Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(7)
Druki ulotne
(4)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(26)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(30)
Autor
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Niedbalski Jakub
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Całek Grzegorz
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Racław Mariola
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Żuchowska-Skiba Dorota
(2)
Bac Aneta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pietras Tadeusz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Pudzianowska Dorota
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Szurek Mateusz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urych Ilona
(1)
Wierciński Jacek
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zając Ewelina
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(9)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(24)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Nauczanie
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Niepełnosprawność intelektualna
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dorosłość
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Polityka społeczna
(2)
Praca
(2)
Rehabilitacja zawodowa
(2)
Samodzielność
(2)
Seksualność
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akceptacja choroby
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autyzm
(1)
Bezradność
(1)
Cele wychowania
(1)
Cyberkultura
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyskurs
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emancypacja
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Erasmus+ (program)
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Historia wychowania
(1)
Hortiterapia
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Logopedia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(11)
Materiały pomocnicze
(8)
Podręcznik
(5)
Raport z badań
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Monografia
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
54 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku

Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii.

Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin - logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki - co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja.

Ze Słowa wstępnego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Problemy funkcjonowania rodzin z osobą niepełnosprawną intelektualnie 1.1 Pojęcie niepełnosprawności i niepełnosprawności intelektualnej 1.2 Rodzina w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną 1.3 Wsparcie dla rodzin z dorosłą osobą z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 2. Jakość życia w kontekście niepełnosprawności intelektualnej 2.1. Teoretyczne podstawy koncepcji jakości życia 2.2. Osoby z niepełnosprawnością jako podmiot badań 2.3. Jakość życia rodzin z osobą z niepełnosprawnością w świetle badań wtórnych Rozdział 3. Wymiary jakości życia rodziny opiekującej się osobą z niepełnosprawnością intelektualną (w świetle wyników badań własnych) – jakościowych i ilościowych 3.1 Sytuacja finansowa rodziny 3.2 Samodzielność życiowa oraz sprawność fizyczna osoby niepełnosprawnej 3.3 Stan zdrowia głównego opiekuna 3.4 Aktywność życiowa i wypoczynek głównego opiekuna 3.5 Stopień zaspokojenia potrzeb 3.6 Usługi dodatkowe dla osoby z niepełnosprawnością 3.7 Wsparcie bliskiego otoczenia. Rozdział 4. Ocena jakości życia rodziny opiekującej się osobą niepełnosprawną intelektualnie (w świetle wyników badania ilościowego) 4.1. Konstrukcja syntetycznego wskaźnika jakości życia 4.2. Zróżnicowanie jakości życia między rożnymi grupami gospodarstw domowych 4.3. Analiza nastrojów głównych opiekunów osób niepełnosprawnych intelektualnie; Zakończenie; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2; Scenariusz badania jakościowego z przedstawicielami instytucji świadczących usługi na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin; Załącznik 3. Scenariusz badania jakościowego z rodzicami; Załącznik 4 Uczestnicy badania jakościowego; Załącznik 5. Umowne punkty określające sytuację materialną rodziny w zależności od dochodów oraz liczby członków; Załącznik 6. Planowana alokacja próby pomiędzy regiony; Załącznik 7. Wypowiedzi respondentów w kwestionariuszu w pytaniu 50; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Micro-credentials w szkolnictwie wyższym oraz w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego; Poziom 5. Polskiej Ramy Kwalifikacji: kształcenie specjalistyczne czy studia krótkiego cyklu?; Zawody pomocnicze w szkole branżowej I stopnia – wstępna analiza i propozycje zmian; Partnerstwo na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w regionach – czy trójstronny model jest nadal aktualny?; Rola inteligencji emocjonalnej w procesie podejmowania decyzji zawodowych; Czy gramy już w zielone?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawy Jacek Kielin: Rozdział 1. Osobowość nauczyciela; Rozdział 2. Praca zespołowa i proces grupowy; Rozdział 3. Superwizja; Rozdział 4. Cele pracy; Rozdział 5. Między behawioryzmem a humanizmem; Rozdział 6. Jak pracować niedyrektywnie? Rozdział 7. Strefa najbliższego rozwoju; Rozdział 8. Wykorzystanie w praktyce teorii Jeana Piageta; Rozdział 9. Naśladownictwo odroczone; Rozdział 10. Mowa i alternatywne sposoby komunikowania; Rozdział 11. Zabawa symboliczna; Rozdział 12. Rysunek dziecka; Rozdział 13. Jak prawidłowo stawiać wymagania? Rozdział 14. Zachowania trudne; Rozdział 15. Jak konstruować program pracy? Rozdział 16. Jak postawić diagnozę funkcjonalną? Rozdział 17. Rodzice. Część 2. Spojrzenie neuropsychologiczne Katarzyna Klimek-Markowicz: Rozdział 18. Neuropsychologia; Rozdział 19. Badanie eksperymentalne - podstawowe założenia; Rozdział 20. Bloki funkcjonalne; Rozdział 21. Tonus - poziom aktywności; Rozdział 22. Odbiór danych – receptory; Rozdział 23. Interpretacja bodźców Rozdział 24. Przetwarzanie i planowanie – uwaga; Rozdział 25. Przetwarzanie i planowanie – myślenie; Rozdział 26. Przetwarzanie i planowanie – pamięć; Rozdział 27. Przetwarzanie i planowanie - funkcje przestrzenne; Rozdział 28. Wykonanie; Rozdział 29. Analiza funkcjonowania poznawczego; Rozdział 30. Terapia neuropsychologiczna – podsumowanie; Załącznik 1; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Ustanawianie własnej tożsamości. Cielesność i seksualność dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną; Część II. Uzgadnianie własnej dorosłości. Arteterapia w przestrzeni wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Nota o Autorach; Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa Część 6. Zespół Retta Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia; 7. Sytuacja rodziców i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja podejścia do niepełnosprawności intelektualnej- mowa, język, komunikacja; 2. Jakość komunikowania się ze społeczeństwem osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Badania nad poziomem kompetencji językowych osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i w normie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Niepełnosprawność, praca, ekonomia. O (nie)możliwości bycia pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce: 1.1. Znaczenie pracy; 1.2. Od pogardy dla pracy, przez jej przymus, do uznania za czynnik wyznaczający ludzką wartość i miejsce jednostki w społeczeństwie; 1.3. Praca i rynek pracy we współczesności. Społeczeństwo konsumentów i społeczne peryferia egzystencji dla nowych ubogich; 1.4. Niepełnosprawność w perspektywie materializmu. Kapitalizm – wykluczenie i utowarowienie upośledzonego ciała; 1.5. Ekonomia polityczna niepełnosprawności według Marty Russell i ekonomiczny model niepełnosprawności; 1.6. O (nie)obecności osób z niepełnosprawnością (intelektualną) na współczesnym rynku pracy. 2. Metodologia badań własnych. Konstrukcja projektu badawczego: 2.1. Określenie obszaru przedmiotowego. Problematyka badawcza; 2.2. Deklaracja paradygmatyczna. Umiejscowienie projektu w strategii jakościowej; 2.3. Teoria ugruntowana w wersji konstruktywistycznej Kathy Charmaz jako tama metodologiczna badania fenomenu pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną; 2.4. Sposoby gromadzenia danych w ujęciu teorii ugruntowanej; 2.5. Tok postępowania badawczego i procedura analizy. Kulisy i aktorzy społeczni; 2.6. Sceny – miejsca/przestrzenie i etyczny aspekt badań. 3. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną: 3.1. Założenia, cele i trendy polityki zatrudnienia i (nie)funkcjonowanie systemy wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3.2. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej – zderzenia założeń z rzeczywistością ich implementacji. Systemowe paradoksy niepełnosprawności intelektualnej i zatrudnienia. 4. Przestrzenie, miejsca i społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.2. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.3. Przestrzenie i światy społeczne zakładów aktywności zawodowej w perspektywie doświadczeń kierowników oraz koordynatorów wsparcia; 4.4. Zakład aktywności zawodowej jako przestrzeń społecznego świata pracy w rekonstrukcjach doświadczeń pracowników z niepełnosprawnością intelektualną; 4.5. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w optyce doświadczeń twórców i koordynatorów wsparcia; 4.6. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w percepcji pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 5. Znaczenia pracy i doświadczeń sytuacji pracy. Rola pracy w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną: 5.1. Emancypacyjny potencjał pracy – perspektywa trenerów pracy oraz koordynatorów wsparcia; 5.2. Znaczenia nadawane pracy i doświadczeniom sytuacji pracy przez pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 6. Być pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce. Gra w/o emancypację: 6.1. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną – polityka emancypacji czy działania pozorowane (?). Polityka równych szans versus polityka różnorodności (?); 6.2. Przestrzenie/miejsca/społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dyktat normy – przymus upodobnienia czy zrozumienie dla różnic (?). Kierunek ekonomii społecznej; 6.3. Stawanie się, bycie podmiotem pracy – przesuwanie granic indywidualnego doświadczenia, walka o bycie widzialnym i szansę na alternatywny sposób bycia-w-świecie (?).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność intelektualna i społeczeństwa; 2. Dyskurs jako płaszczyzna konstruowania i odtwarzania porządku społecznego; 3. Założenia metodologii badań własnych; 4. Niepełnosprawność intelektualna w dyskursie publicznym; 5. Niepełnosprawność intelektualna w doświadczeniach biograficznych; 6. Wśród dyskursów i znaczeń- między przemocą, adaptacją a emancypacją
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część 1. Niepełnosprawność dzieci i młodzieży: Postrzeganie niepełnosprawności jednostki przez pełnosprawność rówieśników; Predykcja stresu oksydacyjnego u młodzieży z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową w badaniach pletyzmograficznych; Rozumienie empatyczne jako kompetencja społeczna i emocjonalna pedagogów specjalnych. Część 2. Niepełnosprawność dorosłych: Akceptacja własnej niepełnosprawności - definicja i diagnoza zjawiska u osób z dysfunkcją ruchu; Edukacja zdrowotna osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Szczęśliwi mimo wszystko; Postępowanie rehabilitacyjne z chorym i niepełnosprawnym w opiece hospicyjnej i paliatywnej; Oddziaływania niespecyficzne w rehabilitacji; Pomoc osobom niepełnosprawnym w nowej perspektywie unijnej w latach 2014-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym- symptomatologia i etiologia; 2. Rewalidacja i edukacja uczniów głęboko upośledzonych umysłowo; 3. Metodologiczne podstawy badań; 4. Struktura organizacyjno-prawna zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych umysłowo; 5. Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające na efektywność prowadzonej edukacji; 6. Analiza indywidualnych przypadków; 7. Wnioski i uogólnienia wynikające z badań. Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.

Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Definicje niepełnosprawności intelektualnej- wybrane stanowiska; Kryteria i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej; Przyczynie niepełnosprawności intelektualnej; Symptomy niepełnosprawności intelektualnej; Rys historyczny kształtowania się opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie; Skala zjawiska niepełnosprawności intelektualnej dzieci i młodzieży w województwie podkarpackim; 2. Regulacja prawne wobec osób niepełnosprawnych: Międzynarodowe standardy prawne; Prawo polskie wobec osób niepełnosprawnych; 3. Pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym intelektualnie- organy administracji rządowej i samorządowej; 4. Inicjatywy społeczne na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej