Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(102)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(14)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(74)
tylko na miejscu
(67)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(78)
Czytelnia
(68)
Autor
Szlosek Franciszek (1943- )
(5)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(5)
Czyż Stanisław
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Kübler Magdalena
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Musiał Emilia
(2)
Palka Stanisław
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Ziętara Renata
(2)
Baca Teresa
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danilewicz Wioletta
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Forma Paulina
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giza Teresa
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(1)
Głogowska Renata
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Hallada Marek
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kacperczyk Katarzyna
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kil Jan
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
King Bruce M
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(103)
Język
polski
(103)
Temat
Pedagogika
(38)
Metodologia
(21)
Badania naukowe
(15)
Nauczyciele
(15)
Kształcenie
(9)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Studenci
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Rodzina
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Badania jakościowe
(5)
Dziecko
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodzież
(4)
Nauka
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Patologia społeczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Uczniowie
(4)
Badania ilościowe
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysertacje naukowe
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Metody badawcze
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagogika penitencjarna
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rodzice
(3)
Statystyka
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Więziennictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Ankieta
(2)
Autyzm
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gimnazja
(2)
Hermeneutyka
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Oświata
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samobójstwo
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Sztuka
(2)
Służba więzienna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Wielokulturowość
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Współdziałanie
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(24)
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(11)
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Materiały konferencyjne
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Poradnik
(5)
Księga pamiątkowa
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Nauka i badania
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(7)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
103 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Przyszłość dydaktyki języków specjalistycznych (dyskusja panelowa); Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy; Przygotowanie filologa do komunikacji specjalistycznej: dydaktyka JOS a tłumaczenia specjalistyczne; Projekt TRAILs jako odpowiedź na potrzeby w zakresie kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych; Refleksja nad rolami nauczycieli języków specjalistycznych; Nauczanie języka specjalistycznego a rozwój kompetencji na przykładzie modelu studiów dualnych; Języki specjalistyczne na kierunku filologicznym – o wyzwaniach w nauczaniu na przykładzie germanistyki; Z offline do online. Zajęcia języka specjalistycznego na filologii hiszpańskiej w okresie pandemii; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań własnych: Zjawisko wpływu społecznego; Wybrane pojęcia pedagogiki resocjalizacyjnej; Charakterystyka społeczności więziennej mężczyzn w jej podstawowych wymiarach. Przejawy wpływu społecznego; Zagadnienia badawcze; 2. Charakterystyka metodologiczna: Zdefiniowanie zmiennych i wskaźników zmiennych; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Organizacja badań; 3. Wyniki badań: Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez tymczasowo aresztowanych wobec grup własnej oraz obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na uczestnictwo w programowym oddziaływaniu; Omówienie wyników; Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 1. Język, mowa, komunikacja 2. Kompetencja komunikacyjna 3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 1. Autyzm – problemy terminologiczne 2. Etiologia autyzmu 3. Objawy autyzmu III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 3. Werbalne zachowania komunikacyjne IV. Metodologia badań własnych V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 1. Kompetencja werbalna (językowa) 2. Umiejętności interakcyjne 3. Kompetencja społeczno-kulturowa 4. Kompetencja pragmatyczna 5. Kompetencja emocjonalna 6. Kompetencja poznawcza 7. Kompetencja symboliczna 8. Kompetencja metakomunikacyjna 9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 1. Echolalie 2. Stereotypie językowe 3. Powtarzające się aktywności językowe 4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów VII. Wnioski i postulaty badawcze; Bibliografia; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Niepełnosprawność ruchowa – ujęcia terminologiczne i koncepcyjne: 1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Niepełnosprawność ruchowa – definicja, zakres i klasyfikacje; 3. Psychospołeczne konsekwencje nabycia niepełnosprawności ruchowej; 4. Kategoria płci w analizach dotyczących niepełnosprawności ruchowej. Rozdział II. Akceptacja niepełnosprawności: 1. Pojęcie akceptacji; 2. Proces akceptacji niepełnosprawności; 3. Uwarunkowania akceptacji niepełnosprawności – stan badań. Rozdział III. Wybrane zasoby radzenia sobie kobiet z niepełnosprawnością ruchu: 1. Podmiotowe zasoby radzenia sobie kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu; 2. Społeczne zasoby radzenia sobie kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu. Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań własnych: 1. Uzasadnienie podjętej problematyki; 2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy; 3. Zmienne i wskaźniki; 4. Metoda badań; 5. Charakterystyka badanej grupy; 6. Metody statystyczne analizy danych. Rozdział V. Akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet – analiza wyników badań empirycznych: 1. Natężenie akceptacji niepełnosprawności badanych kobiet; 2. Akceptacja niepełnosprawności badanych kobiet a zmienne socjodemograficzne; 3. Akceptacja niepełnosprawności badanych kobiet a zmienne związane z niepełnosprawnością; 4. Typologia akceptacji niepełnosprawności u badanych kobiet. Rozdział VI. Radzenie sobie i zasoby radzenia sobie badanych kobiet – analiza wyników badań empirycznych: 1. Radzenie sobie badanych kobiet; 2. Wybrane zasoby radzenia sobie badanych kobiet. Rozdział VII. Zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet: 1. Radzenie sobie a akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet; 2. Zasoby radzenia sobie a akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet. 3. Znaczenie oceny niepełnosprawności w ustalaniu zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet; 4. Rodzaj oceny niepełnosprawności a struktura zależności między radzeniem sobie i zasobami radzenia a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet. Rozdział VIII. Podsumowanie z dyskusją wyników badań: 1. Akceptacja niepełnosprawności u badanych kobiet; 2. Radzenie sobie oraz podmiotowe i społeczne zasoby radzenia sobie badanych kobiet; 3. Zależności między radzeniem sobie oraz zasobami radzenia sobie a akceptacją niepełnosprawności u badanych kobiet z niepełnosprawnością ruchową; 4. Ocena niepełnosprawności a akceptacja niepełnosprawności, radzenie sobie i zasoby radzenia sobie u badanych kobiet z niepełnosprawnością ruchową; 5. Ocena niepełnosprawności a struktura zależności między radzeniem sobie, zasobami radzenia sobie a akceptacją ograniczeń w ruchu u badanych kobiet; 6. Ograniczenia przeprowadzonych badań; 7. Implikacje poznawcze i postulaty dla praktyki rehabilitacyjnej. Zakończenie; Literatura; Spis tabel i wykresów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież- edukacja i sukces życiowy: konteksty teoretyczne i praktyka społeczna: Sukces życiowy wobec przemian kapitalizmu- od indywidualizmu wczesnej nowoczesności do hiperindywidualistycznego rozproszenia ponowoczesności; Dyplom akademicki i sukces życiowy; Loteria i szczęśliwy traf- przyczynek do socjologii sukcesu życiowego; Szkolnictwo wyższe i sukces w krajach pozaeuropejskich (na przykładzie Stanów Zjednoczonych, Republiki Południowej Afryki i Argentyny); Fenomen pokolenia młodzieży; Skazani na brak sukcesu? Reprodukcja wykluczenia społecznego w świetle koncepcji Pierre'a Bourdieu; 2. Sukces życiowy w opiniach studentów w wybranych społeczeństwach europejskich: wyniki badań empirycznych: Podstawy teoretyczne i założenia metodologiczne badań; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży polskiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży czeskiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży niemieckiej; Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego młodzieży holenderskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I: 1. Różnorodność kulturowa populacji więziennej: polityka karna i penitencjarna wobec skazanych cudzoziemców w Polsce i Unii Europejskiej; Organizacyjne i kulturowe trudności wykonywania kary pozbawienia wolności wobec cudzoziemców. 2. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości: Przestrzenie uobecniania się różnorodności kulturowej w systemie penitencjarnych; Edukacja wielokulturowa w systemie penitencjarnym; Edukacja międzykulturowa a kultura organizacyjna systemu penitencjarnego. 3. Strukturalny model funkcjonowania systemu penitencjarnego; Reguły wprowadzania zmiany do struktury systemu. 4. Problemy praktyki wykonywania kary pozbawienia wolności wobec skazanych muzułmanów: Islamofobia medialna a potencjalne konflikty w relacjach między kulturami; Różnorodność obrzędów skazanych muzułmanów w kontekście jakości warunków odbywania kary; Dieta jako wyraz prawa do manifestowania odmienności religijnej osadzonego muzułmanina; Relacje społeczne w świecie muzułmańskim a problem interakcji z funkcjonariuszkami. Część II: 5. Metodologiczne założenia badań triangulacyjnych, diagnozujących reagowanie systemu penitencjarnego na wyzwania wielokulturowości: Rola badań triangulacyjnych w w diagnozie relacji kulturowych; Pragmatyka więzienna wobec oczekiwań wynikających z odmienności kulturowej skazanych muzułmanów. 6. Przestzenie uobecniania się zróżnicowania kulturowego w systemie penitencjarnym: Relacja między wykonawcami kary a mniejszością, czyli skazanymi muzułmanami; Wymiary aktywności funkcjonariuszy penitencjarnych wobec potrzeb kulturowych mniejszości; Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa wsparciem dla praktyki penitencjarnej. 7. W kierunku strategii uwrażliwiania w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej: Proponowane założenia uwrażliwiającej strategii edukacji wielokulturowej i międzykulturowej; Cele edukacji wielokulturowej i międzykulturowej dla penitencjarystyki; Metodyczne aspekty programu edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Podstawy teoretyczne i metodologiczne 1. Rzut oka na nasz rozwój społeczny 2. Być rodzicem dziecka z trudnościami w rozwoju społecznym 3. Całościowe zaburzenia rozwoju i autyzm 4. Rozwój intersubiektywności Część II. Praktyka 5. Zasady stosowania interwencji edukacyjnych 6. Przestrzeń i czas na nowe porozumienie z dzieckiem 7. Punkt wyjścia i wyznaczenie celów – ocena i plan 8. Jak wprowadzić zabawy i uczyć umiejętności społecznych Część III. Materiały i zabawy 9. Materiały i zabawki 10. Sto zabaw wspierających rozwój intersubiektywności Część IV. Doświadczenia i wnioski 11. W stronę komunikacji 12. Współpraca ekspertów – dlaczego rodzice, terapeuci i nauczyciele powinni sobie pomagać 13. Czy w przyszłości rodzice będą inni? Bibliografia; Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo : teoria i badania / Piotr Pawlak. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 270, [2] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
1. Wybrane zagadnienia dotyczące ADHD; 2. Dziecko z ADHD w systemie rodzinnym; 3. Metodologia badań własnych; 4. Wyniki badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego: 1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka; 1.2. Rozwój poznawczy; 1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne; 1.4. Rozwój emocjonalny; 1.5. Rozwój społeczny; 1.6. Rozwój moralny; 1.7. Osobowość dziecka; 1.8. Dominujące formy aktywności. Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej: 2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną; 2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne; 2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej (2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna; 2.3.2. Dojrzałość intelektualna; 2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna; 2.3.4. Dojrzałość społeczna); 2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole; 2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych (2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych; 2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej); 2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole; 2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną (2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej; 2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)). Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury: 3.1. Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne; 3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej; 3.3. Przetwarzanie sensoryczne; 3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się; 3.5. Terapia integracji sensorycznej; 3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań; 3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej (3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów; 3.6.3. Metoda Bobathów; 3.6.4. Masaż Shantali; 3.6.5. Żonglowanie). Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych: 4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze; 4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze; 4.3. Osoby badane; 4.4. Przebieg badań. Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych: 5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich; 5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich; 5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich; 5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich; 5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich; 5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii. Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2378)
1. Wprowadzenie oraz kilka słów o metodologii badań własnych; 2. Uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej dziecka; 3. Edukacja muzyczna uczniów klas I-III w kontekście przemian oświatowych; 4. Różne aspekty edukacji muzycznej dziecka w kształceniu zintegrowanym; 5. Zakończenie i podsumowanie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Kariera szkolna uczniów z ADHD / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin , 2012. - 239, [1] s. : tab. ; 23 cm.
1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD; 2. Proces diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej; 3. Zmiany zachodzące w ADHD wraz z rozwojem dziecka; 4. Różnorodne formy pomocy skierowane do osób z ADHD; 5. Praca z uczniem nadpobudliwym w klasie szkolnej; 6. Praca z dzieckiem nadpobudliwym w domu; 7. Metodologiczne podstawy badań własnych; 8. Przebieg rozwoju badanych uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej; 9. Środowisko rodzinne uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej; 10. Sytuacja szkolna uczniów z ADHD; 11. Formy pomocy udzielanej uczniom z ADHD objętymi badaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej