Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(66)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(63)
Czasopisma
(3)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(35)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(54)
Autor
Borski Maciej (1975- )
(5)
Koczur Wiesław
(4)
Krause Amadeusz
(3)
Palak Zofia
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Zawiślak Aleksandra
(3)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Komorska Marta
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Lityński Adam (1940- )
(2)
Majewski Kamil
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Szczęch Norbert
(2)
Antonów Kamil
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernat Rafał
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Błaszczak Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dykas Kamil
(1)
Erenc Janusz
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Frąckiewicz Danuta
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Grzonka Lesław
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Hajn Zbigniew
(1)
Jaskulska Jagoda
(1)
Jaworska Katarzyna
(1)
Jupowicz-Ginalska Anna
(1)
Juranek Alexander Martin
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karbownik Karolina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kałużny Tomasz
(1)
Kil Jan
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kogut Anna
(1)
Konieczny Jerzy
(1)
Kordeczka Magdalena
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalak Tadeusz
(1)
Kowalczyk Aneta
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Król Karol
(1)
Książek Daniel
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kurowski Krzysztof
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśniak Aleksander
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejko Wojciech
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Temat
Niepełnosprawni
(48)
Pedagogika specjalna
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Ludzie starzy
(6)
Opieka społeczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Rynek pracy
(5)
Szkolnictwo
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Integracja społeczna
(4)
Młodzież
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Patologia społeczna
(4)
Praca
(4)
Rehabilitacja zawodowa
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Bezrobocie
(3)
Internet
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Prawo pracy
(3)
Rodzina
(3)
Socjologia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Alkoholizm
(2)
Aspiracje
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(2)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Młodzież głucha
(2)
Narkomania
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Pracodawcy
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Renta socjalna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Zatrudnienie elastyczne
(2)
Zatrudnienie wspomagane
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Bhp
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Demografia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dowód sądowy
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
E-mail marketing
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Excel
(1)
Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
(1)
Fundusz Pracy
(1)
Good Behavior Game
(1)
Głusi
(1)
HIV
(1)
Hipoterapia
(1)
Informacje niejawne
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kibice
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kobiety
(1)
Komputery
(1)
Konstytucjonalizm (ustrój)
(1)
Kontrakt socjalny
(1)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(1)
Koszty pracy
(1)
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS)
(1)
Kultura
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Temat: czas
1989-
(12)
2001-0
(9)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czechy
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
68 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Fakty o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych: osoby niepełnosprawne na polskim rynku pracy; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych w wybranych krajach Europy; 2. Pracodawcy o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych- wyniki badań: Kto zatrudnia osoby niepełnosprawne?; Co przeszkadza pracodawcom w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych?; System dofinansowań- jak to działa?; Dostęp do informacji dla pracowników; Stereotypy i postawy dyskryminujące osoby niepełnosprawne; Dostęp do doradztwa i źródeł rekrutacji; Wykorzystanie nietypowych form zatrudnienia i organizacji pracy; Zarządzanie niepełnosprawnością w miejscu pracy; Kultura organizacyjna a zatrudnienie osób niepełnosprawnych; Wsparcie lokalne; Co postulują pracodawcy?; Rekomendacje; 3. Źródła informacji dla pracodawców: Portale internetowe; Agencje pośrednictwa pracy specjalizujące się w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; Publikacje przydatne pracodawcom; Polskie akty prawne; najważniejsze dokumenty międzynarodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych. Teoria i praktyka: Geneza polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych; Polityka społeczna wobec niepełnosprawnych w Polsce; Niepełnosprawność i niepełnosprawni w podstawowych nurtach i teoriach polityki społecznej; Niepełnosprawni niepełnosprawność w polityce społecznej. Ewolucja definicji niepełnosprawności; Międzynarodowa polityka społeczna wobec osób niepełnosprawnych; Podmioty polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych w Polsce: Podmioty polityki społecznej w Polsce- systematyzacja, funkcje i przypisane zadania; Samorządowa polityka społeczna wobec osób niepełnosprawnych; Organizacje pozarządowe i obywatelska polityka społeczna;. Rola rodziny w pomocy na rzecz osób niepełnosprawnych;. Zakład pracy jako podmiot społecznej na rzecz osób niepełnosprawnych; 3. Instrumenty realizowanej w Polsce polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych i prawa osób niepełnosprawnych w różnych obszarach życia: Likwidacja barier funkcjonalnych; Warunki dostępu do usług społecznych i korzystania z praw socjalnych i obywatelskich; Ulgi podatkowe i świadczenia społeczne; 4. Polityka społeczna na rzecz osób niepełnosprawnych w krajach Unii Europejskiej- cele, zasady i instrumenty; Świadczenia społeczne jako element polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych w krajach Unii Europejskiej; Polityka zatrudnienia osób niepełnosprawnych; 5. Jaka polityka społeczna wobec osób niepełnosprawnych w Polsce?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; nr 8/2012)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; nr 4.)
1.Zagadnienia wstępne; 2. Gwarancje korzystania z czynnego prawa wyborczego przez osoby z niepełno sprawnościami i osoby starsze- regulacja; 3. Gwarancje korzystania z czynnego prawa wyborczego przez osoby z niepełno sprawnościami i osoby starsze w praktyce wyborów parlamentarnych 2011 roku- wybrane zagadnienia; 4. Wnioski; 5. Rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitora Prawa Pracy)
1. Zagadnienia ogólne; 2. Obowiązki pracodawcy; 3. Zakład pracy chronionej i aktywności zawodowej; 4. Telepraca; 5. Wsparcie dla pracowników niepełnosprawnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wstęp, 2.Niepełnosprawne studiowanie niepełnospra wnych, 3.Student niepełnosprawny wobec barier architek tonicznych, 4.Dostępność architektoniczna szkoły wyż szej dla niepałnosprawnych, Student niepełnospraw ny w polskich szkołach wyższych, 5.Student niepełno sprawny w systemie szkolnictwa wyższego, 6.Student nie pełnosprawny - możliwości i ograniczenia w zdobyciu wykształcenia na poziomie wyższym na przykładzie UWM w Olsztynie, 7.Szkoła wyższa w uzdrowisku, 8.Uczelnia wy ższa bez barier, 9.Wszechnica Świętokrzyska w Kiel cach jako przykład uczelni bez barier, 10.Studenci nie pełnosprawni w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wielkopolskim, 11.Rehabilitacja osób słabowi dzących i niewidomych - szansą na edukację wyższą, 12. Metody i techniki nauczania słabowidzących i niewido mych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy : 1.Dor dztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, 2.Koszty i korzysci w systemie rehabilitacji zawodowej osób nie pełnosprawnych, 3.Kierunki zmian systemu wspierania za trudnienia osób niepełnosprawnych w aspekcie integracj i Polski z Unią Europejską, 4.Niewidomy na rynku pracy - szanse i zagrożenia.Zatrudnianie pomimo czy dzięki niepełnosprawności?, 5.Pub integracyjny - pomysł na działalność gospodarczą. Niepełnosprawni i edukacja na świecie : 1.Edukacyjne d rogi młodzieży niesłyszącej w Norwegii. Sztuka i twórczość w terapii osób niepełnosprawnych : 1.Wystawa "Dotyk", 2.Galeria dotyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I; Badania jako narzędzie zmiany społecznej: aktywizacja młodzieży w społecznych działaniach na rzecz wyrównania szans osób niepełnosprawnych; Nie ma barier, są tylko opory; Niewidoczne bariery; Podróż edukacyjna; Każdy inny - wszyscy równi; Mieszkańcy Ząbkowic - z sobą czy obok siebie?; Dwie grupy a to samo miejsce. Warsztaty terapii zajęciowej jako etap przejściowy między szkołą a pracą; Jak przetarłem szlak; A ty, kim dla mnie mógłbyś być?; I co po liceum? Przepaść?; Szkolna integracja w powiecie jaworskim Część II; Sytuacja osób niepełnosprawnych w systemie edukacji: kapitał społeczny i działania na rzecz osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Osoby niepełnosprawne w polityce społecznej krajów należących do Unii Europejskiej; 2. Polski obraz niepełnosprawności w polityce społecznej: wybrane aspekty; 3. Integracja społeczna jako cel polityki wobec osób niepełnosprawnych: aktualność i perspektywy; 4. Poziom władzy w realizacji celów polityki integracyjnej dla osób niepełnosprawnych; 5. Monitoring realizacji zadań: ocena danych w kontekście realizacji mechanizmów integracji społecznej osób niepełnosprawnych w województwie pomorskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 5)
1. Pomiędzy teoria a praktyką pedagogiczną - wielkość problemów: Otwartość pedagogiki specjalnej; Relacje teoria - praktyka w pedagogice specjalnej; Pomiędzy pedagogiką a pedagogiką - źródła i implikacje dystansu; Podmiotowość osób z niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce; Podmiotowość roli uczenia z lekką niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce edukacyjnej; nauczanie pisma Braille’a w Polsce i za granicą; Perspektywy rozwoju surdotyflopedagogiki w Polsce; Rekonstrukcja stanowisk wobec badania jakości życia jako przyczynek do wypracowania podejścia badawczego jakości życia osób niepełnosprawnych w pedagogice; teoretyczne dylematy dotyczące uwzględniania subiektywnych aspektów jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualna; Radość życia jako kategoria pedagogiczna (nie)obecna w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej; Specyfika pedagogiki starości - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Muzykoterapia - dysonans teoretyczno-praktyczny; Między teoria a praktyką wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym narządem wzroku; Autorytety we wdrażaniu teorii do praktyki pedagogicznej; Jak rozmawiać z umierającym dzieckiem?; 2. Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych: Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli szkół specjalnych; Jacy pedagodzy specjalni? Kompetencje pedagogów specjalnych; Teoria i praktyka edukacji - refleksje nad dialogiem; System preferencji komunikacyjnej NLP w kształceniu pedagogów specjalnych i logopedów; Kształcenie pedagogów specjalnych w kontekście reform bolońskich; Studenci o aksjologicznym aspekcie pracy nauczyciela; Przygotowanie pedagogów specjalnych do realizacji promocji zdrowia w szkole; Kompetencje surdopedagoga do pracy z dziećmi z wadą słuchu współwystępującą z innymi uszkodzeniami; Samokształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 3. Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym: Sytuacja studentów niepełnosprawnych w polskich szkołach wyższych; Ludzie z niepełnosprawnością a uniwersytet - niektóre dylematy; Osoba niepełnosprawna w szkole wyższej - o postawach i problemach pracowników naukowo-dydaktycznych; Niepełnosprawni w kształceniu na poziomie wyższym - doświadczenia Uniwersytetu Zielonogórskiego; kompetencje językowe studentów niesłyszących a ich szanse edukacyjne; Moje doświadczenia jako osoby niepełnosprawnej na uczelni wyższej; 4. Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym: Edukacja niepełnosprawnych warunkiem wyrównania ich szans w zjednoczonej Europie; Wirtualny świat Internetu - nowa jakość życia niepełnosprawnych; Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie posttransformacyjnym - szanse i zagrożenia; Wersje kobiecości - kontekst patriarchalny; Wizerunek niepełnosprawnej kobiety w świecie kultury ponowoczesnej; Pomiędzy rzeczywistością a możliwością - doświadczenia życiowe osoby z niepełnosprawnością intelektualną; Subkulturowe środowisko młodzieżowe - społeczne implikacje zjawiska; Społeczność osób stygmatyzowanych więzieniem w społeczeństwie posttransformacyjnym; Szanse i zagrożenia dla młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie posttransformacyjnym; 5. Edukacja i rewalidacja osób z róznymi typami niepełnosprawności - problemy wspólne i swoiste: Pytanie o koncepcje kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Z badań nad efektami kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie szkolne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wybranych formach kształcenia na pierwszym etapie edukacji; Rodzina i szkoła w edukacji ucznia niepełnosprawnego w systemie integracyjnym; Wspieranie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością - nowe tendencje w pedagogice specjalnej; Obraz osób z niepełnosprawnością umysłowa w percepcji jej pełnosprawnego rodzeństwa; Przemoc ze strony starszego rodzeństwa a poziom lęku i poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z lekką niepełnosprawnością umysłowa; Nagrody i kary w procesie wspierania rozwoju uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym; Motywy wyboru wartości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów z lekka niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Teoretyczne inspiracje pedagogicznej diagnozy dzieci z niepełnosprawnością umysłową; Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju wcześniaków - doświadczenia matek; Hipoterapia jako jedna z form wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Wybrane uwarunkowania relacji rówieśników w klasach integracyjnych; Stosunki rówieśnicze młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w perspektywie edukacyjnej; Czy integracja społeczna dzieci autystycznych jest możliwa? O jednej z dróg; Być sobą z autyzmem - nowe wyzwania dla andragogiki specjalnej; Aktywność zabawowa dzieci z autyzmem; Trajektoria cierpienia matki dziecka z autyzmem; czy niesłyszący są językowo kreatywni?; Wpływ antropologiczny koncepcji osoby niesłyszącej na postawy rodziców dzieci z wada słuchu; Kompetentna diagnoza edukacyjna jako wyznacznik oceny osiągnięć szkolnych ucznia z wada słuchu; Kryteria wartościowania stosowane przez młodzież z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników; resocjalizacja osób z deficytami rozwojowymi w świetle literatury i obserwacji własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 523)
1. Kształcenie młodzieży z niepełnosprawnością na poziomie wyższym: 2. Wielość perspektyw funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością; 3. Swoiste problemy psychospołeczne i edukacyjne studentów; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Motywy podjęcia studiów przez młodzież z niepełnosprawnością w świetle analizy wyników badań własnych; 6. Wybrane aspekty funkcjonowania edukacyjnego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 7. Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 8. Perspektywy pracy zawodowej w opiniach badanych studentów; 9. Współzależności między obszarami badawczymi; 10. Podsumowanie i postulaty dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji. Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych; Nie izolować, ale czy integrować?; Bariery i zagrożenia integracji osób niepełnosprawnych; Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji; Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego; Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych; W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym; Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych; Pomoc rodzino w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka; Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Wsparcie społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością umysłową i ich rodzin; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z astmą oskrzelową i alergią oraz ich rodzin; Wspierająca rola wybranych stowarzyszeń rodziców dzieci niepełnosprawnych; Koła pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzycą jako grupa wsparcia; Sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością w świetle opinii studentów pedagogiki. Część II: Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji. Analiza zachowania nieletnich w czasie rozprawy sądowej; Atmosfera wychowawcza w interwencyjnym schronisku dla nieletnich; Problem narkomanii w opinii młodzieży; Asertywność a zaburzenia zachowania młodzieży zagrożonej patologią społeczną; Stopień sprawności fizycznej a nasilenie potrzeb psychicznych u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Możliwości dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) w organizacji schematu ciała i orientacji przestrzennej; Poczucie osamotnienia i poziom lęku u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Z badań nad sugestywnością osób z upośledzeniem umysłowym; Determinanty rozwoju sprawności fizycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym; Rehabilitacja psychiczna niewidomych i słabo widzących uczniów klas maturalnych jako element przygotowania do trudnych sytuacji egzaminacyjnych; Możliwości edukacyjne dzieci niewidomych - w opinii ich rodziców; Kształtowanie podstawowych pojęć geometrycznych w nauczaniu dzieci niewidomych; Z badań nad samooceną młodzieży z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, leczonej operacyjnie; Preferencja wartości osób przewlekle chorych - w świetle badań empirycznych; Teatroterapia jako forma pracy z osobami niepełnosprawnymi; Diagnoza dysleksji - jej psychospołeczne konsekwencje; Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu; Wybrane uwarunkowania niskiego poczucia własnej wartości uczniów dyslektycznych; Syndrom Deficytu Uwagi i Nadruchliwości u uczniów klas V.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna w procesie zmiany- od Historii szaleństwa Michaela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy; Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych; 1. Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością: Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego; Szkoła w dynamicznej fazie przejścia- zaniechania i absurdy; Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej; Wychowanie- pedagogika specjalna w odwrocie; 2. Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień: Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej; Zdiagnozowana odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu; Paradygmaty a uzgodnienia społeczne na temat niepełnosprawności; Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej; 3. Paradygmaty pedagogiki specjalnej: Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej; Paradygmatyczne dezaktualizacje- biologizm i rehabilitacja; Paradygmatyczne kłopoty z integracją; Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej: Paradygmat społeczny niepełnosprawności; Paradygmat normalizacji środowiska; Paradygmat emancypacyjny; Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wykorzystać internet w poszukiwaniu pracy? / Anna Owczarz. - Gliwice : Helion, 2005. - 236, [2] s. : rys. ; 21 cm.
1. Praca w Polsce, 2. Praca poza granicami kraju, 3. Praca dla absolwenta i nie tylko, 4. Praca dla osób niepełnosprawnych, 5.Inne sposoby zdobywania pracy, 6. Praca u wybranego pracodawcy, 7. Internet skarbnicą informacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Sytuacja socjalno-bytowa osób niepełnosprawnych; 2. Konstytucyjnoprawne aspekty zabezpieczenia praw społecznych osób niepełnosprawnych; 3. Renty z tytułu niezdolności do pracy w powszechnym systemie ubezpieczeń społecznych; 4. Rola orzecznictwa lekarskiego i rehabilitacji w ramach prewencji rentowej w pozarolniczym ubezpieczeniu społecznym; 5. Renta rolnicza z tytułu niezdolności do pracy wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej; 6. Renta socjalna; 7. Ochrona zdrowia osób niepełnosprawnych; 8. Ochrona zdrowia osób niepełnosprawnych; 9. Ochrona zdrowia psychicznego; 10. Świadczenia z zakresu pomocy społecznej dla osób niepełnosprawnych; 11. Świadczenia socjalne dla osób niepełnosprawnych w krajach Unii Europejskiej; 12. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego. Świadczenia dla osób niepełnosprawnych; 13. Mierniki antycypacji pełnosprawności w znaczeniu oceny lat życia w stanie pełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368/369 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 368/369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań – w literaturze przedmiotu: 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna; 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego; 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego. Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań: 1. Problem badawczy; 2. Metoda i narzędzia badawcze; 3. Badana grupa i procedura badania. Rozdział 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 4. Podsumowanie wyników badań. Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi: 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży; 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych; 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie. Rozdział 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością: 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego; 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej; 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście uniwersalnego procesu przystosowania; 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej: 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia; 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia; 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu; 4.5. Młodzież przewlekle chora. Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych. Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej młodzieży niepełnosprawnej. Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych Rozdział 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu: 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie; 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów; 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków: 3.1. Agresja; 3.2. Autoagresja. Rozdział 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych: 1. Samozniszczenie – samobójstwo, samookaleczenia; 2. Uzależnienia substancyjne; 3. Uzależnienia behawioralne – kult ciała: 3.1. Piercing i tatuowanie; 3.2. Zaburzenia łaknienia; 3.3. Dysmorfofobia; 4. Zaburzenia pozorowane. Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Ikonizacja tematów e-maili marketingowych; Przedsięwzięcia promocyjne polskich redakcji prasowych - komunikacja z nabywcami; Strategie komunikacyjne z pracownikami niepełnosprawnymi w e-przedsiębiorstwie; Harnaś, ze hej! Marketingowe użycie dziedzictwa kulturowego (na przykładzie Podhala); Pomiędzy misją a promocją. Funkcjonowanie organizacji wspierających dziennikarstwo śledcze na przykładzie Center for Investigative Reporting; Finansowa funkcja okładek polskich magazynów; Wydarzenia uczelniane jako narzędzie akademickiego public relations. Studium przypadku Kongresu Praktyków Biznesu w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ; 167)
1.Przemiany demograficzne w rozwoju społeczno-gospodarczym: Zróżnicowanie terytorialne wybranych problemów ludnościowych w kontekście rozwoju społeczno-gospodarczego polskiej wsi; Przemiany demograficzne a aktywność zawodowa ludności w Polsce; Demograficzne skutki międzynarodowych migracji w wybranych krajach Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Polski; Konsekwencje przemian demograficznych w świetle adekwatności i stabilności systemów emerytalnych; Kapitał ludzki jako determinanta rozwoju społecznego. Zarys problemu z perspektywy regionu; Przestrzenne zróżnicowanie ludności według wieku w Polsce 1991-2010; Wydłużania życia ludności a problem zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego; 2. Edukacja na rzecz postępu i rozwoju: Wielosektorowość w szkolnictwie wyższym- przykład polski i czeski; Edukacja ekonomiczna dzieci i młodzieży w Polsce; Przemiany demograficzne a dostosowanie polskiego systemu edukacji; Co wiemy "o społeczeństwie wiedzy"?; 3. Praca w dobie postępu i rozwoju: Zmiany regulacji prawnych na rynku pracy osób niepełnosprawnych; Zatrudnienie socjalne w województwie mazowieckim; Zatrudnienie czy samo zatrudnienie- dylematy wspierania aktywności zawodowej osób starszych; Polityka rynku pracy w Wielkiej Brytanii. Propozycje implementacyjne dla Polski; Polityka społeczna a prawo pracy w społecznym ustroju pracy; Zmiany w modelu pracy; Miejsce aktywizacji zawodowej osób starszych w dialogu społecznym; Bezrobocie młodych- strategie przeciwdziałania bezrobociu wśród młodzieży- rozwiązania Unii Europejskiej a województwo warmińsko-mazurskie; Rola związków zawodowych w procesie dialogu społecznego; Europejski model monitorowania osób młodych na rynku pracy w dobie przemian społeczno-gospodarczych; Niepełnosprawni, osoby starsze i młodzież na rynku pracy; Związki zawodowe i ich wpływ na rozwój społeczny i gospodarczy; Miraż pełnego zatrudnienia; Praca w gospodarce postindustrialnej- zatrudnienie w sektorze usług w Polsce; Psychologiczne zagrożenia elastycznych form zatrudnienia- psychopatologia telepracy; Dynamika i struktura przeobrażeń zatrudnienia w Polsce po akcesji do Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej