Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(119)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(92)
dostępne
(67)
Placówka
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(92)
Autor
Gawroński Krzysztof
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Pilich Mateusz
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamczyk Ewa
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Barszczewska Bożena
(1)
Barszczewski Janus
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Ahata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dolata Roman
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Draus Jan
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Drożyńska Barbara
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dygoń Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Fullan Michael
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Górecka Halina
(1)
Gębska Marta
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Hall Hanna
(1)
Hallada Marek
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Idem Magdalena
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jeżowski Antoni (1950- )
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosiba Jowita
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(120)
Temat
Oświata
(84)
Szkolnictwo
(67)
Nauczyciele
(24)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Pedagogika
(19)
Kształcenie
(18)
Oświata dorosłych
(12)
Wychowanie
(10)
Nauczanie
(8)
Dostęp do oświaty
(7)
Reforma oświaty
(6)
Edukacja medialna
(5)
Polska
(5)
Szkolnictwo niepubliczne
(5)
Szkolnictwo zawodowe
(5)
Uczniowie
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Edukacja
(3)
Finanse publiczne
(3)
Gimnazja
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzice
(3)
Unia Europejska
(3)
Uniwersytety trzeciego wieku
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(3)
Dyrektor
(2)
Dziecko
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Historia wychowania
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Komputery
(2)
Kultura
(2)
Marketing
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zawód
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Administracja
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(9)
2001-0
(8)
1989-2000
(7)
1901-2000
(6)
1901-
(5)
1801-
(2)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Afryka
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Egipt
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręcznik
(5)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Historia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2452)
1. Reforma jako zmiana społeczna i edukacyjna, 2. Kształcenie zintegrowane, 3. Nauczyciel w reformowanej szkole, 4. Zagadnienia metodologiczne badań, 5. Sposób przygotowania i wprowadzenie reformy oświaty, 6. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec prowadzonych zmian, 7. Realizacja kształcenia zintegrowanego, 8. Zmiany i ocena zmian wprowadzonych na terenie powiatu cieszyńskiego w ciągu trzech lat od momentu rozpoczęcia wdrażania reformy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy standaryzacji w edukacji 1. Proces globalizacji a edukacja 2. Rola mediów w procesie kształcenia we współczesnej szkole 3. Relacje między standardami kwalifikacji zawodowych a standardami edukacyjnymi 4. Standardy edukacyjne - doświadczenia polskie i amerykańskie - szkic problematyki 5. Niektóre problemy dotyczące wyposażenia placówek oświatowych 6. Równość szans edukacyjnych dzieci i młodzieży jako podstawowy standard edukacji w świecie 7. Standaryzacja w edukacji społecznej 8. Wyposażenie szkół i przygotowanie nauczycieli do korzystania z mediów i urządzeń medialnych - wyniki badań 9. Porównywalność i uznawalność dyplomów w Unii Europejskiej 10. czego nie da się standaryzować w edukacji? II. Standardy edukacyjne w praktyce oświatowej 1. Standardy w diagnozie i ewaluacji edukacyjnej 2.Standardy w kształceniu nauczycieli realizowane w Akademii Świętokrzyskiej i Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach a potrzeby zreformowanego systemu edukacyjnego w Polsce 3. Społeczeństwo informacyjne a standardy przygotowania nauczycieli 4. Ocenianie szkolne jako wyraz standaryzacji w edukacji 5. Standardy w edukacji muzycznej nauczycieli 6. Edukacja medialna we współczesnej szkole 7. Multimedia w edukacji 8. Standardy edukacyjne w codziennej pracy nauczycieli 9. Problemy standaryzacji programów wychowawczych w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych 10. Europejskie standardy w edukacji pielęgniarek i położnych a praktykach kształcenia w Polsce 11. Standardy wyposażenia i obudowy medialnej elementem systemu informacji o środkach dydaktycznych zalecanych przez MENiS 12. Standard a oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej przedmiotu Przyroda 13. Zapobieganie trudnościom w edukacji matematycznej - standard zajęć korekcyjno-wyrównawczych 14. Prace nad standardami wspomagające reformę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: SŁOWO WSTĘPNE. WPROWADZENIE. WYKAZ SKRÓTÓW. DEFINICJE. JAK CZYTAĆ PRAWO (NIE TYLKO) OŚWIATOWE?: 1. Praktyczne spojrzenie na konstrukcję prawa; 2. Język prawny i język prawniczy; 3. Rodzaje wypowiedzi; 4. Budowa przepisu prawnego; 5. Stosunek prawny - pojęcie i klasyfikacja; 6. Pojęcie osoby fizycznej jako podmiotu stosunków prawnych; 7. Charakterystyka osoby prawnej jako podmiotu stosunków prawnych; 8. Krótko o zasadach prawa; 9.Źródła prawa (systemu prawa); 10. Rodzaje wnioskowania (rozumowania, argumentacji) prawniczego (rodzaje inferencyjne - usuwania luk w prawie); 11. Wykładnia prawa - pojęcie i klasyfikacja; 12. Ustalenie stanu faktycznego; 13. Akty normatywne; 14. Wykładnia, czyli interpretacja; 15. Wyrażenia kluczowe; 16. Prawo oświatowe. PROCEDOWANIE I PROCEDURY W ADMINISTROWANIU OŚWIATĄ: 1. Pojęcie i rodzaje procedur administracyjnych; 2. Przykłady procedur w administracji oświatowej. KOMPETENCJE DYREKTORA JAKO PODSTAWA SKUTECZNOŚCI STOSOWANIA PRAWA W SYSTEMIE OŚWIATY: 1. Kompetencje prawne; 2. Kompetencje osobiste, interpersonalne, społeczno-instytucjonalne; 3.Samopoznanie i rozwój a skuteczność zawodowa. DECYZJE KIEROWNICZE DYREKTORA SZKOŁY LUB PLACÓWKI OŚWIATOWEJ: 1. Wprowadzenie; 2. Proces podejmowania decyzji; 3. Czynniki wpływające na postawy i zachowania dyrektorów podczas podejmowania decyzji; 4. Bariery w podejmowaniu trafnych i właściwych decyzji; 5. Odpowiedzialność dyrektora za podejmowane decyzje. KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE KADR NAUCZYCIELSKICH: 1. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczyciela i dyrektora; 2. Kształcenie nauczycieli w ośrodkach akademickich; 3. Standardy kształcenia dyrektorów szkół i placówek oraz innych kadr kierowniczych systemu oświaty - w ośrodkach akademickich. ROZDZIAŁ I. PODSTAWY PRAWNE POLSKIEGO SYSTEMU OŚWIATY: 1. Pojęcie systemu prawa. Normy i przepisy prawne; 2. Źródła prawa powszechnie obowiązującego; 3. Charakterystyka źródeł prawa oświatowego w Polsce; 4. Europejski i międzynarodowy kontekst prawa oświatowego. ROZDZIAŁ II. ZAKŁADY EDUKACYJNE I ORGANY PROWADZĄCE: 1. Szkoły i placówki publiczne; 2. Publiczne placówki oświatowo-wychowawcze określone w art. 2 pkt 3-10 u.p.o.; 3. Szkoły i placówki niepubliczne - zasady i procedury; 4. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli. ROZDZIAŁ III. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA ZAKŁADÓW EDUKACYJNYCH: 1. Struktura organizacyjna przedszkola, szkoły; 2. Wewnętrzna struktura organizacyjna przedszkola, szkoły; 3. Organy szkolne oraz podział ich zadań i kompetencji (dyrektor szkoły, rada pedagogiczna); 4. Społeczne organy w systemie oświaty. ROZDZIAŁ IV. NADZÓR PEDAGOGICZNY JAKO NARZĘDZIE KSZTAŁTOWANIA POLITYKI OŚWIATOWEJ: 1. Pojęcie polityki edukacyjnej oraz nadzoru pedagogicznego; 2. Pozycja ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w systemie oświaty; 3. Prawne aspekty współdziałania dyrektora, organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny na rzecz tworzenia warunków realizacji zadań statutowych szkół i placówek; 4. Polityka oświatowa a nadzór pedagogiczny; 5. Kuratorzy i kuratoria - funkcje, kompetencje, zadania; 6. Przegląd systemu organów sprawujących nadzór pedagogiczny - wiodąca rola ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; 7. Wewnątrzszkolny nadzór pedagogiczny; 8. Zakres dopuszczalnej interwencji zewnętrznej w działalność szkół i placówek publicznych; 9. Nadzór pedagogiczny a kompetencje organu prowadzącego szkołę publiczną; 10. Specyfika nadzoru pedagogicznego nad szkolnictwem niepublicznym. ROZDZIAŁ V. ZASADNICZE ELEMENTY PRAWA PRACY W OŚWIACIE: 1. Prawo pracy nauczyciela; 2. Kwalifikacje i rozwój zawodowy nauczyciela; 3. Stosunki pracy pracowników samorządowej administracji szkolnej i pracowników obsługi szkół; 4. Odpowiedzialność pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika; 5. Bezpieczeństwo i higiena pracy. ROZDZIAŁ VI. PRAWNE KOMPETENCJE I OBOWIĄZKI DYREKTORA ORAZ ORGANU PROWADZĄCEGO: 1. Prawne kompetencje i obowiązki dyrektora; 2. Prawne kompetencje i obowiązki organu prowadzącego; 3. Wewnętrzne prawo szkolne; 4. Bezpieczeństwo i higiena nauczania, wychowania i opieki; 5. Wymagania techniczne i eksploatacyjne obiektów oświatowych. ROZDZIAŁ VII. REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI I SZKÓŁ W ŚWIETLE ART. 130-164 USTAWY - PRAWO OŚWIATOWE - ZAŁOŻENIA, PROCEDURY : 1. Uwarunkowanie zmian ustawowych; 2. Postepowanie rekrutacyjne; 3. Kryteria w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, szkół i publicznych placówek; 4. Procedura postępowania komisji rekrutacyjnej; 5. Procedury w postępowaniu rekrutacyjnym od roku 2018/2019 w poszczególnych typach szkół i placówek; 6. Postepowanie odwoławcze w postępowaniu rekrutacyjnym. ROZDZIAŁ VIII. ZARYS REGULACJI OBOWIĄZKÓW EDUKACYJNYCH: 1. Wychowanie przedszkolne, obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego; 2. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki; 3. Zarys regulacji obowiązków edukacyjnych; 4. Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. ROZDZIAŁ IX. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PRACĄ DYDAKTYCZNĄ, WYCHOWAWCZĄ I OPIEKUŃCZĄ W PRZEDSZKOLU, SZKOLE LUB PLACÓWCE: 1. Arkusz organizacji publicznej szkoły i publicznego przedszkola; 2. Wykorzystanie programów i podręczników w szkołach; 3. Podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły; 4. Wydawanie świadectw i dyplomów szkół i placówek; 5. Krajoznawstwo, turystyka szkolna i wypoczynek - zasady organizacji zajęć poza siedzibą szkoły i ich formy; 6. Zintegrowane formy wsparcia działalności edukacyjnej ze strony Unii Europejskiej; 7. Planowanie pracy wychowawczej i profilaktycznej w szkole; 8. Oczekiwania środowiska a proces budowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. ROZDZIAŁ X. EGZAMINOWANIE ZEWNĘTRZNE: 1. Organizacja systemu egzaminów zewnętrznych; 2. Najważniejsze akty prawne regulujące zasady organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych;3. Formuła egzaminu ósmoklasisty/egzaminu gimnazjalnego. ROZDZIAŁ XI. SPECYFIKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO: 1. Nowe podejście do edukacji zawodowej; 2. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia zawodowego i ustawicznego; 3. Kluczowe pojęcia powiązane z kształceniem zawodowym i ustawicznym; 4. Struktura i organizacja szkolnictwa zawodowego i ustawicznego; 5. Formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły zawodowej; 6. Organizacja praktycznej nauki zawodu; 7. Przygotowanie zawodowe młodocianych i ich wynagradzanie; 8. Dualny system kształcenia; 9. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego; 10. Programy i plany nauczania zawodu; 11. Kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych. ROZDZIAŁ XII. Potrzeby edukacyjne uczniów i wychowanków: 1. Badanie i diagnozowanie potrzeb dzieci i młodzieży w szkole(placówce); 2. Terminologia z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych. ROZDZIAŁ XIII. ZARZĄDZANIE FINANSAMI PUBLICZNYMI W SYSTEMIE OŚWIATY: 1. Zasady gospodarki finansowej i odpowiedzialność dyrektora szkoły za gospodarkę finansową; 2. Kontrola zarządcza w oświatowych jednostkach budżetowych jako system zarządzania realizacją zadań jednostki; 3. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych; 4. Zamówienia publiczne; 5. Zasady realizacji projektów współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej; 6. Zagadnienia kontrolne regionalnej izby obrachunkowej w zakresie gospodarki finansowej. ROZDZIAŁ XIV. POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW, SŁUCHACZY I WYCHOWANKÓW. ROZDZIAŁ XV. ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ: 1. Sekretariat w szkole; 2. System informacji oświatowej; 3. Ochrona danych osobowych; 4. Dokumentacja pracownicza. Prowadzenie akt osobowych; 5. Prawnie dopuszczone informatyczne narzędzia zarządzania informacją w szkole. Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Podstawy procesu reformowania systemu oświaty: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej; Antropologiczne podstawy systemu oświaty; Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego „kapitał ludzki”; Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki; Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku;. II.Zadania i priorytety polityki oświatowej: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa; Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej; Szanse i bariery polityki światowej w środowisku lokalnym. III.O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej; Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce; Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych; Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego; Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian; Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności; O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce; Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania; Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne. IV.Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce; Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej; Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka; Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy; Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego; Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana. V.Sta i perspektywy edukacji nauczycielskiej: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa; Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej; Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog; Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych kierunków nauczycielskich. VI.Rodzina a szkoła: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji; Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania; Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców. VII.Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego; Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych; Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy; Człowieka wobec robotów przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Główne kierunki pedagogiczne; 2. Reformy szkolne w wybranych krajach Europy; 3. Szkolnictwo w Polsce; 4. Szkolnictwo polonijne; Szkolnictwo na ziemiach polskich w czasie II Wojny Światowej; 6. Program polityki oświatowej w Polsce powojennej Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego Rządu Polskiego w Londynie- 1944 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie w starożytności 2. Oświata i wychowanie w średniowieczu 3. Humanizm w wychowaniu (XV-XVII wiek) 4. Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.) 5. Reforma edukacji w Polsce w XVIII wieku 6. XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Narodziny pedagogiki naukowej 7. Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami 8. Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej 9. Światowa myśl pedagogiczna w XX wieku 10. Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939) 11. Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945) 12. Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989) 13. Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX wieku 14. Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r. 15. Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI wieku 16. Pedagodzy polscy przełomu XX i XXI wieku. Zainteresowania i osiągnięcia badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Jakość oświaty i standardy oświatowe; 2. Finansowanie oświaty w wybranych krajach Europy; 3. Dochody i wydatki oświatowe jednostek samorządu terytorialnego w Polsce; 4. Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej; 5. Wynagrodzenia nauczycieli a finansowanie edukacji w Polsce; 6. Przejrzystość zarządzania oświatą na poziomie lokalnym; Profile polityki oświatowej wybranych samorządów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika oświaty / Antoni Jeżowski. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 318 s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
1. System edukacji, 2. Nauczyciele, 3. Finansowanie zadań oświatowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów IV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Sosnowcu; 2. Z dziejów II Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Plater w Sosnowcu; 3. Dzieje szkół krawieckich i odzieżowych w Sosnowcu po II wojnie światowej; 4. Szkoła, której już nie ma- czyli przyczynek do rozwoju sportu w Technikum Energetycznym w Sosnowcu; 5. Dzieje szkolnictwa wyższego w Sosnowcu; 7. Edukacja religijna w Kościele Zielonoświątkowym w RP na przykładzie zborów zielonoświątkowych Zagłębia Dąbrowskiego; 8. Walory edukacyjne cmentarzy żydowskich na obszarze Zagłębia Dąbrowskiego; 9. Literatura i źródła do dziejów Zagłebia Dąbrowskiego. Recenzja artykułu Anny Glimos-Nadgórskiej w "Waidmościach Historycznych" nr 2 marzec-kwiecień 2011.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Public relations - zagadnienia poznawcze. Współczesny kryzys wizerunku. Kulturowe uwarunkowania public relations - wybrane aspekty. Paradygmaty public relations - wiedza, komunikowanie się czy wizerunek. O nieprawdziwości informacji. Uwagi o czarnym PR w świetle arty. 14. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Dziennikarstwo a public relations. Cechy wspólne i różnice na przykładzie czasopism o zdrowiu. Idealny PR-menedżer. Oczekiwania dziennikarzy wobec przedstawicieli branży public relations w świetle badań empirycznych. Członkostwo w Unii Europejskiej a public relations polskiej administracji podatkowej. Konstytucyjne podstawy prawa prasowego i wolności wypowiedzi. Domniemanie niewinności a informacja prasowa o wyroku zapadłym w procesie karnym. Komunikacja czy manipulacja? Partyzancki lobbying i wątpliwe praktyki public relations w Polsce. Manipulacje przy "czwartej władzy". Razem czy osobno? Wstęp do porównania niektórych aspektów etyki dziennikarskiej oraz etyki public relations w świetle wybranych kodeksów etyki zawodowej. Wolność słowa a prawnokarna ochrona dobrego imienia osób i podmiotów zbiorowych. Wpływ wizerunku kraju pochodzenia produktu na decyzje zakupu polskich konsumentów. Etyka a public relations - poszukiwanie tożsamości i budowanie wizerunku. Public relations a integracja Polski z Unią Europejską. Portret polskiego środowiska specjalistów PR, czyli kobiety są z promocji a mężczyźni z zarządów. II: Samorządy i państwo. Znaczenie wizerunku w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej Wrocławia. Rzecznik prasowy instytucji samorządowych. Wskazówki praktyczne. Public relations a działalność jednostek samorządu terytorialnego. Podstawy prawne public relations w samorządzie terytorialnym. Portal "Wirtualna stolica" jako narzędzie dialogu z mieszkańcami. Wykorzystanie Internetu w procesie komunikacji społecznej (mieszkańcy a gmina). Wybory parlamentarne - PR, ordynacja i samorząd. Public relations w gminach jako podmiotach non profit - obszary adaptacji instrumentów. Rola public relations w kształtowaniu wizerunku państw. Zasoby public relations "pomarańczowej rewolucji" na Ukrainie. Komunikowanie perswazyjne w polityce. Problem efektywności. Istota public relations w polityce. Informacja jako strategiczny zasób społeczeństwa. Medialny wizerunek współczesnego terroryzmu. PR w samorządzie. Drzwi szeroko otwarte. Shrek jako promocja liberalizmu? III: Uczelnie wyższe i edukacja. Działalność public relations szkoły wyższej w opinii studentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Promocja i kształtowanie wizerunku jednostek akademickich. Jaki znak twój? Historia tożsamości wizualnej Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Analiza działań wyższych uczelni w Polsce w zakresie Internet public relations. Szkoła on-line - wizerunek szkoły w Internecie. Czynniki determinujące wizerunek uczelni wśród studentów. Wizerunek biblioteki uniwersyteckiej w mediach w okresie zmian. Biuro Karier w kształtowaniu wizerunku uczelni na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie. e-learning jako czynnik budowania wizerunku szkoły wyższej. Edukacyjne public relations: efektywność działań. Media relations w procesie kształtowania wizerunku uczelni wyższych. Komunikowanie wewnętrzne w uczelniach wyższych na przykładzie Wydziału Ekonomiczno-Rolniczego SGGW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota prawa, 2. Źródła prawa, 3. Podstawowe wolności i prawa w dziedzinie oświaty, 4. System oświaty, 5. Organizacja szkoły lub placówki oświatowej, 4. Awans zawodowy nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota prawa, 2. Źródła prawa, 3. Podstawowe wolności i prawa w dziedzinie oświaty, 4. System oświaty, 5. Organizacja szkoły lub placówki oświatowej, 4. Awans zawodowy nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej