Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(148)
Forma i typ
Książki
(142)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(15)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(107)
dostępne
(77)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(85)
Czytelnia
(107)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Radzicki Józef
(3)
Szlosek Franciszek (1943- )
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Ciechanowska Dorota
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Palka Stanisław
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Richter Tobias
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czernecka Małgorzata
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Eller Helmut
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(73)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(148)
Język
polski
(148)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(46)
Metody nauczania
(25)
Nauczanie
(22)
Nauczanie początkowe
(21)
Metody wychowawcze
(17)
Pedagogika specjalna
(17)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Kształcenie
(13)
Nauczyciele
(13)
Metodologia
(11)
Wychowanie
(11)
Szkolnictwo
(10)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Metody badawcze
(8)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Uczenie się
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Uczniowie
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Muzykoterapia
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Badania naukowe
(5)
Metoda Montessori
(5)
Psychoterapia
(5)
Rodzice
(5)
Studenci
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodzież
(4)
Młodzież trudna
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Oświata
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Pisanie
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Agresywność
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Innowacje
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Kara pozbawienia wolności
(3)
Kinezyterapia
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kuratela
(3)
Mentoring
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Motywacja
(3)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(3)
Osobowość
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Poznanie
(3)
Probacja (prawo)
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina
(3)
Samokształcenie
(3)
Sen
(3)
Socjalizacja
(3)
Statystyka
(3)
Stres
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zmysły
(3)
Świadomość
(3)
Autorytet
(2)
Autyzm
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysertacje naukowe
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Poradnik
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Monografia
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(68)
Nauka i badania
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(6)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
148 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poidstawy badań naukowych. Pojęcie nauki i badań naukowych; Koncepcja wiedzy; Cele poznania naukowego; Etyczne problemy badań naukowych; Metodologia i jej rola w badaniach. 2. Teoretyczne aspekty badań naukowych. Pojęcia i terminy; Funkcje i zadania teorii; Schemat poznania naukowego - metoda naukowa. 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne. Badania ilościowe i jakościowe; Charakterystyka badań ilościowych; Charakterystyka badań jakościowych; Podobieństwa i różnice. 4. Podstawowe czynności postępowania badawczego. Czynności procesu badawczego; Motywy wyboru problematyki badawczej; Przedmiot badań a problematyka badawcza; Hipotezy badawcze; Zmienne w badaniach naukowych; Wskaźniki, ich rodzaje i uzasadnienie; Pomiar i jego rola w badaniach naukowych; Próba badawcza i zasady jej doboru. 5. Metody badań pedagogicznych. Metody badawcze i jej rodzaje; Metoda monograficzna; Metoda indywidualnych przypadków; Metoda porównawcza; Metoda sondażowa; Metoda eksperymentalna; Metoda socjometryczna. 6. Techniki zbierania danych. Techniki badawcze; Techniki obserwacyjne; Techniki wywiadu; Technika ankiety; Analiza dokumentów i wytworów działania. 7. Podstawy opracowania i analizowania materiałów badawczych. Przygotowanie zebranych materiałów badawczych; Sposoby prezentacji wyników badań; Rozkład jednej zmiennej; Analiza dwuzmiennowa; Analiza wielozmiennowa; Elementy wnioskowania; Weryfikacja hipotez.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowania (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dlaczego metody statystyczne mogą być przydatne pedagogowi? 2. Przygotowanie materiału empirycznego do analizy. 3. Opis zbiorowości statystycznej. 4. Rozkłady teoretyczne. 5. Podstawy wnioskowania statystycznego. 6. Testy statystyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Część I: Między heurystyką a pedagogiką resocjalizacyjną. 1. Tożsamościowe konteksty twórczej resocjalizacji. 2. Metodyczne konteksty twórczej resocjalizacji. 3. Metody twórczej resocjalizacji. Część II: Między teorią a praktyką twórczej resocjalizacji. 5. Wybrane formy działań socjalizacyjno-kulturowych w placówkach penitencjarnych. 6. Zakończenie - od resocjalizacji naprawczej do kreująco-rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1.Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej; 2. Metody nauki czytania i pisanie w ujęciu porównawczym; 3. Proces nauki czytania; 4. Proces pisania; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6. Praca z tekstem literackim; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. 2. Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. 3. Wychowanie specjalne w procesi resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. 4. Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: Wprowadzenie; Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; Koncepcja i warunki realizacji socjoterapii; Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji: Metoda resocjalizacji przez sport; Muzykoterpia; Terapia przez sztukę; Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. 5. Zakończenie i wnioski praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Wybrane zagadnienia prawne i organizacyjne w pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych: 1.1. Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w systemie środków oddziaływania resocjalizacyjnego wobec nieletnich; 1.2. Diagnoza w procesie resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.3. Indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.4. Indywidualizacja procesu resocjalizacji wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych; 1.5. Warunki organizacyjne procesu resocjalizacji w młodzieżowym ośrodku wychowawczym; 1.6. Struktura i dynamika przyczyn umieszczania objętych badaniami nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Rozdział 2 Opieka w procesie resocjalizacji nieletnich: 2.1. Założenia teoretyczne opieki w procesie resocjalizacji nieletnich; 2.2. Potrzeby opiekuńcze nieletnich wynikające z problemów środowiskowych i zaburzeń zdrowia psychofizycznego; 2.3. Warunki realizacji opieki w procesie resocjalizacji wychowanków w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 2.4. Przejawy indywidualizacji oddziaływań opiekuńczych wobec objętych badaniami wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Rozdział 3 Wychowanie specjalne w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 3.1. Założenia teleologiczne i metodyczne wychowania specjalnego w procesie resocjalizacji nieletnich; 3.2. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą wpływu osobistego; 3.3. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przekonywania; 3.4. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą przykładu własnego; 3.5. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą doradzania wychowawczego; 3.6. Założenia i warunki realizacji oddziaływania metodą organizowania doświadczeń; 3.7. Założenia i warunki realizacji oddziaływania dyscyplinującego; 3.8. Przejawy indywidualizacji oddziaływań wychowawczych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 4 Terapia w procesie resocjalizacji nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Koncepcja i warunki realizacji terapii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej; 4.3. Koncepcja psychodynamiczna i warunki realizacji psychoterapii indywidualnej; 4.4. Koncepcja i warunki realizacji Socjoterapii; 4.5. Koncepcja i warunki realizacji Treningu Zastępowania Agresji; 4.6. Koncepcja i warunki realizacji Metod Twórczej Resocjalizacji; 4.7. Przejawy indywidualizacji oddziaływań terapeutycznych przez objętych badaniami wychowawców. Rozdział 5 Zakończenie i wnioski praktyczne. Bibliografia. Aneks: Załącznik 1 Podstawa programowa wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych; Załącznik 2 Kwestionariusz analizy dokumentów osobowych wychowanka młodzieżowego ośrodka wychowawczego; Załącznik 3 Kwestionariusz oceny warunków organizacyjnych realizacji procesu resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; Załącznik 4 Kwestionariusz ankiety dla wychowawców młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Prolog. Początek szkoły; Zajęcia główne i zasada cykliczności; Pierwszy rok nauki szkolnej; Rodzice i nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy; Drugi rok nauki; Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy; Trzeci rok nauki szkolnej; Czwarty rok nauki szkolnej; Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie; Piaty rok nauki; Szósty rok nauki szkolnej; Siódmy rok nauki szkolnej; Ósmy rok nauki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej; O procesie wyboru metod rehabilitacji; O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji; Strategii aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki; Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym; Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu; Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia; Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej; Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych; Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość; Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego; Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie a wychowanie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego; Metoda "dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo; Realizacja specjalnych potrze edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej; Działania na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym; Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem?; Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej; Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania; Problemy edukacji i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego; O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym; Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej; Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi; Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego; Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju; Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy); Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z wadą słuchu w świetle założeń surdologii; Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wada słuchu; Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii; Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu "muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych; Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię; P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem; LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu; Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii; Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - Metody - Inspiracje)
Edukacja a przemiany kultury współczesnej. Implikacje dla teorii i praktyki; Nowy obraz dziecka w pedagogice - koncepcja „autosocjalizacji”; Pedagogika antropologiczna, czyli pytania spoza alternatywy; Dialog dylematyczny wobec wyzwań postmodernizmu; Inność w kulturze - nowe obszary pedagogiki współczesnej; Wpływ japońskiej mangi na dzieci i młodzież; Realia wychowawcze - wymagania wobec rodziny i postawa oczekiwania wobec szkoły; Rodzina postmodernistyczna jako partner szkoły. Ukierunkowanie na dzieci w różnorodności światów wychowawczych; Kobieta wiktoriańska i współczesna ľ reprezentacje ciała i tożsamości; Alternatywność jako „pulsująca” kategoria pedagogiczna i edukacyjna; Racjonalizm jako alternatywa edukacyjna; My - Oni. Obcość w szkole jako kategoria antropologiczna; Relacja wychowanie ľ manipulacja w perspektywie hermeneutycznej; Czy mamy do czynienia z upadkiem autorytetu w wychowaniu; Wychowanie dzieci do odpowiedzialności; Dekonstrukcja w edukacji - worzenie światów alternatywnego rozumienia i odmiennego zaangażowania; Cele edukacji w ujęciu alternatywnym; Społeczny kontekst edukacji (także alternatywnej); Edukacja i procesy stratyfikacji społecznej, czyli ľ czy można sprawiedliwie skonstruować nierówność?; Edukacja i „choroba dyplomu” - analiza wybranych kontekstów; Alternatywne formy uczenia się w świetle koncepcji autonomicznego uczenia się; Twórczość w edukacji - ekofilozoficzne inspiracje i pedagogiczne konsekwencje; Szkolne inhibitory twórczej aktywności uczniów w świetle wyników badań nad action research; Ocena jakości kształcenia - problem kontrowersyjny i wciąż aktualny; Różnorodność rozwiązań systemowych w zarządzaniu jakością w edukacji; Ewaluacja w edukacji; Polityka oświatowa wobec programów szkolnych w Republice Czeskiej; Bilans wschodnioniemieckich szkół alternatywnych i szkół pedagogiki reform od roku 1990; Szkoły społeczne prekursorem reformy edukacji; Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego a edukacja alternatywna; Ukryta funkcja wychowania przedszkolnego; Ukryty program szkół alternatywnych - projekt badań; Dialog w edukacji autorskiej; Szkoła dla ucznia, „Kim jest uczeń?”; Źródła i inspiracje alternatyw edukacyjnych w szkołach; Alternatywy lepszej edukacji. Od wizji do praktyki Wrocławskiej Szkoły Przyszłości; Funkcje edukacji alternatywnej wobec szans i zagrożeń współczesności; Powrót do źródła;. Alternatywność jako dialog i ewolucja na przykładzie funkcjonowania Ekologicznego Liceum Ogólnokształcącego „Kastalia” w Olsztynie; Montessoriańska szkoła doświadczania życia społecznego. Teoria i praktyka szkół ponadpodstawowych w zakresie pedagogiki Montessori; Ośrodek „Lebensgemeinschaft Bingenheim”; Plan Daltoński w Brnie; Pedagogika Gestalt - jako sztuka kontaktu nauczyciela z uczniem. Próba wglądu w alternatywę edukacyjną; Działalność pedagogiczna Józefa Kalasancjusza - analiza biografii w perspektywie antropologii filozoficznej K. Wojtyły; Fenomenologia pedagogiki steinerowskiej; Johan Friedrich Herbart - filozof wśród pedagogów i pedagog wśród filozofów; Korczakowska pedagogika emancypacyjna; Dialog Martina Bubera z Paulo Freire'em; Wychowanie jako aktualizowanie się wartości w koncepcji S. Brzozowskiego; Pedagogika personalistyczna wsparciem kształtującego się systemu wychowania u początków XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej