Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(42)
Autor
Gawroński Krzysztof
(4)
Stefan Arkadiusz
(3)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Piwowarski Rafał
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Bogaj Andrzej
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dolata Roman
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Fuszara Małgorzata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kocór Maria
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Kubiszyn Marta
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lubińska Teresa
(1)
Marody Mirosława
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Miłek Marian
(1)
Ochmański Marian
(1)
Orczyk Józef
(1)
Pająk Kazimierz
(1)
Paszczyński Stanisław
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pomianek Tadeusz
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Schneider Małgorzata
(1)
Smyczek Leon
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Szomburg Jan
(1)
Szybisz Maria
(1)
Szymańska Maria
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wilk Teresa
(1)
Zbieranek Piotr
(1)
Ćwikliński Andrzej
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Oświata
(41)
Szkolnictwo
(19)
Nauczyciele
(12)
Kształcenie
(5)
Uczniowie
(5)
Dostęp do oświaty
(3)
Pedagogika
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie
(3)
Bezrobocie
(2)
Budżety terenowe
(2)
Finanse publiczne
(2)
Gimnazja
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Polska
(2)
Postawy
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Budżet państwowy
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Feminizm
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Języki
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kobieta
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Hanki Sawickiej (Rybnik)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich (Rybnik)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Ludność
(1)
Mieszkania
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oswiata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Parlament
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Praca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Płeć
(1)
Referendum lokalne
(1)
Rodzice
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Służba zdrowia
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Unia Europejska
(1)
Wartość
(1)
Wieś
(1)
Wybory
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Władza państwowa
(1)
Temat: czas
1989-
(17)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Szkoła - segregacje - nierówności / Roman Dolata. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2008. - 311 s.; tab., wykr. ; 24 cm.
Wprowadzenie - pojęciowe i teoretyczne ramy analiz. 1. Poziom nierówności edukacyjnych w polskiej oświacie, 2. Poziom segregacji społecznych w polskiej oświacie, 3. Poziom segregacji społecznych w systemach oświatowych a nasilenie nierówności edukacyjnych, 4. Efekt rówieśników, 5. Konsekwencje segregacji wewnątrzszkolnych, 6. Quasi-rynek szkół publicznych, segregacje społeczne i nierówności edukacyjne. Dodatek metodologiczny - wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań i konieczności; Nauczycielska tożsamość zawodowa jako konstrukt negocjowany społecznie, czyli o pozorach podmiotowości nauczyciela wczesnej edukacji; Poziomy rozumienia własnego nauczycielstwa; Etyczność i profesjonalizm nauczyciela dzieci; Nauczyciel przedszkolny - jaki powinien być?; Wymagania stawiane nauczycielom; Obraz dziecka funkcjonujący w nowych dokumentach programowych; Wrażliwość teoretyczna nauczyciela - stare czy nowe dyskursy pedagogiczne?; Problemy z upowszechnianiem edukacji przedszkolnej w Polsce; Jaka szkoła dla dzieci sześcioletnich po reformie?; Nauczyciel najmłodszych uczniów w kontekście społecznej debaty o kształt edukacji dzieci 6-letnich; Rodzice jako pierwsi nauczyciele. Partnerzy, petenci czy zło konieczne?; Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa. Kilka refleksji nauczyciela akademickiego; Argumenty na rzecz nauczyciela poszukującego; Zakończenie. Propozycje do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp do wyd. 2 i wyd. 3: Wprowadzenie; R.1 Zasady prowadzenia szkół i placówek oświatowych; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wstęp do wyd. 2 i wyd. 3: Wprowadzenie; R.1 Zasady prowadzenia szkół i placówek oświatowych; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wstęp; R.1 Prowadzenie szkół i placówek przez jednostki samorządu terytorialnego; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe koncepcje programowe a ich realizacja w zreformowanej szkole: Psychologiczne aspekty procesu uczenia się języka obcego; Możliwości wykorzystania wyników badań nad przyswajaniem języka obcego w nauczaniu; Zasady konstrukcji programu autorskiego; Programy nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Podejście do błędu językowego w programach nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Koncepcje pedagogiczne i cele zintegrowanego programu nauczania języka francuskiego i przedmiotów artystycznych dla pierwszego etapu kształcenia; Innowacyjne materiały w nauczaniu języków obcych . Europejskie projekty współpracy w ramach programu Socrates-Lingua; 2. Podręczniki do nauki języków obcych: Wybór i ocena podręczników do nauki języków obcych; rozwijanie kompetencji interkulturowej w nowych materiałach do nauczania języka angielskiego dla szkół średnich; Ukryty program w podręcznikach do nauki języków obcych; Podręczniki do nauki języka angielskiego w gimnazjum; Materiały dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego do celów specjalistycznych (ESP); Podręczniki elektroniczne do nauki języków obcych; 3. Kształcenie nauczycieli języków obcych: Paradygmaty wstępnego kształcenia nauczycieli języków obcych; Tworzenie programu językowego w kształceniu nauczycieli na przykładzie programu zajęć z konwersacji; Autorski program doskonalenia nauczycieli języka angielskiego w zakresie techniki oceniania i testowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
czym jest społeczeństwo?. Cz.I Społeczeństwo polskie w okresie zmiany społecznej: 1. Przemiany ludnościowe we współczesnej Polsce w perspektywie minionego stulecia, 2. Mechanizmy stratyfikacji i hierarchie społeczne, 3. Zmiany w polskiej edukacji i ich społeczne konsekwencje, 4. Elastyczność zatrudnienia w Polsce, czyli o odkrywaniu rzeczy zakrytych, 5. Bezrobocie jako zjawisko społeczne, 6. Polska wieś i rolnictwo w obliczu wielkiej zmiany, 7. zmiany poziomu życia i ich społeczne uwarunkowania, 8. Przestępczość w Polsce na przełomie stuleci. Stereotypy i realia., 9. System partyjny czy zbiorowisko partii? O stabilnym rozchwianiu polskiej polityki. Cz.II Zachowania społeczne w okresie zmiany systemowej: 1. Trzy Polski - instytucjonalny kontekst strategii dostosowawczych, 2. Rodzina i system społeczny, 3. Przemiany płci kulturowej. Miedzy systemami wartości a rolami społecznymi, 4. Zachowania wyborcze Polaków 1989-2006, 5. Teoria społecznych reprezentacji i jej zastosowania, 6. Religijność a tożsamość narodowa Polaków, 7. Przekształcenia moralności w Polsce i w Europie, 8. Ruchy społeczne w Polsce. Cz.III Przemiany cywilizacyjne: 1. Podstawy społeczeństwa informacyjnego w Polsce, 2. Od idealnej biurokracji do zarządzania publicznego, 3. Globalność i globalizacja, 4. Trendy cywilizacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Struktura wydaktów budżetu państwa i budżetów samorządowych w Polsce w latach 1991-2003, 2.Zadania oraz źródła dochodów gmin, 3.Wydaki publiczne a decentralizacja zadań państwa, 4.Istota zasady adekwatności środków do zadań oświatowych na przykąłdzie gmin powiatu gryfińskiego w latach 2001-2003, 5.Własny potencjał dochodowy jako miara pozycji dochodowej gmin w latach 2004 i 2005, 6.Własny potencjał inwestycyjny jako miara pozycji dochodowej gmin w latach 2004 i 2005, 7.Wpływ nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego z dnia 13.XI.2003 r. na strukturę dochodów własnych gmin powaitu gryfińskiego, 9.Wydaki samorządów w ujęciu skonsolidowanym, 10.Profilaktyka i promocja zdrowia w samorządzie terytorialnym, 11.Struktura i wielkość dochodów publicznych w Polsce w latach 1991-2001
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: O niejednoznaczności sukcesów edukacyjnych; Współczesne dzieci - sukcesy i porażki; Ochrona praw dziecka; Sukcesy i porażki dziecka w percepcji własnej i dorosłych opiekunów; Tajemnice sukcesu edukacyjnego. Rola przywództwa; Dzieciństwo nierównych szans; Radzenie sobie z niepowodzeniami szkolnymi przez uczniów - strategie obronne; Perspektywa Innego w nauczycielskiej relacji z dzieckiem; Rozwijanie kreatywności - zadanie współczesnej edukacji; Cz.II Badania: Długotrwałe slady szkolnego dzieciństwa; Typ myslenia a sukces szkolny dziecka; Kształcenie zintegrowane - szansa czy zagrożenie dla optymalnego rozwoju uczniów klas niższych?; Praca domowa - krok do samokształcenia w klasie III; Twórczośc językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Kompetencje matematyczne uczniów kończących pierwszych etap kształcenia - rzeczywistość a oczekiwania nauczycieli; Diagnoza umiejętności arytmetycznych dzieci 6-7-letnich; Niepowodzenia we współpracy nauczycieli z rodzicami - samospełniająca sie przepowiednia?; Szkoła w opinii uczniów; Typy inteligencji uczniów uzdolnionych twórczo; Dzieci nonkonformistyczne i działające dywergencyjnie - w zespole klasowym; Cz.III Wychowanie przedszkolne: Szanse edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym; Jakość edukacji przedszkolnej - wyzwanie czy nadawanie znaczenia; Przedszkole - wstęp do kariery edukacyjnej?; Wpływ pobytu w oddziale przedszkolnym na społeczno-emocjonalny rozwój dziecka; Rola mężczyzny w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; Interakcyjne uwarunkowania rozwijania kompetencji dialogowej dziecka w wieku przedszkolnym; Edukacja przedszkolna jako warunek nabycia przez dzieci 6-letnie umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną; Relacje rówieśnicze w przedszkolu - niepowodzenia i sukcesy; Diagnostyczna zabawa w przedszkolu jako narzędzie poznania wielorakich uzdolnień; Cz.IV Edukacja w społeczeństwie informacyjnym: Konstruktywistyczne ujęcie procesu kształcenia jako warunek powodzenia szkolnego w społeczeństwie informacyjnym; Znaczenie kształcenia informacyjnych kompetencji uczniów; Psychospołeczne aspekty sukcesów i porażek edukacyjnych współczesnego ucznia w społeczeństwie informacyjnym; Sytuacja życiowa dzieci wiejskich - wyzwanie dla edukacji medialnej; Dziecko w wirtualnym świecie gier komputerowych; Uczniowie wczesnej edukacji wobec przekzaów reklam telewizyjnych; Cz.V Dziecko niepełnosprawne: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - sukcesy i porażki; Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - sukces czy porażka?; Dziecko niepełnosprawne intelektualnie; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych w środowisku wiejskim - rzeczywistość czy fikcja?; Obniżona sprawność intelektualna a początki kształcenia matematycznego; Cz.VI Refleksje, doświadczenia, propozycje: Integracja sensoryczna - radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata; Relacje ojciec - dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego; Relacje uczniów klas młodszych z innymi uczestnikami procesu edukacyjnego; Wpływ kodu językowego używanego w szkole na sukcesy i porażki ucznia; Nauczyciel edukacji elementarnej jako człowiek budujący; Rola nauczyciela w pokonywaniu uczniowskich trudności w uczeniu się matematyki; Mnemotechnika jako alternatywa w nauczaniu i uczeniu się na szczeblu kształcenia zintegrowanego; Wspomaganie rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi; Pedagogika Celestyna Freineta - poszukiwanie optymalnej koncepcji edukacyjnej; Dzieciństwo bez przyszłości?; Poczucie własnej wartości jako efekt edukacji przez sztukę; Czasopiśmiennictwo uczniowski jako wartościowy wzorzec kulturowy; Drama jako metoda wspomagająca szanse rozwojowe i sukces dziecka; Świat wartości dziecka kreowany w piosenkach religijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Pytania o współczesną edukację. Przyszłość edukacji i pedagogiki w świecie bez przyszłości. Ratujmy naszą młodzież. Między opisem a normą. Poznanie a społeczny świat życia. Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. Teraźniejszość w dialogu z edukacyjną przeszłością (po roku 1989). Historyzm i antyhistoryzm w polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX w. Edukacja we współczesnej debacie publicznej. Wzrost znaczenia edukacji w życiu publicznym. Zjawiska żywiołowe w rozwoju polskiej edukacji/ Idea współodpowiedzialności a model racjonalności dyskursywnej. Przyczynek do projektu nowej paidei. II: Kulturowe konteksty edukacji. Normatywność tradycyjna i współczesna względność w wychowaniu. Problemy aksjologiczne. Młodzież i wielość rzeczywistości kultury współczesnej. "Porzucona generacja": młodzież polska wobec wyzwań "społeczeństwa ryzyka". Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym. Refleksyjny akcjonizm - ku posttradycyjnej konstrukcji tożsamości. Rodzaj i edukacja - feministyczne interpretacje fenomenu "zadomowienia" i "obcości" nauczycieli i uczniów w przestrzeni szkolnej liceum ogólnokształcącego. Ciało w obszarze wychowania (między intelektualizmem a somatyzmem). III: Rynkowe konteksty edukacji. Nadzieje i zagrożenia globalizacji. Urbanizacja versus globalizacja. Edukacja w obliczu marginalizacji społecznej. Wolny rynek edukacyjny a zagrożenia dla demokracji. Edukacja w coraz bardziej ciekawym świecie. Mit o zrównoważeniu edukacji rynkowej? Edukacja - biznes czy misja? Urynkowienie edukacji - szansa czy zagrożenie? "Koniec pracy" czy koniec zatrudnienia? Edukacja wobec presji światowego rynku. Niewolnik korporacji i outsider, czyli kim być w świecie (bez) zatrudnienia, albo o produkcji edukacji. Mechanizmy agresji i przemocy występujące u dzieci i młodzieży z rodzin pracujących oraz pozostających bez pracy. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczycieli - między oczekiwaniami społecznymi a praktyką edukacyjną. Nauczyciel wobec wartości wychowawczych w perspektywie kultury neoliberalnej. Problem na pograniczu pedeutologii i ekonomii. IV: Szkoła jako miejsce praktyk i badań edukacyjnych. Dys(a)kredytacja pedagogiki w uczelniach akademickich szkołach zawodowych. Pragmatyka oglądu szkoły. Przeźroczysta pedagogika. Jak badać szkołę i uczniów? Poszukiwania własne poza stereotypem. Pedagogika wobec stereotypowej wiedzy o szkole. Studenci pedagogiki wobec dialogu - warunku rozumienia. Edukacja zintegrowana w okresie ponowoczesnej moderny. Świadomość obywatelska nauczycieli szkół drugiej szansy.. Nauczyciel w przestrzeni publicznej. Wypalenie zawodowe nauczycieli szkolnictwa specjalnego. Ocena zjawiska i wybrane społeczne jego uwarunkowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek - Środowisko Życia - Edukacja / red. Wiesław Theiss)
Cz.I Edukacja wielokulturowa - koncepcje i formy: 1. Wielokulturowość jako kategoria pedagogiczna, 2. Edukacja wielokulturowa - implkajce dla systemu oświaty. Cz.II Instytucja kultury w środowisku lokalnym: 1. Instytucja kultury w środowisku lokalnym - wyzwania aksjologiczne, programowe i organizacyjne, 2. Edukacja wielokulturowa w programach instytucji kultury. Cz.III Edukacja środowiskowa - obszary i formy: 1. Pamięź i dziedzictwo w pracy społeczno-kulturalnej, 2. Miejsca - przestrzenny wymiar animacji i edukacji, 3. Obecność - edukacja i animacja w środowisku loklanym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Humanistyka - kultura - myśl pedagogiczna: 1.Między socjologią a pedagogiką (próba określenia situsu pedagogiki we współczesnej Polsce).2. Z problematyki społecznego zaangażowania pedagogiki: "upolitycznienie" i "polityczność" jako jej pulsujące kategorie. 3. Wolność akademicka. Istota, założenia i kontrowersje. 4. Pedagogika jako logos edukacji. 5. Bezradność czy zaniechanie - usprawiedliwieni czy winni? Pedagogowie w czasach potrzeby. 6. "Ogólność" pedagogicznego myślenia w warunkach traumy kulturowej. 7. Pedagogiczne badania teoretyczno-praktyczne. 8. O stanie współczesnej (współczesnych) teorii wychowania.9. Przemiany teorii pedagogicznej. II. Pedagogika wobec lokalnych, regionalnych i globalnych kontekstów społecznych, ekonomicznych, gospodarczych i politycznych: 1. Zmiana społeczna jako wyzwanie dla pedagogiki. 2. Nierówności społeczne w polskim szkolnictwie jako przedmiot badań i interwencji pedagogicznych. 3. Nowe akcenty w pedagogice pracy - w kontekście trendów XXI w. 4. Społeczno-gospodarcze uwarunkowania rozwoju kształcenia zawodowego. 5. Regionalizm-przeszłość i współczesność - wyzwania dla edukacji. 6. Edukacja międzykulturowa w przestrzeni regionalnej, europejskiej i planetarnej. 7. Społeczeństwo ryzyka-perspektywa pedagogiki społecznej w początkach XXI w. 8. Pedagogika dorosłych wobec problemów osób niepełnosprawnych. 9. Współczesne problemy pedagogiki specjalnej w perspektywie członkostwa w Unii Europejskiej. 10. Pedagogika wczesnoszkolna-współczesne problemy i zadania. 11. Edukacja dzieci na wsi. Studium możliwości. III. Pedagogika a edukacja - nauczyciel i oświata: 1. Tożsamość nauczycieli-prymat identyczności czy różnicy? 2. Reformowanie systemu czy "łapanie czarnego kota w ciemnym pokoju poszukiwaniu perspektywy reformy w systemie edukacji i przemian w szkole wyższej. 3. Kształtować czy wspomagać?-Dylemat myśli pedagogicznej i niekonsekwentna edukacja szkolna. 4. Pedagogika wobec reformowanej oświaty. 5. Rozwój logicznego myślenia priorytetem współczesnej szkoły. 6. Nauki humanistyczne a praktyka kształcenia dorosłych. 7. Funkcje, zadania i kompetencje nauczycieli wobec reformy systemu edukacji. 8. Edukacja medialna i informatyczna we współczesnej technologii kształcenia. 9. Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesnego świata. 10. Współczesne teorie zmian edukacyjnych a koncepcje przyszłej szkoły. 11. Nauczyciel wobec wyzwań i zagrożeń edukacji XXI w. 12. Polscy nauczyciele wobec awansu zawodowego (doniesienie z badań) 13. Edukacja medialna, informacyjna, informatyczna - przenikanie przestrzeni. 14. Problemy oceny kwalifikacji zawodowych i zatrudniania pedagogów specjalnych. 15. Start zawodowy nauczycieli klas początkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania społeczne, polityczne i prawne reaktywowania samorządu; 2. Rola administracji rządowej i samorządowej w procesie kształtowania państwa prawa; 3. Polityczne i socjologiczne aspekty funkcjonowania polskiego samorządu; 4. Samorząd terytorialny a wybrane wartości demokratycznego państwa prawa; 5. Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu nowej polityki oświatowej państwa; 6. Samorząd terytorialny w świetle wybranych dokumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kobiety w polityce / Małgorzata Fuszara. - Warszawa : TRIO Wydawnictwo, 2006. - 310 s. : tab. ; 21 cm.
(Obyczaje Prawo i Polityka Życie Codzienne / przewod. rady Jacek Kurczewski)
1. Polki i Polacy o równości płci w sferze prywatnej i publicznej, 2. Edukacja kobiet i mężczyzn, 3. Kobiety prawniczki, 4." Niedokończona demokracja" - kobiety, mężczyźni i władza, 5. Prawa kobiet i problem równości płci w debatach parlamentarnych, 6. Kobiety we władzach lokalnych, 7. Sołtyski w Polsce, 8. Ruch kobiecy w Polsce, 9. Wspólne cele czy dwa światy - relacje między kobiecymi organizacjami pozarządowymi a politykami w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota prawa, 2. Źródła prawa, 3. Podstawowe wolności i prawa w dziedzinie oświaty, 4. System oświaty, 5. Organizacja szkoły lub placówki oświatowej, 4. Awans zawodowy nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej