Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(83)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(59)
dostępne
(50)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(54)
Czytelnia
(59)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Betkiewicz Witold
(3)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Tomanek Paweł
(3)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Chmielewski Adam
(2)
Czarny Bogusław
(2)
Denzin Norman K
(2)
Flick Uwe
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Krahelska Halnina
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Popper Karl R
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Andreski Stanisław
(1)
Apanowicz Jerzy
(1)
Banks Marcus
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Chodubski Andrzej Jan
(1)
Colander David C
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Dziuban Agata
(1)
Dębski Jerzy
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goliński Michał
(1)
Grobler Adam
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Hajduk Zygmunt
(1)
Haman Jacek
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jakubowski Wojciech
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jedlicki Witold
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Johnson Janet Buttolph
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karpiński Jakub
(1)
Kitowski Jerzy
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kozłowska Urszula
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Kubinowski Dariusz
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kvale Steinar
(1)
Landreth Harry
(1)
Leoński Jacek
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Meredyk Kazimierz
(1)
Mozga Maja
(1)
Mycoff Jason D
(1)
Mynarski Stefan
(1)
Nachmias David
(1)
Nowak Stefan
(1)
Oppenheim A.N
(1)
Panek Tomasz
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Perek-Białas Jolanta
(1)
Pieter Józef
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Porębski Leszek
(1)
Radomski Dariusz
(1)
Reynolds Henry T
(1)
Rosner Katarzyna
(1)
Rucińska Monika
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Shaughnessy John J
(1)
Silverman David
(1)
Sobczak Jacek (1946 - )
(1)
Stachak Stanisław (1929- )
(1)
Stefański Ryszard Andrzej (1944- )
(1)
Sułek Mirosław (1952- )
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szeworski Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Temat
Metodologia
(50)
Nauki społeczne
(36)
Badania naukowe
(17)
Socjologia
(17)
Nauka
(16)
Pedagogika
(12)
Nauki ekonomiczne
(8)
Metody badawcze
(7)
Polityka
(6)
Psychologia
(6)
Dysertacje naukowe
(5)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Nauki polityczne
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Ekonomia
(3)
Społeczeństwo
(3)
Statystyka
(3)
Twórczość
(3)
Wiedza
(3)
Ankieta
(2)
Badania jakościowe
(2)
Badania operacyjne
(2)
Filozofia
(2)
Filozofia nauki
(2)
Medycyna
(2)
Nauki empiryczne
(2)
Neopozytywizm
(2)
Opinia publiczna
(2)
Psychometria
(2)
Studenci
(2)
Teoria poznania
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Action Research
(1)
Analiza historii zdarzeń
(1)
Antropologia wizualna
(1)
COVID-19
(1)
Czas
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doktorat
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja europejska
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Etnografia
(1)
Europeistyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Jakość życia
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kadry
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Lasswell, Harold D. (1902-1978)
(1)
Licea
(1)
Marketing
(1)
Merkantylizm
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metogologia
(1)
Modele
(1)
Modele matematyczne
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne -- metodologia
(1)
Nauki empiryczne -- metodologia
(1)
Naukoznawstwo
(1)
Ontologia
(1)
Osobowość
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polska
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Poznanie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Prakseologia
(1)
Prawnicy
(1)
Prawo
(1)
Prognozy
(1)
Przedsiębiorstwo -- ekonomika
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Regiony (adm.)
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Storytelling
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(21)
Materiały konferencyjne
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Antologia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(29)
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Psychologia
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
85 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Poznanie naukowe w medycynie od starożytności do współczesności; 2. Obserwacja jako źródło danych pomiarowych; 3. Błąd pomiarowy i niepewność wyników w badaniach naukowych i praktyce klinicznej; 4. Zdrowie i choroba jako przedmiot poznania naukowego; 5. Podstawy wnioskowania w naukach medycznych; 6. Czynniki zakłócające w medycznych badaniach naukowych; 7. Schematy badań stosowanych w medycynie; 8. Organizacja badań i zastosowanie informatyki w administrowaniu projektem badawczym; 9. Publikacje medyczne jako źródło wiedzy; 10. Obszary zastosowań modelowania matematycznego w medycynie; 11. Medycyna oparta na dowodach. Pomost między nauką a praktyką kliniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wiedza zdroworozsądkowa, mądrościowa i naukowa, 2. Nauka-metoda poznawania rzeczywistości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik badacza)
1. Wprowadzenie do badań z zastosowaniem techniki wywiadu; 2. Epistemologiczne problemy związane z prowadzeniem wywiadów; 3. Etyczne problemy związane z prowadzeniem wywiadów; 4. Planowanie badań z wykorzystaniem technik wywiadu; 5. Prowadzenie wywiadu; 6. Rodzaje wywiadów; 7. Jakość wywiadu; 8. Transkrypcja wywiadów; 10. Weryfikacja i uogólnienie wiedzy uzyskanej za pomocą wywiadów; 11. Przedstawianie wiedzy uzyskanej w badaniu; 12. Udoskonalanie jakości wywiadu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tożsamość ponowoczesna. O poszukiwaniach teoretycznych w kontekście metodologicznym, Kategoria tożsamości w badaniach współczesnego społeczeństwa polskiego, Tożsamość jako narracja, O pojęciu i pojmowaniu tożsamości, Czy podmiot teorii strukturacji jest rzeczywiście refleksyjny? Sprzeczności w propozycjach Giddensa, Działanie przedsiębiorcze. Auto-praca nad tożsamością a społeczny proces konstruowania motywacji do działania przedsiębiorczego, Kształcenie tożsamości członków międzynarodowych elit. Internacjonalizm zawodowy - pomiędzy dyskursema praktyką, Czynniki kształtujące tożsamość przedsiębiorcy w Polsce, Tożsamość współczesnych menedżerów, Badanie dyskursu jako sposób rekonstruowania granic tożsamości zawodowej, Destrukcja tożsamości zawodowej. Przykład osób zatrudnionych w domu pomocy społecznej, Bieg życia organizacji. Kilka uwag o historii, tożsamości i upadku Stoczni Szczecińskiej SA, Narzekający taksówkarze. Ideologie zawodowe w działaniu, Konteksty relacji mistrz-uczeń, Zaoczna strona uniwersytetu: "Kontakt", tożsamość i kontekst świadomości, Społeczne konstruowanie emocji, Autoprezentacje mężczyzn odpowiadających na prasowe ogłoszenia towarzysko-matrymonialne, Wirtualne wytwory nastolatka - badania, Tożsamość mieszkańców Warszawy, Uwagi o pojęciu socjalizacja pograniczna, Tożsamość lokalna na pograniczu (na przykładzie Ziemi Lubuskiej), "Wsi spokojna, wsi wesoła..."-elementy stylu życia mieszkańców pewnej mazurskiej wsi, Glokalizacja: lokalny wymiar procesu makroprzekształceń. Wybrane aspekty, Ciało a tożsamość społeczna z perspektywy konstruktywistycznej socjologii ciała, Ciało jako element tożsamości, Ciało a konstruowanie tożsamości indywidualnej w przestrzeni wirtualnej, Ciało jako narzędzie budowania pozycji w grupie. Na podstawie badań wśród tancerzy tańca towarzyskiego, Kreowanie tożsamości w warunkach de-reifikacji i destabilizacji kultury, W spirali niepewności-proces budowania tożsamości poety, Sport jako element tożsamości (na przykładzie biografii Diego Armando Maradony), Trajektoryczne doświadczenie migracji w biografii migrujących małżeństw wojskowych, Interakcja korupcyjna jako spektakl-Podejście dramaturgiczne w badaniu zjawiska korupcji, Człowiek z Davos vs. człowiek Seattle. Rola antyglobalistów w kształtowaniu świadomości i tożsamości społeczeństwa polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Przedmowa; Rozdział I. Ogólna problematyka metodologii badań naukowych (Brunon Hołyst): Pojęcie metodologii badań; Podział nauk; Wpływ logiki na metodologię badań; Hipotezy naukowe; Obserwacja; Eksperyment; Badania testowe; Metody statystyczne; Metody subiektywne; Kryterium metody naukowej. Rozdział II. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora: Kształtowanie się statusu doktora; Uzyskiwanie stopnia doktora w świetle przepisów ustawy z 2003 r.; Czynności poprzedzające wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora; Rola promotora w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora; Postępowanie doktorskie po wszczęciu postępowania; Podstawowe trudności związane ze stosowaniem nowych rozwiązań. Rozdział III. Dysertacja doktorska – istota, cel i metodologia: Dysertacja doktorska – istota i cel; Trzy warunki konieczne: oryginalność, fachowość i znajomość metodologii; Co? Dlaczego? Jak? Jakie wnioski? Po co?; Twórczy charakter pracy doktorskiej; Postępowanie zgodne z metodami pracy naukowej; Terminologia naukowa i styl oraz struktura rozprawy doktorskiej; Przedstawienie twierdzeń i praw naukowych; Proces myślowy i jego zasady; Krytyczne poznanie; Uzasadnienie twierdzeń i obiektywizm naukowy; Ocena rozprawy doktorskiej. Rozdział IV. Metody myślenia, badania prawa i systematyzacji wiedzy w naukach prawnych: Uwagi w punkcie wyjścia; 2.1. Metodologiczna odrębność nauk prawnych; 2.2. Ogólne metody myślenia i porządkowania wiedzy a metody badania prawa; 2.3. Ważne cechy i postawy badacza; Ogólne metody myślenia stosowane w naukach prawnych; 3.1. Metoda analizy; 3.2. Metoda syntezy; 3.3. Metoda argumentacyjna; Metody badania prawa; 4.1. Metoda formalno-dogmatyczna; 4.2. Metoda hermeneutyczna; 4.3. Metody socjologiczne badania prawa; 4.4. Metody aksjologicznego badania prawa; 4.5. Metody ekonomicznego badania prawa; 4.6. Metoda historyczno-opisowa badania prawa; 4.7. Metody komparatystyczne; Metody systematyzacji wiedzy naukowej; Rozdział V. Metodyka przygotowania rozprawy doktorskiej: Rozprawa doktorska; Charakter rozprawy; Wybór tematu rozprawy; Zebranie literatury; Podstawowe założenia i koncepcja rozprawy; 6.1. Problem naukowy; 6.2. Cel rozprawy; 6.3. Teza badawcza; 6.4. Hipoteza badawcza; 6.5. Metody badawcze; Konstrukcja (kompozycja) rozprawy; 7.2. Rozwinięcie tematu; 7.3. Wnioski; Strona formalna rozprawy; 8.1. Język; 8.2. Objętość; 8.3. Części składowe; Współpraca z promotorem; Rozdział VI. Etyka badań naukowych: Wstępne uwagi terminologiczne; Geneza i wyodrębnienie etyki badań naukowych; Współczesne modele etyki badań naukowych; Multicentryczny system standardów etycznych badań naukowych; Podstawowe funkcje etyki badań naukowych; Dobre praktyki w badaniach naukowych; 6.1. Dobre praktyki w zakresie postępowania z danymi naukowymi; 6.2. Dobre praktyki w zakresie procedur badawczych; 6.3. Dobre praktyki autorskie i wydawnicze; 6.4. Dobre praktyki w zakresie recenzowania i opiniowania; 6.5. Dobre praktyki w kształtowaniu młodej kadry i studentów; 6.6. Dobre praktyki w zakresie relacji ze społeczeństwem; 6.7. Dobre praktyki w zakresie ujawniania konfliktu interesów; Nierzetelności naruszające etos badań naukowych; 7.1. Rażące przewinienia pracownika naukowego; 7.2. Wysoce naganne przewinienia pracownika naukowego; 7.3. Inne niewłaściwe zachowania; 7.4. Odpowiedzialność pracownika naukowego; Rozdział VII. Prawo autorskie w pracy naukowej i badawczej: Pojęcie utworu; Utwory zależne, inspirowane, zbiory i utwory zbiorowe; Utwory naukowe; Autorskie prawa osobiste; Autorskie prawa majątkowe; Plagiat; Przytaczanie i cytowanie utworów; Rozdział VIII. Metodyka poszukiwania, analizy i wykorzystania orzecznictwa Sądu Najwyższego w prawniczej pracy naukowej: Zadania i kompetencje Sądu Najwyższego; Właściwość izb Sądu Najwyższego; Postępowanie przed Sądem Najwyższym; Rodzaje orzeczeń Sądu Najwyższego. Składy Sądu Najwyższego; 5.1. Składy powiększone Sądu Najwyższego; Moc wiążąca wyroków i uchwał; 6.1. Uchwały o mocy zasad prawnych; 6.2. Przykłady uchwał Sądu Najwyższego podjętych w składach powiększonych, mających moc zasady prawnej; 6.3. Wytyczne (powszechnie obowiązująca wykładnia ustaw); Techniczna strona orzeczeń Sądu Najwyższego; Sygnatury akt rozpoznawanych przez Sąd Najwyższy; 8.1. Izba Cywilna; 8.2. Izba Karna; 8.3. Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych; 8.4. Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych; Publikowanie orzeczeń Sądu Najwyższego; 9.1. Oficjalne zbiory orzeczeń; 9.2. Publikacje orzeczeń poza oficjalnymi zbiorami orzecznictwa; Funkcje uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Dostęp do akt w celu prowadzenia badań aktowych; Konstrukcja uzasadnień orzeczeń sądowych; 12.1. Postępowanie cywilne, pierwsza instancja; 12.2. Postępowanie cywilne, druga instancja; 12.3. Postępowanie karne, pierwsza instancja; 12.4. Postępowanie karne, druga instancja; 12.5. Różnice w konstrukcji uzasadnień orzeczeń sądów pierwszej i drugiej instancji; 12.6. Konstrukcja uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Co jest najważniejsze w uzasadnieniach orzeczeń Sądu Najwyższego?; Teza jako ostateczny efekt wykładni; Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z orzecznictwa Sądu Najwyższego w pracy naukowej?; Jak czytać orzeczenia Sądu Najwyższego?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, Cz.I Ekonomia przedklasyczna : 2. Wczesna przedklasyczna myśl ekonomiczna, 3. Merkantylizm, fizjokraci i inni prekursorzy klasycznej myśli ekonomicznej, Cz.II Klasyczna myśli ekonomiczna, Malthus i Marks : 4. Adam Smith, 5. Ricardo i Malthus, 6. John Stuard Mill i upadek ekonomii klasycznej, 7. Karol Marks. Cz.III Neoklsyczna myśl ekonomiczna : 8. Jevons, Menger i austriackie podstawy analizy marginalnej, 9. Przejście do ekonomii neoklasycznej: rozwinięcie analizy marginalnej, 10. Walras i teoria równowagi ogólnej, 11. Alfred Marshall i ekonomia neoklasyczna. Cz.IV Heterodoksyjna myśl ekonomiczna : 12. Wczesna krytyka ekonomii neoklasycznej, 13. Austriacy, neoklasycy i socjaliści o socjalizmie i kapitalizmie, 14. Rozwój nowoczesnej heterodoksyjnej myśli ekonomicznej. Cz.V Najnowsza myśl ekonomiczna: rozumieć teraźniejszość na podstawie przeszłości : 15. Rozwój nowoczesnej teorii mikroekonomicznej, 16. Rozwój nowoczesnej myśli makroekonomicznej, 17. Rozwój ekonometrii i metod empirycznych w ekonomii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauka, podział nauk, praca naukowa, 2. Nauki społeczne, 3. Stosunki międzynarodwe i nauka o stosunkach międzynarodowych, 4. Rankingi i ratingi w badaniu stosunków międzynarodowych, 5. Modelowanie i pomiar w badanich stosunków międzynarodowych, 6. Metody i modele ideowe (heurystyczne) oraz quasioperacyjne, 7. Metody i modele operacyjne, 8. Zastosowanie syntetycznych miar potęgi w analizach strategicznych, 9. Prognozowanie na podstawie modeli. Symulacja i scenariusze, 10. Podejście i metody systemowe, 11. Metody socjopsychologiczne, 12. Etyczne aspekty badań stosunków międzynarodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia europejskie. Podręcznik akademicki / przewodniczący rady nauk. Konstanty Adam Wojtaszczyk)
1. Studia europejskie- dyscyplina badań i kierunek kształcenia; 2. Interdyscyplinarny wymiar studiów europejskich: Studia europejskie z perspektywy nauk politycznych; Studia europejskie z perspektywy stosunków międzynarodowych; Studia europejskie z perspektywy nauk prawnych; Studia europejskie z perspektywy nauk ekonomicznych. Aspekty metodologiczne, ze szczególnym uwzględnieniem badań nad konkurencyjnością gospodarczą; Historyczny wymiar studiów europejskich; Socjologiczny wymiar studiów europejskich; Kulturowe aspekty studiów europejskich; 3. Studia europejskie z perspektywy wybranych metod badawczych: Systemowe podejście w badaniach europejskich; Metoda historyczna w badaniach europejskich; Metoda behawioralna w naukach europeistycznych; Metoda instytucjonalna w badaniach europejskich; Metodologia w badaniach nad integracją europejską- podstawowe wyzwania naukowe; 4. Perspektywy teoretyczne w studiach europejskich; 5. Prace dyplomowe z zakresu europeistyki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
0. Biografia prof. Witolda Kurka. 1. Polityka regionalna i strategie rozwoju regionów: model uwarunkowań budowy strategii rozwoju układów regionalnych; miasto Rzeszów jako metropolia oraz potencjalny europol; 2. Rozwój i zmiany sektorów gospodarki: uwarunkowania restrukturyzacji sektora gazowego w Polsce; kierunki zmian w branży gazowniczej w Polsce; dobra beresteckie Andrzeja Zamoyskiego; 3. Rynek i infrastruktura rynku: rozwój bankowości hipotecznej szansą aktywizacji polskiego rynku nieruchomości; rynek kapitałowy, polityka pieniężna i ceny w procesie transformacji systemowej. 4. Inwestycje i kapitał ludzki jako uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw: zdolność produkcyjna i jej wykorzystanie we współczesnej gospodarce; wpływ zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym na proces doskonalenia organizacji w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; inwestycje sektora przedsiębiorstw w świetle ich sytuacji finansowej; główne problemy i dylematy projektowania oraz realizacji i skutkowania inwestycji; wybrane zagadnienia dotyczące oceny inwestycji ekologicznych w gospodarce rynkowej; wybrane zagadnienia oceny efektywności inwestycji proekologicznych; przejawy podmiotowości pracownika; międzynarodowy przepływ siły roboczej w perspektywie członkostwa polski w Unii Europejskiej. 5. Metodologia badań w nowych dziedzinach wiedzy ekonomicznej: główne nurty w rozwoju świata organizacji w organizacji w ostatnim wieku; rozważania o logistyce jako nowej dziedzinie wiedzy naukowej w Polsce; wpływ międzynarodowych standardów rachunkowości na jakość informacji sprawozdawczej; bariery wiarygodności diagnostycznej analizy finansowej; generatory liczb losowych w badaniach ekonometrycznych; ocena wpływu współliniowości na wyniki prognozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowania (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Societas / pod red. Bogdan Szlachta ; 6)
1. Harold D. Lasswell (1902-1978), 2. Intelektualne źródła teorii politycznej Harolda Lasswella, 3. Homo politicus i psychoanalityczna koncepcja polityki, 4. W poszukiwaniu modelu nauki o polityce, 5. Metodologia badań politycznych, 6. Podstawowe kategorie analizy politycznej, 7. Blaski i cienie demokracji, 8. Ład międzynarodowy i państwo garnizonowe, 9. Wpływ idei Harolda Lasswella na amerykańską naukę o polityce, 10. Teoria polityczna Harolda Lasswella
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Klasyczna praca omawiająca całościowo problemy metodologii badań społecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich badań i przemyśleń jednego z największych polskich specjalistów w tej dziedzinie, którego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyków nauk społecznych. Z czasem uzyskała charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii. Pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego socjologa! Adresowana także do przedstawicieli innych nauk społecznych, jak psychologia czy psychologia społeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adeptów nauk prawnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ścieżkach formalnego dochodzenia do uzyskania efektów uczenia się (tzn. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) oczekiwanych od doktora nauk: ścieżka szkoły doktorskiej lub ścieżka eksternistyczna. Jako że doktorat eksternistyczny w sensie naukowym nie różni się od doktoratów opracowywanych w ramach studiów w szkole doktorskiej, to książka ta może być wsparciem dla wszystkich kandydatów do stopnia doktora w naukach o zarządzaniu, a prawdopodobnie i w innych dyscyplinach dziedziny nauk społecznych. Autor przedstawia ten Przewodnik jako owoc swych doświadczeń z prowadzenia doktoratów przygotowywanych w trybie eksternistycznym oraz rezultat przemyśleń w konsekwencji licznych obserwacji i dyskusji prowadzonych w toku konferencji i seminariów poświęconych opiece promotorskiej i przygotowywaniu rozpraw doktorskich. Wywód nie ma charakteru wykładu z zakresu metodologii nauk, jest zbiorem porad jak opracować typową rozprawę z zakresu nauk o zarządzaniu. Dotyczą one tego: - jak sprawnie poradzić sobie z nadaniem prawidłowego kształtu rozprawie, - jak wykorzystać dorobek zawodowy kandydata, - jak prowadzić w tekście rozprawy dyskusję naukową, - co to są: metodologia, metodyka, metody, narzędzia i techniki badawcze, - dlaczego istotny jest tytuł i streszczenie rozprawy? - czemu tak ważne jest ustalenie luki naukowej, którą rozprawa ma wypełnić, - co to są i czemu służą cele, hipotezy, pytania badawcze, - jak uporać się z zakresem podmiotowym, przedmiotowym, czasowym i przestrzennym pola badawczego, - jak zaplanować proces badawczy, - jakie pułapki czyhają na doktoranta, - co ma zawierać podsumowanie, - jak przygotować bibliografię i jak cytować źródła.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej