Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(28)
Autor
Dykcik Władysław
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Erenc Janusz
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jelonek Ireneusz
(1)
Karaś Marta
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Palak Zofia
(1)
Palicka Dorota
(1)
Pawlas-Czyż Sabina
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Pilecki Jan
(1)
Pisula Ewa
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prysak Dorota
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Sowa Józef
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Stankowski Adam
(1)
Steczek-Byczek Dorota
(1)
Syniow Wiktor M
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Sznura Patrycja
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Vašek Štefan
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wolski Andrzej
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Zakrzewski Andrzej P
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Pedagogika specjalna
(13)
Niepełnosprawni
(9)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Głusi
(3)
Ludzie starzy
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Logopedia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rehabilitacja zawodowa
(2)
Rodzina
(2)
Surdopedagogika
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Aspiracje
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Excel
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Internet
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kalectwo
(1)
Komputery
(1)
Kultura
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Ubezwłasnowolnienie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zespół ADHD
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 3)
Zawiera: Wprowadzenie; Zaburzenia ze spektrum autyzmu, schizofrenia i funkcjonowanie społeczne;  Wybrane aspekty diagnozy pedagogicznej zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnozowanie sytuacji rodzinnej osób z niepełnosprawnością – obszary, problemy, aspekty etyczne;  Użyteczność zogniskowanego wywiadu grupowego w badaniu pedagogów specjalnych jako uczących się podmiotów; Rola rodziców i asystentów w przygotowaniu dorosłych osób z autyzmem do zatrudnienia; Badania nad rolami społecznymi osób głuchoniewidomych w Polsce i Republice Czeskiej; Udział rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością słuchową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej