Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(86)
Forma i typ
Książki
(86)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(34)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Czytelnia
(70)
Autor
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Sapijaszka Zofia
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kubinowski Dariusz
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Palak Zofia
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Bujnowska Anna
(2)
Cyrańska Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Nowak Marian
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szloska Franciszek
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Adamczyk Beata
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambroziak Wiesław
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dehnel Piotr
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Gutowski Piotr
(1)
Guz Sabina
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hofmański Piotr (1956- )
(1)
Jamrożek Wiesław (1954-2021)
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kameduła Eugeniusz
(1)
Kanios Anna
(1)
Kantor Halina
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kuźniak Ignacy
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kędzierska Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lukas Marek
(1)
Majewska Mirosława
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mendel Maria
(1)
Mrózek Robert (1942- )
(1)
Musiał Agnieszka
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Olszewska Agata
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(86)
Temat
Pedagogika
(31)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Szkolnictwo
(12)
Wychowanie
(12)
Kształcenie
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Oświata
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Rodzina
(7)
Metodologia
(6)
Młodzież
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Opieka społeczna
(4)
Metody wychowawcze
(3)
Patologia społeczna
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Rynek pracy
(3)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Badania naukowe
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody badawcze
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauka
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Przemoc
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
AIDS
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Cmentarze żydowskie
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonomia
(1)
Etyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia pedagogiki
(1)
Fundamentalizm
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(9)
1901-2000
(5)
1989-
(4)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(41)
Praca zbiorowa
(6)
Księga pamiątkowa
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Nauka i badania
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
86 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 5)
1. Pomiędzy teoria a praktyką pedagogiczną - wielkość problemów: Otwartość pedagogiki specjalnej; Relacje teoria - praktyka w pedagogice specjalnej; Pomiędzy pedagogiką a pedagogiką - źródła i implikacje dystansu; Podmiotowość osób z niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce; Podmiotowość roli uczenia z lekką niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce edukacyjnej; nauczanie pisma Braille’a w Polsce i za granicą; Perspektywy rozwoju surdotyflopedagogiki w Polsce; Rekonstrukcja stanowisk wobec badania jakości życia jako przyczynek do wypracowania podejścia badawczego jakości życia osób niepełnosprawnych w pedagogice; teoretyczne dylematy dotyczące uwzględniania subiektywnych aspektów jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualna; Radość życia jako kategoria pedagogiczna (nie)obecna w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej; Specyfika pedagogiki starości - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Muzykoterapia - dysonans teoretyczno-praktyczny; Między teoria a praktyką wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym narządem wzroku; Autorytety we wdrażaniu teorii do praktyki pedagogicznej; Jak rozmawiać z umierającym dzieckiem?; 2. Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych: Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli szkół specjalnych; Jacy pedagodzy specjalni? Kompetencje pedagogów specjalnych; Teoria i praktyka edukacji - refleksje nad dialogiem; System preferencji komunikacyjnej NLP w kształceniu pedagogów specjalnych i logopedów; Kształcenie pedagogów specjalnych w kontekście reform bolońskich; Studenci o aksjologicznym aspekcie pracy nauczyciela; Przygotowanie pedagogów specjalnych do realizacji promocji zdrowia w szkole; Kompetencje surdopedagoga do pracy z dziećmi z wadą słuchu współwystępującą z innymi uszkodzeniami; Samokształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 3. Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym: Sytuacja studentów niepełnosprawnych w polskich szkołach wyższych; Ludzie z niepełnosprawnością a uniwersytet - niektóre dylematy; Osoba niepełnosprawna w szkole wyższej - o postawach i problemach pracowników naukowo-dydaktycznych; Niepełnosprawni w kształceniu na poziomie wyższym - doświadczenia Uniwersytetu Zielonogórskiego; kompetencje językowe studentów niesłyszących a ich szanse edukacyjne; Moje doświadczenia jako osoby niepełnosprawnej na uczelni wyższej; 4. Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym: Edukacja niepełnosprawnych warunkiem wyrównania ich szans w zjednoczonej Europie; Wirtualny świat Internetu - nowa jakość życia niepełnosprawnych; Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie posttransformacyjnym - szanse i zagrożenia; Wersje kobiecości - kontekst patriarchalny; Wizerunek niepełnosprawnej kobiety w świecie kultury ponowoczesnej; Pomiędzy rzeczywistością a możliwością - doświadczenia życiowe osoby z niepełnosprawnością intelektualną; Subkulturowe środowisko młodzieżowe - społeczne implikacje zjawiska; Społeczność osób stygmatyzowanych więzieniem w społeczeństwie posttransformacyjnym; Szanse i zagrożenia dla młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie posttransformacyjnym; 5. Edukacja i rewalidacja osób z róznymi typami niepełnosprawności - problemy wspólne i swoiste: Pytanie o koncepcje kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Z badań nad efektami kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie szkolne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wybranych formach kształcenia na pierwszym etapie edukacji; Rodzina i szkoła w edukacji ucznia niepełnosprawnego w systemie integracyjnym; Wspieranie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością - nowe tendencje w pedagogice specjalnej; Obraz osób z niepełnosprawnością umysłowa w percepcji jej pełnosprawnego rodzeństwa; Przemoc ze strony starszego rodzeństwa a poziom lęku i poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z lekką niepełnosprawnością umysłowa; Nagrody i kary w procesie wspierania rozwoju uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym; Motywy wyboru wartości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów z lekka niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Teoretyczne inspiracje pedagogicznej diagnozy dzieci z niepełnosprawnością umysłową; Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju wcześniaków - doświadczenia matek; Hipoterapia jako jedna z form wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Wybrane uwarunkowania relacji rówieśników w klasach integracyjnych; Stosunki rówieśnicze młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w perspektywie edukacyjnej; Czy integracja społeczna dzieci autystycznych jest możliwa? O jednej z dróg; Być sobą z autyzmem - nowe wyzwania dla andragogiki specjalnej; Aktywność zabawowa dzieci z autyzmem; Trajektoria cierpienia matki dziecka z autyzmem; czy niesłyszący są językowo kreatywni?; Wpływ antropologiczny koncepcji osoby niesłyszącej na postawy rodziców dzieci z wada słuchu; Kompetentna diagnoza edukacyjna jako wyznacznik oceny osiągnięć szkolnych ucznia z wada słuchu; Kryteria wartościowania stosowane przez młodzież z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników; resocjalizacja osób z deficytami rozwojowymi w świetle literatury i obserwacji własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkie postaci Zagłębia / rada red. Kazimierz Denek, Wojciech Kojs, Jarzy Kopel ; sekretarz Ewa Kraus)
1. Patronaty; 2. Listy gratulacyjne; 3. Artykuły: "Zmiana" (change) i "wzmacnianie" (strengthening) - słowa - klucze współczesnych reform szkolnych; Myśli profesora Czesława Kupisiewicza o reformowaniu edukacji; Szkoła wobec wyzwań ponowoczesności; Myśli i tworzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej profesora zwyczajnego doktora habilitowanego Czesława Kupisiewicza; Uniwersytet i jego uwarunkowania; Zmiany w szkolnictwie wyższym w Polsce w okresie transformacji systemowej; Profesor Czesław Kupisiewicz - Człowiek wielowymiarowy; Edukacja moralna jako priorytet. Ujęcie etyki troski; Mapa pamięci. W poszukiwaniu źródeł naukowej tożsamości; O edukacji i jej priorytetach - zarys zagadnienia; Profesor Czesław Kupisiewicz spostrzegany z bliska, czyli szkic do portretu Jubilata; Wpływ dzieła pedagogicznego Profesora Czesława Kupisiewicza na rozwój czeskiej pedagogiki; Style i strategie poznawcze jako problem psychodydaktyki; Priorytety rozwoju edukacji i szkoły; O biografistyce pedagogicznej na kanwie projektu "Słownika Współczesnych Pedagogów" Czesława Kupisiewicza; Założenia współczesnej edukacji a kompetencje nauczycieli; Pulsujące świadectwo pasji; Moje osiemdzieciopięciolecie. 4. Wywiad. 5 Suplement. 6. Wykaz publikacji Prof. Czesława Kupisiewicza; 7. Jubileusz w obiektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola uczelni w kształtowaniu aktywności obywatelskiej: Blokady aktywności obywatelskiej w Polsce; Czy uniwersytet może dziś kształtować elitę obywatelską?; Uniwersytet - instytucja nie na te czasy?; Uniwersytet Humboldtowski versus McUniwersytet a rozwój społeczeństwa obywatelskiego; Współczesny uniwersytet a społeczeństwo obywatelskie. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego: Uniwersytet i europejskie modus Vivendi; Wspólnota akademicka, wspólnota obywatelska; Kształtowanie postaw obywatelskich młodzieży akademickiej: możliwości i ograniczenia; Zaangażowanie społeczne a kompetencje społeczne na przykładzie badań uczestników Krajowego Zjazdu Doktorantów; Kształtowanie motywacji u studentów narzędziem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Ograniczenia kształtowania postaw obywatelskich studentów w polskim szkolnictwie wyższym; Społecznie odpowiedzialny absolwent - wyzwanie nowoczesnej uczelni; przyczyny ograniczonego zainteresowania partycypacją w życiu społecznym środowiska akademickiego w Polsce; Związki szkół wyższych z systemem szkolnictwa średniego w Polsce i ich wpływ na odpowiedzialność społeczną. Kształcenie ekonomiczne a rozwój społeczeństwa obywatelskiego: Jak kształcenie ekonomiczne może służyć rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego; Kapitał społeczny w edukacji ekonomicznej. Kształtowanie postaw obywatelskich - z doświadczeń uczelni: Rola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiej; Oczekiwania i postawy obywatelskie studentów pierwszego roku studiów ekonomicznych; Aktywność społeczna studentów szkoły niepaństwowej (na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku); Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność środowiskowa społeczności akademickiej jako element świadomości społecznej; Aktywność społeczna studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Rola Kół Naukowych w uczelniach niepublicznych w rozwoju społecznego zaangażowania na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku; Możliwości kształtowania aktywności społecznej młodzieży akademickiej w uczelniach niepublicznych; Uczelnia platformą działania. Przykłady aktywności obywatelskiej studentów z USA i Wielkiej Brytanii; Program uczelni Amerykańskich w rozwoju społecznego zaangażowania; Wykorzystanie portalu internetowego uczelni do pobudzania aktywności społecznej studentów; Student "usieciowiony" - nowy model aktywności społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja, Gospodarka, Kultura - 60-lecie Polskiej Państwowości na Pomorzu Zachodnim 1945-2005. Rozdział I. O ideach i praktykach polskiego systemu oświaty w latach 1945-2005; Strategia rozwoju edukacji na lata 2007-2013; Wyzwania edukacyjne z perspektywy potrzeb rynku pracy; Priorytety edukacyjne Unii Europejskiej; Jestem Polakiem i obywatelem UE; Fakty i refleksje na 60-lecie polskiej obecności w regionie. O uwarunkowaniach społecznych aktywności oświaty zachodniopomorskiej (1945-2005). Rozdział II. Europejskie korzenie tożsamości; Obywatelstwo Unii Europejskiej. Od europejskiej społeczności narodów do społeczeństwa postnarodowego; Strategia rozwoju edukacji na lata 2007-2013; Orientacja rynkowa systemu oświaty wobec potrzeb nowego społeczeństwa; W poszukiwaniu "indywidualności przyjaznej"; 2005 - Europejski Rok Edukacji Obywatelskiej; Fundusz Spójności - instrumentem służącym budowaniu wspólnej pomyślnej przyszłości partnerów UE; Rola organizacji pozarządowych w obszarze edukacji obywatelskiej; Kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie w świetle ustaleń Procesu Bolońskiego i Komisji Wspólnot Europejskich; Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji nt. "Edukacja obywatelska - jestem Polakiem i obywatelem UE" Rozdział III. Edukacja ekologiczna w Polsce - zadania i realizacja; Przyrodnicze podstawy zrównoważonego rozwoju; Społeczne uwarunkowania i filozoficzne podstawy rozwoju zrównoważonego; Realizacja postanowień Konwencji o różnorodności biologicznej z Rio de Janeiro w świetle badań organów kontroli; Rola edukacji ekologicznej we wdrażaniu unijnych zasad zarządzania środowiskiem; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w działaniach Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie; Edukacja ekologiczna w Polce - próba diagnozy stanu; Certyfikowanie edukacji ekologicznej w Polsce i na świecie; "Szkoły dla Ekorozwoju" - Program Fundacji Partnerstwo dla Środowiska; Holistyczne spojrzenie na rozwój i funkcjonowanie człowieka; Postawa proekologiczna wyrazem troski o własne zdrowie; Wykorzystanie iNternetu e edukacji ekologicznej i promocji zdrowia środowiskowego. Strona internetowa Programu Wieloletniego "Środowisko a Zdrowie"; Psychosynteza - edukacja do zrównoważonego rozwoju - projekt "TREAM"; Studia podyplomowe "Ekorozwój i Agenda 21" jako przykład przygotowania nauczycieli do realizacji międzyprzedmiotowych ścieżek edukacji ekologicznej i prozdrowotnej; Program "Obserwator Przyrody", "EkoLogik"; Zachodnipomorska Sieć Ośrodków Edukacji Ekologicznej i Przyrodniczej - sygnatariusze "Porozumienia zawartego na rzecz rozwoju edukacji ekologicznej i przyrodniczej w województwie zachodniopomorskim"; Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji - "Edukacja na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju". Rozdział IV: Wychowanie pracownika - obywatela na początku Xxi wieku; Zamierzenia państwa w zakresie edukacji zawodowej w korelacji z rynkiem pracy; W obliczu wyzwań rynku pracy; Współczesne tendencje rozwoju ustawicznej edukacji zdrowotnej; Nowoczesne technologie informacyjne w procesie kształcenia zawodowego; Jakość w edukacji zawodowej; Partnerstwo społeczne w edukacji zawodowej w krajach Unii Europejskiej; Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju szkół zawodowych; Kształcenie ustawiczne w Polsce a doświadczenie europejskie; Wybrane tendencje w kształceniu zawodowym i ustawicznym - udział w programach: Leonardo da Vinci i EFS; Kształcenie pro zawodowe w systemie wolontariatu; Właściwości sterownicze osób wykonujących zawody prawnicze pożądane ze względu na efektywne funkcjonowanie zawodowe; Kształcenie ustawiczne jako ważny czynnik wzbogacanie infrastruktury ekonomicznej i społecznej w środowisku; Ryzyko zawodowe w aspekcie zagrożeń w oświacie; Przygotowanie nauczycieli techniki do interdyscyplinarnej edukacji ogólnotechnicznej; Sprawozdanie merytoryczne z Ogólnopolskiej Konferencji "Kształcenie zawodowe i ustawiczne w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej"; Powszechna edukacja ekonomiczna w Polsce - ujęcie systemowe; Uczelnie i fakultety ekonomiczne w procesie edukacji ekonomicznej; Prezentacja wyników badań środowisk szkolnych w zakresie realizacji edukacji ekonomicznej w polskich szkołach ponadgimnazjalnych; Edukacja ekonomiczna a kształtowanie postaw przedsiębiorczych; Działalność edukacyjna komisji papierów wartościowych i giełd; Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji na temat: "Edukacje Ekonomiczna w Polskim Systemie Oświaty". Rozdział VI. Demograficzne uwarunkowania przemian oświatowych regionu; 60 lat polskiej oświaty na Pomorzu Zachodnim; Miejsce i rola kształcenia ogólnego we wdrażaniu systemu oświaty na Pomorzu Zachodnim; Kształcenie zawodowe w praktykach edukacyjnych regionu; Szkolnictwo specjalne i opieka nad dzieckiem; Edukacja morska na Pomorzu Zachodnim; Problemy polskiej szkoły w dobie integracji; Wkład oświaty zachodniopomorskiej w edukację narodową; O zachodniopomorskiej kulturze po 1945 roku; Wkład Kościoła katolickiego w rozwój kultury i edukacji Pomorza Zachodniego w latach 1945-2005; Kultura książki w Szczecinie po 1945 roku. Wybór literatury ze zbiorów regionalnych Książnicy Pomorskiej; Prasa szczecińska wobec potrzeb wychowania przedszkolnego i szkolnictwa podstawowego w latach osiemdziesiątych XX wieku; Szkolnictwo średnie ogólnokształcące w województwie szczecińskim - refleksje rocznicowe; Głos w dyskusji na konferencji wojewódzkiej "Z dziejów oświaty i kultury Pomorza Zachodniego w latach 1945-2005", do wystąpienia pani dr Elżbiety Marszałek na temat "Edukacja morska na Pomorzy Zachodnim"; Jakość usług w szkolnictwie wyższym - stagnacja czy postęp; Kształcenie nauczycieli wychowania fizycznego w polskim Szczecinie; Sprawozdanie z konferencji pt. "Z dziejów oświaty i kultury Pomorza Zachodniego w latach 1945-2005"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poglądy na wychowanie dorastającej młodzieży jako wynik akceptowanego systemu ocen; Udział aspiracji zawodowych młodzieży w poszukiwaniu etosu życia; Istota i sens oceniania dziecka w edukacji wczesnoszkolnej; Kształtowanie wrażliwości moralnej 10-11 latków; Poczucie odpowiedzialności dorastającej młodzieży; Rodzina jako środowisko wychowawcze w percepcji uczniów i studentów aktywnych twórczo; Orientacje życiowe młodzieży wiejskiej; Aksjologia rynku w systemie wychowawczym szkoły; Syndrom agresywności polskiej młodzieży; Problemy współczesnej deontologii nauczycielskiej; O konieczności reakcji na zjawisko przestrzeni informacyjnej; Obraz nauczyciela - jaki jest naprawdę?; Wiedza prawna nauczycieli jako niezbędny element kierowania przez nich właściwą adaptacją uczniów do nowej sytuacji społecznej, gospodarczej, politycznej; Nauczyciel i uczniowie w dobie przemian edukacyjnych; Podręcznik szkolny - źródło wiedzy czy narzędzie manipulacji; Młodzież w świecie chaosu wartości. Na przykładzie czasopism młodzieżowych; Pierwsza pomoc a zachowania agresywne u dzieci; Kształcenie charakteru młodzieży podstawowym zadaniem w procesie edukacji szkolnej i obywatelskiej; Nuda - fikcja - agresja. O przemocy jako przejawie kulturowej bezdomności - szkic z antropologii filozoficznej i filozofii wychowania; Psychologiczne korelaty "biernego bezrobocia" u absolwentów szkół ponadpodstawowych; Wartości i poczucie sensu życia współczesnej młodzieży w kontekście przemian cywilizacyjnych w Polsce; Niewłaściwe postawy rodzicielskie jako przyczyna trudności w nauce i patologicznych zachowań społecznych młodzieży; Nauczanie języków obcych dzieci w świetle zachodzących zmian gospodarczych edukacyjnych, społecznych i kulturowych; Strategie uczenia się w opanowywaniu i nauczaniu języków obcych; Zaburzenia jedzenia okresu adolescencji wyzwaniem dla współczesnej szkoły i rodziny polskiej; Znaczenie komunikacji interpersonalnej w funkcjonowaniu młodzieży; Punkty zamiast ocen - z badań młodzieży licealnej kwestionariuszem aktywności dydaktycznej; Selekcje szkolne w kontekście przemian społecznych, gospodarczych i edukacyjnych; Program Sokrates Comenius jako przykład współpracy międzynarodowej w zakresie kształcenia dzieci o specjalnych potrzebach; Osobowość młodzieży a funkcjonowanie w sytuacjach społecznych; Twórcze kształcenie jako przygotowanie do życia w zmieniającej się rzeczywistości; Częstotliwość i hierarchia kryteriów oceniania osiągnięć dydaktycznych w opiniach nauczycieli i ich uczniów; Nauczyciel przyszłości w świetle oczekiwań nowej rzeczywistości edukacyjnej; Kompetencje współczesnego wychowawcy szkolnego jako kreatora postaw obywatelskich młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Materiały okolicznościowe: Wprowadzenie; meandry jednego akademickiego życia; Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel - przyjaciel; Profesor Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel akademicki, działacz, bydgoszczanin; Moja przyjaźń z profesorem Zygmuntem Wiatrowskim; 70 lat życia i 25 lat przyjaźni; Kilka myśli o pedagogice pracy i pedagogu tworzącym tę dyscyplinę; Człowiek pracy, dla pracy, po pracy; W kręgu pracy organicznej; Wielce szanowany Jubilacie, czcigodny panie profesorze, drogi Zygmuncie; Refleksja okolicznościowa; Mojemu Mistrzowi; Profesor Zygmunt Wiatrowski - wizytówka na co dzień - wielostronne, sprawne i skuteczne działanie; Zygmunt Wiatrowski - zapis w nowym słowniku pedagogicznym. Cz. II 25 lat pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Szkic do historii pedagogiki pracy; Aktualne i perspektywiczne spojrzenie na pedagogikę pracy; Przyszłość kształcenia zawodowego a badania naukowe; Dojrzewanie naukowe poprzez seminarium pedagogiki pracy; Zespół pedagogiki pracy komitetu nauk pedagogicznych PAN; Pedagogika pracy w środowisku bydgoskim; Ośrodek kształcenia i doskonalenia kadr instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu; Działalność pracowni doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli; Udział związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego w realizacji idei pedagogiki pracy; Nowa generacja pytań i obszarów badawczych w pedagogice pracy; Filozofia pracy jako nauka współdziałająca z pedagogiką pracy; Idea pracy a wychowanie człowieka w nowożytnych dziejach myśli pedagogicznej. Cz. III Biogramy twórców i współtwórców pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Tadeusz Wacław Nowacki; Zygmunt Wiatrowski; Stanisław Kaczor; Wanda Rachalska; Stanisław Szajek; Kazimiera Korabiowska-Nowacka; Tadeusz Wieczorek; Stefan Michał Kwiatkowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Regionalizm w szkolnej edukacji ; Tom 3)
Cz. I.: Edukacja regionalna- zadania szkoły w społeczeństwie globalnym; Od wielokulturowości do międzykulturowości- od edukacji wielokulturowej do edukacji międzykulturowej; Integracja z niepełnosprawnymi intelektualnie jako zadania Kościoła- regionalizm w świeckiej i kościelnej edukacji; Ogólnopolska konferencja YACHAD, czyli nasz sposób na budowanie relacji polsko-żydowskich; Działalność Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego w regionie; Cz. II.: Dzieje społeczności żydowskiej, niemieckiej, rosyjskiej i innych narodowości w Sosnowcu (do roku 1939); Pochodzenie narodowe właścicieli kopalń węgla kamiennego na terenie Zagłębia Dąbrowskiego w XIX wieku; Zagłębiowski "Sokół" w walce o wartości narodowe i sportowe w latach zaborów i II Rzeczypospolitej; Sport w Zagłębiu Dąbrowskim podczas pierwszej i drugiej wojny światowej; Sport w życiu i twórczości wybranych zagłębiowskich muzyków; Cmentarze żydowskie- zagadnienia konserwatorskie; Kwestia będzińskiego kirkutu przy ulicy Sieleckiej w latach 1945-1946; Hermy miast i gmin pogranicza Zagłębia i Małopolski- uwagi krytyczne; Wielokulturowość Zagłębia Dąbrowskiego na przykładzie stroju ludowego z terenu Dąbrowy Górniczej; Cz. III.: Brandenburg- ślad po sosnowieckich fabrykantach sprzed stulecia; Adam Marceli Piwowar- archeolog amator; Wspomnienie o Kazimierzu Bogusławie Srokowskim (1864-1924); Wartościowy typ urzędnika: działalność publiczna i społeczna Edwarda Trznadla- urzędnika państwowego w Zagłębiu Dąbrowskim i Małopolsce Zachodniej (powiaty: olkuski; będziński i zawierciański- okres międzywojenny); Majer Bałaban o Żydach olkuskich i zabytkach żydowskiej sztuki nagrobkowej; Anna Ćwikowska- pisarka, dziennikarka, tłumaczka. Izrael: na krawędziach polszczyzny, polskości i żydowskości; Cz. IV.: Dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tradycja i systemy wartości: -Systemy wartości w tradycji uniwersyteckiej; -Powszechność nauk w systemie uniwersyteckim dawniej i dziś; -Funkcjonalność uniwersytetu w perspektywie długiego trwania; -Systemy wartości klasycznych wzorów uniwersytetu a dziedzictwo zjawisk negatywnych. Uniwersytetu dzień dzisiejszy: -Między hierarchicznością, feudalizmem a brakiem dobrych obyczajów w nauce; -Uniwersytet w otoczeniu społecznym; -O sytuacji polskich uniwersytetów uwag kilka; -Uniwersytet wobec idei nowoczesności w kulturze (czyli kij w mrowisko); -Czy uniwersytet "baronów"? Uniwersytet przyszłości: -Doświadczenia uniwersytetu europejskiego a przyszła organizacja szkolnictwa wyższego w Polsce; -Między autonomią a reformą; Społeczeństwo liberalne a wizja uniwersytetu; -Uniwersytet jako narzędzie adaptacji cywilizacyjnych; -Uniwersytet zaawansowany (zarys koncepcji); -Samorządność i odpowiedzialność; -o związkach pomiędzy płaszczyzna ideową i funkcjonalną uniwersytetu; -Uniwersytet dla przyszłości; -Uprawianie nauki istotą kształcenia uniwersyteckiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: Wywoływanie pożądanych zmian; R.1 Wychowywanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Rozwojowy wymiar konfliktów interpersonalnych wśród dzieci; Nauczyciel przedszkola wobec przeobrażeń edukacyjnych; Kompetencje współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkoły przyszłości; Koncepcje integracji klas I-III; Ukryty wymiar pytań nauczyciela; Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej - nowe oblicze edukacji jutra; Nauczanie języków obcych w klasach I-III w opinii uczestników procesu edukacyjnego; Nauczyciel w przedszkolu wychowawcą dziecka do życia w społeczeństwie wielokulturowym; Kaszëbsczé abecadło - jego funkcje w edukacji międzykulturowej; Miejsce i zadania wychowania patriotycznego w przedszkolnej edukacji jutra; Wybrane aspekty pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi przedszkolnymi w zakresie edukacji ekologicznej; R.2 Zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zajęcia pozalekcyjne w gimnazjach; Zajęcia pozalekcyjne atrakcyjnym dopełnieniem edukacji szkolnej; Szkoła współczesna jako przestrzeń tworzenia kultury; Wiedza o teatrze jako składnik edukacji teatralnej młodzieży w szkole jutra; Rola kultury w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Arteterapia i muzykoterapia; ABC nauczyciela folklorysty; Edukacyjne aspekty czasu wolnego; Rodzic jako tutor wobec wyboru zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym; Edukacja nieformalna w formalnym nauczaniu szkolnym; R.3 Kultura fizyczna i nauki o niej: Turystyka szkolna - nowe perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole; Nowe formy i trendy turystyki światowej; Preferowanie formy aktywności ruchowej w świetle nowoczesnych wyzwań wychowania fizycznego; Podstawowe elementy kształcenia menedżerów sportowych; Miejsce kultury fizycznej i aktywności sportowej w resocjalizacji penitencjarnej; Najnowsze osiągnięcia technologii informacyjnej a turystyka - nowe wyzwania i możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biografistyka w polskiej historiografii edukacyjnej; Jadwiga i Jagiełło a odnowienie Uniwersytetu Krakowskiego 1390-1400; Eustachego i Marianny Potockich troska o edukację swoich dzieci; Uwarunkowania rodzinne działalności pedagogicznej Grzegorza Piramowicza; Ekologiczne przesłanki w twórczości naukowej Jana i Jędrzeja Śniadeckich; Wkład rodziny Czackich w rozwój polskiej teorii i praktyki edukacyjnej; W kręgu Hoffmanowej; Działalność edukacyjna wybranych przedstawicieli rodu Potockich; Działalność rodziny Arctów na rzecz edukacji; Powiązania rodzinne wśród nauczycieli lwowskich szkół gla głuchoniemych i niewidomych dzieci (1830-1939); Andrzej Samulowski (1840-1928) jako przedstawiciel rodu warmińskich działaczy kulturalno-oświatowych; Społeczno-edukacyjna działalność sióstr Sokolnickich; Wpływ pokolenia dziadków na kształtowanie się drogi życiowej nauczycieli śląskich; Środowisko rodzinne a działalność pedagogiczna rodzeństwa Wandy, Stefana i Henryka Szumanów; Rodzina w kontekście wyborów życiowych Marii Weryho-Radziwiłłowiczowej; Społeczno-edukacyjna aktywność rodziny Krzywickich; Życie rodzinne nauczycieli męskich szkół średnich w Królestwie Polskim w latach 1862-1873 (na przykładzie nauczycieli gimnazjów w Kielcach i Radomiu); Izabella Moszczeńska i jej rodzina - w służbie polskiej oświaty; Rodzina i jej wpływ na poglądy i działalność Heleny Witkowskiej (1870-1938) i Janusza Jędrzejewicza (1885-1951); Wkład Teodory i Wacława Męczkowskich w rozwój polskiej pedagogiki; Społeczno-edukacyjna działalność Ludwika Posadzy i Stefanii Marianny z Marciszewskich Posadzowej; Dom rodzinny i jego oddziaływanie na zainteresowania i działalność pedagogiczną Stanisława Mariana Dobrowolskiego; Rzeczpospolita Lutycka - marzenie Olgi i Andrzeja Małkowskich; Ignacy i Zofia Solarzowie - twórcy wiejskiego uniwersytetu ludowego; Ewa i Feliks Przyłubscy oraz Janina i Antoni Maćkowiakowie na rzecz edukacji wczesnoszkolnej; Biograficzne uwarunkowania systemu wychowawczego Kazimierza Lisieckiego; "Kamykowe małżeństwo". O Janinie i Aleksandrze Kamińskich; Niepubliczne średnie szkoły ogólnokształcące w Łodzi prowadzone przez rodziny - przeszłość i teraźniejszość; Lwowsko-krakowskie korzenie Jana Hulewicza - zarys problemu; Wkład par małżeńskich w rozwój teorii i praktyki edukacyjnej w polskich szkołach poza granicami kraju; Studenci z rodzin nauczycielskich w Akademii Pedagogicznej w Krakowie w latach 1999-2004.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie na potrzeby Unii Europejskiej, 2. Rynek pracy w integrującej sie Europie - szanse i zagrożenia dla obywateli polskich, 3. Zabezpieczenie społeczne pracowników polskich na europejskim rynku pracy, 4. Pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej, 5. Znajomość języków obcych jako warunek uzyskania zatrudnienia, 6. Kultura fizyczna podstawą sukcesu zawodowego, 7. Waga edukacji, w tym nowej matury po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, 8. Zagrożenia i przestrogi dla młodych ludzi wkraczających na europejski rynek pracy, 9. Zawody przyszłości w regionie radomskim, 10. Lekarz w Unii europejskiej, 11. Profesjonalizacja zawodu polityka, 12. Informatyk zawodem przyszłości w Unii Europejskiej, 13. Doradca zawodowy w świetle europejskiego rynku pracy, 14. Nauczyciele i organizacje nauczycielskie w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny : studia socjologiczne oraz interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 16)
Artykuły: Kobiety na rynku pracy - bariery płci. Patologia seksualna w systemie rodzinnym. Sytuacja i niektóre tendencje w rozwoju współczesnej rodziny w Rosji i Sankt-Petersburgu. Relacje zachodzące pomiędzy osobami samodzielnymi życiowo a ich rodzinami pochodzenia. Wielkość i struktura rodziny a przejście demograficzne. Zagrożenia przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej - jakościowa analiza opinii. Od wielodzietności do bezdzietności? Przemiany w poglądach na posiadanie dzieci i ich uwarunkowania. Rodzina wobec poszkodowanego w wypadku jej członka. Pożądany i unikany absenteizm członków rodziny w oczekiwaniach osób bezdomnych. Anorexia nervosa - fenomen ponowoczesnje kultury i choroba systemu rodzinnego. "Europejscy poszukiwacze" czy "alterkontestatorzy" - kolejne ogniwo wymiany pokoleń. Referaty: Profesor Zbigniew Tyszka jako badacz rodziny i koordynator ogólnopolskich programów badawczych. Rola Zbigniewa Tyszki w rozwoju socjologii lubelskiej. Poznańska socjologiczna szkoła badań nad rodziną w nurcie powojennej ewolucji socjologii rodziny w Polsce. Refleksje Profesora Zbigniewa Tyszki nad człowiekiem i rodziną XXI wieku. Koncepcja rodziny i sposoby jej badania w ujęciu profesora Zbigniewa Tyszki. Znaczenie systemu metodologicznego wieloaspektowej, integralnej analizy życia rodzinnego w badaniach nad rolą ojca w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Przyszłość dydaktyki języków specjalistycznych (dyskusja panelowa); Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy; Przygotowanie filologa do komunikacji specjalistycznej: dydaktyka JOS a tłumaczenia specjalistyczne; Projekt TRAILs jako odpowiedź na potrzeby w zakresie kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych; Refleksja nad rolami nauczycieli języków specjalistycznych; Nauczanie języka specjalistycznego a rozwój kompetencji na przykładzie modelu studiów dualnych; Języki specjalistyczne na kierunku filologicznym – o wyzwaniach w nauczaniu na przykładzie germanistyki; Z offline do online. Zajęcia języka specjalistycznego na filologii hiszpańskiej w okresie pandemii; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej )
Pedagogika społeczna wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji; Nierówności społeczne w globalizującym się świecie. Wybrane zagadnienia; W potrzasku globalizacji; Ubóstwo w Polsce w okresie przemian: fakty i mity; Wykluczenie i marginalizacja społeczna jako zagrożenia człowieka współczesnego; Modele demokracji a problem równych szans edukacyjnych; Biograficzny wymiar uczestnictwa społecznego i jego marginalizacja; Wykluczeni z ojczyzn prywatnych; Między stygmatyzacją a "nową etnicznością". Wybrane problemy edukacji mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce; Stygmat HIV/AIDS, wykluczenie i dyskryminacja: wyzwania dla pedagogów; Marginalizacja i wykluczenie społeczne rodziny - perspektywa pedagogiczna; Matki samotnie wychowujące dzieci - marginalizacja czy wykluczenie społeczne?; Marginalizacja społeczna młodzieży w kontekście ograniczenia jej podmiotowości; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Marginalizacja starości w dobie późnonowoczesnego konsumeryzmu - spojrzenie feminologii na media masowe; Seniorzy wobec marginalności i marginalizacji społecznej; Śmierć i przemijanie człowieka w dobie współczesnych przemian cywilizacyjnych; Wolontariat - definicja. Prawa i obowiązki wolontariusza; O funkcjonowaniu trzech pojęć: żebracy (żebractwo), włóczędzy (włóczęgostwo), bezdomni (bezdomność); Podmiotowość jednostki ludzkiej w aspekcie systemu społecznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej