Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(66)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(9)
Czasopisma
(5)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(47)
dostępne
(45)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(47)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Hallada Marek
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Soszyński Piotr
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Szulc Bogdan M
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Christoph Monika
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czernieckaja Tatiana
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Day Christopher
(1)
Derda Ahata
(1)
Derda Olga
(1)
Desperak Marta
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duc Nguyen
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gancarz-Stasiak Gabriela
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(70)
Język
polski
(66)
angielski
(4)
Temat
Nauczyciele
(55)
Kształcenie
(41)
Nauczanie
(15)
Szkolnictwo
(13)
Uczniowie
(11)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Kształcenie nauczycieli
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Uczenie się
(8)
Pedagogika
(6)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Edukacja medialna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Internet
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Multimedia
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oświata
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Samokształcenie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Leonardo da Vinci (program)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Program nauczania
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Samobójstwo
(2)
Sens życia
(2)
Socrates (program)
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zawód
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Ukraina
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
70 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Program praktyk pedagogicznych- analiza desk research; 4. Metodologia badań ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu; 5. Wyniki badań ankietowych dotyczących jakości oraz efektywności programów praktyk pedagogicznych w województwie śląskim; 6. Wnioski i rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: Dlaczego koncepcja Wygotskiego?; Dlaczego koncepcja Brunera? Cz. I Co wnoszą teorie socjokulturowe Wygotskiego i Brunera do myślenia o zmianie i rozwoju w edukacji?: Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy; Strategie pracy nauczyciela z uczniem: w kierunku budowania rusztowania i wrażliwej kontroli nauczania, negocjowania wiedzy i konstruowania znaczeń; Dziecko-uczeń w teorii socjokulturowej; Nauczyciel i jego rola w perspektywie socjokulturowej; Motywacja uczenia się – kontekst socjokulturowy; Szkolne środowisko uczenia się, reguły kierowania klasą i proces „uczenia się”; Planowanie i organizacja pracy ucznia. Od działania ze wsparciem do działania samodzielnego; Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia. Cz. II Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia: Narzędzia ogólne – strategie generujące uczenie się i umożliwiające opanowanie metody naukowego poznania; Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów w rozwijaniu samodzielności myślenia i działania; pytania – ich znaczenie dla rozwijania zdolności uczenia i myślenia; Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się – mapy mentalne; Budowanie rusztowania dla interpretacji i rozumienia tekstu; Strategie pracy samokształceniowej. Zamiast zakończenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i wyniki badań nad podstawami wobec osób niepełenosprawnych i ich integracji, 2. Uwarunkowania postaw wobec osób niepelnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem postaw nauczycieli wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji, 3. Nasilenie i korelaty postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych w świelte wyników badań własnych. 4. Stosunek nauczycieli dla założeń edukacji integracyjnej i ich realizacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym w świelte wyników badań, 5. Korzyści i zagrożenia edukacji integracyjnej w opiniach badanych nauczycieli - wyniki badań własnych, 6. Postawy nauczycieli w kontekscie wielozakresowości edukacji integracyjnej - wyniki badań własnych, 7. Idealizm w orienatacji zawodowej nauczycieli a ich stosunek do edukacji integracyjenj, 8. Problemy diagnozowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolenj - charakter trudności i propozycje ich rozwiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Key Concepts Series ; vol. 10)
Acknowledgements; Introduction Quality Teachers and Quality Initial Teacher Education; Professionalisation through Internationalisation in Teacher Education; The International Project (IPC) as an Example for "Internationalization@home"; How do Teachers Benefit from Mobility Experience?; Implications for Initial Teacher Education; Assessment in Initial Teacher Education; Views of Portuguese and Polish students; Giving Reading, Thinking and Studying Back to Initial Teacher Education; Diary of an Action Research; Creating Space for Dialogue, Reflection and Collaboration in Teacher Training; Teachers’ Development Standards in the School of Education, Polish-American Freedom Foundation, Warsaw A Case Study; Pre-service Teachers’ Conceptions on Explicit, Socioconstructivist and Transmissive Approaches to Teaching and Learning in French-speaking Belgium; Research-based Teaching and Transformative Learning to Promote Quality Teacher Education; Epistemological Reflection in Contemporary Teachers’ Training; Teacher as architects of their own knowledge; Designing Provocative Education Environments for Teacher Training Emancipatory Practices; Teaching Geometry at University Dialectics of Classics and Modernity; Training Quality Teachers The Challenge of Design Skill; Motivational, Engaged and Reflective Teaching Competence in Quality Teacher Education.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sytuacje trudne w rzeczywistości edukacyjnej; 2. Kwalifikacje nauczycieli klas integracyjnych oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego a sytuacja deprywacji; 3. Uczniowie klasy integracyjnej a sytuacja przeciążenia; 4. Złożona sytuacja metodyczna w klasie integracyjnej a sytuacja konfliktu; 5. Bariery i braki w kształceniu integracyjnym a sytuacja utrudnienia; 6. Konflikt i brak współpracy a sytuacja zagrożenia; 7. W kierunku sukcesów kształcenia integracyjnego, czyli o zmianach sugerowanych przez nauczycieli; 8. O korzyściach i sytuacjach pozytywnych w perspektywie innej koncepcji badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. - Wyd.7 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 2 t.
Tom 1. Czynności nauczyciela / red. nauk. tomu Krzysztof Kruszewski (530 s.); Tom 2. Szkoła / red. nauk. tomu Krzysztof Konarzewski (233 s.).
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 1)
(Key Concepts Series ; vol. 1)
Acknowledgements; Introductory chapter; Teacher education – perspectives and inspirations; 1 Teacher Education – Theory, Policy and Practice; Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges; Teacher education and the end of theory; Teachers’ continuing professional development: trends in European countries; Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy; Reform of teacher education and teacher educator competences; A survey study of Danish teacher educators’ competences and needs for capacity building; 2 Initial and Continuing Teacher Education – Towards Professionalism and Quality; Access to learning within Further and Higher educational levels; Reform of Initial Teacher Education in Wales: taking an analytical approach to the issues using activity theory; What skills do contemporary teachers need? The need to improve emotional intelligence and self-regulation in the opinion of teachers preparing for the job; Teacher team’s maturity as the basis for a learning school; Teachers’ digital competence from a global perspective; The learning outcomes approach: reflections from two Maltese trainers; Teacher CPD needs: perspectives from teachers in Malta and the Republic of Ireland; Personal and Social Development practice within a European neoliberal Maltese education System; A professional learning community model for a Maltese Catholic Church Primary School: A case study; Teachers in communities of practice: perspectives and experiences from three doctoral research students; Implementing inquiry science in the early years: teachers’ achievements and challenges; Moving to multi-cultural classrooms: lessons from the Celtic Tiger; The PACK checklist: A proposed pedagogical tool for multicultural foreign language learning settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Stan prawny na 14.08.2006 r. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 756, [2] s. ; 22 cm.
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 5. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2003. - 423, [1] s. ; 24 cm.
Cz. I Systemy i treści kształcenia; 1. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych, 2. Rozwój systemów dydaktycznych, 3. Główne pojęcia dydaktyki, 4. Cele kształcenia, 5. Treści formujące osobowość człowieka, 6. Treść przedmiotowa kształcenia ogólnego. Cz. II Procesy dydaktyczne; 7. Proces kształcenia, 8. Proces samokształcenia, 9. Zasady kształcenia, 10. Kształcenie wielostronne, 11. Problemowe nauczanie-uczenie się, 12. Nauczanie programowe. Cz. III Metody i organizacja kształcenia; 13. Metody nauczania-uczenia się, 14. Środki dydaktyczne, 15. Funkcje i treść podręczników szkolnych, 16. Organizacyjne formy kształcenia, 17. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych, 18. Uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych, 19. Osobowość i zawód nauczyciela, 20. Optymalizacja i planowanie pracy szkolnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 1996. - 423, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Cz. I Systemy i treści kształcenia; 1. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych, 2. Rozwój systemów dydaktycznych, 3. Główne pojęcia dydaktyki, 4. Cele kształcenia, 5. Treści formujące osobowość człowieka, 6. Treść przedmiotowa kształcenia ogólnego. Cz. II Procesy dydaktyczne; 7. Proces kształcenia, 8. Proces samokształcenia, 9. Zasady kształcenia, 10. Kształcenie wielostronne, 11. Problemowe nauczanie-uczenie się, 12. Nauczanie programowe. Cz. III Metody i organizacja kształcenia; 13. Metody nauczania-uczenia się, 14. Środki dydaktyczne, 15. Funkcje i treść podręczników szkolnych, 16. Organizacyjne formy kształcenia, 17. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych, 18. Uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych, 19. Osobowość i zawód nauczyciela, 20. Optymalizacja i planowanie pracy szkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wspieranie rozowju ucznia i nauczyciela : 1. Wprowadzenie, 2. Regulacje prawne dotyczące warunków kształcenia i promowania uczniów zdolnych, 3. Uczeń zdolny we współczesnym systemie edukacji, 4. Konkursy krajowe i międzynarodowe, 5. Współpraca szkół z uczelniami i stowarzyszeniami naukowymi, 6. Wspieranie rozowju dzieci i młodzieży przez organizacje i stowarzyszenia społeczne, 7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna ucznom, nauczycielom i rodzicom, 8. Zakończenie, Cz.II Aneks : 1. Akty prawne, 2. Stypendia, 3. Olimpiady. CZ.III Awans zawodowy nauczycieli : 1. Wprowadzenie, 2. Zmiany wynikajace z nowelizacji aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, 3. Rola i zadania dyrektora szkoły w procesie awansu zawodowego nauczyciela stażysty, 4. Rola i zadania dyrektora szkoły w procesie awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego, 5. Rola i zadania dyrektora szkoły w procesie awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, 6. Ścieżka awansu zawodowego nauczycieli nieodbywających stażu, 7. Zasady postępowania administracyjnego w procedurze nadawania stopni awansu zawodwego, 8. Awans zawodowy a wynagrodzenie nauczycieli, 9. Awans zawodowy i wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli, 10. Wpływ systemu awansu na pracę szkoły, 11. Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu samodzielności: Problem samodzielności myślenia i działania; Struktura i problem w procesie kształcenia; Wiadomości, wiedza i działanie; Proces samokształcenia. 2. Od rozumu do mądrości: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej; O kulturze pedagogicznej; Kształcenie przez całe życie. 3. Od heteronomii do autonomii: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna; Edukacja intelektualna a rozwój osobowości; Jedność osobowości a wielostronność wychowania; Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. Inne drogi wychowania: Warunki reformowania wychowawczej szkoły; O koncepcji wychowania zdrowotnego; Praca a inne formy działalności człowieka; Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego; Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. Nauczyciel czy wychowawca: Problem osobowości nauczyciela; O twórczości nauczycielskiej; Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli; Doskonalenia nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. Ku szkole nowoczesnej: Funkcje szkoły i ich pzremiany6; Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym; Szkoła jako przedmiot badań porównawczych; Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej; Nowy wariant reformy szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys kształcenia nauczycieli rysunku w latach 1918-1939; 2. Kształcenie nauczycieli rysunku w latach 1944-1961; 3. Kształcenie nauczycieli wychowania plastycznego w latach 1961-1973; 4. Kształcenie nauczycieli plastyki w latach 1973-1989
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej