Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(76)
ebookpoint BIBLIO
(9)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(20)
E-booki
(15)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(56)
dostępne
(41)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(56)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Borski Maciej (1975- )
(6)
Niedbalski Jakub
(5)
Gurdek Magdalena (1977- )
(4)
Koczur Wiesław
(4)
Baran Krzysztof Wojciech
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Majewski Kamil
(3)
Półtorak Magdalena (1981- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Sobas Magdalena
(3)
Śladkowska Ewa
(3)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(3)
Żuchowska-Skiba Dorota
(3)
Bac Aneta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Baran-Wesołowska Beata
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Ciechorski Jan
(2)
Golinowska Stanisława (1947- )
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Pluta Tomasz
(2)
Strzępek Łukasz (1976- )
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Uścińska Gertruda (1958- )
(2)
Wolan-Nowakowska Mariola
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Włodarczyk Mirosław
(2)
Żmijewski Michał Wiktor
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Abramski Olgierd
(1)
Adamus Rafał
(1)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Antonów Kamil
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Augustyniak Piotr (1965- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Beata
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bała Karolina
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bielak-Jomaa Edyta (1972- )
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brzostek-Kleszcz Mirosława
(1)
Brząkowski Mateusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Buratowska Klaudia
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chaba Dawid
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czajkowska-Kisiel Małgorzata
(1)
Czaplicki Kamil
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dunaj Magdalena
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dykas Kamil
(1)
Fijałkowski Adam
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gambale Piero
(1)
Gasz Małgorzata
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Glumińska-Pawlic Jadwiga
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grocki Romuald
(1)
Grudecki Michał
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(91)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(47)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(24)
Pedagogika specjalna
(8)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(8)
Integracja społeczna
(6)
Prawo pracy
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Rehabilitacja zawodowa
(6)
Rodzina
(6)
Niepełnosprawność intelektualna
(5)
Opieka społeczna
(5)
Praca
(5)
Praca osób z niepełnosprawnością
(5)
Socjologia niepełnosprawności
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Jakość życia
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Postępowanie administracyjne
(4)
Prawo Unii Europejskiej
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Socjologia
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Życie codzienne
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(3)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postępowanie cywilne
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo miejscowe
(3)
Prawo międzynarodowe
(3)
Psychologia
(3)
Seksualność
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Zakład pracy chronionej
(3)
Zatrudnienie wspomagane
(3)
Bezradność
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Dobra osobiste
(2)
Dorosłość
(2)
Dowody (prawo)
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Emerytura
(2)
Globalizacja
(2)
Kadencja (prawo)
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(2)
Kształcenie
(2)
Małżeństwo
(2)
Migracje
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Ochrona dóbr osobistych
(2)
Organizacja oświaty
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Poczytalność ograniczona
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka
(2)
Praca socjalna
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawo karne
(2)
Prawo urzędnicze
(2)
Prawo wyborcze
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Renty
(2)
Rynek pracy
(2)
Samodzielność
(2)
Samorząd gminny
(2)
Stosunek pracy
(2)
Stres pourazowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terroryzm
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wypadki przy pracy
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Świadczenia rodzinne
(2)
Życie seksualne
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
1989-2000
(9)
1901-2000
(4)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(38)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(25)
Opracowanie
(19)
Raport z badań
(9)
Podręcznik
(8)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo prawnicze
(5)
Monografia
(5)
Poradnik
(3)
Artykuły
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Edukacja i pedagogika
(27)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(16)
Medycyna i zdrowie
(14)
Psychologia
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
91 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Niepełnosprawni w środowisku pracy; 2. Zatrudnienie chronione w Polsce na tle rozwiązań europejskich; 3. Niepełnosprawni na otwartym rynku pracy; 4. Sytuacja zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce; 5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych w Polsce i w krajach Unii Europejskiej; 6. Wybrane problemy funkcjonowania zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności; 7. Zasady i tryb orzekania o niezdolności do pracy dla celów rentowych w pozarolniczy, ubezpieczeniu społecznym; 8. Formalnoprawne podstawy zarządzania sferą pomocy osobom niepełnosprawnym; 9. Rola podstawowej opiek i zdrowotnej w rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych; 10. Dylematy integracji społecznej osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Kolejna czwarta z serii monografii Sekcji Socjologii Niepełnosprawności PTS poświęcona została edukacji osób z niepełnosprawnościami. Znalazły się w niej teksty dotyczące m.in.: funkcjonowania przedszkoli i szkół integracyjnych, szkolnictwa specjalnego, orzecznictwa poradni psychologiczno-pedagogicznych, edukacji ustawicznej dorosłych osób z niepełnosprawnością, barier edukacyjnych osób z niepełnosprawnościami czy prawa osób z niepełnosprawnością w wymiarze edukacyjnym. Tematyka ta ma dziś istotne znaczenie. Z jednej strony wynika to z problemów, jakie dotknęły uczniów, nauczycieli oraz szkoły w dobie pandemii COVID-19. Z drugiej strony kształcenie osób z niepełnosprawnościami stanowi istotny element polityki społecznej. Z tego względu w niniejszej monografii zaprezentowano diagnozy i ukazano problemy związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami, realizacją ich potrzeb oraz wspieraniem w rozwoju. Dzięki tekstom przedstawiającym najnowszy stan wiedzy i wyniki prowadzonych badań możliwe stało się również wskazanie pożądanych kierunków w kształceniu osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem potencjału, jaki do edukacji mogą wnieść najnowsze technologie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Psychospołeczne perspektywy niepełnosprawności jako wyznaczniki w organizowaniu oddziaływań rehabilitacyjnych: 1.1. Niepełnosprawność – zagadnienia terminologiczne i definicyjne; 1.2. Podstawowe perspektywy badawcze niepełnosprawności; 1.3. Niepełnosprawność – perspektywa indywidualna; 1.4. Niepełnosprawność – perspektywa społeczna; 1.5. Niepełnosprawność – perspektywa integracyjna. 2. Zachowania pomocowe fizjoterapeutów jako forma interwencji w sytuację osoby niepełnosprawnej: 2.1. Wprowadzenie – zagadnienia terminologiczne i definicyjne; 2.2. Podstawowe wymiary procesy udzielania pomocy; 2.3. Podstawowe wyznaczniki procesy udzielania pomocy przez fizjoterapeutów; 2.4. Od typologii do strategii zachowań pomocowych. 3. Metodologia badań własnych: 3.1. Problem pracy i hipotezy badawcze; 3.2. Procedura badań; 3.3. Charakterystyka zastosowanej techniki pomiarowej; 3.4. Charakterystyka osób badanych. 4. Analiza wyników badań: 4.1. Spostrzeganie niepełnosprawności a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów (weryfikacja hipotezy I); 4.2. Spostrzeganie niepełnosprawności wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy II); 4.3. Spostrzeganie zachowań pomocowych a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów (weryfikacja hipotezy III); 4.4. Spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy IV); 4.5. Spostrzeganie niepełnosprawności a spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy V); 4.6. Spostrzeganie niepełnosprawności i zachowań pomocowych a płeć osób badanych; 4.7. Spostrzeganie niepełnosprawności w badanych grupach – analiza uzupełniająca; 4.8. Spostrzeganie zachowań pomocowych w badanych grupach – analiza uzupełniająca. 5. Dyskusja i wnioski: 5.1. Spostrzeganie niepełnosprawności a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów; 5.2. Spostrzeganie niepełnosprawności wśród personelu medycznego; 5.3. Spostrzeganie zachowań pomocowych a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów; 5.4. Spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego; 5.5. Spostrzeganie niepełnosprawności a spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego; 5.6. Spostrzeganie niepełnosprawności i zachowań pomocowych – uwagi dodatkowe. 6. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Nota o Autorach; Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa Część 6. Zespół Retta Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja podejścia do niepełnosprawności intelektualnej- mowa, język, komunikacja; 2. Jakość komunikowania się ze społeczeństwem osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Badania nad poziomem kompetencji językowych osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i w normie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Niepełnosprawność, praca, ekonomia. O (nie)możliwości bycia pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce: 1.1. Znaczenie pracy; 1.2. Od pogardy dla pracy, przez jej przymus, do uznania za czynnik wyznaczający ludzką wartość i miejsce jednostki w społeczeństwie; 1.3. Praca i rynek pracy we współczesności. Społeczeństwo konsumentów i społeczne peryferia egzystencji dla nowych ubogich; 1.4. Niepełnosprawność w perspektywie materializmu. Kapitalizm – wykluczenie i utowarowienie upośledzonego ciała; 1.5. Ekonomia polityczna niepełnosprawności według Marty Russell i ekonomiczny model niepełnosprawności; 1.6. O (nie)obecności osób z niepełnosprawnością (intelektualną) na współczesnym rynku pracy. 2. Metodologia badań własnych. Konstrukcja projektu badawczego: 2.1. Określenie obszaru przedmiotowego. Problematyka badawcza; 2.2. Deklaracja paradygmatyczna. Umiejscowienie projektu w strategii jakościowej; 2.3. Teoria ugruntowana w wersji konstruktywistycznej Kathy Charmaz jako tama metodologiczna badania fenomenu pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną; 2.4. Sposoby gromadzenia danych w ujęciu teorii ugruntowanej; 2.5. Tok postępowania badawczego i procedura analizy. Kulisy i aktorzy społeczni; 2.6. Sceny – miejsca/przestrzenie i etyczny aspekt badań. 3. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną: 3.1. Założenia, cele i trendy polityki zatrudnienia i (nie)funkcjonowanie systemy wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3.2. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej – zderzenia założeń z rzeczywistością ich implementacji. Systemowe paradoksy niepełnosprawności intelektualnej i zatrudnienia. 4. Przestrzenie, miejsca i społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.2. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.3. Przestrzenie i światy społeczne zakładów aktywności zawodowej w perspektywie doświadczeń kierowników oraz koordynatorów wsparcia; 4.4. Zakład aktywności zawodowej jako przestrzeń społecznego świata pracy w rekonstrukcjach doświadczeń pracowników z niepełnosprawnością intelektualną; 4.5. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w optyce doświadczeń twórców i koordynatorów wsparcia; 4.6. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w percepcji pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 5. Znaczenia pracy i doświadczeń sytuacji pracy. Rola pracy w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną: 5.1. Emancypacyjny potencjał pracy – perspektywa trenerów pracy oraz koordynatorów wsparcia; 5.2. Znaczenia nadawane pracy i doświadczeniom sytuacji pracy przez pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 6. Być pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce. Gra w/o emancypację: 6.1. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną – polityka emancypacji czy działania pozorowane (?). Polityka równych szans versus polityka różnorodności (?); 6.2. Przestrzenie/miejsca/społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dyktat normy – przymus upodobnienia czy zrozumienie dla różnic (?). Kierunek ekonomii społecznej; 6.3. Stawanie się, bycie podmiotem pracy – przesuwanie granic indywidualnego doświadczenia, walka o bycie widzialnym i szansę na alternatywny sposób bycia-w-świecie (?).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Wielowymiarowa problematyka niepełnosprawności 1. Pojęcie niepełnosprawności w różnych aspektach 2. Modele niepełnosprawności 3. Przyczyny i rodzaje niepełnosprawności Rozdział II. Prawny i instytucjonalny wymiar niepełnosprawności w Polsce 1. Wybrane prawne rozwiązania w zakresie niepełnosprawności w Polsce 2. Rządowy i samorządowy wymiar instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami 3. Komisje sejmowe i zespoły parlamentarne funkcjonujące na rzecz osób z niepełnosprawnościami 4. Organizacje pozarządowe działające na rzecz osób z niepełnosprawnościami Rozdział III. Polityczny wymiar niepełnosprawności w Polsce 1. Wybrane zagadnienia polityki państwa wobec osób z niepełnosprawnościami 2. Polityka państwa w zakresie dostępu do dóbr kultury, wypoczynku i spędzania wolnego czasu 3. Rekomendacje dla Polski w zakresie polityki wdrażania Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych 4. Niepełnosprawność w polskiej debacie politycznej Rozdział IV. Problemy niepełnosprawności w kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu w 2019 r. 1. Korzystanie z praw obywatelskich przez osoby z niepełnosprawnościami 2. Problemy osób z niepełnosprawnościami w kampanii wyborczej 3. Rezultaty wyborów z punktu widzenia osób z niepełnosprawnościami Rozdział V. Rola sportu w integracji społecznej osób z niepełnosprawnościami 1. Historia sportu osób z niepełnosprawnościami 2. Sport jako kontynuacja rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami 3. Adaptowana aktywność fizyczna i sport adaptowany 4. Sport rekreacyjny osób z niepełnosprawnościami 5. Sport wyczynowy osób z niepełnosprawnościami 6. Sport w integracji społecznej osób z niepełnosprawnościami 7. Wybrane formy instytucjonalnego wsparcia sportu osób z niepełnosprawnościami Rozdział VI. Stosunek społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami 1. Wykluczenie społeczne 2. Bariery urbanistyczne 3. Integracja społeczna 4. Przepisy ograniczające funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami 5. Społeczne skutki stereotypu niepełnosprawności; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Współczesne podejście do niepełnosprawności jako podstawa projektowania działań wspierających 1.1. Niepełnosprawność jako fenomen ludzkiego życia 1.2. Zmiana w podejściu do niepełnosprawności – uwarunkowania i konsekwencje 1.3. Co daje zmiana perspektywy? Wybrane teorie naukowe jako generator zmian w rozwiązaniach na rzecz osób z niepełnosprawnością 1.4. Kto i dlaczego powinien zajmować się problemem niepełnosprawności? Od „specjalistów od niepełnosprawności” do wsparcia multiprofesjonalnego 1.5. Co zmienia w podejściu do niepełnosprawności perspektywa disability studies? 1.6. Karta Praw Osób Niepełnosprawnych – dekalog podstawowych zobowiązań (także) w pracy socjalnej 1.7. W kierunku przeciwdziałania dyskryminacji osób z niepełnosprawnością 1.8. Zobowiązania wynikające z Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych 1.9. Rzecznicy osób z niepełnosprawnością w polskim systemie prawnym i w realiach życia społecznego – gdzie szukać wsparcia? Rozdział 2. Podstawy pracy socjalnej z osobami z niepełnosprawnością 2.1. Osoby z niepełnosprawnością wśród grup defaworyzowanych a mechanizmy wykluczenia społecznego 2.2. Rola i zadania oraz działania pracownika socjalnego w pracy z osobą z niepełnosprawnością i jej rodziną 2.3. Ramy prawne wyznaczające zakres pracy socjalnej i wsparcia dla osób z niepełnosprawnością 2.4. Jednostki organizacyjne pomocy społecznej i instytucje zaangażowane w działania na rzecz osób z niepełnosprawnością 2.5. Podstawowe źródła wiedzy o osobie z niepełnosprawnością i jej rodzinie w pracy pracownika socjalnego 2.6. Informacje o niepełnosprawności jako dane wrażliwe a ochrona danych osobowych 2.7. Bariery mentalne i komunikacyjne w pracy z osobą z niepełnosprawnością i ich pokonywanie Rozdział 3. Specyfika pracy socjalnej w zależności od rodzaju niepełnosprawności 3.1. Niepełnosprawność intelektualna 3.2. Niepełnosprawność ruchowa 3.3. Niepełnosprawność sensoryczna – wzrokowa i słuchowa 3.4. Problem uzależnień i „podwójnej diagnozy” wśród osób z niepełnosprawnością 3.5. Spektrum zaburzeń autystycznych 3.6. Otyłość jako nowa niepełnosprawność 3.7. Specyfika niepełnosprawności związanej z wiekiem rozwojowym 3.8. Specyfika niepełnosprawności osoby dorosłej Rozdział 4. Formy pomocy i wybrane problemy wspierania osób z niepełnosprawnością w pracy socjalnej 4.1. Świadczenia, usługi socjalne i opieka wytchnieniowa 4.2. Od ubezwłasnowolnienia do wspieranej decyzyjności – kuratela, doradztwo, rzecznictwo własne i asystenci prawni a podnoszenie autonomii osób z niepełnosprawnością 4.3. Treningi socjalne i mieszkalnictwo wspierane jako forma usamodzielnienia osób z niepełnosprawnością 4.4. Zastosowania i ograniczenia kontraktu socjalnego oraz projektu socjalnego w pracy z osobami z niepełnosprawnością 4.5. Wsparcie asystenta rodziny osób z niepełnosprawnością w ich rodzicielstwie 4.6. Nietypowe zasoby: ekspert przez doświadczenie i grupy wsparcia w formie klubowej 4.7. Aktywizacja zawodowa i formy zatrudnienia osób z niepełnosprawnością; Zakończenie; Informacja o autorach; Bibliografia; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

W książce omówiono najnowsze trendy w turystyce i w pracy przewodnickiej będące skutkiem pandemii, która istotnie wpłynęła na zarówno ruch turystyczny, jak i nastawienie przewodników do turystyki. W monografii przedstawiono zróżnicowane tematycznie zagadnienia. W centrum uwagi autorów znalazły się między innymi takie kwestie, jak: gospodarka obiegu zamkniętego w sektorze turystyki, bushcraft, porty lotnicze jako obiekty turystyczne, trendy związane ze spożywaniem przekąsek, rola kawy w turystyce, uwarunkowania i stan turystyki osób z niepełnosprawnościami w Polsce, saliny jako atrakcja turystyczna i źródło wiedzy o soli morskiej, tradycje kulinarne Dolnego Śląska, wskazówki żywieniowe dla osób po przebytym COVID-19, kościoły drewniane Sudetów, Nowa Huta jako atrakcja turystyczna, działalność Marianny Orańskiej i jej spadkobierców, poeci i pisarze regionu kaliskiego jako przykład do nowego podejścia do zwiedzania, niezwykłości przyrodnicze Madagaskaru, a także turystyczne walory barokowych kaplic we wrocławskiej katedrze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część 1. Niepełnosprawność dzieci i młodzieży: Postrzeganie niepełnosprawności jednostki przez pełnosprawność rówieśników; Predykcja stresu oksydacyjnego u młodzieży z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową w badaniach pletyzmograficznych; Rozumienie empatyczne jako kompetencja społeczna i emocjonalna pedagogów specjalnych. Część 2. Niepełnosprawność dorosłych: Akceptacja własnej niepełnosprawności - definicja i diagnoza zjawiska u osób z dysfunkcją ruchu; Edukacja zdrowotna osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Szczęśliwi mimo wszystko; Postępowanie rehabilitacyjne z chorym i niepełnosprawnym w opiece hospicyjnej i paliatywnej; Oddziaływania niespecyficzne w rehabilitacji; Pomoc osobom niepełnosprawnym w nowej perspektywie unijnej w latach 2014-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym- symptomatologia i etiologia; 2. Rewalidacja i edukacja uczniów głęboko upośledzonych umysłowo; 3. Metodologiczne podstawy badań; 4. Struktura organizacyjno-prawna zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych umysłowo; 5. Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające na efektywność prowadzonej edukacji; 6. Analiza indywidualnych przypadków; 7. Wnioski i uogólnienia wynikające z badań. Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.

Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1.Edukacja drogą wyrównywania szans życiowych osób niepełnosprawnych; 2. System poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych; 3. Kariera i praca zawodowa osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Osoby niepełnosprawne w sytuacji zagrożenia / Romuald Grocki. - Warszawa : Difin , 2014. - 182, [2] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Osoby niepełnosprawne- charakterystyka; 2. Identyfikacja i charakterystyka zagrożeń; 3. Ogólne zasady przygotowania i udzielania pomocy; 4. Zwierzęta przewodniki/asystujące; 5. Działania ratownicze; 6. Profilaktyka- teoria a rzeczywistość; 7. Specyfika działań w sytuacji zagrożenia z uwzględnieniem osób niepełnosprawnych; 8. Przepisy prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fizykoterapia; Komputer pomocą dla osób niepełnosprawnych; Interfejs dla osób niepełnosprawnych; Interfejs dla osób niepełnosprawnych; kardiostymulacja; Stymulatory serca; Rozwiązania techniczne stosowane w zaburzeniach funkcjonowania układu nerwowego. Zaopatrzenie ortotyczne w rehabilitacji neurologicznej; Odtwarzanie porażonych czynności ruchowych metodą FES; Wspomaganie terapii układu słuchowego; terapia radioizotopowa, radiochirurgia; Podstawy budowy i działania sztucznej nerki; Sztuczna nerka; Obstrukcyjny bezdech śródsenny - protezowanie za pomocą aparatów typu CPAP; Wirtualna rzeczywistość w robotach medycznych; Wpływ pól elektrycznych i magnetycznych na organizmy żywe; Protezy biomechaniczne; Nowoczesne implanty - endoprotezy; Biomateriały: naśladowanie budowy i odtwarzania funkcji naturalnych struktur biologicznych; Biomateriały - biozgodne materiały w medycynie; Każdy żywy organizm toleruje obcy materiał - czyli kilka słów na temat biozgodności; Biomateriały do sterowanej regeneracji tkanek; Wprowadzenie do modelowania systemów biologicznych; Bioinformatyka a biologia obliczeniowa; Modelowanie organizmów żywych; Modelowanie postaci na potrzeby wizualizacji ruchu; Modelowanie hemodializy - najczęściej stosowanej terapii nerkozastępczej; Wprowadzenie do modelowania systemu oddechowego; Modelowanie systemu oddechowego i procesu oddychania; Modelowanie mechaniki wytwarzania głosu; Modelowanie przepływu krwi w naczyniach włosowatych; Modelowanie układu okoruchowego; Telemedycyna - nauka przydatna na dziś, niezbędna jutro; szpitalny system obsługi pacjenta; Specjalizowane archiwa medyczne, bazy danych; Neuroinformatyczne bazy danych; Wizualizacja biomolekuł; Informacja biologiczna zawarta w sekwencji i strukturze genomu; Analiza materiału genetycznego - kompletne sekwencje genomów; Technologia mikromacierzy; Analiza danych z mikromacierzy DNA; Korzyści płynące z zastosowania wiedzy o genomach - przykłady; Czym jest i do czego dąży bionika?; Wykorzystanie dorobku świata natury podczas tworzenia algorytmów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Podmiotowość osób niepełnosprawnych- idea niezależnego życia; 2. Edukacja specjalna w państwach Unii Europejskiej; 3. Psychospołeczne bariery w integracji osób niepełnosprawnych; 4. Modyfikacja postaw wobec osób z dysfunkcją wzroku; 5. Osoby niesłyszące w społeczeństwie- opis zjawiska; 6. Kościół katolicki wobec niepełnosprawnych; 7. Postawy społeczne wobec chorych umierających; 8. Stosunek niepełnosprawnych do nieznanej formy usług w pomocy osobistej; 9. Świadczenia dla niepełnosprawnych górników (ujecie historyczne); 10. Architektura a niepełnosprawność; 11. Modernizacja istniejących przykładów budownictwa mieszkaniowego jako sposób integracji osób niepełnosprawnych; 12. Rola mediów w kształtowaniu postaw wobec niepełnosprawności; 13. Państwo wobec niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Potrzeby osób niepełnosprawnych w kontekście uwarunkowań społeczno-kulturowych; Ciągłość postępowych zmian w kulturze, etyce, polityce i prawie w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Społeczne i kulturowe ramy realizacji indywidualnych potrzeb kulturowych; Potrzeba własnej wartości i jej rola w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych; Ludzka potrzeba radości życia - antropologiczne spojrzenie na klasyfikacje potrzeb psychicznych człowieka; Problemy życia codziennego osób niepełnosprawnych; Cz. II Psychospołeczne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w rodzinie i społeczeństwie; Fundamentalne wyznaczniki psychospołecznej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Osobna niepełnosprawna w środowisku rodzinnym - znaczenie potrzeby akceptacji; Relacje uczuciowe w rodzinie a potrzeby dzieci zagrożonych niepełnosprawnością narządu ruchu; Sytuacja rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a lokalna polityka społeczna; Sytuacje trudne w życiu dzieci z dysleksją rozwojową; Poczucie wsparcia u wychowawców dzieci i młodzieży niepełnosprawnych a obraz psychologiczny podopiecznych; Pomiędzy wiarą a wiedzą. Religijność i seksualność w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną; Problemy zmian ról społecznych osób z nabytą niepełnosprawnością narządu ruchu; Droga do autonomii - rys autobiograficzny; Cz. III Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych osób niepełnosprawnych; Holistyczna pedagogia promocji zdrowia jako odpowiedź na potrzeby osób niepełnosprawnych; Dostęp osób niepełnosprawnych do opieki zdrowotnej i rehabilitacyjnej w dobie globalnych przemian społeczno-gospodarczych; Osoby niepełnosprawne w systemie polityki ochrony zdrowia; Analiza społeczno-ekonomicznych kosztów leczenia chorób przewlekłych prowadzących do niepełnosprawności. Projekt AIDS; Diagnozowanie zaburzeń psychosomatycznych psychosomatycznych dzieci przedwcześnie urodzonych i wspieranie ich rozwoju; Rola ośrodka wczesnej interwencji we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego wzrokowo i jego rodziny; Świadomość następstw choroby nowotworowej a jakość życia osób po zabiegu laryngektomii; IV. Wybrane zagadnienia edukacji osób niepełnosprawnych; Wspomaganie rozwoju niepełnosprawnych uczniów w sytuacjach edukacyjnych; Pozytywne i negatywne aspekty kształcenia integracyjnego w opiniach nauczycieli; Programy edukacyjne i działania polskich uczelni wyższych na rzecz osób niepełnosprawnych; Kształcenie akademickie osób niewidzących - szanse, możliwości, ograniczenia; Edukacja i rehabilitacja studentów niepełnosprawnych. Prezentacja doświadczeń Kolegium Karkonoskiego (PWSzZ) w Jeleniej Górze; Nauczanie we wspólnym nurcie na przykładzie Hiszpanii; Potrzeba edukacji i wychowania seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie jako profilaktyka przemocy seksualnej; Warunki pracy wychowawców opiekujących się niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą w Republice Czeskiej; Przyczyny niepełnosprawności narządu głosu w zawodzie nauczyciela i sposoby zapobiegania im
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej