Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(48)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(29)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(38)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wrona Leszek
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Benjamin Harold
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Eller Helmut
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lawergne Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Malach Josef
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marsden Emma
(1)
Maziarz Agnieszka
(1)
Mitchell Rosamond
(1)
Musiał Emilia
(1)
Myles Florence
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Palka Stanisław
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawelski, Leszek
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Phillips D.C
(1)
Piechaczek Sławomir
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Podolska Beatrix (1938- )
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Półturzycki Józef (1934-2021)
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Sajdak Anna
(1)
Soltis Joans F
(1)
Stachura Artur
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Tylka Monika
(1)
Ulewicz Robert
(1)
Ur Penny
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Watoła Anna
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zieliński Jerzy
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Zwolińska Ewa Anna
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Nauczanie
(29)
Kształcenie
(20)
Pedagogika
(14)
Nauczyciele
(9)
Uczenie się
(8)
Teoria nauczania
(5)
Edukacja
(4)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie
(4)
Języki
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oceny szkolne
(3)
Wartość
(3)
Dziecko
(2)
Język angielski
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poznanie
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Samokształcenie
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Asertywność
(1)
Behawioryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emancypacja
(1)
Etyka biznesu
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Instytucja totalna
(1)
Kadry
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konstruktywizm (filozofia)
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Marketing polityczny
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Osobowość
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pedeutologia
(1)
Personalizm
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przekłady
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przysłowia
(1)
Rynek pracy
(1)
Rytmika
(1)
Samoobrona
(1)
Sporty wodne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Teatroterapia
(1)
Temat: czas
1801-
(2)
1901-
(2)
1701-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Pedagogika
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dramat amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Pojęcie i przedmiot dydaktyki; 1. Dydaktyka jako nauka, 2. Podstawowe pojęcia, 3. Metody badań. Cz. II Proces kształcenia; 4. Cele kształcenia, 5. Nowożytne systemy kształcenia, 6. Zasady i reguły nauczania, 7. Formy organizacyjne nauczania, 9. Środki kształcenia. Cz. III Składniki procesu kształcenia; 10. Uczeń, 11. Nauczyciel, 12. Treść kształcenia, 13. Szkoła. Cz. IV Dydaktyczne problemy współczesności: 14. Niepowodzenia szkolne, 15. Dydaktyczne aspekty równości szans dydaktycznych, 16. Próba dydaktycznego bilansu XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Teorie klasyczne, 3. Behawioryzm, 4. Rozwiązywanie problemów, wgląd i aktywność, 5. Piaget i konstruktywizm psychologiczny, 6. Społeczne aspekty uczenia się, 7. Struktury poznawcze i dyscyplinarne, 8. Psychologia poznania, 9. Kwestie sporne i zagadnienia do dyskusji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Second language learning theories / Rosamond Mitchell, Florence Myles, Emma Mardsen. - 3rd ed. - London ; New York : Routledge , 2013. - 379, [3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Second language learning: key concepts and issues; 2. The recent history of second language learning research; 3. Linguistics and language learning: the Universal Grammar approach; 4. Cognitive approaches to second language learning (1): general, implicit learning mechanisms; 5. Cognitive approaches (2): the role of memory systems and conscious learning; 6. Interaction in language learning; 7. Meaning-based perspectives on second language learning; 8. Sociocultural perspectives on second language learning; 9. Sociolinguistic perspectives; 10. Conclusion.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności; 2. Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce; 3. Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka; 4. Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych; 5. Podmiotowość dziecka w teorii indywidualnej nauczycieli klas początkowych; 6. Kształtowanie doświadczeń podmiotowych dzieci na zajęciach w badanych klasach; 7. Style działań edukacyjnych nauczycieli a szkolne doświadczenia uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wkład starożytności w budowę zrębów dydaktyki; 2. Udział średniowiecza w budowie podstaw dydaktyki; 3. Ożywczy wpływ odrodzenia na dydaktykę; 4. Między renesansem a oświeceniem- złote lata dla dydaktyki; 5. Udział oświecenia w umacnianiu dydaktyki jako "sztuki nauczania"; 6. Narodziny dydaktyki jako dyscypliny naukowej; 7. Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w USA; 8. Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w Europie; 9. Nowe ujęcie dawnych koncepcji dydaktycznych w Europie i USA w drugiej połowie XX i na progu XXI wieku; 10. Wiek XX- próba dydaktycznego bilansu i problemy otwarte
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2101)
1. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii, 2. Teorie empiryczne, 3. Teorie "wymyślone", 4. Teorie nieformalne (praktyczne), 5. Dysycplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy asertywności: 1. Ogólna charakterystyka asertywności, 2. Asertywność w wybrnaych podejściach teoretycznych, 3. Asertywność w praktyce pedagogicznej. Cz.II Trening asertywności: 4. Trening asertywności i jego skuteczność, 5. Rozwijanie asertywności u studentów pedagogiki. Cz.III Ewaluacja: 6. Strategia badań własnych, 7. Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Kształcenie i wychowanie między pierwszym a drugim etapem wdrażania reformy edukacji szkolnej. I.Wielowymiarowość integracji w procesie kształcenia i wychowania: Edukacja integracyjna w reformującej się szkole; Integracja procesów kształcenia i wychowania w gimnazjum; Wielowymiarowość współczesnych idei kształcenia zintegrowanego; O spójności procesu nauczania i wychowania; Szanse i zagrożenia edukacji fizycznej w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym; Blaski i cienie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Indywidualizacja w doborze form i środków oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego na lekcjach wychowania fizycznego w szkole integracyjnej; Wybrane formy aktywności artystycznej a percepcja muzyki (na polu integracji międzyprzedmiotowej na poziomie gimnazjum); Problemy edukacji zintegrowanej; Wykorzystanie piłek edukacyjnych Edubal w kształceniu zintegrowanym; Finanse i edukacja zintegrowana. II.Oczekiwanie i rzeczywiste efekty edukacji szkolnej: Pedagogika kultury fizycznej w szkole i pozaszkolnym obszarze wychowawczym; Edukacja jako wartość nadrzędna cywilizowanych społeczeństw; Edukacja estetyczna młodzieży upośledzonej - możliwości i sposoby organizacji zajęć (wstępna analiza wyników badań); Opinie uczniów klas VI o edukacji fizycznej - raport z badania w jednej szkole podstawowej; Źródła pozaszkolnej wiedzy o kulturze fizycznej oraz formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów; Wychowanie do rekreacji ruchowej w reformującej się szkole (wybrane zagadnienia); Aktywność ruchowa młodzieży gimnazjum i liceum małego miasta w czasie wolnym; Aktywność ruchowa w czasie wolnym uczniów z wybranych szkół wiejskich byłego województwa sieradzkiego; Przyczyny i niechęci do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego w opinii uczennic na różnych szczeblach edukacji (raport z badań); Stan świadomości prozdrowotnej rodziców z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała; Wiek rozwojowy a ocena szkolna z wychowania fizycznego; Wielkość asymetrii dynamicznej a postępy edukacyjne uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej; Rzeczywiste efekty reformy oświaty a nierówności edukacyjne w percepcji nauczycieli. III.Nauczyciel, uczeń i rodzice wobec perspektyw oraz zagrożeń edukacyjnych: Blaski i cienie rywalizacji. Orientacja społeczna a ustosunkowanie się do innych ludzi, czyli o dwóch typach egoizmu; Sytuacja interpersonalna uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze; Kompetencje wychowawcy w rzeczywistości szkolnej po reformie; Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego; Samorząd uczniowski w szkole, jego zadania i perspektywy rozwoju w ocenach nauczycieli; Reakcja uczniów i rodziców na podręcznik do wychowania fizycznego (studium dwóch przypadków); Współpraca przedszkolna z rodzicami wyzwaniem współczesnej edukacji (sprawozdanie z badań). IV.Nauczyciel i jego miejsce w reformowaniu systemu kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży: Nauczyciel wychowania fizycznego w oczekiwaniach uczniów a potrzeby wychowania i socjalizacji w reformującej się szkole; Kilka krytycznych uwag na temat systemu kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego; Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem rekreacji ruchowej w reformowanej szkole; Nauczyciel wychowania fizycznego a współczesne postulaty pedeutologiczne; Opinie studentek wybranych uczelni na temat wartości i cech koniecznych u nauczyciela wychowania fizycznego; Nauczyciel wczesnej edukacji - autokrata, demokrata czy liberał?; Nauczyciel a kształtowanie się obrazu siebie ucznia; Autorytet nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów; Nauczycielskie przejawy zachowań empatycznych w procesie kontrolowania i oceniania osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego; Nauczyciel i ocenianie z wychowania fizycznego w opinii uczniów; Zainteresowania społeczno-kulturalne i predyspozycje głosowe studentów I roku Wydziału Wychowania Fizycznego AWF we Wrocławiu. V.Kształcenie i wychowanie fizyczne oraz zdrowotne w edukacji człowieka: Partnerzy edukacyjnej interakcji wobec potrzeby promocji aktywności fizycznej i zdrowia w szkole i środowisku; Wielopodmiotowe gry z piłką środkiem aktywizacji procesu socjalizacji uczniów; Optymalizacja procesu kształtowania postawy ciała u dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii komputerowych; Sport szkolny i olimpizm szansą edukacyjną reformującej się szkoły; Sport jako dziedzina edukacyjna dostępna dla każdego; Edukacja zdrowotna w klasach młodszych - potrzeby i możliwości; Poziom wiedzy o zdrowiu i bezpieczeństwie wybranych uczniów szkół szczecińskich; Rozpoznanie właściwości poznawczych i motorycznych uczniów warunkiem modyfikowania procesu wychowania fizycznego; Modelowanie procesu nauczania a efektywność uczenia się motorycznego; Aktywność ruchowa z piłkami jako wartość wzbogacająca wiedzę o uczniu i środek w osiąganiu różnych celów dydaktycznych; Technologia komputerowa w różnicowaniu procesu wychowania fizycznego - multimedialny program „aquatrener”; Zainteresowania sportowe rodziców uczniów klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego; Sposób na bezpieczną przerwę śródlekcyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Typowe ograniczenia współczesnego człowieka . Możliwości / konieczności edukacyjne , Potencjał komunikacyjny nauczyciela , Edukacja w dialogu jako wyzwanie w dobie ponowoczesności , Kształcenie kompetencji przedsiębiorczości i innowacyjności w edukacji XXI wieku , Twórcze postawy intelektualne nauczycieli . Zjawiska powszechne czy endemiczne ? , Wyzwania edukacji międzykulturowej w kontekście budowania i podtrzymywania tożsamości narodowej emigrantów , Edukacja medialna - korzyści czy zagrożenia ? , Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży z rodzin problemowych na rynku pracy , Nowelizacja ustawy o systemie oświaty w kontekście zasady swobody wyzwania , Renesans poglądów pedagogicznych Jacka Woronieckiego , Niepowodzenia w studiach jako zjawiska edukacyjne . Wyniki badań , Społeczno - prawne uwarunkowania pomocy dziecku krzywdzonemu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej