagi i przykłady. 8. Porządek: Wewnętrzny porządek. 9. Inteligencja. 10. Walki na drodze dorastania: Sen. 11. Chodzenie. 12. Ręka: Podstawowe działania. 13. Rytm. 14. Zastępowanie osobowości: Miłość do otoczenia. 15. Ruch. 16. Niezrozumienie. 17. Inteligencja miłości. Część Druga: 18. Edukacja dziecka: Początki naszej metody. 19. Powtarzanie ćwiczeń. 20. Wolny wybór. 21 Zabawki. 22 Nagrody i kary. 23. Cisza. 24. Godność. 25. Dyscyplina. 26. Początki nauczania: Pisanie - Czytanie. 27. Odniesienie do kondycji fizycznej. 28. Konsekwencje. 29. Uprzywilejowane dzieci. 30. Duchowe przygotowanie nauczyciela. 31. Odchylenia. 32. Ucieczki. 33. Bariery. 34. Uzdrowienie. 35. Przywiązanie. 36. Posiadanie. 37. Władza. 38. Kompleks niższości. 39. Strach. 40. Kłamstwa. 41. Refleksja nad fizyczną sferą życia. Część Trzecia: 42. Walka dorosłego z dzieckiem. 43. Instynkt pracy. 44. Charakterystyka dwóch rodzajów pracy: Praca dorosłego; Praca dziecka; Porównanie dwóch typów pracy. 45. Instynkty przewodnie. 46. Dziecko nauczyciel. 47. Misja rodziców. 48. Prawa dziecka: Ecce homo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 190-199.
Zawiera: R. 1 Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze i społeczne: Pojęcie rodziny; Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo – wychowawcze; Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży. R. II Emocjonalne i społeczne znaczenie rodziny w rozwoju dzieci i młodzieży: Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny; Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym; Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci; Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osobom starszym w domu pomocy społecznej. R. III Kultura pedagogiczna rodziców: Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców; Struktura kultury pedagogicznej rodziców; Model kultury pedagogicznej rodziców; Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży; Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców. R. IV Aksjologiczne uwarunkowania funkcjonowania współczesnej rodziny: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia; Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży; Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym; Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Cz. I Procedura w badaniach pedagogicznych, Cz. II Statystyka opisowa, Cz. III Procedura wnioskowania statystycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Cz. I Procedura w badaniach pedagogicznych, Cz. II Statystyka opisowa, Cz. III Procedura wnioskowania statystycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; Franciszek Ksawery Prek- pierwszy głuchoniemy literat' Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci młodzieży z wadą słuchu; Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; 2. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraka niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wywiecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Szkoła i nauczyciel: Podmiotowość dziecka w edukacji jako kierunek demokratyzowania polskiej szkoły Obraz nauczyciela w percepcji uczniów. 2. Dojrzałość szkolna: Rodzinne uwarunkowania środowiskowe, a gotowość szkolna; Postawy prospołeczne dzieci 6-letnich elementem dojrzałości szkolnej; Nowa Podstawa Programowa a dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich. 3. Specjalne potrzeby edukacyjne: Analiza przyczyn specjalnych potrzeb edukacyjnych sześciolatków; Współpraca nauczyciela z logopedą jako czynnik wspomagającyterapię logopedyczną; Profilaktyka niepowodzeń szkolnych dzieci dotkniętych ubóstwem; Przygotowanie dzieci z trudnych środowisk wychowawczych do podjęcia obowiązku szkolnego; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dzieciom wychowywanym w warunkach pieczy zastępczej. 4. Rozwiązania metodyczne: Arteterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci autystycznych – studium przypadku; Rola muzyki w psychofizycznym rozwoju sześciolatka; Wycieczka i jej miejsce w poznawaniu środowiska przyrodniczego przez dzieci 6-letnie; Edukacja zdrowotna, komunikacja międzyludzka, znaczenie emisji głosu, słuchu i mowy dla rodzica, nauczyciela i ucznia w doświadczeniu życia; Vplyv sociálnych determinantov na rozvoj kresťanskej osobnosti dieťaťa predškolského veku; Wpływ modelowania skryptowego na dysfunkcje osobowości u dzieci w świetle analizy transakcyjnej; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jaki jesteś sześciolatku?; 2. Założenia reformy i szkolna codzienność; 3. Jak przygotować dziecko do szkoły: Ocena gotowości szkolnej dokonywana w poradni pedagogiczno-psychologicznej; Przykłady zadań, które dziecko dostanie od psychologa; Jak nauczyciele oceniają przygotowanie pierwszoklasistów do podjęcia nauki; Jak ćwiczyć samodzielność?; Jak ośmielić dziecko nieśmiałe?; Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Już w szkole- konkretne problemy i zagadnienia: Adaptacje i relacje; Felek idzie do szkoły- bajka terapeutyczna; Plan dnia i kłopoty z pobudką. Rola snu; Zadania domowe; Koncentracja uwagi; Zawsze za mało zabawy; Potrzeba ruchu; Popędzać- nie popędzać?; Świetlica szkolna; Zajęcia dodatkowe; Dzieci z dysfunkcjami; Dziecko bezpieczne w szkole; Fobia szkolna- co robić, gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Szkoła z rozwój społeczny, 2. Szkoła a życie dziecka, 3. Marnotrawstwo w szkolnictwie, 4. Psychologia nauczania początkowego, 5. Zasady pedagogiczne Froebla, 6. Psychologia zajęć praktycznych, 7. Rozwój uwagi, 8. Zadanie nauki historii w nauczaniu początkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy uwarunkowań wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej: 1. Wybrane koncepcje pedagogiki, 2. Teoria pedagogiczna a teoretyczna wiedza pedagogiczna, 3. Tworzenie teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 4. Charakterystyka elementów teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 5. Teoretyczna wiedza pedagogiczna a praktyka edukacyjna. Cz. II Metodologiczne podstawy badań własnych: 6.Metodologia badań własnych. Cz. III Analiza wyników badań własnych: 7. Stan wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, 8. Uwarunkowanie wykorzystywanie teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z drogą przekazu tejże wiedzy do praktyki, 9. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z samokształceniem i aktywnością zawodową nauczycieli, 10. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z postawami nauczycieli i teoretyków tej wiedzy, 11. Model efektywniejszego wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk)
1. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną; 2. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej; 3. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela; 4. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych; 5. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych)
1.Dekada twórczej nauczycielskiej ofensywy; 2. Wzorcowa współpraca władz samorządowych Szczecinka i Zarządu Krajowego Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 3. Littera acripta Manet; 4. Z kart historii Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 5. Istotny czynnik ładu społeczno-ekonomicznego i kulturowego; 6. Pedagogika w demokracji; 7. Nauczyciel w badaniach pedagogicznych. Jego osobowość i kompetencje oraz zadania i prognozy; 8. Między twórczością a odtwórczością edukacyjną (perspektywa pedeutologiczna); 9. Twórczy nauczyciel w procesie kreowania kultury dialogu, współżycia i współdziałania w warunkach wielokulturowości współczesnego świata; 10. Innowacyjny nauczyciel; 11. Idea wielokulturowości i jej pedagogiczne implikacje w społeczeństwie obywatelskim; 12. "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji z perspektywy 80 lat; 13. Komunikacja multimedialna formą kreatywności nauczyciela; 14. Miejsce i rola edukacji fizycznej w rozwoju dzieci i młodzieży; 15. Twórczy nauczyciele w kontekście poprawy jakości edukacji; 16. Czy reformować polską edukację?; 17. Edukacja regionalna czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej; 18. Twórcza aktywność nauczyciela w zmieniającej się szkole; 19. Edukacja środowiskowa (regionalna) jako czynnik rozwoju myśli dzieci w kresie wczesnoszkolnym; 20. Przywódczy aspekt w zarządzaniu szkołą czyli jak twórczo kierować pracą szkoły; 21. Otwarcie edukacji międzykulturowej na krytyczną recepcję pedagogicznego przesłania religii w kontekście pluralizmu światopoglądowego; 22. Przedszkole wobec przemian edukacyjnych; 23. Szkołą jako wartość w budowaniu kapitału społecznego; 24. Sieć. Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły; 25. Nauczyciel autorytetem- czy to możliwe?; 26. Profesjologia czyli nauka o zawodowym rozwoju człowieka; 27. O nową jakość kształcenia akademickiego; 28. Twórczy, ale czy (s)twórczy?; 29. Tutoring w szkolnictwie niższym i wyższym- zasadność wykorzystania; 30. System naprawczy i ewaluacja służąca poprawie funkcjonowania placówki w ujęciu praktycznym; 31. Szkoła aktywizująca uczniów; 32. Edukacja zorientowana na trzecie rozwiązanie- jako efekt negocjacji; 33. Moja droga do Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 34. Nowoczesne systemy zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 2)
1. Resocjalizacja a terapia; 2. Milieu therapy w resocjalizacji; 3. Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie;4. Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy; 5. Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; 6. Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych; 7. Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń); 8. Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujący swoje ciało - propozycja modelu; 9. Narracja w dramie; 10. Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna; 11. Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności; 12. Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej; 13. Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków; 14. System pomocy skazanym uzależnionym środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności; 15. Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego; 16. Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej