Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(358)
Forma i typ
Książki
(346)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje fachowe
(45)
Czasopisma
(8)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(278)
dostępne
(180)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(189)
Czytelnia
(281)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(15)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(14)
Kojs Wojciech (1940- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Sałamacha Przemysław
(8)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Dudek Sandra
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Głuchowska Hanna
(7)
Hinz Magdalena
(7)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(7)
Czarnik Barbara
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Spychał Krzysztof
(6)
Dudziec Kamila
(5)
Kuć Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Pelc Maria
(5)
Wrońska Marta
(5)
Czyż Stanisław
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Jarosz Magdalena
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palak Zofia
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Badora Sylwia
(3)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gubała Magdalena
(3)
Górska Milena
(3)
Jasiński Zenon
(3)
Kacprzak Elżbieta
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Matyjas Bożena
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Musiał Emilia
(3)
Nycz Edward
(3)
Pachociński Ryszard (1930- )
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(3)
Rongies Witold
(3)
Sprawka Romana
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bogdańska Katarzyna
(2)
Bruchnalski Marcin
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Cudowska Agata
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(2)
Graboś Anita
(2)
Hyżak Danuta
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(55)
2010 - 2019
(141)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(93)
Kraj wydania
Polska
(358)
Język
polski
(357)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(19)
Dzieci
(18)
0-5 lat
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(16)
Przedszkola
(9)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
9-13 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Pedagogika
(51)
Pedagogika resocjalizacyjna
(47)
Nauczyciele
(42)
Szkolnictwo
(41)
Język polski
(40)
Szkolnictwo wyższe
(39)
Korekcja mowy
(34)
Oświata
(28)
Wymowa
(26)
Kształcenie
(25)
Młodzież
(25)
Wychowanie
(25)
Pedagogika społeczna
(24)
Spółgłoski
(21)
Pedagogika specjalna
(20)
Studenci
(19)
Pedagogika opiekuńcza
(16)
Więźniowie
(15)
Dziecko
(14)
Opieka społeczna
(14)
Patologia społeczna
(13)
Pedagogika penitencjarna
(13)
Terapia logopedyczna
(13)
Uczniowie
(13)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Niepełnosprawni
(12)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(12)
Rodzina zastępcza
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Zaburzenia mowy
(12)
Rodzina
(11)
Kształcenie integracyjne
(10)
Nauczanie
(10)
Agresywność
(9)
Pedagodzy
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Wsparcie społeczne
(9)
Język dziecka
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Rynek pracy
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Szkolnictwo zawodowe
(8)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(8)
Domy dziecka
(7)
Kobieta
(7)
Kształcenie zawodowe
(7)
Nauka mówienia
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(6)
Kultura
(6)
Metody nauczania
(6)
Młodzież trudna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Postawy
(6)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(6)
Rodzice
(6)
Socjalizacja
(6)
Więziennictwo
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Edukacja medialna
(5)
Historia wychowania
(5)
Jakość kształcenia
(5)
Ludzie starzy
(5)
Metodologia
(5)
Młodociani przestępcy
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Penitencjarystyka
(5)
Pisanie
(5)
Polityka społeczna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Praca
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Służba więzienna
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Aspiracje zawodowe
(4)
Badania naukowe
(4)
Bezdomność
(4)
Czas wolny od pracy
(4)
Dorosłość
(4)
Dostęp do oświaty
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Jakość życia
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Nauka pisania
(4)
Nieletni przestępcy
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(102)
1989-2000
(44)
1901-2000
(22)
1989-
(12)
2001-0
(9)
1801-1900
(6)
1901-
(6)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
1701-1800
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(187)
Europa
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Ukraina
(3)
Wielka Brytania
(3)
Czechy
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Słowacja
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Egipt
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwecja
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(64)
Opracowanie
(52)
Materiały konferencyjne
(22)
Monografia
(22)
Ćwiczenia i zadania
(22)
Materiały pomocnicze
(21)
Podręcznik
(14)
Raport z badań
(13)
Ćwiczenia logopedyczne
(10)
Karty pracy ucznia
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Książka do wypełniania
(6)
Case study (studium przypadku)
(4)
Komentarz do ustawy
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawki
(1)
Komentarz prawny
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Program nauczania
(1)
Szkic literacki
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(226)
Socjologia i społeczeństwo
(65)
Językoznawstwo
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(20)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Psychologia
(11)
Historia
(7)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
358 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, I. Edukacja nauczycielska a problemy rozwoju oświaty w Polsce wobec wyzwań cywilizacyjnych XXI wieku, Edukacja ustawiczna wobec teraźniejszości i przyszłości, Nauczyciel akademicki-poszukiwanie nowych perspektyw profesjonalizmu, Potrzeba nowej refleksji i decyzji w sprawie kierunku studiów edukacja techniczno-informacyjna, Kompetencje, kwalifikacje i profil nauczyciela w Unii Europejskiej, Edukacja wobec przemian cywilizacyjnych, II. Problemy osobowości i etyki nauczycielskiej, Być czy mieć-rozważania o naturze poczucia podmiotowości i jakości zycia nauczycieli, Nauczyciel-mentor czy facylitator?, Imperatyw zmiany w pracy nauczyciela, Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie informacyjnym, Etyka paradoksu.Rzecz o największym wyzwaniu staojącym przed nauczycielem, Współczesne problemy nauczyciela szkoły wiejskiej, Kilka uwag dotyczących zmieniającej się roli nauczyciela w dobie powstającego społeczeństwa informacyjnego, Kompetencje komunikacyjne nauczyciela informatyki, Kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wyzwaniem współczesnej edukacji, Funkcjonowanie etyki w szkołach, Etyka w zawodzie nauczyciela, Etyka zawodu nauczyciela-przestarzałe ideały czy realne wyzwanie?, Nauczyciele informatyki i TI jako autorytet etyczny i wzorzec osobowy młodzieży, Start zawodowy początkujących nauczycieli-analiza badań własnych, III. Uwagi i propozycje dotyczące optymalizacji kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych, Zadaniowe kształcenie nauczycieli i uczniów (zarys problemu), Kompetencje pedagogiczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, Przygotowanie do zawodu nauczyciela klas początkowych w opinii studentów kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, Jak uczyć efektywnie matematyki na kierunkach nauczycielskich?Przygotowanie studentów matematyki do pracy w zawodzie nauczyciela, Znaczenie dydaktyki chemii w przygotowaniu do zawodu nauczyciela chemii, Fizyka w programie kształcenia studentów wychowania fizycznego, "Asystent osoby niepełnosprawnej"-kompetencje a profil kształcenia studentów, Wybrane problemy pedagogicznego kształcenia przyszłych nauczycieli, Kultura języka w programie kształcenia,dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, TIK narzędziem pracy nauczyciela XXI wieku-potrzeba doskonalenia, Kształcenie kompetencji podczas realizacji zajęć z dydaktyki biologii warunkiem prawidłowego przygotowania studentów do zawodu nauczyciela, IV. Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli, Doskonalenie się nauczycieli-kluczem do indywidualnego sukcesu zawodowego (zarys tematu), Rola doskonalenia i dokształcania nauczycieli, Metody dokształcania i doskonalenia oraz samokształcenia nauczycieli, Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zreformowanej szkole podstawowej, Przygotowanie nauczyciela szkoły zawodowej do nauczania ergonomii i bezpieczeństwa pracy, Rewolucja w uczeniu się wyzwaniem dla procesu doskonalenia zawodowego nauczycieli, Praktyczne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w nauczaniu dzieci i przygotowaniu nauczycieli, Ocena kompetencji nauczycieli stazystów a potrzeby szkoły podstawowej, Rozwój zawodowy nauczyciela dyplomowanego, Inowacyjne modułowe programy do kształcenia zawodowego-a doskonalenie nauczycieli, Standardy kwalifikacji zawodowych w pracy nauczyciela przedmiotów zawodowych, V. Metody aktywizujące pracę dydaktyczną nauczycieli,innowacje pedagogiczne, Metaprogramowanie dydaktyczne-perspektywa zastosowania technologii informacyjnych w edukacji, Rola materiałów dydaktycznych w nauczaniu na odległość, Wybrane problemy stosowanie analizy statystycznej w badaniach pedagogicznych, Szkolenie nauczycieli w zakresie prowadzenia coachingu, Zastosowanie informatyki w edukacji, Struktura metodyczna multimedialnych programów dydaktycznych, Internet-nowy środek komunikacji, Zastosowanie metody projektów w edukacji techniczno-informatycznej, VI. Zagadnienia teorii i praktyki wychowania we współczesnej szkole oraz w środowisku społecznym ucznia, Uczeń-podmiot czy uczeń-przdmiot?Stosunek nauczyciela do obowiązków zawodowych na przykładzie relacji z uczniem, Autonomia nauczyciela nauczania początkowego w kontekście kształcenia ustawicznego, Wybrane kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela klasy integracyjnej, Kompetencje nauczycieli szkół specjalnych w świetle literatury zagadnienia, problemy edukacyjno-adaptacyjne młodziezy wiejskiej w szkole ponadgimnazjalnej i rola w nich nauczyciela, Pedagog ulicy-mentor z autorytetem, Instruktor harcerski jako wychowawca i nauczyciel, Janusz Korczak jako nauczyciel nauczycieli, VII. Rózne aspekty pracy pedagogiczno-oświatowej nauczycieli, Pierwsza praca we wspomnieniach studiujących, program przeciw ściąganiu-inicjatywy podejmowane w radomskiej oświacie, Polska kadra pedagogiczna w Wojewódzkiej Szkole Mechanicznej i Hutniczej w Królewskiej Hucie,pierwszej polskiej szkole technicznej na polskim Górnym Śląsku (1925-1930), Modelowanie symulacyjne jako narzędzie poznawania zjawisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Europejskie systemy edukacyjne: 1. Polska, 2. Anglia, Walia, 3. Francja, 4. Hiszpania, 5. Niemcy, 6. Rosja, 7. Szwecja, 8. Włochy. Cz. II Pozaeuropejskie systemy edukacyjne: 1. Brazylia, 2. Chiny, 3. Egipt, 4. Indie, 5. Iran, 6. Izrael, 7. Japonia, 8. Nigeria, 9. Stany Zjednoczone Ameryki. Cz. II Analiza porównawcza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polityka państwa wobec zagrożeń bezpieczeństwa publicznego: Postrzeganie bezpieczeństwa we współczesnym świecie; Polityka bezpieczeństwa jako przykład public Policy; Bezpieczeństwo podczas imprez masowych; Polityka resocjalizacji w zakładach karnych w Polsce; System Informacyjny Schengen (SIS) w systemie wewnętrznego bezpieczeństwa europejskiego; Wirtualna rzeczywistość- pomoc czy zagrożenie; Bezpieczeństwo informacyjne jako kontekst bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni; 2. Instytucjonalny wymiar bezpieczeństwa publicznego: Międzyresortowy Zespół do spraw Zagrożeń Terrorystycznych III Rzeczypospolitej- struktura- zadania- efekty; Pierwsze chwile po atakach terrorystycznych- zadania ratownictwa; Logistyka jako element zarządzania kryzysowego Rzeczypospolitej Polskiej (RP); Rola ABW w polskiej polityce bezpieczeństwa; Zadania policji w przeciwdziałaniu i zwalczaniu terroryzmu; Rola i możliwości Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ofensywnym zwalczaniu terroryzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE: Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu; Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań; Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii; Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym; Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu; Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej; Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie; Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka; Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa; Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ: Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji; Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych; Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania; Zapobieganie zachowaniom suicydalnym; Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH: Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego; Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej; Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych; Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym; Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education; Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych; Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Życiorys prof. dra hab. Czesława Kupisiewicza; 3. Dwie strategie rozwoju edukacji do roku 2020- próba porównania; 4. Strategia rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020 (projekt); 5. Ekspertyzy edukacyjne w Polsce w latach 1970-1989; 6. Idee przewodnie raportów Faur'a, Szczepańskiego, Delorsa- próby analizy porównawczej; 7. Inne dzieciństwo i młodość- inna szkoła; 8. Niepowodzenia szkolne- pedagogiczne wyzwanie dla Europy; 9. Ogólnodydaktyczne problemy otwarte na progu XXI wieku; 10. Bibliografia prac Czeslawa Kupisiewicza: druki zwarte, druki redagowane, tłumaczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagrożenia i przejawy patologii we współczesnych rodzinach polskich w opinii młodzieży licealnej; 2. Rodzina a wychowanie agresywne młodzieży gimnazjalnej; 3. Polityczno-medialne uwarunkowania patologii w okresie zmiany społecznej; 4. Dyskurs publiczny a indukowanie i promowanie praktyk przemocy; 5. Obiektywna i subiektywna ocena strachu przed przepaścią w opinii studentów wybranych kierunków studiów; 6. Stosunek studentów Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. Gen. J. Ziętka do zjawisk i zachowań patologicznych; 7. Asertywność jako behawioralna strategia radzenia sobie z negatywną presją środowiska rówieśniczego- programy profilaktyczne; 8. Problemy i dylematy diagnozy resocjalizacyjnej- podstawowe założenia teoretyczne i metodologiczne poznawania tzw. "zjawisk trudnych"; 9. Uwarunkowania skutecznej resocjalizacji; 10. Znaczenie komunikacji w resocjalizacji- formy jej doskonalenia na przykładzie videotraningu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Materiały ; nr 59)
1. Organizacja pracy i zadania sądowych kuratorów dla dorosłych; 2. Realizacja orzeczeń o warunkowym zawieszeniu wykonania kary pozbawienia wolności bez oddania skazanego dozór; 3. Dozór kuratora sądowego przy warunkowym zawieszeniu wykonania kary pozbawienia wolności; 4. Wykonanie orzeczeń o warunkowym umorzeniu postępowania karnego; 5. Dozór kuratora sądowego przy warunkowym zwolnieniu; 6. Orzekanie i wykonywanie przerwy w odbywaniu kary pozbawienia wolności wobec skazanych zobowiązanych do utrzymywania kontaktu z kuratorem sadowym; 7. Udział kuratora sądowego w przygotowaniu skazanego do życia po zwolnieniu z zakładu karnego w trybie art. 164 Kkw; 8. Wykonywanie dozoru orzeczonego na wniosek skazanego- readaptacja społeczna skazanego na podstawie art. 167 KKw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 9)
Wprowadzenie; Wykształcenie zawodowe – miejsce w systemie edukacji i na rynku pracy; Kształcenie zawodowe w Polsce – przemiany, organizacja, efekty; Wykształcenie zawodowe – bariera czy szansa na rynku pracy? Wyniki badania Bilans Kapitału Ludzkiego; Losy edukacyjne i zawodowe absolwentów techników i zasadniczych szkół zawodowych; Indywidualna opłacalność kształcenia zawodowego w Polsce w latach 2004–2016; Rozwiązania systemowe kształtujące rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce; Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe; Organizacja i finansowanie szkół kształcących zawodowo przez powiaty; Rola zagranicznej mobilności edukacyjnej we wstępnej fazie kształcenia zawodowego; Bibliografia; Autorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dylematy wyrównywania szans w dostępie do edukacji w świetle jej finansowania : Nierówności edukacyjne : selekcje szkolne i polityka wyrównywania szans, Wyrównywanie szans w dostępie do szkolnictwa wyższego w świetle koncepcji OECD. Instrumenty finansowe, Współpłatność za studia a wyrównywanie Sans edukacyjnych, Skutki zmian struktury finansowania edukacji w Polsce, Wpływ źródeł finansowania uczelni niepaństwowych na rozwój dostępności do wykształcenia wyższego mieszkańców małych miast i środowisk wiejskich. Doświadczenia i stosowane narzędzia wyrównywania szans dostępu do edukacji wyższej : Rola organizacji pozarządowych w procesie wyrównywania szans edukacyjnych, Konkurencja w szkolnictwie wyższym a wyrównywanie szans edukacyjnych, Stypendia jak element wyrównywania szans Funkcjonowanie stypendiów w Polsce - komunikat z badań, Analiza potencjału programów stypendialnych dla studentów i uczniów w zasobach serwisu www.mojestypendia.pl, Stypendia Pomostowe szansą dla młodych ludzi ze wsi i małych miast, Uznaniowość jako najbardziej efektywna forma wsparcia młodzieży dobrze zmotywowanej . Perspektywa organizacji lokalnej , Programy stypendialne organizacji pozarządowych i ich koordynatorzy , Wyrównywanie szans edukacyjnych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu , pomoc finansowa dla studentów w Stanach Zjednoczonych - narzędzia wyrównywania szans edukacyjnych .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań własnych: Zjawisko wpływu społecznego; Wybrane pojęcia pedagogiki resocjalizacyjnej; Charakterystyka społeczności więziennej mężczyzn w jej podstawowych wymiarach. Przejawy wpływu społecznego; Zagadnienia badawcze; 2. Charakterystyka metodologiczna: Zdefiniowanie zmiennych i wskaźników zmiennych; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Organizacja badań; 3. Wyniki badań: Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez tymczasowo aresztowanych wobec grup własnej oraz obcej ze względu na czas pobytu w izolacji więziennej; Uleganie wpływowi społecznemu przez skazanych wobec grup własnej i obcej ze względu na uczestnictwo w programowym oddziaływaniu; Omówienie wyników; Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkoła - Państwo - Społeczeństwo ; T. 1)
Cz. I.: Szkoła Polska - dziedzictwo przeszłości: Szkolnictwo gdańskie na tle szkolnictwa Rzeczypospolitej w okresie przedrozbiorowym; Szkoła a państwo w polskiej nowożytnej myśli pedagogicznej; Szkoła polska bez własnego państwa (na przykładzie jej losów w Królestwie Polskim); Obraz reform oświatowych XVIII i XIX w. w polskich podręcznikach do historii wychowania; Cz. II.: Z historii kształcenia elit: Wykształcenie wojskowe hetmanów Rzeczypospolitej w XVI-XVIII w.; Czy w XVIII w. w Krakowie kształcono elity władzy?; Zespoły Kształceniowe w Sulechowie i ich związki z ziemiami polskimi w XVIII/XIX w. w aspekcie kształcenia elit; Początki szkolnictwa żeńskiego - Instytut Guwernantek; Rola społeczeństwa galicyjskiego jako organizatora średniego szkolnictwa prywatnego w okresie autonomii; Szkolnictwo gospodarczo-rolnicze ziemianek Królestwa Polskiego na przełomie XIX i XX w. Między tradycją a nowoczesnością; Cz. III.: W kręgu szkolnictwa i działalności opiekuńczej instytucji religijnych: Przyczyny powstania i rozwój sieci szkół kościelnych w średniowiecznej Wielkopolsce; Parafialne szkolnictwo bożogrobowców na tle procesu alfabetyzacji społeczeństwa na ziemiach polskich w średniowieczu; Szkolnictwo we Lwowie w okresie przedrozbiorowym; Początki szkolnictwa ewangelików reformowanych w Wielkim Księstwie Litewskim na przykładzie Szkoły słuckiej w XVII w.; Edukacja dziewcząt w szkołach klasztornych w XVIII w.; Społeczna działalność opiekuńczo-edukacyjna na Litwie na przełomie XVIII i XIX w. i jej podstawy materialne; Ewangelickie Szkoły wyznaniowe na Lubelszczyźnie przełomu XIX i XX w.; Cz. IV: Kultura i oświata w okresie zaborów: Oświata Szkolna w programach stronnictw ludowych założonych na ziemiach polskich w okresie zaborów; Edukacja małego dziecka w Galicji doby autonomicznej; Wkład galicyjskich towarzystw oświatowo-kulturalnych w rozwój teorii i praktyk andragogicznej XIX i XX w.; Społeczne inicjatywy edukacyjne w drugiej połowie XIX w. w świetle źródeł publicystycznych; Czy program nauczania w gimnazjach rosyjskich na ziemiach polskich w drugiej połowie XIX w. można uznać za część polityki rusyfikacji mniejszości; Szkoła a ludzie Stosunek ludności polskiej Prus Zachodnich do szkoły pruskiej na przełomie XIX i XX w.; Od zmierzchu monarchii austriackiej do narodzin Rzeczypospolitej - życie codzienne polskiej szkoły średniej w Galicji u progu niepodległości (1914-1918); Warunki zdrowotne i higieniczne w szkołach na początku XX w.; Cz. V.: Wychowanie w rodzinie w perspektywie dziejowej: Polska rodzina szlachecka XVI-XVIII w. i źródła jej oddziaływań wychowawczych; Środowisko rodzinne a edukacja twórczych Polek w Królestwie Polskim w pierwszej połowie XIX w. Wybrane przykłady; Wychowanie patriotyczne w polskiej rodzinie ziemiańskiej w latach 1864-1914. Wizje i rzeczywistość, tradycja i przemiany; Wychowanie patriotyczne w rodzinie polskiej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. w świetle pamiętników; Rodzina w kontekście współczesnych problemów egzystencjonalnych i pedagogicznych; Cz. VI.: Pedagodzy przeszłości i ich koncepcje w konfrontacji z rzeczywistością: Jan Amos Komeński w kontekście dziejów komunikacji społecznej; Rola rodziny, religii i społeczeństwa w wychowaniu człowieka według Erazma Glicznera; Nauczanie filozofii praktycznej w Gdańskim Gimnazjum Akademickim w koncepcji Barłomieja Keckermanna; Stanisław Konarski a pijarska reforma oświatowa z XVIII w.; Publicystyka pedagogiczna Ignacego Boczylińskiego na kartach "Dziennika Powszechnego" w latach 1861-1862; Twórcy koncepcji wychowania narodowego w Galicji w okresie autonomii. Zarys problemu; Szkoła i próba jej reformowania w opinii Eugenii Schwarzwald.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys kształcenia nauczycieli rysunku w latach 1918-1939; 2. Kształcenie nauczycieli rysunku w latach 1944-1961; 3. Kształcenie nauczycieli wychowania plastycznego w latach 1961-1973; 4. Kształcenie nauczycieli plastyki w latach 1973-1989
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Reforma systemu opieki zastępczej: analiza podstawowych sfer działań. Ekspertyzy. Reforma systemu opieki zastępcze. Założenia a rzeczywistość. Zmiany założeń opieki zastępczej - zwrot w kierunku rodziny. Opieka zastępcza nad dzieckiem a praca socjalna, czyli o niedostatkach zreformowanego systemu pomocy społecznej w Polsce. Część II: Proces usamodzielnienia wychowanków placówek socjalizacyjnych i rodzin zastępczych. Badania. Kreatorzy procesu usamodzielnienia. Wychowanek domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodziny zastępczej jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodzinnego domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wnioski i rekomendacje. Formy wsparcia systemu opieki zastępczej. Komentarze i opinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 1. Język, mowa, komunikacja 2. Kompetencja komunikacyjna 3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 1. Autyzm – problemy terminologiczne 2. Etiologia autyzmu 3. Objawy autyzmu III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 3. Werbalne zachowania komunikacyjne IV. Metodologia badań własnych V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 1. Kompetencja werbalna (językowa) 2. Umiejętności interakcyjne 3. Kompetencja społeczno-kulturowa 4. Kompetencja pragmatyczna 5. Kompetencja emocjonalna 6. Kompetencja poznawcza 7. Kompetencja symboliczna 8. Kompetencja metakomunikacyjna 9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 1. Echolalie 2. Stereotypie językowe 3. Powtarzające się aktywności językowe 4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów VII. Wnioski i postulaty badawcze; Bibliografia; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informacje wstępne; 2. Profilaktyka- resocjalizacja; 3. Założenia pracy z rodziną; 4. Założenia środowiskowego programu psychoprofilaktycznego; 5. Etapy tworzenia środowiskowego programu psychoprofilaktycznego; 6. Rodzinna opieka zastępcza ROZ; 7. Formy rodzinnej opieki zastępczej; 8. Pogotowie opiekuńcze; 9. Założenia placówki wychowawczo-resocjalizacyjnej; 10. Założenia procesu ewolucji placówki wychowawczo-resocjalizacyjnej; 11. Organizacja pracy zespołu wychowawczego; 12. Społeczność korekcyjna; 13. Interwencja kryzysowa; 14. Założenia ambulatorium leczenia uzależnień; 15. Założenia stacjonarnego ośrodka leczenia uzależnień
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej